• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Everton - Brann: Kamptråd

Started by Nixon, February 05, 2008, 11:16:50 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

http://www.bataljonen.no/?page=26&news=151

Det er nå kommet litt info om hvordan oppføre seg på Goodison Park.

Det er vel som forventet. Men hvis politiet i Liverpool skal nekte adgang til synlig berusete supportere kan det bli lite folk på tribunen!;)

Ellers verdt å merke seg at Brann skal ha egne "stewards" på bortefeltet som man kan kontakte om man trenger assistanse. Det skal bli gøy hvis disse har blitt instruert om at det ikke skal være fritt setevalg.
Rød makt på Hansa

Brannfrelst

Tenkte litt på dette med synlig berusede personer jeg og.
Håper folk tenker seg godt om denne gangen og ikke tar mer enn et par tre halvlitere.
2.10.07-Gullet kom hem!

Eivind

Tenkte på dette med fritt setevalg. Vi er 7 kompiser som reiser over, men ingen har vel billett vedsiden av hverandre. Regner med folk bare finner seg ledige seter på bortefeltet?

Utmedsnolken

Quote from: "Brannfrelst"Tenkte litt på dette med synlig berusede personer jeg og.
Håper folk tenker seg godt om denne gangen og ikke tar mer enn et par tre halvlitere.


Det kommer aldri til å skje.
"og der snubler Sæternes igjen"

bulldog

Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Brannfrelst"Tenkte litt på dette med synlig berusede personer jeg og.
Håper folk tenker seg godt om denne gangen og ikke tar mer enn et par tre halvlitere.


Det kommer aldri til å skje.


he he, "synlig beruset" i liverpool er når du må bæres inn. at øynene går i kryss og du er litt ustø er helt vanlig i de trakter.
bulldog

Tifo

Quote from: "Eivind"Tenkte på dette med fritt setevalg. Vi er 7 kompiser som reiser over, men ingen har vel billett vedsiden av hverandre. Regner med folk bare finner seg ledige seter på bortefeltet?


Tror det er ganske få personer som vil være nøye på hvilken plass de har fått. Regner med vi følger vanlig "bortetur-regler" og finner oss plasser der vi ønsker.

mvh
Thomas
.:Tifo-gruppen:.

Nixon

Quote from: "bulldog"he he, "synlig beruset" i liverpool er når du må bæres inn. at øynene går i kryss og du er litt ustø er helt vanlig i de trakter.


Er dette fakta eller er det bare slik vi liker å tro at det er? Det ville vært veldig synd hvis politiet legger seg på en strengere linje enn det vi tror slik at noen går glipp av kampen.
Rød makt på Hansa

mobli

Generelt sett er politi her borte veldig tålmodige med fulle folk, så lenge man oppfører seg, dvs ikke viser voldelig, truende eller uanstendig oppførsel, og unngår banning. Da kan en fort få en tur i marjen.

Når det gjelder plasser, så er det nummererte plasser, men jeg tror heller ikke at noen kommer til å bry seg så mye, i hvert fall ikke når det ikke er i nærheten av utsolgt.

oslo øst

jeg prøver igjen kan noen i bataljonen fortelle meg om det jobbes med den 12 mann i liverpool ??? det var jo nevnt en stund tilbake
og om det blir ett sted vi samles ???
dere kan jo gi ifra dere ett pip om det jobbes med det ene eller det andre

Klaus_Brann

Quote from: "Eivind"Tenkte på dette med fritt setevalg. Vi er 7 kompiser som reiser over, men ingen har vel billett vedsiden av hverandre. Regner med folk bare finner seg ledige seter på bortefeltet?


Jaja, det har aldri vært noe problem, og det kan ikke bli det nå heller. Kjør på.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: "oslo øst"jeg prøver igjen kan noen i bataljonen fortelle meg om det jobbes med den 12 mann i liverpool ??? det var jo nevnt en stund tilbake
og om det blir ett sted vi samles ???
dere kan jo gi ifra dere ett pip om det jobbes med det ene eller det andre


Tror policyen til Bataljonen til tider er: Den som venter får se...

Det hadde ikke skadet å gi litt info ang. dette og samlingspub osv...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nightfox

Det står ingenting om fotoutstyr der. Jeg har et digitalt speilreflekskamera som jeg tenker på å ta med, dette ble vel lovlig etter at alle mobilkameraene kom, var det ikke slik? Har sendt melding til Everton FC men de svarer ikke. Det klikker for meg om jeg blir nektet adgang med fotoutstyr. Det er en Sony A100 med standard linse/objektiv.

Nei, jeg er ikke en person som reiser til england for å ta bilder og få autografer. Jeg tar med meg kamera for å ta bilder av brannfans.

