• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Mjelde

Started by Fabregas, April 20, 2008, 00:14:32 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Fabregas

Grunnen til at jeg starter denne tråden er ikke på noen måte at jeg ønsker Mjeldes avgang

Jeg ønsker å skille ut debatten om hvilke trenertyper som kan være aktuelle til å trene Brann den dagen Mjelde er ferdig som Brann-trener. Selv om jeg personlig ønsker at det blir en stund til, respekterer jeg debattanter som Gitarbroiler og Gepard som mener den beste løsningen for Brann ikke er å la Mjelde sitte også neste sesong selv om årets sesong blir en skuffelse. Begge to argumenterer skikkelig for det de mener og da fortjener de mer enn en oneliner som viser at en synes de er på bærtur. Dagen Mjelde gir seg kommer enten vi vil det eller ikke. Det er heller ikke sikkert på noen måte at Mjelde selv ønsker å trene laget i mer enn to-tre år til.

Derfor er det en aktuell og interessant debatt hvem som skal ta over roret når Mjelde gir seg. Treneren er den viktigste ansatte i hele klubben, enkelt og greit. Spillestil er så klart også et emne i en slik tråd som dette, hvilken trener kan best forene ønsket om å fortsette med offensiv positiv Brann-fotball men kanskje også styrke den kjedelige defensive organiseringen litt? Folk har forskjellige meninger om dette, og jeg synes det er på høy tid vi diskuterer litt mer spillestil her inne.

Jeg foreslår: La tråden om Mjelde være en tråd om Mjelde. Der kan vi diskutere hans valg og også til en viss grad om han bør gå. Når en begynner å snakke om hvem som er en god erstatter kan vi heller ta det her inne.

Litt fakta som alle må ha i mente når denne debatten evt. kommer i gang: 90 %+ her inne ønsker ikke Mjeldes avgang selv etter en skuffende sesongstart. De færreste synes og Solbakken inn i sommer ville vært en genistrek. Jeg respekterer fullt og helt de som mener det men jeg nevner bare dette for at folk ikke får inntrykket av at ALLE vil at Mjelde skal gå. Sannheten er at de fleste synes han er den beste treneren vi kan ha akkurat nå og dermed ikke bruker mye tid i Mjelde-tråden. Der inne er naturligvis en større del av innleggene mot Mjelde siden de nå ikke akkurat har den beste saken for øyeblikket siden Mjelde har hatt suksess.

Innlandsmax

Saklig og god begrunnelse for ny tråd, Fabregas. Leste (desverre) ikke dette før jeg hadde vært inne på Mjelde-tråden. Tillater meg derfor å flytte innlegget mitt fra den tråden, og hit:

Er enig i at defensiv organisering ikke er å forakte. Spørsmålet er vektleggingen. Her opplever jeg nok at Mjelde og Solbakken har forskjellig filosofi. Syns det er nokså åpenbart at Mjelde både tillater og ber om en mer omstendelig spillestil i eget forsvar enn det Solbakken er kjent for. Dette gir også en høyere risiko.

Spørsmålet er: Hvorfor driver han med det? Slik jeg ser det er det fordi han ønsker at Brann skal få trening i, og bli vant til å styre kamper. Da holder det ikke "å ligge lavt, agressivt presse ballfører og satse på kontringer eller kamp om andreballer". Dette er spill på andres premisser, og Mjelde ønsker at Brann skal være et godt nok lag til å styre kampene selv, spille sitt spill.

At Mjelde tillater og ønsker mer ballbesittelse enn Solbakken er også nokså åpenbart, og igjen oppfatter jeg at begrunnelsen for dette ligger i det å ville utvikle Brann til et lag som ikke bare vinner, men som vinner i kraft av å ha utviklet evnen til å styre kampene.

Dette er ambisiøst, mer ambisiøst enn det Solbakken tør å være - og det gir fallhøyde. Når dette spillet ikke fungerer, blir det veldig blottstilt at det ikke fungerer, og laget fremstår som enda mer tannløse og ubehjelpelige enn et "krige-og-sparke-lag" som mislykkes i det "spillet" de holder på med. Et "krige-og-sparke-lag" vil som regel ha en høyere intensitet og en mer oppofrende "blø for drakta"-spillestil. Dette er sjarmerende, og kan få supporterne til på kort sikt å tilgi fraværet av resultater, men på noe lengre sikt er det tross alt ikke annet enn spillmessig å erklære høyt og tydelig for all verden: "Vi er ikke bedre til å spille enn at vi må ty til ekstrem oppofrelse i stedet".

