• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Etter kampen, Brann-Godset

Started by tintin, April 14, 2008, 20:05:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: tonynord on April 14, 2008, 21:35:48 PM
Blir kvalm av å se keeper-Johnsen snakke med TV2 etter kampen! Regner med å bli kastet på?? Han fant en 50 øring da han skulle ta 5-meter! HALLO???


For å si det sånn, så så det veldig ut som han ble truffet i ryggen av den. Så ut som en større mynt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Roald

Quote from: tonynord on April 14, 2008, 21:36:26 PM

Takk! :P Hvertfall en positiv ting med kampen! Noen som har bilde av TIFOen? Regner med at de kommer på bataljonen.no etter hvert, men skulle gjerne sett den nå! :)

Her har vi ett fra BA.

Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

BrannSupporter

Irriterte meg over kantene i dag. Solli og PVM var under par i dag. Sistnevnte har dessverre en tendens til å gå sur når han ikke får det til, noe vi så da han meget unødvendig pådro seg et frispark på overtid da vi jaget et seiersmål. Som flere har påpekt her hadde Huseklepp vært en fin mann å ha på slutten der. Så ut til at Solli ble sliten.  

BBB-Tony

April 14, 2008, 21:54:59 PM #53 Last Edit: April 14, 2008, 21:56:43 PM by tonynord
Quote from: Klaus_Brann on April 14, 2008, 21:53:34 PM
Quote from: tonynord on April 14, 2008, 21:35:48 PM
Blir kvalm av å se keeper-Johnsen snakke med TV2 etter kampen! Regner med å bli kastet på?? Han fant en 50 øring da han skulle ta 5-meter! HALLO???


For å si det sånn, så så det veldig ut som han ble truffet i ryggen av den. Så ut som en større mynt.


Ok, det såg ikke jeg... Eneste jeg fikk med meg var en 50 øring på siste 5-meter han tok, som han plukket opp når han kom frem til 5-meteren.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Markmus

Burde helt klart vunnet denne kampen. Kan ikke fitte og begrape hvordan de klarte å blåse ALLE de sjansene. Winters rett før slutt; lirker ballen opp i henda på Johnsen. Helstad rett før slutt; skyter rett utenfor. Maken til sjansesløseri har jeg ikke sett på veldig lenge.

Hvorfor i huleste fikk ikke Johnsen gult for uthaling av tid? Skulle gitt det i det 70. minutt slik at han var ferdig med det...

Hvorfor legger ikke Helstad seg 1-2 meter ONSIDE? Han ville jo ikke hatt noe problem med å løpe fra de fleste forsvarere...

Hvorfor gidder de å annonsere over anlegget at vi skal sitte? Det er jo ikke akkurat noe de kan håndheve...

Får vi lov å kle oss i klubbfarger til neste kamp? Eller blir også det ulovlig?
Ka du ve?

thesevs

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Markmus

Ka du ve?

smaalanda

Quote from: Markmus on April 14, 2008, 22:03:02 PMHvorfor gidder de å annonsere over anlegget at vi skal sitte? Det er jo ikke akkurat noe de kan håndheve...


Fikk desverre ikke med meg kampen i dag pga jobb, men sa virkelig Hanøy dette? Da er det faen meg påtide at noe tar kontakt med han der Guntveit som er arrangement ansvarlig og tar en alvorsprat. Mjelde og andre snakker høyt om at der vår fortjeneste at vi ikke har tapt på Stadion 1 og et halvt år også skal folk liksom sitte? Skjønner at dette ikke omhandlet Bataljonfeltet, men andre plasser på Stadion må det jo for faen være lov å stå og. Håpe for all del ikke dette blir sagt igjen, forbanna skandale.
KMO!!!

anki86

Quote from: Markmus on April 14, 2008, 22:03:02 PM

Hvorfor gidder de å annonsere over anlegget at vi skal sitte? Det er jo ikke akkurat noe de kan håndheve...



Helt laterlig, og hva med T-feltet? Skal hele gjengen sette seg på bakken eller?
No ska vi ut å holde jævel på ny!

Gubrask

Quote from: anki86 on April 14, 2008, 22:13:58 PM
Quote from: Markmus on April 14, 2008, 22:03:02 PM

Hvorfor gidder de å annonsere over anlegget at vi skal sitte? Det er jo ikke akkurat noe de kan håndheve...




Helt laterlig, og hva med T-feltet? Skal hele gjengen sette seg på bakken eller?


Han sa vel noe om at folk ikke skulle stå på sittetribuner, men ja, ser poenget. Uansett, så kommer det ALDRI til å skje at jeg sitter meg på kamp!

