• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Mjelde

Started by Fabregas, April 20, 2008, 00:14:32 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Straffe!!!

Hvorfor sto du med BIK-fansen når du var på kamp mellom BIF og FCK???

Har selv stått endel med BIF-fansen og de også har en utrolig irriterende tromme og endel shalalala-sanger. Utover det er det ganske bra liv og muligens Skandinavias beste tifo?.

Tilbake til tema, så har jeg blitt fortalt (så ikke kampen selv, gikk samtidig med B/G-kampen) at FCK var svært gode der, men det er ingen tvil om at Store Ståle har blitt godt kritisert for "fjellabe-fotball" og at det har vært større fokus på at det ikke har sett "pent nok ut" for danskene.

steinbygger

September 15, 2008, 18:23:18 PM #151 Last Edit: September 15, 2008, 18:47:51 PM by steinbygger
Jeg sjekket ut med en kompis som jobber som journalist i Tromsø ang rykte som VG kommer med ang Steinar Nilsen og Brann, han bekrefter at Brann har sjekket ut Steinar Nilsen og at det er en interesse fra begge parter, men media i tromsø har bestemt seg for ikke å skrive om det siden de kjemper om gullet og ikke vil ha fokus på utenomsportslige hendelser. Kanskje media i Bergen har noe å lære der.

Nixon

Det høres ikke usannsynlig ut. Jeg har også hørt, via media her i Bergen, at Brann en stund har jobbet med alternativer til Mjelde til etter sesongen. For mye tyder som sagt på at Mjelde slutter etter sesongen. Forhåpentligvis på en verdig og ryddig måte. For det fortjener han!
Rød makt på Hansa

dudo

Fy faen så jævlig genialt om så er tilfelle. Be han ta med seg Helge i samme slengen!

Håper uansett Mjelde ikke forsvinner fra Brann-systemet. Han må gjerne sparkes oppover til rollen som RBHs støttekontakt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Jeg vil ha Janne Jønsson mye mer enn Nilsen. Jønsson spiller underholdende fotball og han har levert i 4 år på rad nå. Vil være tjenesteforsømmelse og ikke høre med Jønsson om han er interessert.

Herr Smed

Brann må ha en trener med erfaring fra Europa. Steinar Nilsen har jo mindre erfaring enn Mjelde!
Alle må gå.

Patton

Quote from: Nixon on September 15, 2008, 18:36:38 PM
Det høres ikke usannsynlig ut. Jeg har også hørt, via media her i Bergen, at Brann en stund har jobbet med alternativer til Mjelde til etter sesongen. For mye tyder som sagt på at Mjelde slutter etter sesongen. Forhåpentligvis på en verdig og ryddig måte. For det fortjener han!

Ferguson

Quote from: Belfort on September 15, 2008, 20:33:49 PM
Jeg vil ha Janne Jønsson mye mer enn Nilsen. Jønsson spiller underholdende fotball og han har levert i 4 år på rad nå. Vil være tjenesteforsømmelse og ikke høre med Jønsson om han er interessert.


Det kunne eg å tenkt meg men han er nok usannsynlig å få. Trener nok kun Stabæk i tippeligaen.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

kabelmann

Quote from: Belfort on September 15, 2008, 20:33:49 PM
Jeg vil ha Janne Jønsson mye mer enn Nilsen.

Definitivt. Synes vi har hatt nok ferskinger nå for en stund fremover.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

pidre

Quote from: Patton on September 15, 2008, 20:43:21 PM
Quote from: Nixon on September 15, 2008, 18:36:38 PM
Det høres ikke usannsynlig ut. Jeg har også hørt, via media her i Bergen, at Brann en stund har jobbet med alternativer til Mjelde til etter sesongen. For mye tyder som sagt på at Mjelde slutter etter sesongen. Forhåpentligvis på en verdig og ryddig måte. For det fortjener han!


Og hvorfor i alle dager skal en storklubb som Brann se etter en ung og lovende trener, som har hatt suksess i en liten klubb?............