Fotball er et SPILL, altså skal det SPILLES. Syns Mjelde gjør det rette i valg av spillestil. Men det er krevende, og både agresjons- og nesten sykdomsfremkallende å se på når det ikke fungerer, og det har jo vært litt (!) slik i det siste. Svaret er mer trening - ikke å gi opp og gå over til en mer primitiv spillestil.

gitarbroiler

QuoteFotball er et SPILL, altså skal det SPILLES. Syns Mjelde gjør det rette i valg av spillestil. Men det er krevende, og både agresjons- og nesten sykdomsfremkallende å se på når det ikke fungerer, og det har jo vært litt (!) slik i det siste. Svaret er mer trening - ikke å gi opp og gå over til en mer primitiv spillestil.


Dette er jeg 100% enig i, og man bør til enhver tid bestrebe å få dette til. Men er det virkelig slik Brann spiller nå? Slik jeg ser det, så prøver man nesten konsekvent å slå ballen langt mot Helstad og man søker alltid etter det alternativet. Det virker som om man mangler en plan over det man gjør, og her er det Mjelde sine taktiske egenskaper kommer inn. Han evner ikke å skifte det som foregår på banen til et annet spor. Dette ser man i kamp etter kamp, hvor kampbildet svært svært sjeldent blir endret etter at noen andre kommer inn på banen (sett bortifra når Karadas blir satt på topp, da det blir mer trøkk oppe ihvertfall).

Poenget mitt er at i en slik situasjon som Brann er på vei til å komme inn i, så bør også Mjelde søke andre løsninger. Nå handler det først og fremst om å vinne fotballkamper, og seire vil igjen gi selvtillit til guttene på banen. Om man da må endre litt på spillestilen i en periode, så syntes jeg det vil være et godt valg.

Når det gjelder debatten om hvem som skal være trener etter Mjelde, så er det vanskelig å si noen konkrete der. Solbakken er for meg et glimrende eksempel, og jeg tror han ville gjort det bra med Brann sitt mannskap. Vi er svært gode offensive, når det deffensive fungerer, og her ville Solbakken tilført mye.

De viktigste spørsmålene Styret i Brann må stille seg når de nå skal inngå ny avtale med Mjelde er:

1. Skal vi først se hvordan Mjelde takler litt motgang?

Om de velger det, så vil de få se mer hva Mjelde er laget av og vil også spare seg for noen kroner dersom man finner ut at Mjelde ikke er rett mann videre.

2. Dersom vi skifter trener, skal vi igjen la Brann være et sted for å lære faget?

Jeg mener definitivt nei på dette spørsmålet. Ansettelsen av Mjelde var korrekt når den ble gjort, og har nå levd ut sitt liv med stor suksess. Brann har gått videre, og er nå en stor bedrift som nærmest "krever" resultater. Det er dermed ingen plass til å lære seg trenerfaget, og den som kommer etter Mjelde må være " ferdig opplært". De kriteriene jeg håper de vil se etter er:

- Faglig dyktig
- "Pondus" til å ta avgjørelser som ikke er populære
- Godt medietekke

Avslutningsvis vil jeg komme med en tanke som jeg tror ville vært spennende. Dersom Brann velger at en annen trener er det beste for Brann, så håper jeg ikke de fjerne Mjelde for godt. Han innehar en god del kompetanse rundt klubben, byen, næringslivet og selvsagt spillerne. Det beste for Brann hadde vært om man hadde beholdt Mjelde i en rolle tilknyttet spillergruppen, gjerne som en assistent til RBH (eller noe lignende). Dette betinger selvsagt at Mjelde ønsker dette selv, og slik jeg har forstått det så ønsker ikke den sindige strilen å flytte fra byen.

olebrann3

Vi trenger en mer agresiv trener, en som tør å straffe enkelt spillere og hele laget. En som klarer å lage flere planer enn en samme hele kampen.

