• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Neppe medalje på Brann i 2008 ?

Started by Hanscen, February 22, 2008, 15:00:30 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Markmus

Quote from: "krøvel vellevold"Typisk at de skal få revansj for ydmykelsen i 25.serierunde i 2007.

Strengt tatt var det vel VI som fikk revansj for ydmykelsen i 2006 hvor de attpåtil reddet plassen.
Ka du ve?

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"
Quote from: "krøvel vellevold"Brann har den beste stallen, men Viking blir farlige. Typisk at de skal få revansj for ydmykelsen i 25.serierunde i 2007. Ikke bare fordi vi vant 5-2, men fordi det ble gullfeiring midt oppi trynet på dem som hater oss mest. Snakk om å gni det inn... Jeg tror faktisk Viking-fansen er tilbøyelige til å heller ta bronse hvis vi kommer på 4.plass, enn å ta sølv hvis vi tar gull. Objektivt mener jeg Brann bør være favoritt til gullet, men jeg tipper likevel at diverse Oslo-aviser ikke kommer til å ha Brann som gullfavoritt. De kommer til å vektlegge Andresens avgang, som om han skulle være Maradonna anno 1986 eller noe sånt. Det blir nok Viking ("Vigingtiå e tilbage") , RBK ("RBK slår tilbake"), VIF ("Bedre enn i 2005") som blir Oslo-avisenes gullfavoritter (med noen tenkte avisoverskrifter når de presenterer sin gullfavoritt).


Du har ett Vikingkompleks.  


Jada, og tidligere har jeg blitt beskyldt for å ha både VIF-kompleks, RBK-kompleks og AaFK-kompleks...

For å si det sånn: Grunnen til at jeg finner Viking irriterende, er ironisk nok at siddisene legger så mye energi i å hate oss og skulle være bedre enn Brann og Bergen i alt mulig. Helst skal de herme etter oss også, eller stjele fra oss det som vi har. Samtidig nekter de for at de er lillebror. Litt merkelig, siden vi aldri har vært så voldsomt opptatt av å være bedre enn dem. (Ikke jeg heller egentlig, før de siste årene der de har blitt utrolig irriterende og kjepphøye). Forholdet Brann - Viking / Bergen - Stavanger er litt som Arsenal - Tottenham, Liverpool - Everton, United - City. Lillebror hater storebror mer enn motsatt. Slik det pleier å være. Gå i Stavanger området før kamp med Brann-drakt på, og bare se hvor mange ganger du får høre "hade Brann" og "hade Bergøn!". Får en Viking-supporter i Bergen slengt etter seg hvor mye vi hater Viking og Stavanger? Neppe.

De som hater oss og ser på det som utrolig viktig å være bedre enn oss, håper jeg selvsagt mislykkes mest av alle!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Markmus"
Quote from: "krøvel vellevold"Typisk at de skal få revansj for ydmykelsen i 25.serierunde i 2007.

Strengt tatt var det vel VI som fikk revansj for ydmykelsen i 2006 hvor de attpåtil reddet plassen.


Ja, helvete altså! Hadde vi sendt dem ned den gang, hadde de aldri vært noen gullkandidat i 2008. De hadde selvsagt vært tilbake i Tippeligaen nå, men aldri verden om de hadde kunnet bygge seg opp til en gullkandidat allerede nå. Men noen her syntes visst det var viktigere å sende Odd ned, siden Viking liksom ikke var noen "umiddelbar trussel", og håpet faktisk at Brann skulle tape for at Viking skulle redde plassen...
Legg ned hele klubben!

Xminator

QuoteJada, og tidligere har jeg blitt beskyldt for å ha både VIF-kompleks, RBK-kompleks og AaFK-kompleks...


Kan ikke huske vi har sagt noe om VIF eller RBK-komplekser, de har du vel omtrent som resten av oss. Aalesundkompleks derimot...

