• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Yaw Ihle Amankwah

Started by dudo, January 15, 2008, 17:33:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dudo

January 15, 2008, 17:33:37 PM Last Edit: March 30, 2010, 16:49:19 PM by mbersve
Guttungen må vel få sin egen tråd han òg. Han var i dag gjennom sitt livs første Brann-trening som A-lagsspiller, og kalte det "sitt livs hardeste trening". Ellers stiller han seg ikke avvisende til å leies ut til en Adecco-klubb.  Løv-Ham har vel ikke fått fylt hullet etter Walde ennå?


http://fotball.bt.no/eliteserien/article98175.ece
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Quote from: "dudo"Guttungen må vel få sin egen tråd han òg. Han var i dag gjennom sitt livs første Brann-trening som A-lagsspiller, og kalte det "sitt livs hardeste trening". Ellers stiller han seg ikke avvisende til å leies ut til en Adecco-klubb.  Løv-Ham har vel ikke fått fylt hullet etter Walde ennå?


http://fotball.bt.no/eliteserien/article98175.ece


De er på nippen til å signere Alexander Solli, men det kan bli spennende med denne Yaw! Ser frem til å se om han klarer å utvikle seg i riktig retning.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

Da foreslår jeg at VI snapper Solli sånn at vi får han på egenutviklingskvoten, også kan vi heller sende begge to på lån til Løv-Ham. ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Quote from: "dudo"Da foreslår jeg at VI snapper Solli sånn at vi får han på egenutviklingskvoten, også kan vi heller sende begge to på lån til Løv-Ham. ;-)


Det høres ut som en bedre plan! Visst det skulle vise seg at Solli ikke blir noen god spiller for TL, så er det jo bare til å selge han til Løv Ham i 1 div.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Xminator

Det er en begrensing i hvor mange spillere man har lov til å leie ut.

BBB-Tony

Quote from: "Xminator"Det er en begrensing i hvor mange spillere man har lov til å leie ut.


Hvor mange kan en leie ut da? Og hvor mange leier Brann ut?
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Henki

Quote from: "Xminator"Det er en begrensing i hvor mange spillere man har lov til å leie ut.


Er det ikke slik at det er begrenset hvor mange man kan leie INN?
Ballen skal fremover!

BBB-Tony

Quote from: "Henki"
Quote from: "Xminator"Det er en begrensing i hvor mange spillere man har lov til å leie ut.


Er det ikke slik at det er begrenset hvor mange man kan leie INN?


Trodde også det at du kunne leie ut så mange du ville...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

olebrann3

Ikke at fm skal ha rett og i tillegg er det i dette tilfelle i England, men der går det iallefall bare ann å leie ut et vist antall spillere

dudo

Quote from: "NFF"§ 15 - 3 Vilkår for utlån.

Se begrensningen § 15-1 a.

Utlån av spiller er en tidsbegrenset overgang og godkjennes på betingelse av

   * at spilleren er under gyldig kontrakt med utlånsklubben i utlånsperioden.
   * at utlånsperioden minimum varer til neste registreringsvindu.
   * at de to klubbene og spilleren har inngått en standard utlånsavtale.
   * at utlånsklubben ikke allerede har 5 eller flere profesjonelle spillere på utlån.


Jeg skjønner ikke bæret av siste punkt der. "5 eller flere"? Er maksgrensen 5, eller er den flere enn 5? Uansett er vi ikke i nærheten av å ha så mange på utlån, det er vel bare snakk om Thorbjørnsen så langt?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

nummer9

Sikkert skrevet slik for at regelen ikke skulle kunne ha tilbakevirkende kraft, dvs ramme klubber som hadde mere enn 5 på utlån allerede når avtale tredde ikraft.

JanBanan

Yaw virker som en spennende ung spiller, beskrivelsene sier vel at han er sterk fysisk og kjapp, det eneste eg får med meg e at han skriker og banner og skråler noe helt ekstremt mye. Han spillte vel for Fana mot Viking 2, og då sa kampreferatet ettellerannet om at Yaw var god men han kjeftet så mye!

Hvis unge spillere skal taes inn på talent og holdninger så ville eg vel heller tatt inn Alexander Solli eller Gojko, siden Yaw er flere år eldre, og har nokså dårlige holdninger blant annet i forhold til dommere!