Ja si det. Ung, lovende og med suksess - attpåtil i en liten klubb!! Nei slikt vil vi ikke ha. Må vel være mulig å få tak i en aldrende trener. Benny! Hvor er Benny Lennartsen f.eks?
Saludar a los monos!

HansaInferno

Breiflabben, baby!

Yngve

Quote from: Ferguson on September 15, 2008, 21:15:03 PM
Det kunne eg å tenkt meg men han er nok usannsynlig å få. Trener nok kun Stabæk i tippeligaen.


Og kortid sa han da til deg?

Truls

Quote from: Straffe!!! on September 15, 2008, 08:54:00 AM
Hvorfor sto du med BIK-fansen når du var på kamp mellom BIF og FCK???

Har selv stått endel med BIF-fansen og de også har en utrolig irriterende tromme og endel shalalala-sanger. Utover det er det ganske bra liv og muligens Skandinavias beste tifo?.

Tilbake til tema, så har jeg blitt fortalt (så ikke kampen selv, gikk samtidig med B/G-kampen) at FCK var svært gode der, men det er ingen tvil om at Store Ståle har blitt godt kritisert for "fjellabe-fotball" og at det har vært større fokus på at det ikke har sett "pent nok ut" for danskene.


Er fordi jeg har en del venner som er BIF fans og dermed ble det naturlig å stå med de. Ettersom jeg ikke hadde internett på det tidspunktet takket jeg ja til BIF - FCK (kunne jo ikke se B/G - Brann uannsett og gikk ikke glipp av det helt store). Ståle har vel først blitt kritisert etter at resultatene har uteblitt. Forrige sesong var det ganske kritisk, men Ståle Solbakken kommer ikke til å bli Branntrener de neste 3 årene så det er jo utopi å diskutere han.

Steinar Nilsen eller Janne Jønsson. Jeg føler det blir litt som å hente en spiller som har hatt suksess i en annen norsk klubb. Dømt til og mislykkes.
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

pidre

September 16, 2008, 08:07:42 AM #163 Last Edit: September 16, 2008, 08:09:50 AM by pidre
Sitat Truls: "Steinar Nilsen eller Janne Jønsson. Jeg føler det blir litt som å hente en spiller som har hatt suksess i en annen norsk klubb. Dømt til og mislykkes."



Dømt til å mislykkes?! Er suksess en garanti for fiasko?

Kanskje du har eit poeng. Er nok betre å hente ein flopp. Hva med Ivar Morten Normark eller Per Joar Hansen?
Saludar a los monos!

Ferguson

Quote from: Yngve on September 15, 2008, 22:38:24 PM
Quote from: Ferguson on September 15, 2008, 21:15:03 PM
Det kunne eg å tenkt meg men han er nok usannsynlig å få. Trener nok kun Stabæk i tippeligaen.


Og kortid sa han da til deg?


Det har han aldri sagt til meg men han har sagt det til media en gang, pluss magefølelsen min sier det og fotballhodet mitt. Og kofor skal han gå til Brann? Han har det bra i Stabæk, får ro og tid der. Mindre press fra media. Tjener sikkert bra og. Har suksess og er i tillegg lojal mot klubben. Tror vi ha mer sjangs på å hente Daniel Nannskog en Jønsson.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

BBB-Tony

Quote from: Ferguson on September 16, 2008, 09:56:02 AM
Quote from: Yngve on September 15, 2008, 22:38:24 PM
Quote from: Ferguson on September 15, 2008, 21:15:03 PM
Det kunne eg å tenkt meg men han er nok usannsynlig å få. Trener nok kun Stabæk i tippeligaen.


Og kortid sa han da til deg?


Det har han aldri sagt til meg men han har sagt det til media en gang, pluss magefølelsen min sier det og fotballhodet mitt. Og kofor skal han gå til Brann? Han har det bra i Stabæk, får ro og tid der. Mindre press fra media. Tjener sikkert bra og. Har suksess og er i tillegg lojal mot klubben. Tror vi ha mer sjangs på å hente Daniel Nannskog en Jønsson.


