• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Mjelde

Started by Fabregas, April 20, 2008, 00:14:32 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

steinbygger

Nå skal vel verken Helstad eller Nannskog bli trener etter MIM så la oss holde oss til tema i tråden.

abe78

.og husk!

Spelaren

Hehe! Stakkars bt og ba som må jobbe overtid med nye kronikker til morgendagens aviser...
Gå av.

monzilla

For min del endrer dette ingenting i spørsmålet om MIM må gå. Argumentene står fortsatt, selv om jeg er stolt av innsatsen i kveld.

Man kan ikke drive å endre mening fra kamp til kamp, det er hyklerisk.

storB

Hadde RBH gjort jobben sin så hadde vi spillt mot Liverpool istedenfor La corona..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

power

Huseklepp er for DUM til å spile spiss. Mjelde beviste at han hadde rett i kveld. Det er klart at Mjelde har gjort rett i sine vurderinger med å la Huseklepp sitte på benken på bekostning av Winters/Demba/Karadas/TFL/Armann. Synd de 3 førstnevnte er skadet, da hadde Huseklepp vært plassert på benken.

Klaus_Brann

Quote from: storB on September 18, 2008, 21:57:39 PM
Hadde RBH gjort jobben sin så hadde vi spillt mot Liverpool istedenfor La corona..


Det hadde vi ikke, fordi vi er seedet annerledes enn Marseille.
Og selv om RBH hadde gjort jobben, betyr ikke det at vi hadde knust Marseille.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: power on September 18, 2008, 22:04:37 PM
Huseklepp er for DUM til å spile spiss. Mjelde beviste at han hadde rett i kveld. Det er klart at Mjelde har gjort rett i sine vurderinger med å la Huseklepp sitte på benken på bekostning av Winters/Demba/Karadas/TFL/Armann. Synd de 3 førstnevnte er skadet, da hadde Huseklepp vært plassert på benken.


Jeg håper du kødder...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

storB

Quote from: Klaus_Brann on September 18, 2008, 22:13:04 PM
Quote from: storB on September 18, 2008, 21:57:39 PM
Hadde RBH gjort jobben sin så hadde vi spillt mot Liverpool istedenfor La corona..


Det hadde vi ikke, fordi vi er seedet annerledes enn Marseille.
Og selv om RBH hadde gjort jobben, betyr ikke det at vi hadde knust Marseille.


Ett stort "tjaaa" til deg, partypoper;)
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

hansek

Enten må de holde på et år til med dagens duo : En noe kneblet Mjelde som er nødt til å høre på Aabrekk.,

eller

Gå for :

Tørum og Aabrekk, eller Knut T Eggen eller Arne Sandstø eller Tom Nordlie.

De fem mest tragiske svakhetene til Mjelde er :

1. Klarer ikke å få fast plan og spillemønster inn
2. Ekstremt svak taktisk, eksempelet med å bruke de 2 skilpaddene Karadaz og Demba samtidig er jo skremmende og nesten utrolig. At Ludvigsen ikke får komme inn som rask trussel på 2-0 hjemme mot DLC er også rart. I bortekampen vil det bli rom og det er drømmescenario for TFL, men MIM vil tragisk nok ikke det, ett eller annen dårlig mellom de to, og det er skandaløst at DET skal frata Brann mulighet til å kontre inn mål nede i Spania. Taktisk elendig også på flere andre områder, innbytter når kamper vipper mm.
Forsvarsmessig tragisk.
3. Avslører i mediene taktikken sin ( varsler motstander om planer )
4. Motivasjonsmangler, hvorfor dasser ellers Brannspillere rundt som tanter i enkelte kamper fra første øyeblikk ?
5. Vettaskremt og livredd for å prøve yngre spillere i enkelte kamper, f eks innledende cuprunder.

Yngve

Stråmyhr?

Eg trudde hovudproblemet til Brann var at me hadde eit alt for fast spelemønster eg? Slik at me fekk eit gigantproblem når Helstad forsvann og stasjonære og trege Azar skulle overta?

