• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Cupfinale og billetter

Started by Northside, March 13, 2008, 18:02:52 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Northside

Cupfinale og billetter har vært diskutert hundre ganger før både blant Brannsupportere og blant andre lags supportere i Norge, men som oftest kommer denne diskusjonen opp alt for seint, kun uker før finalen faktisk skal spilles.

Det hele går ut på fordelingen til NFF og fordelingen Brann har av sine billetter.

Ullevaal har ca 25 500 plasser.
Av disse plassene er hvert av finalelagene garantert 3000 billetter (!!!), i tillegg er det 7000 billetter som deles ut til klubbene ut i fra publikumssnittet til hvert av lagene. (tall fra finalen i 2006)

Da er altså ca 50% ( 13 000) av billettene gått til klubbene som spiller finalen, mens de siste 50% går til personer, klubber og foreninger som ikke har noe som helst tilknytning til finalistene. Lite untak er de ca 2000 billettene som legges ut for åpent salg, de blir nok som oftest kjøpt opp av finalistenes supportere.

I møte med en av de store klubbene i Norge vil Brann kun få 6500 billetter så sant tilskuersnittet til motstanderen er ca det samme som det vi har.
Brann har lovet alle VIP-ene billetter til cupfinalen. Hvor mange personer som går under VIP-betegnelsen er jeg usikker, men la oss tippe 3000?
Brann har nok også lovet x-antall billetter til sponsorer, spillere (sine familier selvsagt) og alle ansatte.

Spørsmålet er hvor mange billetter det vil være igjen til oss supportere? (ja, finnes supportere på VIP-en også, er klar over det!)
I tillegg sier Brann at personer med partoutkort har forkjøpsrett i NM. Regner selvsagt ikke med at alle får tilbud om cupfinalebillett, men noen får sikkert det også.
Så hvor mange billetter vil da Bataljonen få når alt er delt ut? Ca 100?

Hva tallet er vet jeg ikke helt, men man trenger ikke være noe geni for å finne ut at antallet Bataljonen får er alt for lavt fra Brann sin side, og at antallet billetter Brann får av NFF også er alt for lavt. Cupfinalen er for de to lagenes supportere som faktisk spiller finalen, ikke alt og alle som bidrar med mest penger elle har en form for jobb under NFF (som dommer i 6 divisjon i Alta).

Men hva skal vi gjøre med dette? Folk har klaget over fordelingen i flere år. NSA tror jeg står på stedet hvil i denne saken, de bør i det minste snart begynne å gjøre noe, men jeg tviler på at noe blir gjort.

Så hva kan vi gjøre for å øke andelen av billetter rettet mot supportere?

1) Bataljonen bør snarest gå i dialog med Brann for å få klarhet i antall billetter de vil få. (Kanskje de allerede har gjort det). Brann bør også kjempe for flere billetter fra NFF som de kan gi videre til supportene.

2) Dersom dialog ikke virker må vi gjøre noe annet. Her er mulighetene mange, men dersom Brann ikke ønsker å gi nok billetter til supporterne (hva er egentlig nok?) så kan vi kanskje protestere i de første rundene av NM og ikke gå på kampene, la heller VIP-en og sponsorene ta seg av de første rundene, det er jo de som får billetter til den store kampen.

3) Dersom NFF ikke sammarbeider bør supportere i Norge gjøre noe felles snart. Boikotte de første rundene av NM vil muligens fungere samtidig som vi sender en klar beskjed om at vi krever flere billetter. Det beste ville vært å boikotte hele finalen, men det skjer neppe ettersom finalen er det virkelig store for 50% av de som får billetter.

4) plukke ut noen seriekamper/NM-kamper hvor alle setter seg uten å synge i protest mot billettfordelingen. Dersom det er mot NFF vi protesterer bør alle Norges supportere gjøre dette sammen, er det kun mot Brann bør vi på stadion gjøre det.

Tallene mine for fordelinger osv er kanskje ikke helt riktig, men jeg regner med de fleste vet at fordelingen IKKE er aksetabel per dags dato. Jeg håper også det er flere enn meg som mener det er på tide å gjøre noe med dette før det er for seint igjen.

paf

Som du sier: Dette er noe som har versert i mange år. Den første cupfinalen jeg satt i BST-styret var i 1999. Vi hadde samme problem da.
Det du sier er helt greit. Men spørsmålet er hvem billettene skal tas fra. På Fotballtinget i 2002 var det oppe et forslag om at supporterne/klubbene skulle tildeles 60 % av billettene mot litt under 40 % da. Dette falt mot noenogtyve stemmer. Av de som gikk på talerstolen og snakket varmt for å beholde den daværende ordningen var Rosenborg. Stabæk og Vålerenga støttet forslaget. Blant annet holdt nåværende visepresident i NFF, Erik Loe, et flammende innlegg for å få tildelt flere billetter til supporterne.

Siden da har følgende skjedd:
* NFF har snudd på hver steing og omfordelt ca 3.500 billetter fra andre og til finalelagene
* NFF har fordelt 400 billetter direkte til supporterklubbene gjennom NSA
* Per Ravn Omdal har lovet at de nye plassene som kommer i og med utbyggingen av Ullevaal i sin helhet skal tilfalle supporterne/klubbene som deltar.

NFF har vist vilje til å løse situasjonen, men er nå i en situasjon at de vanskelig kan forsvare å ta av noen av de andre kvotene. De deltakende klubbene gjør det langt fra enklere for NFF i og med at vi har en rekke eksempler på at de 3.500 ekstra billettene i all hovedsak er blitt fordelt til klubbenes sponsorer. Brann er et eksempel - her i gården tildelte vi en betydelig kvote til daværende Gaia slik at de kunne sette opp pakketurer med både buss og kampbillett til en samlet pris tett oppunder 2.000 kroner.

Brann har - i likhet med mange andre klubber for øvrig - lovt vekk så mange billetter til så mange at jeg vanskelig kan tenke meg at det er noen igjen til Bataljonen ved neste cupfinale. Det har de gjort fordi de ser at løfte om cupfinalebilletter faktisk er verdt en del penger, og det har derfor vært et godt virkemiddel for blant annet å fylle losjer og de svindyre plassene på nordre tribune. Det handler om prioritering. Så vidt jeg husker ble Bataljonen tilgodesett med i overkant av 200 billetter i 2004. Bastionen fikk rundt 3.000....

