• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Everton: Kamptråd

Started by Tifo, January 25, 2008, 10:50:53 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

mobli

Quote from: "Klaus_Brann"Alltid koselig å høre at vi som den 12. mann var bra, og ikke minst at laget vårt imponerte, for det gjorde vi.


De engelske kommentatorene sa flere ganger "merkelig stemning her, kan nesten ikke høre Brannsupporterne, men de fra Everton gir lyd fra seg". På TV kunne jeg nesten kun høre Brannsanger.


Cahill

Quote from: "Snublefot"
Quote from: "Cahill"EVERTONNNNNNNNNNNNN :)


congrats.. but the reality is that Brann was just as good if not even better then Everton this game. Everton won, well done.. but im proud of Brann.. they really showed Everton that norwegian teams can play football=)


unfortunately the english commentators believed that Brann were very slow, the fans were very quiet for the home team, and that your only threat  came from free kicks and corners, the rest of the time Everton controlled the game from start to finish.

and i would have to agree with that, both our centre backs played brilliantly, your strikers couldnt do anything to them and that is clearly the case pointed out by the clean sheet.

you can say what you want about everton, that we are playing in one of the best leagues in the world and that we should have won 10-0 so to only scrape 2-0 is poor etc...but you played with like 9 men behind the ball, we passed the ball around trying to get past you and we did eventually. The first goal was brilliant struck from outside the box. you have to admit it was good. Tim Cahill hit the post, and yes Anichebe was offside for the 2nd goal, but its not 100% obvious when you first watch it, and the linesman must make an immediate decision. You have to admit the pass was amazing.

Finally, you may also complain you are off-season and therefore you should have lost anyway, complain all you want, this is a competitive match, your the champions of Norway, we are simply a 6th placed team in a good league, and we came here and did our job, we got 2 away goals, we kept a clean sheet, and now we know that we have a great chance of qualifying for next round. Also maybe we didnt score more goals because our best midfielder(s) are injured, and hopefully will play 2nd leg. I expect a better performace from Everton next leg, when 40,000 fans are cheering us on. Until then, thank you for a good game, and try to be as anti-biased about your own side if possible

Eirik Bakke clearly pushed our goalkeeper and ball hit his arm, to dispute that decision is clearly stupid. Secondly look at the stats.

Snublefot

Quote from: "Cahill"
Quote from: "Snublefot"
Quote from: "Cahill"EVERTONNNNNNNNNNNNN :)


congrats.. but the reality is that Brann was just as good if not even better then Everton this game. Everton won, well done.. but im proud of Brann.. they really showed Everton that norwegian teams can play football=)


unfortunately the english commentators believed that Brann were very slow, the fans were very quiet for the home team, and that your only threat  came from free kicks and corners, the rest of the time Everton controlled the game from start to finish.

and i would have to agree with that, both our centre backs played brilliantly, your strikers couldnt do anything to them and that is clearly the case pointed out by the clean sheet.

you can say what you want about everton, that we are playing in one of the best leagues in the world and that we should have won 10-0 so to only scrape 2-0 is poor etc...but you played with like 9 men behind the ball, we passed the ball around trying to get past you and we did eventually. The first goal was brilliant struck from outside the box. you have to admit it was good. Tim Cahill hit the post, and yes Anichebe was offside for the 2nd goal, but its not 100% obvious when you first watch it, and the linesman must make an immediate decision. You have to admit the pass was amazing.

Finally, you may also complain you are off-season and therefore you should have lost anyway, complain all you want, this is a competitive match, your the champions of Norway, we are simply a 6th placed team in a good league, and we came here and did our job, we got 2 away goals, we kept a clean sheet, and now we know that we have a great chance of qualifying for next round. Also maybe we didnt score more goals because our best midfielder(s) are injured, and hopefully will play 2nd leg. I expect a better performace from Everton next leg, when 40,000 fans are cheering us on. Until then, thank you for a good game, and try to be as anti-biased about your own side if possible

Eirik Bakke clearly pushed our goalkeeper and ball hit his arm, to dispute that decision is clearly stupid. Secondly look at the stats.


First of all.. what the english commentators has to say about the match gives me nothing.. i just cant be arsed..  But Everton is a great team..  they are among the top (not very top..but second best) teams in England, one of the best leagues in the world...