Hent Solbakken når Mjelde må takke for seg, tipper han blir ut sesongen og ikke får ny kontrakt vist dette fortsetter

Nixon

Det ser ut til at Davy vil ha Rekdal som ny trener etter Mjelde. Han gjør jo, og innrømmer det selv, alt for å få Rekdal til å trives i byen...
Rød makt på Hansa

Xminator


gitarbroiler

Rent taktisk er nok Rekdal bedre enn Mjelde, men som totalpakke tror jeg Mjelde ligger bedre an. Da tenker jeg på medietekke, engasjement i næringslivet og publikumstekke.

Xminator

Kunne tenkt meg å se Jønsson, om ikke annet så for å se om det bare var flaks eller om han faktisk er en lagbygger.

Mjelde er vel akkurat nå eneste eliteserietreneren med en faktisk plan i angrepsspillet. I de andre klubbene virker det å handle med om "trøkk", "måk ballen opp og vinn andreball" og de andre grepene Tom Nordli og Røssler er eksponenter for. Solbakken er i sistnevnte kategori, og det virker ikke som evnen til lagbygging over tid er tilstede heller - ref situasjonen i nordens klart rikeste klubb.


monzilla

Utfordringen din stanser her: Kjetil Rekdal.

Fyren har en fotballhjerne. Han har en lang og innholdsrik karriere. Han har vist gang på gang at han er iskald når det gjelder (les viktige straffer). Han har en god CV som trener. Han er ledig på markedet. Er jo bare til å høre på fyren på fotballekstra, fyren har erstattet alle de røde blodlegmene i kroppen hans med små fotballer.

Minuset med rekdal er at han er meget autoritær, og en veldig markant trener.  Etter det jeg har hørt er han en kuk å ha med å gjøre. Men han godtar ikke spillere som ikke gir maks. Man har flust av eksempler på at han tar tak når han ser at det må tas tak. Enten en sliten høyreback i det 85. minutt. Eller en ving som ikke har dagen etter 35 minutt.

Forøvrig, bra førstepost. Vi trenger flere slike tråder her inne. Dvs med definerte problemstillinger. Godt jobbet!

Klaus_Brann

Jønsson er vel den eneste treneren nå i Norge jeg ville godtatt i Brann.
I-gidde-ikkje-å-reise-rundt-i-Norge-å-bli-pissa-på-Rekdal gidder jeg ikke å ofre en tanke.
Bortsett fra gullet med Enga, hva har han prestert?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ferguson

Quote from: Klaus_Brann on August 06, 2008, 03:11:33 AM
Jønsson er vel den eneste treneren nå i Norge jeg ville godtatt i Brann.
I-gidde-ikkje-å-reise-rundt-i-Norge-å-bli-pissa-på-Rekdal gidder jeg ikke å ofre en tanke.
Bortsett fra gullet med Engen, hva har han prestert?


Cup gull med engen å kvalik;)
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

olebrann3

jønsson, rekdal eller berg er det eneste innelands... Helst hadde eg sett for meg solbakken eller sollid men det blir vell umulig å få

steinbygger

Quote from: monzilla on August 06, 2008, 02:44:20 AM
Utfordringen din stanser her: Kjetil Rekdal.

Fyren har en fotballhjerne. Han har en lang og innholdsrik karriere. Han har vist gang på gang at han er iskald når det gjelder (les viktige straffer). Han har en god CV som trener. Han er ledig på markedet. Er jo bare til å høre på fyren på fotballekstra, fyren har erstattet alle de røde blodlegmene i kroppen hans med små fotballer.

Minuset med rekdal er at han er meget autoritær, og en veldig markant trener.  Etter det jeg har hørt er han en kuk å ha med å gjøre. Men han godtar ikke spillere som ikke gir maks. Man har flust av eksempler på at han tar tak når han ser at det må tas tak. Enten en sliten høyreback i det 85. minutt. Eller en ving som ikke har dagen etter 35 minutt.

Forøvrig, bra førstepost. Vi trenger flere slike tråder her inne. Dvs med definerte problemstillinger. Godt jobbet!


Tja. At han har ett fantastisk vinnerinnstinkt skal ingen ta fra han, men CV hans er vel ikke mer imponerende enn MIM. I tillegg tror jeg ikke at han vil bli akseptert i Bergen og Brann. Vi har forsøkt denne typen trener tidligere og alle vet hvordan det gikk med Hallvar Thoresen.... (selv om det er en autoritær trener Brann trenger)

chris_henrik

Quote from: Klaus_Brann on August 06, 2008, 03:11:33 AM
Jønsson er vel den eneste treneren nå i Norge jeg ville godtatt i Brann.
I-gidde-ikkje-å-reise-rundt-i-Norge-å-bli-pissa-på-Rekdal gidder jeg ikke å ofre en tanke.
Bortsett fra gullet med Engen, hva har han prestert?

