• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Underskriftskampanje mot NFF`s nye regelverk.

Started by Snublefot, April 03, 2008, 16:30:27 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Snublefot

Hei folkens. Jeg vet det er flere tråder angående dette temaet, men jeg velger allikevel å starte en egen tråd slik at alle som besøker forumet finner denne linken med en gang.

Jeg har laget en underskriftskampanje på nett mot NFFs nye regelverk.

For de av dere som ønsker å støtte opp, signer på den.

http://www.opprop.no/opprop.php?id=supporter


Denne linken vil jeg også poste på andre tippeliga og adeccoliga forum.


Snublefot

Jeg har nettopp postet denne på Briskebybanden sitt forum. Men flere forum at sikkerhetsnettverk mot nye profiler som setter link i første post etc.

Hvis noen allerede har brukerprofil på diverse forum og er interesert i å hjelpe meg med å "markedsføre" kampanjen, så skriv i denne tråden hvilket forum du har opprettet ny tråd på med henvisning til linken, så slipper jeg å lage ny profil på alle.

takk!

dudo

Slenger den inn på vgd jeg, greit å ha den på noen "samlesider" òg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Snublefot

Quote from: dudo on April 03, 2008, 17:12:59 PM
Slenger den inn på vgd jeg, greit å ha den på noen "samlesider" òg.


takk takk=)

jokke182

Da er den lagt ut på facebook gruppa :

Jeg vedder på at minst 10 000 personer vil ha nystemten tilbake på stadion!

og anbefaler alle til og poste den som link på facebooken (viss ein har)

Snublefot

Menigheden, klanen og vikinghordene har også fått dette på sitt forum nå.

HansaInferno

Breiflabben, baby!

Snublefot

Menigheden, klanen, vikinghordene, blåhvalane, kjernen og stabæk sine forum har alle blitt postet på nå.

Hvis noen gidder å ta seg av resten er det flott=)

Snublefot

synes denne var fin:   

[quote name='knutta' date='3. Apr 2008, 19:49' post='135207']
er jo flere punkter i denne saken da...
men skjønner jo hva bergenserene mener bla. annet med samstemten, skulle ønske vi kunne fått til noe sånt på fornebu etterhvert
[/quote]


samstemten? hehe

olebrann3

han gadd sikkert ikke skrive så mange ord og mente vi synger nystemten så samspilt, hehe

Bruiser

Signert. Det her er noke alle fotballsupportera i Norge bør vere enige om. Totalt unødvendig og særs ødeleggande regel.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Snublefot

Det som er morsomt er at på de fleste forum jeg har postet dette, så nevnes det nystemten..

Folk har tydeligvis en generell forståelse av at regelen er for å stoppe nystemten=) hehe

tr0Ndemann

What a waste of council tax, we paid for your hats!

hdaniels

Quote from: Snublefot on April 03, 2008, 21:27:07 PM
Det som er morsomt er at på de fleste forum jeg har postet dette, så nevnes det nystemten..

Folk har tydeligvis en generell forståelse av at regelen er for å stoppe nystemten=) hehe


Jeg skjønte at det måtte være Nystemten du hadde i tankene lenge før du svarte på mitt innlegg.

Snublefot

Quote from: hdaniels on April 03, 2008, 21:50:52 PM
Quote from: Snublefot on April 03, 2008, 21:27:07 PM
Det som er morsomt er at på de fleste forum jeg har postet dette, så nevnes det nystemten..

Folk har tydeligvis en generell forståelse av at regelen er for å stoppe nystemten=) hehe


Jeg skjønte at det måtte være Nystemten du hadde i tankene lenge før du svarte på mitt innlegg.


det er akkurat her du tar feil.. dette er ikke kun nystemten..:<<

hdaniels

Quote from: Snublefot on April 03, 2008, 21:59:35 PM
Quote from: hdaniels on April 03, 2008, 21:50:52 PM
Quote from: Snublefot on April 03, 2008, 21:27:07 PM
Det som er morsomt er at på de fleste forum jeg har postet dette, så nevnes det nystemten..

