• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Everton: Kamptråd

Started by Tifo, January 25, 2008, 10:50:53 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

kapteinen

Det er smart policy av Brann å selge enkle billeter til denne kampen med tanke på den infoen vi hadde om oppkjøp på forhånd.Så får heller alle de som skulle ha bestemor med se an på tv
Z

klysa

Folk får da kjøpe mer en billett.

BBB-Tony

Quote from: "kapteinen"Det er smart policy av Brann å selge enkle billeter til denne kampen med tanke på den infoen vi hadde om oppkjøp på forhånd.Så får heller alle de som skulle ha bestemor med se an på tv


Folk kan kjøpe mer enn en billett. De første som stilte seg i kø i natt fikk jo til hele familien...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Gubrask

Quote from: "tonynord"
Quote from: "kapteinen"Det er smart policy av Brann å selge enkle billeter til denne kampen med tanke på den infoen vi hadde om oppkjøp på forhånd.Så får heller alle de som skulle ha bestemor med se an på tv


Folk kan kjøpe mer enn en billett. De første som stilte seg i kø i natt fikk jo til hele familien...

De kan kjøpe flere billetter, ja, men da må de ha legitimasjon fra de man kjøper for.

Yngve

Alt eg veit er at Evertonsuportarane får sine billettar i køen utan problem. Frustrerande. Og litt spanande om dei kjem på t.d. Hansaen i fullt Evertonutstyr..

Chris*

Quote from: "Yngve"Alt eg veit er at Evertonsuportarane får sine billettar i køen utan problem. Frustrerande. Og litt spanande om dei kjem på t.d. Hansaen i fullt Evertonutstyr..


Da slipper de aldri i livet inn.
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

pissepåengen

fremdeles mange billetter igjen!
og nesten ingen kø med stadion!
Bergen ut av norge!

Manx

Quote from: "pissepåengen"fremdeles mange billetter igjen!
og nesten ingen kø med stadion!


Vet du hvor mange det er solgt?
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

laop

Ja, er jo ikke noe overraskelse at det er mange billetter igjen. Er vel ikke så realistisk at det blir solg 10 000 stk gjennom et par luker på stadion i løptet av et par timer. Vil nok ta litt tid til det er stappafullt, men tror på fulle hus.

Blir jo mulig å kjøpe i Brannbutikken i byn, fra i morgen.


Northside

Fra BA:

Quote- Det høres kanskje voldsomt ut av vi må stille så strenge krav, men vi føler dette er nødvendig for å kunne gjennomføre et trygt arrangementer for publikum på Stadion, og for å kunne etterleve de kravene UEFA stiller til et proft og trygt arrangement, sier arrangementssjef i Brann, Jan Tore Guntveit til klubbens hjemmeside.


Så hva er det Jan Tore snakker om her? Trygt Arrangementer. Er han redd for Everton fans på alle tribunene eller casuals fra Bergen og Liverpool?

Dersom det er Everton fans på alle tribunene han frykter (sikkert like skummel som det BBB var her i Bergen...) så burde jo Brann gå ut på sin nettside og poengtere at INGEN everton fans slipper inn på stadion utemom på bortefeltet.
"Ja, men då går de bare i vanlige klær"
Joda, men de vil da bli kastet på tryne ut så fort de skulle juble eller synge for Everton.

Dersom det er casuals han frykter, så må jeg ærlig si at dette med legitimasjon neppe funker. Og, når var det sist bråk på stadion?

Selv driter jeg egentlig i dette siden jeg har billett, men må si at det er håpløst at det kun er på stadion det selges billetter første dagen.
At det kun er på stadion og Galleriet det selges billetter de andre dagene.
Og, at det selges en billett per pers med mindre han har med hele familiens legitimasjon.
Med alle disse "hindringene" kommer nok neppe de tusen Bergensere som allerede før salget tvilte på om de skulle ta turen....
Evertonfansen derimot er nok glade, de sliter neppe med billetter no.

dudo

Quote from: "naitsirk"dudo skreiv:

QuoteJeg vet ikke, tror nok helst det var hypen etter cup-gullet. Kampen etter, mot Malmö kom det bare 6500.


det var no mot halmstad og tilskuertallet var 11 762

mot malmø var det riktignok berre 6 509.


