• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Everton - Brann: Kamptråd

Started by Nixon, February 05, 2008, 11:16:50 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Charmless Man

Det var ikke mikkene som gjorde jobben på Goodison, slikt hører man lett. Stemningen virket litt kaotisk, men bra.
Ladish on the Foot

rødesk

fikk ikke sett kampen etter at håpløse sumo streiket.. Noen som har noen bra klipp fra bataljonen synger..
oen må gå...!


mobli

Tre lyspunkter i går:
1. Oss, supporterne altså, ikke laget. Når jeg gikk av toget i Manchester etter kampen kom det noen Evertonsupportere bort til meg, tok meg i hånden og sa "best fans ever".
2. PVM scorte første målet i England, og spilte ganske bra.
3. Vi var i Europe 10-15 minutter lengre enn Rosenborg.

KennethS

Quote from: "mobli"Tre lyspunkter i går:
3. Vi var i Europe 10-15 minutter lengre enn Rosenborg.


Ja jøss litt av et lyspunkt! der var dagen reddet gitt.
tå på Brann

deca

Hørte at guttene/TGB var godt representert i går? Det gjorde vel til at stemningen steg betraktelig..

enavgutta

Hva står TGB for om jeg tør spørre?

tr0Ndemann

Tjuaguttar Bergen eller noe slikt?
What a waste of council tax, we paid for your hats!

enavgutta

Nye meldinger fra Liverpool folkens.
En papirutgave der nede skriver visstnok at Brann fansen er beste bortefans ever!

anders_flanderz

no renner tårene her! såg brann tv filmen ang. brann supporterene i england...


gud bedre! har ikke ord!

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEVLA BRA GUTAR OG JENTAR!


Stilles nesten på lik linje med seriegullet!
rite Drite Drite Drite på Oslo By

enavgutta


The Boss

Quote from: "enavgutta"Kvil deg.


Jaha?

Fantastisk tur var det uansett, og øyeblikket når evertonfansen bak målet står igjen å klapper oss ut var helt sinnsykt...

oslo øst

akkurat komt hjem etter liverpool tur
kampen går i glemmeboka kjapt men stemninga halleluja, akkurat nå er jeg stoltere enn noengang å være brann supporter
vi lager ett bra trøkk for å være 1700 tilskuere og vi sang i 3 timer i strekk
JEG VIL TAKKE ALLE SAMMEN SOM VAR DER OG GJORDE DENNE TUREN UFORGLEMMELIG TAKK TAKK TAKK
jeg var også i liverpool men langt i fra det samme trøkket spør du meg
vi taper 1-6 men gud vi kan støtte laget vårt
vi sees og synges til 1 seriekamp 30 mars
nå må jeg legge meg sliten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! natta

eivhelle

Vi kan vel ikke si at resultatet var særlig bra, men jeg synes det er
patetisk å lese hylkoret fra pressen etter kampen. Er man først slått ut
betyr det ikke en dritt om en taper 1-0 eller 6-1. Er også litt merkelig å
se påstander om at Everton kunne hatt tosifret med tanke på at de skåret
på 6 av 8 målsjanser.

Med samme effektivitet kunne Brann fort satt inn 3-4 mål på de sjansene
de skaper i løpet av kampen. Defansivt var det bra helt til Everton skåret.

Hadde vært interessant å sett hvordan kampen hadde utviklet seg om
Helstad hadde skåret rett før 1-0. Et annet scenario er hvordan kampen
hadde blitt hvis dommeren hadde vært tøff nok til å vise ut Everton forsvareren
som felte Demba, med fri vei mot mål, 5 minutter ut i kampen.

Alt i alt synes jeg ikke at Brann har skjemt seg ut selv om resultatet
ser styggt ut. Til tider spiller de jevnt med Everton i to kamper og det
er vel ingen som egentlig har trodd på avansement selv om det er lov å
drømme.

Exim

Quote from: "anders_flanderz"no renner tårene her! såg brann tv filmen ang. brann supporterene i england...


gud bedre! har ikke ord!

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEVLA BRA GUTAR OG JENTAR!


Stilles nesten på lik linje med seriegullet!


