• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann 2

Started by BBB-Tony, February 25, 2008, 17:29:30 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

BBB-Tony

Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Innlandsmax

Andre-lagene er egentlig et undervurdert fenomen. Her ligger jo alle som er "nesten", "like ved", "ikke langt unna", "trenger litt tid", "må spille seg i form" etc., etc., altså alle som er like under overflaten, og som egentlig fortjener å følges med stor oppmerksomhet.

Blant annet mener jeg at Brann i treningskampene fremover skal bruke tiden til å "sette" en første-ellever, og trene på samhandling og spillemønstre i denne. Derfor er jeg av de som mener at f.eks. en mann som Misje ikke kan forvente store kamp-treningen fra A-lagets treningskamper. Derimot mener jeg han må spille mye - og vise mye! - i andrelagets treningskamper, og etter hvert også andrelagets seriekamper. Samme gjelder f.eks. Møvik.

Her i HamKam-land var det et stort poeng å få andrelaget til å rykke opp i andre divisjon samtidig som A-laget kom tilbake i TL. HamKam toppa andrelaget kolossalt, men Valdres (!!) slo dem sensasjonelt over to kamper, og knep plassen. Det er nokså innlysende at Brann2 bør ha som ambisjon å rykke opp i år. Matchinga i tredjedivisjon (som på disse kanter kalles Bondes-liga) mot matchinga i andredivisjon er to forskjellige verdener. HamKam-talentet Marcus Pedersen (17 år) omtales som en som "scorer mål for moro skyld i tredjedivisjon", samtidig som han ikke får A-lagskamper, for der er spiss-konkurransen for overveldende i hans disfavør. Tipper at slik ser fotball-virkeligheten ut også for mange Brann-talenter.

Flott tråd, Tonynord! Dere som leser lokalaviser for Hordaland og Sogn og Fjordane får kanskje det dere trenger omkring dette emnet, men jeg vil være svært takknemlig for alle nyheter og meningsytringer om andrelaget til Brann, og spillere der.

stigh

mja.. tror ikke brann 2 klarer å rykke oppi år.. det blir værtfal en kamp mellom asøy,hovding,loddefjord så di e 4 lag som kjemper å eg tror at det blir askøy... som klarer det

Fabregas

Mener ikke å kverulere Innlandsmax men er det ikke litt motstridende å først si at Misje bør få spille fra start mot OB i den ene tråden og så etterpå bruke han som eksempel på spillere som ikke skal få spille i A-lagets treningskamper?

Håper Brann nå ser verdien av å rykke opp i andredivisjon med andrelaget. Gjør de det klarer de det nok ganske greit. Ved flere tilfeller i fjor var det spillere som ikke skulle starte/evt spille noen få minutter 4-5 dager senere ikke spilte noenting for andrelaget. Det henger kanskje litt sammen med at man tidlig hadde gitt opp muligheten for opprykk.

Innlandsmax

Quote from: "Fabregas"Mener ikke å kverulere Innlandsmax men er det ikke litt motstridende å først si at Misje bør få spille fra start mot OB i den ene tråden og så etterpå bruke han som eksempel på spillere som ikke skal få spille i A-lagets treningskamper?
Ingen tvil om at dette er selvmotsigende så det holder. Til mitt forsvar: Jeg tror da vitterlig ikke at jeg har skrevet at Misje bør starte mot OB. Tvert i mot leste jeg det innlegget om at Misje burde starte mot OB, og tenkte: "Hvorfor det da? Er ikke det litt feil bruk av den treningskampen? Misje er da et stykke unna første-elveren, og den kampen bør brukes for å drille/sette første-elveren". Har jeg virkelig skrevet det, så nøler jeg ikke et sekund med å gi fylla skylda, evt. Europa-fylla ;-) Skal sjekke om jeg finner igjen innlegget

Edit: Det jeg finner ligger i kamptråden Odense-Brann. "Skyldig" er tonynord, som vil se Misje fra start her. Altså uenig i synspunktet, men syns for all del at det er helt realt og greit synspunkt. Uansett regner jeg meg for "renvasket" for selvmotsigelse - i alle fall for denne gangen. Det utelukker selvfølgelig ikke at jeg kan vende fryktelig tilbake ved en senere anledning ;-)

Innlandsmax

Quote from: "stigh"mja.. tror ikke brann 2 klarer å rykke oppi år.. det blir værtfal en kamp mellom asøy,hovding,loddefjord så di e 4 lag som kjemper å eg tror at det blir askøy... som klarer det
Syns det er veldig rart om ikke Brann2 skulle klare dette opprykket, men det er selvfølgelig mulig at Vestlands-tredje er av høyere kvalitet enn Innlands-tredje. Skal ikke utelukke det, men jeg innbiller meg at dette først og fremst må være en prioriterings-sak for Brann. Vil de rykke opp, så<bør de klare det.

En annen sak er at det jo er et fotball-politisk spørsmål dette med hvordan man skal la andrelagene operere i serie-systemet. Førstelagene som befinner seg i tredje og andre divisjon er jo rimelig drittlei av å ha disse andrelagene surrende rundt og lage kaos i prestasjoner og poengfangst. For så vidt forståelig, særlig utifra at andrelagene kan variere så veldig fra kamp til kamp. Mitt synspunkt er imidlertid at dette er "de sterkestes rett". TL-lagene bør ha det privilegium at de får matcha andre-laget sitt best mulig. Syns også at TL-lagene burde ha så gode A- og B-staller at de uten særlige problemer burde kunne holde seg stabilt i andre divisjon.

Fabregas

Jeg blinxet, sorry Innlandsmax  :wink:

Helt klart veldig problematisk for mange klubber nede i divisjonsystemet at reservelagene Tippeligaklubbene stiller varierer så voldsomt. Det blir for dumt at det skal avgjøres av tilfeldigheter hvem som rykker opp og ned i disse avdelingene. Slik jeg ser det bør en enten lage en reservelagserie eller
flytte kampene til Eliteserielagene slik at antall spillere fra A-lagtroppene kan være med. Setter man de opp en dag etter A-lagskampen slik at alle spillere som ikke har spilt/ikke har spilt mye uten problemer kan være med er sjansen for at laget vil være ca like godt besatt i alle kampene gode.

BBB-Tony

At andrelagene ødelegger for de andre i avdelinger er ikke å legge skjul på og jeg syns det blir litt feil at ett andrelag skal kunne stille med 8 tippeligaspillere i en kamp, og så i neste kamp stille med en gjeng 15-16 åringer... Men uten å tenke så mye på variert førsteellever på andre laget, så tror jeg kjangsene er store for opprykk om Brann prioriterer opprykk. Og det bør de gjøre! For at det skal bli enda mer attraktivt og spille i Brann som talent, så bør de kunne få matching på aller høyeste nivå. Og Brann har som tidligere sagt at de skal satse sterkt på egne talenter i tiden fremover (blant annet bevilget 9 mill til talentutvikling) og da bør de ha som mål å rykke opp og signere de største talentene i området. For å rykke opp, så må de ha hjelp fra etablerte A-lagspillere. Og om de kunne klare og rykke opp, så håper jeg at det vil bli litt mindre etablerte spillere på andre laget og talenter som er gode nok til å holde Brann 2 i andre divisjon. Det bør være ett realistisk mål for Brann. Selvsagt må de ha støtte fra noen etablerte spillere i andre divisjon også, men i hovedsak talenter.

Og ja, jeg vil se Misje i kamp på onsdag! ;-) Jeg føler jeg har sett for lite til han for å ikke si at han er god nok for en evt. 18 mannstropp til en TL- kamp, og jeg syns gutten fortjener sjansen! Jeg har tro på at gutten kan utvikle seg til en habil TL-spiller og vil se han i aksjon for førstelaget i en treningskamp som den på onsdag. Da får han matching mot ett godt lag og vi får se om han duger... Han er tross alt ikke "så" ung lenger... Så han bør nok markere seg på førstelaget i løpet av en sesong eller to...
Mvh Tony Nordtveit

Innlandsmax

Quote from: "Fabregas"Slik jeg ser det bør en enten lage en reservelagserie eller flytte kampene til Eliteserielagene slik at antall spillere fra A-lagtroppene kan være med. Setter man de opp en dag etter A-lagskampen slik at alle spillere som ikke har spilt/ikke har spilt mye uten problemer kan være med er sjansen for at laget vil være ca like godt besatt i alle kampene gode.
Tror en egen reservelags-serie ikke får samme "trøkket" som om andrelagene deltar i det ordinære seriesystemet. Og i denne saken ligger min sympati hos "Topp", ikke "Bredde". Tror at utviklinga av toppen i norsk fotball får mest ut av deltakelse i det ordinære seriesystemet. Men syns tanken din om hvordan kampene plasseres, og hvordan dette kan påvirke til stabilitet i B-laget er utmerket.

Innlandsmax

Quote from: "tonynord"Og ja, jeg vil se Misje i kamp på onsdag! ;-) Jeg føler jeg har sett for lite til han for å ikke si at han er god nok for en evt. 18 mannstropp til en TL- kamp, og jeg syns gutten fortjener sjansen! Jeg har tro på at gutten kan utvikle seg til en habil TL-spiller og vil se han i aksjon for førstelaget i en treningskamp som den på onsdag. Da får han matching mot ett godt lag og vi får se om han duger... Han er tross alt ikke "så" ung lenger... Så han bør nok markere seg på førstelaget i løpet av en sesong eller to...
Interessant, og verdt å lytte til, tonynord. Merker at jeg blir nysgjerrig på denne spilleren.

stigh

gÃ¥r jo an Ã¥ lage sÃ¥nn system di har i PL at  alle 2 lagene til di som e i tippeligaen spiller i samme serie. det vil jo gikk mer stabile resultater for lag i 2 div sÃ¥ eg personli mener det hadde vært en god ting om det hadde kommet i norge ogsÃ¥..

+ man vil få mer erfarin av å spille mot andre sine andre lag

Kararay

et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

BBB-Tony

Quote from: "Innlandsmax"
Quote from: "tonynord"Og ja, jeg vil se Misje i kamp på onsdag! ;-) Jeg føler jeg har sett for lite til han for å ikke si at han er god nok for en evt. 18 mannstropp til en TL- kamp, og jeg syns gutten fortjener sjansen! Jeg har tro på at gutten kan utvikle seg til en habil TL-spiller og vil se han i aksjon for førstelaget i en treningskamp som den på onsdag. Da får han matching mot ett godt lag og vi får se om han duger... Han er tross alt ikke "så" ung lenger... Så han bør nok markere seg på førstelaget i løpet av en sesong eller to...
Interessant, og verdt å lytte til, tonynord. Merker at jeg blir nysgjerrig på denne spilleren.