Om jeg ikke husker helt feil var engen et kusehår unna å gå til gruppespillet under Rekdal i 2005, med straffekonk i returoppgjøret mot Brugge.

Et viktig punkt i vurderingen av arvtaker etter Mjelde er at treneren må passe inn med den øvrige organisasjonen. RBK eksempelet er vel den beste illustrasjonen på hvordan det går når det blir motsettninger mellom trenere og øvrig ledelse. Brann har en langt mer sær institusjonell identitet, enn RBK. Rekdaler, Nordlieer og Først-i-alt-ere hadde blitt total klinsj med påfølgende 5 år i fortvilelse.
<BRANN> ..... DKFM

Yngve

August 06, 2008, 12:26:03 PM #15 Last Edit: August 06, 2008, 12:32:35 PM by Yngve
Quote from: chris_henrik on August 06, 2008, 12:20:06 PM

Om jeg ikke husker helt feil var engen et kusehår unna å gå til gruppespillet under Rekdal i 2005, med straffekonk i returoppgjøret mot Brugge.


Edit: Fann ut ved hjelp av min ven Google at eg hadde feil.

Men var det ikkje eit år Brügge rundspelte vif?

Joggi Bogga

Flere gode kandidater her i landet slik jeg ser det.

Jonevret i Molde har et flott moderne spillestil som er avhengig av gode enkeltspillere (noe vi har) og bra løpskapasitet (noe vi tildels har og kan bli bedre på). Han virker som en markant nok sjef og har en bra CV. Har sett for lite av Molde til å vite hvordan han endre kampene under spillets gang, men de leverte da her i byen etter å ha vært under. Uansett skal det godt gjøres åå være svakere taktisk enn den nåværende naiviteten som leder oss.

Ivar Morten Normark er faglig sterk og har en del gode resultater å vise til. Blant annet var han den først som klarte å få ut potensialet i Aalesund. Han er nok mer skapt for en storklubb da hans stil er noe ambesiøs og ikke unnagjort på noen uker å lære inn. Han er en flott type som ikke er redd for å ta støyten for laget sitt. Utelukkende positiv og kan være den perfekte buffer som nervøse spillere trenger for å prestere maks i Brann trøyen.

Sandstø er drivende dyktig på sin spillestil. Har oppnødd fenomenale resultater både tabellmessig og ved utvikling av unge spillere. Han vil være den perfekte kandidat hvis Brann ønsker en trener som ikke vingler, men som kan drive frem en perfeksjonering av sitt system i 10 år om nødvendig. Hvis klubben ønsker kontinuitet og det nærmeste man kommer en garanti mot plutselige uvirkelige sprell fra en trener, er Sandstø mannen.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

thesevs

Ivar Morten Normark?
Arne Sandstø?

Og dette står du 100% inne for ? Dette er vel to trenere som ikke holder mål i det hele tatt.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Joggi Bogga

Quote from: thesevs on August 06, 2008, 12:58:53 PM
Ivar Morten Normark?
Arne Sandstø?

Og dette står du 100% inne for ? Dette er vel to trenere som ikke holder mål i det hele tatt.


Er dette et seriøst innlegg i debatten, eller et forsøk på avsporing?
Du trenger ikke svare i alle tråder hvis du ikke har noe å si. Når det er sagt ser jeg gjerne at du kommer tilbake på banen med BEGRUNNEDE meninger.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

dudo

Hva med tidligere resultater? Er det bra nok begrunnelse?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Joggi Bogga

Resultater kan være en begrunnelse hvis folk evner å se resulteter i sammeneng med potensiale i klubben, forventninger ved tiltredelse, økonomi, spillersalg underveis, osv.

Hvis du mener at disse to har gjort seg bort resultatmessig mener jeg at du ikke har denne helhetlige vurderingsevnen.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Xminator

Drillo var en glimrende landslagstrener. Og en katastrofe som klubbtrener. Noe av det samme gjelder trenere som gjør det litt i overkant med resurssvake klubber. Det er en helt annen hverdag å trene en resurssterk klubb. Spør Ståle Solbakken.

thesevs

Quote from: Joggi Bogga on August 06, 2008, 12:46:17 PM
Flere gode kandidater her i landet slik jeg ser det.

