• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

GullBrann!

Started by Per Hilmar, August 12, 2003, 15:12:40 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Per Hilmar

Bergen og Brann trenger ingen maskot som latterliggjør alle på banen før, under og etter kampen.

Er det noen som synes dette har noen som helst form for underholdningsverdi?

Personlig mener jeg det fornærmer Bergensernes intelligens og humor.

razor


Per Hilmar

Tommy Sulen er som Davy Wathne; medgangs- og Fyllingen-supporter!

Erik

La no han bare gå ut på der, han lager jo stemming av og til da;) kul han  :P

Per Hilmar


Erik

han gjør jo faen mye rart da  :lol:

Kruxleiven

Er det noen andre klubber som har maskot? Har ikke lagt merke til det på de bortekampene jeg har vært på. På grunn av det kunne vel vi egentlig bare gi oss vi også. Gullbrann har ingen funksjon bortsett fra et navn han aldri vil leve opp til (at Brann skal ta gull i serien).

Brann69

Det sitter sikkert en del barn rundt omkring på tribunen som setter pris på han? Det er vell ikke noe å bry seg med. At det ikke fenger oss betyr ikke at vi må være flau av det..  Så lenge Brann ikke skjemmer oss ut på banen så kan de gjøre hva de vil, men spar oss for Tommy Sulen og bølgen, det er en fornærmelse.

Skumling

Jeg liker han heller ikke. Hvorfor klapper folk når han kommer joggende forbi store stå. Jeg kommer aldri til å klappe for en slik nisse.

Gullbrann er domm.

Erik

nei dere er vell bare noen som står med hendene i lommen og glor på...

Daniel

Jeg hadde med meg dattera mi på 6 år på stadion og jeg vet at 6 åringer ikkje alltid følger så nøye med på selve kampen, men det er noe med å skape en god stemning for fremtidige Brannsupportere. Når Gullbrann kom inn på i pausen syns ho dette var alle tiders og lo og følgte med på hans spillopper.
Greit nok at ikke jeg eller andre voksne synes dette er så morsomt men skal man tenke langsiktig må man også dra med alle aldersgrupper. I tillegg hadde jeg jo også løst billett på sittetribuna til ho og dette er jo også med å holde oppe publikumstallene.

Candyman

Enig med Daniel. Han blir som en klovn for den yngre garde. For min del kan han bare styre på, jeg trenger jo ikke se på han i pausen, jeg går for å se kampen, så diskuterer jeg heller første omgang med kameratene i pausen. Har dere ikke større problemer enn GullBrann! så er dere heldige!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

thomas007

Gullbrann er da et friskt pust, ikke noe i veien med han...

Erik

riktig, er det han noe han gjør så er det og lage litt stemmning osv..

bjørn

skaff dere et problem!
 klyster a day keeps the doctor away.....

ChRiStEr87

Alle unge liker han!!
Han underholder de små!!!

Etter årene så er det de som overtar etter oss...
Jo flere unge jo bedre!!!!!
roppen er i Stavanger, men hjerte er fra Bergen.

Ricky

Det blir vel som med Geddi, noen blir underholdt og noen synes han er rævva.

Candyman

Man kan si mye om Geddi, men han har iallefall mye lengre fartstid i Brann enn Gullbrann! Er ikke mange som har vært så trofast mot Brann som Geddi, den skal han ha. Husker han fra da min far dro meg med på stadda da jeg var liten. Gode minner...
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

smurfeslayer

no legger geddi opp. men han har gjort sin jobb i brann og skal ha ære for det...

GhostDog

 Beer a day keeps the doctor away!

KNUDSEN

noe som vet kor d ble av gullbrann? har ikke sett han i hele år
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

paf

Quote from: "KNUDSEN"noe som vet kor d ble av gullbrann? har ikke sett han i hele år

Og takk for det!

Syng for Brann

Jeg må si meg enig med Daniel.    De gangene jeg tar med meg ungen på stadion er det ofte det som er morsomst.     Jeg kan ikke si jeeg bryr meg om fyren fra eller til.....

Bombefar

Helt greit at Gullbrann løper rundt på banen. Og hvorfor skal ikke vi ha maskot når ingen andre har d? Trenger vi å være lik alle de andre?