Hvertfall verdt å gi han ett forsøk! Er nysgjerrig på Misje jeg også! :) Han gjorde seg ikke bort de 20 minuttene han spilte mot Helsingborg. Syns han var ett lyspunkt og han viste tydlig at han virkelig var klar til å komme tilbake og blø for drakten! Men han har litt hastverk med å prestere. Og ofte så er hastverk, lastverk! :) Men la oss håpe at han blir god nok!
Mvh Tony Nordtveit

BBB-Tony

Mvh Tony Nordtveit

odde

Quote from: "tonynord"

brann2-åsane går 19.30 på torsdag regner jeg med. er da åsane har treningstid der inne og da de pleier og ha kampene sine.

BBB-Tony

Ok. Satser på det da! Forventer samtidig at så mangen som mulig møter opp og setter Vestlandshallen i Brann! :D Hehe...
Mvh Tony Nordtveit

odde

Quote from: "tonynord"Ok. Satser på det da! Forventer samtidig at så mangen som mulig møter opp og setter Vestlandshallen i Brann! :D Hehe...

eg e der. men jobber der då så blir dårlig med og sette det i brann;)

stigh

det er greit men det vile vær mye bedre å ha en egen lig for andre lag.. pga. då vile det blir mer konkuranse i 2 div å mer stabile resultater å då sliper den ene laget å tape 7-1 for eks å det andre laget vinner eller bare taper2-1 for di stiller me et mye dårligere lag.. å viss man får en egen liga så får man jo også økt kunkuranse om plassene for det... er jo god kamp trening å spille mot andre sine andre lag.. men eg nå ikke nøvendigt å hente talener i 12 års alderen..selv om di gjør det i england.. der er nok di flinkere til den bitten.. men i værtfal så hadde det vært et løft for norsk fotball skjenerelt å fått et sånnt system.. hadde nok for i gjenn fordet i løpet av et par år

gunnar

"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

Nixon

Quote from: "gunnar"SÃ¥ hva blir det? Vestlandshallen eller Nymark - og kor tid?

Kampen spilles på Nymark klokken 17.30.
Rød makt på Hansa

olebrann3

Matias Møvik spiller ikke

Han er på landslagsamling i serbia

BBB-Tony

Quote from: "Nixon"
Quote from: "gunnar"SÃ¥ hva blir det? Vestlandshallen eller Nymark - og kor tid?

Kampen spilles på Nymark klokken 17.30.

Dvs utenfor stadion??
Mvh Tony Nordtveit

thesevs

Branns lag (4-4-2): Udjus - Guntveit, Walde, Amankwah, Thwaite - Birkeland, Gaal, Misje, Huseklepp - Ludvigsen, Skjelde.

Kampen begynner klokken 17.00 på Fana stadion. Det er gratis inngang.

PS! Brann spiller to treningskamper også neste uke. Onsdag klokken 16.00 spiller Brann mot Bryne på Jæren mens Nest-Sotra er motstander for et blandet lag av A- og U-spillere på torsdagen. Brann.no kommer tilbake med tid og sted for denne kampen.

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6195
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

gunnar

Fra brann.no:
"Sammen med de åtte A-lagsspillerne kan Nilsen fortelle at Sandrino Birkeland spiller på høyrekant, Daniel Gaal sentralt på midten og Ronny Skjelde fra Voss starter som spiss.

Branns lag (4-4-2): Udjus - Guntveit, Walde, Amankwah, Thwaite - Birkeland, Gaal, Misje, Huseklepp - Ludvigsen, Skjelde.

Kampen begynner klokken 17.00 på Fana stadion. Det er gratis inngang.

PS! Brann spiller to treningskamper også neste uke. Onsdag klokken 16.00 spiller Brann mot Bryne på Jæren mens Nest-Sotra er motstander for et blandet lag av A- og U-spillere på torsdagen. Brann.no kommer tilbake med tid og sted for denne kampen.

Nixon

Quote from: "thesevs"

Enten har de ombestemt seg eller så aner ikke sentralborddamen på Stadion hva hun snakker om...;) Men godt at det er blitt avklart!
Rød makt på Hansa

BBB-Tony

Jaja...da blir det en tur til Fana Stadion! :-) Blir spennende å se så mange A-lag spillere. Håper Yaw, Twaithe og Misje viser seg bra frem!
Mvh Tony Nordtveit

BBB-Tony

Mvh Tony Nordtveit

Kalinkasvingen

Ser lagoppstillingen fra kampen, og det er en ting jeg reagerer litt på. Nå har Brann hentet inn heltids-trenere/ledere og satser millioner. Har de ikke fått tak i noen nye ungdommer? Hørte de sendte ut en haug med brev til forskjellige spillere i vinter, men det er jo bare de samme navnene fra ifjor på dette laget.

olebrann3

matias er som sakt på landslagsamling i serbia, så mange flere er vell ikke hentet, utenom yaw som spilte

BBB-Tony

Jeg vet at Brann har forhørt seg rundt om etter mangen talenter rundt i Hordaland. Blant annet noen gutter som valgte FKH. Det tar tid å kartlegge ett slikt marked og det er ikke gjort over natten. Nye talenter vil nok ankomme klubben når de som er ansatt for å finne de, finer de rette talentene. Men jeg også begyner og bli litt utolmodig etter å se resultater av satsingen i form av spillere...
Mvh Tony Nordtveit

Kalinkasvingen

Matias Møvik og Yaw er hentet av Roald Bruun Hanssen og a-lagsmiljøet. Tenkte mer på den delen som er Brann-ung.

BBB-Tony

Ok, nei jeg vet ikke hvorfor det ikke ankommer flere talenter til Idrettsveien. Det som kan være årsaken er at det tar tid med å kartlegge som jeg sa i mitt forje innlegg.
Mvh Tony Nordtveit

Xminator

En eller annen g16 kaptein fra sogn og fjordane skal trene med Brann. Aner ikke hvem da preview på avisens pdf kun egner seg for overskrifter.

EDIT:
BA: Spilleren er Eivind Daniel Røed. Med Sogndal i ruiner og Aabrekk tilbake i kulissene for Brann er det vel naturlig at vi får en økt satsing mot fjordfylket igjen. Ingen grunn til å la Aalesund stikke av med opphørssalget.

dudo

Sikker på han er fra S&F? Eneste vestlendingen på G16 såvidt jeg kommer på er Anders Næs fra Rosendal.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Quote from: "dudo"Sikker på han er fra S&F? Eneste vestlendingen på G16 såvidt jeg kommer på er Anders Næs fra Rosendal.

I følge BA er han fra Eid, og Firda hadde ikke skrevet en helside om saken uten at han var fra fylket. Det lukter Aabrekk lang vei av dette. Egentlig burde spillere av det kaliberet han representerer inviteres fra landet. Fra de var 10 år gamle.

dudo

Ok, spiller for Rosendal da (forutsatt at vi snakker om samme karen). Hva skriver de?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Eller er det Eivind Daniel Røed det er snakk om? Jeg nekter å tro at ingen har lest papir-BA her inne!

Xminator

Quote from: "dudo"Eller er det Eivind Daniel Røed det er snakk om? Jeg nekter å tro at ingen har lest papir-BA her inne!

Eivind Daniel Røed ja. Spiller for Haugen IL. http://www.fotball.no/t1.aspx?p=51831&x=1&a=218349

Kaptein i kampen i følge hjemmesiden til Haugen IL.

FÃ¥r vistnok med seg en 17-Ã¥ring fra samme bygd.

BBB-Tony

Quote from: "dudo"Eller er det Eivind Daniel Røed det er snakk om? Jeg nekter å tro at ingen har lest papir-BA her inne!

I dagens papirutgave av BA, så står de en liten notis om at Brann henter G16 kaptein Eivind Daniel Røed over til Brann for å sjekke han ut. Røed skal trene på toppidrettsgymnaset på Tertnes i dag og de neste dagene sammen med A-laget til Brann. Det samme opplegget skal også talentet Kristian Kongsvoll (17) følge disse dagene...
Mvh Tony Nordtveit

peteE

Nammenamm, talenter er the shit! Satser alltid på ungutta i FM jeg! Lagde mine egne 'busby boys' for Brann en gang! (de var ikke så jævli gode da :P men vi kom på 2. plass i serien og vant cupen! Var veldig heldig til tider dog :D

Men elsker at Brann iallefall tester ut talenter i området, makes me happy! Talentstallen vår er langt bak lag som VIF, RBK osv. for tiden! Men dette håper jeg endres på :D

Nixon

http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1643180.ece

"Den talentfulle landslagsspilleren Anders Næs (15) fra Rosendal" har valgt Brann.
Rød makt på Hansa

Doffen85

Skulle akkurat til å kommenetere det samme, men fant ikke riktig sted å legge det. Bra at Brann har fått enda et stortalent i stallen. En eller to av disse får vi vel håpe på at slår gjennom? Har personlig stor tro på Møvik.

BBB-Tony

Quote from: "Nixon"http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1643180.ece

"Den talentfulle landslagsspilleren Anders Næs (15) fra Rosendal" har valgt Brann.

Bra at Brann henter store talenter nå! Gleder meg til å følge Brann 2 utover...
Mvh Tony Nordtveit

dudo

Men hvor store er disse talentene? Jeg vil ha Carewene og Skjelbredene, har vi disse nå?

Belfort

Quote from: "dudo"Men hvor store er disse talentene? Jeg vil ha Carewene og Skjelbredene, har vi disse nå?

Et godt spørsmål. Hvert år kommer det opp spillere som er gode nok for guttelandslagene men hvor mange av dem ser vi igjen som god a-lagsspillere senere? Tror nok dessverre ikke noen av disse omtalte guttene er i Carew eller Skjelbred klasse. Den jeg er mest spent på er Møvik. Han skal etter sigende ha noen ekstreme kvaliteter.

Xminator

Quote from: "dudo"Men hvor store er disse talentene? Jeg vil ha Carewene og Skjelbredene, har vi disse nå?

Vanskelig å forutsi. Eksempelet er jo "triksekongen" i Lyn som da han var på Møviks alder var 1.70, men som 19-åring er 1.94.

Min mening er at talentet må være på plass før puberteten, men at det skal en skikkelig porsjon flaks til i årene der hormonene dominerer for at det skal bli en tippeligaspiller av det. Carew er en slik spiller, selv om han vel fikk høyden ganske tidlig i utviklingen. Skjelbred må vi nesten bare vente og se.

Det beste er å få kontroll på så mange som mulig i den aldersgruppen Brann nå sikter mot, helst tidligere og se an hvem som kommer ut av puberteten som fotballspillere.

dudo

Selvsagt kan man aldri vite, og jeg er forsåvidt helt enig i det X skriver. Spørsmålet mitt er hvorfor har vi hentet akkurat disse? Er det akkurat disse spillerene vi vil ha, eller er de hentet pga at anledningen bød seg?

Yngve

Inside sports på BBC World i går kveld, der sa Houllier, som no er leiar for eit talentakademi i Frankrike. Han sa at ein klarde ikkje å utvikla eit talent meir enn 20 prosent etter at dei har fylt 16 år.