Så gjensåtr det: Hvem skal man aksjonere mot? NFF som har gitt klubbene 3.500 billetter flere de siste seks årene? Eller Brann som har redusert kvoten til supporterklubben fra 1.300 i 1999 til 200 i 2004 og 0? i 2008

Du har rett i at NSA ikke er aktive i forhold til dette nå. Det skyldes flere ting:
1. Det er ikke flere billetter å hente uten å gjøre viktige aktører forbannet
2. NSA har sett at klubbene ikke fordeler billettene til de som skaper festen, men de som er der for å oppleve den
3. NSA husker som elefanter hva fotballpresidenten lovet.

Jeg kan love deg at kampen blir tatt igjen når det er billetter å fordele. De 5.000 nye billettene skal etter NSAs vurdering fordeles til supporterne - ikke til klubbene. I mellomtiden er det blant annet opp til Bataljonen og andre supporterklubber å sørge for å endre fordelingen i egne klubber.

Bassew

Fra Nordnes til Loddefjord Torg

Nixon

Quote from: "Northside"Cupfinale og billetter har vært diskutert hundre ganger før både blant Brannsupportere og blant andre lags supportere i Norge, men som oftest kommer denne diskusjonen opp alt for seint, kun uker før finalen faktisk skal spilles.


Kanskje symptomatisk at spørsmål om cupfinalebilletter ble klubbet ned og demonstrativt ikke svart på under Bataljonsårsmøtet nå nettopp. Det virket ikke akkurat som at Bataljonen hadde lyst til å svare på akkurat det...
Rød makt på Hansa

Stoffi

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Northside"Cupfinale og billetter har vært diskutert hundre ganger før både blant Brannsupportere og blant andre lags supportere i Norge, men som oftest kommer denne diskusjonen opp alt for seint, kun uker før finalen faktisk skal spilles.


Kanskje symptomatisk at spørsmål om cupfinalebilletter ble klubbet ned og demonstrativt ikke svart på under Bataljonsårsmøtet nå nettopp. Det virket ikke akkurat som at Bataljonen hadde lyst til å svare på akkurat det...



Dette er noe Bataljonen må presse Brann på. En aksjon hadde ikke vært dumt, dette er en sak ALLE brannsupportere kan stille seg bak, utenom Bjørn Dahl og co som driter i oss supportere.

En total boikott av en eventuell semifinale hadde ikke vært dumt. Boikotten kunne blitt spredd via media, mail og nettet. Det hadde blitt tomt på min gjeng sine seter for å si det slik. Dette er noe vi må kjempe for, og Brann må lære seg å sette pris på supporterne sine. Uten oss, er ikke det like attraktivt for sponsorer å sponse Brann. Det er en grunn til at lagene med "best"/flest supportere trekker flest sponsorkroner.

Uansett om vi kommer til en cupfinale eller ikke, håper jeg vi kan hjelpe andre klubber å få fler billetter også, ved å sette fokus på dette.

Håper Bataljonen tar tak i dette.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Atlet Orvanger

I 2004 var det et hysteri uten like rundt billetter til Cupfinalen. Da Bataljonen solgte billetter til medlemmer på Fotballpuben etter at det værste hadde lagt seg var det svært få som møtte opp. Jeg var med en kompis og kunne spasere frem å få en billett uten så mye som å ha stått i kø for den.

Stoffi

Quote from: "Atlet Orvanger"I 2004 var det et hysteri uten like rundt billetter til Cupfinalen. Da Bataljonen solgte billetter til medlemmer på Fotballpuben etter at det værste hadde lagt seg var det svært få som møtte opp. Jeg var med en kompis og kunne spasere frem å få en billett uten så mye som å ha stått i kø for den.


Da var du heldig.

Jeg var medlem i bataljonen, men fikk ikke billett. Måtte kjøpe på svartebørsen for 1800kr.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

skb!

Det er jo fullt mulig å gjennomføre en boikott av første hjemmekamp i cupen (dersom Brann kommer så langt). Dette er en kamp som sponsorer og gloryhuntere synes er uintressant, og hvis også den harde kjernen av supportere, og andre som støtter oppunder denne kampen, ikke møter opp, blir det nok rimelig tomt på Stadion.

Branns prioritering av supportere i denne saken er ingenting annet enn veldig dårlig, og jeg husker også situasjonen da Brann spilte mot Rosenborg i 2006, da man uttalte at "sponsorer kan få så mange biletter de vil, det er de som legger igjen penger i kassen".

Stoffi

Quote from: "skb!"Det er jo fullt mulig å gjennomføre en boikott av første hjemmekamp i cupen (dersom Brann kommer så langt). Dette er en kamp som sponsorer og gloryhuntere synes er uintressant, og hvis også den harde kjernen av supportere, og andre som støtter oppunder denne kampen, ikke møter opp, blir det nok rimelig tomt på Stadion.

Branns prioritering av supportere i denne saken er ingenting annet enn veldig dårlig, og jeg husker også situasjonen da Brann spilte mot Rosenborg i 2006, da man uttalte at "sponsorer kan få så mange biletter de vil, det er de som legger igjen penger i kassen".



Forkastelig. Håper virkelig Bataljonen tar litt tak her, det er noe alle kan stille seg bak.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

Hvem straffer man mest ved en boikott? Seg selv eller klubben? Hvis man virkelig synes det er gøy å gå på kamp, så straffer man jo seg selv mest. Det blir vel kanskje 500 som boikotter. Brann blir sikkert kjempetriste om det kommer 3500 tilskuere i stedet for 4000.
Legg ned hele klubben!

Stoffi

Quote from: "krøvel vellevold"Hvem straffer man mest ved en boikott? Seg selv eller klubben? Hvis man virkelig synes det er gøy å gå på kamp, så straffer man jo seg selv mest. Det blir vel kanskje 500 som boikotter. Brann blir sikkert kjempetriste om det kommer 3500 tilskuere i stedet for 4000.



En semifinale ville vært bedre, fordi effekten hadde vært større. Jeg håper virkelig folk greier å se lenger enn neste kamp. Det er 100 ganger større å få se en cupfinale, og fordelingen er meget urimelig. Da må man gjøre noe for å fikse det.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Hvem straffer man mest ved en boikott? Seg selv eller klubben? Hvis man virkelig synes det er gøy å gå på kamp, så straffer man jo seg selv mest. Det blir vel kanskje 500 som boikotter. Brann blir sikkert kjempetriste om det kommer 3500 tilskuere i stedet for 4000.


