• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Gylfi Einarsson

Started by aukland, January 23, 2008, 22:28:32 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

aukland

http://fotball.bt.no/eliteserien/article98712.ece#

Hva tenker folk om at den gamle LSK-traveren er aktuell for Brann? Er langt unna kontrakt, men at han trener med oss viser jo at han kan være tiltenkt som erstatter for Hassan.
Jeg er ganske usikker på han ettersom han var mye benket i Leeds og fikk gå gratis. Kan umulig være noe storspiller når han ikke var fast i The Wankership. Men på den andre siden er jo han gratis..

naitsirk

gratis og gratis. han får nok ei god lønn.
men stoler såpass på brann, at dersom han blir klar så er han god nok.

Eikeland

Det jeg lurer på er hva han har gjort det siste halve året? Etter det jeg forstår forlot han Leeds i sommer. Var god i LSK og vi trenger forsterkninger på midten så er positiv.
eir Hasund

HeiaBrann!

Slenger ut litt info siden jeg er Leeds sup. her jeg:

Gylfi fikk ikke ny kontrakt med Leeds når de var på vei ned i gjørmen, det mener jeg holder til at han IKKE burde få kontrakt av Brann. Han har også vært mer skadet en Bambi (tosken Sæternes) og Bakke tilsammen...

Mer info:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gylfi_Einarsson

Ricky

Tja, vet ikke hva jeg skal si. Husker at jeg ville ha ham til klubben for to-tre år siden, men mye har skjedd siden den gang. Brann har blitt langt bedre, og Einarsson har (kanskje) blitt dårligere.
Når spilte Gylfi Einarsson sist en fotballkamp? Høsten 2006?

Stiller meg skeptisk inntil videre, så får vi vel alltids en statusrapport fra treningsfeltet en av dagene..

Xminator

Har ett avslappet forhold til dette. Om han viser frem kvalitet så får han kontrakt. Han er vel noe av det bedre som kan komme rekende gratis om han kommer opp på samme nivå som i 2004.

Han skal i følge BA ha trent med Barnsley siden han ble frigitt fra Leeds, og formen beskrives som meget god - i følge rådgiveren.

Husker ham vel først og fremst som en duellspiller.

BBB-Tony

RBH uttalte at han først og fremst var god inni begge 16-meterene, så duellspiller er han nok ja...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Kjell249

Quote from: "Xminator"

...formen beskrives som meget god - i følge rådgiveren.



Ikke akkurat overraskende:-) Skulle likt å se den rådgiveren som hadde sagt:

"Njaaaa, har vel ikke toppformen inne helt enda, har ligget på sofaen og spist chips de siste 6 månedene, i tillegg skranter ryggen og knærne litt. Men han fortjener absolutt å komme på prøvespill...."
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

runarnormann

Quote from: "Kjell249"
Quote from: "Xminator"

...formen beskrives som meget god - i følge rådgiveren.



Ikke akkurat overraskende:-) Skulle likt å se den rådgiveren som hadde sagt:

"Njaaaa, har vel ikke toppformen inne helt enda, har ligget på sofaen og spist chips de siste 6 månedene, i tillegg skranter ryggen og knærne litt. Men han fortjener absolutt å komme på prøvespill...."


Mulig brann fortsatt hadde kjoept ham.  Du har jo beskrevet Per Edmund Mort paa en prikk!
egenden Alf Dahl

Fez


stlastla


peteE

Virker som en rå kar, og forklaringen virker jo absolutt realistisk.

"I løpet av tre Leeds-år ble det bare 21 kamper på Einarsson. Skader og managerskifte er åsakene, ifølge midtbanespilleren.

- Jeg ble hentet til Leeds av Kevin Blackwell, og fikk mye tillit av ham. Så tok Dennis Wise over, og etter det spilte jeg bare tre kamper. Wise lot meg ikke spille, men han ville heller ikke leie meg ut til andre klubber. Så det var ingen god situasjon, sier han. "

Hadde vært rått om han nå kom tilbake og viser seg som en stor spiller i Brann og i CL og ble en brannkonge på midtbanen til han pensjonerer seg på topp som 34-åring, akkurat når Jaiteh har blitt i Patrik Viera-klasse og tar over! :D I have a dream!

Er også en type jeg tror vi trenger, som har vist at han kan være målfarlig fra midtbaneposisjonen! En målfarlig sentral midtbanespiller er noe jeg har savnet! (Martin og straffene teller ikke :P)

HeiaBrann!