BBB-Tony

De har vi neppe... Kan håpe at vår siste signering er brukbar. Tross alt kaptein på G 16. Har hvertfall riktig holdning og lederegenskapene da.
Mvh Tony Nordtveit

BBB-Tony

http://fotball.bt.no/eliteserien/article101739.ece

Om ikke førstelaget fungerer som det skal, så skjer det hvertfall spennende ting i talentutviklingen til RBK for tiden.

De har startet eget fotballakademi. De har hentet mye informasjon fra England, og har nå tatt inn 120 av de mest talentfulle 12 åringene og 60 av de mest talentfulle 13 åringene som finnes i midtnorge. Fotballen er stadig i utvikling her til lands og dette er ett steg i riktig retning om RBK nå får dette til å fungere. Jeg håper flere norske klubber følger etter og setter av ressurser til noe slikt. Der i blant Brann... De største klubbene i Norge bør hvertfall tenke i disse baner. Blir spennende å følge med på dette akademiet til RBK!
Mvh Tony Nordtveit

BBB-Tony

http://fotball.bt.no/eliteserien/article101727.ece

Poster like godt denne her også... Samarbeidet mellom Brann og Løv Ham skal bli enda sterkere! Det vil jeg si er en perfekt situasjon for begge klubber! Som storklubb kan Brann dyrke frem egne talenter og låne de ut til Løv Ham. Da vil talentene få spilletid på det høyst mulig nivå foruten førstelaget og Løv Ham kan forhåpentligvis dra god nytte av dette ved å heve nivået i sin spillergruppe med ett par gode unggutter årlig. Vil si dette er en enestående mulighet for Brann! Forhåpentligvis holder Løv Ham seg i 1 divisjon i mange år og avtaler mellom klubbene som f eks denne med Walde vil hjelpe kraftig for at de skal klare det. Walde vil heve nivået ytterligere i Løv Ham. Han var meget god i fjor før han kom til Brann.
Mvh Tony Nordtveit

Xminator

Dagens BA/BT, husker ikke hvilken, Røed tilbys "kontrakt".

BBB-Tony

http://www.fxt.no/tippeligaen/article1657250.ece

Heldigvis fikk 2 lagene beholde plassene sine i 2 divisjon. Brann, med RBH i spissen gikk ut i gårsdagens aviser å sa at de ville at 2 lagene skulle ha mulighet til å spille i andre div. og det er nå bestemt at det ikke skal gjøres noen endringer på dette...
Mvh Tony Nordtveit

dudo

Quote from: "Xminator"Dagens BA/BT, husker ikke hvilken, Røed tilbys "kontrakt".

Sikkert bra. Når er neste storturnering for juniorene slik at vi kan få en pekepinn på det vi driver med?

Kararay

noen som har oversikt over treningskampene?
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

BBB-Tony

Eneste jeg vet er at de skal spille en treningskamp mot ett lokalt lag i løpet av denne uken eller neste uke tror jeg...
Mvh Tony Nordtveit

Nixon

Brann har tatt vekk Brann2-kampen mot Nest-Sotra på brann.no. Det kan tyde på at den ikke blir noe av.
Rød makt på Hansa

BBB-Tony

Quote from: "Nixon"Brann har tatt vekk Brann2-kampen mot Nest-Sotra på brann.no. Det kan tyde på at den ikke blir noe av.

Kan ha sammenheng med at dagens kamp ble flyttet til i dag og at det er så mange skader på sentrale spillere at de som i utgangspunktet hadde spillt mot Nest-Sotra fikk spille i dag? Hvertfall noen av de...
Mvh Tony Nordtveit

The Boss

Quote from: "Nixon"Brann har tatt vekk Brann2-kampen mot Nest-Sotra på brann.no. Det kan tyde på at den ikke blir noe av.

Mener det sto på brann.no at denne kampen ble avlyst ja.

Brann&Bergen<3

Quote from: "tonynord"Eneste jeg vet er at de skal spille en treningskamp mot ett lokalt lag i løpet av denne uken eller neste uke tror jeg...

Hørte fra en kompis som spiller på Os sitt juniorlag at de skulle spille mot Brann 2 i morgen.

Fredag 07.mars på Nymarksbanen kl. 17.30, Brann 3.div.lag - Os

aukland

Quote from: "Brann&Bergen<3"
Quote from: "tonynord"Eneste jeg vet er at de skal spille en treningskamp mot ett lokalt lag i løpet av denne uken eller neste uke tror jeg...

Hørte fra en kompis som spiller på Os sitt juniorlag at de skulle spille mot Brann 2 i morgen.

Den kampen var idag, og Brann 2 vant. Tror det endte 4-2 om jeg husker riktig.. men er ikke sikker.

Synes Brann kunne offentliggjort en liste over Brann 2 spillerne og de som er med i ungdomssatsingen, slik at vi ante hvilke talenter vi har å gjøre med.

Innlandsmax

Quote from: "aukland"
Synes Brann kunne offentliggjort en liste over Brann 2 spillerne og de som er med i ungdomssatsingen, slik at vi ante hvilke talenter vi har å gjøre med.

Godt poeng. Støttes.

BBB-Tony

Godt poeng. Støttes.

Ja, det hadde vært fint med en oversikt over hvem som er i den stallen også. Jeg har sendt en mail til utviklingssjefen i Brann, forhåpentligvis vil han legge ut en liste eller maile den til meg.
Mvh Tony Nordtveit

aukland

Quote from: "Brann&Bergen<3"

Den kampen var idag, og Brann 2 vant. Tror det endte 4-2 om jeg husker riktig.. men er ikke sikker.

MÃ¥ rette meg selv her. De spilte mot Odda, og ikke Os. Og Brann 2 vant 3-2.

Innlandsmax

Godt poeng. Støttes.

Ja, det hadde vært fint med en oversikt over hvem som er i den stallen også. Jeg har sendt en mail til utviklingssjefen i Brann, forhåpentligvis vil han legge ut en liste eller maile den til meg.

Utmerket. Noen respons?

BBB-Tony

Godt poeng. Støttes.

Utmerket. Noen respons?

Nei, det er dårlig med respons fra utviklingssjefen, men jeg har sendt tilsvarende mail til leder for Brann Ung. Forhåpentligvis kan han svare oss :)
Mvh Tony Nordtveit

BBB-Tony

Fikk svar fra Brandt i dag og han skriver som følger på spørsmål om jeg kunne få en oversikt over stallen eller om den kunne legges ut på brann.no:
Hei. Alt dette vil komme på brann.no etterhvert som ukene skrider frem.
Mvh Tony Nordtveit

Innlandsmax

Quote from: "tonynord"Fikk svar fra Brandt i dag og han skriver som følger på spørsmål om jeg kunne få en oversikt over stallen eller om den kunne legges ut på brann.no:
Hei. Alt dette vil komme på brann.no etterhvert som ukene skrider frem.
Flott! Bra jobba!

BBB-Tony

Takk! ;-) Hehe... Forøvrig en artikkel om unggutta som er med Brann til Malaga. Kanskje de blir å finne i Brann om en stund. De viser hvertfall lovende takter...

http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6225&brann=4f925406da17aa70887676e704fa2e51
Mvh Tony Nordtveit

BBB-Tony

Forøvrig noen som vet om Møvik er med på denne treningsleiren?
Mvh Tony Nordtveit

RekeRolf

Matias er i Nederland med G17-landslaget, og kan difor ikkje være med på turen :)
EM kvalik, mellomspel trur eg.

Yngve

Fann ikkje nokon eksisterande tråd, så oppretta ein ny.

Brann 2 spelte i dag treningskamp borte mot divisjonskollega Stord. Tapte 4 - 0. Var 1 - 0  til pause. Absolutt ingen pÃ¥ Brann 2 imponerte. Spelarar som Møvik var med. Lovar ikkje mykje godt før sesongen deira.. Men skal pÃ¥peikast at snittalderen pÃ¥ det laget knapt er over 17..

BBB-Tony

Meget ung gjennomsnittsalder på laget. klart det spiller inn i en slik kamp. Stord Sunnhodland har også ett par talentfulle spillere, samtidig som de har ett par eldre karer og er ikke noe dårlig lag.
Mvh Tony Nordtveit

Yngve

Men Stord var i nedrykkstriden i nesten heile fjor og kjempa seg til slutt til ein sjuandeplass.. Men når det er sagt, så betyr det sikkert ein del for dei å slå Brann. Same kvem som er på det laget.. Brann 2 vert nok betre når dei får med seg ein og anna spelar frå a-laget.

BBB-Tony

Mvh Tony Nordtveit

Christoball

ble mest imponert over når Thwaite ropte på Misje, kunne knapt sagt det bedre selv...

ellers var det lite briljering og ingen som så ut som de hørte hjemme 3 divisjoner høyere... husker eg ikke helt feil så kom vel alle målene etter 60 min, når djerv var blitt slitne...
mest positive for min del var egentlig å se Tijan igjen... ett par små uker så tror eg vi har han tilbake...

BBB-Tony

Det som ofte kommer til å prege kampene til Brann 2 er nok at de kommer til å avgjøre kampene mot slutten av kampen. Da trer gjerne A-lagspillerne frem og viser at de har bedre utholdenhet enn alle de andre og trekker med dette med seg juniorspillerne til Brann. At Brann 2 stiller med 3-4 A- lagspillere har ikke alltid så mye å si før mot slutten...
Mvh Tony Nordtveit

olebrann3

Brann vant 3-2 over Hovding, 2 mål av misje og et av ludde

http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6363

BBB-Tony

Ser guttelaget til Brann har gjort det bra i en Eliteturnering i Danmark.
http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6383

Var oppom Stemmemyren å såg Sandviken-Brann, muligens smågutter eller guttespillere, må si jeg ble litt imponert. Brann-spillerne hadde tydlig bedre ballkontroll, pasninger og forståelse for spillet enn Sandviken-spillerne. Antydninger til samme kombinasjoner som vi ofte ser på A-laget kom til syne. Om dette var tilfeldig eller ikke vet jeg ikke siden jeg bare har sett 45 minutt av fotballen deres...
Mvh Tony Nordtveit

dudo

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6384

Vant 4-0 mot Follese i dag.
Mål: Møvik x 2, Preben Johansen, Thwaite. Ellers var Udjus, El Fakiri, og Yaw i aksjon. Hvor var Misje?

BBB-Tony

Sterk i troen på opprykk i år! Både smårusk og sykdom i A-lagstroppen er nevnt, så jeg tipper Misje inngår i en av de to kategoriene...
Mvh Tony Nordtveit

Kararay

May 13, 2008, 19:17:32 PM #81 Last Edit: May 13, 2008, 19:20:37 PM by Kararay
Noen som nevnte opprykk? Brann2 tapte 1-2 idag mot dumpekandidat Norheimsund. Huseklepp bør ta seg en pille. For dårligere har eg aldri sett fyren. Rævva dårlig rett og slett. Selv om han puttet.
Ivar Hoff

Nixon

Jepp, Huseklepp var ikke noe god i dag. Han har tilsynelatende et godt stykke igjen til å kunne gjøre noe fra eller til i TL.

