• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Nytt forum!

Started by Stian, March 27, 2008, 21:30:42 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klinkekulen

med nytt fora. Dette blir bra. Keep up the good work.

Shine

March 30, 2008, 14:56:14 PM #51 Last Edit: March 30, 2008, 15:08:24 PM by Shine
Quote from: Stian on March 30, 2008, 09:47:32 AM
Bare kom med flere tilbakemeldinger. Vi skal sette oss ned til uken og diskutere hvilke endringer vi vil gjøre.


Tar et forslag jeg da :
Kan vel bare nevne, hadde vært greit å kunne skinne forumet, jeg er av typen som _hater_ å lese svart på hvitt ( er en grunn for at bøker og aviser ALDRI skrives på hvitt papir ), slik at man feks kunne hatt svart bakgrunn og hvit skrift, eller grå bakgrunn og hvit skrift.


edit;
Bare noen eksempler på farge sammensetninger som JEG synes er behagelig;

http://maddox.xmission.com/

http://arstechnica.com/news.ars/post/20080328-meet-the-new-us-cybersecurity-czar.html

http://forums.digitalpoint.com/forumdisplay.php?f=43


Legg merke til hvor behagelig det er å lese.

edit2;

Ikke tidsbegrenset editeringsmulighter.

edit 3;

Hvis man går på forum index, så vises nyeste innleggs overskrift og ikke tråden som er postet i.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

tr0Ndemann

Grå bakgrunn og svart skrift går helt fint, men svart bakgrunn og hvit skrift syntes jeg er helt grusomt. Syntes skinnet vårt er greit nok som det er.

Forøvrig er det jo mange forums som har en funskjon som gjør at man kan velge skin selv fra en liste, og endre det slik som man vil. Det går jo an å ha som løsning, men jeg tror de fleste her inne (inkludert meg selv) er fornøyd med det skinnet vi allerede har.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Nixon

Quote from: Shine on March 30, 2008, 14:56:14 PMLegg merke til hvor behagelig det er å lese.


Legg også merke til hvor stor skriften må være hvis man skal kunne lese negativ skrift uten å måtte anstrenge seg. Og hvis man absolutt vil lese forumet hvitt på svart kan man gjøre bildet på skjermen negativ med et enkelt tastetrykk!

Men er enig i at en lys grå bakgrunn hadde vært mer behagelig.
Rød makt på Hansa

Shine

Quote from: tr0Ndemann on March 30, 2008, 15:14:29 PM
Grå bakgrunn og svart skrift går helt fint, men svart bakgrunn og hvit skrift syntes jeg er helt grusomt. Syntes skinnet vårt er greit nok som det er.

Forøvrig er det jo mange forums som har en funskjon som gjør at man kan velge skin selv fra en liste, og endre det slik som man vil. Det går jo an å ha som løsning, men jeg tror de fleste her inne (inkludert meg selv) er fornøyd med det skinnet vi allerede har.


Derfor jeg spør etter flere skins:)
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Klaus_Brann

Hmm, er det bare meg, eller går det ikke an å være pålogget hele tiden?Det hadde vært en fordel.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gubrask

Quote from: Klaus_Brann on March 31, 2008, 13:36:18 PM
Hmm, er det bare meg, eller går det ikke an å være pålogget hele tiden?Det hadde vært en fordel.



at du slipper å logge inn hver gang, mener du? Om du haker av for det, slipper du innloggingen.

Klaus_Brann

Ja, fant det ut. Vanligvis logga jeg bare inn opp ei hjørnet og der gikk det ikke, men så det når jeg gikk inn på "logg inn".
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tr0Ndemann

Hva jeg ikke liker er skriften som står i quoten. Greit med mørk bakgrunn, men er så små skrift. Dessuten er det ikke noe som skiller mellom to utsagn, om man har quotet to personer. Blir litt vanskelig å holde styr på syntes jeg. Menmen, kanskje bare flisespikkeri. :)
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Christoball

savner "nytt fra forumet" på forsiden til bataljonen... de står der enda, men blir ikke oppdatert...

var en grei måte å følge med på de siste/mest diskuterte sakene...

BBB-Tony

Quote from: Christoball on March 31, 2008, 18:33:10 PM
savner "nytt fra forumet" på forsiden til bataljonen... de står der enda, men blir ikke oppdatert...

var en grei måte å følge med på de siste/mest diskuterte sakene...


Det kommer...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

2rB

Litt mye med 50 inlegg på hver side - sidene er jo evig lange.

Klaus_Brann

Synes ikke det er mye, helt perfekt...:-)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Breiflabben

Er det mulig å få et valg med "neste" i sidevalget i trådene? gjerne med litt størrelse på.
Tallene kunne også med fordel vert større.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

Stian

Oppdaget akkurat en artig funksjon ved det nye forumet som jeg ikke visste om. Jeg skulle skrive et innlegg i en tråden, men på den tiden jeg brukte på å skrive innlegget var det skrevet et nytt innlegg i tråden av en annen bruker. Da får jeg opp med rød skrift: Advarsel! Et nytt innlegg er blitt skrevet i tråden, og du ønsker kanskje å endre på svaret ditt."

Innlegget ble ikke postet og jeg fikk muligheten til å lese det nye innlegget og endre på mitt eget svar før jeg postet! Genialt!

abe78

Forbanna godt jobbet dette her! Sidene virker mye mer proff en tidligere.
.og husk!

Yngve

Høyrest ut som ein greit funksjon. Men no byrjar det å verta mykje dill dall her og. Før under, etter, i pausen, og kva det no ikkje er trådar per kamp. Og dette bilder og film delen og. Følest heilt unødvendig. Tifotråden er alt i vegen, treng ikkje fleire av denslag.

