• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vil ha slutt på euro-fylla

Started by 1908, February 17, 2008, 11:57:36 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

1908

Brann-fansen vil ha slutt på at enkelte av sine egne drikker seg sanseløs på tur med klubben sin i Europa.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3354790.ece

Satt denne her, siden Forde snakker for Bataljonen..

Hva syns dere da?

Nixon

Nå er det ikke bare ute i Europa at dette er et problem. Også på bortekamper i Norge er det en god del supportere som er så full at de knapt nok får med seg det som skjer på banen. Noe som forsåvidt bare går ut over de selv. Men det som ødelegger mest for oss andre supportere er at de ikke bidrar noe til stemningen på tribunen. Snarere tvert imot. De ødelegger ganske mye.

Når det gjelder bortekamper i Europa må det kunne gå an å vente med den store drikkingen til etter kampen. I motsetning til kamper i Norge har man som oftest en natt før man reiser hjem der man kan drikke seg stupfull dersom det er litt av poenget med å reise på tur.
Rød makt på Hansa

HansaInferno

Jeg personlig driter langt i hva Bataljonen prøver å utrette. Tysterkoret skal få lov til å mene akkurat hva de vil om drikking, men jeg blåser i det. Jeg drikker forøvrig ikke noe særlig før kamp, det går heller nedpå en del etter kampen, eventuelt går jeg hjem og legger med i sinne. Enig i at det var flaut med de fulle tullingene i Basel.
Breiflabben, baby!

BBB-Tony

Bra utsagn av DJ Frode synst jeg! Det ødelegger for samtlige supportere at en gjeng skal være så drita full at de ikke klarer å støtte laget sitt! Hvorfor reiser folk på borteturer om det ikke er av interesse og støtte laget sitt? Er det kun for å få en sosial tur og for å drikke så mye som mulig, så er det bare til å ta seg ut på lavpris expressen så går over fjellet og bli på østlandet en stund og drikke seg fra sans og sanne og ta samme bussen tilbake! Det er til og med billigere enn en arrangert tur fra Bataljonen!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Tore Larsen

Quote from: "HansaInferno"Jeg personlig driter langt i hva Bataljonen prøver å utrette. Tysterkoret skal få lov til å mene akkurat hva de vil om drikking, men jeg blåser i det. Jeg drikker forøvrig ikke noe særlig før kamp, det går heller nedpå en del etter kampen, eventuelt går jeg hjem og legger med i sinne. Enig i at det var flaut med de fulle tullingene i Basel.


Ja det er jo helt forferdelig at supporterklubben vår prøver å ta tak i dette problemet og prøver å gjøre noe, fy og fy....
Mvh

Tore

maknu

flott at Frode tar opp dette. Ble flau av å se hvor drita enkelte var i Basel. Hvis enkelte er nødt å drikke seg fra sansene så ta det etter kamp, istedet for å skjemme ut Bergen og Brann.
ULLET KOM HEM!!! GRATTIS ALLE BRANN FANS

dudo

Skjønner det godt, få ting er mer irriterende enn å være stuck med - og at på til skjært over samme kam som - drita fulle folk når man er relativt edru selv. Når det er sagt kan man ikke forby alt man ikke liker, drikking er fortsatt lov, og hva står man da igjen med etter å ydmykt ha bedt folk om å roe ned?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ricky

Folk får vel gjøre hva de vil så lenge de ikke skader andre, men kan ikke nekte for at jeg personlig ikke hadde hatt noe imot om den fjortiskulturen hvor Brannkamp=flatfylla hadde forsvunnet eller havnet litt i bakgrunnen. Selv om bare en liten håndfull supportere er så sørpe dritings at de pisser seg ut, så greier de som regel å gjøre seg like bemerket som om de var hundre.