Ellers var det et ganske så ungt Brann2 i dag. Og jeg lurer på om klubben brøt de nye reglene som klubbene i TL er blitt enige om. For skal det ikke være minst fire A-spillere på laget? Brann stilte bare tre i dag.
Rød makt på Hansa

brann.avd.molde

Brann 2 var forsterket med Yaw Amankwah, Armann Björnsson, Erik Huseklepp og Matias Møvik fra A-laget. Samtlige spilte 90 minutter.

Jeg så dog ikke kampen så vil ikke si at dette stemmer. Hentet det fra Brann.no
Eg må inn!

Nixon

Det stemmer det. Jeg misste litt på Møvik som jeg ikke trodde hadde A-lags status. Han gjorde forøvrig en heller dårlig kamp.
Rød makt på Hansa

Langhår

Jeg forventer ikke så mye fra Huseklepp før et godt stykke ut på høsten i år. Et beinbrudd er et beinbrudd og det vil ta lang tid før han får tilbake den formen og ikke minst "feelingen" han hadde før skaden.

Hele sesongen ble antagelig mer eller mindre spolert for ham når foten knakk. Det var derfor meg og flere med meg etterlyste forsterkninger i slutten av forrige vindu.

Mirakler kan selvsagt skje og jeg skal ikke si at det er umulig for Huseklepp å prestere godt denne sesongen, men personlig tror jeg hans prestasjoner vil variere. Enda mer enn ifjor.

Dessverre.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

BBB-Tony

Såg lett i dag at Brann 2 ikke kommer til å rykke opp uten hjelp fra 5 A-lags spillere i hver kamp. Fikk med meg de første 60 minuttene og da hadde begge lag til gode å imponere. Greit andre mål av Nordheimsund... Huseklepp var ganske svak, men hva skal mann forvente av en spiller som har vært ute så lenge med en så alvorlig skade? Kanskje litt mer siden motstanderen var så pass svak.
Mvh Tony Nordtveit

Kararay

5-1 til andrelaget i dag. men sjansestatistikken var iflg en nøytral person 7-7.

Twaite, armann, møvik, misje, huseklepp, yaw og ludde de mest kjente.
Ivar Hoff

dudo

Jeg synes det er småveis oppsiktsvekkende (positivt) at de lar Møvik ta straffene så lenge det er så mange andre rutinerte spillere på laget. Håper det er en refleksjon av typen, og ikke at man ledet og var sikker på seier.

BBB-Tony

Brann 2 vant 4-1 over kommende cup-motstander til A-laget, Austevoll i kveld. De som var med fra A-laget var Guntveit, Huseklepp, Udjust, Fakiri og Björnsson og Ludde. Fakiri var i store deler av kampen meget svak, Björnsson og Udjust hadde ikke det store Ã¥ gjøre gjennom kampen, men Udjust tar det som kommer i starten av andre omg nÃ¥r Austevoll etablerer ett visst press. Huseklepp var aktiv i perioder i dag og har 3 assister. Men han tar seg flere ganger til leggen i løpet av kampen, noe som ikke er bra... Guntveit som dannet dagens sentrale midtbane med Fakiri var god syns jeg. Han jobber hardt gjennom hele kampen. Ludde putter 1, om ikke 2? Fikk ikke med meg hvem som scoret det siste mÃ¥let. De øvrige mÃ¥lene ble scoret av Møvik. I starten av andre omg klarer Austevoll og etablere ett lite press og stÃ¥ høyt. I denne perioden skapte de det meste fra høyresiden sin. Men ellers i kampen har vi full kontroll og vinner fortjent. Ingenting som tyder pÃ¥ at vi har noen cupbombe i vente, men som alle vet: cup er cup! :)   
Mvh Tony Nordtveit

olebrann3

http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6439 der var det kommet på brann sin side og, møvik scorte 2 og ludde 2

BBB-Tony

Yaw hinket forresten av med noe som kan ligne en lyskeskade...
Mvh Tony Nordtveit

krakra

Quote from: tonynord on May 26, 2008, 20:01:45 PM
Brann 2 vant 4-1 over kommende cup-motstander til A-laget, Austevoll i kveld. De som var med fra A-laget var Guntveit, Huseklepp, Udjust, Fakiri og Björnsson og Ludde. Fakiri var i store deler av kampen meget svak, Björnsson og Udjust hadde ikke det store Ã¥ gjøre gjennom kampen, men Udjust tar det som kommer i starten av andre omg nÃ¥r Austevoll etablerer ett visst press. Huseklepp var aktiv i perioder i dag og har 3 assister. Men han tar seg flere ganger til leggen i løpet av kampen, noe som ikke er bra... Guntveit som dannet dagens sentrale midtbane med Fakiri var god syns jeg. Han jobber hardt gjennom hele kampen. Ludde putter 1, om ikke 2? Fikk ikke med meg hvem som scoret det siste mÃ¥let. De øvrige mÃ¥lene ble scoret av Møvik. I starten av andre omg klarer Austevoll og etablere ett lite press og stÃ¥ høyt. I denne perioden skapte de det meste fra høyresiden sin. Men ellers i kampen har vi full kontroll og vinner fortjent. Ingenting som tyder pÃ¥ at vi har noen cupbombe i vente, men som alle vet: cup er cup! :)   
2*Ludde står det på Brann.no. Kan du fortelle hvordan han var sånn rent spillermessig? Kan han være et alternativ som spiss mot Molde nå som Demba reiser på landslagsoppdrag og med Winters totalt utav form, eller må vi dra opp Karadas fra stopperrollen han har blitt så varm i?

BBB-Tony

May 26, 2008, 21:26:17 PM #93 Last Edit: May 26, 2008, 21:27:59 PM by tonynord
Jeg syns ikke Ludde er god nok for A-laget til Brann pr. dags dato. Men med litt mer innsats, så kan han være aktuell som en nødløsning. Han er en goalgetter som kan fungere i TL, men han arbeider for lite til at han skal være god nok for A-laget. Målene i dag kom på den relativt enkle måten: putter ballen fra kloss hold. I det minste på rett plass til rett tid. Han og Helstad i tospann på topp tror jeg fungerer dårlig. Helstad vet vi ikke arbeider så mye bakover og Ludde gjør ikke mye defensivt han heller. Kommer ikke Winters i bedre form, så kan nok Ludde vurderes. Han stiller uansett før Azar i køen. Azar skal dyrkes som stopper!
Mvh Tony Nordtveit

olebrann3

mener møvik stiller før ludde i køen, bedre å dyrke et talent som er like god som en kar som bare blir eldre

smaalanda

Møvik kan ikke spille fordi han er ikke registert inn i Brann troppen dette året etter hva jeg har forstått. Så dette kan glemmes.
KMO!!!

Nixon

Quote from: smaalanda on May 27, 2008, 07:27:51 AM
Møvik kan ikke spille fordi han er ikke registert inn i Brann troppen dette året etter hva jeg har forstått. Så dette kan glemmes.

Møvik er med i Brann sin tropp. Jeg rotet også litt med det tidligere...
Men det han har vist til nå for Brann2 og for Brann i cupen tilsier ikke at han er bedre enn TFL. At han eventuelt skal stille foran i køen må ene og alene være fordi han er en fremtidens mann i Brann, mens TFL er på vei ut.
Rød makt på Hansa

vebo

Det er brann.no som roter, men nå står han der igjen.
Tiocfaidh ár lá

Drunkie

Mener at Møvik har det som skal til for å dukke opp som en joker på slutten.
Selvfølgelig er det vanskelig å dra spillet man ser i 3 divisjon mot TL, men samtidig så føler jeg ihvertfall etter å ha sett noen Brann2 kamper at han stiller foran i køen i forhold til Ludde.

Ihvertfall hvis man i tillegg ser på at det kan virke som at ludde er frøset ut av Mjelde.

Den som definitivt skuffet i går var vel fakiri, som så å si aldri jobbet bakover når han hadde vært fremme i angrep. Antar at dette er noe Steffensen/Mjelde og bør ha lagt merke til også.

BBB-Tony

Quote from: Nixon on May 27, 2008, 07:51:44 AM
Quote from: smaalanda on May 27, 2008, 07:27:51 AM

Møvik er med i Brann sin tropp. Jeg rotet også litt med det tidligere...
Men det han har vist til nå for Brann2 og for Brann i cupen tilsier ikke at han er bedre enn TFL. At han eventuelt skal stille foran i køen må ene og alene være fordi han er en fremtidens mann i Brann, mens TFL er på vei ut.

Syns Møvik har vært vell så god som Ludde i andrelagskampene... Scorer jevnt og trutt gjør han også.
Mvh Tony Nordtveit

Klaus_Brann

Vet ikke helt hvilken tråd jeg skal putte dette innlegget i, men valgte denne siden det var her det skjedde.

Brann 2 spilte kamp, og Dan Riisnes måtte ta på seg hanskene. Jeg vet ikke helt hvor lenge Udjus er ute, men det er ikke poenget. Bør vi ikke ha tre keepere? Føler det er helt på trynet at vi har så dårlig dekning på keeperplassen. Hva hvis Opdal hadde blitt skada mot Molde?Riisnes i et par tippeligakamper hadde vel kanskje ikke hjulpet på resultatet.

Vi har et KJEMPEPROBLEM!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Langhår

Absolutt. Det er selvfølgelig bak mål å ikke ha tre keepere. Det er en grunn til at så godt som alle andre toppklubber har det. Jeg har sett BruunH forsøke å bortforklare dette gang på gang, uten hell. Kronargumentet han bruker er at man kun har kamptilbud for to, men det er jo selvsagt ingen unnskyldning.

Stakkars Dan Riisnes han ligger sikkert våken av angst om natten....
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

tr0Ndemann

Jeg begynte selv å lure når jeg så Dan i mål på Myrane i kveld, ja. Det skal ikke (med mindre det er unntakstilstand) være nødvendig å putte en 40+ år gammel mann i mål, selv om det er et andrelag. For øvrig skal Riisnes ha all ære, der han gjorde en god kamp mot Askøys unggutter der han kun slapp inn ett mål.

Helt klart må noe gjøres.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Klaus_Brann

Nei riktig, det er ingen unnskyldning. Det er faktisk helt utrolig at vi ikke har det.
Noen synes sikkert det hadde vært morsomt om Riisnes hadde måttet stå i mål i tippeligaen, men det hadde vært en skandale om dette hadde blitt en realitet.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

revert

Altså nå har jo Opdal sin helse vært litt så som så nå i vår. Mulig han er kvitt alle plagene men blir ikke Udjus frisk blir det altså kepeertrener som i verste fall må vokte buret mot RBK. Selvfølgelig skal det litt til og Opdal må jo bli skadet på et vis, men det er en mulighet.

Og det er ikke bra!

BBB-Tony

Quote from: Klaus_Brann on June 02, 2008, 21:37:18 PM
Vet ikke helt hvilken tråd jeg skal putte dette innlegget i, men valgte denne siden det var her det skjedde.