Dessutan føler eg det er vel strengt å ta Mjelde på taktikken i forhold til bortekampen mot Depor allereia.. La no mannen fyrst få ein sjanse.. Og eg trur kanskje det berre er du som var så sikker på resultatet heime mot Depor at du torer å gambla med urutierte guttungar. Det var ikkje akkurat Camarthen town me møtte.. Hugs at det er ein gigantisk forskjell på 2-1 og 2-0.

Og vetaskremt for å prøva guttungar i tidlige cuprundar? Møvik fekk no spela sin del, same med Yaw og Misje. Jaiteh er vel meir eller mindre fast på laget.

Du må hugse på at dei er ikkje gode berre fordi dei er unge..

abe78

.og husk!

vebo

Tiocfaidh ár lá

storB

Quote from: hansek on September 21, 2008, 12:57:03 PM
5. Vettaskremt og livredd for å prøve yngre spillere i enkelte kamper, f eks innledende cuprunder.



Så Yaw og møvik fikk altså ikke prøve seg der iår? Er d det du sier? Møvik og Misje fikk spille mot Loddefjord. Misje og Yaw fikk spille mot Austevoll.

http://www.brann.no/index.php?valg=terminliste&kamp=513
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article119166.ece

Steinar Nilsen er skuffet over publikumsstøtten i Tromsø og vurderer å forlate TIL.
Og skryter like godt av publikummet i Bergen...

Har han lyst på jobben etter Mjelde?
Rød makt på Hansa

Texas

Quote from: Nixon on September 29, 2008, 11:51:08 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article119166.ece

Steinar Nilsen er skuffet over publikumsstøtten i Tromsø og vurderer å forlate TIL.
Og skryter like godt av publikummet i Bergen...

Har han lyst på jobben etter Mjelde?


å være trener i brann er vel kanskje den mest ufordrende jobben man finner innen norsk fotball.

Belfort

Quote from: Texas on September 29, 2008, 12:05:46 PM
Quote from: Nixon on September 29, 2008, 11:51:08 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article119166.ece

Steinar Nilsen er skuffet over publikumsstøtten i Tromsø og vurderer å forlate TIL.
Og skryter like godt av publikummet i Bergen...

Har han lyst på jobben etter Mjelde?


å være trener i brann er vel kanskje den mest ufordrende jobben man finner innen norsk fotball.


Håper Janne Jønsson tenker det samme.

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on September 29, 2008, 11:51:08 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article119166.ece

Steinar Nilsen er skuffet over publikumsstøtten i Tromsø og vurderer å forlate TIL.
Og skryter like godt av publikummet i Bergen...
– Publikum kan ha en fantastisk innvirkning på resultatene. Bare se til Bergen i fjor da de skulle ta hjem gullet.
Har han lyst på jobben etter Mjelde?


Nei, for han vet at stemningen ikke er den samme når vi ligger midt på tabellen.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on September 29, 2008, 12:13:09 PMNei, for han vet at stemningen ikke er den samme når vi ligger midt på tabellen.


Jeg satser på at den nye branntreneren, uansett hvem det blir, har høyere ambisjoner enn å ligge midt på tabellen...
Rød makt på Hansa


Ferguson

Den listen der e drit dårlig! Ingen av de har bevist på toppnivå. Kun Nilsen som duger av de du har nevnt og han er ung å lovende

Aktuelle kandidater er Nilsen og Hans Backe. Andre kandidater og men kommer ikkje på navn som som er aktuelle i farten.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

pidre

Lista til Hansek har 5 STORE FEIL. Bare Steinar Nilsen har tilstrekkelig potensial.

Nordlie og Tørum er sjokkerende forslag.
Saludar a los monos!

