• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Gullkorn fra Brann gjennom året/årene

Started by Markmus, March 31, 2008, 10:09:40 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Markmus

Tenkte det kunne være på sin plass med en tråd hvor vi poster "gullkorn fra Brannmunn" gjennom året (evt. årene).

I går etter FFK-kampen fikk vi servert et par fine:


Karadas om Helstad: "- Jeg vet at Thorstein alltid ligger og snuser på de ballene."

Bakke om skadene:
Intervjuer: "Du trukje du får noken varige mèn ut av dette?"
Bakke: "Neeeida, det e berre et spark då, og oppi hovet hakje eg så mykje ellers"
Ka du ve?

BBB-Tony

March 31, 2008, 10:25:27 AM #1 Last Edit: March 31, 2008, 10:27:32 AM by tonynord
MIM: "Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til"

Genial kommentar av MIM ang. situasjonen rundt Corrales.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

viks

Mons Ivar er jo en kløpper i språk, et par klassikere:

"Litt långer båls"

Mons Ivar Mjelde instruerer Paul Scharner...

"I don't think you can the rules"

Mons Ivar i diskusjon med Uwe Rösler...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

YadaYada

..og som Mjelde sa rett etter han ble ansatt som branntrener:

"Mange ville ha drept for å få denne jobben"
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Klaus_Brann

Quote from: viks on March 31, 2008, 12:23:12 PM
Mons Ivar er jo en kløpper i språk, et par klassikere:

"Litt långer båls"

Mons Ivar Mjelde instruerer Paul Scharner...

"I don't think you can the rules"

Mons Ivar i diskusjon med Uwe Rösler...


Den siste der er fin, liker også signaturen din!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Willy Wonka


"I don't think you can the rules"
Dette var vel Uwe Røsler som sa det til Mjelde, og ikke omvendt

Brann_ruler86

Quote from: Willy Wonka on March 31, 2008, 15:34:31 PM

"I don't think you can the rules"
Dette var vel Uwe Røsler som sa det til Mjelde, og ikke omvendt


Det var nok Mjelde som kom med den.....
GÃ¥ ta banen!

kabelmann

Quote from: Willy Wonka on March 31, 2008, 15:34:31 PM
"I don't think you can the rules"
Dette var vel Uwe Røsler som sa det til Mjelde, og ikke omvendt
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Kai-Olai

Noen som så Klassefesten på nrk på lørdag?
Mjelde ble spurt om hva han trodde om Martin Andresen og VÃ¥lerenga

Mjelde: For å sitere ett kjent ordtak, hvis du alltid går i andres forspor vil du aldri komme først!

Var noe sånn.. Husker det desverre ikke helt ordrett.. Men om noen har det ordrett, så post det! Var genialt sagt!

kabelmann

Hvis du gidder, så finner du programmet på NRK Nett-TV. Sollis Sondre Kåfjord-imitasjon var faktisk litt vittig.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

BBB-Tony

MIM sa som følger under klassefesten: "Går du i andres fotspor, så kommer du aldri først og kopien blir aldri like god som orginalen". Fin kommentar av MIM om Andresen som kommer etter ca. 17 minutt og 30 sekund av klassefesten.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Nixon

Quote from: tonynord on March 31, 2008, 18:58:55 PM
MIM sa som følger under klassefesten: "Går du i andres fotspor, så kommer du aldri først og kopien blir aldri like god som orginalen". Fin kommentar av MIM om Andresen som kommer etter ca. 17 minutt og 30 sekund av klassefesten.


Hva er så fint med denne? Er det ikke en pro-Andresen kommentar? At Mjelde mener at Andresen har baller som tør å gå nye veier? Synes ikke det er noe å applaudere...
Rød makt på Hansa

BBB-Tony

Quote from: Nixon on March 31, 2008, 20:15:50 PM
Quote from: tonynord on March 31, 2008, 18:58:55 PM
MIM sa som følger under klassefesten: "Går du i andres fotspor, så kommer du aldri først og kopien blir aldri like god som orginalen". Fin kommentar av MIM om Andresen som kommer etter ca. 17 minutt og 30 sekund av klassefesten.



Hva er så fint med denne? Er det ikke en pro-Andresen kommentar? At Mjelde mener at Andresen har baller som tør å gå nye veier? Synes ikke det er noe å applaudere...


Jeg mener det er en god kommentar og viser filosofien til MIM veldig godt!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

kabelmann

Quote from: Nixon on March 31, 2008, 20:15:50 PM
Hva er så fint med denne? Er det ikke en pro-Andresen kommentar? At Mjelde mener at Andresen har baller som tør å gå nye veier? Synes ikke det er noe å applaudere...