Brann 2 spilte kamp, og Dan Riisnes måtte ta på seg hanskene. Jeg vet ikke helt hvor lenge Udjus er ute, men det er ikke poenget. Bør vi ikke ha tre keepere? Føler det er helt på trynet at vi har så dårlig dekning på keeperplassen. Hva hvis Opdal hadde blitt skada mot Molde?Riisnes i et par tippeligakamper hadde vel kanskje ikke hjulpet på resultatet.

Vi har et KJEMPEPROBLEM!

Nå hadde vi nok fått dispensasjon til å hente inn forsterkning om Opdal ble skadet, men vi burde absolutt hatt bedre dekning på keeperplassen. Men han gjorde etter rapportene, sakene sine bra mot Askøy i kveld! ;-)
Mvh Tony Nordtveit

Klaus_Brann

Det hadde vi vel kanskje gjort ja, men jeg hadde nok fått hjertet i halsen om Opdal hadde blitt skadet på onsdag når vi leder 1-0 over RBK, det er 60 minutter igjen å spille, og nr. 43 entrer banen:-)

Brann4

og hvis opdal og riisnes blir utilgjengelig, kommer 16 år gamle jørgen mohus inn i bildet. kanskje branns bakerste om noen år?

krakra

Quote from: Brann4 on June 02, 2008, 23:04:44 PM
og hvis opdal og riisnes blir utilgjengelig, kommer 16 år gamle jørgen mohus inn i bildet. kanskje branns bakerste om noen år?
evt. blir Thorbjørnsen hentet tilbake fra lånet. Sykemeldingen går snart ut.

stormde

La oss være enig om at Riisnes ikke bør spille, men å si at han er nervøs er bare tull.
jeg vet han ikke har et snev av angst når det gjelder slike ting..
Uansett vi bør ha en bedre reserve enn Riisnes.
eg drakk den skål,som Ulrikken meg skjenkte

Belfort

Det er direkte amatørmessig av Brann og ikke ha en 3 keeper.

Xminator

Om vi har en junior som ikke holder mål, eller en 3. keeper som ikke holder mål - eller stiller med Riisnes som ikke holder mål betyr absolutt ingenting. Brann har jo en 3. keeper i Thorbjørnsen. At alle 3 er (små)skadet samtidig er strengt tatt utenfor Branns kontroll.

Nixon

Quote from: Belfort on June 03, 2008, 07:06:12 AM
Det er direkte amatørmessig av Brann og ikke ha en 3 keeper.

Da har Brann i så fall vært amatørmessige så lenge jeg kan huske. For når har Brann egentlig hatt tre keepere som har holdt noenlunde TL-standard?
Rød makt på Hansa

gunnar

Men Møvik fortsetter å score mål:
"- En klassescoring av Matias, skryter Nilsen. - RÃ¥skap."

Klaus_Brann

Quote from: stormde on June 03, 2008, 06:40:56 AM
La oss være enig om at Riisnes ikke bør spille, men å si at han er nervøs er bare tull.
jeg vet han ikke har et snev av angst når det gjelder slike ting..
Uansett vi bør ha en bedre reserve enn Riisnes.

Hvem har sagt dette? Hvis det er meg du sikter til, så sier jeg kun at jeg hadde vært nervøs hvis Riisnes måtte ta over for Opdal.

gladiporno

Det er vel Morten Iversen som pleier å spille juniorkampene og 2. lagskamper når Udjus er ute. At Riisnes spiller er vel fordi vår juniorkeeper er skadet, vil jeg tro.

Det er jo ingen dramatikk i det hele tatt. Det er svært vanlig at man har to keepere i A-stallen og juniorkeeper som tredjekeeper. Denne modellen har Brann kjørt i nesten alle år. Problemet nå er at to av disse er skadd.

gladiporno

June 03, 2008, 22:35:40 PM #116 Last Edit: June 03, 2008, 22:41:56 PM by gladiporno
QuoteDa har Brann i så fall vært amatørmessige så lenge jeg kan huske. For når har Brann egentlig hatt tre keepere som har holdt noenlunde TL-standard?

Det var vel i 2004, da Thorbjørnsen kom tilbake fra Hovding at Brann hadde tre gode keepere i A-stallen. Dette ble svært problematisk da Brann ikke hadde kamptilbud for alle tre ettersom Thorbjørnsen allerede Ã¥ret før nÃ¥dde senioralder - hvilket ogsÃ¥ var Ã¥rsaken til at han ble lÃ¥nt ut til Hovding.  Problemet løste seg da Rønningen stakk til RBK midt i sesongen.

Slik jeg ser det, er det ikke særlig aktuelt å ha tre gode keepere i a-stallen der alle har oversteget junioralder. Hvilken seriøs keeper er villig til å være i en klubb der han faktisk ikke kan spille noen kamper i det hele tatt?

BBB-Tony

June 03, 2008, 22:39:30 PM #117 Last Edit: June 03, 2008, 22:41:09 PM by tonynord
Quote from: gladiporno on June 03, 2008, 22:25:49 PM
Det er vel Morten Iversen som pleier å spille juniorkampene og 2. lagskamper når Udjus er ute. At Riisnes spiller er vel fordi vår juniorkeeper er skadet, vil jeg tro.

Det er jo ingen dramatikk i det hele tatt. Det er svært vanlig at man har to keepere i A-stallen og juniorkeeper som tredjekeeper. Denne modellen har Brann kjørt i nesten alle år. Problemet nå er at to av disse er skadd.

For de som har sett "før kampen" på BTV, så røper MIM at han ikke er tilfreds med keepersituasjonen i klubben nå, og det kommer til å bli endringer når det går an. Altså når overgangsmarkedet åpner. Enten hente inn en ny keeper eller hente hjem Thorbjørnsen. Jeg mener at det ville vært nyttig å ha en tredjekeeper som var utlånt til Løv Ham. Da hadde tredjekeeperen forhåpentligvis fått kamptrening samtidig som han kunne trene med Brann-laget inn i mellom. Og selvsagt kunne bli hentet tilbake til Brann om nødvendig.
Mvh Tony Nordtveit

gladiporno

monzilla

For ikke å glemme at Thorbjørnsen er ute i flere mnd framover.

krakra

Quote from: monzilla on June 03, 2008, 23:55:59 PM
Flere mnd? Det er vell snart 2mnd siden han ble sykemeldt i 2mnd?

TheRock

- Boten er på 1500 kroner. Det er det som er det vanlige sanksjonsmiddelet hos oss. Det har ikke vært vanlig med poengtrekk, i hvert fall ikke siden jeg begynte her i 1994, understreker Hauge.

NFF avkrefter ikke 100% at poengtrekk er usannsynlig, selvfølgelig, sålenge Brann er inne i bildet...

Xminator

Quote from: monzilla on June 03, 2008, 23:55:59 PM

Thorbjørnsen er friskmeldt og blir hentet tilbake så snart overgangsvinduet åpner.

Doffen85

Poengtrekk for hva?

Xminator

Riisnes stod uten lisens i 3. divisjon, og iBergen prøver å lage en sak ut av det. Når ingen vil love noe, og forbundet uansett ikke kan gjøre noe før andre kampen han står uten lisens, og på toppen av det hele maksimal bot er 1500 så blir det mye vann og lite spiker i suppen. Regner også med at RBH har løst lisens for Riisnes i skrivende stund og suppen nå er uten spiker.

BBB-Tony

http://fotball.bt.no/eliteserien/article109547.ece

Kamptilbud eller ikke... I Sandefjord får han heller ikke spille! Han hentes hjem 1. August, og vi skal ha 3 keepere i stallen i høst mener RBH.
Mvh Tony Nordtveit

BBB-Tony

Men tilbake til Brann 2! Ser i avisen i dag at Hordaland har rekordmange talenter med på talentutviklingen til NFF i Porsgrunn! Blant annet lillebroren til Mattias Møvik er med... 9 spillere fra Hordaland er kommet med. Og av de, så er hele 5 av de Løv Ham spillere som enten er i troppen eller i utfordrergruppen! Dette må jo være noe for Brann å se nærmere på? Anders Næs fra Rosendal, som har vært med å trene med Brann ett par ganger er også tatt ut.
Mvh Tony Nordtveit

dudo

Kommer ikke Næs til sommeren/etter sesongen? Eller tar jeg feil av han og en annen nå?

Xminator

Det er uansett helt 2012. Du setter ikke en 16-åring på benken på Lerkendal. Eller Stadion. Da er det bedre med nr. 43.

dudo

Selvsagt ikke, men så er jo dette også en Brann 2-tråd.

Xminator

Jeg er skeptiker til "egenutviklet", så frem til en av dem lykkes på A-laget hvert år, så ser jeg på talentsatsingen som sløsing med penger.

dudo

Hehe, det er vi klar over! ;-) Jeg mener at det norske - eller forsåvidt nordiske - markedet ikke er større enn at vi som en av de meste ressurssterke klubbene skal bruke litt ressurser på å være markedsledende både når det gjelder oversikt og spillerutvikling. En ferdig utviklet spiller er langt mer enn bare talent.

Xminator

Om 10 år vil den ENE spilleren som (kanskje) ble god nok ha kostet 90 millioner kroner å utvikle. Og forsvant garantert som bosman etter å ha sutret for å bare spille 90 minutter i 26 kamper.

dudo

Xminator

Og hvor mange av de de 7, 9 og 10 er fra distriktet - kontra de som er blitt hentet på grunn av talentet mer enn hvor de er født?

Det er spillere med talent som Jaiteh som skal hentes. Da må man se litt lenger enn til Radøy. Og de må hentes så sent som mulig i forhold til å være med i "kvoten" så man er mest mulig sikker på talentet. Igjen ref Jaiteh.

Den andre måten jeg har tro på er å hente flere hundre "elever" så tidlig som mulig, og da før fylte 8 år, trene knallhardt og luke bort talentene som visner etterhvert. Det er selvsagt noe som hadde blitt slaktet i Norge.

dudo

Quote from: Xminator on June 04, 2008, 16:37:43 PM
Og hvor mange av de de 7, 9 og 10 er fra distriktet - kontra de som er blitt hentet på grunn av talentet mer enn hvor de er født?

Det vet jeg ikke, og det er i mine øyne fullstendig uinteressant. Om vi har et fornuftig tilbud utdanningsmessig er det ikke noe i veien for å hente folk fra hele Norden (fortrinnsvis) etter de er ferdig med ungdomsskolen.

Poenget er uansett at vi i fremtiden må ha 4 spillere som har vært i Brann siden før de fylte 18. Hvorfor ikke gjøre det riktig?

Det er heller ikke tilfeldig at lag som Ajax og PSV får frem den ene storspilleren etter den andre. Talentutvikling er noe man kan være god i, og som til og med kan svare seg i lengden. (Uten å ha noen tall regner jeg med dette er tilfellet for de nevnte klubbene.