Tifo

I Brugge og Basel var det jeg som fikset med pub. Så langt har jeg ikke gjort det til denne turen ettersom jeg nok går på litt forskjellige puber før kampen, men folk kan selvsagt komme med forslag, sikkert noen som har vært i Liverpool før. Så kan heller jeg prøve å kontakte noen puber dersom ingen andre ønsker å gjøre den jobben.

Det vi da trenger er god plass, sentralt og at de muligens har efaring med bortesupportere.

Kanskje det kan diskuteres under "overnatting, linker, tog osv."
http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=8254&start=0

Om Bataljonen jobber med noe vet jeg ikke, og ryktene om 12Mann har jeg kun hørt her på forumet. Men fremfor å sitte her å syte og beklage seg så kan vel en av dere sende Bataljonen en mail for så å viderformidle svaret til forumet? Er ikke så vanskelig.
(jeg sitter ikke i styret, derfor vet jeg ikke noe)

mvh
Thomas
.:Tifo-gruppen:.

oslo øst

syte og beklage seg ????? jøsses hvor fikk du det ifra hatt en dårlig dag eller ???
det var bare ett enkelt spørsmål

Veslemøy

Et spørsmål du nå kan få svar på.

Puber har nok Thomas mer oversikt over enn meg, og forslaget hans angående
QuoteKanskje det kan diskuteres under "overnatting, linker, tog osv."
http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=8254&start=0
var en god ide.

12mann kommer ikke til å spille i Liverpool. Det stemmer at det har vært diskutert, men det ble ingen realitet.

Veslemøy

BBB-Tony

Quote from: "Veslemøy"Et spørsmål du nå kan få svar på.

Puber har nok Thomas mer oversikt over enn meg, og forslaget hans angående
QuoteKanskje det kan diskuteres under "overnatting, linker, tog osv."
http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=8254&start=0
var en god ide.

12mann kommer ikke til å spille i Liverpool. Det stemmer at det har vært diskutert, men det ble ingen realitet.

Veslemøy


Synd de ikke spiller i Liverpool! Hadde blitt stemning uten like om vi hadde fått til det! :)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

laop


BBB-Tony

Quote from: "laop"


Tror nok vi må stå på det dekket vi har fått billett på ja... Spørs om det blir ståing eller sitting. I England er de en del strengere på akkurat dette enn i Norge Men tror nok det blir ståing gjennom hele kampen! Som du sier: er det kamp, så er det kamp! Og det tror jeg ikke vi er alene om! :)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Brann_ruler86

Quote from: "laop"


På dette bildet kan du se hvordan tribunen er delt inn. Bortefeltet er i motsatt ende.

http://webzoom.freewebs.com/doingthe116/Everton%20Bullens%20Road%20groot.jpg

Har man plasser bakerst på nedre halvdel er visst utsikten alt annet å skryte av, spesielt hvis folk står. Det sies at det er som å se kampen gjennom en brevsprekk pga overhenget. Jeg har ikke vært der selv så akkurat det kan jeg ikke bekrefte. Dette var det beste bildet jeg kunne finne.

http://i4.photobucket.com/albums/y103/hobbes7/IMG_1237.jpg
Gå ta banen!

laop

Synes du har funnet noen bra bilder, Brann_ruler86. Som viser hvordan vi kommer til å stå, og registrerer at vi har fått på den overste delen(heldigvis).
Stakar folk som skal stå på den i mellom," brevsprekken" som du sa.

Noen som vet om det har blitt revet vekk mer, enn de 1300 bilettene vi hadde solgt?

Eivind

Ettersom vi ikke selger ut hele svingen så slipper nok folk å stå i denne fæle "brevsprekken".

mobli

I tillegg til brevsprekken skal det være ganske dårlig sikt til motsatt side, hvis en sitter på de nederste radene. Er slik at man ikke ser ballen når den er på bakken da.

HansaInferno

Hvor mange billetter er det solgt til nå?
Breiflabben, baby!

Gubrask

Quote from: "HansaInferno"Hvor mange billetter er det solgt til nå?

Det vil ikke Brann opplyse om.
Og til de som er bekymret om everton fans med supporterutstyr sier Guntveit følgende:
- Det er jo klart at hvis vi ser supportere med fullt Everton-utstyr så slipper vi dem ikke inn hvor som helst.
http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1586288.ece

HansaInferno

Ok, men jeg tenkte på til bortekampen.
Breiflabben, baby!

BBB-Tony

Quote from: "HansaInferno"Ok, men jeg tenkte på til bortekampen.


Var oppom å hentet billettene til bortekampen på mandag. Da var det solgt ca 1500 billetter.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Bossmann

Hvor har folk fått billetter? Jeg har fått på Block uv1. Altså øverst.

BBB-Tony

Quote from: "Bossmann"Hvor har folk fått billetter? Jeg har fått på Block uv1. Altså øverst.


