• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ny sang som blir innført enten dere vil eller ikke.

Started by liam, March 27, 2008, 17:46:39 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

liam

http://www.youtube.com/watch?v=95Vns7WohBU&NR=1


"I am an FC fan, i am mancunian, i know what i want and i know how to get it, i wanna destroy glazer and sky cos i wanna be at FC!"


" No e vi her igjen,
typer fra Bergen,
vi ikkje fra Norge,
vi e vestkystens røde.
Så syng alle mann,
for sportsklubben Brann.
For her kommer vi fra Bergen by"

Kararay

kommer ALDRI til å funke med den teksten der.... passer ikkje med melodien...
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff


Kararay

lag en tekst som står i stil med melodien og eg er med...
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

liam


Kararay

bare det at du ikkje klarer å se det selv at teksten ikkje stemmer i forhold til videoen du linker til, gjør at jeg mistenker deg for å være enten jævla sta og selvgod eller en nykommer på temaet "Synging på en fotballstadion"

Du bør vel kanskje se et par videoer til men FCU of Manchester..
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

liam

gjesp..

Sangen er Sex Pistols- Anarchy in the uk.

Og jo teksten passer.. mulig det blir forandret på linjen "vestkystens røde", men thats it.

tr0Ndemann

What a waste of council tax, we paid for your hats!

Kararay

håper du er trøtt siden du gjesper. men her ler vi av deg...
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff


Kararay

et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

tovatle

forferdelig forslag! passer ikke til melodien i det hele tatt!

pissepåengen

Bergen ut av norge!

Shine

Vær LITT orginal med teksten da... må ikke være rød, bergen by, sk brann på annenhver linje. Resirkulerer litt sanger, for å si det mildt.

ta feks "gulle ska hem", den er litt mer innovativ.


Terningkast 1 fra meg.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

BBB-Tony

Slenger meg på terningkastet der gitt! Så du tror du klarer å innføre denne sangen alene? In your dreams...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Klaus_Brann

Quote from: "liam"gjesp..

Sangen er Sex Pistols- Anarchy in the uk.

Og jo teksten passer.. mulig det blir forandret på linjen "vestkystens røde", men thats it.


Jeg er enig med deg. Synes teksten passer ganske bra, og jeg har hørt originalen maaange ganger, og tenker likt som deg tydeligvis. Dette er en fet låt, og teksten er ikke så halvgæren.
Som du sier, "vestkystens røde" bør nok forandres på, for den satt ikke helt. Bortsett fra det, virker den bra!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

liam

Bra at det er noen som er oppegående her..

Forslag til den nevnte linjen "vestkystens røde"?

Denne sangen blir enorm. Og ja den skal klappes til hele tiden.

Blir innført på Vic på lørdag og felt z på søndag.

BBB-Tony

Quote from: "liam"Bra at det er noen som er oppegående her..

Forslag til den nevnte linjen "vestkystens røde"?

Denne sangen blir enorm. Og ja den skal klappes til hele tiden.

Blir innført på Vic på lørdag og felt z på søndag.


Går du frem på en litt mindre klovnete måte neste gang, så kanskje du får flere med deg...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

knutern


smaalanda

Sorry sliter med å få det til å passe, men kan hende det er jeg som suller.

Til ettertanke kan du prøve å være litt mindre arrogant og tøffi kjeften neste gang du prøver med et sangforslag.
KMO!!!

olebrann3

Vist den skal klappes igjenomm hele og det ikke bare var ironi så vil jeg si terningkast 0, terningen blir ikke kastet for tull

klysa

Quote from: "liam"Bra at det er noen som er oppegående her..

Forslag til den nevnte linjen "vestkystens røde"?

Denne sangen blir enorm. Og ja den skal klappes til hele tiden.

Blir innført på Vic på lørdag og felt z på søndag.


Kjør på.