Men det er vel utopi å tro at noe vil endre seg på bortekampene, av den enkle grunn at flatfylla er en innarbeidet del av nordmenns reisevaner. Og vi spiller knapt en bortekamp i løpet av et år som ikke krever minst 8 timers reisetid hver vei. Når vi i tillegg skal ut i Europa med tilgang til taxfree og billig børst, så sier det seg selv at det er lite Bataljonen kan gjøre fra eller til.

Shine

Så lenge folk ikke gjør noe ulovlig...så må man vel få lov å gjøre som man vil, uansett hvor flau denne frode blir.

Er sikkert folk som ikke liker han heller, men han må da få lov å gå på kamp med sin betalte billett for det.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

slang

Det er jo ikke snakk om å nekte noen å drikke og heller ikke å bannlyse noen fordi man kan gå på en smell en gang i blant! Vi snakker om folk som er kanon dritings hver eneste gang det skjer noe i Brann sammenheng. Når vi drar nedover i Europa og rundt i Norge er det disse menneskene som er mest utagerende og folk legger merke til. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være noe problem at Bataljoen oppforder folk til å ikke oppføre seg som idioter!?
ansa 08

naitsirk

spørsmålet går ikkje på om nokon liker frode eller andre personer, men kvifor enkelte reiser på bortekamp.

folk står heilt fritt til å gjera kva dei vil, men eg ser ikkje poenget med å reisa på bortekamp for å drikka seg drita før kamp.

Shine

Quote from: "slang"Det er jo ikke snakk om å nekte noen å drikke og heller ikke å bannlyse noen fordi man kan gå på en smell en gang i blant! Vi snakker om folk som er kanon dritings hver eneste gang det skjer noe i Brann sammenheng. Når vi drar nedover i Europa og rundt i Norge er det disse menneskene som er mest utagerende og folk legger merke til. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være noe problem at Bataljoen oppforder folk til å ikke oppføre seg som idioter!?


Oppfordre er én ting, men høres ut som mer en det her.

"
- Heldigvis er det så få at vi kan snakke med dem direkte. Da vil de få forklart at det ikke kan fortsette sånn. Selv om det er en liten gruppe er det skadelig for hele supportermiljø­et både innad og utad, slår Hellebø fast.

"

legg merke til " de kan ikke fortsette sånn".

Bullshit, de kan gjøre hva de vil så lenge de er innenfor stadion regler og norsk / evt landets lov.

Slipper de inn på stadion, er de velkommen.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

naitsirk

"far min er sterkare enn far din"

voks opp.
da e jo lov å drikka på ein uteplass, men ein vert kasta ut om ein er overstadig berusa. det kan og skje på ein fotballstadion.

Shine

Quote from: "naitsirk""far min er sterkare enn far din"

voks opp.
da e jo lov å drikka på ein uteplass, men ein vert kasta ut om ein er overstadig berusa. det kan og skje på ein fotballstadion.



Foreslår du leser denne delen av innlegget mitt;

Quote from: "Shine"Bullshit, de kan gjøre hva de vil så lenge de er innenfor stadion regler og norsk / evt landets lov.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

naitsirk

og kva er reglane for å koma inn på eit fotballstadion?

skb!

Flott at bataljonen er villig til å gjøre noe med dette problemet! Det er ikke få gangene jeg har sett en del brannsupportere kanon-dritings, og det går jo faktsk utover alle andre brannsupportere også. Uansett hva folk hevder får brannsupportere et uheldig stempel pga dette, og hvis fylle-kulturen får utvikle seg videre risikerer vi jo at mange ikke vil stille seg utenfor for å ikke bli oppfattet som disse fyllesvinene.

Det skal selvsagt være lov å kose seg på bortekamper, men når dette går utover ryktet til brannsupporterne og sportsklubben, så er grensen nådd.

Shine

Quote from: "naitsirk"og kva er reglane for å koma inn på eit fotballstadion?



Er din google ødelagt?
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Klaus_Brann

Synes det er fint at Bataljonen tar tak i dette, for det er til tider flaut...Husker spesielt en episode i Fredrikstad for et par år sia. Vi var på puben før kampen, og det var ennå et par timer igjen til kampstart.