Når man i tillegg ser at en spiller som Bjørkøy går for 6,5 mill er det ikke vanskelig å forsvare det dobbelte av den summen i året til talentutvikling.

Nixon

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6495&brann=7d7b533b68f666265d414edb51e1e07c

Brann2 vant over Vadmyra i går med kun Misje og Møvik fra A-stallen.

Forsåvidt imponerende, men mer interessant er det at Tore Kannelønning kom inn etter 70 minutter.
Er ikke han utlånt til LøvHam? Og har utviklingen hans stoppet opp såpass at han ikke forsvarer en startplass blant juniorene på Brann2?
Rød makt på Hansa

Yngve

Han har vore skada sidan jol. Har kontrakt ut månaden.

Belfort

Noen som vet hvem som puttet mot tertnes i går?

olebrann3

Brann vant 2-1, målscorerene var preben johansen og misje.. Møvik gikk av banen etter 20 min med en skade i brystbeinet:P

krakra

Brann 2, bestående av stort sett juniorer slo Lyngbø 4-3. Noen som vet hvem som puttet?

revert

Sandrino Arenås scoret de to første. Tror det var Ronny Skjelde som scoret nr 3 og nr 4. Siste målet kom forøvrig i siste sekund bokstavlig talt. Lyngbø rakk knapt å begynne før Terje Hauge blåste det hele av

BBB-Tony

Veldig sterkt av andrelaget vårt å vinne de 3 siste. Har foregått bort i mot uten A-lagspillere, og jeg hadde ærlig talt trodd at vi ville bli passert på tabellet i denne perioden. Opprykk i år. Hipp hipp!
Mvh Tony Nordtveit

Yngve

Norge vart i helga nordisk meister i Fotball. Brann har med minst ein spelar i det laget, Anders Næs. Ein annan på det laget sit på benken til Viking i kveld. Så der er det nokre talentfulle spelarar tydlegvis.

Xminator

Ludde scoret 6 mål for Brann 2 i dag... Få ham på banen mot Marseille. Kanskje vi kan få ham igjenom alene med keeper ett par ganger før Marseille scorer...

Ricky

Utvilsomt en sterk søknad, 3.divisjon eller ei. Bør være høyaktuell iallefall for innhopp i kampene som kommer.

Ferguson

Euro Armann og Ludde på topp mot Marseille!!!!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Turøyen

http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6779
Korfor spiller ikkje denne mannen på a-laget??
Nei det ligner ingen Bergensgutt å være mutt!!

Texas

August 25, 2008, 21:00:58 PM #148 Last Edit: August 25, 2008, 21:03:21 PM by Texas
Ludde leverte en sterk søknad for å starte neste kamp, men det skal bemerkes at follese forsvaret var noe av det svakeste som noen gang har gjestet stadion. Men til sammenligning jogget winters rundt på gresset og virket helt uinteressert i å spille fotball. Huseklepp kom inn i andre omgang og fikk veldig mye rom, og tråklet seg igjennom follese forsvaret gang på gang. Bjarnason spilte solid hele kampen, men fikk ikke alt for mye å bryne seg på. guntveit var sikker defensivt, men tok ikke mange initiativ offensivt.

edit: Både åbrekk og mjelde så kampen. Det så ut som mjelde storkoste seg.......enn så lenge.

abe78

Uansett hvor dårlig han måtte være så fortjener han plassen før Winters som helt klart er ferdig på toppnivå. Ludde har fremtiden forran seg.
.og husk!

Xminator

Også intressant at Kannelønning nå er tilbake i Brannstallen. Han fikk vel skryt i denne treningskampen der Brasilianeren floppet, så ikke umulig dette blir neste Branndebutant en gang i høst.

Xminator

Brann fortsetter parademarsjen i 3. divisjon. Denne gangen 3-0 på bortebane mot Norheimsund med kun 1 A-benkesliter på laget. Gledelig å se at Møvvik er kjapt tilbake etter skade.

olebrann3

brann vant 4-3 mot austevoll, målscorerene var anders næs 2 mål, kannelønning 1 mål og et selvmål

esp123

Ifølge brann.no, scorte Næs hattrick.

Belfort

Endelig en midtbanespiller i Brann som ikke er vaksinert mot scoringer.

olebrann3

da har eg fått feile opplysninger...

vebo

Tiocfaidh ár lá

revert

Quote from: vebo on September 07, 2008, 10:13:40 AM

For de som er glad i blusse er det vel bare å tømme bluss-skapet før denne kampen. Er jo ikke regler for slik nedover i divisjonene.

BBB-Tony

September 07, 2008, 11:44:16 AM #158 Last Edit: September 07, 2008, 11:54:45 AM by tonynord
Skal ikke si det sikkert, men jeg tror det er de samme reglene i 3 divisjon som i TL. Tror skille går når en kommer ned til 4 divisjon.

Lover veldig bra at Brann 2 presterer så bra uten så mangen innslag fra A-laget. Håper spesielt Næs som kun er 16 år får en fin utvikling, og kan bli en god spiller for Brann.
Mvh Tony Nordtveit

revert

Jaha. Jeg trodde det kanskje var i 3 div skillet gikk. Mener å huske at det var endel som blusset på en Brann 2 kamp på Fana Stadion ifjor.

BBB-Tony

Som sagt; Jeg er ikke sikker, så det kan godt være jeg tar feil.
Mvh Tony Nordtveit

Xminator

Her har de jobbet og slitt for opprykket, og så vil NFF kaste 2. lagene ned igjen i 3... Ett skudd for baugen på Branns millionsatsing på talentutvikling før det er kommet skikkelig i gang...

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/vif/article2206419.ece

Ricky

Fin avslutning på den artikkelen.
"Bare fire Tippeligaklubber har ikke 2. lag i den tredje øverste divisjonen. Disse lagene er Bodø/Glimt, Brann, Aalesund, HamKam og Molde."

Det er jo også litt sjarmerende med fyren som kjemper for å revitalisere, forbedre og videreutvikle norsk 3.divisjon, blant annet ved å endre navnet til "2.divisjon"... Sorry mac, men nivå 4 i en mininasjon som Norge er og blir fotball på hobbybasis. Det er ikke der vi bør plassere elitetalenter og gi dem matching.

BBB-Tony

September 11, 2008, 09:24:38 AM #163 Last Edit: September 11, 2008, 09:26:51 AM by tonynord
http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6838

Brann 2 cruiser videre, og knuste Øygard hele 11-3 på Stadion i går! Guntveit puttet 4 fra sin midtbaneposisjon, og Yaw puttet 3, alle på dødball. Björnsson spillte en omg., og scoret på ett langskudd. Selv om Brann 2 vinner, så var ikke Helge Nilsen helt fornøyd med det U-spillerene presterer.

Undrer litt på den siste setningen i artikkelen: "Johan Thorbjørnsen og Kenneth Udjus kom også innpå i 2. omgang". Tok de en "engen", og satte en av keeprene på topp, eller spillte de bare litt hver i andre omg?
Mvh Tony Nordtveit

Klaus_Brann

Haha, sinnsyke greier, dette skulle man sett.

dudo

Cato er en kjempegutt! Synd han ikke er bedre og yngre ... ;-p

Straffe!!!

Brann 2 spiller hjemmekamp mot Tertnes på Stadion idag kl. 19.

Etter mine beregninger bør seriegullet (...) definitivt være sikret med poeng ikveld!!!
Det blir da opprykksfinale sannsynligvis mot Stord.

Et lite NB er vel muligheten for at kampen blir flyttet på kort varsel, pga. regn og baneforhold? Har imidlertid ikke sett noe til dette.

gunnar

hansek

Nå som kontrakten i tippeligaen er så godt som sikret bør Brann prioritere andrelaget. Det kan gjøres ved å la mange etablerte stjerne stå over siste seriekamp før andrelaget skal ut i kvaliken. Foreslår at Sigurdsson, Bakke, Fakiri, Karadas og Huseklepp spares til kvalikene. Hehe. Det er uendelig mye viktigere å rykke opp i 2.div enn 2-3 ekstra poeng i Tippeligaen. Synes det er veldig betryggende at andrelaget har klart seg strålende nesten uten hjelp av de etablerte, men nå gjelder det å klare opprykket. Har merket meg at keeperen Iversen har spilt veldig mye pga skadesituasjonen. Han er visstnok bare 16 år, er det noen som har mer info om ham? Keepertype, høy, lav etc ?

dudo

Man har vel et visst minsteantall kamper man må ha spilt for 2. laget for å kunne spille en opprykksfinale. Og har man muligheten til å sende VIF til kvalikk skal selvsagt ingen spares. ;-)

olebrann3

Brann 2 vant 3-1 idag, målscorerene var møvik, Preben Johansen og markhus

smiberget

Quote from: olebrann3 on September 29, 2008, 20:24:30 PM
Brann 2 vant 3-1 idag, målscorerene var møvik, Preben Johansen og markhus

Veldig gledelig. Møvik fÃ¥r skryt for goalgetteregenskaper og den unge keeper Iversen hylles. Kanskje har vi en ny Opdal og en ny Helstad i emning her. Planene om hvordan andrelaget kan prioriteres  ( i kvaliken ) bør klekkes ut nÃ¥.

abe78

Den er lagt for lenge siden. Veldig viktig at det blir 2 div fotball i stedet for 3 div. Nivåforskjellen er betydelig.
.og husk!

Klaus_Brann

abe78

Nei det er ikke lov.
.og husk!

Xminator

Blir vel tilnærmet A-lag i kvalikk-kampene...

Nå kan opprykket vise seg å være verdt lite, det ligger jo forslag på bordet fra NFF om kollektivt nedrykk for elite og 1. divisjonsklubbenes A-lag til 3. divisjon.

dudo

Man må ha et visst antall kamper for 2. laget i serien for å få spille opprykksfinalene. Men det er nok definitivt duket for Birkir, Guntveit, Hassan og Armann av dem som ikke spiller til vanlig for 2. laget.

Heispassasjer

Quote from: Xminator on September 30, 2008, 05:58:15 AM

Nå kan opprykket vise seg å være verdt lite, det ligger jo forslag på bordet fra NFF om kollektivt nedrykk for elite og 1. divisjonsklubbenes A-lag til 3. divisjon.

Det hadde nå da virkelig sett dumt ut med A-laget i 3.divisjon og 2-laget i 2. divisjon, men jeg regner med at du mente at 2.laget ikke kan spille høyere enn 3.divisjon.

Dessuten leste jeg en plass at Brann2 kan kun benytte spillere som har spillt minst 1/3 av sesongens kamper i kvalifiseringen.

skuteviken

Vi bør klare å mønstre en del folk til dette oppgjøret! Jeg ville hatt stor underholdning i å se den kampen iallefall :)
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Xminator

Skulle selvsagt være 2 og ikke A. Begge deler starter på A, så det var vel derfor det gikk til pokker i dag tidlig.

storB

Så da er vi seriemester 08 sesongen også...ahhhh, eller skal eg si divisjonsmester? Alright :(
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Ferguson

Quote from: storB on September 30, 2008, 18:59:09 PM
Så da er vi seriemester 08 sesongen også...ahhhh, eller skal eg si divisjonsmester? Alright :(

Hehe ja "divisjonen" kom hem ;D
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Fyre!