Flott film :)

SKBMiller

Leste Daily Mirror på papir i dag. Husker ikke ordrett hva det sto på engelsk fordi jeg glemte avisen på flyet. Men oversatt til norsk sto det: De mange og høylytte Brannsupporterne fikk nesten noe å juble for etter 5 minutter da Demba ble felt..

Texas

Quote from: "Exim"
Quote from: "anders_flanderz"no renner tårene her! såg brann tv filmen ang. brann supporterene i england...


gud bedre! har ikke ord!

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEVLA BRA GUTAR OG JENTAR!


Stilles nesten på lik linje med seriegullet!


Flott film :)


hvor kan man få tak i filmen?

Gubrask

Quote from: "Texas"
Quote from: "Exim"
Quote from: "anders_flanderz"no renner tårene her! såg brann tv filmen ang. brann supporterene i england...


gud bedre! har ikke ord!

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEVLA BRA GUTAR OG JENTAR!


Stilles nesten på lik linje med seriegullet!


Flott film :)


hvor kan man få tak i filmen?


De snakker om klippet som er linket i tråden om linker.

Texas

Quote from: "Gubrask"
Quote from: "Texas"
Quote from: "Exim"
Quote from: "anders_flanderz"no renner tårene her! såg brann tv filmen ang. brann supporterene i england...


gud bedre! har ikke ord!

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEVLA BRA GUTAR OG JENTAR!


Stilles nesten på lik linje med seriegullet!


Flott film :)


hvor kan man få tak i filmen?


De snakker om klippet som er linket i tråden om linker.


takker....respekt til de som tok turen over.

Rob3rt

Kom nettopp tilbake fra Liverpool og gud hjelpe meg for en stemning.
Vi hadde tro helt til Everton puttet. Vi visste da at avansement var umulig, men stod på fordetom. Vi sang i ett i 3 timer, og gav absolutt alt. Det var stort da Everton supporterne klappet oss ut etter kampslutt.

Så får vi håpe vi kan være like flinke på stadion..

SKBMiller

Etter kampen sa en undrende politimann ved siden av oss til kollegaen:
Are they always singing like this when they are losing 6-1?

Nixon

http://www.liverpooldailypost.co.uk/everton-fc/everton-fc-news/2008/02/22/comment-brann-fans-see-red-but-are-made-to-pay-for-goodison-slight-64375-20509060/



Denne kommentatoren har en fiks ide om at vi prøver å etterligne Liverpool-supporterne. Merkelig... Men han er imponert! Og det var ellers mye annen ros å lese i andre engelske aviser!:)
Rød makt på Hansa

skb!

Det er ingen tvil om at Brannsupporterne nok en gang har gjort seg bemerket i Liverpool. Stående applaus fra hjemmesupporterne er ikke hverdagskost. Alle Evertonsupporterne jeg snakket med etter kampen var virkelig imponert over oss, og brukte ord som "great supporters", "fantastic atmosphere" og "best away supporters" for å beskrive stemningen. En av dem var faktisk så imponert at han lovet å komme over til Bergen for å se en kamp her.

Registrerer at enkele missunelige mennesker prøver å fortelle at vi stinket, og at de kun sa dette for å ha noe positivt å si etter kampen. Slike  folk er ingenting å bry seg om. Jeg var der, og beundringen var ekte.

Takk for turen!

tovatle

Quote from: "Rob3rt"Kom nettopp tilbake fra Liverpool og gud hjelpe meg for en stemning.
Vi hadde tro helt til Everton puttet. Vi visste da at avansement var umulig, men stod på fordetom. Vi sang i ett i 3 timer, og gav absolutt alt. Det var stort da Everton supporterne klappet oss ut etter kampslutt.

Så får vi håpe vi kan være like flinke på stadion..



Her viser våre supportere hva som bor i oss! og eg håper at denne kvelden setter standarden for hvordan vi skal oppføre oss under brann sine kamper!