Klaus_Brann

Quote from: hansek on September 29, 2008, 13:02:23 PM


Jeg vil komme med en liste som kompletterer din:

1. Ivar Morten Normark. En mann som har fått til store ting med samelandslaget er utvilsomt et hett treneremne.

Glem det. Jeg kommer ikke på noen andre som nærmer seg disse seks. Normark bør forøvrig være førstevalget vårt, og om vi ikke klarer å få napp hos han tror jeg Nordlie kan være det store som tar oss mange skritt videre. Han er hakket fetere enn tjokkabollafeiten, og bare se hva han får til med Kongsvinger i disse dager!Enormt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Charlotte

Quote from: Klaus_Brann on September 29, 2008, 15:48:10 PM
Quote from: hansek on September 29, 2008, 13:02:23 PM


Jeg vil komme med en liste som kompletterer din:

1. Ivar Morten Normark. En mann som har fått til store ting med samelandslaget er utvilsomt et hett treneremne.

Glem det. Jeg kommer ikke på noen andre som nærmer seg disse seks. Normark bør forøvrig være førstevalget vårt, og om vi ikke klarer å få napp hos han tror jeg Nordlie kan være det store som tar oss mange skritt videre. Han er hakket fetere enn tjokkabollafeiten, og bare se hva han får til med Kongsvinger i disse dager!Enormt.

Brann4

eller hva med erik huseklepp?

Henrik8

Quote from: hansek on September 29, 2008, 13:02:23 PM


Keep it coming. Hvis du fortsetter med fabelaktige lister som denne overgår du snart de innleggene om sykt aggressive casuals på vorspiel som verserte rundt på forumet for en stund siden i underholdningsverdi.
Kjør over pakket 09`

Markmus

Om vi noen gang får Tom Nordlie som Brann-trener kommer jeg til å melde overgang til Viking, Molde eller Rosenborg. Eventuelt begår jeg selvmord. Tror den siste er det beste og minst smertefulle.
Ka du ve?

dudo

Nå må du ikke glemme at ingen er større enn klubben. ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Charlotte on September 29, 2008, 16:04:46 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 29, 2008, 15:48:10 PM
Quote from: hansek on September 29, 2008, 13:02:23 PM


Jeg vil komme med en liste som kompletterer din:

1. Ivar Morten Normark. En mann som har fått til store ting med samelandslaget er utvilsomt et hett treneremne.

Glem det. Jeg kommer ikke på noen andre som nærmer seg disse seks. Normark bør forøvrig være førstevalget vårt, og om vi ikke klarer å få napp hos han tror jeg Nordlie kan være det store som tar oss mange skritt videre. Han er hakket fetere enn tjokkabollafeiten, og bare se hva han får til med Kongsvinger i disse dager!Enormt.


Han tror jeg er et treneremne, men ikke før om noen år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ferguson

Brann bør helt klart knytte til seg Bjarnason i trenerapparatet. I dagens BT snakker Yaw om kor mye han har lært av Olli noe som gjør at Yaw senker skuldrene og spiller bedre. Bjarnason er en kompetanse på det defensive og ikkje like gal som Aabrekk når det gjelder spillestil.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Belfort

Enkelte her inne har jo en del kontakter. Som som vet om Brann er i en kontaktfase med en evt.ny trener?

Ferguson

Quote from: Belfort on October 03, 2008, 09:45:40 AM
Enkelte her inne har jo en del kontakter. Som som vet om Brann er i en kontaktfase med en evt.ny trener?


Har ingen kontakter men VG skrev for noen uker siden at Brann har snakket med Steinar Nilsen.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Belfort

Dagbladet lanserer i dag Jan Jønsson som neste landslagstrener. Brann bør uansett så fort Stabæk har gullet komme med en henvendelse til Jønsson om en evt. jobb i Brann.

CFD

Quote from: hansek on September 29, 2008, 13:02:23 PM
2 Tom Nordlie. En bra trener, men trenger å moderere sin iver etter å trene ihjel spillerne i vinterhalvåret.


Er det en person som bør være ferdig i Norsk fotball så er det Tom Nordlie. Han er faglig sterk ,men rett og slett forferdelig til å behandle spillere med respekt , samt så er han veldig opptatt av fysisk form og hvor mange runder man klarer å løpe på Nordlie-testen. Han er akkurat det motsatte av MIM på treninger , ved å kjefte og psyke spillere ned.

