• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Før kampen: Brann - Strømsgodset IF, 14. april

Started by OmOssSjølOgHansaøl, April 06, 2008, 11:06:42 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!


Vestkanten

Dersom Bakke fortsatt er skadet, tror jeg på denne startoppstillingen:

Opdal

Dahl-Bjarnason-Karadas-Hanstveit

TFL-Solli-Gylfi-PVM

Helstad-Winters

Heia Brann!

Gubrask

Quote from: Vestkanten on April 06, 2008, 19:40:38 PM
Dersom Bakke fortsatt er skadet, tror jeg på denne startoppstillingen:

Opdal

Dahl-Bjarnason-Karadas-Hanstveit

TFL-Solli-Gylfi-PVM

Helstad-Winters




Tror heller Guntveit hadde spilt kant enn TFL. Men når det er sagt, så sitter nok Mjelde inn Hassan El Fakiri enn å begynne å flytte på Solli.. Selv om de fleste kanskje ville gjort det annerledes;)

BBB-Tony

Opdal
Guntveit, ørn1, Karadas, Hanstveit
Solli, Gylfi, Fakiri, PVM
Demba, Helstad
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

storB

Quote from: tonynord on April 06, 2008, 20:04:01 PM
Opdal
Guntveit, ørn1, Karadas, Hanstveit
Solli, Gylfi, Fakiri, PVM
Demba, Helstad


Veldig enig, dahl ut, guntveit inn...gi demba en ny sjanse..
Er muligens enig m fakiri sentralt, gi fyren muighet til å revansjere seg, men hvis ikke han tar hintet, kjør inn winters på høyre vingen(fyren e jo mer ving enn spiss, bevegelig, klok, presis fot, scorer aldri mål;))og skyve solli inn på midten for fakiri.. Og då mener eg å ta det byttet etter 20-25 min i første omgang, kun for å statuere ett eksempel, ikke 10 min før slutt på stillingen 1-3
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

moffy_

Tviler på at hverken Bakke eller Tijan blir klar til denne kampen, og da tror jeg det beste alternativet er Gunntveit i defensiv midtbanerolle (den Hassan var tiltenkt) og Gylfi mer offensivt (Bakke sin rolle)  Evt går det selvfølgelig an å flytte inn en av vingene sentralt og enten Gunn, Misje eller Ludde på kant

                     Opdal

Dahl  Bjarnason Karadas  Hanstveit

Solli  Gylfi  Gunntveit  VaaganMoen

               Helstad  Demba
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

Xminator

Størst spenning til hvor Solli spiller. Om Fakiri viser stigende form på trening så starter han enda en gang. Det er kanskje mer å vinne totalt sett på å spille ham i form nå.

Bakke håper å være klar til neste kamp. Skal vistnok ikke være en strekk, men mer stivhet. Kanskje naturlig med tanke på at han ble sittende noen dager med leggskaden og nok har haltet litt. Typisk at slike ting forplanter seg litt i kroppen.

Jeg tror det beste er om eneste endring på laget blir Karadas inn i midtforsvaret.

BBB-Tony

At Fakiri får spille seg i form er nok ingen dum ide. Tror hvertfall ikke at han blir bedre av å sitte på benken. Mot Godset tror jeg vi kan ha "råd" til at han får spille seg i form. Han bør også spille noen 2. lagskamper om de ikke kommer for tett... Tror også det er viktig at Solli med flere får spille i sin vante posisjon for å finne godfølelsen. For den har ikke Solli for tiden.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Andsto

Jeg tror ikke vi skal ligge for mye i kampen mot aafk..som alle vet så var jo først og fremst laget som kollapset...og spillere som var svake mot aafk viste seg fra en mye bedre side hjemme mot ffk, men samtidig..hvis man ikke skal forandre på laget etter en slik kamp, når skal man da forandre det?
Mons må jo vise overfor spillerne at det ikke holder å daffe rundt og slå feilpassning på feilpassning

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!