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6107 - Se også filmen til venstre.
Siterer også Olly:
Når vi vant cuppen var vi en islending, når vi vant serien var vi 3 islendinger... Kan ikkje vi hente hele landsen??

dudo

Seriøst, noen må gi Bakke større bukser. Det der vil jeg helst slippe å se igjen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Kanskje dette ikke er så dumt? Gutten er Bosman, og vi trenger å forsterke bredden. Om Jøsendal og co finner ut at han er i orden så finner vi kanskje ikke noe bedre uten penger?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

naitsirk

Quotehttp://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6107 - Se også filmen til venstre.
Siterer også Olly:
Når vi vant cuppen var vi en islending, når vi vant serien var vi 3 islendinger... Kan ikkje vi hente hele landsen??


høyrer at han har vanka mykje med bakke.
ein islendig med sognadialekt:)

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Chris*

Quote from: "dudo"


Du skal ikke se bort i fra at han er livredd for at vi henter en klassespiller, som henviser han selv til benken nei ;-)
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!


Gubrask

Tror det blir en overgang iløpet av morgendagen..

benny

Nei takk til Einarsson.
Bruk pengene på noen yngre med en annen skadehistorie. Selv om han kommer på Bosman skal han sikkert ha millionlønn og "sign on". Vi har nok spillere som nærmer seg 30 år gammel og vi bør derfor satse på å få inn yngre spillere som backup som gjerne kan spille seg inn på sikt. Vi har jo nesten bare Jaiteh som kan kalles et talent i stallen. Det kan bli et trist generasjonsskifte om noen år dersom vi ikke begynner å få inn yngre krefter.

Einarsson: "Brann er en stor klubb"
Vel store klubber signerer ikke spillere som ikke får kontrakt i engelsk 2. divisjon.

Belfort

Det positive med Gylfen er at han er en meget målfarlig midtbanespiller. Med tanke på dagens impotente midtbanespillere i stallen så er han en virkelig styrke.

Det negative er skadehistorikken. I tillegg var han desidert best i lsk når han spilte indreløper i 4-3-3. I 4-4-2 som Erlandsen først brukte var han helt ubrukelig.

BBB-Tony

Quote from: "Belfort"Det positive med Gylfen er at han er en meget målfarlig midtbanespiller. Med tanke på dagens impotente midtbanespillere i stallen så er han en virkelig styrke.

Det negative er skadehistorikken. I tillegg var han desidert best i lsk når han spilte indreløper i 4-3-3. I 4-4-2 som Erlandsen først brukte var han helt ubrukelig.


Han er mer en 4-3-3 spiller enn 4-2-2 spiller tror jeg. Han er ikke en typisk midtbanedirigent som ligger og kontrollerer på midten.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

naitsirk

men no skal han ikkje vera ein midtbanedirigent, dersom han blir klar for brann.
det skal bakke og jaiteh ta seg av.

kva system han passer best i trur eg ingen her inne veit. sist gong dei fleste såg, så spelte han i 4-4-2 i lsk. og det var i denne formasjonen han imponerte.

Gud

Trodde det var motsatt, at han var en tragedie i 4-4-2, men veldig god i 4-3-3.

Marek

Quote from: "Gud"Trodde det var motsatt, at han var en tragedie i 4-4-2, men veldig god i 4-3-3.


Naitsirk har et ganske avslappet forhold til hva som er korrekt og ikke.
ons Ivar skal hem...

Nixon

Quote from: "Gud"Trodde det var motsatt, at han var en tragedie i 4-4-2, men veldig god i 4-3-3.


Det er det jeg også har hørt fra diverse LSK-supportere. Og at det nærmest var en tilfeldighet (og et lykketreff for islendingen) at Lillestrøm la om pga skadesituasjonen. Så hvis man trekker en litt enkel konklusjon kan man si at han i en alder av 29 år har hatt én god sesong på et rimelig høyt nivå.
Rød makt på Hansa

vebo

Quote from: "tonynord"
Quote from: "Belfort"Det positive med Gylfen er at han er en meget målfarlig midtbanespiller. Med tanke på dagens impotente midtbanespillere i stallen så er han en virkelig styrke.

Det negative er skadehistorikken. I tillegg var han desidert best i lsk når han spilte indreløper i 4-3-3. I 4-4-2 som Erlandsen først brukte var han helt ubrukelig.