Exim

I am an FC fan - No e vi her igjen
I am mancunian - Typer fra Bergen
i know what i want - vi ikkje fra Norge
and i know how to get it - vi e vestkystens røde. / Men fra byen med sjel i
I wanna destroy - Så syng alle mann
glazer and sky - for sportsklubben Brann
cos i wanna be at FC - For her (Holde litt) kommer vi (Holde Vi'en) fra Bergen by


Sånn du tenker den skal synges? Da e eg enig med at melodien passer, bytte vestkystens røde kanskje ellers bra syntes eg..

Sånn min tolkning av sangen ble !

Mailman

Helt enig, kjør på!  Kan fort bli en slager!
Del meg i to-
og det spruter
rødt og hvitt blod!

liam

Riktig Exim.

Bytte "Vestkystens røde med", "Fra byen med sjel i"  ?? Andre forslag?

liam

"Vi ikkje fra Norge, men fra byen med sjel i", mente jeg.

Exim

Lenge leve edit knapper :P


Bra sagt :P Glemte å bruke den sjøl ><  :P  :P

Exim

Quote from: "liam""Vi ikkje fra Norge, men fra byen med sjel i", mente jeg.


Kopier den eg lagde å lim den inn i din.. Så man ser lettere betydningen og ikke så mye negativ omtale kommer på banen så fort.. Vanskelig å gølge melodien som du skrev den...

Copy paste

crm

Sprikende tilbakemeldinger, får en si. Men det har skjedd før. Noen må i alle fall få sjekket grundig opp i sine rytmiske evner.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

liam

I am an FC fan - No e vi her igjen
I am mancunian - Typer fra Bergen
i know what i want - vi ikkje fra Norge
and i know how to get it - men fra byen med sjel i
I wanna destroy - Så syng alle mann
glazer and sky - for sportsklubben Brann
cos i wanna be at FC - For her (Holde litt) kommer vi (Holde Vi'en) fra Bergen by  

Den skal klappes til ja. se link
http://www.youtube.com/watch?v=95Vns7WohBU&NR=1

BBB-Tony

Quote from: "liam"I am an FC fan - No e vi her igjen
I am mancunian - Typer fra Bergen
i know what i want - vi ikkje fra Norge
and i know how to get it - men fra byen med sjel i
I wanna destroy - Så syng alle mann
glazer and sky - for sportsklubben Brann
cos i wanna be at FC - For her (Holde litt) kommer vi (Holde Vi'en) fra Bergen by  

Den skal klappes til ja. se link
http://www.youtube.com/watch?v=95Vns7WohBU&NR=1


Mja... Litt mer positiv til forslaget ditt etter å ha hørt litt på det, men jeg må legge godviljen til. Prøv den på stadion, så ser vi. Slenger meg på om du får den til å runge oppunder...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

crm

"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Charmless Man

Bra den. Klapping må med. Men den må synges litt saktere enn på klippet her.
Ladish on the Foot

Speedy

Jeg får heller ikke sangen til passe med teksten. Blir litt for stakato på andre linje. I tillegg synes jeg ikke Sex Pistols sanger hører hjemme på en fotballbane, at FCUM klapper vilt til denne (og alle andre sanger de synger) er ikke akkurat på lyssiden heller.

Er bedre forslag som er aktuelle!
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

crm

Quote from: "Speedy"I tillegg synes jeg ikke Sex Pistols sanger hører hjemme på en fotballbane!


Det var et originalt prinsipp, du...
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Klaus_Brann

Quote from: "Speedy"I tillegg synes jeg ikke Sex Pistols sanger hører hjemme på en fotballbane


Da er det med glede jeg kan fortelle deg at det ikke er Sex Pistols sang vi skal synge, vi skal kun bruke melodien.
Og den funker fett.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

fotballsko

bra forslag til en god melodi. Jeg får i hvertfal teksten til å stemme greit med melodien

olpi

Quote from: "liam"I am an FC fan - No e vi her igjen
I am mancunian - Typer fra Bergen
i know what i want - vi ikkje fra Norge
and i know how to get it - men fra byen med sjel i
I wanna destroy - Så syng alle mann
glazer and sky - for sportsklubben Brann
cos i wanna be at FC - For her (Holde litt) kommer vi (Holde Vi'en) fra Bergen by  