Nixon

Rød makt på Hansa

BBB-Tony

Spiller Godset som i kveld, så kan kampen bli vanskeligere enn først antatt. Beinhard forsvar og raske og effektive overganger. Og med den midtbanen vi har stillt med i det siste, så kan det bli hardt. Men seier skal det dog bli!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

kabelmann

Quote from: osoerli on April 07, 2008, 15:02:13 PM

Dersom det er to kamper i året Helstad skal spille, så må det være de mot Strømsgodset. Disse kampene kommer med flermålsgaranti fra Helstad.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Jay Tee

eg mener det kansje er på tide og prøve guntveit på kanten og trekke soli inn..
Hassan og Gylfi er enda langt una formen... Men på en annen side kan det kansje være lurt og la de spille seg i form og...
håper dette laget starter mot godse..
Oppdal
Hanstveit karadas Bjrnason dahl
Gunntvei soli Bakke PVM
   Djemba  helstad
eia brann

ostraume

Jeg vil ha følgende lag:

Opdal
Dahl - Karadas - Bjarnason - Hanstveit
Solli - Bakke - Gylfi - PVM
Helstad - Winters

Vi trenger farten til Dahl mot Andersson, da duger ikke Cato på backen. Solli er klart best på kanten og har vel og vært blandt de minst dårlige av våre så langt. Sentralt på midten er det lite å velge i, Fakiri vrakes etter den håpløse forestillingen forrige helg, så Gylfi får prøve seg fra start. Bakke må rett og slett være med. På topp så kan løpskraften og smartheten til Winters være nyttig. Demba blir supersub.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

BBB-Tony

Tror Gylfi og Fakiri stiller på ganske lik linje, så at Fakiri får fortsette tror jeg ikke er så utenkelig...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

BBB-Tony

Etter å ha sett og hørt Nystemten-klippet fra FFK-kampen som ligger under "vi mister nystemten" noen ganger, så føler jeg at den gikk litt vell fort, men trøkket er noe av det beste jeg har hørt! Klarer vi å synge den litt saktere til Godset-kampen? 
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

thesevs

Quote from: tonynord on April 08, 2008, 14:12:16 PM
Etter å ha sett og hørt Nystemten-klippet fra FFK-kampen som ligger under "vi mister nystemten" noen ganger, så føler jeg at den gikk litt vell fort, men trøkket er noe av det beste jeg har hørt! Klarer vi å synge den litt saktere til Godset-kampen? 


Det er Bataljonen som setter standarden på hvor fort den går. Hvis de roer tempoet så følger vi andre med. Ser poenget ditt - tenkte litt det samme ang tempo.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

BBB-Tony

Sist var det vel meningen at Z-feltet skulle være forsangere og vi på nedre følge etter. Siden jeg flagget på BT, så vet ikke jeg om det fungerte? Men om Z-feltet starter og vi på nedre følger etter, så bør det fungere...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Innlandsmax

Solli sentralt. Solli is the man. Bakke er usikker:

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6300&brann=e7355773c6965bafec10819813803ea9

Opdahl
Dahl - Karadas - Bjarnasson - Hanstveit
Ludde - Solli - Gylfi - Petter VM
Demba - Helstad

Winters kan komme inn når SIF har slitt en del mot Demba som murbrekker.

Klaus_Brann

Quote from: Innlandsmax on April 08, 2008, 20:54:59 PM
Solli sentralt. Solli is the man. Bakke er usikker:

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6300&brann=e7355773c6965bafec10819813803ea9

Opdahl
Dahl - Karadas - Bjarnasson - Hanstveit
Ludde - Solli - Gylfi - Petter VM
Demba - Helstad

Winters kan komme inn når SIF har slitt en del mot Demba som murbrekker.


Få heller Misje inn!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Takk gud for at det er Mjelde og ikke FMkongene08 som tar ut Brannlaget. Ett minstekrav for å dele kunnskapen sin om laguttak burde være å skrive keeperens navn riktig.

