• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sitteplasser

Started by vebo, April 15, 2008, 09:00:31 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

vebo

Hva er dette med at Hanøy "minner" folk om at det er sitteplasser på stadda? Kan det være at han sikter til oss? Håper virkelig ikke det, for jeg kjøpte et kort på en ståtribune med seter.

Paranoid som jeg er...
Tiocfaidh ár lá

Nixon

Jeg vil tro at det har vært klager fra andre tribuner, som BT der det visstnok var mange som stod i går. Og det er jo til en viss grad forståelig, for BT er jo familietribune med mange unger som ikke ser hvis voksne står foran.
Rød makt på Hansa

Bergen Sin Gutt

Hvis man så mye som prøver å tvinge folk til å sitte ned i Hansa-svingen, enten det er øvre eller nedre, da er vi på vei mot tilstander jeg hittil bare har hatt mareritt om.

Markmus

Ting som innmarsj og avspilling av klubbsanger kan NFF enkelt kontrollere, men å tvinge oss til å sitte er en umulighet og jeg nekter å tro de kommer til å gjøre noe annet enn å minne oss på det over høytaleranlegget.
Ka du ve?

gullars

jeg har sesongkort på F feltet på den eldste tribunen som er på staddaen for øyeblikket. De som jeg går med og de som er foran oss reiser oss på cornere/frispark og lignende. Men det er ingen som klager på oss heldigvis. Det som ofte skjer her er at folk heller reiser seg de og for å støtte brann. Men eg syns det var tøft at bataljonen fikk alle te å reise seg etter Hanøys opplysning!!!

thesevs

Quote from: Nixon on April 15, 2008, 10:08:03 AM
Jeg vil tro at det har vært klager fra andre tribuner, som BT der det visstnok var mange som stod i går. Og det er jo til en viss grad forståelig, for BT er jo familietribune med mange unger som ikke ser hvis voksne står foran.


På BT felt E hvor jeg sitter er det en stående gjeng helt bakerst. Det er vel en gruppe på ca 20 mennesker vil jeg tro. De bakre radene er utenfor BT-abonnementet, så at disse skal tvinges til å sitte skjønner jeg ikke... derimot ser jeg problemet med bt-kort feltene med små barn som ikke ser kampen skikkelig....
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

smaalanda

Er det mange som vil stå som føler seg tvunget til å sitte seg ned regner eg med at Bataljonen krever en langside når Brann Stadion er helt ferdig. Der kan alle som vil stå;) det hadde vær saker gutter:D
KMO!!!

krøvel vellevold

Quote from: smaalanda on April 16, 2008, 01:43:32 AM
Er det mange som vil stå som føler seg tvunget til å sitte seg ned regner eg med at Bataljonen krever en langside når Brann Stadion er helt ferdig. Der kan alle som vil stå;) det hadde vær saker gutter:D


I så fall blir jo det den nesten flate langsiden som Nedre Søndre vil komme til å bli. Nei jeg foreslår vi blir stående der vi står.
Legg ned hele klubben!

smaalanda

Men du forstår det jeg mener hvis mange folk på Stadion har lyst til å stå å ta del i stemningen, men føler plasseringen sin gjør at dette blir vanskelig? Som f.eks enkelte i BT og kanskje noen på langsidene. Hvis det er anlegg for en økning av stående syngene supportere så bør ikke plasseringen Bataljonen får være stopperen for at stemningen øker på Stadion. Jeg personlig synes det hadde vært evig fett med en syngende langside tilbake på Stadion, men skjønner kanskje at Brann vil ha disse til sittende supportere som gjerne betaler dyre dommer.
KMO!!!

krøvel vellevold

Quote from: smaalanda on April 16, 2008, 05:00:32 AM
Men du forstår det jeg mener hvis mange folk på Stadion har lyst til å stå å ta del i stemningen, men føler plasseringen sin gjør at dette blir vanskelig? Som f.eks enkelte i BT og kanskje noen på langsidene. Hvis det er anlegg for en økning av stående syngene supportere så bør ikke plasseringen Bataljonen får være stopperen for at stemningen øker på Stadion. Jeg personlig synes det hadde vært evig fett med en syngende langside tilbake på Stadion, men skjønner kanskje at Brann vil ha disse til sittende supportere som gjerne betaler dyre dommer.


Spørsmålet er jo om det er mer attraktivt å stå på en nesten flat langsidetribune, enn det er å stå på Nedre Hansa. Dessuten er det jo fare for at det blir en veldig avlang supportergjeng. Den problematikken har vi hatt før.
Legg ned hele klubben!

olebrann3

stemmer for å ta hele hansa til slutt, vist vi blir nok folk da

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on April 16, 2008, 04:27:11 AM
Quote from: smaalanda on April 16, 2008, 01:43:32 AM
Er det mange som vil stå som føler seg tvunget til å sitte seg ned regner eg med at Bataljonen krever en langside når Brann Stadion er helt ferdig. Der kan alle som vil stå;) det hadde vær saker gutter:D


I så fall blir jo det den nesten flate langsiden som Nedre Søndre vil komme til å bli. Nei jeg foreslår vi blir stående der vi står.