To-tre karer satt/lå i baren og var helt sørpe dritings, når de skulle bevege seg mot dassen slet de med å holde seg på bena. Kan virkelig ikke se poenget med å betale kampbilletten i det hele tatt da.

Selvfølgelig ska folk få lov til å drikke seg så drita de vil før kamp, men jeg ser ikke poenget med å gidde å gå på selve kampen da, man kan umulig få med seg veldig mye.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

brannBRA

Jeg foreslår at Bataljonen setter opp et regelverk for sine medlemmer, som de må følge for å få være med på turene og for å få billett til kampene. Hvis Bataljonen virkelig mener noe med dette, må det handles. En enkelt oppfordring i avisen tviler jeg på at har noen effekt. Vi får se i Liverpool.

krøvel vellevold

Når folk kler seg nakne inne på stadion (og det ikke er jenter), så er grensen nådd. Det skjedde i Basel. De syntes vel Bad Blue Boys var sexy i bar overkropp, så de ville vel overgå dem med å dra ned buksene og blotte seg.
Legg ned hele klubben!

Northside

Basel var vel prikken over i-en når det kom til rølpefylla. Til tross for at kampen var svært viktig for vår del, så valgte så pass mange å drikke seg kanon før kampen.

Folk gjør i grunn som de vil, men en liten oppfordring om å droppe siste 5 rundene i baren før kampen skader neppe. Om det hjelper er noe helt annet.

HansaInferno

Problemet er nok også at folk begynner alt for tidlig, og da er det lett å bli for full eller litt segen når det nærmer seg avspark. Det er jo ikke noe gøy å være full heller, du må nesten være alkis for å like det.

Lett brisen er tingen!
Breiflabben, baby!

BBB-Tony

Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Innlandsmax

Quote from: "brannBRA"Jeg foreslår at Bataljonen setter opp et regelverk for sine medlemmer, som de må følge for å få være med på turene og for å få billett til kampene. Hvis Bataljonen virkelig mener noe med dette, må det handles. En enkelt oppfordring i avisen tviler jeg på at har noen effekt. Vi får se i Liverpool.
Nå er det adskillig flere som ikler seg Brann-effekter, og drar på turer til steder hvor Brann spiller kamper enn medlemmene i BBB. Det er begrensa hvor mye BBB kan gjøre med dette, utover nettopp det å appellere. Det er faktisk fritt for hvert enkelt menneske hva man vil kle seg i, og hvor mye alkohol man syns det passer å helle i seg (samt hva slags oppførsel man deretter oppnår...).

Selv syns jeg at Brann-effekter ikke har samme status som Norges flagg, men ikke så veldig langt unna. Med det mener jeg at man skal ivareta en viss respekt og høytidelighet når man ikler seg Brann-effekter. Enten man vil det eller ikke blir man av andre tatt til inntekt for Brann, BBB og Brann-supporterne generelt. Da er det greit å ikke dra dem ned i søla.

steinbygger

Quote from: "Innlandsmax"

Selv syns jeg at Brann-effekter ikke har samme status som Norges flagg, men ikke så veldig langt unna. Med det mener jeg at man skal ivareta en viss respekt og høytidelighet når man ikler seg Brann-effekter. Enten man vil det eller ikke blir man av andre tatt til inntekt for Brann, BBB og Brann-supporterne generelt. Da er det greit å ikke dra dem ned i søla.


For ikke å snakke om Bergenssangen, må innrømme at når den blir synget i fylla så er det blasfemi i mine øyne og ører. Min siste busstur var nok jeg opplevde at en av de som hadde fått litt for mye å drikke satt og skulle "pusle" sammen en ølflaske han hadde knust. Unødvendig å si at det endte med ganske mange kutt i hendene. Etter dette har det stort sett blitt fly for min del. Husker også med skredd 2 omg mot stabæk i år hvor jeg var så heldig å havne foran en som i hele 2 omg stod og snakket i mobilen om alt annet enn fotball og tydeligvis hadde reist på tur for å få høyest mulig promille for det var ikke mye fotballinteresse der i gården.