Exim

Eneste jeg savner egentlig, sånn så eg kommer på no i farten. Er ett mer oversiktlig Quote system...

Sånn som det gamle forumet var...

Klaus_Brann

Ja, quote systemet er ikke supert.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Stian

Quote-systemet er nok bare en vanesak. Fordelen med det nye systemet er at dersom man trykker på navnet til brukeren som skrev sitatet det er snakk om, blir man sendt direkte til innlegget. Et trykk på backspace og man er tilbake til der man var. Vi slipper også disse evig store boksene når folk skal sitere 10 innlegg.

Exim

Quote from: Stian on April 05, 2008, 16:00:11 PM
Quote-systemet er nok bare en vanesak. Fordelen med det nye systemet er at dersom man trykker på navnet til brukeren som skrev sitatet det er snakk om, blir man sendt direkte til innlegget. Et trykk på backspace og man er tilbake til der man var. Vi slipper også disse evig store boksene når folk skal sitere 10 innlegg.


Men det er jo helt forferdelig å se hvem som har skrevet hva.. Man skal vel ikke måtte gå tilbake til innlegget av den grunn..

Ville vel tro man fikset forumet etter brukernes ønsker :P :o

JA TIL DET GAMLE SYSTEMET!!!!

Markmus

Synes det er en forferdelig overgang, men jeg tror nok det har med tilvenning å gjøre. Quote-systemet er for øvrig ganske råttent :P
Ka du ve?

olebrann3

Ja til det nye systemet

dudo

En av knappene øverst lider av orddeling. "Forum Indeks" bør i mine øyne reduseres til bare "Indeks", til nød "Forumindeks". "Forside" er kanskje det beste, siden "bataljonen.no" står presisert ved siden av.

Edit: ... eller bare "Forumoversikt", som brukes i treet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

smaalanda

Quote from: Markmus on April 06, 2008, 02:00:59 AM
Synes det er en forferdelig overgang, men jeg tror nok det har med tilvenning å gjøre. Quote-systemet er for øvrig ganske råttent :P


Helt enig. Likte det nye forumet mye bedre. Regner med det er ingen vei tilbake.
KMO!!!

Stian

Quote from: Exim on April 06, 2008, 01:50:20 AM
Quote from: Stian on April 05, 2008, 16:00:11 PM
Quote-systemet er nok bare en vanesak. Fordelen med det nye systemet er at dersom man trykker på navnet til brukeren som skrev sitatet det er snakk om, blir man sendt direkte til innlegget. Et trykk på backspace og man er tilbake til der man var. Vi slipper også disse evig store boksene når folk skal sitere 10 innlegg.



Men det er jo helt forferdelig å se hvem som har skrevet hva.. Man skal vel ikke måtte gå tilbake til innlegget av den grunn..

Ville vel tro man fikset forumet etter brukernes ønsker :P :o

JA TIL DET GAMLE SYSTEMET!!!!


Nå er quote-systemet endret litt på. Faller det i smak?

Exim

Quote from: Stian on April 11, 2008, 06:56:02 AM
Quote from: Exim on April 06, 2008, 01:50:20 AM
Quote from: Stian on April 05, 2008, 16:00:11 PM
Quote-systemet er nok bare en vanesak. Fordelen med det nye systemet er at dersom man trykker på navnet til brukeren som skrev sitatet det er snakk om, blir man sendt direkte til innlegget. Et trykk på backspace og man er tilbake til der man var. Vi slipper også disse evig store boksene når folk skal sitere 10 innlegg.



Men det er jo helt forferdelig å se hvem som har skrevet hva.. Man skal vel ikke måtte gå tilbake til innlegget av den grunn..

Ville vel tro man fikset forumet etter brukernes ønsker :P :o

JA TIL DET GAMLE SYSTEMET!!!!


Nå er quote-systemet endret litt på. Faller det i smak?


Det ser ikke så hakkande gale ut no nei.. Mye bedre :=)

dudo

Quote from: dudo on April 09, 2008, 15:25:32 PM
En av knappene øverst lider av orddeling. "Forum Indeks" bør i mine øyne reduseres til bare "Indeks", til nød "Forumindeks". "Forside" er kanskje det beste, siden "bataljonen.no" står presisert ved siden av.

Edit: ... eller bare "Forumoversikt", som brukes i treet.


Ser det er rettet nå. Supert!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Når kommer den "kortlisten" med de mest aktive trådene opp på forsia???z
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Ser at Tonyen har fått seg bilde, noe jeg ikke klarer å finne ut hvordan jeg gjør.
Tiocfaidh ár lá

Dr. Nansen

Quote from: vebo on July 13, 2008, 10:39:59 AM
Ser at Tonyen har fått seg bilde, noe jeg ikke klarer å finne ut hvordan jeg gjør.


Og det av Freddy Mercury og..

Tore Larsen

Gå på "rediger profil" og trykk på "forumrelaterte opplysninger", der kan man legge inn avatar.
Mvh

Tore

vebo

Under personlig tekst? Og hva er evt koden og fremgangmåte. Har ikke en eget "avatar-felt".
Tiocfaidh ár lá

Stian

Vi har fjernet denne muligheten på forumet, da vi ikke ønsker avatarer.

olebrann3

forøvrig ser eg at vi har slått en gammel rekord på forumet idag

Flest pålogget idag: 315. Flest pålogget noen sinne: 315 (I dag kl. 20:37:14)

BBB-Tony

Gratulerer alle sammen! Dette reddet jammen meg kvelden min!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

brann:)

July 23, 2008, 20:58:08 PM #86 Last Edit: July 24, 2008, 07:17:27 AM by brann:)
Yeeeiii da var kvelden reddet!
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Go Up