• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ikke selg PFO!

Started by Nixon, August 11, 2003, 08:39:05 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Jeg er blant mange som ikke liker trynet på PFO. Men Brann må for all del ikke selge han nå. I går var han god sammen med Winters. Greit nok at han ikke skårte, men jeg syns han jobbet godt og var alltid spillbar på topp. En totalt ukjent svenske kan bli en hit. Men, som all erfaring har vist, dette er veldig usikkert.

Nå har vi en spissduo som funker. Det vil være idiotisk å splitte den nå. Husk at det bare er noen tap ned til nedrykk igjen...

Nixon
Rød makt på Hansa

Stoffi

PFO god?  E du tidig?  Eg sto hele kampen og irriterte meg over kor dårlig han spilte. Han gjorde absolutt ingenting bra. Halvhjertet hele veien, og feilpasninger.

Ut med pakket
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Karsten

Han fungerer jo godt sammen med Robbie,

Det fungerer veldig bra mellom oss akkurat nå. Jeg synes det hadde vært en fordel om Petter hadde blitt her ut sesongen. Vi trives veldig godt sammen på topp, sier Winters.

Tom C

Aldri mer Obos....

Stoffi

Vel, la merke til at han gjorde gode ting og, og jeg så en velykket takling.... Han jobber halvhjertet hele tiden, spurter aldri 100% og tør ikke gå i skikkelig. Han leverer dårlige pasninger eller støtte pasninger. Han oppnådde absolutt ingenting.

Det at Robbie sa at det fungerte bra mellom de sier han pga han ikke vil ta all æren selv.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Sotraanda

Vi må ikke selge PFO, korfor tappe vårt lag for å forsterke en av rivalene i nedrykks striden?

Og kem skal erstatte PFO, Namskog har jo enda ikke gidd et skikkelig svar, og Lund er vel ikke helt den rette, han er mer som en innbytter.

Enig med han ene her som sa at enkelte hater han, så uansett om han hadde gjort en praktkamp så hadde de nevnt de feiliene han hadde gjort.

Petter er en bevegelig, teknisk, dribblesterk spiss som Brann trenger.
Men eg er enig i at han av og til kan virke litt halvhjertet og ikke alltid går skikkelig i.

Men Petter må ikke selges!
ater, heter, hater NFF!

Ricky

Snu på det og tenk at det "koster oss" ca en halv million kroner pluss lønn og bonuser å ha ham her de siste kampene, i forhold til å la ham gå til VIF. La oss bruke de pengene (og lønnen hans) på en ny spiller som vi kan satse på over flere år, ikke bare ut oktober. I teorien er det jo faktisk snakk om nok penger til en ny Olofinjana :)
PFO har scoret to mål og hatt én målgivende pasning i år, og han har spilt i alle 16 kampene. For øvrig kan det nevnes at Brann har scoret 22 mål... Hvor er egentlig Petter når Brann scorer mål? Involvert er han ihvertfall ikke!

GhostDog

Er nok en av tilhengerene for å selge PFO, bakgrunnen er som Ricky skriver, ikke så interessant å satse på en spiller som ikke ønsker en videre karriere i Brann. Forøvrig er det en risiko med å selge fyren, han kan jo plutselig begynne å score mål.. :lol:  Har ikke noe "hat" forhold til spilleren, er bare ikke så imponert av hva han gjør på og utenfor banen, tror han har litt av "Runar Norman" filosofien i seg - først meg sjøl og så meg sjøl osv..
Har mer sans for frisøren i fra åsane, vel er han snart klar for oldboysene  :wink:  men det er jo litt stilig at han er fortsatt lærevillig og spillesugen. Så får heller Brann bruke høsten til konsolidering - som det heter så fint, og løfte blikket opp og se frem mot neste sesong og bygge videre på den grunnstammen de har.
8)
 Beer a day keeps the doctor away!

Grey

Ricky skriver mye fornuftig angående penger og slikt, men her er hva enkelte i Brann mener, skal man tro BA:

Per Ove Ludvigsen:
QuoteDet koster mer å rykke ned enn det vi tjener på å selge Petter. Han er fast på laget og en viktig spiller. Dette må vi ta med i betraktningen i forhold til økonomien.