He he, det hadde vel vakt en viss oppsikt dersom du hadde gitt opp rekorden for for en slik boikott, Krøvel. Men jeg tror heller ikke at det hadde hatt noen særlig effekt.

Bataljonen kan jo starte med å prøve å få saken sin frem i media. Frode som nyvalgt leder kommer helt sikkert til å få det obligatoriske før-sesongen-intervjuet i BA og/eller BT. En glimrende sjanse til å fremføre sin bekymring om forfordelingen av cupfinalebillettene hvis dette virkelig er en kampsak for Bataljonen.
Rød makt på Hansa

Stalin

Det er selvfølgelig synd at klubbene skal få en såpass liten del av antallett billetter til slutt. Samtidig skjønner jeg NFF, de har sponsorer som tross alt driver fotballen i Norge gående, og de krever sin del av kaka. NFF gir ikke ut mer billetter enn nødvendig. Problemet med billettfordelingen er rett og slett at arenaen finalen spilles på har kun ~25 000 seter. Det er alt for lite for en finalearena, i forhold til interessen for fotball her i Norge. Vi er ikke et stort land, me når det gjelder Cupfinalen trekker _alltid_ masse mennesker, uansett om det er Hødd som møter Djerv i finalen.

Northside

Quote from: "Stalin"Det er selvfølgelig synd at klubbene skal få en såpass liten del av antallett billetter til slutt. Samtidig skjønner jeg NFF, de har sponsorer som tross alt driver fotballen i Norge gående, og de krever sin del av kaka. NFF gir ikke ut mer billetter enn nødvendig. Problemet med billettfordelingen er rett og slett at arenaen finalen spilles på har kun ~25 000 seter. Det er alt for lite for en finalearena, i forhold til interessen for fotball her i Norge. Vi er ikke et stort land, me når det gjelder Cupfinalen trekker _alltid_ masse mennesker, uansett om det er Hødd som møter Djerv i finalen.


Det er akkurat det som er feil! Fotball skal ikke være for sponsorer og rike personer. Tror du sponsorene dropper å reklamere for sine bedfrifter dersom de ikke er lovet billetter til finalen? Tror du dommeren i 6-divisjon i Alta slutter som dommer dersom han ikke får sett cupfinalen mellom f.eks Molde - Sandefjord?

Arenaen er for liten for finaler ja, men billettfordelingen burde vært langt bedre.

Paf kommer med mye nyttig info her, han sier f.eks at NFF har bedret seg mens det er Brann som gjør det vanskelig for oss nå.
Det kan muligens stemme, men jeg vi må ikke si oss fornøyd med NFF nå som de har delt ut flere billetter til lagene som møtes i kampen. Det er fortsatt store mengder billetter som går til personer og sponsorer som IKKE bør eller har noe som helst med cupfinalen å gjøre!

KEO

Skjønner frustrasjonen til mange her inne, men mange av argumentene her inne er å kaste stein i sitt eget glasshus. Går man ned på klubb nivå så sier det seg selv at Brann som sportsklubb gjør en god avtale med sine sponsorer og lover billetter til en eventuell Cupfinale som en del av kaken. Brann som klubb vet at de ikke spiller denne kampen hvert år og får mye penger gjennom en sånn avtale. Det samme gjelder nok NFF men tror nok at de kan redusere bruken sin litt.
Vi må tenke på at det er tross alt Sponsorer som har bidrat mye til at vi som klubb fikk oppleve å ta Gull etter 44 år, så får man vurdere om den opplevlsen skulle uteblitt eller om du vil ha en kampbillett for en kamp hvert 4 år.
Brann har også gått ut og lovet SPV tribunen første pri på CUP billetter og det er jo en genial marknadsføring. Og som mange har sagt her inne før!
Er du meget innteresert så er det mulig å sikre seg billett.

Når den siste tribunen blir bygget så vil det nok komme sånne hvermansen seter der også... så til folk som har tenkt å se cupfinale i årene fremover så er det nok en fordel å kjøpe seg ett sete der.
Nu kør vi!

Stoffi

Billettene som NFF fordeler til Nils fra Alta FK, Sponsor-Lars fra Bama og Peder fra Mandal FK, viser seg jo å bare ende på svartebørsen. Hvert eneste år der det er attraktive lag i cupfinalen, er det tusener av billetter som ender på svartebørsen.
De aller fleste brannsupporterne på cupfinalen i 2004 kjøpte billetten sin svart! Vi fikk vel rundt 7000 billetter eller noe, og det var 18000-20000 bergensere på Ullevål...

Her har man et annet argument for at klubbene bør få mye fler billetter.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Northside

Quote from: "KEO"Skjønner frustrasjonen til mange her inne, men mange av argumentene her inne er å kaste stein i sitt eget glasshus. Går man ned på klubb nivå så sier det seg selv at Brann som sportsklubb gjør en god avtale med sine sponsorer og lover billetter til en eventuell Cupfinale som en del av kaken. Brann som klubb vet at de ikke spiller denne kampen hvert år og får mye penger gjennom en sånn avtale. Det samme gjelder nok NFF men tror nok at de kan redusere bruken sin litt.
Vi må tenke på at det er tross alt Sponsorer som har bidrat mye til at vi som klubb fikk oppleve å ta Gull etter 44 år, så får man vurdere om den opplevlsen skulle uteblitt eller om du vil ha en kampbillett for en kamp hvert 4 år.
Brann har også gått ut og lovet SPV tribunen første pri på CUP billetter og det er jo en genial marknadsføring. Og som mange har sagt her inne før!
Er du meget innteresert så er det mulig å sikre seg billett.

Når den siste tribunen blir bygget så vil det nok komme sånne hvermansen seter der også... så til folk som har tenkt å se cupfinale i årene fremover så er det nok en fordel å kjøpe seg ett sete der.


Vi supportere skal ha mye av æren for at Brann i det hele tatt er i toppen per dags dato. Uten oss supportere ville aldri sponsorene kommet rekene med sine flotte avtaler. Se bare på stabæk som var nesten like gode som oss i fjor. De har langt dårligere sponsoravtaler og ikke minst mye mindre TV-penger. Hvorfor?
Fordi Brann er et artig lag å følge, det er alltid mye liv å røre rundt våre kamper. Store mengder bortesupportere har vi og god stemning på hjemmebane.

