• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Biljardkulen

Started by abe78, February 14, 2008, 10:57:34 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

abe78

Admin: Dette kunne vært postet i kamptrÃ¥den, men jeg velger likevel  Ã¥ lage en egen trÃ¥d da dette er en særs alvorlig sak som kan sees isolert fra selve kampen i gÃ¥r. For eksempel reaksjonen Brann og\eller Bataljonen.


Jeg stod selv på Hansa i går og så at noe ble kastet inn. Jeg trodde det var en harmløs gjenstand (pose eller lignende). Fikk heller ikke med meg noen spesiell reaksjon fra spillere eller dommer, men jeg så at noe ble gitt fra dommer til linjedommer.

Det så ut som om gjenstanden ble kastet fra venstre side (mot Nymark) av tribunen. Spørsmålet er ikke bare hvem som kaster, men hvem i helvete som tar slikt med seg inn på tribunen i utgangspunktet.
.og husk!

Brannesen

Så utrolig tåpelig gjort og ikke minst ødeleggende for alle andre supportere. Jeg så da den ble kastet med står for langt oppe til at jeg kunne se hva det var...trodde også at det var mer mot midten den ble kastet fra...men den landet jo på venstre side av målet (sett fra tribunen) så du har gjerne rett i det du sier her.

Det at noen tar med seg inn en biljardkule inn på kamp er jo bare utrolig teit...og er vel ment for å skade eller evt skremme. Men det blir bare ødeleggende for andre...alltid!! Enten den treffer noen eller ikke. Tenk hvis kulen hadde truffet Howard i hodet!? Han hadde gått rett i bakken. Brann hadde helt sikkert måttet spille noen kamper uten tilskuere...og det nå når vi skal ut i champions league kvalik! Det hadde vært for jævli...

Men hvordan kan dette gjøres noe med? Bedre kroppsvisittering ved inngangen? Holdningsfremmende arbeid i bataljonen?
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

Manx

For meg så det ut som den ble kastet fra høyre siden, mot gamle sitte.
Helt latterlig å kaste noe slikt, den kunne gjort alvorlig skade om et hode hadde blitt truffet.

Frem med videobildene de påstår de har, finn idioten, utesteng han for evig!
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Belfort

Fy faen for en gjøk som gjorde dette. Skulle likt og gitt han en god omgang juling.

kabelmann

Dette er til og med verre enn kanarifansens kasting av lightere mot Arman Bjørnsson i fjor. Her er det en idiot som faktisk har tatt med seg en biljard-kule og kaster den helt uprovosert inn på banen. Konsekvensene kunne også blitt langt mer alvorlig. Håper Brann har fyren på videotape og utestenger han for evig og alltid.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

ostraume

Trist og forbannet sykt er en grei oppsummering på denne saken. Hva tenker folk på? "I dag skal jeg ta med meg en biljardkule på stadion"

Hadde Howard blitt truffet og (alvorlig) skadet tør jeg ikke tenke på straffen. Utestengt i Europa noen år? Kjekt nå som vi står foran CL-kvalik.

Nei, fy faen. Ut med pakket!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Snublefot

At det er mulig Ã¥ være sÃ¥ forbanna idiot..  kaste en biljardkule inn pÃ¥ banen..  en slik gjenstand kan pÃ¥føre STORE skader...

Hvis Brann har videotape av fyren, utesteng han på livstid, og gi han en saftig bot..

tj00m

eg står omtrent midt på felt C, og eg mener bestemt at den kom flygende fra min høgre side, litt nedenfor, eg har rad 8.. trodde først at det var en snusboks, men så såg eg reaksjonen til Phil Neville.. Er så forbanna unødvendig, håper de finner fyren å stenger han/hun ute på livstid fra Stadion. forbanna idiot!
Brann Bergens Stolthet!

tj00m

en ting skal jo også sier.. kroppsvisiteringen va jo isje nåkke bra, de hadde mye bedre på vikingkampen.. Eg møtte opp veldig tidlig for eg trodde at det ville bli noe lignende. Men om eg hadde hensikt til det så tror eg at eg skulle klart å fått med meg en biljardkule inn igår
Brann Bergens Stolthet!