Roy Wassberg:
QuoteBranns kaptein Roy Wassberg ber klubbledelsen beholde Petter Furuseth Olsen inntil de har fått en erstatter. Wassberg tror spekulasjonene rundt Furuseth Olsens fremtid har gjort han til en bedre fotballspiller. Det har ikke ødelagt motivasjonen hans, tvert imot, mener Brannkapteinen.


Robbie Winters:
QuoteDet fungerer veldig godt mellom oss akkurat nå. Jeg syns det hadde vært en fordel om Petter hadde blitt her ut sesongen. Vi trives veldig godt sammen på topp. Men det er jo opp til ledelsen i klubben å ta avgjørelsen. For min del må han gjerne bli her så lenge som mulig.


Personlig syns jeg Petter har kommet seg, i takt med resten av laget og hatt en del kamper der han har briljert. Blandt annet den siste nå mot Aafk, og borte mot RBK..
Maybe a Greyhound could be my way

Stoffi

Quote from: "Ricky"
PFO har scoret to mål og hatt én målgivende pasning i år, og han har spilt i alle 16 kampene. For øvrig kan det nevnes at Brann har scoret 22 mål... Hvor er egentlig Petter når Brann scorer mål? Involvert er han ihvertfall ikke!


Helt riktig! Kor e han når det skjer? Han e ikje der fordi han ALDRI gjør noe bra i det hele tatt. Når han jager ballen blir han alltid forbiløpt pga han semi-sprinter, med bare 90% innsats. Han er en feiging. Tenker bare på å ikke bli skadet så han kan bli solgt.

Og en ting til, når var han sist skadet???? Kan ikke huske sist gang. Det sier jo litt om han...
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Tom C

Som sagt; tror ikke det nytter å diskutere med folk som har gjort opp sin mening for lenge siden. Men for all del, jeg begynner ikke å grine om han forsvinner. Jeg er bare veldig redd for at han skal score en røys med mål for enga. Jeg ser jo på hver Brann-kamp at han med sitt rykk og sin teknikk/ballkontroll er en vanskelig spiller for motstandernes forsvar. Og jeg tror ærlig talt at han kunne laget veldig mye trøbbel for Wassberg/Ulfstein...

Men når det er sagt, så tror jeg at et alternativ hvis Olsen drar er å putte Valencia på topp. han kan muligens være en god makker for Winters. Det er vel en kombinasjon vi ikke har prøvd på topp før?
Aldri mer Obos....

Stoffi

Hvorfor ikke Thomas Lund? Han har jo vist seg verdig.

PFO kan glimte til innimellom med litt dribling og finting, men det er så altfor sjelden. Geddi er en mye bedre tekniker enn PFO. Har sett flere dribleraid fra han denne sesongen enn PFO

Ut med pakket!
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Candyman

Ser det er mange her som forsvarer at PFO får bli, pga. hva lagkameratene sier...hvor naive er dere eller? Hva ellers skulle de sagt! At de ikke trives på topp med han? At han har innsats rundt 80% og at de er lei hele han? Tror dere det?
Robbie Winters uttaler: Må ærlig talt si at jeg mistrives på topp med Petter, han er jo en slappfisk som ikke jobber.....

Misforstå meg rett, jeg synes han har startet høsten bedre enn våren, men å ta lagkameratenes utspill til pressen for god fisk....hahahaha! De er i en situasjon hvor de er tvunget til å lyge. Ellers blir det inn på teppet for utdriting av lagkamerater!

Face it folks!!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

DrMeland

Enig med Tom C. Alex kan absolutt bli en bra spiss. På kanten blir han altfor lite involvert i spillet. Var på Viking 2 - Brann 2 i går, der Alex spilte spiss. Ikkje tvil om at han får brukt ferdighetene mye bedre i en fri rolle på topp. Husk også at Alex har mange av di samme kvalitetene som PFO, med både fart og teknikk... I tillegg e' han Bergenser og tenker ikkje bare på penger. Vi Brann-supportere skriker oss til blods hver gang en spiller velger penger fremfor Brann, da er det bare rett og rimelig å gi litt ros når spillere opptrer tålmodig og lojalt!
rMeland

Go Up