Nå må du lese tråden da, det er jo AKKURAT det jeg skriver.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Stolpeinn

Jeg hadde syntes denne policien hadde vært OK dersom de hadde lagt ut informasjonen minst en dag i forveien (la den ikke ut før i går kveld).

Skjønner jo at de ikke vil ha tusenvis av Evertonsupportere på hjemmefeltene. Virket ikke som om alle i køen hadde fått det med seg da det sto flere åpenlyse Evertonsupportere bak meg (så flere med blå luer med stor skrift der det sto 'Everton FC'). Kanskje ikke akkurat det smarteste å gjøre.

Gubrask

Quote from: "Stolpeinn"Jeg hadde syntes denne policien hadde vært OK dersom de hadde lagt ut informasjonen minst en dag i forveien (la den ikke ut før i går kveld).

Skjønner jo at de ikke vil ha tusenvis av Evertonsupportere på hjemmefeltene. Virket ikke som om alle i køen hadde fått det med seg da det sto flere åpenlyse Evertonsupportere bak meg (så flere med blå luer med stor skrift der det sto 'Everton FC'). Kanskje ikke akkurat det smarteste å gjøre.


http://www.bt.no/webtv/?id=9065 Guntveit tar selvkritikk og sier at det kanskje hadde vært lurest å starte salget på mandag, så folk hadde vært klar over reglene.

kabelmann

Si at 10 norske Evertonsupportere stiller seg i køen. Førstemann i køen får legitimasjonen til de andre 9. Vips, 10 billetter. Nestemann i køen får de samme legitimasjonene.. vips, 10 billetter til - osv. Noe sier meg at disse id-ene ikke blir sjekket så veldig nøye (altså, i form av at navn blir skrevet ned o.l.), så jeg tror det kan bli rikelig med blåmenn på tribunene.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Henki

Quote from: "Stolpeinn"Jeg hadde syntes denne policien hadde vært OK dersom de hadde lagt ut informasjonen minst en dag i forveien (la den ikke ut før i går kveld).

Skjønner jo at de ikke vil ha tusenvis av Evertonsupportere på hjemmefeltene. Virket ikke som om alle i køen hadde fått det med seg da det sto flere åpenlyse Evertonsupportere bak meg (så flere med blå luer med stor skrift der det sto 'Everton FC'). Kanskje ikke akkurat det smarteste å gjøre.


Evertonsupportere blir det nok både her og både der. En Evertonsupporter jeg kjenner hadde fått tak i 10 billetter nå i formiddag.
Ballen skal fremover!

TheRock

1.5 billetter hvert minutt, 2-3 luker åpne siden klokken 12.

1.5x2.5x300 min = ca. 1125 solgte billetter til nå.

Men var mange oppfinnsomme ute idag, han foran meg hadde en sønn i sveits, fødselsnummeret var nok. Selv fikk jeg tilnærmet ideele billetter på rad 11 på bataljonsfeltet. Hvor de 1000 før meg har kjøpt skjønner ikke jeg.

Janki

Quote from: Selv fikk jeg tilnærmet ideele billetter på rad 11 på bataljonsfeltet. Hvor de 1000 før meg har kjøpt skjønner ikke jeg.[/quote

Vi har det alltid like kjekt på rad 11 :wink:

Vebjørn

Quote- Lange køer på Stadion 1. februar, det er jo helt utrolig. Vi har aldri sett noe slikt før, men det er veldig gøy, sier billettansvarlig Anders Tøsse til BA.