Nightfox

Jessjess. Da var jeg også tilbake fra Liverpool. Vi fikk stående trampeklapp som dere har sett både på Brann.no og lest her. Engelskmenn er veldig folkelige, men tror noe av grunnen var at Brannsupporterene klappet frem evertonsupporterene i slutten, som "hån", fordi de endelig ga lyd fra seg. De ga jo ingen lyd fra seg. En sang på 1-0 og 2-0, ingenting på 3-0 og 4-1 og så litt sanger på slutten, men VELDIG lite. Så når vi hadde provosert nok sjeler kom det et par rop mot oss, og vi svarte med å klappe. "Endelig" laget de lyd. Jeg kan fint se at engelskmennene tolket våres trampeklapp til DEM som et veiskille. Et slags budskap om at "Under kampen var vi fiender, gratulerer dere vant", så fikk vi klapp tilbake. For det var ikke bare den nærmeste svingen som klappet, det var hele stadion.

Uansett. Jeg var han personen som fløy rundt på flanagans og the grapes og tok bilder, tok også noen bilder inne på øvre dekk som jeg skal legge ut så snart som mulig. Dessverre har pcen gått til helvete i det siste, så jeg legger ut uredigerte bilder. Er mange av disse bildene som hadde blitt mye bedre av litt annerledes lysjustering. Til pass for meg har jeg ikke ekstern blitz og kun standard kitobjektiv, så bildene kunne vært mye bedre.. Menmen, de er oppe innen imorgen får jeg håpe.

kapteinen

Var rå stemning der nede.Men eevrton supporterene var pinlig dårlig, spesielt med tanke på hvor mye vi køddet med dem.
Z

BrandonBoyd

avid hansen til Brann!drivende go og teknisk sentral..akkurat det vi trenger!!!

HansaInferno

Kom nettopp hjem, og lukter svett tåfis. Stemingen var heftig, og det var en fest der borte. At vi røk ut var vel egentlig som forventet, så vi laget en fest ut av den siste kampen. Det er greit å hylle spillerne våre. Litt trist at så mange gikk rett i garderoben etter kampen, men det er greit, de skammet seg vel sikkert litt, ikke helt uten grunn. Mongofylla utover kvelden! Gu' kor herlig!
Breiflabben, baby!

Tifo

Utover helgen kommer det en del bilder fra turen. Er det flere personer som har bilder kan det sendes på pm til meg eller email:

thomas@ fulgt av bataljonen.no

Håper også folk laster opp litt filmer på youtube.

Var en flott tur med fantastisk stemning!
.:Tifo-gruppen:.

HansaInferno

Ja, få noen filmer ut på Youtube.
Breiflabben, baby!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

rødesk

Quote from: "Exim"
Quote from: "anders_flanderz"no renner tårene her! såg brann tv filmen ang. brann supporterene i england...


gud bedre! har ikke ord!

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEVLA BRA GUTAR OG JENTAR!


Stilles nesten på lik linje med seriegullet!


Flott film :)


hvor finner man denne filmen? link?
oen må gå...!

Xminator

Sjansestatistikken endte vel noe slikt som 14-7 til Everton. 6-1 er helt klart i overkant. Med like god uttelling for oss hadde det stått 6-3. Fortsatt pinlig, men med "normal" uttelling kunne kanskje 4-2 eller 3-1. Med tilsvarende gullhår som RBK hadde på stamford bridge (eller vi selv hadde mot Zagreb og Brugge...) så hadde vi vunnet 3-1 ;)

Northside

2 filmer fra kampen:

http://www.youtube.com/watch?v=42VM9S9JSc4

http://www.youtube.com/watch?v=2wT_8XnnY60

(burde snart hatt kronerulling så jeg kan skaffe kamera med litt bedre kvalitet :)

Nixon

Jeg ser at mange synes det var så stort å få applaus fra hjemmefansen. Det er jo litt morsomt siden vi aldri selv hadde nedverdiget oss til å gjøre noe slikt selv på Stadion. Vi hadde heller hånet de enn å gi de kudos for god stemning.

Og er det egentlig så spesielt? For meg virker det som at det er en nærmest vanlig skikk i England.
Rød makt på Hansa

Marek

Hva med litt edruelighet her? Dette er det største Brann fans har opplevd siden 1997 og kanskje 10 år fram i tid også, så ikke rart at man tar litt av da. Og for Everton fansen betydde ikke det ikke stort å møte Brann.
Brann fansen hadde neppe giddet å lage særlig ståhei for et møte med et 2. divisjonslag.
ons Ivar skal hem...