Folk har tydeligvis en generell forståelse av at regelen er for å stoppe nystemten=) hehe


Jeg skjønte at det måtte være Nystemten du hadde i tankene lenge før du svarte på mitt innlegg.


det er akkurat her du tar feil.. dette er ikke kun nystemten..:<<


For min del kan de godt sløyfe sanger før kampstart, jeg er mer tilhenger av at lagene er på banen når de ropes opp, og ikke minst er det en prinsippsak vs NøFF som ikke kan gjøre som de vil.

Snublefot

Quote from: hdaniels on April 03, 2008, 22:03:50 PM
Quote from: Snublefot on April 03, 2008, 21:59:35 PM
Quote from: hdaniels on April 03, 2008, 21:50:52 PM
Quote from: Snublefot on April 03, 2008, 21:27:07 PM
Det som er morsomt er at på de fleste forum jeg har postet dette, så nevnes det nystemten..

Folk har tydeligvis en generell forståelse av at regelen er for å stoppe nystemten=) hehe


Jeg skjønte at det måtte være Nystemten du hadde i tankene lenge før du svarte på mitt innlegg.


det er akkurat her du tar feil.. dette er ikke kun nystemten..:<<


For min del kan de godt sløyfe sanger før kampstart, jeg er mer tilhenger av at lagene er på banen når de ropes opp, og ikke minst er det en prinsippsak vs NøFF som ikke kan gjøre som de vil.


takk=)

Jeg vil helst selvsagt ha med nystemten også, men det som du nevner er veldig viktig. Håper det er nettopp det de fleste ser, og dermed signerer opp.. noen hundre signaturer har ingen ting å si.. noen tusen vil kunne vise at det er folk som bryr seg, og skulle det ende opp med flere tusen stemmer, så vil kanskje nff ta det mer i betraktning.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BBB-Tony

Bra du startet dette Snublefot! Signer selvsagt!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Snublefot

Quote from: tonynord on April 03, 2008, 22:32:00 PM
Bra du startet dette Snublefot! Signer selvsagt!


takk takk..

er ikke alle som er enig rundt om kring, men det kan man heller aldri forvente..

Vi lar denne surre og gå noen uker, så er det bare å sende resultatet til NFF hvis det viser seg å bli vellykket.

Hva mener dere er en vellykket kampanje?  1000 signaturer? 5000? 10.000?

BBB-Tony

Ser at det er mange som ikke er enig eller forstår hva NøFF faktisk har innført! La oss håpe at de forstår det til slutt. Er allerede over 300 som har signert og jeg tror det kan bli ganske mange tusen om den sprees rundt på nettet på riktig måte. Den facebook gruppen som linken ble postet i, har jo en del tusen tilhengere tror jeg. Og det er vel personer som alle er villig til å signere. Er ikke med i gruppen selv men...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Markmus

Har selvsagt signert og sprer den rundt til andre fotballinteresserte :)
Ka du ve?

Red Rabitt

Ikke bare sende det til nff, men til media. Må få lagt litt press på de gamle geitebukkene!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Red Rabitt

Der var jeg og påmeldt og skal få sendt en del invites på facebook. Det kan gjerne alle som brenner for dette gjøre.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Red Rabitt

ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Red Rabitt

Quote from: Red Rabitt on April 04, 2008, 05:08:47 AM
Der var jeg og påmeldt og skal få sendt en del invites på facebook. Det kan gjerne alle som brenner for dette gjøre.
Kan forresten joine denne gruppen, så kan vi prøve å få til en felles protest via facebook og.http://www.facebook.com/group.php?gid=11113642793
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

ostraume

Skjønner ikke det store oppstyret med dette. Helt greit at nystemten synges av publikum uten forsanger. Blir bare bedre trøkk av det. Når det gjelder opplesningen av spillerne så er det meg relativt likegyldig om de står her eller der.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

BBB-Tony

Quote from: ostraume on April 04, 2008, 09:02:02 AM
Skjønner ikke det store oppstyret med dette. Helt greit at nystemten synges av publikum uten forsanger. Blir bare bedre trøkk av det. Når det gjelder opplesningen av spillerne så er det meg relativt likegyldig om de står her eller der.