Hadde det ikke vært for oss ville Brann muligens aldri vært i toppen per dags dato. Hvor var alle disse sponsorene når vi kjempet i bunnen av tabellen? Hvem var det som støttet Brann kamp etter kamp, reiste land og strand og virkelig gav jernet uten å få en krone igjen? Det var oss supportere, ikke sponsorene. Derfor mener jeg Brann bør huske litt på oss også når en av våre største kamper omsider skal spilles igjen.

De fleste sponsorene er ikke med for å støtte Brann. De ser på Brann som en god investering pga det er så mye som skjer rundt Brann, mange supportere osv osv. Sponsorene sponser ikke Brann får å støtte klubben, de sponser Brann for å tjene penger! Tror dere virkelig enkelte bedrifter ikke ville sponset Brann pga bedriften ikke får 50-100 billetter til cupfinalen? Når de ønsker å sponse Brann gjør de det for å tjene penger selv, IKKE for å sikre seg billetter til cupfinalen.

Sponsorene har "hjulpet" Brann til å ta gull ja, de er i det minste en av flere ting som har fungert positivt til at gullet kom hem. Men de gjorde det neppe for å hjelpe Brann, de gjorde det for å tjene penger selv!

Og så har vi VIP-ene. Her ser jeg poenget med at lovnaden om billett til finalen kan fungere bra når plassene selges. Men at vi andre skal bli priset ut på den måten fordi Frank Mohn og andre bedrifter kjøper flere hundre billetter til bedriftene sine gjør at jeg nesten spyr!

Super Hasund

Det e en veldig enkel måte å gi klubben en liten spark ræven.
Hele hansa holder kjeft gjennom første omgang for så gå helt gale mattias i andre.

Det e supporterene som e sjelen i enhver fotball klubb.
Av og til må klubbene minnes på det.
La Folket Synge

*Feltz*

krøvel vellevold

Quote from: "Super Hasund"Det e en veldig enkel måte å gi klubben en liten spark ræven.
Hele hansa holder kjeft gjennom første omgang for så gå helt gale mattias i andre.

.


Som om noen hadde brydd seg.
Legg ned hele klubben!

Northside

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Super Hasund"Det e en veldig enkel måte å gi klubben en liten spark ræven.
Hele hansa holder kjeft gjennom første omgang for så gå helt gale mattias i andre.

.


Som om noen hadde brydd seg.


Det tror jeg faktisk en del hadde gjort. Kunne i det minste være verd et forsøk.

Eller hva mener du krøvel? Så langt har du kun slaktet alle forslag uten å komme med noe selv, vil det si at du er fornøyd med fordelingen slik den er nå?
:wink:

Speedy

Quote from: "Northside"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Super Hasund"Det e en veldig enkel måte å gi klubben en liten spark ræven.
Hele hansa holder kjeft gjennom første omgang for så gå helt gale mattias i andre.

.


Som om noen hadde brydd seg.


Det tror jeg faktisk en del hadde gjort. Kunne i det minste være verd et forsøk.

Eller hva mener du krøvel? Så langt har du kun slaktet alle forslag uten å komme med noe selv, vil det si at du er fornøyd med fordelingen slik den er nå?
:wink:


For det første så er ikke Hansa samkjørt nok til å bli enige om stille protest. For det andre ser jeg heller ikke hvor mye styret hadde giddet å gjøre noe med saken fordi det er stille i en kamp.
Skulle det i hele tatt ha vært noen form for protest hadde det vært iform av at INGEN gikk inn på Hansa før evt i andre omgang, med banner og tifo med mot den moderne fotballen som budskap.
Men igjen, vi har ikke samme jernhånd som nede på kontinentet (les: italia, øst-europa) Synd, men sant..
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Northside

joda, muligens de ikke bryr seg med det første, men skal vi da heller droppe å gjøre noe slik som vi har gjort i alle år? Heller ta det når finalen kommer, klage side opp og side ned på forumet og til slutt betale i dyre dommer for en billett?

Hadde det blitt bra nok organisert kunne vi fått med hele Hansa, det tror jeg.

Super Hasund

Brydd seg så jævlig mye hadde de sikkert isje gjort. Men det hadde nok vert en liten tanke vekker.
La Folket Synge

*Feltz*

krøvel vellevold

Quote from: "Speedy"[ .
Men igjen, vi har ikke samme jernhånd som nede på kontinentet (les: italia, øst-europa) Synd, men sant..


Så det er trist at ikke alle gjør som lederne i gruppen sier de skal gjøre? Og til forskjell fra disse nede på kontinentet, så går folk på Stadion for å se på kamp. I Italia er de ikke opptatt av fotballen uansett, så da er det gjerne lettere å få folk til å boikotte kampen...
Legg ned hele klubben!

Stoffi

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Speedy"[ .
Men igjen, vi har ikke samme jernhånd som nede på kontinentet (les: italia, øst-europa) Synd, men sant..


Så det er trist at ikke alle gjør som lederne i gruppen sier de skal gjøre? Og til forskjell fra disse nede på kontinentet, så går folk på Stadion for å se på kamp. I Italia er de ikke opptatt av fotballen uansett, så da er det gjerne lettere å få folk til å boikotte kampen...



Så du syns det er flott at vi ikke har mulighet til å kjempe for våre rettigheter? Var du motstander av Soltvedt-toget også?
En sterk organisasjon er viktig, Brann har det, hvorfor skal ikke vi ha det? Når de er sterk og vi er svak, da blir vi overkjørt gang på gang. Det er rimelig lett å forstå.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Speedy"[ .
Men igjen, vi har ikke samme jernhånd som nede på kontinentet (les: italia, øst-europa) Synd, men sant..


Så det er trist at ikke alle gjør som lederne i gruppen sier de skal gjøre? Og til forskjell fra disse nede på kontinentet, så går folk på Stadion for å se på kamp. I Italia er de ikke opptatt av fotballen uansett, så da er det gjerne lettere å få folk til å boikotte kampen...



Så du syns det er flott at vi ikke har mulighet til å kjempe for våre rettigheter? Var du motstander av Soltvedt-toget også?
En sterk organisasjon er viktig, Brann har det, hvorfor skal ikke vi ha det? Når de er sterk og vi er svak, da blir vi overkjørt gang på gang. Det er rimelig lett å forstå.


Hva snakker vi om? At supporterne skal ha en viss makt i klubben (som vel er OK), eller at supporterne skal ha ledere som kan få undersåttene sine til å gjøre det de vil? Det siste er jeg sterkt imot.