Stoffi

Quote from: "HansaInferno"Problemet er nok også at folk begynner alt for tidlig, og da er det lett å bli for full eller litt segen når det nærmer seg avspark. Det er jo ikke noe gøy å være full heller, du må nesten være alkis for å like det.

Lett brisen er tingen!


Lett full er vel tingen. :) Men det er ganske individuelt.

Istedet for å samles på pub, så kan vi jo samles på McDonalds med hamburger og brus? :-) Da blir ingen full, selv om noen kanskje får litt ondt i magen av alle hamburgerne.

Personlig liker jeg å få med meg kampen, og faktisk huske etterpå hva som skjer, og kunne synge med på alle sangene.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Felt Ã?

Ganske tøfft av Frode Bataljon som henger ut sin medsupportere i media på den måten,,.Det setter de som er beskrevet i media sikkert stor pris på..
Tipper dette også bidrar stort til å få flere medlemer til supporterklubben deres..

Kanskje noen skulle tipse media om hva Frode Bataljon foretar seg på sine private reiser ?

Uansett så håper jeg at dere som er medlemmer i BBB får til denne familiesatsingen med 0 alkohol blandt sine medlemer slik at det blir bedre plass rundt tappekranene til oss dødelige Brannsupportere som reiser med Brann...
BBB ønsker vel sterkest av alt å få leke med sine motstandere før kampene,blir ikke dette et problem for dere når supportere flest er å finne på puber før kampene?


Snakkes i Liverpool..

paf

Quote from: Ganske tøfft av Frode Bataljon som henger ut sin medsupportere i media på den måten,,.Det setter de som er beskrevet i media sikkert stor pris på..
Tipper dette også bidrar stort til å få flere medlemer til supporterklubben deres..

Kanskje noen skulle tipse media om hva Frode Bataljon foretar seg på sine private reiser ?

Uansett så håper jeg at dere som er medlemmer i BBB får til denne familiesatsingen med 0 alkohol blandt sine medlemer slik at det blir bedre plass rundt tappekranene til oss dødelige Brannsupportere som reiser med Brann...
BBB ønsker vel sterkest av alt å få leke med sine motstandere før kampene,blir ikke dette et problem for dere når supportere flest er å finne på puber før kampene?


Snakkes i Liverpool..


Det er da ingen som snakker om 0 alkohol. Det er snakk om å oppføre seg noenlunde. Om å faktisk få med seg kampen. Om å representere Bergen og Brann på en ålreit måte. Jeg synes det er helt på sin plass å ta opp dette. For det er faktisk et problem som mange reagerer på og som skremmer vekk folk fra bortekamper.

Når det gjelder personangrepene dine mot Frode, synes jeg de er mildt sagt utidige. Frode har heller ingenting å skamme seg over når det gjelder hans oppførsel rundt Brannkamper, og det er det vi snakker om her. Når det gjelder de personene du mener er hengt ut, er alle disse medlem i Bataljonen. Det er ingen som har sagt at dette gjelder deg som den gratispassasjer du er i forhold til det Bataljonen faktisk får til for alle supportere. Hva gjør du her forresten, når du ikke ønsker å være medlem i Bataljonen? 56 innlegg har du også...

Felt Ã?

Quote from: "paf"
Quote from: Ganske tøfft av Frode Bataljon som henger ut sin medsupportere i media på den måten,,.Det setter de som er beskrevet i media sikkert stor pris på..
Tipper dette også bidrar stort til å få flere medlemer til supporterklubben deres..

Kanskje noen skulle tipse media om hva Frode Bataljon foretar seg på sine private reiser ?