BBB-Tony

Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

kabelmann

Det første som må gjøres er å få Opdal ut av landslaget. Fyren har jo null selvtillit igjen etter tabbene han gjorde der. La Jarstein få dumme seg ut på landslaget isteden.

Bakke var god og Demba var god. Torstein som BB? Sånn går det når fjortiser får mobil så altfor tidlig.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Kai-Olai

Quote from: kabelmann on April 14, 2008, 23:59:40 PM
Det første som må gjøres er å få Opdal ut av landslaget. Fyren har jo null selvtillit igjen etter tabbene han gjorde der. La Jarstein få dumme seg ut på landslaget isteden.



spørsmålet er jo hvor mye høyere selvtillitten blir av å bli dyttet ut av landslagstroppen.. Men da må han ihvertfall begynne å prestere igjen, og det er jo det som trengs!

gitarbroiler

Quotealltid mye rart som skjer i begynnelsen av sesongen med nye spillere som trenger litt tid for å komme skikkelig i gang

Gud

Demba skal visstnok hatt smerter i ryggen, ifølge Mjelde.

smaalanda

Quote from: kabelmann on April 14, 2008, 23:59:40 PM
Det første som må gjøres er å få Opdal ut av landslaget. Fyren har jo null selvtillit igjen etter tabbene han gjorde der. La Jarstein få dumme seg ut på landslaget isteden.

Bakke var god og Demba var god. Torstein som BB? Sånn går det når fjortiser får mobil så altfor tidlig.


Synes Bjørn Dahl gjorde en god kamp også. Torstein som BB er horribelt.
KMO!!!

krøvel vellevold

Quote from: smaalanda on April 14, 2008, 22:12:30 PM
Quote from: Markmus on April 14, 2008, 22:03:02 PMHvorfor gidder de å annonsere over anlegget at vi skal sitte? Det er jo ikke akkurat noe de kan håndheve...


Fikk desverre ikke med meg kampen i dag pga jobb, men sa virkelig Hanøy dette? Da er det faen meg påtide at noe tar kontakt med han der Guntveit som er arrangement ansvarlig og tar en alvorsprat. Mjelde og andre snakker høyt om at der vår fortjeneste at vi ikke har tapt på Stadion 1 og et halvt år også skal folk liksom sitte? Skjønner at dette ikke omhandlet Bataljonfeltet, men andre plasser på Stadion må det jo for faen være lov å stå og. Håpe for all del ikke dette blir sagt igjen, forbanna skandale.


Guntveiten? Det er nok et pålegg fra NFF dette her. For i følge deres regler, så er det vel strengt tatt ikke lov til å stå på en sittetribune. Og jeg er neggu ikke sikker på at det ikke gjelder Bataljons-feltet. Det ble aldri spesifisert i det Hanøy sa, så det gjelder nok alle. Det er nok NFF som pålegger klubbene å si dette. Eventuelt at det er noen på sittetribunen som har klaget over at de foran står. Sikkert noen som ikke har krefter til å stå i 90 minutter selv, eller som nekter å måtte stå for å se kampen når de har betalt 300 kr. for billetten.
Legg ned hele klubben!

Brann_ruler86

Det så ut som om deler av BT stod en del i første omgangen, uten at jeg skal si det sikkert. Da mener jeg stå, og ikke bare reise seg opp når Brann går i angrep. Mulig det var det som var årsaken...

Quote from: kabelmann on April 14, 2008, 23:59:40 PMBakke var god og Demba var god. Torstein som BB? Sånn går det når fjortiser får mobil så altfor tidlig.


Helstad fikk 6 i BT i dag, det samme som Bakke og Vaagan Moen. Demba fikk bare 4. Hvordan det er mulig må du ikke spørre meg om....

Gå ta banen!

Nixon

Quote from: Brann_ruler86 on April 15, 2008, 09:47:29 AMHelstad fikk 6 i BT i dag, det samme som Bakke og Vaagan Moen. Demba fikk bare 4. Hvordan det er mulig må du ikke spørre meg om....
Rød makt på Hansa

FruktFat

At Helstad ble "banens beste" skyldes nok den ivrige sms-ingen til fjortisjentene ved siden av meg (lett overvektige, masse selvbruning og sminke - høye hviiiiiiiiiiin hver gang Helstad jogget i retning oss, "han såg på meg, han såg rett på meg". Mmm.) Egen kåring av "banens fineste" hadde kanskje vært en idé.

Demba var jo positiv, og Bakke var bra.

Markmus

Helstad fikk 6? Hva i alle dager... gir et straffemål virkelig 4 ekstra karakterpoeng? Fyren var jo ikke verdt mer enn 2 i går. Tåpelig å bo i offside på denne måten når han kan stå 1-2 meter onside og likevel løpe fra 99% av alle forsvarere i landet.