Tror nok du har ett poeng her Ferguson. Hvorfor skulle han velge Brann fremfor Stabæk? Må være av økonomiske hensyner, men det kommer ikke til å skje...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Belfort

Quote from: tonynord on September 16, 2008, 13:51:34 PM
Quote from: Ferguson on September 16, 2008, 09:56:02 AM
Quote from: Yngve on September 15, 2008, 22:38:24 PM
Quote from: Ferguson on September 15, 2008, 21:15:03 PM
Det kunne eg å tenkt meg men han er nok usannsynlig å få. Trener nok kun Stabæk i tippeligaen.


Og kortid sa han da til deg?


Det har han aldri sagt til meg men han har sagt det til media en gang, pluss magefølelsen min sier det og fotballhodet mitt. Og kofor skal han gå til Brann? Han har det bra i Stabæk, får ro og tid der. Mindre press fra media. Tjener sikkert bra og. Har suksess og er i tillegg lojal mot klubben. Tror vi ha mer sjangs på å hente Daniel Nannskog en Jønsson.


Tror nok du har ett poeng her Ferguson. Hvorfor skulle han velge Brann fremfor Stabæk? Må være av økonomiske hensyner, men det kommer ikke til å skje...


Nei er nok ikke nødvendig og løfte røret og høre med han engang,han vil sikkert ikke til oss.......

Nixon

Klart han kanskje vil til oss. Når (hvis) Stabæk nå vinner serien kan det være at han er smartere enn Mjelde og gir seg på topp. De siste årene har jo vist at det er vanskelig å gjenskape suksess i TL.
Rød makt på Hansa

kabelmann

Money talks. Hvis Brann gir han et godt nok tilbud så flytter han til Bergen, det føler jeg meg relativt sikker på. En trener med ambisjoner er ikke redd for media og press i Bergen, da har han i hvert fall ingenting utenfor landegrensene å gjøre.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

BBB-Tony

Quote from: Nixon on September 16, 2008, 14:30:47 PM
Klart han kanskje vil til oss. Når (hvis) Stabæk nå vinner serien kan det være at han er smartere enn Mjelde og gir seg på topp. De siste årene har jo vist at det er vanskelig å gjenskape suksess i TL.


En mulighet, men vil han da gå til en annen Norsk klubb? Eller gjøre det som høres mest fornuftig ut: søke nye utfordringer i ett nytt land om han faktisk skal gi seg på topp i en klubb.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Ferguson

Vel vel. Vi får se ka han sier imorgen. Han stiller til nettmøte på Nettavisen og jeg toh Yngve sin utfordring på strak arm. Jeg har stilt han spørsmålet om han kunne tenke seg å trene Brann?

Såklart money talks men nå er Stabæk sportslig på høyde med Brann pluss at de har tydligvis bra nok økonomi(les Alanzinho og Farnerud). Samtidig har han sagt før at utlandet er neste. Jeg tror vi har mer sjangs på Nannskog!

Men bevares hvis han kunne tenke seg å komme til Brann vil eg ta han imot med åpne armer. Fyren er muligens den dyktigste treneren vi har hatt i Norge siden Eggen. Og han har strengt tatt kun hatt sukse med Stabæk. Oppryk, 6 plass, 2 plass og no gull(?) hvis eg ikkje tar feil.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

steinbygger

Quote from: Ferguson on September 16, 2008, 16:54:28 PM
Vel vel. Vi får se ka han sier imorgen. Han stiller til nettmøte på Nettavisen og jeg toh Yngve sin utfordring på strak arm. Jeg har stilt han spørsmålet om han kunne tenke seg å trene Brann?

Såklart money talks men nå er Stabæk sportslig på høyde med Brann pluss at de har tydligvis bra nok økonomi(les Alanzinho og Farnerud). Samtidig har han sagt før at utlandet er neste. Jeg tror vi har mer sjangs på Nannskog!

Men bevares hvis han kunne tenke seg å komme til Brann vil eg ta han imot med åpne armer. Fyren er muligens den dyktigste treneren vi har hatt i Norge siden Eggen. Og han har strengt tatt kun hatt sukse med Stabæk. Oppryk, 6 plass, 2 plass og no gull(?) hvis eg ikkje tar feil.