Uansett så håper jeg at dere som er medlemmer i BBB får til denne familiesatsingen med 0 alkohol blandt sine medlemer slik at det blir bedre plass rundt tappekranene til oss dødelige Brannsupportere som reiser med Brann...
BBB ønsker vel sterkest av alt å få leke med sine motstandere før kampene,blir ikke dette et problem for dere når supportere flest er å finne på puber før kampene?


Snakkes i Liverpool..


Det er da ingen som snakker om 0 alkohol. Det er snakk om å oppføre seg noenlunde. Om å faktisk få med seg kampen. Om å representere Bergen og Brann på en ålreit måte. Jeg synes det er helt på sin plass å ta opp dette. For det er faktisk et problem som mange reagerer på og som skremmer vekk folk fra bortekamper.

Når det gjelder personangrepene dine mot Frode, synes jeg de er mildt sagt utidige. Frode har heller ingenting å skamme seg over når det gjelder hans oppførsel rundt Brannkamper, og det er det vi snakker om her. Når det gjelder de personene du mener er hengt ut, er alle disse medlem i Bataljonen. Det er ingen som har sagt at dette gjelder deg som den gratispassasjer du er i forhold til det Bataljonen faktisk får til for alle supportere. Hva gjør du her forresten, når du ikke ønsker å være medlem i Bataljonen? 56 innlegg har du også...


Hva jeg gjør her?
Jo det kan jeg fortelle deg  Paf,
Jeg debatterer og uttrykker mine meninger i et forum for og av Brannsupportere,noe som jeg finner helt naturlig da jeg er Brannsupporter.
Skulle ikke BBB være en slags paraplyorganisasjon for alle Brannsupportere?????
Over nevnte setning skulle vel være grunn god nok til at også jeg skulle få lov til å skrive mine meninger innpå her,men for all del.....jeg kan velge å holde meg unna forumet jeg...
Når det gjleder alkoholdebatten Paf,så er da nesten altid mine meninger satt litt på spissen ,sånn litt for å demonstrere litt og for å få frem et poeng.....
Og jeg har vel ikke hengt ut Frode noe mere en det han har hengt ut seg selv i media,jeg responderer på hans utsagn og stiller et lite spørsmålstegn bak det hele....
Når det gjelder meg som gratispassasjer så tar du grundig feil,ikke på en eneste hjemme eller bortekampe har BBB gavnet meg i noen som helst positiv forstand...aldri..
Men så er da det også valg jeg selv har gjort som feks,betale full pris for partoutkort...

krøvel vellevold

Du er jo gratispassasjer i den forstand at du bruker et forum som drives av Bataljonen. Vi som er medlemmer er jo tross alt med og betaler for at Bataljonen kan ha et nettsted med et forum.

At BBB er en paraplyorganisasjon for alle supportere? Tja. Har aldri hørt om en forening som er paraplyorganisasjon for ikke-medlemmer...

Og hva mener du med at Frode henger ut medsupportere? Har navn vært nevnt? Han har kun snakket om noen ikke navngitte mennesker som er så dritings at de knapt vet hvor de er og f.eks. driter oss ut ved å blotte seg på tribunen.
Legg ned hele klubben!

KEO

Helt i orden vist dette gjelder BBB medlemmer, de kan innføre regler ect til sine medlemmer som reiser i regi med BBB. Men når det gjelder de som reiser på egenhånd så har strengt tatt en talsmann for en organisasjon ikke noe med hva de foretar seg. BBB er også ganske flink i en del situasjoner å si at det ikke er noen av deres medlemmer som har stått bak ting, det så vi senest på Biljard kulen men der vi forsatt ikke vet om det var ett medlemm eller ikke. La folk få gjøre som de vil og reiser jeg 4 dager til Liverpool så er det opp til meg om jeg vil være nøktern eller drita konstant uten at en fra bataljonen skal ligge seg opp i det.
Nu kør vi!

Felt Ã?