Han er mer en 4-3-3 spiller enn 4-2-2 spiller tror jeg. Han er ikke en typisk midtbanedirigent som ligger og kontrollerer på midten.


Den var ny:P
Tiocfaidh ár lá

Fez

Quote from: "dudo"

Kanskje han bare prøver å påvirke RBH til å hente en erstatter for seg selv, når han forsvinner?

Xminator

BA: sannsynligvis Brannspiller i dag.

dudo

I flg dagens BT er det bare legesjekken det står på, og RBH har fått en ny favorittspiller. Det er dog nevnt på VGD at han var nettopp en legesjekk unna kontrakt med Lyn, uten at jeg kan si å ha hørt noe om det før.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article98802.ece
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Quote from: "naitsirk"men no skal han ikkje vera ein midtbanedirigent, dersom han blir klar for brann.
det skal bakke og jaiteh ta seg av.

kva system han passer best i trur eg ingen her inne veit. sist gong dei fleste såg, så spelte han i 4-4-2 i lsk. og det var i denne formasjonen han imponerte.


Her tror jeg du tråkker i salaten. Det var etter omlegging fra 4-4-2 til 4-3-3 han slo gjennom!

naitsirk

QuoteHer tror jeg du tråkker i salaten. Det var etter omlegging fra 4-4-2 til 4-3-3 han slo gjennom!


tja. er no ikkje så sikker på kven som tråkker i kva.
om ein sjekker kampane i feks 2003 og 2004, fram til han reiste, så spelte lsk 4-4-2. dei spelte ikkje 4-3-3 før tom nordlie kom.

Marek

Tror faktisk Naitsirk har rett her, da Gylfen puttet i 7 kamper på rad og scorte 3 mot RBK i kvartfinalen så står lagoppstillingen oppført som 4-4-2.
Spillte da på midten med Søgård, Koren og Winsnes. Erlandsen var trener i denne perioden.
ons Ivar skal hem...

Stoffi

Quote from: "HeiaBrann!"Slenger ut litt info siden jeg er Leeds sup. her jeg:

Gylfi fikk ikke ny kontrakt med Leeds når de var på vei ned i gjørmen, det mener jeg holder til at han IKKE burde få kontrakt av Brann. Han har også vært mer skadet en Bambi (tosken Sæternes) og Bakke tilsammen...

Mer info:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gylfi_Einarsson



Eirik Bakke ble også forsøkt skviset ut av Leeds, hvis du husker etter.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Quote from: "Stoffi"Eirik Bakke ble også forsøkt skviset ut av Leeds, hvis du husker etter.


Det trenger ikke å bety noe som helst hvis det ene gikk på det sportslige og det andre på det økonomiske.
Rød makt på Hansa

Strandlien

Quote from: "Marek"Tror faktisk Naitsirk har rett her, da Gylfen puttet i 7 kamper på rad og scorte 3 mot RBK i kvartfinalen så står lagoppstillingen oppført som 4-4-2.
Spillte da på midten med Søgård, Koren og Winsnes. Erlandsen var trener i denne perioden.


Er nok riktig det. Så lenge Erlandsen var det så  var det 4-4-2 som gjaldt. Koren ble brukt på venstre. Søgård og Einarsson sentralt. Winsnes på høyre, men de hadde vel egentlig en annen på høyre fast. Nok om det!

Når alle skryter såpass av han etter en trening så tyder jo dette veldig bra da. Han er tydeligvis en skikkelig box-to-box spiller. Sterk i duellene og målfarlig med tanke på løp inn i feltet og dødballer. Når han er billig og ikke alt for gammel, så er dette en positiv signering.

naitsirk

når ein i tillegg ser på spelarane brann har kjøpt i det siste, så er eg trygg på gylfi sine kvaliteter.
dei tar ikkje med kven som helst på trening sånn som dei gjorde før.

Marek

Nånå, tror ikke vi skal slå fast at tiden for tabbekjøp er forbi.
ons Ivar skal hem...

monzilla

Quote from: "Stoffi"


Eirik Bakke ble også forsøkt skviset ut av Leeds, hvis du husker etter.


Kanskje litt avsporing her, men var det ikke noen helt absurde planer for å kvitte seg med høytlønnede spillere i Leeds? Mener å ha hørt at de hadde leid inn folk for å knuse kneskåler, dope folk (sånn at de blir tatt) osv.