Stoffi

Uansett har vi gjort oss selv mer berømt ute i den store verden som gode supportere. Vi sang mye og høyt, og bra. Likte spesielt de engelske "sangene" vi tok rimelig spontant og sang til evertonfansen.

Brann dominerte første omgang, selv om vi produserte lite. Brann hadde ballen mest, og styrte spillet. Jeg var stolt over innsatsen vi la ned. Spiller vi slik i tippeligaen, vinner vi igjen. Vi må huske på at Everton er meget solide bakover, og effektive forover. Norske tippeligaklubber er ikke i nærheten.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

smaalanda

Quote from: "Northside"2 filmer fra kampen:

http://www.youtube.com/watch?v=42VM9S9JSc4

http://www.youtube.com/watch?v=2wT_8XnnY60

(burde snart hatt kronerulling så jeg kan skaffe kamera med litt bedre kvalitet :)


Where's the fucking atmosphere!

Genialt og flott filmet Northside!
KMO!!!

BBB-Tony

Da var jeg også heme igjen! Takk for en uforglemmelig opplevelser gutter og jenter! Stemningen var helt enorm! Morsomt og få trampeklapp av hjemmesupporterene! Ellers så var i grunn hele byen meget fotballinteressert virket det som! Nesten i hver eneste gate vi kom gående med branneffekter, så var det en kommentar fra engelskmenn. Bort i mot kun positiv tilbakemeldinger... Og de var veldig veldig vennlige! Bra fotballby! Igjen... TUSEN TAKK for en fin opplevelse!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.


Marek

Quote from: "Nixon"Jeg ser at mange synes det var så stort å få applaus fra hjemmefansen. Det er jo litt morsomt siden vi aldri selv hadde nedverdiget oss til å gjøre noe slikt selv på Stadion. Vi hadde heller hånet de enn å gi de kudos for god stemning.
ons Ivar skal hem...

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"Jeg ser at mange synes det var så stort å få applaus fra hjemmefansen. Det er jo litt morsomt siden vi aldri selv hadde nedverdiget oss til å gjøre noe slikt selv på Stadion. Vi hadde heller hånet de enn å gi de kudos for god stemning.

Og er det egentlig så spesielt? For meg virker det som at det er en nærmest vanlig skikk i England.


Fordi vi har fått fortjent applaus både fra Liverpool-fansen og Everton-fansen med 11 års mellomrom, så tror du at de står og klapper for bortefansen hele tiden?
Legg ned hele klubben!

HansaInferno

Se på linker på det andre forumet:

"Stayed behind to applaud them at the end, and they fully deserved it"

Hvorfor skrive dette om det er vanlig skikk? Tror nok at vi gjorde et inntrykk. Selv om alle tror vi er Liverpool-supportere. Jævla fitter som har gitt oss det stempelet.

http://www.nsno.co.uk/forum/thread-403125/brann-supporters.html

Det er deilig å få skryt. Det hender jo ikke så ofte her i Norge selv om vi ofte har et meget høyt nivå her hjemme. Får lyst å gjøre noe slikt en gang til et annet sted.
Breiflabben, baby!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Fordi vi har fått fortjent applaus både fra Liverpool-fansen og Everton-fansen med 11 års mellomrom, så tror du at de står og klapper for bortefansen hele tiden?


Når jeg skriver vanlig skikk tenker jeg på når utenlandske lag kommer. Ikke de vanlige engelske bortesupporterne i PL. For jeg har hatt inntrykk av at de andre norske lagene som har spilt i England de siste årene, som VIF, RBK og Viking også har hatt lignende erfaringer. Om man kan trekke noen konklusjoner av det er selvsagt usikker. Det var derfor jeg undret...