Quote from: "krøvel vellevold"Du er jo gratispassasjer i den forstand at du bruker et forum som drives av Bataljonen. Vi som er medlemmer er jo tross alt med og betaler for at Bataljonen kan ha et nettsted med et forum.

At BBB er en paraplyorganisasjon for alle supportere? Tja. Har aldri hørt om en forening som er paraplyorganisasjon for ikke-medlemmer...

Og hva mener du med at Frode henger ut medsupportere? Har navn vært nevnt? Han har kun snakket om noen ikke navngitte mennesker som er så dritings at de knapt vet hvor de er og f.eks. driter oss ut ved å blotte seg på tribunen.


Jeeeeeeez...Når det refereres til en liten gjeng som nesten alle i supportermiljøet vet hvem er så mener jeg at det er å henge ut medsupportere,men det er da min mening og skulle ikke være noe å henge seg opp i for deg og Paf skulel man tro....
men.. må samtidig si meg enig i at de skjemmer ut alle Brann med sin oppførsel.var ikke akkurat et pent syn feks i Basel.

Innlandsmax

Egentlig 100% enig i hele innlegget ditt, KEO. Individuell frihet ruler. Men BBB må også stå fritt til å appellere til folk om både dette og hint, uten at det nødvendigvis må tolkes som "å legge seg borti eller oppi folks saker". Ytringsfriheten ruler også, og den har også BBB sin rettmessige del av.

Syns nok også at "individuell frihet" også bør inneholde en hel del "individuelt ansvar" (ref. Ibsen; "frihet under ansvar"!), særlig når man ikler seg Brann-effekter. Da oppfattes man nemlig ikke bare som individ, men som en del av et kollektiv (Brann/Brann-supporterne). Setter man dette kollektivet i et ugunstig lys ved sin oppførsel, eller påfører det ubehag (kamp for tomme tribuner f.eks.) er det naturlig at kollektivet reagerer.

PS: Ingen snakker vel om totalavholds-selskapet BBB. Ei heller om grenser i alkohol-inntaket. Det man snakker om er vel oppførsel/adferd, og ønskede grenser for dette.

KEO

Er enig at når du inntar Brann sine effekter så representerer du klubben din og byen, men BBB er dog bare en liten del av dette i den store sammenheng. Det jeg ikke skjøner er at dette har blitt en sak? hadde vi drukket oss drita og knust/slåst og rablet klin gal der vi reiste så skulle jeg gjerne ha diskutert holdnings endringer men at en liten del får seg litt for mye å drikke og blir trøtt er harmløst.
Nu kør vi!

Tifo

.:Tifo-gruppen:.

Xminator

Quote from: "KEO"Er enig at når du inntar Brann sine effekter så representerer du klubben din og byen, men BBB er dog bare en liten del av dette i den store sammenheng. Det jeg ikke skjøner er at dette har blitt en sak? hadde vi drukket oss drita og knust/slåst og rablet klin gal der vi reiste så skulle jeg gjerne ha diskutert holdnings endringer men at en liten del får seg litt for mye å drikke og blir trøtt er harmløst.


Det er jo nok at Brann ser seg lei på enkeltpersoner og begynner å advare klubbene de besøker mot disse. Da er veien kort til å sitte utenfor med eller uten billett.

atlascopo

Quote from: "paf"Det er ingen som har sagt at dette gjelder deg som den gratispassasjer du er i forhold til det Bataljonen faktisk får til for alle supportere. Hva gjør du her forresten, når du ikke ønsker å være medlem i Bataljonen? 56 innlegg har du også...

viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

eriksen_30

SÃ¥ lenge du iklær deg den røde drakten eller andre supporter effekter blir du automatisk assosiert som Brannsupporter og dermed ogsÃ¥ medlem av en større gruppe. Organisert eller ikkje sÃ¥ blir vi alle like mye rammet nÃ¥r noen finner pÃ¥ Ã¥ kaste en biljarkule pÃ¥ banen eller drikker seg sÃ¥ sanseløs full før kamp at de ikkje vet kor de e og kem de ser pÃ¥. (gjelder i norge og utland) Hvis tur = fyll og fest fÃ¥r de melde seg pÃ¥ charterferie sammen med Kongen av Mallorca, Svein. Snart e vi berømte Brann fra Bergen,  gjengen som ikkje kan oppføre seg og ingen vil ha pÃ¥ besøk...