Hvis opprykk, 6 plass, 2 plass og gull gjør at du er en god trener er vel MIM en bedre trener? Han har vel gull, sølv og bronse, samt cupgull

kabelmann

Mjelde har hatt helt andre økonomiske forutsetninger for å lykkes.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Ferguson

Ja men nå har han endel erfaring fra utlandet og har vært assistent under Arsene Wenger som er en av hans beste venner fortsatt. Jönsson var i flere år assistenten til Wenger i Japan. Hva hadde MIM som erfaring før han trente Brann? Dessuten har Jönsson bygget opp et lag med veldig lite penger. Det har ikkje Mjelde gjort!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

krakra

Quote from: steinbygger on September 16, 2008, 17:31:13 PM
Quote from: Ferguson on September 16, 2008, 16:54:28 PM
Vel vel. Vi får se ka han sier imorgen. Han stiller til nettmøte på Nettavisen og jeg toh Yngve sin utfordring på strak arm. Jeg har stilt han spørsmålet om han kunne tenke seg å trene Brann?

Såklart money talks men nå er Stabæk sportslig på høyde med Brann pluss at de har tydligvis bra nok økonomi(les Alanzinho og Farnerud). Samtidig har han sagt før at utlandet er neste. Jeg tror vi har mer sjangs på Nannskog!

Men bevares hvis han kunne tenke seg å komme til Brann vil eg ta han imot med åpne armer. Fyren er muligens den dyktigste treneren vi har hatt i Norge siden Eggen. Og han har strengt tatt kun hatt sukse med Stabæk. Oppryk, 6 plass, 2 plass og no gull(?) hvis eg ikkje tar feil.


Hvis opprykk, 6 plass, 2 plass og gull gjør at du er en god trener er vel MIM en bedre trener? Han har vel gull, sølv og bronse, samt cupgull
HVorfor skal man alltid telle medaljer når man skal avgjøre hvem som er best? Det fins da vel andre kriterier? Jønsson ville vært en strålende trener for Brann. En rolig trener som klarer å beherske flere formasjoner og ikke bygger spillet rundt kun èn nøkkelspiller. Rett og slett en strålende trener som egentlig er for god for TL.

thesevs

Quote from: krakra on September 16, 2008, 18:21:38 PM
HVorfor skal man alltid telle medaljer når man skal avgjøre hvem som er best? Det fins da vel andre kriterier? Jønsson ville vært en strålende trener for Brann. En rolig trener som klarer å beherske flere formasjoner og ikke bygger spillet rundt kun èn nøkkelspiller. Rett og slett en strålende trener som egentlig er for god for TL.


Vel, medaljer PLEIER å være en indikasjon på at det treneren gjør er riktig.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama


Belfort

Quote from: Xminator on September 17, 2008, 07:24:55 AM


Her bommer du! Jønsson har klart og bygge opp spillere som har floppet andre steder. Pall en fiasko i Godset,Nannskog som på ingen måte har noen god cv fra Sverige. Alan som kom som typisk uskolert sør amerikansk spiller. Andersson som var det evige talentet som aldri hadde tatt det forventede spranget. Tchoy og Annan som aldri ble noen førstevalg i sine klubber. Jønsson har en helt unik evne til og få spillere som har floppet  andre steder til og bli stjerner i Stabæk. Kan aldri tenke meg Mjelde hadde klart denne oppgaven her.


krakra

Quote from: thesevs on September 16, 2008, 23:06:25 PM
Quote from: krakra on September 16, 2008, 18:21:38 PM
HVorfor skal man alltid telle medaljer når man skal avgjøre hvem som er best? Det fins da vel andre kriterier? Jønsson ville vært en strålende trener for Brann. En rolig trener som klarer å beherske flere formasjoner og ikke bygger spillet rundt kun èn nøkkelspiller. Rett og slett en strålende trener som egentlig er for god for TL.