Det må kunne gå an å gå i forhandlinger med Brann, uten å lage en eller annen slags tåpelig protestaksjon som like mye går ut over oss selv. Jeg snakker da om å boikotte kamp. Hva er vitsen? Straffer vi ikke da oss selv minst like mye? Og det å la være å synge en kamp: Hva er vitsen? Som om Brann-lederne vil tenke; "helvete! nå synger de ikke! Vi har jaggu vært dumme som ikke har gitt dem billetter til cupfinalen. Gi dem 5000 billetter sporenstreks!"
Legg ned hele klubben!

Manx

Poenget her er vel at om vi ikke synger i 1 omgang i en kamp, så legger Brann merket til hvor stusselig det blir på tribunen. Og når Brann skal lage nordens beste kampprodukt er stemningen en stor del av dette. En av grunnen til at folk går på stadion er stemningen.

Dette er jo også en del av grunnen til at tusenvis av nordmenn valfarter til England for å oppleve den engelske stemningen.

En stilleprotest, understreker bare det brann har tatt for gitt, at vi syngende supportere er en stor del av kampproduktet deres.
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Speedy

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Speedy"[ .
Men igjen, vi har ikke samme jernhånd som nede på kontinentet (les: italia, øst-europa) Synd, men sant..


Så det er trist at ikke alle gjør som lederne i gruppen sier de skal gjøre? Og til forskjell fra disse nede på kontinentet, så går folk på Stadion for å se på kamp. I Italia er de ikke opptatt av fotballen uansett, så da er det gjerne lettere å få folk til å boikotte kampen...



Så du syns det er flott at vi ikke har mulighet til å kjempe for våre rettigheter? Var du motstander av Soltvedt-toget også?
En sterk organisasjon er viktig, Brann har det, hvorfor skal ikke vi ha det? Når de er sterk og vi er svak, da blir vi overkjørt gang på gang. Det er rimelig lett å forstå.


Hva snakker vi om? At supporterne skal ha en viss makt i klubben (som vel er OK), eller at supporterne skal ha ledere som kan få undersåttene sine til å gjøre det de vil? Det siste er jeg sterkt imot.


Jeg var kanskje litt uklar.. Jeg vil ikke ha facistiske tilstander der alle som ikke gjør det lederne sier får pryl. Det er supporterne som bør ha mer makt. Sånn som det er nå, er vi en kasteball i systemet der vi finner oss i så godt som alt LEDERNE i fotball-Norge serverer oss! Vi burde ha en finger med i spillet.. Få lov til å påvirke kampdatoer som er mer supportervennlige, mer billetter til cupfinalen osv.
Når det er sagt, så har ikke vi supportere det så fantastisk gale, men vi har fremdeles ting vi skulle sagt...
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Peder per

Noe NFF sikkert fraskriver seg ansvar for, er jo sikkerheten rundt en evnt cup finalen mellom to rivalisernde klubber. Ta feks. en tenkt finale mellom Brann og Vålerenaga. I seriekampene dette året har det vært tendenser til bråk og tull mellom supporterene til klubbene....
Finale lagene blir tildelt 11000 billetter tilsammen, 5500 hver. Brann deler ut feks. 5000 billetter til sponsorer, vip hermansen spillere ol. ansatte og  parturkort. Resten går til bataljonen.
Vålerenga har sikkert en lignende fordeling.
De resterende billettene på ca 14000 som NFF fordeler rundt om kring i landet til sponsorer, parturkort til landskamper, kretser, klubber vaffelselgere blir yndige svartebørs objekter. Hva skjer så ?
Supporterene til Brann og Vålerengen, ja supporterene... ikke tilskuerene... må ty til aller mulige midler for å skaffe seg billetter. Og folk klarer det. les: Cupfinalen 2004. 20000 bergensere på tribunen.
Den oppmannen i Alta IL som får ti billetter, ansatte i NFF eller diverse bedrifter rundt om kring i landet som ikke har noen tilhørihet til noen av lagene vil lett selge, gi vekk billettene sine.

Hvordan skal NFF som kamp ansvarlig, sørge for sikkerheten til oss supporterene  ? Når du står side ved side med fienden ?

Dette har ikke vært så stort problem før, men:

1. Har kanskje ikke vært to hat lag mot hverandre på den måten før.
2. Før fikk supporterene billetter av klubbene, mens no er det sponsorene./tilskuere og vipper som få disse billettene.
3. Før var supportere samlet i svingen, mens sponsorer og "vanlige" folk var blandet rundt om kring på tribunen. Dette kan fort snu seg.... kan liksom ikke se for meg klanen og bataljonen stå hånd i hånd og synge sammen.....
4. Og det siste, stemningen på tribunen med supporterene spredd og sponsorene samlet. Det er vel ikke det NFF vil.


Så problemet ligger jo både hos klubbene og NFF. Men til syvene og sist, den som vil inn på en finale kommer inn på en finale. Bare synd du ikke får stå med naboen.

Dinho

En aksjon der hele hansa hadde: stått utenfor stadion hele kampen, forlatt tribunen idet kampen starter etc. Det hadde skaffet oss enorm oppmerksomhet igjennom media og Brann hadde vært tvunget til å iallefall innrømme offentlig at de driter i oss så lenge sponsorene får billettene sine osv

Er ganske så sikker på at spillerne hadde støttet oss også når de ser effekten av en tom hansa tribune igjennom 90 min.

Det eneste som ikke hjelper krøvel er å ikke gjøre noe i det hele tatt!

Klaus_Brann

Quote from: "Dinho"En aksjon der hele hansa hadde: stått utenfor stadion hele kampen, forlatt tribunen idet kampen starter etc. Det hadde skaffet oss enorm oppmerksomhet igjennom media og Brann hadde vært tvunget til å iallefall innrømme offentlig at de driter i oss så lenge sponsorene får billettene sine osv

Er ganske så sikker på at spillerne hadde støttet oss også når de ser effekten av en tom hansa tribune igjennom 90 min.

Det eneste som ikke hjelper krøvel er å ikke gjøre noe i det hele tatt!