Jeg mener å huske at dette ikke hadde noe med at Andresen gikk nye veier. Det gikk mer på om Andresen hadde tatt med seg lærdom og ideer om hvordan ting skulle gjøres fra sin tid i Bergen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

BBB-Tony

Quote from: Nixon on March 31, 2008, 20:15:50 PM
Quote from: tonynord on March 31, 2008, 18:58:55 PM
MIM sa som følger under klassefesten: "Går du i andres fotspor, så kommer du aldri først og kopien blir aldri like god som orginalen". Fin kommentar av MIM om Andresen som kommer etter ca. 17 minutt og 30 sekund av klassefesten.



Hva er så fint med denne? Er det ikke en pro-Andresen kommentar? At Mjelde mener at Andresen har baller som tør å gå nye veier? Synes ikke det er noe å applaudere...


Den kommentaren kom etter at programleder hadde konforontert MIM med at Andresen høyst sannsynlig må ha tatt med seg det beste fra Brann (altså fra MIM)... Derfor var det en god kommentar av MIM!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

stormde

Go out and die for me:
Bill Elliot sa dette foran en kamp, for så å helle noe blankt oppi koppene m te. :)
Its no fuchking circus:
Tony Knapp til Løberg og Riisnes når de trikset seg ned til treningsfelte en januar morgen. ;)
eg drakk den skål,som Ulrikken meg skjenkte

BBB-Tony

Ett lite gullkorn fra tribunen, faktisk fra Brann-FFK for to dager siden:

Kvisvik begynt å varme opp og en fra Hansa skriker: "Raymond!! (kvisvik snur seg) Nå må du se til å ta ansvar å gå inn å gjøre ett selvmål! (kvisvik smiler og retter tommelen opp)! Litt morsomt...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

storB

hehe, sinnsykt bra. Han storspillte ikke akkurat når han kom inn, han vet bedre enn å ødelegge sitt gode navn og rykte i Bergen..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Vebjørn

Mjelde: Håkon e klar ja, han starter i mål.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BBB-Tony

Går alt riktig vei en liten periode for Viking, så er de kongen på haugen å kan gjøre hva de vil!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

monzilla

VÃ¥r kjære Toni Nhleko sa en gang etter kampen han scorte i "Im a lion. No, I`m a Tiger". Kampen  etterpÃ¥ scorte Hanstveit et av sine fÃ¥ mÃ¥l, og i intervjuet etter kampen sa han "Eg e en sau. Nei, eg e ein fjellgeit"

nummer9

Mye bra her, husker det var en lignende tråd på skbrann.org forumet der peddien hadde flest av sitatene. Mye bra fra den kanten.

Ellers husker jeg Mjelde hadde en genial en om at det  var bedre at folk kjeftet pÃ¥ stadion og fikk ut aggresjonen, enn at de gikk hjem og dengte konen (husker ikke ordrett).

dons599

Husker Robbie Winters ble spurt en gang for lenge siden om han hadde lært seg noe norsk. Han sa han kunne si to ord pÃ¥ norsk,  "hallo" og "goodbye" ...

steinbygger

Er vel ikke ett gullkorn, men mer noe jeg aldri hatt trodd jeg skulle høre. Det var på NRK P1 sin sending i går. "Ballen blir spillt ut til Haugen som fint FINTER seg forbi motstanderen"

Nixon

Quote from: steinbygger on May 26, 2008, 09:32:43 AM
Er vel ikke ett gullkorn, men mer noe jeg aldri hatt trodd jeg skulle høre. Det var på NRK P1 sin sending i går. "Ballen blir spillt ut til Haugen som fint FINTER seg forbi motstanderen"



Selv en blind høne kan finne korn...:)
Rød makt på Hansa

Chrisstah

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han forholde seg til .

syns denne er helt genial . Mjelde har en del gull korn.

ellers syns eg det Helegbe sa til Hanstveit når de delte rom da Hanstveit fant han liggende på gulvet.

-Norway to soft beds.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

olebrann3

hanstveiten sin fjellgeit må være best

Professoren

Harry Herstad sin til BA etter Stefan Paldan ble beskyldt for å ha kalt Christer George for en "jævla negerkuk";

- I Bergen har vi et uttrykk som heter du e meg en go pikk.    Han snakket med andre ord Paldan fint ut av den situasjonen...



Go Up