Fabregas

Jeg må bare si at Brann godt nedpå tabelltipsene ikke gjør meg noen ting. Følelsen av å slå "nedenfra" er helt fantastisk. Som aktiv spiller selv er dette  
de aller deiligste seirene. Avskriver et samlet media-Norge Brann(Vil neppe skje) vil det gi spillerne masse energi og motivasjon til å vise at de ikke har peiling. De vil nok ikke avskrive oss men ned på 2,3,4 plass hadde vært flott.

Så til det laget jeg har mest komplekser eller vonde følelser for: RBK. I fjor ble de tippet på topp av mange(bl a TV2) men endte opp med fare for å ende på nedre halvdel foran siste serierunde. Håper de tippes på topp igjen!

Så anser jeg de heller ikke som vår tøffeste konkurrent; Der tror jeg Stabæk, LSK og Viking vil være. Vålerenga har nok fremgang men gull klarer de ikke allerede. Alle avskriver Stabæk, det må jeg si er ganske rart. Vel har stallen en del å si men uansett om du har tredve maradonnaer kan du bare sette 11 på banen samtidig. Klarer de å holde nøkkelspillerne i god form har de et veldig bra lag som har overrasket to år på rad. LSK og spesielt Viking har meget sterke staller men også trenere som kan få mye ut av det. Vålerenga trenger mer tid og RBKs unge lag vil variere for mye i prestasjonene. Litt tidlig å konkludere før overgangsvinduet er stengt men slik er det sltså jeg ser på situasjonen i dag. Hva som skjer i sommervinduet er jo heller ikke ubetydelig med tanke på jhvordan det ender til slutt.

NB: Sølv er selvfølgelig skuffende men vil samtidig være vårt tredje år blant de to beste i ligaen. At vi skal etablere oss blant de aller beste i Tippeligaen er utrolig viktig og et slikt resultat gjerne sammen med cupsuksess eller CL-spill(Ikke forferdelig med UEFA-gruppespill heller!) hadde vært en ny bra sesong.

osoerli

Med dette laget tar Brann gull i 2008, 2009, 2010.....:

-----------------------Helstad -----------Demba
-------------------(backup Winters)---(bckp Winters)

--------------------------------Huseklepp
----------------------------(bckp Gylfi, Misje)

Vaagan Moen------------------Jaiteh---------------------Solli
(bckp Huseklepp)----(bckp Fakiri, Bakke, Gylfi)----(bckp Huseklepp,
-------------------------------------------------------------Guntveit)

Hanstveit-----------Sigurdsson----------Karadas------------Dahl
(bckup Tveit)---(bckp Bjarnason,----(bckp Bjarnason,---(bckp Tveit,
-------------------------Yaw)------------------Yaw)---------------Guntveit)

-------------------------------------Opdal
---------------------------------(bckp Udjus)

Huseklepp har ei fri offensiv midtbanerolle, vandrar frå høgre til venstre, går på diagonale løp.  Mjelde sa jo laget skulle byggast rundt Huseklepp.  Dette er eit ungt lag, for framtida, men også i stand til å ta gull i 2008.  Nokon som kan melda vidare til Mjelde?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Fez

Ville heller hatt Bjarnason istedenfor Karadas faktisk.
Men tviler på det kommer til å skje, siden da har man 3 klassespillere på midten som sitter på benken. Blir nok 4-4-2 uansett.
Men skulle gjerne sett Huseklepp i en sånn rolle.

Xminator

Begynner å bli tynt på midtbanen nå. Om seriestar var i morgen hadde vel Guntveit måtte starte på høyrekanten. Om det blir fasiten store deler av sesongen så tror jeg gullmedaljene vil sitte veldig langt inne.

naitsirk

ukuelig optimisme etter evertonkampen på stadion er snudd til enorm tvil på medalje i år.
halve laget hangler, helstad scorer ikkje og huseklepp er ute lenge.

einaste positive er 3 "lette" seriekamper på rad.

Gepard

Spillerkjøp er kanskje det eneste som kan redde vårsesongen nå, det er en nokså prekær situasjon i forhold til dekning sentral og på kantene. Regner med at Mjelde og co selv innser dette.

Go Up