Veldig gøy? Langt ifrå, direkte latterlig!
Ikkje køene, dei drit eg i, men heile jævla systemet!

krøvel vellevold

Uansett hva man sier, så vil jo et såpass lukket salg og en grense på en billett pr. kjøper, redusere muligheten for at Stadion fylles av Everton-fans, så lenge Brann-fansen nok klarer å selge ut Stadion til sine egne uansett. Hadde man kunnet kjøpe f.eks. to billetter, så hadde man gjerne kjøpt både til seg selv og en billett til salgs på svartebørs som gjerne havner hos en Everton-supporter. I tillegg til at de Everton-supporterne som stiller seg køen, selvsagt kan kjøpe to i stedet for en.

For øvrig så har jeg snakket med Guntveit angående forkjøpsrett-salget for p-kort. Og det er betydelig mer enn de "mer enn 6000" det ble snakket om i går. For det første var dette et tall som ikke var oppdatert pga tregheter i systemet. For det andre var dette tallet oppgitt på tidlig formiddag i går. Det var et stort rush av "siste liten-folk" resten av dagen. Han hadde ikke noe eksakt tall, men det var altså betydelig høyere enn de 6000 det var snakk om. Så de fleste p-kortinnehavere har benyttet seg av forkjøpsretten.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Vebjørn"
Quote- Lange køer på Stadion 1. februar, det er jo helt utrolig. Vi har aldri sett noe slikt før, men det er veldig gøy, sier billettansvarlig Anders Tøsse til BA.

Veldig gøy? Langt ifrå, direkte latterlig!
Ikkje køene, dei drit eg i, men heile jævla systemet!


Hadde det vært fritt frem og ingen begrensninger, hadde Stadion blitt fylt opp med Everton-fans. Hadde blitt klaging og sutring da også!
Legg ned hele klubben!

Vebjørn

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Vebjørn"
Quote- Lange køer på Stadion 1. februar, det er jo helt utrolig. Vi har aldri sett noe slikt før, men det er veldig gøy, sier billettansvarlig Anders Tøsse til BA.

Veldig gøy? Langt ifrå, direkte latterlig!
Ikkje køene, dei drit eg i, men heile jævla systemet!


Hadde det vært fritt frem og ingen begrensninger, hadde Stadion blitt fylt opp med Everton-fans. Hadde blitt klaging og sutring da også!


Det er eit stort gap mellom ingen begrensningar og sånn systemet er no.

For meg har det vert fullstendig umulig å få tak i billett i dag.
Så vanskelig burde det ikkje vere for ein som har tre år bak seg i Bataljonen og som betalte partoutkortet sitt den dagen han fikk brevet, burde det?

Christoball

kjøpte to billetter 17:35 på felt b, rad 11... var ikke noe problem, virket som om det var bra med billetter igjen på bt og hansa, og at de har prioritert langsidene tidligere på dagen...

krøvel vellevold

Quote from: "Vebjørn"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Vebjørn"
Quote- Lange køer på Stadion 1. februar, det er jo helt utrolig. Vi har aldri sett noe slikt før, men det er veldig gøy, sier billettansvarlig Anders Tøsse til BA.

Veldig gøy? Langt ifrå, direkte latterlig!
Ikkje køene, dei drit eg i, men heile jævla systemet!


Hadde det vært fritt frem og ingen begrensninger, hadde Stadion blitt fylt opp med Everton-fans. Hadde blitt klaging og sutring da også!


Det er eit stort gap mellom ingen begrensningar og sånn systemet er no.

For meg har det vert fullstendig umulig å få tak i billett i dag.
Så vanskelig burde det ikkje vere for ein som har tre år bak seg i Bataljonen og som betalte partoutkortet sitt den dagen han fikk brevet, burde det?


Hvis du har partoutkort; hvorfor har du ikke benyttet deg av forkjøpsretten?
Legg ned hele klubben!