Opdal sliter fortsatt med kneet og står over treningen frem til lørdag.

klysa

Quote from: tonynord on April 08, 2008, 19:25:49 PM
Sist var det vel meningen at Z-feltet skulle være forsangere og vi på nedre følge etter. Siden jeg flagget på BT, så vet ikke jeg om det fungerte? Men om Z-feltet starter og vi på nedre følger etter, så bør det fungere...


Selv om felt z starter sanger, er som regel nedre del ferdig før øvre.

Innlandsmax

Quote from: Xminator on April 09, 2008, 07:13:31 AM
Takk gud for at det er Mjelde og ikke FMkongene08 som tar ut Brannlaget. Ett minstekrav for å dele kunnskapen sin om laguttak burde være å skrive keeperens navn riktig.

Opdal sliter fortsatt med kneet og står over treningen frem til lørdag.
Så, så, så, Xminator (eller var det Xminathor?). Leser alltid innleggene dine med interesse. De er preget av fotballfaglighet og innsikt. En litt mindre nedlatende tone kan du imidlertid koste på deg av og til. Er enig i at skrivefeil er irriterende. Syns også at skrivefeil på navn røper en viss (merk "en viss", "ikke totalt uakseptabelt", ikke "over alle vidder hinsides")respektløshet overfor den personen det gjelder.

Bringer herved mine beklagelser overfor Opdal fordi jeg puttet en h inn i navnet hans her oppe. Ellers sitter jeg her og er fortsatt ikke sikker på om Per Ciljan Skjelbreid heter Skjelbreid eller Skjelbred. Nå er jo han RBK-spiller riktignok, og har dermed pr. def. ikke krav på den respekt som det innebærer å få navnet sitt riktig stavet, men likevel. Kommer nok fortsatt til å ha synspunkter på hvem som kan spille på et lag, og i hvilke posisjoner, selv om jeg skulle plumpe uti med både stavefeil og andre feil.

Når det gjelder FH, eller FM, eller FMH - er det et spill eller et blad? Har faktisk ikke peiling utover at jeg har sett fenomenet nevnt her på forumet noen ganger.

Forøvrig er jeg enig med deg Qminator; det er en god ting at Mjelde tar ut laget. Syns likevel det blir litt sært å drive satire overfor synspunkter omkring laguttaket. Eller er det noe jeg har missa; når ble det tabu å mene noe om de som skal spille for Brann??!!

PS: Hvis det er å ta inn Ludde fra start som får deg til å smile skjevt, så kan jeg jo skjønne det. Mulig heller Winters kan spille høyre kant - eller muligens denne Misje. Eller (som jeg har nevnt i en annen tråd): For min del må Solli gjerne fortsette på høyre kant. Min mening er at han kan ta rollen som kaptein og spielführer, og da er det naturlig at han går inn sentralt. I mitt hode er det likevel rom for den litt mer utradisjonelle tanken at kapteinen og spielführeren kan spille høyre kant. Akkurat i lagoppstillings-forslaget ovenfor tok jeg imidlertid utgangspunkt i det tradisjonelle; at denne rollen ligger sentralt på midten. Da etterlates en plass på høyre kant - og blant flere muligheter (av muligheter som alle sammen ikke er åpenbart suverent gode løsninger) finnes Ludde.

storB

[[/quote] Eller (som jeg har nevnt i en annen tråd): For min del må Solli gjerne fortsette på høyre kant. Min mening er at han kan ta rollen som kaptein og spielführer, og da er det naturlig at han går inn sentralt. I mitt hode er det likevel rom for den litt mer utradisjonelle tanken at kapteinen og spielführeren kan spille høyre kant[/quote]


Jeg er en av de som liker å lese/se interessante synspunkter fra lere personer her inne på forumet, da jeg ikke alltid skriver så mye selv. Men når jeg leser spielfûhrer og solli i samme setning må jeg gripe inn.
Du skriver masse bra her inne Innlandsmax,men her e du ute å kjøre.