Jaja... synd at Opdals feilvurdering skulle gå ut over poengfordelingen. Vi hadde så mange store sjanser at dèt baklengsmålet ikke burde hatt noe som helst å si.

El-Fakiri var for øvrig god i første omgang synes jeg, men virker sliten i andre. Kanskje var det fysisk form han manglet og er nå på vei til å komme tilbake? Håpehåpe.

Når er Huseklepp klar?
Ka du ve?

Nixon

Alle snakker om den sentrale midtbanen som er ute av form. Like bekymringsfullt synes jeg at Solli ser ut til å være ganske langt fra toppformen. For det er veldig ulikt Solli å gå så fort tom som i går. Normalt sett er han jo den som har mest krefter på slutten.
Rød makt på Hansa

Texas

Quote from: Nixon on April 15, 2008, 10:05:46 AM
Alle snakker om den sentrale midtbanen som er ute av form. Like bekymringsfullt synes jeg at Solli ser ut til å være ganske langt fra toppformen. For det er veldig ulikt Solli å gå så fort tom som i går. Normalt sett er han jo den som har mest krefter på slutten.


Han har vel sikkert en liten formsvikt, men regner med at han snart er tilbake i god form. Men Mjelde må jo ha sett hvor sliten han var, og hvorfor han da ikke ble tatt ut er et stort mysterium. Han kunne like godt pisset på ludvigsen. Synest Demba fordelte en del fine pasninger ut på vingen i går, men når solli var så trøtt som han var så klarte han ikke å være på riktig plass. Hadde vært perfekt med hurtige ludvigsen da.

Markmus

April 15, 2008, 10:57:23 AM #73 Last Edit: April 15, 2008, 10:59:30 AM by Markmus
Den sentrale midtbanen vår blir bra når El-Fakiri kommer i form til å holde en hel kamp. Første omgang var meget bra synes jeg.

Er det forresten kun jeg som mener at Demba kunne egnet seg på sentral midtbane? Da får vi Winters og Helstad på topp og de to kjenner hverandre ut og inn. Demba er vel først og fremst der for å ta langskudd og det kan han like gjerne gjøre fra midtbane. Tror det kunne funket bra.. i alle fall inntil El-Fakiri holder en hel kamp.

Edit: Skjønner ikke hva enkelte går mot Solli for? Synes han var god jeg, men ble utmattet på tampen av kampen.
Ka du ve?

osoerli

Opdal ser ut til å vera ute av form.  Det bekymrar.  Han var vår viktigaste spelar i fjor.
Midtbaneproblemet bør løysast av Demba på kort sikt.  Han er vel foreløpig meir offensiv midtbanemann enn spiss.  Solli og VMoen er forhåpentligvis bare inne i ein kortare forbigåande formsvikt.  Dei var begge bra i vinter.  Synd begge var dårlege samtidig.  Karadas bør vel vera fast makker til Helstad til Demba har lært å vera "norsk spiss".  Vinnerlaget ser slik ut akkurat no:
--------------------Opdal
Dahl----Bjarnason----Sigurdsson----H.Tveit
Solli----------------------Bakke-------VMoen
------------Demba----------------------------------
----------Helstad------Karadas

Solli eller/og VMoen blir erstatta i pausen av Ludde og M.Tveit om dei er svake.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Markmus

Michael Tveit faktisk... begynner å bli en del fra den slekten i Brann nå ;)
Ka du ve?

dudo

Ellers ble jeg oppmuntret av å se Karadas i går. I mine øyne vår beste stopper og spiss. Krissy var ihvertfall ikke savnet av meg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gud

Quote from: dudo on April 15, 2008, 12:06:41 PM
Ellers ble jeg oppmuntret av å se Karadas i går. I mine øyne vår beste stopper og spiss. Krissy var ihvertfall ikke savnet av meg.

Yngve

I motsetning til örn 2 kan azar behndle ballen og skapa litt meir ro i forsvaret. Så det er definitivt eit stort pluss. Samt at me har fleire variasjonsmoglegheiter når me har no har tre gode stopparar å velga blant. Men eg vil definitivt ha örn 2 inn igjen i midten asap.

Det eg ikkje skjønar at folk ikkje reagerer på er mjøsas beckham. Kor i all verda fekk han det namnet i frå? Tre store skotmoglegheiter, tre gonger regelrett bomma han på ballen. Latterligt. Heile den vesle mannen der er ein stor skuffelse.


