• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Dødball 2008

Started by AtroZ, January 19, 2008, 18:46:00 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Marek

Quote from: "Christian"Et annet problem med Helstad som straffeskytter er at han sannsynligvis vil være den som skaffer oss de aller fleste straffene. Ingen god idé å la den som blir felt ta straffen.


Og hvorfor ikke? Hva er dette for en tullete oppfatning som har sneket seg inn hos folk?
ons Ivar skal hem...

jako

Quote from: "Langhår"Husker en viss Andresen som bommet på et straffe i Fredrikstad i serieåpningen 06. Likevel var han sikkerheten selv ifjor.


Men jeg synes mer det var en god redning enn en dårlig straffe. Samme med bommen til Bjarnasson. Shabaan var helt ekstrem på begge de to straffene. Helstad sin mot Bryne var direkte svak og på nivå med Miller sin mot Start. Jeg har en veldig dårlig følelse når det gjelder ham. Det er viktig å ha en straffeskytter som også kan score når keeper går riktig vei.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Bruiser

Quote from: "Marek"
Quote from: "Christian"Et annet problem med Helstad som straffeskytter er at han sannsynligvis vil være den som skaffer oss de aller fleste straffene. Ingen god idé å la den som blir felt ta straffen.


Og hvorfor ikke? Hva er dette for en tullete oppfatning som har sneket seg inn hos folk?
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Fabregas

Med den fantastiske mengden hodestyrke vi kommer til å sende inn i feltet på dødballer i år bør det absolutt bli noe vi får mye mer ut av enn i fjor. Jeg liker ikke om det blir vårt nye varemerke men at det innimellom kan være en enklere måte å få hull på byllen er det ikke tvil om. Slettes ikke urealistisk at Demba, Helstad, Bakke, Karadas, Hanstveit, Sigurdsson alle sammen kan satse alt på å være først på den ballen når den slås inn. Vi har da fortsatt tre utespillere igjen i sikring. Setter vi Husekleppen til å ta det har vi da tre gode defensive spiller i sikring(PVM,Solli og Dahl/Guntveit). I kamper der vi presser eller må ha mål bør iaf dette være høyaktuelt.
Mot Everton tror jeg dette er vårt viktigste våpen. Klarer Huseklepp å skape litt røre nedpå høyrekanten skal vi nok få noen cornere/frispark.

Hanscen

Når det gjelder antall spillere med riktig høyde og tilstrekkelig kraft ser det lyst ut, men Mjelde har ikke vist evner til å utvikle dødballstyrke hverken foran eget mål eller motstanderens.
Måten frisparene slås på er vesentlig og cornere er jo Brann ikke spesiellt farlige på.
Har alltid ment at frispar skal slås hardt inn retning keeper slik at en liten stuss er nok. Cornere bør slås nært målet slik at mølje/kaos fører til mål.
Er redd forsvarsspillet fremdeles er for svakt til at ytterligere framgang kommer. Slipper man inn like mye som ifjor går det nok ikke så bra for antallet scoringer vil nok synke litt.
LSK og RBK ser veldig solide ut og Viking er vel heller ikke til å kimse av.
Skal holde hardt å komme blandt de 4 øverste iår pga at alle skal "ta" Brann, alle vil gi litt ekstra mot rødtrøyene.
Dessuten tåler vi ikke skader hverken på Helstad eller Fakiri.

Gubrask

Er fornøyd så lenge vi slipper de dårlige dødballene til MA. Vaagan Moen har tydligvis øvd dødballer(skudd) i vinter, men han kan ikke skyte hver gang. Uansett, så synes jeg Sollig og Vaagan Moen sine frispark er mye bedre enn MA sine, og satser på flere distanse- mål i år.

Brann_ruler86

Brann må øve MASSE på corner! De fleste cornerene til Brann i går så ut til å lande på hodet til førsteforsvarer, og slik var det mye av i 2007 sesongen også.
Gå ta banen!

Kjell249

Quote from: "Hanscen"
Dessuten tåler vi ikke skader hverken på Helstad eller Fakiri.


Hvis det er en spiller vi "tåler" skader på så er det akkurat Fakiri. Kan nevne erstattere i fleng, TJ, Gylfi, Solli, PVM, Guntveit. I formen Fakiri var i går, så er han nærmere benken enn første elveren.