A team from little Norway did a realy good job today. Everton will probably win matches like this 7 or 8 out of 10 times against Brann, but today, if lady luck would smile on us and not on Everton,we could have been the team with 2 goals baggage before the return..

Good teams often "goes with the flow".. we did that last season, and today Everton had it..   Congrats, i wish u good luck during the rest of the Uefa cup.. of corse, if Everton doesnt loose with 2-3 goals vs Brann at goodison that is=)

steinbygger

Quote from: "Anduro"synes forøvrig gutta spiller ok.

En stor positiv ting er jo at den nye drakta faktisk ikke ser så stygg ut som vi skulle ha det til


Dette er e-cup drakten og ikke seriedrakten

Cahill

thank you snublefoot for the comment, hope both sets of fans enjoy the game at Goodison Park :)

Tifo

Write norwegian in this thread! We have another one for english!

Mod
.:Tifo-gruppen:.

BBB-Tony

Synd, trist, leit! I kveld møtte vi ett litt bedre organisert enn oss og det blir utslagsgivende i denne kampen. Vi var fullt på høyde med Everton som ligger på 4 plass i verdens beste liga for klubblag! Det står respekt av det! Meget lovende for kommende sesong gutter!! Fortsetter vi slik, så tar vi gullet hem i år også! Forresten ett herlig innhopp av Demba!! Han kommer til å bli kanongod på topp!!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Brann_ruler86

Syns Helstad og Karadas hadde altfor mange dårlige mottak. Veldig synd, for det kunne fort blitt store sjanser. Ellers er jeg veldig fornøyd med hvordan laget spilte, spesielt Bjørn Dahl og Solli imponerte offensivt på høyrekanten.

Syns det var veldig god stemning på tribunen i denne kampen. Med unntak av bortefeltet selvfølgelig, der var det 5 min med synging etter målene og det var det.
Gå ta banen!




HeiaBrann!

Quote from: "hansagutt1"

Delvis enig. Dersom du reiser over dammen for å se "laget ditt i england" 2-3-4 ganger + du følger med de fra Norge gjennom TV og nyheter o.l er du etter min mening en "godkjent" norsk Everton-, sunderland, Manu-fan (osv..)

Amigo

jaja samma faen, vi ser no unansett at på dette nivået har vi enda lenge igjen når det gjelder resultat. E nok ikkje kun tillfeldig at vi taper 2-0, men for all del synes eg de gjorde en grei kamp i feb. Synd vi reiser til England uten mulighet til å gå videre. Samme det når vi allikevell skal spille CL. :D  :D  
KJEMPE skuffet resultat :cry:

DarkDog

Quote from: "krøvel vellevold"I summetonen i dagens BA var det en Viking-supporter som mente vi kom til å bli skambanket av Everton bl.a fordi vi mangler Martin Andresen. Jaja. Vi ga i hvert fall VIKING skambank uten noen Martin Andresen...


Martin-kem??          :wink:
..vi ser oss rundt, og nikker lett,
for dette ska bli jæla fett..!"

*BT-08*

"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."

KEA

Fotball er et merkelig spill. Her spiller Brann en god kamp mot et lag som ikke imponerte på noen måte, og 0-2 er meget flatterende (og det siste målet var en klar offside). Brann kunne like gjerne vunnet denne kampen. Jeg kan ikke annet enn å tenke tilbake til Hamburg-kampen da vi kun tapte 0-1 mot et lag som var oss overlegent på det meste - så over tid går det kanskje opp-i-opp hvilken vei de berømmelige marginene slår ut.

Selv om all sannsynlighet taler for at det er game over, er i hvert fall utgangspunktet for bortekampen neste uke veldig greit. Vi har ingenting å tape, og bør gå på banen for å vinne kampen. Scorer vi først kan alt skje. Så enkelt er det faktisk. Jeg ble i hvert fall ikke skremt av Everton, og dersom dette er 4. beste laget i øyriket står det jammen dårlig til lenger nede på tabellen. Og da har jeg ikke engang nevnt av vi er "out of season".

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

Vi spiller en meget god kamp. Om vi hadde spilt mot ett 1. divisjonslag og vært like klare favoritter, så hadde frasen om "ikke mulig å se forskjell på lagene" sittet løst.

Likevel, Everton hadde mer selvtillit og kvalitet i avslutningene sine. Og forsvarsspillerene deres var på ett helt annet nivå enn vårt. Derfor 0-1 og ikke 1-0. 2-0 kommer som ett resultat av at vi blottlegger kantene våre på jakt etter scoring.