KEO

Ser at vi får Barnevakter på tribunen:-) kan jo bli litt artig når 2000 stk står, som det ikke er lov til... disse barnevaktene kommer vell i ett lite dillema da. Men må si det igjen.. vi har ikke hatt problemer med tribunebråk i stor skala når vi har vært på turer så jeg synest dette har gått for langt nå. Disse såkalte "vaktene" kan fint klare å drepe stemningen som vi har ett potensiale til å lage. Mangen vil nok være litt tilbakeholden med å skape liv når det står en gjeng "mamma personer" å passer på deg.

Skjønner ikke helt hva vi har foretatt oss på turer som krever dette sikkerhets opplegget?
Nu kør vi!

Innlandsmax

Quote from: "KEO"Er enig at når du inntar Brann sine effekter så representerer du klubben din og byen, men BBB er dog bare en liten del av dette i den store sammenheng.
Problemet for BBB er vel at de fÃ¥r henvendelsene nÃ¥r noe gÃ¥r galt eller blir for dumt (altsÃ¥ at grensene for oppførsel/adferd blir trÃ¥kket over). Selv om det ikke er medlemmer av BBB som utfører ugjerningene eller dumhetene eller vÃ¥set (you name it), sÃ¥ er det altsÃ¥ BBB som blir bedt om Ã¥ ta affære. En del av BBB sine oppgaver blir altsÃ¥ den litt tvilsomme moroa Ã¥ prøve Ã¥ holde nogenlunde orden og anstendighet i rekkene, og da ikke bare for BBB-medlemmer, men for Brann-supporterne generelt. Om ikke vi hadde BBB, ville sannsynligvis politi og/eller kamparrangør hatt en mye strengere oppførsel overfor Brann-supporterne, bl.a. fordi den da ville ha fremstÃ¥tt mye mer som en udefinerbar og derfor mindre kontrollerbar masse. "Kollektiv avstraffelse" heter det vel, og det ville det ha vært mye mer av uten BBBs forsøk pÃ¥ inngripen og regulering av de mest ekstreme tilfellene av tullskap. Tror ikke BBB-folka syns den slags oppgaver er  toppen av underholdning, og kunne sikkert godt ha tenkt seg annen fritids-syssel. "It's a dirty job, but somebody's got to do it..."

Nixon

Quote from: "KEO"Ser at vi får Barnevakter på tribunen:-)


- Dersom folk ikke oppfører seg på tribunene, vil våre stewards ta kontakt med hjemmelagets ansvarlige for å få dem fjernet.

Men det skal bli spennende å se hvordan dette fungerer. Jeg er ikke helt sikker på at jeg liker at tilfeldige mennesker nærmest på slump og kanskje trynefaktor skal bestemme hvem som skal få se kampen eller ikke.
Rød makt på Hansa

Felt Ã?

Quote from: "Nixon"
Quote from: "KEO"Ser at vi får Barnevakter på tribunen:-)


- Dersom folk ikke oppfører seg på tribunene, vil våre stewards ta kontakt med hjemmelagets ansvarlige for å få dem fjernet.

Men det skal bli spennende å se hvordan dette fungerer. Jeg er ikke helt sikker på at jeg liker at tilfeldige mennesker nærmest på slump og kanskje trynefaktor skal bestemme hvem som skal få se kampen eller ikke.