Professoren

Quote from: "Bombefar"Helt greit at Gullbrann løper rundt på banen. Og hvorfor skal ikke vi ha maskot når ingen andre har d? Trenger vi å være lik alle de andre?


Nei, vi trenger ikke være lik alle de andre, men vi trenger heller ikke prøve å innføre nye tradisjoner. Så duskedamer er heller ikke velkommen i mine øyne

abe78

Gullbrann rocker! Ikke mobb han!
.og husk!

Henki

Quote from: "Skumling"Gullbrann er domm.


Det skrives D U M. Hvem er dum nå???
Ballen skal fremover!

Gulløl

October 12, 2016, 13:49:32 PM #27 Last Edit: October 12, 2016, 13:53:26 PM by Gulløl
Gullbrann er tilbake, da må denne tråden løftes opp  :).
Nå er det nok mange av oss godt voksne gubber (og noen grinebittere) som er negative, men vi har alle muligheter til å se en annen vei. Det skal jobbes med å få ungene tilbake til Brann Stadion, dei synes dette er gøy og da er det et fint tiltak. Går ut fra at Gullbrann neste år for det meste vil holde seg foran Bataljonen Ung på BT-tribunen felt C, D og E. Aldersgruppen 6 - 13 år som skal oppholde seg der synes sikkert Gullbrann er show og blir en del av pakken for at dei går på Stadion.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Se-hvem-som-gjor-comeback-pa-Stadion-839414_1.snd

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Torvanger

Syns det var festlig med GullBrann,  en bisarr figur, velkommen tilbake!

Spelaren

Gå av.

Gulløl

Quote from: sydnes76 on October 12, 2016, 14:35:17 PM
En Gullbrann som soser rundt i buskene på Fløien kan jo være skremmende for noen og enhver.

Bedre med Gullbrann i buskene på Fløyen en fenomenet "Onde Klovner"(Killer Clowns) ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

sydnes76

Quote from: Gulløl on October 12, 2016, 17:58:39 PM
Quote from: sydnes76 on October 12, 2016, 14:35:17 PM
En Gullbrann som soser rundt i buskene på Fløien kan jo være skremmende for noen og enhver.

Bedre med Gullbrann i buskene på Fløyen en fenomenet "Onde Klovner"(Killer Clowns) ;)

Hehe har fått med meg dette. Min sønn på 12 ser klovner rundt hver sving om dagen.

dokken

Quote from: Kruxleiven on August 12, 2003, 19:44:01 PM
Gullbrann har ingen funksjon bortsett fra et navn han aldri vil leve opp til (at Brann skal ta gull i serien).


Hehe.

Gullbrann ga oss jo gull sist - kanskje det skjer igjen?

Helt greit å få han inn igjen + andrte tiltak for å skape litt mer liv og røre rundt Brann. Bataljonen Ung, flagging i byen på kampdager, mer synlig Brann i gatene etc.

Mange små tiltak kan bidra positivt på lang sikt.

Nixon

Synes å huske et telt foran gamle Store Stå der Gullbrann hadde seg med noen russejenter før en kamp. Må vel ha vært 16. mai ett eller annet år.

Uansett gode minner...
Rød makt på Hansa

Petter Puddefjord

Hehe, ja, husker godt det, Nixon.
Det sto et telt foran Store Stå (på langsiden). Rett før innmarsj kom to russejenter, som kun hadde truse på og russedrakten håndholdt foran daiene, løpende ut av teltet og over banen mot altanen. Deretter kom GullBrann med buksen nedpå anklene! Jøss, tenkte jeg, det var vel på grensen av hva som er "politisk korrekt".
En annen gang kom han i helikopter, som landet på banen. Utrolig tidi å se det gigantiske hovvet inne i det lille helikopteret.

Torvanger

Var GullBrann tilstede igår?

Ricky

Kan ikke si at jeg så ham..
Må i så fall ha vært på venstrebacken (og uten kostyme).

Gulløl

Quote from: Torvanger on October 17, 2016, 11:00:23 AM
Var GullBrann tilstede igår?


Ryktes at han var på Arna Bjørnar kamp i går ettermiddag med tomannstelt. Hissig på damene han karen der. Jævlig utro type.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up