Ivar Morten Normark er faglig sterk og har en del gode resultater å vise til.


For meg er Ivar Morten Normark legemligjøringen av "stor i ord, liten på jord". Lettere forklart: "Du kan si det du sier, man kan du gjøre det du sier?".

Det eneste vi husker fra den klovnen er Berit Riise-episoden, og uttalelser som "Så da dro jeg opp på jobbintervju. Og i intervju er jeg uimotståelig. Helt fantastisk. You just can't say no!" og "Min oppgave var som vanlig å se kul ut. Den jobben gjorde jeg jævlig bra.". Se for deg den siste hvis han hadde vært trener for Brann og vi nettopp har røket for 2.divisjonslaget Eidsvoll Turn. Ta støyten for laget? Mannen er jo rablene gal og en del virkelighetsfjern.

Quote from: Joggi Bogga on August 06, 2008, 12:46:17 PM
Sandstø er drivende dyktig på sin spillestil. Har oppnødd fenomenale resultater både tabellmessig og ved utvikling av unge spillere. Han vil være den perfekte kandidat hvis Brann ønsker en trener som ikke vingler, men som kan drive frem en perfeksjonering av sitt system i 10 år om nødvendig.


For Brann har virkelig god tid. Brann er sikkert villig til å la Arne Sandstø får 10 år på seg til å kanskje bygge opp et stjernelag. For resultatene til Arne Sandstø er imponerende. På 7 år ledet han laget til to 12.plasser,  én 9.plass, to 8.plasser, to 6.plasser og én 4.plass (som høyeste plassering).
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

nummer9

Sandstå ser jeg, dog har han bare prestert å spille rævvafotball år inn og år ut, og holdt det til dels flytende i TL. Nordmark har vel fått fyken i de to siste klubbene han har trent. En større klovn mediamessig skal en lete lenge etter.

En felles ting for begge trenerne er vel at begge deres forrige jobber ble avsluttet da de styrte hver sin klubb med sikker kurs for vikarligaen?

Joggi Bogga

Odd var i hele den perioden en sellende klubb. Hver gang de fikk frem en spiller, ble han solgt fordi klubben ikke hadde økonomi til å drive Tippeligaspill på annen måte.

Til sammenligning kan vi jo prøve å huske tilbake til hvordan det gikk med Brann og Teitur da vi plutselig ble en sellende klubb. Vi var en god porsjon flaks unna et pinlig tap mot Sandefjord i kvallik.

Angående dette med at det er forskjeller å trene stor og små klubber så er dette i større grad myteomspunnet vrøvl enn harde fakta. I fotballverdenen utenom Norge, er det vanlig om ikke betingelse, at en begynner på lavere nivå i sin trenergjerning.

Hvis Xminator sitt "råd" skulle blitt fulgt ville ville Valencia og Liverpool aldri oppleve Benitez. Fotballverdenen aldri fått oppleve Maurinho på den store scene. Eller Wenger, Hitzfeld, Ancelotti, Scolari, Parreira mfl.

Nær sagt alle gode trenere/managere rundt om har trent mindre lag. Er spent på kildene du har for å forklare disse "store forskjellene".
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

LandåsKongen

rekdal, tørum....ellers så går det jo an å leite i andre land.

enavgutta

Kjør inn Semb nå. Bollenes tid e over.

steinbygger

Quote from: enavgutta on August 06, 2008, 14:40:57 PM
Kjør inn Semb nå. Bollenes tid e over.


Semb vil ikke flytte på seg. De har forsøkt tidligere

DangerousDan

Quote from: Joggi Bogga on August 06, 2008, 13:33:46 PM
Resultater kan være en begrunnelse hvis folk evner å se resulteter i sammeneng med potensiale i klubben, forventninger ved tiltredelse, økonomi, spillersalg underveis, osv.

Hvis du mener at disse to har gjort seg bort resultatmessig mener jeg at du ikke har denne helhetlige vurderingsevnen.


Nå skal det være sagt at jeg tror du kødder, og har opprettet en bruker her inne fordi du kjeder deg og vil spille idiot.
Det siste klarer du utmerket.