BBB-Tony

http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6324

Gårsdagens kamp var populær og knuste tidligere seertall på Zebra.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Brann_ruler86

Quote from: Yngve on April 15, 2008, 14:33:03 PMDet eg ikkje skjønar at folk ikkje reagerer på er mjøsas beckham. Kor i all verda fekk han det namnet i frå? Tre store skotmoglegheiter, tre gonger regelrett bomma han på ballen. Latterligt. Heile den vesle mannen der er ein stor skuffelse.


Vaagan Moen jobber knallhardt, men desverre er ikke innlegg/skuddfoten hans all verden. Det samme kan vi vel egentlig si om Solli. Hvor mange cornere er det ikke som ender på hodet til førsteforsvarer? Syns det var veldig mye av det i fjor også. Og de fleste frisparkene i går så ut til å dale fint ned i klypene til Espen Johnsen...
Gå ta banen!

Klaus_Brann

Det var forøvrig deilig å se at det er Helstad som skal sette straffene i år, tror han kan være sikker derfra, og han har jo 4 på 3 kamper hittil, så det må vel være noe av det eneste som er positivt hittil. Utrolig at vi ikke klarer å putte fler enn et mål i går.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

enavgutta

April 15, 2008, 16:40:15 PM #82 Last Edit: April 15, 2008, 16:43:47 PM by enavgutta
Folkens, jeg har også noen få ting å si om kampen, om dere vil høre da :D

Tempo? At spillerne har fyrt hele vinteren er vel ikke til å stikke under en stol - er tungt og slapp fra bakre rekke til fletten til Helstad på topp - altså hele linjen. 1.omgang prøvde de og tildeles eide de, 2.omgang va de tom for krefter, initiativ og kreativitet. Snittet blir dermed nitrist.

Spillerbørsen i BT er feil. Hanstveit er igjen elendig med avleveringene av ballen. Dahl burde lagt opp i fjor.
Solli får ikke til overstegsfintene. Helstad bommer og uretter ikke annet enn straffen. Men det kan kanskje skyldes makkeren?

Makkeren - er visst ikke spiss - er midtbanespiller - det var ingen makker på topp. Brann spilte 4-5-1 i går. Demba var dyktig defensivt og møtte pasningene og leverte de bra. Men hvor var han i boksen? Leverte en god pasning og luntet mot målet? Begynner å lure på om han i det hele tatt har spilt spiss før.

Byttene. Winters inn, tja bra. Vi liker Winters, men du må skyte hardere. Vær så snill. Kunne averget skandalen i går med litt fynd og klem i skuddene dine. Guntveit inn på slutten og han nye backen ? 3 min igjen av ordinær tid og grisene kjører innpå backene? Uforståelig.
Burde helt klart gitt Ludde en sjanse. Han scorer ihvertfall i treningskamp og på trening.

Konklusjon. Begredelig.

Klaus_Brann

Quote from: enavgutta on April 15, 2008, 16:40:15 PM

Byttene. Winters inn, tja bra. Vi liker Winters, men du må skyte hardere. Vær så snill. Kunne averget skandalen i går med litt fynd og klem i skuddene dine. Guntveit inn på slutten og han nye backen ? 3 min igjen av ordinær tid og grisene kjører innpå backene? Uforståelig.
Burde helt klart gitt Ludde en sjanse. Han scorer ihvertfall i treningskamp og på trening.



Hmm..Winters burde satt ballen i mål, som så mange andre og burde i går.

Hvorfor gjør han de to byttene mon tro?
Hanstveit trekker jo inn som midtstopper, og Azar blir kjørt opp og det var absolutt ikke dumt, skulle kanskje skjedd tidligere. Twaithe var frisk, og bidro bra OFFENSIVT den lille tiden han var utpå der.
Ludde er historie i Brann.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Christoball

historie var sterke ord... men synes han kunne fått prøvd seg igjen etterhvert... han var den eneste lille jokeren vi hadde igjen på benken, skulle gjerne sett han fremfor guntveit igår... ser på gunntveit som ett bytte vi bør ta når vi skal ro i land en seier, ikke når vi er desperate etter ett mål på slutten av en kamp...

når det er sagt så var det (faktisk) en del positivt å dra med seg fra kampen igår... for første gang i år var vi det klart beste laget, og igår var det "uflaks" at vi ikke vant...

Texas

man kan jo nesten si at Ludde er historie i brann når han i en kamp som den i går er ubenyttet reserve.

BBB-Tony

Ludde var desverre historie for Brann før sesongen begynte! Han fikk en liten opptur like før sesongen, men det lå i kortene at han ikke vil bli satset på i seriesammenheng. Litt merkelig at han ikke fikk sjansen Godset ut i andre omg.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Chrisstah

Han er skadefri og tilgjengelig. kanskje ikke det beste alternativet, men mener at han er bedre enn en dødsliten solli.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Go Up