Vel, medaljer PLEIER å være en indikasjon på at det treneren gjør er riktig.
Det kan være èn av indikatorene på en god trener ja, men det er da så absolutt ikke avgjørende. At en trener har tatt to gull med en klubb hvor ting er lagt fullstendig til rette for å bygge et topplag og som får kjøpe den ene profilen etter den andre er ikke automatisk bedre enn en trener for en klubb med skakkjørt økonomi som må bygge laget rundt ukjente spillere bare fordi han har flere medaljer.

Mjelde fikk vist seg frem som en god trener for et lag som sliter. Han fikk komme inn i klubben og bygge opp laget på sin måte. Det er en god egenskap.
I år har vi derimot sett manglende evner til å holde et topplag gående, til å motivere spillerne til å gi alt selv om de har oppnådd det store målet.

Det er ingen selvfølge at Jønsson klarer dette, men jeg tror han ville gjort en langt bedre jobb enn Mjelde


krakra

Quote from: Xminator on September 17, 2008, 07:24:55 AM
Alle lag har da sine nøkkelspillere. Det er ingen lag som ville klart seg uten sine 3-5 aller beste spillere. Forskjellen er at Brann under Mjelde gjorde seg totalt avhengig av èn eneste spiller, Thorstein Helstad. Alt spillet ble bygget rundt ham og vi hadde ingen alternativ taktikk hvis han skulle forsvinne.
Om Nannskog, Veigar eller Alanzinho skulle forlate Stabæk vil ikke det være like katastrofalt som at Helstad forlot Brann.

ostraume

Jeg vil tro at et tap av Nannskog vil være like katastrofalt for Stabæk som tapet av Helstad var for oss.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Ferguson

Quote from: ostraume on September 17, 2008, 08:19:03 AM
Jeg vil tro at et tap av Nannskog vil være like katastrofalt for Stabæk som tapet av Helstad var for oss.


Neppe. I helgen var det 5 kamper siden Nannskog hadde scoret. Selv uten Nannskog sine scoringer vinner Stabæk. Vi evner jo ikkje å putte ballen i mål uten Helstad. Det gjør Stabæk uten Nannskog.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Spelaren

Quote from: krakra on September 17, 2008, 08:03:23 AM
(...) Om Nannskog, Veigar eller Alanzinho skulle forlate Stabæk vil ikke det være like katastrofalt som at Helstad forlot Brann.


Faktisk trur eg me kan sei "om Nannskog, Veigar og Alanzinho" før svekkelsen er sammenlignbar.
Gå av.

Straffe!!!

Dette er jo det reneste sludder og pølsevev!

Uten på noen som helst måte å prøve å "disse" Helstad som uten tvil var én av de aller viktigste årsakene til gullet ifjor så er det jo likevel bare til å se på fjorårets statistikk:

Vålerengen hjemme 4-1 - Vinner uten at Tossa scorer.
Start hjemme 2-2 - Tar poeng uten at Tossa klarer å bidra.
Sandefjord borte 2-3 - Helstad scorer første, men det er andre spillere som redder dagen.
Odd borte 0-2 - Vinner til tross for at Tossa ikke putter.
Aalesund hjemme 2-1 - Vinner til tross for at Tossa ikke putter
Viking borte 3-1 - Vinner til tross for at Tossa ikke putter.
TIL hjemme 2-1 - Vinner til tross for at Tossa ikke putter for tredje seriekamp på rad.
RBK hjemme 3-2 - Vinner til tross for at Tossa ikke putter.
Sandefjord hjemme 1-0 - Vinner til tross for at Tossa ikke putter.

I tillegg er det selvsagt andre kamper hvor han scorer et mål, men hvor det er andre spillere som scorer resten eller det avgjørende målet. Med andre ord - Brann har ikke nødvendigvis vært 100 prosent avhengig av at Helstad scoret, lik som Stabæk også har andre spillere enn Nannskog som kan bidra til at laget vinner.

ostraume

Quote from: Ferguson on September 17, 2008, 11:42:44 AM
Quote from: ostraume on September 17, 2008, 08:19:03 AM
Jeg vil tro at et tap av Nannskog vil være like katastrofalt for Stabæk som tapet av Helstad var for oss.