Normark har _ikke_ gjort deg bort resultatmessig?
Opprykk og nedrykk mede Aafk, 7måneder i stolen i TIL og nå sirkusdirektør for samelandslaget.
Litt av en CV gitt!
At han i tillegg er dundrende usmaklig hjelper knapt.

Sandstø har vel gjort det ok med kjipafotballen sin, men ikke noe mer.
AT han ikke har hatt ressurser betyr jo ikke at han _ville_ hatt suksess hvis han fikk det,- og denne tesen skal i alle fall ikke testes ut hos oss.
Brann er ikke en arena for eksperimentering.

Joggi Bogga

Vel, jeg tror du kommer med disse idiot-beskyldningene fordi du tiltross for en bitte liten penis likevel har et voldsomt markeringsbehov.
Skal vi fremover holde oss til sak fremfor latterlige og usaklige personangrep?
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krøvel vellevold

En ting er sikkert: Uansett hvem vi får inn som trener, så vil det innen et år være et eller annet hylekor som vil ha vedkommende fjernet. Kan noen komme på en Brann-trener som det ikke har vært misnøye med?
Legg ned hele klubben!

DangerousDan

Quote from: Joggi Bogga on August 06, 2008, 15:29:17 PM
Vel, jeg tror du kommer med disse idiot-beskyldningene fordi du tiltross for en bitte liten penis likevel har et voldsomt markeringsbehov.
Skal vi fremover holde oss til sak fremfor latterlige og usaklige personangrep?


Jeg mener det jeg skriver, og du trenger ikke være så hårsår - såpass får man tåle på et forum.
Det står nå en del "sak" i innlegget mitt også, som du skal føle deg velkommen til å kommentere hvis du vil.

thesevs

Quote from: Joggi Bogga on August 06, 2008, 15:29:17 PM
Vel, jeg tror du kommer med disse idiot-beskyldningene fordi du tiltross for en bitte liten penis likevel har et voldsomt markeringsbehov.
Skal vi fremover holde oss til sak fremfor latterlige og usaklige personangrep?


Skal vi ta en pause fra keyboardet? Du må tåle kritikk når du lanserer to trenere som ikke holder Brann-nivå i det hele tatt.
Om debatten snisser grenseland for usakeligheter, så får du heller tåle det. Dette forumet er ikke som en politisk høretime i Stortinget, men mer i retning Holmgang/Tabloid hvor man lar småligheter passere uten at man hisser seg opp. 
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

vebo

Quote from: Joggi Bogga on August 06, 2008, 13:15:08 PM
Quote from: thesevs on August 06, 2008, 12:58:53 PM
Ivar Morten Normark?
Arne Sandstø?

Og dette står du 100% inne for ? Dette er vel to trenere som ikke holder mål i det hele tatt.


Er dette et seriøst innlegg i debatten, eller et forsøk på avsporing?
Du trenger ikke svare i alle tråder hvis du ikke har noe å si. Når det er sagt ser jeg gjerne at du kommer tilbake på banen med BEGRUNNEDE meninger.


Og dette fra en bruker med et par innlegg?

Skjønner godt at thesevs lurer jeg. En alkis og en helt uten resulater å vise til. Det er lett å tro at du bare tuller her.
Tiocfaidh ár lá

KEO

Quote from: krøvel vellevold on August 06, 2008, 15:34:56 PM
En ting er sikkert: Uansett hvem vi får inn som trener, så vil det innen et år være et eller annet hylekor som vil ha vedkommende fjernet. Kan noen komme på en Brann-trener som det ikke har vært misnøye med?


ivar Hoff :-)  var så dårlig at folk synest bare synd på han... ;D
Nu kør vi!

Klaus_Brann

Quote from: Joggi Bogga on August 06, 2008, 12:46:17 PM
Ivar Morten Normark er faglig sterk og har en del gode resultater å vise til. Blant annet var han den først som klarte å få ut potensialet i Aalesund. Han er nok mer skapt for en storklubb da hans stil er noe ambesiøs og ikke unnagjort på noen uker å lære inn. Han er en flott type som ikke er redd for å ta støyten for laget sitt. Utelukkende positiv og kan være den perfekte buffer som nervøse spillere trenger for å prestere maks i Brann trøyen.