I sum betyr dette at vi er ute av E-cupen. 0-1 og vi hadde hatt en fair sjanse som før Brugge-kampen. Nå må vi score 3 mål før vi har råd til å slippe inn noen. Så mye kommer de aldri til å undervurdere oss, men kampen skal spilles og større undere har skjedd før.

krøvel vellevold

De der kommentatorene på Channel 5 må jo ha vært dritings. At de liksom aldri hadde vært på et stadion hvor det var så stille, og at de kun hørte Everton-fansen? Akkurat som om alle kamper i England med alt fra 5000 til 75000 tilskuere har en helt sinnssyk stemning 90 minutter til endes? For samtidig skriver andre medier at Brann-fansen var klart dominerende stemningsmessig og at Everton-fansen var stille. F.eks. skriver evertonfc.com at Brann var støttet av et patriotisk og lydhørt publikum. Og spillere/trenere fra Everton uttaler også positivt om atmosfæren på Stadion.
Legg ned hele klubben!

Xminator

http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1602821.ece

Engelsk presse lar oss ihvertfall gå fra denne kampen med æren i behold. Både som fotball-lag og supportere.

Likevel, vi kan ta oss gift på at ett vist annet lag kommer til å få 20 stoleskudd mot seg, spille rævva og vinne 2-0 og være hele norges ...

krøvel vellevold

Det som de der Channel 5-folkene har sagt om at det var så stille og at de kun kunne høre Everton-fansen, må ha vært rett etter en Everton-scoring eller helt på slutten. Alle andre har jo oppfattet at stemningen var meget god og at vi sang ut Everton-fansen nesten hele kampen.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Vil likevel ikke legge for stor vekt på hva bortelagets presse/trener/spillere/supportere sier. Det er en god porsjon alminnelig folkeskikk og høffelige fraser i det de sier (ett par norske trenere kunne hatt noe å lære der...). De har ingen grunn til å sutre. De slapp meget billig fra en kamp som ble tøffere enn de forestilte seg og hadde på toppen dommerhjelp på begge scoringene. Du må nesten hete Tom Nordli for å klage på noe da, og selv han hadde vært smørblid i en tilsvarende situasjon.

Tror nok tonen hadde vert en litt annen om vår venn i sort hadde sørget for 2-0 til Brann på tilsvarende avgjørelser.

Stoffi

Brann viste idag at de er amatører når det kommer til sikkerhet.

Evertonfans som stormet banen gang på gang, og var det noen fler som så episoden da en Securitas skulle roe ned noen supportere, men ble regelrett angrepet og kjeppjaget vekk mens de spente etter mannen?

Securitas var ALTFOR få, de skulle vært ti ganger fler, bokstavelig talt. Hadde det blitt bråk, hadde ingen kunne hindret noe som helst. Og evertonsupporterne fikk bruke gressmatten som vi brukte pølseboden, hvor var sikkerheten???
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

brutalis

Hvor var guttene mener du? :wink:

kabelmann

Det merkelige er Guntveits kommentar i avisen om at de forventet rundt 900 supportere og hentet inn mannskap til å kunne håndtere dette antallet. Hadde de giddet å surfe litt rundt på nettet hadde de skjønt at det ville komme flere.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Rune felt F


erikdale

Eg va i Wales og så kampen med en haug Evertonsupportere. Channel five va kanalen.

Sjokkert over de dårlige kommentatorene, noe britene eg va md va enig i og. De sa de aldri hadde vært på et stillere og roligere stadion, men d kunne du knapt høre at de sa fordi de "Byen e Bergen" runget gjennom tv-skjermen.

Første 10 min va Everton klart best, Brann trengte litt tid te å våkne. Resten av 1. omgang hadde Brann grep om kampen og hvis scoringen te Bakke ikk hadde vært frispark hadde nok 1-0 vært fortjent.
2. omgang begynte forferdelig. Brann hang ikk md og fikk et varselskudd etterfulgt av en scoring. Den skulle dog blitt avblåst for frispark. Så ble d jevnere før Brann tok fullstendig over de siste 10 minuttene. Vi drillet rundt Everton rett og slett. Typisk nok fikk Everton da en kjempekontring og scoret, selv om den scoring va klar offside.

Konklusjon: Hørte fansen gjennom tv'en hele kampen og vi va fullt på høyde md Everton.