I dagens stall er det bare litt krise med Opdal ute. Ellers har vi god dekning.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

TheRock

Vaagan Moen imponerte noe fantastisk med frisparkene igår. Alle skuddene var jo i nærheten av tverrliggeren, men kraften var det som imponerte mest!

peteE

Ja han hadde en imponerende kraft i de der. Håper på mange flotte mål i år, og at 'Mjøsas Beckham' blir en realitet :P

Men PVM virket ganske solid i hele går sånn generelt og, hadde god ballkontroll og dribblet seg fint inn i feltet en gang kan jeg huske og :) Og han har uten tvil lagets beste innleggsfot, mye bra i den venstrefoten der!

Doffen85

Quote from: "Kjell249"
Quote from: "Hanscen"
Dessuten tåler vi ikke skader hverken på Helstad eller Fakiri.


Hvis det er en spiller vi "tåler" skader på så er det akkurat Fakiri. Kan nevne erstattere i fleng, TJ, Gylfi, Solli, PVM, Guntveit. I formen Fakiri var i går, så er han nærmere benken enn første elveren.

I dagens stall er det bare litt krise med Opdal ute. Ellers har vi god dekning.


Og Helstad kanskje?

Kjell249

Quote from: "Doffen85"
Quote from: "Kjell249"
Quote from: "Hanscen"
Dessuten tåler vi ikke skader hverken på Helstad eller Fakiri.


Hvis det er en spiller vi "tåler" skader på så er det akkurat Fakiri. Kan nevne erstattere i fleng, TJ, Gylfi, Solli, PVM, Guntveit. I formen Fakiri var i går, så er han nærmere benken enn første elveren.

I dagens stall er det bare litt krise med Opdal ute. Ellers har vi god dekning.


Og Helstad kanskje?


Jeg er sikker på at Winters og Demba kan utgjøre en bra spiss duo i enkelt kamper. Blir noen av spissene skadet, så blir nok Karadas omskolert igjen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

peteE

Noe sier meg at vi ikke blir så avhengig av enkeltspillere i år, f.eks Helstad tror jeg vi kan klare oss greit uten. Vi er jevnere i år.

BBB-Tony

Quote from: "TheRock"Vaagan Moen imponerte noe fantastisk med frisparkene igår. Alle skuddene var jo i nærheten av tverrliggeren, men kraften var det som imponerte mest!


Enig med deg! Ble positivt overrasket over kraften PVM brukte. "Mjøsas Beckham" har begynt å bruke kraft i steden for presisjon og det ser ut til å funke bedre for han.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Xminator

Quote from: "peteE"Noe sier meg at vi ikke blir så avhengig av enkeltspillere i år, f.eks Helstad tror jeg vi kan klare oss greit uten. Vi er jevnere i år.


Uten Helstad opp mot 20 mål i år også så er det en ny 6. plass.

BBB-Tony

Quote from: "Xminator"
Quote from: "peteE"Noe sier meg at vi ikke blir så avhengig av enkeltspillere i år, f.eks Helstad tror jeg vi kan klare oss greit uten. Vi er jevnere i år.


Uten Helstad opp mot 20 mål i år også så er det en ny 6. plass.


Det var nå å ta litt hardt i!!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

Quote from: "Xminator"
Quote from: "peteE"Noe sier meg at vi ikke blir så avhengig av enkeltspillere i år, f.eks Helstad tror jeg vi kan klare oss greit uten. Vi er jevnere i år.


Uten Helstad opp mot 20 mål i år også så er det en ny 6. plass.


Man kan med enkelhet fjerne 12 mål på Helstad i fjor som ikke ville hatt noe å si på antallet poeng vi fikk, og på samme måten ville vi tatt gull i fjor uten at Helstad hadde scoret tosifret - gitt at alt annet var likt og man fjerner de rette scoringene. Men klart, jeg ser poenget ditt. Man oppfører seg gjerne litt anderledes mot Brann med Helstad enn Brann uten Helstad.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kjell249

Quote from: "Xminator"
Quote from: "peteE"Noe sier meg at vi ikke blir så avhengig av enkeltspillere i år, f.eks Helstad tror jeg vi kan klare oss greit uten. Vi er jevnere i år.


Uten Helstad opp mot 20 mål i år også så er det en ny 6. plass.


Er vi uten Helstad hele sesongen, så skal vi slite med å ta gull, men i enkeltkamper, tror jeg vi fint skal klare oss uten Helstad.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Gubrask

Helstad er ny straffeskytter. Er jo bra han får muligheten til å få flere mål, men så er det dette med at spisser skal være straffeskyttere, da. Er jo som oftest de som skaffer oss straffene, og da er jeg litt usikker på om han bør ta de. Men det går nok fint;D

dudo

Er Helstad ny straffeskytter?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

fortune

Hmmm.. trodde det skulle bli Bjarnason jeg.. Nå er vel ikke plassen hans 100% sikker, men likevel..
First is first, second is nothing

Gubrask

Quote from: "dudo"Er Helstad ny straffeskytter?