Noen som vet hvor mange kamper tremnningen min ronny skjelde har spilt nå? hadde vert gøy å vite:P
Og hva folk syns om han som spiller. har selv spilt med han for bulken men det er en stund siden:?

BBB-Tony

http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6945

Brann 2 kjempet seg tilbake fra 2-4 til 4-4 med 10 mann. Keeper Iversen fikk rødt kort etter 40 minutt. Foruten at Guntveit spilte de siste 25, så var dette en sterk prestasjon av 2-laget. Og det kommer også frem i artikkelen at juniorlaget har rykket opp til junior-elite. Noe som er veldig gledelig! Fra og med neste år får både 2-laget og juniorlaget vårt den beste matchingen de kan få.. Noe som selvsagt lover bra for fremtiden.
Mvh Tony Nordtveit

storB

Quote from: tonynord on October 09, 2008, 12:12:21 PM

Brann 2 kjempet seg tilbake fra 2-4 til 4-4 med 10 mann. Keeper Iversen fikk rødt kort etter 40 minutt. Foruten at Guntveit spilte de siste 25, så var dette en sterk prestasjon av 2-laget. Og det kommer også frem i artikkelen at juniorlaget har rykket opp til junior-elite. Noe som er veldig gledelig! Fra og med neste år får både 2-laget og juniorlaget vårt den beste matchingen de kan få.. Noe som selvsagt lover bra for fremtiden.

Brann 2 har IKKE rykket opp, men som vinner av divisjonen får de da muligheten til å spille kvalifisering mot en annen 3 div. mester om retten til 2 div. spill neste år.

Som det kommer frem av linken du la ved, vi er kvalik klare ;)
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Klaus_Brann

Jepp, de må fortsatt vinne kvaliken. Men det bør de klare slik de har fremstått i år.

BBB-Tony

Quote from: storB on October 09, 2008, 13:22:35 PM
Quote from: tonynord on October 09, 2008, 12:12:21 PM

Brann 2 har IKKE rykket opp, men som vinner av divisjonen får de da muligheten til å spille kvalifisering mot en annen 3 div. mester om retten til 2 div. spill neste år.

Som det kommer frem av linken du la ved, vi er kvalik klare ;)

Ah. Sorry. Selvsagt... Men vi får satse på at vi snart kan "feire" opprykk? Regner med det blir opprykksfest på festplassen?
Mvh Tony Nordtveit

Yngve

Kvalikkampane vert spela den 18 og 25. Kvem dei møter av Stord og Voss vert avklara i morgo klokko fira. Mest truleg vert det Stord sidan dei leder med to poeng før siste kamp. Men no skal dei spela på bortebane og Voss på heimebane.

Sist Voss var i ein slik situasjon måtte dei vinna medan dei som leia, som då var Radøy måtte tapa. Voss gjorde jobben sin og vann. Radøy leia 3-0 til pause og alt såg avgjort ut. Men nett som Brann, enda det opp med at dei tapte 3-4.. Så ikkje kom her og sei at det berre er i eliteserien det er spanande..

erikbly

October 11, 2008, 18:35:57 PM #189 Last Edit: October 11, 2008, 18:42:49 PM by erikbly
Ny seier idag, 2-0 mot Loddefjord. Motstander i kvalik blir klar i morgen ettermiddag. Brann bør sende spioner til kampene til begge de aktuelle motstanderne. Skuffende at kampfakta ikke er klare nå kl 19.30.

Det er nå viktig å optimalisere laget før kvaliken, det kan bety å hvile mulige a-lagsspillere som kan være aktuelle, ( Fakiri, stolpen, osv. ) Veldig viktig å rykke opp slik at talenter som Anders Næs og flere andre får en best mulig utviklingsarena våren 09. Morro om Kristoffer Møvik kan hentes tidligst mulig. Stor talent som forventes en lysende karriære. Når TL er ferdig er det få muligheter å matche talentene på høyere nivå siden det er lite med treningskamper i november. Mjelde kunne satt klubben først som han sier ved å matche de beste talentene med littegrann spilletid nå på slutten.... Keepersituasjonen er faktisk veldig spesiell i Brann nå. Man har Opdal, Thorbjørnsen og Udjuus, Mohus på vent ?? og 16-åringen Morten Iversen har spilt veldig mange kamper for Brann2. På toppen av det hele har Christoffer Wasmuth stått i mål. Tror han bare er 15 år. Kampfakta kommer forhåpentligvis i løpet av kvelden.

krakra

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6950

16/17(91modell) scoret begge målene. Møvik er forøvrig ankelskadet. Noe som sikker er litt av forklaringen på hvorfor han ikke engang var med i troppen mot Molde.

osoerli

Quote from: Yngve on October 11, 2008, 13:24:29 PM
Kvalikkampane vert spela den 18 og 25. Kvem dei møter av Stord og Voss vert avklara i morgo klokko fira. Mest truleg vert det Stord sidan dei leder med to poeng før siste kamp. Men no skal dei spela på bortebane og Voss på heimebane.

Sist Voss var i ein slik situasjon måtte dei vinna medan dei som leia, som då var Radøy måtte tapa. Voss gjorde jobben sin og vann. Radøy leia 3-0 til pause og alt såg avgjort ut. Men nett som Brann, enda det opp med at dei tapte 3-4.. Så ikkje kom her og sei at det berre er i eliteserien det er spanande..

Det vart Stord som vart puljevinnar etter å ha slått Bergen-Nord 2-0 borte, og då hjalp det ikkje Voss at dei gjorde sin del av jobben og slo Trio 5-2 heime.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

posemedsnopi

Stord benytter alle triks i boken...

NFF har etter press fra Stord flyttet kvalikkampen til lørdag. Dermed må Brann2 spille på Varden, og får ikkje benytte seg av a-lagsspillere siden de har kamp søndag....

Klaus_Brann

Nja. Det er jo alltids noen a-lagsspillere man kan avse, får håpe vi klarer dette.

dudo

Tja, med PVM ute blir det færre og færre å ta av. De kan selvsagt få Ludde og Hassan, men det er da ikke allverden.

Yngve

Quote from: posemedsnopi on October 16, 2008, 21:18:27 PM

NFF har etter press fra Stord flyttet kvalikkampen til lørdag. Dermed må Brann2 spille på Varden, og får ikkje benytte seg av a-lagsspillere siden de har kamp søndag....

No er vel ikkje de heilt rett. Kampane var opphaveleg sett til på laurdag 18 og 20. Brann kravde å flytta dei til måndagen av di at dei då kunne a: kanskje bruka stadion og b: få med fleire a-lagsspelarar.

Dette i følge lokalavisa (les link posta bl.a i kamptråden) samt folk eg har prata med.

BBB-Tony

Quote from: posemedsnopi on October 16, 2008, 21:18:27 PM

Regelverket til NFF sier at opprykkskamper skal spilles på lørdager. Så det burde egentlig aldri vært tvil om når kampen skulle spilles om NFF hadde kunnet sitt eget regelverk fra første stund. Først etter at Stord hadde tatt det opp i forbindelse gjennom sin representant under landskampen mot Nederland fant NFF ut av sitt eget regelverk...
Mvh Tony Nordtveit

Belfort

1-0 til Brann,3 min på overtid,straffe(ludvigsen). Tror dette skal holde hardt i returmøtet på stord.

krakra

Vil tro Yaw og Birkir er med i bortemøtet, vi tar dem vi.

Ricky

Skapte Stord noe, eller gikk de for 0-0?

BBB-Tony

October 18, 2008, 18:18:00 PM #200 Last Edit: October 18, 2008, 18:22:29 PM by tonynord
Stord hadde et lite overtak gjennom hele kampen, men det var først etter utvisningen kampen tok seg litt opp, annført av Stord. Selv om Stord hadde spillet og ballen mest, så kom de aldri til noen store sjanser og Thorbjørnsen måtte ikke alt for ofte i aksjon. Brann hadde enda mindre å bidra med fremover... Stord tråkket grisestygt til i enkelte taklinger, og det hadde ikke gjort noe om dommeren hadde plukket frem det røde kortet nok en gang mot slutten av kampen da en Stord-spiller taklet en Brann-spiller bakfra med knottene langt oppe på leggen. Tror det kan bli tøft i borteoppgjøret om det ikke kommer mer støtte fra A-lagspillere. Stord kommer nok til å lage en "folkefest" av dette, og det kan fort bli for mye for de unge Brann-gutta. De mangler også litt på fysikken når de møter litt eldre karer.
Mvh Tony Nordtveit

BBB-Tony

Både Gylfi og Tijan ble spart i dag. Blir ikke overrasket om vi får se hvertfall en av de på Stord neste helg.
Mvh Tony Nordtveit

aso008

October 25, 2008, 13:37:01 PM #202 Last Edit: October 25, 2008, 14:13:37 PM by aso008
Ser dårlig ut med tanke på opprykk, ligger under med 2 mot Stord allerede..

NÃ¥ ligger de under med 3...
Står i stil med A lagets sesong dette her.

osoerli

3-1 til Stord no.  Samanllgt 3-2.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Belfort

For jævlig at de ikke klarte det. Her skulle talentene få en bedre arena neste år så faller alt i grus. Tipper overgangen til Haugdal blir utsatt nå og spillere som Møvik og Næs bør vel finne seg en annen klubb også.

Yngve

Kor får du oppdateringane dine frå?

Heispassasjer

October 25, 2008, 15:12:01 PM #206 Last Edit: October 25, 2008, 15:16:38 PM by Heispassasjer
Da er sesongen 2008 komplett. Vi har ikke nådd ETT eneste mål som vi hadde før sesongen.......

Brann 2, opprykk til 2 divisjon= Gikk til helvete

Kvalifisere oss for spill i Mesterligaen= Gikk til helvete

Kvalifisere oss for uefa cupen= Gikk til helvete

Gjenta suksessen og vinne serien= Gikk til helvete

Vi skulle satse på cupen og også vinne den= Gikk til helvete

Vi skulle bygge videre på suksessen fra 2007, forsterke spillertroppen og bli ett av de beste lagene i skandinavia= Gikk isåfall til helvete, her er Brann redusert kraftig. Og attpåtil så har ikke klubben lenger penger til spillerkjøp foran 2009.

Her ser jeg et Brann som har til de grader blitt rævkjørt i grøften at nå ligger alt til rette for at vi kan se langt etter nye triumfer på en stund. Jeg kan ikke lenger se hvordan Brann skal kunne hevde seg.....

Bra jobbet!!!

Brann_ruler86

Du glemte å ta med utbygging av stadion som ble utsatt og som nå ikke ser ut til å skje med det første.
GÃ¥ ta banen!

krakra

Og ikke glem at alle transferpengene er rotet bort. Så de har klart å føkke opp også neste sesong.-

Kalinkasvingen

De rykket jo opp med juniorlaget. Det var da en prestasjon det står respekt av.