0-2 på Goodisin og Håkon scorer vinnerstraffen.
f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

Petter Puddefjord

Erik Hanøy kom med en ubetalelig kommentar på engelsk i går:

PLIS LIV DE PITTSJ...

Please leave the pitch!

Holdt på å le meg ihjel! :-)

HeiaBrann!

Quote from: "Petter Puddefjord"Erik Hanøy kom med en ubetalelig kommentar på engelsk i går:

PLIS LIV DE PITTSJ...

Please leave the pitch!

Holdt på å le meg ihjel! :-)

No må du ikkje glømme på det nest-siste (?) evertonbytte når han tydligvis trengte hjelp for å utale navnet=P

todh

Noen som vet om Everton fikk dispensasjon til å bruke Manuel Fernandes i går? I følge linken under har han spillt for ett annet lag i denne sesongens UEFA turneringer og kan derfor ikke spille for Everton.

http://www.uefa.com/competitions/uefacup/news/kind=1/newsid=654251.html
(Se stjerne bak navnet hans og se hva stjernen betyr på bunn av artikkelen.)

kabelmann

Quote from: "todh"(Se stjerne bak navnet hans og se hva stjernen betyr på bunn av artikkelen.)

Den sier jo at han har lov til å spille.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

todh

Det har du helt rett i, jeg som var litt rask med å trekke konklusjoner. Og jeg som trodde jeg hadde noe å ta Everton på  :(

thesevs

Quote from: "Petter Puddefjord"Erik Hanøy kom med en ubetalelig kommentar på engelsk i går:

PLIS LIV DE PITTSJ...

Please leave the pitch!

Holdt på å le meg ihjel! :-)


PLIS LIV DE PITTSJ (link)
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Andsto

At de engelske kommentatorene sier det var kun everton-supporterne som gav lyd fra seg er og blir for dumt..jeg så kampen på tv og hørte kun brannsupportere synge, og det mer høylydt enn vanlig..det eneste tidspunktet jeg hørte everton-supporterne var når de scorte..

krøvel vellevold

Quote from: "Andsto"At de engelske kommentatorene sier det var kun everton-supporterne som gav lyd fra seg er og blir for dumt..jeg så kampen på tv og hørte kun brannsupportere synge, og det mer høylydt enn vanlig..det eneste tidspunktet jeg hørte everton-supporterne var når de scorte..


Jeg har sett litt på høydepunktene på brann.no, og det er noe sinnssykt høyt støynivå på publikum der. Problemet er at klippene gjerne er så korte at du ikke hører hvilken sang som synges. F.eks. hørte jeg en snutt av "gullet ska hem"-melodien, men med en annen tekst. Var det Felt Z som hadde en ny versjon og var mikket opp, eller var det rett og slett Everton-fansen som sang noe på den melodien? Se på 4:46!
Legg ned hele klubben!

slang

Everton har en sang på denne melodien;

The baby's not yours, the baby's not yours! Steven Gerard! The baby's not yours!

Har gått endel rykter i Liverpool om at konen til Gerard hadde et forhold til banenmannen til Liverpool og er den egentlige faren. Derav denne sangen. Beklarer avsporingen!
ansa 08

krøvel vellevold

Quote from: "slang"Everton har en sang på denne melodien;

The baby's not yours, the baby's not yours! Steven Gerard! The baby's not yours!

Har gått endel rykter i Liverpool om at konen til Gerard hadde et forhold til damen til Gerard og er den egentlige faren. Derav denne sangen. Beklarer avsporingen!


OK. Da var vel all høy lyd jeg hørte på innslaget, Everton-fans som sang. De må jo ha hatt mikrofonene nedi halsen! For jeg hørte ikke en dritt til dem etter at vi begynte å synge ti minutter før kampstart og til helt på slutten av kampen.
Legg ned hele klubben!

BBB-Tony

En ting fikk vi hvertfall bekreftet ved at Everton-supporterene stormet banen: kjæledyrene til politiet gjør INGEN nytte! Såg det på stadion og ser det også nå på det klippet som er linket ovenfor. Politimannen står rett opp og ned og hunden sitter ved siden av mens det raser forbi evertonsupportere. Både når de stormet banen og var på vei av banen.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Markmus

Quote from: "slang"konen til Gerard hadde et forhold til damen til Gerard og er den egentlige faren.