Har fått billett på samme blokk som deg. Er dette en bra blokk å stå på?
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Markmus

Det er mulig jeg tar turen over. Hva koster billett, flybillett, overnatting osv.? Totalt sett altså. Tror jeg blir fra onsdag til søndag om jeg drar.
Ka du ve?

Nixon

Quote from: "Markmus"Det er mulig jeg tar turen over. Hva koster billett, flybillett, overnatting osv.? Totalt sett altså. Tror jeg blir fra onsdag til søndag om jeg drar.


Vel, du må nok ta til takke med restene nå som mange har bestilt. F.eks. koster fly fra Bergen til Manchester disse dagene (SAS) 4000 for billigste billett.
Rød makt på Hansa

Markmus

Ka du ve?

BBB-Tony

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Markmus"Det er mulig jeg tar turen over. Hva koster billett, flybillett, overnatting osv.? Totalt sett altså. Tror jeg blir fra onsdag til søndag om jeg drar.


Vel, du må nok ta til takke med restene nå som mange har bestilt. F.eks. koster fly fra Bergen til Manchester disse dagene (SAS) 4000 for billigste billett.


For å sette det litt i perspektiv, så betalte jeg rundt 700 tur retur Liverpool! :)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

SKBMiller

ca 1700 kr hjem fra Liverpool-Torp(Sandefjord) på søndag. Er dyrt å bestille nå

BBB-Tony

Håper ikke det blir så dyrt at mangen dropper turen bortover nå... Men det er vell uungåelig.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Markmus

Hadde tenkt inntil jeg sjekket prisene.
Ka du ve?

BBB-Tony

Quote from: "Markmus"Hadde tenkt inntil jeg sjekket prisene.


Du kan jo se på ande alternativer? Båt til Newcastle? Buss eller tog der i fra..
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Northside

Sjekk fra London eller andre engelske byer. Det meste til og fra Liverpool eller Manchester rundt kampdagen er nok litt dyrt.

KNUDSEN

3300kr t/r bergen - london med sas, ned onsdagen og tilbake søndag
du kan spare 1000kr på reise tilbake mandagen eller 500kr lørdagen
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

MJ

Selger Fly t/r onsdag-mandag 2000 hvis noen er interessert..

BBB-Tony

Quote from: "MJ"Selger Fly t/r onsdag-mandag 2000 hvis noen er interessert..


Begynt å få kalde føtter? :)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

kabelmann

Satan, var ikke dette kamptråd da?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

HansaInferno

Ikke noe stress å ta flyet til London, som så mange andre har gjort. Så er det bare til å ta et tog oppover.
Breiflabben, baby!

Tifo

.:Tifo-gruppen:.

HansaInferno

En liten ting som kanskje ikke har noe med kampen å gjøre. Hvor streng er de på alkohol der borte? Jeg drikker meg riktignok aldri noe særlig god i gassen før en kamp, men jeg har jo sett folk og hvordan de holder på til tider. Politiet i England er etter det jeg har hørt og lest en god del strengere på slikt og nekter folk andgang om de føler for det.
Breiflabben, baby!

BBB-Tony

Quote from: "HansaInferno"En liten ting som kanskje ikke har noe med kampen å gjøre. Hvor streng er de på alkohol der borte? Jeg drikker meg riktignok aldri noe særlig god i gassen før en kamp, men jeg har jo sett folk og hvordan de holder på til tider. Politiet i England er etter det jeg har hørt og lest en god del strengere på slikt og nekter folk andgang om de føler for det.


Er en artikkel om det på forsiden til bataljonen.no, men enkelte her inne sier de er ganske rund i kantene der borte...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

HansaInferno

Har hørt at de ikke er det.
Jeg så artikkelen og lurte derfor litt på hvordan det var. Men da er de vel ikke strengere enn de er her i Norge kan jeg tenke meg.
Breiflabben, baby!

brannBRA

Jeg har hørt at de er veldig strenge, og praktiserer dette svært hardt. Er du beruset risikerer du faktisk å bli arrestert og bortkjørt. Dette har jeg lest på engelske fotballfora hvor enkeltpersoner forteller sine opplevelser.

Rådet er å holde seg unna alkohol hvis du er interessert i å se kampen. Så tar vi festivitasen etterpå.

HansaInferno

Ja, det får holde med 2-3 halvlitere før kampen. Det er jo bare pinlig om hele gjengen der borte er drita full på kampen uansett. Synes at det er en ukultur egentlig.
Breiflabben, baby!

brannBRA

Enig. Hvis Bataljonen skal ha et offisiellt arrangement bør det være på et sted med rikt utvalg av brus og kaffi, slik at vi kan være der lenge og slik at vi kan ta barna med oss uten at vi må utsette dem for ølstank.

lusken

For en ubrukelig tråd.. Trodde det var en kamptråd eg og ikke en tråd der alle fjortissene skal diskutere kor mangen halvlitere de kan drikke før de skal på kamp!!

Go Up