Fabregas

Spilt mot Solli to-tre ganger og han utpekte seg ikke på guttenivå utover såklart å være blant de beste på banen. Skal sies at han spillte på et lag med masse kretslagspillere der gjerne stopperne blir litt usynlige iom at de har mye press på motstanderen. EI tillegg er det nesten et år siden jeg sist spilte mot han og han har jo utvilsomt utviklet seg mye på den tiden. Tror nok kurven hans vil flate litt ut men likevel absolutt en interressang spiller. Det er ikke så mange talenter i Bergen og Omegn at vi kan tillate oss å la spillere som har interressenter utenfor området slippe. Taper vi mye på å la en-to får prøve seg i Løv-Ham og innimellom trene med Brann? Må da være veldig attraktivt for et ungt talent å slippe å flytte samt ha match-arena både på høyeste og nest høyeste nivå. I tillegg synes vel ikke foreldre det å fullføre en viss utdanning er særlig dumt. På lønn står vi vel ikke særlig tilbake for Bryne etc? De må jo og tenke at det de evt. får nå bare er småtterier i forhold til hva de kan få om de i mange år om det klarer å ta det siste steget opp som en bra spiller i en av de to øverste div-ene.

Ricky

Virker som om ghaneserne har begynt å legge merke til ham :p
http://www.discussions.ghanaweb.com/viewtopic.php?p=1025961&sid=77df295ecc5bfcf9f43d67610cbab83d

Yaw er vel både født og oppvokst i Bergen, men navnet tyder vel på at det "kan" være noen ghanesere videre opp i slektstreet. Håper fyren får slippe til litt innimellom, selv om vi allerede har en beinhard kamp om plassene i midtforsvaret.

Fabregas

Voldsom tro de hadde på han da, hehe
Håper for all del det ligger NOE i det men tror nok disse "Jeg-kjenner-en-som-kjenner-faren-hans-og som-sier-han-er-utrolig-spennende"folkene kommer til å bli skuffet.
Morsomt hvordan enkle fakta fra treningskamper(!?Må vel ha vært der han har kommet inn.) kan misforstås så betydelig av folk et helt annet sted. Tar du med at han er høy så vet de jo nesten hvordan han spiller, hehe ;D (selvfølgelig uten gode sjanser til å sjekke det mer opp). Sannheten er vel at Yaw i beste fall (per dags dato)er 6.valg bak islendingene, Karadas og Hanstveit. Men det skal sies at flere personer i Brann hadde stor tro på han da de hentet han i fjor sommer. Utifra det jeg vet tror jeg et utlån er uunngåelig før eller siden.

krakra

Yaw kan få sin seriedebut allerede mot HamKam. Til de som har sett 2. laget: Hvordan har han prestert? Tror dere han er klare for utfordringen?

Xminator

Om han får sin debut håper jeg virkelig at han får en viss tabbekonto før han skal "selges på dagen". Han har prestert ok over to treningskamper, så han er nok så klar som en 19-åring kan bli.

BBB-Tony

Quote from: krakra on June 25, 2008, 00:19:37 AM
Yaw kan få sin seriedebut allerede mot HamKam. Til de som har sett 2. laget: Hvordan har han prestert? Tror dere han er klare for utfordringen?


Han har prestert på ett greit nivå de andrelags kampene jeg har sett, men selvsagt vanskelig å sammenligne TL og andre divisjon. Som Xminator sier, så må han få en viss "tabbekonto". Han er kun 19 år, og kan være den neste store midtstopperen i troppen om han får riktig utvikling. Det innebærer at han får matching på høyest mulig nivå, så at han nå får sjansen er bare bra.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Nixon

Rød makt på Hansa

kallis

I dag får han ihvertfall veldig godkjent! En fin debut fra star for Yaw på et brannlag som tydeligvis ikke er ferdig med ferien enda...

hansek

Akkurat som etter Ham-Kam kampen er det roet seg etter at han igjen gjorde det godt mot Lyn.

2 kamper og i begge holder de buret reint og han gjør en god jobb. Gleder meg til fortsettelsen, for det blir vel en fortsettelse ?

BBB-Tony

Håper Brann tørr å satse på Yaw i fremtiden. Han har gjort sakene sine bra når han har fått sjansen...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Ferguson

Quote from: tonynord on October 01, 2008, 19:24:20 PM
Håper Brann tørr å satse på Yaw i fremtiden. Han har gjort sakene sine bra når han har fått sjansen...


Eg kan ikkje skjønne kofor ikkje de kan gjøre det. Brann har holdt nullen de 2 gangene han har spilt og alle vet at det e ikkje hver dag Brann holder nullen. Håper han får spille endel med Olli. Han kan lære bort masse til Yaw.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

BBB-Tony

Quote from: Ferguson on October 01, 2008, 19:35:47 PM
Quote from: tonynord on October 01, 2008, 19:24:20 PM
Håper Brann tørr å satse på Yaw i fremtiden. Han har gjort sakene sine bra når han har fått sjansen...