Romarius

Helt utrolig. Får håpe tullingen blir tatt, og at Brann slipper med en bot.

nummer9


Gepard

Vanskelig å forhindre at folk får med seg inn slike ting på kamp. Men ett eller annet må gjøres...

Noen må ha fått med seg hvem dette var, da er det deres forbannde plikt å melde fra om hvem denne karen er. Dette kunne endt ekstremt tragiskt. Her snakker vi dødsfall.

Fikk også med meg at noe ble kastet, virket som det hvertfall var fra ett av det to midterste feltene nede på Hansa. Håper Brann har video...

Dette kan da også gå svært hardt utover klubben. Første tanken er at vi kan bli nektet tilskuere under en eller flere av CL-kval kampene. Også pga banestorming som kommer i tillegg.

monzilla

Vil nok ikke bli andre konsekvenser enn en bot mtp at den ikke traff noen. Men en ting er klart, man skal være bra kjørt for å kaste en biljardkule mot noen i det helatt. Treffer man med en sånn kan det få alvorlige følger for den som ble truffet.

Blir nok en del bøter for kampen i går for Branns del, dessverre. Håper det snart kommer en regel om at en klubb er selv ansvarlig for egne supportere, også på bortebane.

Ferguson

"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Gubrask

i verste fall kan vi kastes ut av E-cupen (uefa og CL- kvalikk), men sannsynligvis blir det "bare" en bot.
http://fotball.bt.no/uefa/article100345.ece
Uansett, utrolig tåpelig å ta med seg og kaste en biljardkule!

tsf

Det måre være den personen tok biljardkula fra fotikken igår. Hadde manglet noen kula igår på fotikken runde fire-fem tid.
Hater NøFF -Bergen ut av Norge -Bergen = Egen stat og Republikk vært godt

stigh


tintin


krøvel vellevold

Kan ikke si annet at jeg håper vedkommende blir funnet og blir utestengt. Og mest av alt håper jeg denne personen får en god porsjon deng. Tenk hvis vi nå blir kastet ut av CL til høsten! Det var jo for faen INGEN grunn til å hive noe på noen som helst! Hvordan kommer det til å bli om det en dag virkelig skjer noe provoserende på banen?

Men jeg kan i grunn ikke tro at vi blir hevet ut. Herregud! De der forbannade Bad Blue Boys har jo fått holde på med mye verre ting enn dette og også over lang tid, uten at noe som helst har skjedd. De kastet jo drøssevis med bluss ut på banen under Rennes - Dinamo i desember!

Men uansett er jeg møkk lei disse tilbakestående drittungene som skal tøffe seg så jævlig og kaste ting hele tiden! Alltid er det noe. Egg, pappbeger, lightere, snus... og nå en biljardkule. Og hvem faen er det som drar med seg en biljardkule eller egg på kamp, uten å ha tenkt å bruke det? Da skjer jo ikke ting i affekt, for å si det sånn... Da virker det jo absolutt planlagt og gjort med forsett!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "tintin"


BÃ?DE utestengelse OG miste partoutkortet?
Legg ned hele klubben!

paf

Quote from: "monzilla"Vil nok ikke bli andre konsekvenser enn en bot mtp at den ikke traff noen. Men en ting er klart, man skal være bra kjørt for å kaste en biljardkule mot noen i det helatt. Treffer man med en sånn kan det få alvorlige følger for den som ble truffet.

Blir nok en del bøter for kampen i går for Branns del, dessverre. Håper det snart kommer en regel om at en klubb er selv ansvarlig for egne supportere, også på bortebane.