Alzheimer/Silverspurs

Haha. Er det mulig. For ein sesong.
Det her toppar berre alt.
Ein kvar ledar som overhodet ikkje hadde oppnådd noko som helst av det klubben/firmaet hadde planar om, måtte ha gått av.

Einaste positive i år er at muligens Enga2 rykker ned i 3.divisjon og det seier vel sitt om årets sesong.

Kult om klubben no endar opp med 13 spelarar neste sesong sidan samtlige av dei klubben nesten fekk var litt Ighalo-følelse over.

krøvel vellevold

Og så var det den fantastiske 100-årsfeiringen vi ble lovet. Den kom heller ikke.
Legg ned hele klubben!

Northside

Prikken over den berømte "i-en"  settes med 10-0 tap mot Engen neste uke...

Ellers så meldes det at assistentreneren til Brann 2 får sparken. Det vil bedre laget en hel del.

BBB-Tony

Med snømåker og til tider godt spill tok altså Stord seg videre! Brann virket tannløse, og det virket ikke som om de hadde noen plan i spillet sitt. Yaw ble skadet like før pause, og måtte byttes ut. I andre omg. setter Brann inn Sævarsson, og legger om til 3-5-2. Møvik ble dyttet ned på høyrekanten, og Euro-Smari ble satt på topp. Dette fungerte dårlig, og de kom ikke til noen sjanser! Målet fikk vi ikke med oss siden vi hoppet i bilen, og kjørte til fergen. Stord gikk på en smell om de hadde regnet med 1000 tilskuere på denne kampen. Var toppen 300-350 som møtte opp for å se kampen.
Mvh Tony Nordtveit

Alzheimer/Silverspurs

Ser å vite at det var sol og tredve grader på Stord i dag ja.
Kjekt å vite at Brann i tillegg ikkje klarte å skape sjansar. Flott.

Xminator

krakra

Helge Nilsen må gå!

Lappskaus

Fader for en gjeng...

Her gjør Brann 2 en enormt insats hele sesongen og taper knapt en kamp. Enormt imponerende av di unge spillerne.

Men så taper di 1 kamp og da må plutselig Treneren gå og klubben legges ned? Haaallo?

Kansje ikke spillerne va klare for 2 divisjon, det er vell sjelden Brann to hadde med seg så mangen "A-Lags Spillere" som idag. og alikevell var Stord overbevisende mye mer verdt en plass i 2 div en det Brann 2 klarte å vise idag.

Her møtte Brann overmakten. Enkelt og greit.

BBB-Tony

Tror du skal ta en del av kommentarene som er postet i denne tråden de siste timene med en klype salt...
Mvh Tony Nordtveit

Xminator

Quote from: Lappskaus on October 25, 2008, 18:41:51 PM
Fader for en gjeng...

Her gjør Brann 2 en enormt insats hele sesongen og taper knapt en kamp. Enormt imponerende av di unge spillerne.

Men så taper di 1 kamp og da må plutselig Treneren gå og klubben legges ned? Haaallo?

Kansje ikke spillerne va klare for 2 divisjon, det er vell sjelden Brann to hadde med seg så mangen "A-Lags Spillere" som idag. og alikevell var Stord overbevisende mye mer verdt en plass i 2 div en det Brann 2 klarte å vise idag.

Her møtte Brann overmakten. Enkelt og greit.

Klovn.

^2-Mas^

Quote from: tonynord on October 25, 2008, 16:59:03 PM
Med snømåker og til tider godt spill tok altså Stord seg videre! Brann virket tannløse, og det virket ikke som om de hadde noen plan i spillet sitt. Yaw ble skadet like før pause, og måtte byttes ut. I andre omg. setter Brann inn Sævarsson, og legger om til 3-5-2. Møvik ble dyttet ned på høyrekanten, og Euro-Smari ble satt på topp. Dette fungerte dårlig, og de kom ikke til noen sjanser! Målet fikk vi ikke med oss siden vi hoppet i bilen, og kjørte til fergen. Stord gikk på en smell om de hadde regnet med 1000 tilskuere på denne kampen. Var toppen 300-350 som møtte opp for å se kampen.

Virkelig? Ingen sjanser nÃ¥r Euro-Smari(?!?!?, blir man Euro-Smari av Ã¥ score et mÃ¥l pÃ¥ Ventepilsen? Hasund satte nok middagen i halsen med denne kommentaren) kommer fram topp? Dette e' jo rett og slett dypt sjokkerende og noe vi aldri har sett før.. Han var jo den reddende engelen i Brann. Superspissen fylt til randen med talent  som skulle spille hele høstsesongen og en kommende stjerne som Mjelde kunne forme som han ville.. Nei dette hadde eg ikkje ventet... ;)

Xminator

Det er bare å bli vant til det, Bjørnsson kan fort komme til å spille en hel masse kamper for Brann 1 i 2009.

BBB-Tony

October 25, 2008, 19:36:07 PM #222 Last Edit: October 25, 2008, 19:38:29 PM by tonynord
Quote from: ^2-Mas^ on October 25, 2008, 19:21:57 PM
Quote from: tonynord on October 25, 2008, 16:59:03 PM

Virkelig? Ingen sjanser når Euro-Smari(?!?!?, blir man Euro-Smari av å score et mål på Ventepilsen? Hasund satte nok middagen i halsen med denne kommentaren) kommer fram topp? Dette e' jo rett og slett dypt sjokkerende og noe vi aldri har sett før.. Han var jo den reddende engelen i Brann. Superspissen fylt til randen med talent  som skulle spille hele høstsesongen og en kommende stjerne som Mjelde kunne forme som han ville.. Nei dette hadde eg ikkje ventet... ;)

Nei, han kom ikke til en eneste sjanse! Han stusset et par baller ned mot Møvik/Ludde, men det var det. Med null bevegelse bak Euro-Smari når han gikk opp, så var ikke stussene heller til stor hjelp.
Mvh Tony Nordtveit

olebrann3

er jo helt utrolig at vi ikke bare dret i a-laget sist uke og sendte ned alt det beste og iallefall sikret oppryket

krakra

Nå må jo spillerne har spilt minst 1/3 av kampene for 2-laget i år for å være spillerberettiget til kvalikkampen, så så enkelt var det nok ikke..

kjegil

October 25, 2008, 22:29:06 PM #225 Last Edit: October 25, 2008, 22:33:03 PM by kjegil
Talentsatsing har vært Roald Bruun Hansens personlige prestisjeprosjekt som sportssjef. Ti millioner kroner i året mener jeg brukes på denne satsingen. Når Brann 2 ikke lykkes med å rykke opp drister jeg meg til å hevde at det ikke helt har vært Roalds år i år :)

Klaus_Brann

krakra

Superjack

Med POL var det lagt opp på ett annet vis. Andrelaget skulle ligge i 3. divisjon, for 2. divisjon er IKKE godt nok for de største talentene, og nivåforskjellen blir fort for stor om de skal opp i Eliteserien.

POL sikret de beste spillerne, og lånte de ut til F.eks Løvham eller andre 1. divisjonslag. Når de har utviklet seg nok hentes de evt tilbake til Brann.
Brannsupporter.

nummer9

og utrolig nok forble de fleste av dem i 1. selv om de var med på Branns juniorlag som ble sagt å være et av landets beste...

Nixon

Quote from: nummer9 on October 27, 2008, 09:12:43 AM
og utrolig nok forble de fleste av dem i 1. selv om de var med på Branns juniorlag som ble sagt å være et av landets beste...

Juniorlaget var landets beste da de vant NM i 2002. Men det var heller et resultat av et godt kollektiv enn så mange utrolig store talenter. Erik Mjelde og Arve Walde var vel de største talentene.
Rød makt på Hansa

Xminator

Tankeeksperiment: Hvor mange på topp 50 listen til VG var i en eliteserieklubb da de var 16 år gamle?

Fez

Problemet i opprykkskampen var altfor mange a-lagspillere. Brann 2 er bedre enn Brann 1, hadde de stilt med bare 2. lagspillere så hadde de klart det.

(Ja, ironi... ivertfall pittelitt)

BBB-Tony

100% ironi! Om du hadde sett begge kampene, så hadde du forstått hvorfor! Brann 2 tapte på fysikken. Spesielt den sentrale midtbanen tapte mye av kampen. Unggutta til Brann kan være bedre teknisk og ballbehandlende spillere enn spillere som er midten av tjueårene (++) på Stord, men det hjelper lite når de taper så til de grader på fysikken.
Mvh Tony Nordtveit

gladiporno

QuoteJuniorlaget var landets beste da de vant NM i 2002. Men det var heller et resultat av et godt kollektiv enn så mange utrolig store talenter. Erik Mjelde og Arve Walde var vel de største talentene.

Enig i at det var kollektivet som var Branns styrke. Vi hadde et veldig balansert lag med spillere som utfyller hverandre godt. Det var ikke lett Ã¥ fÃ¥ øye pÃ¥ de helt store talenter. Med ett unntak dog, etter mitt syn. Det forundrer meg fortsatt at det ikke ble noe av ham. Var vel ikke fylt 18 engang da han banket inn to mÃ¥l mot Sogndal i treningskamp med a-laget. Samme Ã¥r som juniorlaget vant alt som er, banket Brann Løv-Ham med 5-1 pÃ¥ Brann Stadion. FørstemÃ¥let var en skikkelig perle fra 20-22 meter signert denne spilleren. At han ikke lyktes tror jeg har med treningsholdninger Ã¥ gjøre. Det tenkes verken pÃ¥ Erik Mjelde eller Arve Walde, men Daniel Moen Hansen.   

thesevs

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Klaus_Brann

Husker en cupkamp på stadion i 3. eller 4. runde, mot Hødd i 04 hvor Arve Walde satte inn et sinnsykt mål, på et slags saksespark, limt i vinkelen.

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on November 04, 2008, 13:39:58 PM
Husker en cupkamp på stadion i 3. eller 4. runde, mot Hødd i 04 hvor Arve Walde satte inn et sinnsykt mål, på et slags saksespark, limt i vinkelen.

Ikkje godt nok. Eg seiar det igjen: Ska vi ha nåkken av disse Walde-folkene på Stadion, så må det vere Caroline Walde.
Legg ned hele klubben!

vebo

Som spiller eller fluffer?
Tiocfaidh ár lá

BBB-Tony

De nye avdelingene i 3 divisjon er klar. Lagene som 2-laget vårt spiller i til neste år er som følger:

Arna-Bjørnar
Askøy
Austevoll
Baune
Bergen Nord
Follese
Hald
Sandviken
Smørås (opp fra 4. div)
Vadmyra
Vestsiden-Askøy (opp fra 4. div)

Tror, som i fjor, at vi har en meget god sjans til å rykke opp!
Mvh Tony Nordtveit

Go Up