Ja, vi bør bli stående. Det blir mer trykk på den måten. Hvis det er fler som vil stå, så får de flytte over te vårsj. Forøvrig er det med glede jeg registrer at fler og fler står også på BT!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

benny

Quote from: olebrann3 on April 16, 2008, 19:05:26 PM
stemmer for å ta hele hansa til slutt, vist vi blir nok folk da

Nixon

Ja, det bør definitivt ikke være noe mål for Bataljonen å overta hele Hansa hvis det var det olebrann mente. Jeg vil tro at svært mange oppe der jeg står ikke er med eller har noe stort ønske om å melde seg inn i Bataljonen. Og det må de få lov til etter min mening siden jeg er sterkt i mot organisasjonstvang.
Rød makt på Hansa

olebrann3

No tenkte eg langsiktig, håper bataljonen har mål innen 5 år eller noe sånt å kanskje kunne klare å fylle hansa med syngende supportere.

thesevs

Quote from: Nixon on April 16, 2008, 21:29:36 PM
Ja, det bør definitivt ikke være noe mål for Bataljonen å overta hele Hansa hvis det var det olebrann mente. Jeg vil tro at svært mange oppe der jeg står ikke er med eller har noe stort ønske om å melde seg inn i Bataljonen. Og det må de få lov til etter min mening siden jeg er sterkt i mot organisasjonstvang.


[sint]Det er sånne som deg som lever av godene, men ikke vil delta. Kanskje du er en sånn som jobber på en arbeidsplass hvor HK arbeider aktivt for å forhandle lønnen din, men du velger å ikke melde deg inn... du får jo samme godene som HK-medlemmene.
Nei, Nixon - her snakker vi om å skumme fløten. [/sint]
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

abe78

Quote[sint]Det er sånne som deg som lever av godene, men ikke vil delta. Kanskje du er en sånn som jobber på en arbeidsplass hvor HK arbeider aktivt for å forhandle lønnen din, men du velger å ikke melde deg inn... du får jo samme godene som HK-medlemmene.
Nei, Nixon - her snakker vi om å skumme fløten. [/sint]


Tror vi kan konkludere med at du skyter langt over mål her.. Hva mener du egentlig? At de som betaler 3000 + skummer fløten? Jeg er selv medlem av bataljonen og har støttet de - men jeg respekterer Nixon syn. Det gjør ikke du - du vil vel at alt skal være likt og uniformert.
.og husk!

smaalanda

KMO!!!

Nixon

Quote from: thesevs on April 16, 2008, 23:27:30 PM
[sint]Det er sånne som deg som lever av godene, men ikke vil delta. Kanskje du er en sånn som jobber på en arbeidsplass hvor HK arbeider aktivt for å forhandle lønnen din, men du velger å ikke melde deg inn... du får jo samme godene som HK-medlemmene.
Nei, Nixon - her snakker vi om å skumme fløten. [/sint]


Nå er jeg trofast medlem av Bataljonen, og BST før det. Så jeg snakker ikke om meg selv. Men jeg betaler også dobbelt så mye for mitt partoutkort som det du sannsynligvis gjør, så jeg hadde uansett ikke følt meg truffet av denne totalt meningsløse skumme fløten-kritikken...

Men det må være lov å være syngende supporter på Stadion uten å måtte melde seg inn noen organisasjon. Det kan være mange grunner til at noen ikke velger det. Det viktigste er tross alt om de bidrar på tribunen! Så selv om Bataljonen skulle få en mirakuløs oppblomstring de neste årene bør det være også ett felt med plass til alle!
Rød makt på Hansa

Stian

Nå snakker jeg ikke på vegne av de andre i styret, men for min egen del ønsker jeg absolutt ikke at Bataljonen skal ha hele Hansa. Med tiden kanskje maks 2 av 4 felt oppe..

dudo

Quote from: thesevs on April 16, 2008, 23:27:30 PM
Quote from: Nixon on April 16, 2008, 21:29:36 PM
Ja, det bør definitivt ikke være noe mål for Bataljonen å overta hele Hansa hvis det var det olebrann mente. Jeg vil tro at svært mange oppe der jeg står ikke er med eller har noe stort ønske om å melde seg inn i Bataljonen. Og det må de få lov til etter min mening siden jeg er sterkt i mot organisasjonstvang.



[sint]Det er sånne som deg som lever av godene, men ikke vil delta. Kanskje du er en sånn som jobber på en arbeidsplass hvor HK arbeider aktivt for å forhandle lønnen din, men du velger å ikke melde deg inn... du får jo samme godene som HK-medlemmene.
Nei, Nixon - her snakker vi om å skumme fløten. [/sint]
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

thesevs

Quote from: dudo on April 17, 2008, 11:24:46 AM


Nuvel, siden noen har respondert på innlegget får jeg nesten innrømme at innlegget ikke var 100% seriøst. Kunne bare ikke dy meg da jeg så Nixons svar. Dette temaet har blitt diskutert til det kjedsommelige før (temaer som "hvorfor være medlem osv), så jeg tenkte jeg skulle innta rollen som en av de artige karakterene en tidligere kunne høre på slutten av "Holmgang".
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

dudo

Aiai. Jeg gikk fem på. Bra dag for deg 1. april? ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

thesevs

Nei :-)....jeg tar selvfølgelig selvkritikk for at jeg ikke gjorde det tydeligere at jeg "dro i leggen" til Nixon. Får skylde på at jeg er syk på 3dje dagen.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Nixon

Jeg tok heller ikke den. Men så har også ironi veldig vanskelige forhold på slike forum som dette.
Men bra at du ikke mente det!:)
Rød makt på Hansa

Kai-Olai

hmm.. Jeg kom til å tenke på en ting mens jeg leste her.. Om Bataljonen skal utvide, hvorfor ikke da overta øvre del av BT? Altså hatt nedre Hansa + øvre BT.. Og fått stående tribune der.. Da hadde vi jo fått enda bedre til vekselrop, og vi kunne, tror jeg, fått ett sinnsykt trøkk..

smaalanda

Det jo en ide, men dette kan også fører til rot med starting av sanger fra to tribuner og den problematikken der.
KMO!!!

Kai-Olai

Det er sant, men da kan jo evt. Hansa styre.. Og så bare slenger BT seg på.. ;)

Go Up