Den kom før fjorårets sesong.
Men Brann er likevel ansvarlig for vaktholdet, og kan bøtelegges for manglende vakthold, dårlig kroppsvisitering og en rekke andre ting. Men stormingen av banen medfører mest sannsynlig en bot også til Everton.

weirus

kulen kom fra felt B!
kom flygende rett over hodet på oss fremme, var ikke til å unngå
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

tintin

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "tintin"


BÃ?DE utestengelse OG miste partoutkortet?


hehe, med på den, hvis ikkje han/hun har partout kort, har han/hun det må det tas! men knotete og upresist skrevet.... din jævla kverulant:)
Kan ikkje brann komme på banen med et "tilbud" til de som kan angi personen. Sikkert noen som kan navngi personen mot feks noen gratisbilletter, sjøl om det bør være totalt unødvendig. Eg hadde glatt angitt denne personen om eg hadde sett det...

Manx

n by, ett lag, ett mål: Gull!!

anders_flanderz

Quote from: "Manx"http://fotball.bt.no/uefa/article100345.ece

Kan bli kastet ut av UEFA cupen..


Allerede posta 2 gonger..
rite Drite Drite Drite på Oslo By

HansaInferno

Breiflabben, baby!

paf

Quote from: "Manx"http://fotball.bt.no/uefa/article100345.ece

Kan bli kastet ut av UEFA cupen..

Er en sak som er like relevant som "Brann kan vinne UEFA-cupen". Mulig, men lite sannsynlig.

Breiflabben

Dette er lynsjegrunnlag!!  
Må da være noen som vet hvem denne amøben er. Får bare håpe kameraene på staddaen var riktig innstilt sånn at det blir sørget for at dette var hans siste besøk på stadion, og snart hans (muligens) første på Sandviken.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

Luke Skywalker

Quote from: "weirus"kulen kom fra felt B!
kom flygende rett over hodet på oss fremme, var ikke til å unngå


Ja det tror jeg også at den gjorde, synest jeg så noe komme flygende. Ganske idiotisk. Ikke bare kommer denne mannen til aldri å mer få komme inn på stadion, han er i tillegg ganske dårlig i biljard. Kjipt altså...
Regner med en halv mill i bot til Brann. Tror det blir dyrt for synderen.
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

monzilla

De må jo ta han først. Det at de har godt overvåket tribune er jo bare tull, se så mange blussere som har fått bot.

BL

Når du trodde at folk ikke kunne bli større idioter! Hvilken tulling er det som bestemmer seg for å ta med seg en biljardkule på kamp?

Her er det bare for Brann å gå gjennom opptakene fra kampen og finne idioten, samtidig bør de nok gi vaktene beskjed om skjerpet kroppsvisittering. Jeg med en relativt stor jakke (der jeg lett kunne gjemt unna litt av hvert) fikk bare noen forsiktig klapp rundt livet. Og min kompis fikk gå gjennom uten noe visittering. "Ser ikke ut som du har gjemt unna så mye..."
Hansa-
Felt Z

Toff

Her bør helt klart alle som så noe ta kontakt med Brann og informere om hvem dette gjelder. Det er rett og slett skandaløst at noe slikt kan skje.

Tenker at Brann må gå litt i seg selv med tanke på hvorda man vissiterer dem som skal inn.
off

HeiaBrann!

Quote from: "weirus"kulen kom fra felt B!
kom flygende rett over hodet på oss fremme, var ikke til å unngå

Står helt øverst på felt b og mener også bestemt at den kom litt lengre nedenfor, ca rett over midten av tribunen!

SKANDALE!

Belfort

Hvis de finner han så bør han plasseres i gapestokk på Torgallmenningen.

Gullhår


nummer9

Synes denne personen (vil ikke virke kjønnsdiskrimminerende her :P ) uansett ikke bør vise seg på stadion lengre, uansett reaksjon fra UEFA.

Som guttene i radioresepsjonen ville sag (for de som hører på P3 i ny og ne):
SKAMMESEG!