Er det EN mann vi IKKE skal ha i Brann er det Nordmark.
Når du har Samelandslaget på CV' en din så sier det sitt. Og det i nyere tid. Han er en stor klovn.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lurkin

Henning Berg. Gjort det jævla bra med et Lyn som rævkjører økonomien sin, og får frem et kollektiv. I tillegg har han mye internasjonal spillerfaring, og han må ha plukket opp noe i de årene. Ser ut som han også har skjønt at fart og teknikk er viktig i 2008. Norges største trenertalent. God lederstil. Rett og slett mange gode egenskaper.

Rekdal, Normark (!!), Nordlie osv er arbeidsløs av en grunn. Ikke god nok for Nordens beste lag.
Berømte Brann fra Bergen

Xminator

Etter å ha sett RBH drite seg ut enda en gang for åpent kamera, og man må få stille spørsmål ved om styret har forspist seg på kanapeer og fortsatt drikker shampis etter gullet - la Mjelde bli siste trener i Brann og LEGG NED KLUBBEN!

Xminator

Og glem nå ikke hvem som har ansvaret for å ansette ny trener. Ser allerede for meg RBH glise til kamera på La Manga og love at "Føler meg trygg på at vi har ny trener på plass i løpet av uken". En gang i april kommer det "Vi er komfortable med situasjonen og har full kontroll". I Juni på nedrykksplass kommer første unotene om "vanskelig marked".

Lurkin

Haha, det skulle tatt seg ut. Hanstveit som spillende trener, med hjemmeinstrukser fra Osterøy, og Robbie som manager (fra hjemmekontoret i Skottland).
Berømte Brann fra Bergen

Oppreist

Stein på stein blir Steinar.

kabelmann

Ikke at jeg tror det betyr noen verdens ting, men Aabrekk ledet visstnok dagens trening:

http://fotball.fvn.no/incoming/article115043.ece
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Keno

[
Quote from: kabelmann on August 07, 2008, 10:00:43 AM
Ikke at jeg tror det betyr noen verdens ting, men Aabrekk ledet visstnok dagens trening:

http://fotball.fvn.no/incoming/article115043.ece



Han kommer inn for steffensen som er sparket.

http://tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2117973.ece

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

Da er neste trekk at Mjelde trekker seg og Aabrekk blir hovedtrener. Vent å se.

monzilla

Riktig, X. Nå kjører Aabrekk seg opp på laget, og vil da bli istand til å ta over laget når MIM og RBH sitter på pressekonferanse etter sesongen og sier at "de har skuffet seg selv og andre med å ikke få ut potensialet i laget".

chucki


Ferguson

Treneren etter Mjelde blir neppe Berg så lenge Bruun Hansen er i klubben. De er jo i krig i media fortiden.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=198761
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

peteE

Steinar Nilsen hadde vært interessant, en mann av disiplin, og god defensiv organisering. Dog, er jeg litt redd det vil gå ut over vår offensive fotball. (dog er ikke den så veldig å skryte av heller for tiden).

Andrés

Pr. i dag er det ingen trener foruten om kanskje Steinar Nilsen som er en dyktig nok trener til å trene Brann. Vi har to stk norske i utlandet som jeg gjerne hadde sett på Staddaen, men det er nok heller tvilsomt at noen av de vil tilbake til Norge og da Bergen om de skulle være aktuelle. Tenker da på Solbakken og Sollied.

Janne Jønsson er en god trener, men han kommer aldri til å forlate Stabæk til fordel for Bergen, det nekter jeg å tro.

Nordlie er ikke en dyktig trener i det hele tatt. Det eneste han har vunnet i sin karriere av troféer er cupen i fjor med LSK mot et førstedivisjonslag litt lengre nede på kysten. Man bir ikke en dyktig trener av den grunn. Rekdal er en brukbar trener, men Kjetil Rekdal på hjemmebenken på Stadion er noe jeg ikke klarer å se for meg i det hele tatt...

Da er spørsmålet om vi ikke heller skulle ha sett over landegrensene og da ikke nødvendigvis i Norden selv om det er det mest naturlige.

Og la det være sagt; jeg har støttet MIM i tykt og tynt siden han ble ansatt, men nå er det faen meg på tide å gjøre noe drastisk.

Styret får se og ta tak med en gang!!
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

Go Up