Den der må du utdype.
Ka du ve?

Nixon

Quote from: "Markmus"
Quote from: "slang"konen til Gerard hadde et forhold til damen til Gerard og er den egentlige faren.

Den der må du utdype.


Jomfrufødsel!:)
Rød makt på Hansa

slang

Hehe! En liten leif der. Det skulle stått at det går rykter om at konen til Gerard hadde et forhold til banemannen til Liverpool og at han da var den ekte faren.
ansa 08

kabelmann

Quote from: "tonynord"Politimannen står rett opp og ned og hunden sitter ved siden av mens det raser forbi evertonsupportere.

Kustus kalles det. Kort fortalt går det i at bikkjen gjør det den får beskjed om å gjøre - og det skal Evertonsupporterne være glad for.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

BBB-Tony

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "tonynord"Politimannen står rett opp og ned og hunden sitter ved siden av mens det raser forbi evertonsupportere.

Kustus kalles det. Kort fortalt går det i at bikkjen gjør det den får beskjed om å gjøre - og det skal Evertonsupporterne være glad for.


Var ikke det at bikkja var flink å sitte ved siden av jeg ville påvise. Det har vi sett i hele fjoråret forran Hansa. Det var at politimannen ikke gjore noe for å hindre de storme banen. For eksempel slakke litt på båndet til bikkja...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krøvel vellevold

Quote from: "slang"Hehe! En liten leif der. Det skulle stått at det går rykter om at konen til Gerard hadde et forhold til banemannen til Liverpool og at han da var den ekte faren.


BANEMANNEN... Den var ny! Normalt er det jo "the milk man" som får skylden for alt mulig i England!
Legg ned hele klubben!

Lurkin

Faen, vi spilte bra i går. Spesielt på slutten av andre omgang og de siste 35 av første. Jeg trodde vi skulle gå på en skikkelig smell mot et Everton-lag som har vært SKIKKELIG god i år. 0-1 kunne også vært et ganske greit utgangspunkt, synd med offsidemålet.

Everton-fansen var zzzzz. Skuffet, meget skuffet. Sing when you're winning. Men hva faen var det som hadde forvillet seg inn på Hansa i går. Jeg stod helt øverst på felt C, og var en av veldig få som ga fra seg litt lyd bortsett fra når mainstreamsangene "Gullet ska hem" og "Brann Bergens stolthet" ble kjørt i gang. Den nedre delen var helt fantastisk. Men oppe var det helt forferdelig. På et tidspunkt i 2. omgang så var det faktisk en gjeng som SATT midt på felt C. Selv om de foran stod oppreist. Skandale.

Ellers burde vi stramme opp sikkerheten. Det som skjedde i går var forferdelig. En biljardkule kunne like godt vært en håndgranat inn i et mengde med spillere som ventet på en corner. På spissen, men ikke et utenkelig terrormål. En kule på den distansen er uansett dødelig.
Når Everton-fansen stormer banen så må lekepolitiet og snuten vise litt autoritet. Ta å sleng de første rett ned i bakken og slep de vekk. Preventiv virkning. Tror ikke Hanøy og noen logrende bikkjer skremmer noen drita scousere. At Guntveit ikke visste at det kom så mange må være den mest ignorante uttalelsen fra Stadion siden 90-tallet. Herregud..

Men ellers er jeg veldig fornøyd, samtidig som jeg er skuffet.

Everton - Brann 1-3
Berømte Brann fra Bergen


BBB-Tony

Quote from: "Gubrask"http://www.toffeeweb.com/season/07-08/comment/mailbag/mailbagitem.asp?submissionID=5918
diskusjon om stemningen i går..


Dette med at en er for full til å støtte laget sitt er vell ett kjent fenomen for flere enn bare Everton-supportere? Skal nok ikke så langt for å oppleve det. Nakne og fulle rumper... Er vell noe som har skjemmet Brann ute i europa i det siste.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Bombefar

Når det gjelder sikkerheten i går var det helt patetisk å se vaktene og politiet stå og se på at Everton fansen spaserte inn på banen. Problemet var ikke at det ikke var nok vakter, men at ingen gadd gjøre en dritt. Det var minst 10-20 politimenn som ikke løftet en finger for å få supporterne av banen. Da kan ikke Brann klandres for ikke å ha tatt forhåndsregler, men politiet for en skandaløs slapp holdning.

thesevs

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Go Up