Flere som er spent på denne utgaven av sikkerhetspolitisk paranoia ja,lurer på hvilke kriterier som legges til grunn for å få noen fjernet fra tribunen?
Virker som Brann kjører på noe jævligt nå for å rette opp inntrykket fra den totale sikkerhetsfadesen de selv stod bak hjemme mot Everton..

Nixon

Quote from: Virker som Brann kjører på noe jævligt nå for å rette opp inntrykket fra den totale sikkerhetsfadesen de selv stod bak hjemme mot Everton..


De hadde lagt opp til dette før kampen forrige uke.
Og det er jo nesten verre...
Rød makt på Hansa

gashi

Synes  det er fornuftig av bataljonen Ã¥ ytre et ønske om at  Brann-supporterne som drikker seg fra sans og samling ikke bare ødelegger for seg selv. PÃ¥ den andre siden kaster de stein i glasshus. Jeg har selv prøvd Ã¥ snakke med personer i styret under borteturer der de har vært sÃ¥ full at jeg mÃ¥tte gi opp. Hvem glemmer fjorÃ¥rets tur til Sandefjord.

naitsirk

Quote- Dersom folk ikke oppfører seg på tribunene, vil våre stewards ta kontakt med hjemmelagets ansvarlige for å få dem fjernet.

Men det skal bli spennende å se hvordan dette fungerer. Jeg er ikke helt sikker på at jeg liker at tilfeldige mennesker nærmest på slump og kanskje trynefaktor skal bestemme hvem som skal få se kampen eller ikke.


trur nok sjansen er mindre for å bli kasta ut om BBB står for ansvaret.

Klaus_Brann

Quote from: "Nixon"
Quote from: "KEO"Ser at vi får Barnevakter på tribunen:-)


- Dersom folk ikke oppfører seg på tribunene, vil våre stewards ta kontakt med hjemmelagets ansvarlige for å få dem fjernet.

Men det skal bli spennende å se hvordan dette fungerer. Jeg er ikke helt sikker på at jeg liker at tilfeldige mennesker nærmest på slump og kanskje trynefaktor skal bestemme hvem som skal få se kampen eller ikke.


Håpløst!
Dette har gått altfor langt. Er vi virkelig blitt BBB nå?

Jeg gleder meg til den gjøken av en "vert" som pÃ¥ slump skal bestemme at folk ikke skal fÃ¥ se kampen. Jeg har i alle fall ikke brukt  pokker sÃ¥ mye penger pÃ¥ reise og opphold, for ikke Ã¥ se kampen.

Terskelen for fjerning av supportere bør være rimelig høy.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

naitsirk

QuoteHåpløst!
Dette har gått altfor langt. Er vi virkelig blitt BBB nå?

Jeg gleder meg til den gjøken av en "vert" som på slump skal bestemme at folk ikke skal få se kampen. Jeg har i alle fall ikke brukt pokker så mye penger på reise og opphold, for ikke å se kampen.

Terskelen for fjerning av supportere bør være rimelig høy.


om som eg nevner i posten overfor så er nok terskelen lågare hjå evertonvaktane.

er folk virkelig redde for å verta kasta ut eller?

Tore Larsen

Er det virkelig så gøyt å være så essefull og ikke få med seg kampen? Da kan en stille seg spørsmålet om hva man egentlig har der å gjøre.

At Bataljonen kommer med oppfordringer om å moderere alkoholinntaket er flott syntes jeg men det er jo selvsagt opp til enhver hva man vil gjøre. Men det er viktig at Bataljonen har en standpunkt og mening ift dette og ikke bare tie om saken.
Mvh

Tore

Tore Larsen

Quote from: "atlascopo"
Quote from: "paf"Det er ingen som har sagt at dette gjelder deg som den gratispassasjer du er i forhold til det Bataljonen faktisk får til for alle supportere. Hva gjør du her forresten, når du ikke ønsker å være medlem i Bataljonen? 56 innlegg har du også...


Jeg vil no påstå at Bataljonen har gjort mye som har komt sine medlemmer til gode.
Mvh

Tore

Go Up