Neppe. I helgen var det 5 kamper siden Nannskog hadde scoret. Selv uten Nannskog sine scoringer vinner Stabæk. Vi evner jo ikkje å putte ballen i mål uten Helstad. Det gjør Stabæk uten Nannskog.


For enkelt. Selv om Nannskog ikke scorer i hver eneste kamp så er bakromstrusselen der til enhver tid. Dette gjør at laget som helhet fungerer bedre og blir vanskeligere å forsvare seg mot. Også vi gikk flere kamper i fjor uten Helstad-scoring, det gjør ikke trusselen Helstad (og Nannskog) noe mindre viktig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Ferguson

Brann-RBK 3-2 Vinner fordi Tossa serverer 2 målgivende til Winters. Helstad lager andre scoringen.
Sandefjord-Brann Vinner fordi Tossa kjemper inn den viktige scoringen før pause. Den var livsviktig.
Viking-Brann tapte vi virkelig 3-1 så her farer du med direkte løgn.

Helstad er mye viktigere enn Nannskog. Stabæk vinner uten Nannskog mens Brann gjør det ikkje.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on September 17, 2008, 11:57:05 AM
Quote from: krakra on September 17, 2008, 08:03:23 AM
(...) Om Nannskog, Veigar eller Alanzinho skulle forlate Stabæk vil ikke det være like katastrofalt som at Helstad forlot Brann.


Faktisk trur eg me kan sei "om Nannskog, Veigar og Alanzinho" før svekkelsen er sammenlignbar.


Og Andersson...Han er vel oppe i 10 (?) mål for Stabæk hittil i år, det er rimelig hett.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ferguson

Quote from: ostraume on September 17, 2008, 12:33:35 PM
Quote from: Ferguson on September 17, 2008, 11:42:44 AM
Quote from: ostraume on September 17, 2008, 08:19:03 AM
Jeg vil tro at et tap av Nannskog vil være like katastrofalt for Stabæk som tapet av Helstad var for oss.


Neppe. I helgen var det 5 kamper siden Nannskog hadde scoret. Selv uten Nannskog sine scoringer vinner Stabæk. Vi evner jo ikkje å putte ballen i mål uten Helstad. Det gjør Stabæk uten Nannskog.


For enkelt. Selv om Nannskog ikke scorer i hver eneste kamp så er bakromstrusselen der til enhver tid. Dette gjør at laget som helhet fungerer bedre og blir vanskeligere å forsvare seg mot. Også vi gikk flere kamper i fjor uten Helstad-scoring, det gjør ikke trusselen Helstad (og Nannskog) noe mindre viktig.


Helt enig med deg med bevegelsemønsteret. Men Anderson har scoret 10 mål i år. Alanzinho har scort 8 mål. VGP har scort 5 mål. Hvem er etter Helstad på listen fra ifjor? Andresen 8 mål(6 på straffer?). Og i år er det Demba med 2 mål! Jeg mener Brann er mer avhengig av Helstad en Stabæk er av Nannskog.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Patton

Quote from: ostraume on September 17, 2008, 12:33:35 PM
Quote from: Ferguson on September 17, 2008, 11:42:44 AM
Quote from: ostraume on September 17, 2008, 08:19:03 AM
Jeg vil tro at et tap av Nannskog vil være like katastrofalt for Stabæk som tapet av Helstad var for oss.


Neppe. I helgen var det 5 kamper siden Nannskog hadde scoret. Selv uten Nannskog sine scoringer vinner Stabæk. Vi evner jo ikkje å putte ballen i mål uten Helstad. Det gjør Stabæk uten Nannskog.


For enkelt. Selv om Nannskog ikke scorer i hver eneste kamp så er bakromstrusselen der til enhver tid. Dette gjør at laget som helhet fungerer bedre og blir vanskeligere å forsvare seg mot. Også vi gikk flere kamper i fjor uten Helstad-scoring, det gjør ikke trusselen Helstad (og Nannskog) noe mindre viktig.