For det er liten tvil om at engelskmennene ikke tok oss så veldig seriøst, og lot oss få herje på fordi de nærmest syntes det var sjarmerende. Slik som dette foruminnlegget kan tyde på.
Alright, they took the piss with their songs and if they'd been English we'd have been pissed off, but hats off for bothering to learn some English football songs to taunt us with - and getting the accent right on "Who are ya?" must have taken hours of practise.
Rød makt på Hansa

Bombefar

Er vel ingen som synes det er sjarmerende å bli sunget i senk av 2000 bortesupportere når de attpåtil taper 6-1

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"[
Når jeg skriver vanlig skikk tenker jeg på når utenlandske lag kommer. Ikke de vanlige engelske bortesupporterne i PL. For jeg har hatt inntrykk av at de andre norske lagene som har spilt i England de siste årene, som VIF, RBK og Viking også har hatt lignende erfaringer.  


Ja jeg vet at Klanen gjorde en bra figur på Stamford Bridge i 1999. Men seriøst: Har RBK-fansen og Viking-fansen fått applaus fra hjemmefansen i England? DET tror jeg ikke mye på! "Joooseeenbåjjjjg" og "Viging (klapp-klapp-klapp)"? Uansett har de ikke vært i nærheten av det nivået vi var på Goodison!

Og hva er uansett poenget ned å komme trekkende med at "de sikkert klapper til alle"? Vi sang dem på ræv, så imponert har de nok vært uavhengig av om de klapper til alle bortefans uansett hvor talentløse de er.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Og hva er uansett poenget ned å komme trekkende med at "de sikkert klapper til alle"? Vi sang dem på ræv, så imponert har de nok vært uavhengig av om de klapper til alle bortefans uansett hvor talentløse de er.


Det er jo ikke noe stort poeng. Jeg bare lurte litt på om det er så enestående som man skulle få inntrykk av når man leser her på forumet.

Og så er det jo litt ironisk at mange før kampen satte spørsmålstegn om hvor attraktiv engelsk fotball egentlig er, og harselerte over nordmenn sin store interesse for engelsk fotball. Og så er man like etterpå i ekstase over litt høflig klapping fra noen engelskmenn. Hadde vi vært like ekstatiske dersom vi hadde fått skryt av noen svensker?;)
Rød makt på Hansa

Bombefar

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Og hva er uansett poenget ned å komme trekkende med at "de sikkert klapper til alle"? Vi sang dem på ræv, så imponert har de nok vært uavhengig av om de klapper til alle bortefans uansett hvor talentløse de er.


Det er jo ikke noe stort poeng. Jeg bare lurte litt på om det er så enestående som man skulle få inntrykk av når man leser her på forumet.

Og så er det jo litt ironisk at mange før kampen satte spørsmålstegn om hvor attraktiv engelsk fotball egentlig er, og harselerte over nordmenn sin store interesse for engelsk fotball. Og så er man like etterpå i ekstase over litt høflig klapping fra noen engelskmenn. Hadde vi vært like ekstatiske dersom vi hadde fått skryt av noen svensker?;)


Nei, hvem bryr seg om svenskefaen?

BL

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Og hva er uansett poenget ned å komme trekkende med at "de sikkert klapper til alle"? Vi sang dem på ræv, så imponert har de nok vært uavhengig av om de klapper til alle bortefans uansett hvor talentløse de er.


Det er jo ikke noe stort poeng. Jeg bare lurte litt på om det er så enestående som man skulle få inntrykk av når man leser her på forumet.

Og så er det jo litt ironisk at mange før kampen satte spørsmålstegn om hvor attraktiv engelsk fotball egentlig er, og harselerte over nordmenn sin store interesse for engelsk fotball. Og så er man like etterpå i ekstase over litt høflig klapping fra noen engelskmenn. Hadde vi vært like ekstatiske dersom vi hadde fått skryt av noen svensker?;)


Det handler jo litt om at de hver uke får besøk av lag som Manchester United, Liverpool, Chelsea, Arsenal, Newcastle, Villa osv osv. Lag som ikke har en ubetydelig tilhengerskare. Så det skal litt til for å imponere dem, noe vi gjorde.

Lov å være litt stolt & kry da...
Hansa-
Felt Z

anders_flanderz

Quote from: "enavgutta"Kvil deg.


javell?
rite Drite Drite Drite på Oslo By

Go Up