Det er klart at en slik markering hadde hjulpet. Hadde vi vært i Italia eller noe slikt hadde det til og med kanskje gått å gjennomføre. Det skjer ikke her.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BBB-Tony

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Dinho"En aksjon der hele hansa hadde: stått utenfor stadion hele kampen, forlatt tribunen idet kampen starter etc. Det hadde skaffet oss enorm oppmerksomhet igjennom media og Brann hadde vært tvunget til å iallefall innrømme offentlig at de driter i oss så lenge sponsorene får billettene sine osv

Er ganske så sikker på at spillerne hadde støttet oss også når de ser effekten av en tom hansa tribune igjennom 90 min.

Det eneste som ikke hjelper krøvel er å ikke gjøre noe i det hele tatt!


Det er klart at en slik markering hadde hjulpet. Hadde vi vært i Italia eller noe slikt hadde det til og med kanskje gått å gjennomføre. Det skjer ikke her.


Hadde TIFO eller noen andre tatt tak i det, så kunne vi hvertfall klart å tømt bataljonen sine felt! Når kampen startet kunne en hatt en skriftlig oppmodning om å følge instruksene på hvert sete.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Stoffi

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Speedy"[ .
Men igjen, vi har ikke samme jernhånd som nede på kontinentet (les: italia, øst-europa) Synd, men sant..


Så det er trist at ikke alle gjør som lederne i gruppen sier de skal gjøre? Og til forskjell fra disse nede på kontinentet, så går folk på Stadion for å se på kamp. I Italia er de ikke opptatt av fotballen uansett, så da er det gjerne lettere å få folk til å boikotte kampen...



Så du syns det er flott at vi ikke har mulighet til å kjempe for våre rettigheter? Var du motstander av Soltvedt-toget også?
En sterk organisasjon er viktig, Brann har det, hvorfor skal ikke vi ha det? Når de er sterk og vi er svak, da blir vi overkjørt gang på gang. Det er rimelig lett å forstå.


Hva snakker vi om? At supporterne skal ha en viss makt i klubben (som vel er OK), eller at supporterne skal ha ledere som kan få undersåttene sine til å gjøre det de vil? Det siste er jeg sterkt imot.

Det må kunne gå an å gå i forhandlinger med Brann, uten å lage en eller annen slags tåpelig protestaksjon som like mye går ut over oss selv. Jeg snakker da om å boikotte kamp. Hva er vitsen? Straffer vi ikke da oss selv minst like mye? Og det å la være å synge en kamp: Hva er vitsen? Som om Brann-lederne vil tenke; "helvete! nå synger de ikke! Vi har jaggu vært dumme som ikke har gitt dem billetter til cupfinalen. Gi dem 5000 billetter sporenstreks!"
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

De som går på kamp for å se Branns spille, står ikke utenfor Stadion når Brann spiller. Det må da finnes andre måter å demonstrere, enn å straffe seg selv! Tenk om Brann presterer årets beste omgang og leder 4-0 til pause, mens man selv står utenfor Stadion og hører jubelen innefra. Nei takk du! Den tror jeg ikke man får mange med på. Jeg syns det lukter litt "dette gjør de i Italia, og vi skal være like tøffe, så da må vi også gjøre det!"

Det finnes da andre måter å handle på. Først må BBB diskutere med Brann. Får vi ikke dem på glid, så er det på tide å aksjonere. Det kan være å gå i demonstrasjonstog, ha bannere på tribunen med vår mening, o.l. Men å straffe seg selv med å stå utenfor Stadion når Brann spiller? Not!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "Stoffi"Hvem skal gå i forhandlinger med Brann når vi ikke har ledere? Håper Frode viser seg som en dyktig leder for Bataljonen, han har entusiasme, folkelighet og er en grei kar. Tiden vil vise om han er riktig mann.
Men fortsatt trenger vi noen andre, fordi mange distanserer seg fra "fotballpubgjengen", hvis man kan kalle det det.


Jeg tror definitivt at sjansen er størst for gjennomslag dersom alle stiller seg bak Bataljonen. Brann kommer neppe til å forholde seg til noen andre supportergrupper. Det må i tilfelle være den gruppen av partoutkortinnehavere som ikke har betalt ekstra for cupfinalefordelen.

Jeg ser heller ingen grunn til å vrake Bataljonen som organisasjon selv om man ikke går på Fotballpuben. Jeg distanserer meg også fra "fotballpubgjengen", men Bataljonen er da mye mer enn det!
Rød makt på Hansa

C@Bøe_79

Quote from: "Northside"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Super Hasund"Det e en veldig enkel måte å gi klubben en liten spark ræven.
Hele hansa holder kjeft gjennom første omgang for så gå helt gale mattias i andre.

.


Som om noen hadde brydd seg.


Det tror jeg faktisk en del hadde gjort. Kunne i det minste være verd et forsøk.

Eller hva mener du krøvel? Så langt har du kun slaktet alle forslag uten å komme med noe selv, vil det si at du er fornøyd med fordelingen slik den er nå?
:wink:


DEt beste virkemidlet er boikott, men trengs ikke mer enn 30min..
Hvis hele Hansa venter med å finne plassene sine til 30min uti kampen merkes det.. (gjerne står utenfor
Stadion 30min)
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Langhår

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Northside"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Super Hasund"Det e en veldig enkel måte å gi klubben en liten spark ræven.
Hele hansa holder kjeft gjennom første omgang for så gå helt gale mattias i andre.

.


Som om noen hadde brydd seg.


Det tror jeg faktisk en del hadde gjort. Kunne i det minste være verd et forsøk.

Eller hva mener du krøvel? Så langt har du kun slaktet alle forslag uten å komme med noe selv, vil det si at du er fornøyd med fordelingen slik den er nå?
:wink:


DEt beste virkemidlet er boikott, men trengs ikke mer enn 30min..
Hvis hele Hansa venter med å finne plassene sine til 30min uti kampen merkes det.. (gjerne står utenfor
Stadion 30min)


Men blir ikke det feil ovenfor laget? For meg blir det utålelig å ikke støtte laget de første 30 minuttene av en kamp. Skal man aksjonere bør man gjøre det i pausen eller etter kampslutt. Det gå fint an å gjøre dette på en effektfull måte som skaper oppmerksomhet rundt saken.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

KEO

Må si at jeg forsatt er meget satt ut av diskusjonen her inne, Skal dere protestere mot Brann for at dere ikke får Cupfinale billetter?? hadde det vert opp til Brann så hadde 25000 fått billett, men sånn er det ikke. Brann får sin pakke og må fordele det ut der etter. Og vist det er noen her inne som påstår at de er mer supporter for at de er medlem av BBB eller står på Frydenbø å synger og hardnakket mener at vi som sitter rundt på de andre tribunene er bare sponsor folk og Glory hunters så må de stikke noen fingrere opp en viss plass. At det er Frydenbø som lager den største stemningen er det ikke noe å si på men at dere er bedre eller mer verdifulle supportere enn andre er noe av det dummeste jeg har hørt.
Og vist du har ett Hjerte og en lidenskap for laget og klubben så stiller du deg ikke ut på Nymarksbanen i protest, der du indirekete lar være å støtte laget og med det så sier du at du håper de taper, på grunn av at du er sur for at du ikke får en Billett.
Vi lever i en verden der pengene styrer sånn vil det bli og sånn blir det.