Dette er selvsagt helt korrekt og liksom hele poenget med dette bakromsmaset.

For det første har Brann hatt en egen spillestil der Helstad sine bevegelser har vært helt sentralt. Med statiske spisser virker det som om midtbanen ikke helt vet hvor de skal slå ballen, evt slår den dit de pleier men da uten adresse.
For det andre måtte faktisk motstanderne ta hensyn til en Helstad som hele tiden lusket på offside-grensen. De kunne med andre ord ikke ligge like høyt på banen som f.eks. Rosenborg og Bodø/Glimt gjorde her nylig (merk. Kåre Ingebriktsen sa vel rett ut at Brann var mye enklere å møte nå uten Helstad, altså hele laget kunne stå høyere på banen).

Så om Helstad scoret eller ikke, så var han utrolig viktig uansett. Får håpe Huseklepp kan utgjøre samme trusselen fremover.

Straffe!!!

Quote from: Ferguson on September 17, 2008, 12:37:23 PM
Brann-RBK 3-2 Vinner fordi Tossa serverer 2 målgivende til Winters. Helstad lager andre scoringen.
Sandefjord-Brann Vinner fordi Tossa kjemper inn den viktige scoringen før pause. Den var livsviktig.
Viking-Brann tapte vi virkelig 3-1 så her farer du med direkte løgn.

Helstad er mye viktigere enn Nannskog. Stabæk vinner uten Nannskog mens Brann gjør det ikkje.


Kjæreste (Massey) Ferguson: Jeg farer da ikke med direkte løgn selv om jeg har bommet på et mål i en kamp Helstad likevel ikke puttet - det gjør jo ingenting med poenget mitt. Men det er kanskje du som farer med usannheter, løgn og fanteri da, når du påstår at Tossa lager den andre scoringen. Det var da vitterlig 2 mål av Winters og ett av Bakke i den kampen.

Jeg sier ikke at Helstad ikke var livsviktig for Brann, for det var han, men jeg synes argumentasjonen din om at han er så fantastisk vikigere enn svensken til Jønsson blir unøyaktig og såpass dårlig begrunnet at den ikke kan brukes til noe.

Du peker altså på at Helstad la opp til 2 mål hjemme mot Rbk og derfor var sentral i kampen, samtidig som at Nannskog ikke hadde scoret på 5 kamper før helgen. Med andre ord indikerer du enten at svensken ikke har vært tilstede på banen i de kampene overhodet, eller at prestasjonene og laginnsatsen hans har vært såpass dårlig at han på ingen måte har bidratt til å gjøre resten av laget godt eller til Stabæk sine resultater.

Og det blir vel noe unyansert, synes du ikke?

Ferguson

Med fare for å spore helt av tråden her så svarer eg deg i andre lag tråden Straffe!!!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Xminator

Helstad var viktigere i Brann enn Nannskog er i Stabæk. Ferdig diskutert.

Ricky

Quote from: Ferguson on September 17, 2008, 12:37:23 PM
Helstad er mye viktigere enn Nannskog. Stabæk vinner uten Nannskog mens Brann gjør det ikkje.


Hva vet du om det? Nannskog har faktisk startet 101 av 102 mulige seriekamper for Stabæk, og på dem har han puttet 78 mål. I den ene kampen han måtte stå over pga gule kort spilte de 1-1 hjemme mot FK Tønsberg.
I Tippeligaen har han i tillegg hatt 14 assists. Sier seg selv at det blir bare-bare å sette innpå en annen, og så vil angrepsmaskineriet fungere like knirkefritt som det har gjort de siste par årene. Nannskog blir et like vanskelig hull å fylle som Helstad.