Spielfûrher er en ballfordeler,motoren i laget, tilnærmet playmaker. Da er egenskapen å slå en god pasning, samt ha ett anstendig reportoar av teknikk kritisk. Når Solli kom til Brann så var det første MIM gjorde var å sette han på vingen. FORDI; som vi alle vet, MIM blir kåt av å se en ving som jobber fremover OG bakover..det klarer Solli. Ikke så veldig mye annet.hanhar jo vist ved flere anledninger for Brann at han lever opp til Jan Gunnar "feilpasning" Solli navnet fra RBK tida. Husker før den første kampen i UEFA gruppespillet i høst hjemme mot Hamburg. Solli skulle prøve å smitte sin "ro" og "erfaring" fra de mange CL kampene for RBK over på de andre spillerne. Han slo desidert mest feilpasninger av samtlige på banen å skuffet stort.

Nå får det være nok vondt om Solli, for han er klovnen i laget(ikke akkurat kapteinemne), han virker som en utrolig trivelig kar, alltid godt humør..og en ok tippeligaspiller. Men i forrige kamp,2-4 mot Aafk, så ser vi jo alle at han har prøvd å øve inn noen Huseklepp finter, altså overstegsfinten. Men når han ikke lyktes med den på ganske nøyaktig det 11 forsøket mot Aafk backen(som er av ymse kvalitet),så sier det mer enn at han hadde en dårlig dag på jobben...
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

olebrann3

Fm er et spill(football manager) og Fhm er et blad


storB

Er enig i at Solli e en Duracell kanin. Han løper å løper. Men d blir litt som m Helge Haugen, når han først får ballen så mangler han litt på ferdighetene( enkle mann på mann pasninger), slik at spielfuhrer blir han aldri.

Det er derfor det er så merkelig at han kan prestere så dårlig i enkelt kamper når hans hovedstyrke e løpskapasitet. Er ikke akkurat formbetinget den faktoren der, men uansett har han jo vært i kanonform i treningskampene så det er ingen grunn.

Med klovn mener eg at han er den som tør å by på seg selv, humørspreder. Men han klarer ikke å mane troppene til kamp når det gjelder som mest, der har Brann kun en kandidat, og det e Eirik Blodøks. At Hanstveit e visekaptein e en vits, ørn2 burde vært det, men det e en annen diskusjon.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

BBB-Tony

Ikke enig med deg at Solli ikke har ferdigheter med ball. Han er en god pasningslegger og har gode dribleferdigheter. Det han gjør feil er de fryktelige tversoverpasningene hans. Men dette har bedret seg i stor grad siden av var i RBK.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

ostraume

Både Max og StorB er ute å kjøre her. Solli er ikke god nok pasningslegger til å være spielführer, han er ikke god nok til å vri spillet og har ikke fotballhode til å finne de optimale løsningene. Dessuten har han for mange feilpasninger/balltap sentralt i banen (enda flere enn Martin). Høgmo prøvde å drille Solli sentralt, som ankeret hos RBK, noe som fungerte særdeles dårlig.

Når det gjelder Solli sine egenskaper så er det selvsagt løpskapasitet, i tillegg kommer god fart, gode overstegsfinter (om ikke StorB har sett Solli slå overstegsfinter før så anbefaler jeg en tur tilbake til 2007) og god innleggsteknikk. Disse egenskapene gjør Solli til en perfekt kant i 4-4-2. Og derfor skal han forbli på kanten.

Farten (i første rekke) og fintene (i mindre grad) til Solli skapte en hel masse mål for Brann i fjor. Du trenger ikke gå lengre enn til hjemmekampen mot Godset der Aas var rundingsbøye. Solli var hovedgrunnen til Branns etterhvert fryktede høyreside.