Belfort

Quote from: "naitsirk"
QuoteHer tror jeg du tråkker i salaten. Det var etter omlegging fra 4-4-2 til 4-3-3 han slo gjennom!


tja. er no ikkje så sikker på kven som tråkker i kva.
om ein sjekker kampane i feks 2003 og 2004, fram til han reiste, så spelte lsk 4-4-2. dei spelte ikkje 4-3-3 før tom nordlie kom.


La inn spørsmål på kanarifansen,dette fikk jeg til svar:Han var god i kampene vi spilte 4-3-3.. Da Powell ble skadefri gikk Arne tilbake til 4-4-2 og Gylfi gikk tilbake til sitt vanlige jeg..

Marek

Høres jo virkelig merkelig ut da Powel ikke var på laget i Gylfen puttet 7 på rad og 3 i kvartfinalen. Kan da ikke ha vært sååå dårlig?
ons Ivar skal hem...

Nixon

Quote from: "Marek"Nånå, tror ikke vi skal slå fast at tiden for tabbekjøp er forbi.


Det ville også vært veldig rart hvis vi plutselig skulle bli eneste klubben i hele verden som unngikk tabbekjøp...;)
Rød makt på Hansa

Marek

Quote from: "Nixon"Det ville også vært veldig rart hvis vi plutselig skulle bli eneste klubben i hele verden som unngikk tabbekjøp...;)


Ja, tenk hvor kjedelig det ville blitt!
Men greit om tabbekjøpene begrenser seg til Klock o.l.
ons Ivar skal hem...

Nixon

Quote from: "Belfort"
Quote from: "naitsirk"
QuoteHer tror jeg du tråkker i salaten. Det var etter omlegging fra 4-4-2 til 4-3-3 han slo gjennom!


tja. er no ikkje så sikker på kven som tråkker i kva.
om ein sjekker kampane i feks 2003 og 2004, fram til han reiste, så spelte lsk 4-4-2. dei spelte ikkje 4-3-3 før tom nordlie kom.


La inn spørsmål på kanarifansen,dette fikk jeg til svar:Han var god i kampene vi spilte 4-3-3.. Da Powell ble skadefri gikk Arne tilbake til 4-4-2 og Gylfi gikk tilbake til sitt vanlige jeg..


Det ser ut til at LSK-fansen har en ganske klar oppfatning om at han var best i 4-3-3. Her er hva en på VGD skriver: Han var ikke noe god i LSK før Erlandsen la om til 4-3-3 med to indreløpere...han er en typisk indreløper som går på løp og var flink til å komme i boksen...han er ingen tekniker som kan dra av motstandere og er heller ikke spesielt sikker i pasningspillet..spent på hvordan han vil klare seg i 4-4-2

Det kan vel være at lagoppstillingen i media ikke helt samsvarer med hvordan de spilte på banen?
Rød makt på Hansa

Xminator

Det handler jo litt om spillemønster også. Tallkombinasjoner betyr ikke alt. Vår 4-4-2 er nok betydelig forskjellig fra Arne Erlandsens 4-4-2 i 2004.

Kjell249

Tabbekjøp er jo umulig å gradere seg mot. Dette har jo mye med hvordan spilleren passer inn i klubbens spillemønster, trivsel i klubb og by, spillerens generelle form, skader, +++

Gylfi blir ikke kjøpt og kan da per definisjon ikke bli et tappekjøp, er og veldig lite sannsynlig at det blir en sign-on fee. Har vært klubbløs i et halvt år, og er nok relativ keen på å spille fotball igjen.

Eneste risikoen med Gylfi er da kontraktens lengde og lønnen han får. Kan ikke tenke meg at han kommer i lønnstoppen, da han i utgangspunktet er 4. valg på midten. Kontraktens lengde er heller ikke noe problem, for er vi ikke fornøyd så kan vi fristille han og satse på at han er interessert i å finne en ny klubb, så vi slipper på å betale lønn ut kontraktsperioden.

Eneste problemet jeg ser er at vi ved å signere Gulfi, kan gå "glipp" av en bedre spiller på midten. Altså at vi ikke kjøper Strømstad, fordi Gulfi har kommet rekende på en fjøl, og at vi ikke trenger flere spillere.

Passerer Gulfi legetester er det ingen risiko ved å inngå kontrakt. Vi får større bredde, en litt annen spilletype og potensialet er jo bra. Så da er det bare å signere og begynne å se seg rundt etter en backup på venstre back, og så er vi klar for Spaniatur.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

dudo

...og der kom SMS-en om at han var klar. Velkommen, håper du er god! ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


Go Up