Xminator

Tror ærlig talt ikke det. De har flere andre spillere som også scorer mål, så selv om han blir vanskelig å erstatte så er det andre spillere som fortsatt vil prestere. Brann 2008 var Helstad. Det er jo bare å se på poengfangst før og etter skaden. Sammenligner du Nannskog med Andresen er du nok nærmere styrkeforholdet i viktighet for laget. Og de kan allerede ha fått erstatter god nok og litt til i Hoff.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Quote from: Xminator on September 17, 2008, 16:42:03 PM
Helstad var viktigere i Brann enn Nannskog er i Stabæk. Ferdig diskutert.


Kommer det skråsikkert fra mannen som like skråsikkert mente "Idol-Annan" ikke var noe å satse på for Brann.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

thesevs

Quote from: ostraume on September 18, 2008, 09:44:53 AM
Quote from: Xminator on September 17, 2008, 16:42:03 PM
Helstad var viktigere i Brann enn Nannskog er i Stabæk. Ferdig diskutert.


Kommer det skråsikkert fra mannen som like skråsikkert mente "Idol-Annan" ikke var noe å satse på for Brann.


Det er vel bare å se hva som skjer når Nannskog mest sannsynlig pakker sakene sine neste år. Jeg tror Stabæk svekkes, men ikke mer enn at klubben har spillere som kan score mål.

Helstad går utenpå Nannskog any day.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Ferguson

Quote from: Ricky on September 17, 2008, 18:28:29 PM
Quote from: Ferguson on September 17, 2008, 12:37:23 PM
Helstad er mye viktigere enn Nannskog. Stabæk vinner uten Nannskog mens Brann gjør det ikkje.


Hva vet du om det? Nannskog har faktisk startet 101 av 102 mulige seriekamper for Stabæk, og på dem har han puttet 78 mål. I den ene kampen han måtte stå over pga gule kort spilte de 1-1 hjemme mot FK Tønsberg.
I Tippeligaen har han i tillegg hatt 14 assists. Sier seg selv at det blir bare-bare å sette innpå en annen, og så vil angrepsmaskineriet fungere like knirkefritt som det har gjort de siste par årene. Nannskog blir et like vanskelig hull å fylle som Helstad.


La meg moderere meg litt då. Brann vinner ikke uten Helstad scoringer. Det gjør Stabæk uten Nannskog scoringene. Enig då?
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

BBB-Tony

September 18, 2008, 13:22:10 PM #199 Last Edit: September 18, 2008, 13:25:26 PM by tonynord
Quote from: Ferguson on September 18, 2008, 12:35:03 PM
Quote from: Ricky on September 17, 2008, 18:28:29 PM
Quote from: Ferguson on September 17, 2008, 12:37:23 PM
Helstad er mye viktigere enn Nannskog. Stabæk vinner uten Nannskog mens Brann gjør det ikkje.


Hva vet du om det? Nannskog har faktisk startet 101 av 102 mulige seriekamper for Stabæk, og på dem har han puttet 78 mål. I den ene kampen han måtte stå over pga gule kort spilte de 1-1 hjemme mot FK Tønsberg.
I Tippeligaen har han i tillegg hatt 14 assists. Sier seg selv at det blir bare-bare å sette innpå en annen, og så vil angrepsmaskineriet fungere like knirkefritt som det har gjort de siste par årene. Nannskog blir et like vanskelig hull å fylle som Helstad.


La meg moderere meg litt då. Brann vinner ikke uten Helstad scoringer. Det gjør Stabæk uten Nannskog scoringene. Enig då?


Det er ikke den største forskjellen. Helstad er ikke til stede, det er Nannskog! Der har du forskjellen. Nannskog har kanskje ikke puttet så mye i det siste, men Stabæk har vunnet for det. Ser en litt utover antall mål, så ligger faktisk Nannskog på 4 plass på assistlisten i år!

Så selv om han ikke scorer mål, så er han til stede og kan gjøre andre gode. Så å sammenligne ett Brann uten Helstad, og ett Stabæk som vinner selv om Nannskog ikke putter like hyppig blir feil...

Når det er sagt, så tror jeg nok Helstad var viktigere for Brann enn det Nannskog noen gang kommer til å bli for Stabæk. Stabæk har flere strenger å spille på. Det har ikke Brann, og det som skjer nå er ett eksempel på det.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Go Up