Stod det i BA i dag.. Helstad ba selv om å bli straffeskytter for å få mer ansvar

Fabregas

Sikkert et greit valg det, dog kan vi ikke forvente oss 100% uttelling som MA hadde i fjor. Men at Helstad skal sette de fleste har jeg god tro på. Som jeg har sagt tidligere frykter jeg at denne jobben og ville gitt han for mye ansvar men hvis det stemmer som en sier at han ønsker dette selv tror jeg det skal gå bra. Det "værste" er jo at han nå definitivt kan runde 30 selv om jeg ikke tror på det. Noen som husker hva Brattbakk sin rekord ligger på? Om Helstad skulle slå den i år er det jo ingen som kan tangere/slå den senere iom at serien utvides neste år. Kjekt hvis det står litt andre klubbnavn enn RBK i rekordbøkene :wink:

BrannSupporter

Mener det var et år Brattbakk hadde et scoringssnitt på over 1. Tror det var 28 scoringer.

Ferguson

I hele år har eg vridd meg i håret på cornere. Hvorfor er det så vanskelig å få ballen over første forsvarer? PVM og Solli har slår 3 av 4 dødballer rett i førsteforsvarer. Det SKAL jo ikkje være så vanskelig å slå ballen over en person som står 15-20 meter vekke?

Cornerene i år har vært elendige!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Belfort

Quote from: Ferguson on October 04, 2008, 14:46:00 PM
I hele år har eg vridd meg i håret på cornere. Hvorfor er det så vanskelig å få ballen over første forsvarer? PVM og Solli har slår 3 av 4 dødballer rett i førsteforsvarer. Det SKAL jo ikkje være så vanskelig å slå ballen over en person som står 15-20 meter vekke?

Cornerene i år har vært elendige!


Meget godt poeng. Har blitt skrevet siden PVM kom til klubben at han står igjen og øver på dette etter hver trening. Den tiden kunne han spart seg og heller spilt playstation for makan til elendig uttelling av trening skal man lete lenge etter.

Ricky

Like rart er det at vi aldri (?) har en mann fremme ved første stolpe som kan stusse ballen bakover. Eneste gangene vi har en møtende mann på cornere er Demba, når han får en pasning i beina og skal oppsøke en straffesituasjon.

Ferguson

Quote from: Ricky on October 04, 2008, 19:21:20 PM
Like rart er det at vi aldri (?) har en mann fremme ved første stolpe som kan stusse ballen bakover.


Helt sant. Virker jo som en opplagt taktikk å slå den på første stolpe så litt rart at vi ikkje har en mann der då!

Men tenk hvis de hadde slått cornerne skikkelig, vi har jo endel spillere som er gode på hodet og som kunne stanget inn endel mål. Og som Mons sier: "mål preger fotball kamper".
Er helt utrolig hvis PVM som er vår faste dødballtager står å trener på dette hver trening men klarer det nesten aldri. Er vel på tide å bytte den som skal ta cornere da å heller bruke PVM i returrommet.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

krakra

Lurer egentlig på HVA det er PVM trener på. Han står jo alene igjen etter trening og trener cornere. Slår han bare cornere inn i løse luften da?

stian_kniksen

Må si eg savner fjorårets "skolissetrikset" på frispark. Ble litt gammelt og lett å lese på slutten av fjorsesongen, men kan jo alltid prøve på nytt. Funget til tider og.
I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman.

Homer Simpson

Tom C

Quote from: Ricky on October 04, 2008, 19:21:20 PM
Like rart er det at vi aldri (?) har en mann fremme ved første stolpe som kan stusse ballen bakover. Eneste gangene vi har en møtende mann på cornere er Demba, når han får en pasning i beina og skal oppsøke en straffesituasjon.


Har vel skjedd ihvertfall en gang, da Karadas møtte en corner mot lyn... Men det understreker jo bare poenget ditt, at enten må man begynne å møte de dårlige cornerne, eller så må noen begynne å legge bedre cornere...
Aldri mer Obos....

aabrekkfan

Allt dette viser bare at Mjelde ikke har evne til å føre laget oppover. Men Brann har vært dårlige på dødball begge veier i 8-9 år.

AtroZ

Offansive dødballer har ikke vært i nærheten så dårlig som defansive dødballer i år, hva faen skjer med det? Har gjort samme markeringsfeil i hele år. Stadig noen som får stå umarkert. Synes nesten brann har sluppet for billig unna i forhold til hvor mye feil som har blitt gjort.