Konklusjon: Spielführer: Nei. Kongekant: Ja.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Romarius

Enig at han er best på kant.
Imidlertid trenger vi en kriger med løpsstyrke på midtbanen akkurat nå, og der kan Solli gjøre en god jobb et par kamper, til Jaiteh er klar, eller en av de andre er i bedre form.
Og når det gjelder spielführer; enig at dette ikke er Sollis styrke, men ser vi på alternativene - hvor mange geniale gjennomspill har spissene fått fra sentral midtbane så langt i år?

Innlandsmax

Beklager teknisk glipp over her. "Slapp" innlegget for tidlig, prøvde å redigere, brukte for lang tid - og får nå ikke redigert det (ei heller slettet det).

Uansett: Har faktisk alltid hevdet at Solli er best som kant, og har virkelig ikke noe problem med å støtte at Solli forblir der - i alle fall ikke isolert sett. Samtidig er det ikke så mange som trer frem som mer åpenbare kandidater enn han når det gjelder å måtte gå inn sentralt. Hvis Jaiteh er klar allerede, så kan selvfølgelig gjerne han prøve seg igjen - kanskje ikke noe verre sjansespill det enn å la Ludde gå på høyrekanten.

Men er Jaiteh eller Gylfi noe mer spielführere enn Solli?

Er ellers enig i at Hanstveit ikke akkurat ruver som kapteinsemne. Hva med Guntveit sentralt OG i kapteinsrollen?

storB

Quote from: Innlandsmax on April 10, 2008, 17:26:18 PM
Er ellers enig i at Hanstveit ikke akkurat ruver som kapteinsemne. Hva med Guntveit sentralt OG i kapteinsrollen?


Det var vist nok tvilere og skeptikere når Eirik Bakke ble utnevnt etter MA. Koffor gamble på en kaptein som er i ytterste faresone konstant hva skader og suspensjoner angår?? Guntveit er vell ikke den største kortsamleren, men han er mer skrøpelig og skadeutsatt/uheldig en ALLE i Brann stallen.

Men du Max: tror du kan droppe ideen om at vi trenger/har en spielfuhrer i Solli. MA var det ifjor, han er ikke her iår, derfor blir angrepene bygget opp mer spredt en ifjor. Stusser også litt på det MIM sa om huseklepp i høst, om at de skulle bygge laget rundt han, på samme måte som med MA ifjord. Kanskje han e svaret ditt Max?
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Innlandsmax

Quote from: storB on April 10, 2008, 18:42:43 PM
Quote from: Innlandsmax on April 10, 2008, 17:26:18 PM
Er ellers enig i at Hanstveit ikke akkurat ruver som kapteinsemne. Hva med Guntveit sentralt OG i kapteinsrollen?


Det var vist nok tvilere og skeptikere når Eirik Bakke ble utnevnt etter MA. Koffor gamble på en kaptein som er i ytterste faresone konstant hva skader og suspensjoner angår?? Guntveit er vell ikke den største kortsamleren, men han er mer skrøpelig og skadeutsatt/uheldig en ALLE i Brann stallen.

Men du Max: tror du kan droppe ideen om at vi trenger/har en spielfuhrer i Solli. MA var det ifjor, han er ikke her iår, derfor blir angrepene bygget opp mer spredt en ifjor. Stusser også litt på det MIM sa om huseklepp i høst, om at de skulle bygge laget rundt han, på samme måte som med MA ifjord. Kanskje han e svaret ditt Max?
Mener vel at det er vesentlig forskjell på "å bygge laget rundt en spiller" og det å være spilleren  som "bygger" (dirigenten, spielfuhreren). Oppfatter at spillet nå for tiden bygges mye rundt Helstad, mens Helstad på ingen måte kan sies å være en spiller som selv "bygger". Han er uhyre betydningsfull - som avslutter, ikke som sentral oppbygger av spillet.