Skulle vært artig å se hvor lang tid han bruker på å ødelegge brann.

Ferguson

Quote from: Belfort on October 05, 2008, 12:41:43 PM
Dagbladet lanserer i dag Jan Jønsson som neste landslagstrener. Brann bør uansett så fort Stabæk har gullet komme med en henvendelse til Jønsson om en evt. jobb i Brann.


Jan Jönsson har nok større ambisjoner en å trene Brann, men gledlig om eg tar feil!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Huff

Etter Berg signerte for LSK er det bare Nilsen og Jönsson igjen i tippeligaen som holder mål. Tviler strekt på at Jönsson vil til Brann, så det er trolig kun Nilsen som er aktuell. Av andre kandidater nevnt her kan Sandstø være en desperat nødløsning (jfr nr.62 på listen til RBH), ellers må en til utlandet, og jeg ser Hans Backe er nevnt, dette er en merritert fyr som bør være interessant, har ikke han vært aktuell tidligere? Er uansett overlykkelig over at Rekdal har fått jobb, mange her og en del ''eksperter'' ville ha dette uvesenet til Brann.

Skal Brann hente en utenlandsk trener skiller to land seg ut;

1.Sverige; trygt, og vi har god erfaring med svenske trenere i Norge, holder stort sett høyere nivå enn norske trenere.

2. Nederland; dristig, nederlenderne er de fremste eksponentene for moderne offensiv forball, Hollandske trenere gjør stor suksess over stort sett hele verden, likevel vil det være risikofyllt og hente en hollender, men for all del spennende.  

smiberget

Hvorfor skal Brann gamble hver gang de ansetter trener ? Man må se på hvem som har utrettet mirakler av lite.

Nixon

Quote from: smiberget on October 05, 2008, 13:42:07 PMMan må se på hvem som har utrettet mirakler av lite.


Tja, det kan være like lurt å lete etter en trener som har fått maksimalt ut av et mer kostbart lag med mange profilerte spillere. Gjerne en trener som kommer fra en klubb og en by der man er like storforlangende som i Bergen. Det er ikke sikkert at en trener fra en småklubb takler overgangen til Brann og Bergen.
Rød makt på Hansa

Ferguson

Quote from: Huff on October 05, 2008, 13:00:45 PM
2. Nederland; dristig, nederlenderne er de fremste eksponentene for moderne offensiv forball, Hollandske trenere gjør stor suksess over stort sett hele verden, likevel vil det være risikofyllt og hente en hollender, men for all del spennende.  


Støttes!!! Nå er det Nederlandske trenere som mislykkes men det er ingen land i verden der trenere må sitte mer på skolebenken enn i Nederland. De har utrolig mye kompetanse i trenerkursene sine å ingen land kan matche de på det område. Er vel derfor de har trenere å spillere som lykkes overalt og spyr ut gode fotballspillere, trenere og ledere hvert år.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Belfort

Quote from: Nixon on October 05, 2008, 14:10:44 PM
Quote from: smiberget on October 05, 2008, 13:42:07 PMMan må se på hvem som har utrettet mirakler av lite.


Tja, det kan være like lurt å lete etter en trener som har fått maksimalt ut av et mer kostbart lag med mange profilerte spillere. Gjerne en trener som kommer fra en klubb og en by der man er like storforlangende som i Bergen. Det er ikke sikkert at en trener fra en småklubb takler overgangen til Brann og Bergen.


Meget godt poeng Nixon. Man har sett mange eksempler på trenere som klarer og skape fantastiske resulateter med lite resursser og lite press,men når de har overtatt større klubber så har de feilet. Brann må nok lete etter en trener som er vant med og leve med et stort press.


storB

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Red Rabitt

Ut : RBH! Mjelde er vel og klar for en pause fra trener hverdagen. RBH maa definetivt gaa!
Inn: POL, uten tvil om mjelde gaar. Steinar Nilsen for Mjelde.
DO IT!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

osoerli

Mjelde med Drillo som assistent hadde blitt bra.  Drillo har neppe ambisjonar om hovudtrenar lenger, og syns heilt sikkert Brann er utfordrande og spanande nok.  Han er best i Norge på forsvarsspel, Mjelde kanskje dårlegast.  Drillo er ein stor taktiker i internasjonale kampar.