Så du mener at det er helt greit at spillerne står i spillertunnelen når navnene blir lest opp? Hvorfor er det greit? Hvorfor skal en pressentere noen som ikke er til stede??
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

ostraume

Quote from: tonynord on April 04, 2008, 09:06:00 AM

Så du mener at det er helt greit at spillerne står i spillertunnelen når navnene blir lest opp? Hvorfor er det greit? Hvorfor skal en pressentere noen som ikke er til stede??
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Eivind


abe78

Quote from: ostraume on April 04, 2008, 09:10:37 AM
Quote from: tonynord on April 04, 2008, 09:06:00 AM

Så du mener at det er helt greit at spillerne står i spillertunnelen når navnene blir lest opp? Hvorfor er det greit? Hvorfor skal en pressentere noen som ikke er til stede??


SÃ¥ bra for deg da!

Det er tydelig at er TV som styrer. Alt dette er gjort for å få til bedre og mer strømlinjet TV-sendinger. Det eneste argumentet jeg har hørt er at dette vil føre til at de fleste kampene starter samtidig..
.og husk!

Snublefot

mm.. NøFF vil ha mer jevn start pÃ¥ kampene over landet, sikkert mye ogsÃ¥ pga TV.  dette gÃ¥r da ut over viktige "ritualer" som er med pÃ¥ Ã¥ skape den gode stemningen..    At du mener det er helt greit oustrame er opp til deg.. men jeg forstÃ¥r deg ikke.

Snublefot

NÃ¥ har vi snart nÃ¥dd 500..  selvsagt ikke noe tall som vil fÃ¥ opp øynene til NFF eller media.. men ganger vi det med 10 nærmer vi oss ihvertfall.

BBB-Tony

Quote from: ostraume on April 04, 2008, 09:10:37 AM
Quote from: tonynord on April 04, 2008, 09:06:00 AM

Så du mener at det er helt greit at spillerne står i spillertunnelen når navnene blir lest opp? Hvorfor er det greit? Hvorfor skal en pressentere noen som ikke er til stede??


Greit nok at det ikke er en så stor bit av Live-pakken, men jeg foretrekker at alt skjer live på stadion når jeg har betalt for å se det live. � se lagoppstillingen kan jeg se gjennom TV'n hjemme om der er det jeg vil! På stadion, så skal alt skje UTE på matten! Ikke inne i garderoben eller spillertunnelen.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

BBB-Tony

Quote from: abe78 on April 04, 2008, 09:37:31 AM
Quote from: ostraume on April 04, 2008, 09:10:37 AM
Quote from: tonynord on April 04, 2008, 09:06:00 AM

Så du mener at det er helt greit at spillerne står i spillertunnelen når navnene blir lest opp? Hvorfor er det greit? Hvorfor skal en pressentere noen som ikke er til stede??


SÃ¥ bra for deg da!

Det er tydelig at er TV som styrer. Alt dette er gjort for å få til bedre og mer strømlinjet TV-sendinger. Det eneste argumentet jeg har hørt er at dette vil føre til at de fleste kampene starter samtidig..


helt sikkert TV som styrer det! Men vil ikke alle kamper starte samtidig om alle arenaene leser opp lagoppstillingene når de står på banen? Snakk om sekunder i så fall...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Markmus

At kampene skal starte samtidig er et riv ruskende håpløst argument så lenge èn kamp starter Lørdag kl 19:00, de fleste Søndag kl 18:00, èn kamp Søndag kl 20:00 og èn Mandag kl 19:00.
Ka du ve?