GET JUST TO IT
Nu kør vi!

Speedy

Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

KEO

Quote from: "Speedy"


Jeg påstår ikke at vi som supportere skal godta alt som blir presentert fra Stadion kontorene, men ikke få det til å høres ut som at Brann er en klubb som ikke bryr seg om supporterene. Personlig så er det en ting som står høyt oss meg og det er at klubben som er min lidenskap gjør det godt, og i disse tider så har jeg svært lite å klage på. Om jeg ikke får en billett til Cupfinalen så blir jeg nok forbanna og lei, men forsatt så handler ikke Brann om "MEG"
Det handler om en fotball klubb fra Bergen som mange 1000 har ett forhold til. Og målet for den klubben er å vinne mest mulig kamper.
For å nå disse målene så bruker man forsjkellige tiltak. Mye av det går på økonomi og for å få en langsiktig fast økonomisk inntekt har Brann valgt å gi personer som kjøper sitt eget sete en mulighet til å få forkjøps rett på en cupfinale billett.                                                                                                                 Kan ikke se at det er noe galt i det??
Nu kør vi!

Stoffi

Quote from: "KEO"Må si at jeg forsatt er meget satt ut av diskusjonen her inne, Skal dere protestere mot Brann for at dere ikke får Cupfinale billetter?? hadde det vert opp til Brann så hadde 25000 fått billett, men sånn er det ikke. Brann får sin pakke og må fordele det ut der etter. Og vist det er noen her inne som påstår at de er mer supporter for at de er medlem av BBB eller står på Frydenbø å synger og hardnakket mener at vi som sitter rundt på de andre tribunene er bare sponsor folk og Glory hunters så må de stikke noen fingrere opp en viss plass. At det er Frydenbø som lager den største stemningen er det ikke noe å si på men at dere er bedre eller mer verdifulle supportere enn andre er noe av det dummeste jeg har hørt.
Og vist du har ett Hjerte og en lidenskap for laget og klubben så stiller du deg ikke ut på Nymarksbanen i protest, der du indirekete lar være å støtte laget og med det så sier du at du håper de taper, på grunn av at du er sur for at du ikke får en Billett.
Vi lever i en verden der pengene styrer sånn vil det bli og sånn blir det.

GET JUST TO IT



Så du synes det er helt greit at Brann gir vekk alle cupfinalebillettene til sponsor-lars og sponsor-nils, som gjerne har vært på en kamp for 5 år siden, men som nå gjerne vil ha med seg cupfinalen?
Jeg velger å tro at du ikke har fulgt med på diskusjonen her, for jeg nekter å tro at du har slike meninger.

Og forresten, syngende supportere ER mer verdifull enn resten. Jeg ville heller hatt 5000 syngende supportere enn 15000 (stille)oddsupportere.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

olebrann3

man kan iallefall ikke gå inn å gå ut igjen for så å gå inn igjen, har man gått ut så kommer man nemlig ikke inn igjen.

Hva med et stort banner der vi skriver noe om det?

F.eks Hvordan blir cupfinalen uten OSS?

BBB-Tony

Siden det er vanskelig å først gå inn på stadion, så ut og så INN igjen er vanskelig, så får vi ordne en stor banner på bataljonen sine felt, for så å fylle feltene en stund ut i første omg. Merkes det... Uten at jeg tror det er praktisk mulig å holde så mange unna tribunen. hele hansa er ikke her inne å leser!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Langhår

Quote from: "olebrann3"
F.eks Hvordan blir cupfinalen uten OSS?


Går det an å bli mer navlebeskuende? Nå må enkelte ta seg sammen før man blir som Klanen som heier på seg selv. Og til orientering: Cupfinale uten "oss" ville nok blitt en feiende flott opplevelse den også.

Jeg har stor sympati med folk som ønsker å gjøre noe med dette sponsor/pengevelde som jeg på (lang) sikt tror vil ødelegge fotballen. Det må imidlertid gå an å diskutere det uten å drukne i egen fortreffelighet og viktighet.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Stoffi

Quote from: "Langhår"
Quote from: "olebrann3"
F.eks Hvordan blir cupfinalen uten OSS?


Går det an å bli mer navlebeskuende? Nå må enkelte ta seg sammen før man blir som Klanen som heier på seg selv. Og til orientering: Cupfinale uten "oss" ville nok blitt en feiende flott opplevelse den også.

Jeg har stor sympati med folk som ønsker å gjøre noe med dette sponsor/pengevelde som jeg på (lang) sikt tror vil ødelegge fotballen. Det må imidlertid gå an å diskutere det uten å drukne i egen fortreffelighet og viktighet.



Det er ikke det det handler om. Vi som går på stadion fast, om det er gudrun eller nils, er supporterne som følger laget. At vi da skal gå glipp av festen fordi Revisor-jonny fra Sparebanken Vest skal få sett sin første kamp på 5 år(forrige cupfinale), er uhørt. Det er ikke slik at vi forguder oss selv, men vi mener at vi har fortjent billetter, i motsetning til sponsorene.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

KEO

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "KEO"Må si at jeg forsatt er meget satt ut av diskusjonen her inne, Skal dere protestere mot Brann for at dere ikke får Cupfinale billetter?? hadde det vert opp til Brann så hadde 25000 fått billett, men sånn er det ikke. Brann får sin pakke og må fordele det ut der etter. Og vist det er noen her inne som påstår at de er mer supporter for at de er medlem av BBB eller står på Frydenbø å synger og hardnakket mener at vi som sitter rundt på de andre tribunene er bare sponsor folk og Glory hunters så må de stikke noen fingrere opp en viss plass. At det er Frydenbø som lager den største stemningen er det ikke noe å si på men at dere er bedre eller mer verdifulle supportere enn andre er noe av det dummeste jeg har hørt.
Og vist du har ett Hjerte og en lidenskap for laget og klubben så stiller du deg ikke ut på Nymarksbanen i protest, der du indirekete lar være å støtte laget og med det så sier du at du håper de taper, på grunn av at du er sur for at du ikke får en Billett.
Vi lever i en verden der pengene styrer sånn vil det bli og sånn blir det.