Det samme vil nok gjelde Huseklepp. Han kan også bli svært betydningsfull - som utradisjonell og uforutsigbar uromaker og gjennomhuller av kompakte forsvar. Ser imidlertid ikke for meg at han blir den som bygger opp og dirigerer angrepene.Så StorB: Huseklepp er nok ikke svaret mitt.

Som før nevnt: Heller ingen big deal å få Solli inn sentralt. Som også nevnt før: Jeg har alltid sagt at jeg syns Solli er best på kanten, og ser gjerne at han fortsetter der. Spørsmålet er like fordømt: Hvem er alternativet sentralt? - og dermed i spielfuhrer-rollen?

storB

" I mitt hode er det likevel rom for den litt mer utradisjonelle tanken at kapteinen og spielführeren kan spille høyre kant."

Det sier du lengre oppe, så da åpner du selv opp for Huseklepp.


"Mener vel at det er vesentlig forskjell på "å bygge laget rundt en spiller" og det å være spilleren  som "bygger" (dirigenten, spielfuhreren). "

Her mener eg du enten surrer eller e utydelig. For at spilleren skal få bygge(spielfuhrer)spillet i laget så må jo laget bygges rundt spielfuhrer slik at hans kvaliteter/begrensinger kommer best frem slik at han kan være nettop det, spielfuhrer!!!!


Men tror du e litt sneber i definisjonen din på spielfuhrer, heretter kalt playmaker. Ta to helt forskjellige kvaliteter i to forskjellige spillere, Christiano Ronaldo og Ballack(i Bayern tiden). Eg tenker en playmaker kan være en dårlig utgave av ronaldo(huseklepp;)) og f.eks ta ditt eks. m solli som en begrenset utgave av Ballack. Begge skaper det meste av angrep, begge får ballen i like stort omfang og begge er like passningsikre og flink m overblikk."Litt" forskjellig teknikk,som i tilfellet i Brann, men like verdige som playmaker for laget sitt...eller ka sier du Max?????
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Innlandsmax

April 11, 2008, 07:59:11 AM #37 Last Edit: April 11, 2008, 08:04:44 AM by Innlandsmax
Er ikke sikker på hvem som surrer og/eller er utydelig her nå. Innrømmer glatt at jeg er litt "hekta" på Solli for tiden. Dette i kombinasjon med at jeg (som nevnt noen ganger) syns han er best på kant, så tenker jeg at kanskje han kan ha playmaker/spielfuhrer-rollen fra den posisjonen, selv om altså dette er en litt uortodoks plassering av en slik rolle.

At jeg tenker slik, skyldes at jeg tenker mye på Solli som "the man" for tiden. Okei at jeg da i prinsipp også åpner for at Huseklepp kan ha en slik rolle, men det har ikke vært i mine tanker, i alle fall ikke før du har begynt å løfte frem tanken nå. På den annen side: kan godt hende at Huseklepp kan vokse seg inn i en slik rolle over tid. Skulle ikke hatt noe i mot det, men igjen: Dette med Huseklepp som spielfuhrer er altså ikke MIN tanke.

Ellers fastholder jeg forskjellen på å være playmaker/spielfuhrer og det å være den personen som laget bygges rundt. Av og til kan det være en og samme person, men behøver ikke være det.

peteE

Solli er nok ikke helt i form, så han kjøpte chips og dip på kiwien her forleden. FY fy!

BBB-Tony

Quote from: peteE on April 11, 2008, 13:36:38 PM
Solli er nok ikke helt i form, så han kjøpte chips og dip på kiwien her forleden. FY fy!


Så du mener fotballspillere kun skal spise kaninfor og drikke vann? ;)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Kai-Olai

Køståing!
Hvor mange her liker å stå i kø? Minutt etter minutt, uten at du så og si kommer av flekken..?
Jeg tipper under 10%..

Det er ett kjent fenomen at det etter Brann-hjemmekamper ALLTID er kø fra Stadion..
Men nei, dette er ikke ett innlegg om infrastrukturen i Bergen, og utenfor Stadion.. Det jeg vil med dette innlegget er å få alle dere som ikke liker å stå i kø til å heller bli igjen på Stadion og hylle spillerne, ihvertfall om de fortjener det..