Fabregas

Quote from: Markmus on April 04, 2008, 15:43:25 PM
At kampene skal starte samtidig er et riv ruskende håpløst argument så lenge èn kamp starter Lørdag kl 19:00, de fleste Søndag kl 18:00, èn kamp Søndag kl 20:00 og èn Mandag kl 19:00.

Her følger jeg deg helt. På søndag hadde det ikke gjort noe om spillerne gikk utpå 5-6minutter før og vi fikk en tradisjonell opptakt til kampen. TV2 sløyfer vel Nystemten likevel. Men jeg skjønner argumentet i de to siste serierundene. Men i de 24 andre rundene da? Hvorfor dette tullet da? Jeg tror ikke det er et stort problem for TV2 om noen 18-kamper på søndagen drøyer litt, da de da allerede fokuserer veldig på kl20-kampen. Hadde man følgt samme klokke kunne alle kamper klokken 18 begynne å lese opp spillerne(Ute på banen selvsagt!) tre minutter på seks. Alle kampene hadde da begynt nesten akkurat samtidig. Så fikk det være kamparrangør sitt ansvar at
unike aktiviteter før det (Nystemten!) og spillernes gange inn på banen til tippeligamusikken var ferdig til det tidspunktet. NFF sier de vil ha et likt og gjenkjennbart rituale før alle kampene. Så bryter man med Nystemten som har blitt sunget før alle ligakamper på Stadion så lenge jeg han huske!? Må da være et poeng å holde fast ved gamle gode tradisjoner.


Vebjørn


BBB-Tony

Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Snublefot

kampanjen har fått omtale i Tips.

http://www.tipsgaming.com/default.asp?menu=6&id=2682


Jeg ble ringt opp i dag av Kasper som har skrevet artikkelen i Tips..  han stilte meg noen spm for videre omtale av saken.


Vebjørn

I kommentarfelten under artikkelen skrevet av Kasper Wikestad svarar Roger Solheim eller ein som utgjer seg for å vere han..
Her velg 'Roger Solheim' å svare på klubbsang spørsmålet, men overser problemet med opprop av spelarar.

QuoteFeil fakta
Skrevet av: Roger Solheim, NFF, 04.04.2008 14:51:30
Denne artikkelen er basert på feil fakta. Alle klubbsanger skal være ferdig spilt før utmarsj, dvs inntil fire minutter før avspark - ikke 10 som Wikestad påstår. Endringen er basert på tilbakemeldinger fra klubbene etter fjorårets sesong, og reglene er nå slik de aller fleste har praktisert dette tidligere. Hilsen Roger Solheim, NFF


Wikestad har og lista opp korleis dei siste 10 minutta før avspark skal føregå og.

Quote


Når 'Roger Solheim' då skriv at klubbsanga kan framførast framtil 4 minutt før kampspark, kor tid skal sangen vere?
Etter lagoppstillinga er lest opp via skjerm og før utmarsjen?

Snublefot

Vi har rundet 1200 signaturer..  hvor mange mener dere vi bør ha før det er interessant og sende oppropet til andre medier og til nff?   hva skal til for at det faktisk kan bli en sak ut av dette?

greit nok at TIPS har tatt tak i saken, men de er smÃ¥..  hva tror dere er nødvendig`?

Klaus_Brann

Det burde da være mulig å få flere til å signere dette?
Kanskje man kunne spurt rundt på de forskjellige supporterklubbene om de kunne lagt det ut på forsidene sine. Det hadde sikkert satt fortgang i det. Kampanjen må "markedsføres" litt mer.

1200 signaturer er ikke så veldig mye å komme drassende med synes i alle fall jeg. Blir det 5000-10000 så begynner man å snakke.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tr0Ndemann

Jeg er ikke helt sikkert, men vi må nok opp i minst dobbelt så mange. 1200 stk er vel nesten mindre enn nedre Hansa.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Snublefot

Trenger noen til å bidra med markedsføringen her.