En annen ting jeg ikke fatter er at ingen vet hvem som skal markere innbytteren. Kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig, hvis mannen din blir byttet ut så skal du ha den som blir byttet inn frem til du får beskjed om noe annet! Denne feilen gjelder ikke bare brann, har sett flere andre som har problemer med det samme. Forstår det bare ikke. Kan noen av dere som fortsatt er aktive forklare med dette??
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Spelaren

Ny fin dag på jobb!

Eg fekk kun med meg kampen etter at det var 2-2, men sistemålet var jo kroneksempelet på elendig innsats. Og eg såg kun eit par tre cornere me hadde også, var Moen og Austin like konsekvente i å sparke ballen lavt til ein Moldespelar? Kanskje Udjus kan ta cornerne våre?
Gå av.

pidre

Til din orientering slo Moen konsekvent for lave cornere....slik han har gjort i heile i år...uten inngrepen..

Saludar a los monos!

olebrann3

spør her som eg har gjort i andre tråder?

Koffor trekker Brann alle tilbake når det kommer cornere i mot? Spesielt Huseklepp, ka har han tilbake å gjøre? I feltet er han bare et minus å ha, ikke vinner han på hode og han er liten å lett å dytte vekk... Vist man ligger igjen med denne ene på topp kan man da i tillegg slå ballen opp på han istenden for å skyte den rett til motstander igjen... I tillegg til alt dette må motstanderen ligge igjen med minst en mann for å  dekke denne, om det er Huseklepp ligger det sikkert 2 igjen på han og... Summert opp blir det 2 man mindre i feltet for motstanderen, en mann mindre som er dårlig for oss å ha der + en å slå ballene på

Ferguson

Quote from: olebrann3 on October 06, 2008, 21:56:03 PM
spør her som eg har gjort i andre tråder?

Koffor trekker Brann alle tilbake når det kommer cornere i mot? Spesielt Huseklepp, ka har han tilbake å gjøre? I feltet er han bare et minus å ha, ikke vinner han på hode og han er liten å lett å dytte vekk... Vist man ligger igjen med denne ene på topp kan man da i tillegg slå ballen opp på han istenden for å skyte den rett til motstander igjen... I tillegg til alt dette må motstanderen ligge igjen med minst en mann for å  dekke denne, om det er Huseklepp ligger det sikkert 2 igjen på han og... Summert opp blir det 2 man mindre i feltet for motstanderen, en mann mindre som er dårlig for oss å ha der + en å slå ballene på


Fordi det e viktig å holde unna på defensiv dødball!

Spør du meg så kunne de lagt opp sævarsson og Husklepp. Ingen av de 2 har noe på dødball å gjøre!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

28966mustang

Quote from: aabrekkfan on October 05, 2008, 17:18:42 PM
Allt dette viser bare at Mjelde ikke har evne til å føre laget oppover. Men Brann har vært dårlige på dødball begge veier i 8-9 år.


Er vel etter aabrekks inntreden at dette alle mann i forsvar på corner greiene har skjedd?
Hvil i fred- 1963!

Ricky

De veier det opp ved å trekke kun én mann tilbake på defensive frisparksituasjoner.

28966mustang

Quote from: Ricky on October 06, 2008, 22:01:23 PM
De veier det opp ved å trekke kun én mann tilbake på defensive frisparksituasjoner.


Noen ganger virker det jo sånn.
Hvil i fred- 1963!

Alzheimer/Silverspurs

Ein ting eg overhodet ikkje fattar er delvis noko som er blitt nevnt her.

OK, Brann trekker ned alle på corner for å forsvare seg. Ikkje berre at ingen ligg igjen oppe, men dei ligg gjerne langt inn i feltet så det er fri bane frå 14 meter og ut.

På offensiv corner derimot la eg i dag merke til at det låg 2 til 4 brannspelarar på 16 meteren og venta... eg reknar med det var for å ta i mot retur som kjem frå moldeforsvaret.

Konklusjon:

Burde ikkje det ringe ei bjelle når dine eigne spelarar ligg på 16-20 for å ta i mot returar (dvs at dei meiner sjølv dei står i eit farlig rom med tanke på å score mål) .... mens når motstanderen har corner og gjer det samme så er det INGEN som dekkar opp Molde sine spelarar som står og ventar på 16meteren?

Keitete setning, men håpar ein eller anna forstår kva eg meiner :)


Fez

Du mener: Når Brann har corner, så kan det bli returer utenfor 16m, men det kan jo ALDRI skje når de får corner imot? :P

Har irritert meg grønn over det samme!

Go Up