Den skal klappes til ja. se link
http://www.youtube.com/watch?v=95Vns7WohBU&NR=1


Helt nydelig...

http://www.youtube.com/watch?v=05fno4frbF8&feature=related

smaalanda

Quote from: "olpi"
Quote from: "liam"I am an FC fan - No e vi her igjen
I am mancunian - Typer fra Bergen
i know what i want - vi ikkje fra Norge
and i know how to get it - men fra byen med sjel i
I wanna destroy - Så syng alle mann
glazer and sky - for sportsklubben Brann
cos i wanna be at FC - For her (Holde litt) kommer vi (Holde Vi'en) fra Bergen by  

Den skal klappes til ja. se link
http://www.youtube.com/watch?v=95Vns7WohBU&NR=1


Helt nydelig...

http://www.youtube.com/watch?v=05fno4frbF8&feature=related



Er på nett med denne nå, men går ikke den i et fryktelig kjapt tempo? Iht.  videoen....
KMO!!!

crm

Quote from: "smaalanda"Er på nett med denne nå, men går ikke den i et fryktelig kjapt tempo? Iht.  videoen....


Det er jo ikke de som skal synge.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Ingo

Teksten og sangen virker grei den. Men den klappingen øker tempoet i sangen, og man får ikke det trykket man kunne ønske. Kutt klappingen  så blir det bra.

This Charming Man

Flott sang. Klapping er ofte bås, men ikke alltid. Her bør det klappes. Ellers er jeg redd det vil øke tempoet i sangen, og en ikke får det trykket en kunne ønske.
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

Exim

Quote from: Vicar in a Tutu on March 28, 2008, 15:40:22 PM
Flott sang. Klapping er ofte bås, men ikke alltid. Her bør det klappes. Ellers er jeg redd det vil øke tempoet i sangen, og en ikke får det trykket en kunne ønske.


Helt enig, så lenge klappingen ikke blir erstattet av sang ser jeg INGEN problem overhodet å klappe på denne sangen. Ser ikke problemet generelt det med klapping, så lenge det ikke går utover syngingen burde det være OK.

Bare se på "Vi e Brann" som ble sunget i Liverpool. Var jo klapping på den var det ikke? Funket det ikke bra? Kollaps..

olebrann3

Få vekk klappingen, den ødelegger som regel alle sanger

Exim



Tomas

Eneste jeg sliter med å få til å stemme er fra Bergen by... Jeg får kun til å få med Bergen by på slutten der... Men muligheten for at jeg ikke holder rett takt eller trykk på rett stavelser er absolutt tilstede...

liam

Slapp av. Teksten passer. Men den sitter nok ikke ordentlig før ut i sesongen en gang, men da blir det fett skal du se.


crm

Quote from: olebrann3 on March 28, 2008, 20:06:01 PM
Få vekk klappingen, den ødelegger som regel alle sanger


For en gjeng med bjellesauer! Hvorfor er dette blitt en etablert sannhet i store kretser? Det sier seg selv at klapping ikke passer til hymner som "Nystemten" og den slags, men gi et eksempel på at det har ødelagt noen sanger! Og kom da ikke drassende med denne gamle "Sk, Sk Brann"-sangen som eksempel; for det første er det en svært gammel sang, for det andre har denne dødd ut fordi det er en ganske monoton og kjedelig sang.

Denne klappefobien - tror jeg - henger igjen fra gammelt av da det var 3-400 stykker som sang på Store Stå mens resten av publikum klappet til teksten og overdøvde det hele. Ting er ganske annerledes nå.

Og Tomas: Du har nok til dels rett, men man trykker ikke inn alle de presise ordene slik de er skrevet i en sang i levende live. Det funker nok fett dette.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

HansaZ

Dette blir bra! Får vi bra trøkk på den oppe i hjørnet så følger nok resten med! Sex Pistols er konge (Johnny Rotten - Gooner!)

Go Up