Vebjørn

Fikk ikkje før dinne sesongen, nøyaktig 21. januar.
Men oups, fristen for å betale gikk jo ut 16. ?
Anders Tøsse var det heller ikkje mykje hjelp å få frå.

Marek

Nå må folk slutte og syte og klage om alt mulig!
Kjørte en kompis nedom stadion litt før kl 17, ingen kø og lett å få tak i billett. Folk burde da forstå at om det er i nærheten av 8-9000 ledige billetter så trenger ma nikke å overnatte i kø.
ons Ivar skal hem...

Marek

Quote from: "Vebjørn"Fikk ikkje før dinne sesongen, nøyaktig 21. januar.
Men oups, fristen for å betale gikk jo ut 16. ?
Anders Tøsse var det heller ikkje mykje hjelp å få frå.


Så du mener at det burde vært tilbakevirkende kraft for deg?
ons Ivar skal hem...

Vebjørn


BBB-Tony

Kjørte en kompis opp på stadion for å skaffe han billett i dag. Stod noen engelskmenn å tigget om å få kjøpe billetter like bortenfor... Ble blank avvist av meg hvertfall! Noen andre som har blitt spurt? Noen som vet om Everton-supportere har klart å skaffe seg mange billetter utenfor bortefeltet?
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Marek

ons Ivar skal hem...

BBB-Tony

Quote from: "Marek"Hvor mye ville de gi?


Avviste de blankt, så det rakk de ikke å si...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krøvel vellevold

Quote from: "Marek"Nå må folk slutte og syte og klage om alt mulig!
Kjørte en kompis nedom stadion litt før kl 17, ingen kø og lett å få tak i billett. Folk burde da forstå at om det er i nærheten av 8-9000 ledige billetter så trenger ma nikke å overnatte i kø.


Så mange ledige billetter var det ikke da salget startet. Det ble nemlig solgt adskillig mer til p-kort enn de 6000 det ble snakket om i går. Dette i følge Brann selv, uten at det er oppgitt noe eksakt tall.
Legg ned hele klubben!

TheRock

Quote from: "tonynord"Kjørte en kompis opp på stadion for å skaffe han billett i dag. Stod noen engelskmenn å tigget om å få kjøpe billetter like bortenfor... Ble blank avvist av meg hvertfall! Noen andre som har blitt spurt? Noen som vet om Everton-supportere har klart å skaffe seg mange billetter utenfor bortefeltet?

Var der 16.15 omtrent, da sto det en kar og spurte om jeg kunne kjøpe. Blankt avvist herfra også såklart.

Klaus_Brann

Quote from: "445"Jeg er ihvertfall relativt irritert på SK Brann akkurat nå. Skjønner at de ikke vil ha Everton-supportere andre steder enn på bortetribunen, men likevel.. En billett per hode!!!
Jeg har familie fra Sogn og Møre som bare har gledet seg til denne kampen, og så får jeg ikke kjøpt billetter til dem pga. at jeg ikke har legitimasjon fra dem.. Og det kommer ut samme dag som salget starter!
Det får være grenser for begrensinger... Jaja, det var 4 pax mindre på Stadion (som om ikke billettene blir solgt likevel).

Faen!!


Problemer er til for og løses.
Jeg har billett, så det er ikke noe problem. Men, min far bor på østlandet, og min søster skulle kjøpe til de to i dag.

Så kom denne id-infoen opp. Det var ikke verre enn at han tok en telefon til Brann og forklarte saken, så løste det seg, og ho fikk kjøpt to billetter med kun hennes id.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: "kabelmann"Si at 10 norske Evertonsupportere stiller seg i køen. Førstemann i køen får legitimasjonen til de andre 9. Vips, 10 billetter. Nestemann i køen får de samme legitimasjonene.. vips, 10 billetter til - osv. Noe sier meg at disse id-ene ikke blir sjekket så veldig nøye (altså, i form av at navn blir skrevet ned o.l.), så jeg tror det kan bli rikelig med blåmenn på tribunene.