Hva med Bataljonen sin egen forside? bør jo være et sted å starte.. admins? Noe grunnlag for å ikke ha en sak om dette med link til oppropet på forsiden?

steinbygger

Det kan vel sendes til supporteraliansen også kan de distribuere det videre til sine medlemmer (lag)

Innlandsmax

Quote from: Snublefot on April 08, 2008, 17:06:20 PM
Vi har rundet 1200 signaturer..  hvor mange mener dere vi bør ha før det er interessant og sende oppropet til andre medier og til nff?   hva skal til for at det faktisk kan bli en sak ut av dette?

greit nok at TIPS har tatt tak i saken, men de er smÃ¥..  hva tror dere er nødvendig`?
Innbiller meg at media er godt informert allerede - rett og slett fordi jeg tror journalistene bruker supporterforaene som kilder, om ikke som sannhetsvitner, så i alle fall som kilder til saker de kan gå videre og undersøke mer rundt selv.

Eller for å si det på en annen måte: VI bestemmer ikke hvor mange som skal til for at media syns det er interessant - det gjør mediene selv.

Snublefot

http://www.tipsgaming.com/default.asp?menu=6&id=2738

Det Vestlund kommer med i denne artikkelen er jo bare oppgulp.  NFF setter en standard for alle norske arenaer som gjør hele settingen mer firkantet. De kontrollerer stadig mer hva som skal skje, noe som i noen sammenhenger kan være viktig, men som i denne sammenhengen bare er tull.

Kamper skal starte nøyaktig samtidig i henhold til NFF`s ønske. Dette er uansett ikke noe som kommer til å skje selv om de fjerner den gode gamle opplesningen av lagene.. og om det så skulle være så forbanna viktig, så kunne de jo heller sendt lagene ut på banen 1 minutt eller 2 før.

Lagbilde?  NÃ¥r og hvorfor ble det sÃ¥ viktig Ã¥ bruke et halvt minutt pÃ¥ lagbilde før hver match?

Vestlund sier:
[q]Supporterne har ikke blitt tatt med på råd.
- Supporterne er ikke utøvere, så de har ikke sluppet til med sin mening. Men de kan jo synge når de vil for vår del.[/q]

Ja.. vi kan synge nÃ¥r vi vil for NFF sin del...    Det NFF ikke ser er viktigheten av nettopp den syngende delen av tribunen..  som er med pÃ¥ Ã¥ sette den fantastiske atmosfæren som til tider er pÃ¥ norske arenaer. ..  en av hovedgrunnene til at folk faktisk drar pÃ¥ kamp, og ogsÃ¥ noe som gjør hele tv-tittingen mer interessant.

Ikke kom og si at det var det samme å se Tyrkia - Norge på en forlatt stadion uten tilskuere, som og se Norge - Tyrkia på ett fullsatt ullevåll.. (fra tv-stolen)...

NFF bør begynne Ã¥ ta supporterne seriøse.. De bør begynne Ã¥ verdsette den jobben vi faktisk gjør.. En start vil være Ã¥ faktisk ta opp slike regelendringer med supporterne ogsÃ¥,  før de faktisk setter regelen.

Uansett hvor teit det kanskje høres ut nÃ¥r det synges, sÃ¥ er det en grunn til at en av de mest kjente sangene pÃ¥ norske arenaer er en som alle supporterklubbene er felles om.. hater hater hater NFF..    Kanskje noe Ã¥ tenke pÃ¥?

Snublefot

http://www.tipsgaming.com/default.asp?menu=6&id=2739&cmd=new#comment

Noe er litt feil formulert, men det får bare være.

Synd at det virker som hovedfokuset er på klubbsanger (tenker da på siste linje i artikkelen), da det reelle fokuset er mer rettet mot opplesning av lagoppstilling, og NFFs generelle grunnlag for disse regelendringene.

Go Up