ElskerBrann

Stod på felt B rad 8, kom ihvertfall ett par rader lengre bak fra meg...
-:En, to, tre på det fjerde skal det skje, Bergen By skal brenne på ny:-

Xminator

La fyren være pauseunderholdningen i første hjemmekamp. Ned med buksen og biljardkulen i 2'ern. Etterfulgt av resten av kulesettet og en kø.

Belfort

Quote from: "Xminator"La fyren være pauseunderholdningen i første hjemmekamp. Ned med buksen og biljardkulen i 2'ern. Etterfulgt av resten av kulesettet og en kø.


hehe,kunne ikke vært sagt bedre.

Jay Tee

en liten takk til idioten som klarer og kaste en billijard kule av alle ting inn på banen. ka e det folk tenker med??? greit at LSK fansen kaster en lihgter, men en billijard kule.. treffer den en anne supporter en ballgutt en kameramenn eller keeperen så kan det gi veldig alvorlige skader...
blir bare trist når eg leser om sanne ting eg.. ka e poenget?? ødelegger jo bare for alle andre.. håper de finner han som står bak det.. så ellers kampen på nettet fra romania igår. ble imponert over stemmningen.. meget bra
eia brann

peteE

Skjønner ikke hvorfor. Hvis man er glad i klubben, støtt laget, ikke prøv å skad motstander og ødelegg for klubben du elsker!

Enkel gandhi-logikk!

jkippers

Quote from: "Brannesen"
Men hvordan kan dette gjøres noe med? Bedre kroppsvisittering ved inngangen? Holdningsfremmende arbeid i bataljonen?


Mer nitid kameraovervåkning med påfølgende strenge straffer er veld - dessverre - eneste tenkbare løsning. Synd, men det må nok til
Gull 09

Shine

Shit, vi dreper fyren da, og hunden hans. Dette går ikke gutter! shit CL kampen! Vi drar han naken gjennom byn!11

Dette er lite forsjellig fra annen (nesten)blind vold som skjer hvorsomhelst.
SÃ¥klart det er urettferdig at  Brann fÃ¥r skylden, men vi dreper ikke eller kastrerer folk for det.

Han får vel muligens 3 uke betingen fengsel..end of story. Du kan neppe gi en UEFA bot videre til en privatperson heller akkurat.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

HeiaBrann!

Quote from: "Shine"Shit, vi dreper fyren da, og hunden hans. Dette går ikke gutter! shit CL kampen! Vi drar han naken gjennom byn!11

Dette er lite forsjellig fra annen (nesten)blind vold som skjer hvorsomhelst.
SÃ¥klart det er urettferdig at  Brann fÃ¥r skylden, men vi dreper ikke eller kastrerer folk for det.

Han får vel muligens 3 uke betingen fengsel..end of story. Du kan neppe gi en UEFA bot videre til en privatperson heller akkurat.

Brann betaler boten, denne personen betaler Brann... Ikke så vanskeligt det...

Shine

Brann har ikke ( enda ) politimyndighet i norge.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Jay Tee

og gi boten til mannen blir feil.. som supportere er vi en del av brann, en del av klubben. måten vi oppfører oss på blir lagt merke til akkurat på samme måte som vis en spiller gjør no dumt, det blir lagt merke til og det sitter brann i et meget dårlig lys.. og brann må betale for det. trist.
men blir litt feil og dra han naken gejenom byen for så og drepe han og hunden hanes. blir helt feil og drepe en uskyldig hund.. gi mannen et nakkadrag og en utestengelse.
eia brann

Shine

Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Belfort

Quote from: "Shine"Shit, vi dreper fyren da, og hunden hans. Dette går ikke gutter! shit CL kampen! Vi drar han naken gjennom byn!11.




Synes du kan holde hunden hans utenfor.

monzilla

Jo det er det. Hvor finner du hjemmel i denne enkle prosessen?

Shine

Quote from: "monzilla"Jo det er det. Hvor finner du hjemmel i denne enkle prosessen?


Var den til meg, isåfall hvilken prosess tenker du på?
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Go Up