Jeg tror at billettdamas id-sjekkingsegenskaper er bedre enn som så du.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Njaastad

Beklager hvis jeg har gått glipp av noe her, men jeg har fremdeles ikke fått dette helt med meg; Hvis man har betalt partoutkort ETTER 16. jan, har man da noen forkjøpsrett på billett til Brann-Everton? Det er jo fremdeles billetter igjen, og jeg bor i Oslo, så har ikke fått ordnet med det enda.

Nixon

Quote from: "Njaastad"Beklager hvis jeg har gått glipp av noe her, men jeg har fremdeles ikke fått dette helt med meg; Hvis man har betalt partoutkort ETTER 16. jan, har man da noen forkjøpsrett på billett til Brann-Everton? Det er jo fremdeles billetter igjen, og jeg bor i Oslo, så har ikke fått ordnet med det enda.


Nei, du hadde ikke hatt forkjøpsrett i utgangspunktet. Og det er uansett for sent dersom du hadde hatt forkjøpsrett. Du må nok få noen til å kjøpe billett for deg her i Bergen.
Rød makt på Hansa

kabelmann

Quote from: "Klaus_Brann"Jeg tror at billettdamas id-sjekkingsegenskaper er bedre enn som så du.

Det er godt mulig det. Selv benyttet jeg meg av forkjøpsretten og slapp å stå i noen kø. Derfor vet jeg ikke hvordan det gikk for seg der oppe. Det ryktes dog at det ikke var allverdens problem å få kjøpt mer enn en billett, selv uten en haug med IDer på innerlommen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

En ting jeg ikke skjønner, er poenget med at du får billetter til flere enn én, ved å ta med ID for dine familiemedlemmer. Om du tar med din sønns ID; hva beviser det? At du har en sønn? Ja. At han skal bruke billetten? Nei. Slik er det jo fremdeles fritt frem for svartebørs. Ta med ID for hele slekten, og du får 10 billetter.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"En ting jeg ikke skjønner, er poenget med at du får billetter til flere enn én, ved å ta med ID for dine familiemedlemmer. Om du tar med din sønns ID; hva beviser det? At du har en sønn? Ja. At han skal bruke billetten? Nei. Slik er det jo fremdeles fritt frem for svartebørs. Ta med ID for hele slekten, og du får 10 billetter.


Svartebørs er umulig å gardere seg mot. Du kan jo selge din egen billett videre hvis man bare hadde fått kjøpt én billett. Men slike tiltak som dette gjør problemet mindre.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"En ting jeg ikke skjønner, er poenget med at du får billetter til flere enn én, ved å ta med ID for dine familiemedlemmer. Om du tar med din sønns ID; hva beviser det? At du har en sønn? Ja. At han skal bruke billetten? Nei. Slik er det jo fremdeles fritt frem for svartebørs. Ta med ID for hele slekten, og du får 10 billetter.


Svartebørs er umulig å gardere seg mot. Du kan jo selge din egen billett videre hvis man bare hadde fått kjøpt én billett. Men slike tiltak som dette gjør problemet mindre.