Folk sier ofte at spillerne ikke takker oss for kampen, og at de ikke er ivrig etter å komme rundt å takke supporterne, og dermed ikke setter pris på oss.. Paradoksalt nok, etter å ha slått FFK 4-2 i serieåpningen, forsvant 90% av alle på Stadion ut porten, så og si i det sekundet dommeren blåste i fløyta!

Av hvilken grunn? For å sitte i kø? Dere liker jo ikke det.. Hadde det ikke da vært like greit å blitt igjen noen minutter ekstra, og hyllet spillerne? Det var trossalt første kamp for sesongen, og vi både vant, og inntok tabelltopp!

Det er trossalt ikke rart at spillerne ikke lengre gidder å gå rundt på Stadion, når det ikke er folk igjen der.. Håper dette er noe hver og en tar tak i etter kampen på mandag, og at vi kan vise spillerne at vi setter pris på dem!

krøvel vellevold

Om man så venter en halvtime etter kampslutt, så når man raskt igjen køen...
Legg ned hele klubben!

Xminator

Men snart har vi bybanen og da blir det aldri mer kø!

vebo

Ellers kan jeg anbefale å kjøpe hus like ved stadion. Meget positive erfaringer med det:P
Tiocfaidh ár lá

Ingo

Bakke trenger en fotrapp spiller rundt seg, da er Solli det beste alternative. Solli er fotrapp, samt han har en stor maxs fart som gjør at han er flink å passere motstanderes ledd. Solli ble i sin tid regnet for å være det største talentet i Norge, da var det som sentral midtbane spiller man regnet at var hans beste posisjon.
Høgmo prøvde han som sentralt på midten, han hadde ikke passings ferdigheten da, det tror eg at det kommer av for mye press, som virker negativt.
På høyre kant har vi to alternativ Gunn Tveit og Ludvigsen, dessverre er Huseklepp skadet det er et natur talent vi bør ta vare på.
Jada han er for dårlig defensivt, men det er det letteste å utvikle.

smaalanda

Jeg er vertfall veldig spent hva Jaiteh kan klare utover i sesongen. Såvidt jeg vet er han tilbake på trening, noen som vet når han er aktuell for benken/laget?
KMO!!!

dudo

Han er helt sikkert på benken på mandag. Og jeg er spent selv. Tror han kommer til å få en stor høstsesong. Det skal riktignok sies at jeg trodde han kom til å få en stor 2008-sesong i fjor høst også ... ;-) Holder han seg skadefri heretter kommer han til å få en stor høstsesong!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Fez

http://fotball.bt.no/eliteserien/article104938.ece

Karadas er syk. Usikker foran kampen.
Kem ville isåfall vært neste valg? Hanstveit inn, og Mikkel Tveit på venstre? Eller tør Mjelde å sette innpå ungutten Amankwah?

Gubrask

Quote from: Fez on April 12, 2008, 11:42:44 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article104938.ece

Karadas er syk. Usikker foran kampen.
Kem ville isåfall vært neste valg? Hanstveit inn, og Mikkel Tveit på venstre? Eller tør Mjelde å sette innpå ungutten Amankwah?


Tror nok han blir frisk nok til å spille. Hvis ikke blir det nok Hanstveit som midtstopper med Thwaite på backen
Ellers så står det at Bakke er klar. Håper han virkelig er klar, og at skaden ikke blir forverret.

Xminator

Bedre med en helfrisk Hanstveit enn halvfrisk Karadas. Hanstveit har tross alt prestert i posisjonen før, og Twaithe har vel for så vidt levert godkjente innhopp i treningskampene.

Ellers blir Bakke rapportert å være klar, så da har vi 4 halvfriske sentrale midtbanespillere. Synd vi ikke kan stille med alle 4 fra start...

Go Up