GET JUST TO IT



Så du synes det er helt greit at Brann gir vekk alle cupfinalebillettene til sponsor-lars og sponsor-nils, som gjerne har vært på en kamp for 5 år siden, men som nå gjerne vil ha med seg cupfinalen?
Jeg velger å tro at du ikke har fulgt med på diskusjonen her, for jeg nekter å tro at du har slike meninger.

Og forresten, syngende supportere ER mer verdifull enn resten. Jeg ville heller hatt 5000 syngende supportere enn 15000 (stille)oddsupportere.


Alle Cupfinalebillettene? Folk som har kjøpt sete på SPV får den retten og kom ikke å kall meg en Sponsor.
Og hvem er de syngende supporterene da??? BBB eller hele frydenbø?
Folk blir eldre med tiden som går og ønsker en litt annen måte å se kamp på en å stå i 90 min, men å si at disse personen er mer eller mindre supportere er en sånn tåpelig uttalelse som jeg ikke skal utdype noe mer.
Og tar du BT tribunen som også får mange Cupfinalebilletter så er dette en rekruterings tribune for nye fremadstormende Brann supporter.

Men la meg få si en ting: All respekt for dere som står på Frydenbø og synger kampen i 90min, men at dere er bedre supportere enn noen andre som følger Brann blir bare dumt.
Nu kør vi!

Nixon

Quote from: "Stoffi"Det er ikke det det handler om. Vi som går på stadion fast, om det er gudrun eller nils, er supporterne som følger laget. At vi da skal gå glipp av festen fordi Revisor-jonny fra Sparebanken Vest skal få sett sin første kamp på 5 år(forrige cupfinale), er uhørt. Det er ikke slik at vi forguder oss selv, men vi mener at vi har fortjent billetter, i motsetning til sponsorene.


Men argumentene her har ikke gått på de som går fast og har gjort det en stund. Men på de som synger. Og bare de kan det nesten virke som på noen innlegg. For faktum er at svært mange sittesvin (for å bruke et velkjent uttrykk) har lang og tro fartstid på Stadion. Mye lengre enn en sangfugl på Hansa. Hvem av disse fortjener en billett mest?
Rød makt på Hansa

KEO

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Stoffi"Det er ikke det det handler om. Vi som går på stadion fast, om det er gudrun eller nils, er supporterne som følger laget. At vi da skal gå glipp av festen fordi Revisor-jonny fra Sparebanken Vest skal få sett sin første kamp på 5 år(forrige cupfinale), er uhørt. Det er ikke slik at vi forguder oss selv, men vi mener at vi har fortjent billetter, i motsetning til sponsorene.


Men argumentene her har ikke gått på de som går fast og har gjort det en stund. Men på de som synger. Og bare de kan det nesten virke som på noen innlegg. For faktum er at svært mange sittesvin (for å bruke et velkjent uttrykk) har lang og tro fartstid på Stadion. Mye lengre enn en sangfugl på Hansa. Hvem av disse fortjener en billett mest?


Vi synger ikke så vi er ikke supportere:-)
Nu kør vi!

Klaus_Brann

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Speedy"[ .
Men igjen, vi har ikke samme jernhånd som nede på kontinentet (les: italia, øst-europa) Synd, men sant..


Så det er trist at ikke alle gjør som lederne i gruppen sier de skal gjøre? Og til forskjell fra disse nede på kontinentet, så går folk på Stadion for å se på kamp. I Italia er de ikke opptatt av fotballen uansett, så da er det gjerne lettere å få folk til å boikotte kampen...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Stoffi

Quote from: "KEO"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "KEO"Må si at jeg forsatt er meget satt ut av diskusjonen her inne, Skal dere protestere mot Brann for at dere ikke får Cupfinale billetter?? hadde det vert opp til Brann så hadde 25000 fått billett, men sånn er det ikke. Brann får sin pakke og må fordele det ut der etter. Og vist det er noen her inne som påstår at de er mer supporter for at de er medlem av BBB eller står på Frydenbø å synger og hardnakket mener at vi som sitter rundt på de andre tribunene er bare sponsor folk og Glory hunters så må de stikke noen fingrere opp en viss plass. At det er Frydenbø som lager den største stemningen er det ikke noe å si på men at dere er bedre eller mer verdifulle supportere enn andre er noe av det dummeste jeg har hørt.
Og vist du har ett Hjerte og en lidenskap for laget og klubben så stiller du deg ikke ut på Nymarksbanen i protest, der du indirekete lar være å støtte laget og med det så sier du at du håper de taper, på grunn av at du er sur for at du ikke får en Billett.
Vi lever i en verden der pengene styrer sånn vil det bli og sånn blir det.

GET JUST TO IT



Så du synes det er helt greit at Brann gir vekk alle cupfinalebillettene til sponsor-lars og sponsor-nils, som gjerne har vært på en kamp for 5 år siden, men som nå gjerne vil ha med seg cupfinalen?
Jeg velger å tro at du ikke har fulgt med på diskusjonen her, for jeg nekter å tro at du har slike meninger.

Og forresten, syngende supportere ER mer verdifull enn resten. Jeg ville heller hatt 5000 syngende supportere enn 15000 (stille)oddsupportere.


Alle Cupfinalebillettene? Folk som har kjøpt sete på SPV får den retten og kom ikke å kall meg en Sponsor.
Og hvem er de syngende supporterene da??? BBB eller hele frydenbø?
Folk blir eldre med tiden som går og ønsker en litt annen måte å se kamp på en å stå i 90 min, men å si at disse personen er mer eller mindre supportere er en sånn tåpelig uttalelse som jeg ikke skal utdype noe mer.
Og tar du BT tribunen som også får mange Cupfinalebilletter så er dette en rekruterings tribune for nye fremadstormende Brann supporter.

Men la meg få si en ting: All respekt for dere som står på Frydenbø og synger kampen i 90min, men at dere er bedre supportere enn noen andre som følger Brann blir bare dumt.



KEO, du må begynne å lese hva jeg skriver. ;) Jeg snakker om SPONSORER som tar alle billettene.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Go Up