Om Mjelde skal skiftast ut ville eg sett utanlands.  Eg tenkjer ikkje Sverige eller England, men italia, Spania, Frankrike eller Nederland.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

^2-Mas^

Quote from: osoerli on October 07, 2008, 11:43:47 AM
Mjelde med Drillo som assistent hadde blitt bra.  Drillo har neppe ambisjonar om hovudtrenar lenger, og syns heilt sikkert Brann er utfordrande og spanande nok.  Han er best i Norge på forsvarsspel, Mjelde kanskje dårlegast.  Drillo er ein stor taktiker i internasjonale kampar.

Om Mjelde skal skiftast ut ville eg sett utanlands.  Eg tenkjer ikkje Sverige eller England, men italia, Spania, Frankrike eller Nederland.


Mjelde med Drillo som assistent er vel om mulig den verste kombinasjonen jeg noensinne kunne ha tenkt meg. Mjelde skal ikke vøre hovedtrener. Ferdig med det.

Candyman

Quote from: dudo on September 29, 2008, 19:13:33 PM
Nå må du ikke glemme at ingen er større enn klubben. ;-)
Tom Norlie er vel ikke langt unna iallefall. Ett par griseburgere på Nøstet, så er han nok større...
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

osoerli

Quote from: ^2-Mas^ on October 07, 2008, 11:46:52 AM
Quote from: osoerli on October 07, 2008, 11:43:47 AM
Mjelde med Drillo som assistent hadde blitt bra.  Drillo har neppe ambisjonar om hovudtrenar lenger, og syns heilt sikkert Brann er utfordrande og spanande nok.  Han er best i Norge på forsvarsspel, Mjelde kanskje dårlegast.  Drillo er ein stor taktiker i internasjonale kampar.
Om Mjelde skal skiftast ut ville eg sett utanlands.  Eg tenkjer ikkje Sverige eller England, men italia, Spania, Frankrike eller Nederland.

Mjelde med Drillo som assistent er vel om mulig den verste kombinasjonen jeg noensinne kunne ha tenkt meg. Mjelde skal ikke vøre hovedtrener. Ferdig med det.


Er nok større sjansar for at Mjelde fortset som hovudtrenar enn at du blir sportsdirektør.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lurkin

Quote from: smiberget on October 05, 2008, 13:42:07 PM
Hvorfor skal Brann gamble hver gang de ansetter trener ? Man må se på hvem som har utrettet mirakler av lite.


Hvorfor det? Tror du Steinar Nilsen hadde gjort det bra i Brann? I Tromsø har han en jobb hvor ingen forventer noe. De er fornøyd hvis han oppnår et noenlunde bra resultat med de midlene han har, og byen stiller ikke press. I Bergen er samtlige medier, publikum osv etter deg når du ikke VINNER med de pengene du får. Gi meg en trener som har resultater fra nasjonale storlag. Hamren er et eksempel på det.
Berømte Brann fra Bergen

Ferguson

"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Belfort

Quote from: Lurkin on October 07, 2008, 18:48:59 PM
Quote from: smiberget on October 05, 2008, 13:42:07 PM
Hvorfor skal Brann gamble hver gang de ansetter trener ? Man må se på hvem som har utrettet mirakler av lite.


Hvorfor det? Tror du Steinar Nilsen hadde gjort det bra i Brann? I Tromsø har han en jobb hvor ingen forventer noe. De er fornøyd hvis han oppnår et noenlunde bra resultat med de midlene han har, og byen stiller ikke press. I Bergen er samtlige medier, publikum osv etter deg når du ikke VINNER med de pengene du får. Gi meg en trener som har resultater fra nasjonale storlag. Hamren er et eksempel på det.


Meget godt poen Lurkin. Brann må ha en trener som er vant til og levere under press.

Go Up