Selvsagt finnes det folk som vil selge den ene billetten de får tak i. Men hvor mange kan dette dreie seg om? Femti stykker? Det er jo rett og slett ikke bryet verd å stå i kø for EN billett og selge den for dobbel pris. Det er ikke lukrativt nok. Og dessuten er dette med svartebørs en selvforsterkende effekt: Hvis det er mange svartebørshaier som kjøper mange billetter hver, så betyr dette at det kommer færre billetter ut til de som har tenkt å se kampen. Dermed blir folk mer desperate og betaler mer. Nå som det er så få billetter som kan havne på svartebørs, så vil det bli billett til de aller fleste som vil se kampen. Da vil det jo heller ikke bli noe marked for svartebørs. Kanskje bare et lite marked, men da selvsagt til mye lavere priser pga den lave etterspørselen. Hadde folk kunnet kjøpe 4 billetter hver, hadde det vært utsolgt for lengst. Men da hadde halvparten havnet på svartebørs og mange tusen som hadde villet se kampen hadde vært uten billett. En meget gunstig situasjon for svartebørshaiene altså.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Ja akkurat, men det er jo derfor Brann har satt begrensninger. Dog ikke så restrektive som det kan virke som at du vil ha. At man kan kjøpe til ungene sine eller faren sin synes jeg er greit. For akkurat som at ikke mange ville solgt sin ene billett tror jeg heller ikke at så veldig mange har tatt bryet med å samle inn ID for hele slekten.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: "Nixon"Ja akkurat, men det er jo derfor Brann har satt begrensninger. Dog ikke så restrektive som det kan virke som at du vil ha. At man kan kjøpe til ungene sine eller faren sin synes jeg er greit. For akkurat som at ikke mange ville solgt sin ene billett tror jeg heller ikke at så veldig mange har tatt bryet med å samle inn ID for hele slekten.


Nei det er akkurat det.
Det er jo ikke slik at man har hele sin slekts id-kort liggende.
Synes dette var en grei måte å gjøre det på av Brann, og det demper garantert svartebørssalget.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

esskåbrann1

Quote from: "tonynord"Kjørte en kompis opp på stadion for å skaffe han billett i dag. Stod noen engelskmenn å tigget om å få kjøpe billetter like bortenfor... Ble blank avvist av meg hvertfall! Noen andre som har blitt spurt? Noen som vet om Everton-supportere har klart å skaffe seg mange billetter utenfor bortefeltet?


Var en engelskmann i Brann butikken på galleriet idag. Han fikk kjøpt billett kor han ville på stadion, men ba om å få en bra plass. Ble plassert midt på søndre! Sikkert ikkje den første.... han kan jo være Brann supporter for alt eg vet, men har mine tvil...

Clausthaler

Er Everton laget alle nordmenn følger i England? Har jeg gått glipp av noe her? De gangene jeg ser PL-kamper på pub er Everton supportere sjelden i noe overtall, kanskje toppen 20 stk hvis det er mot noen av "de fire store". Hadde det vært snakk om Liverpool, Man.U eller Arsenal så kunne jeg forstått problematikken. Tviler på at norske Chelsea supportere var noe problem på Lerkendal i høst for eksempel.

Det er visstnok 1000 medlemmer i den norske Everton supporter klubben, tviler på at alle disse bor i Bergen, og hvis vi tar med reiseproblemer pga jobb siden det er en midtuke kamp så er det kanskje aktuelt for ca 100 stk. Og av disse så gjør kanskje bare halvparten alvor av planene siden det faktisk går an å se kampen på TV 2. Om det så står 50 stk nordmenn i blå drakt spredt blant Brann fansen så blir det neppe noe problem. Tipper at eventuelle "problemer" blir de 850 "ordentlige" fansene som kommer fra England, ikke sofasupportere fra Rælingen eller Harstad.

Paddy

Kjøpte en billett  og va så uheldig så rive av ennden (den vaktene river av^^ noen som veit om dette vil skape noe problem

Gubrask

Quote from: "Paddy"Kjøpte en billett  og va så uheldig så rive av ennden (den vaktene river av^^ noen som veit om dette vil skape noe problem

Bare ta med begge bitene så er det null problem;)

Nixon

Rød makt på Hansa

BBB-Tony

Quote from: "Nixon"


Hehe... Denne datoen kan vell lett endres? :) Selv håper jeg på RBK. Helnorsk duell i europacupen's sluttspill og Brann KNUSER bartene fra trøndelaget!!! Trønderene blir så knust at de får neller og utlett når de kommer til Stadion i serien senere på året!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Go Up