Eg kan ikkje skjønne kofor ikkje de kan gjøre det. Brann har holdt nullen de 2 gangene han har spilt og alle vet at det e ikkje hver dag Brann holder nullen. Håper han får spille endel med Olli. Han kan lære bort masse til Yaw.


La oss håpe det! Men Brann har ikke hatt til vane å satse ungt. I Olli har Yaw en perfekt læremester! Han er et fremtidig trenerobjekt og kan nok lære bort mye til yngre spillere i klubben. Da særlig Yaw som er midtstopper.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.


tr0Ndemann

Betyr dette at en ny midtstopper er på vei inn?
What a waste of council tax, we paid for your hats!

posemedsnopi

Da blir det 4 turer til syden for han i år.... Mer enn eg har hatt noen gang.

vebo

Tiocfaidh ár lá

storB

Quote from: vebo on March 11, 2009, 12:17:41 PM
Fra spanien til Alta.. Jeg må le :D


Og tilbake til spanien på treningsleir m alta..morsomt eller?
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

vebo

Tiocfaidh ár lá

Markmus

Quote from: tr0Ndemann on March 11, 2009, 11:51:12 AM
Betyr dette at en ny midtstopper er på vei inn?

Det må det nesten gjøre. Kan ikke fatte hvorfor de skulle sende ham på utlån uten å ha noen i reserve.

Vet ikke helt hva jeg synes om å låne ham ut. Det er jo langt fra sikkert at ørnene kommer til å prestere...
Ka du ve?

TCAC

Yaw har spilt bra i de kampene han har fått prøve seg og scoret visstnok for Alta i går. Får håpe han vokser som spiller i Adeccoligaen.

Klaus_Brann

Det høres bra ut. Dette er noe Brann godt kunne ha lagt ut linker til hvis han gjør det bra der oppe.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ProphetSe7en

Får ikke håpe han scorer noe særlig med mål, da får vi vel nok en forsvarsspiller som skal spille spiss i Brann framover.

Christian

Så lenge han scorer mål fra forsvarsposisjon bør det ikkje være et problem.

krakra

Yaw spiler fra start for Alta mot Stavanger i kveld antar jeg. Kampen starter 18.00 og vises gratis på NRK nett-TV. Blir min oppladning til RBK-Brann.

Klaus_Brann

April 05, 2009, 17:06:05 PM #36 Last Edit: April 05, 2009, 17:17:30 PM by Klaus_Brann
Hva med Misje?
Takk for tipset. Her er forøvrig link til kampen: http://www1.nrk.no/nett-tv/sport/spill/verdi/95771
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra


Gepard

Noen som fikk med seg hvordan han gjorde det ? 1-3 vitner om at det kan ha vært en trøblete kamp?

krakra

Han gjorde en ok jobb. Resultatet lyver forøvrig litt i forhold til kampen. Alta var beste gjennom hele kampen. Stavanger fikk et mål direkte fra et frispark. Noe Yaw åpenbart ikke var innvolvert i. Alta fortsatte å styre, men slet med å komme til sjangser. I løpet av de 10 siste minuttene rakk Stavanger å score 2 og Alta et. Yaw var innvolvert i begge Stavangermålene, men hadde ikke skyld i noen. På 2-0 klarte han ikke å stoppe mannen som ga ballen til målscoreren. På 3-0 tapte han en duell og ballen spratt/føyk til en Stavangerspiller, som scorte. Hvis jeg husker rett.

Utenom dt var han grei nok. Vant duellene, var med opp på corner. Jeg merket meg også at han satte i gang flere av Altas angrep med noen presise langballer. Litt usikker av og til. Tipper han fikk en 4er eller noe på børsen.

Gepard

interessant. Spennende om han øves inn i en spillende stopperrolle. Veldig flott for hans utvikling at denne låneavtalen kom i stand. får virkelig håpe han spiller fast i hele år

Huff

Ser enkelte av forumets medlemmer bor fryktelig langt nord, men skattelette er vel fint, og skimulighetene enorme. Kanskje du skulle registrere deg som fast speider hos Brann Krakra. Brann burde vel bla opp et sesongkort hos Alta for grundige tilbakemeldinger på Yaws utvikling. ;)

krakra

Nå så jeg kampen på NRKs webtv da. I forhold til Bergen bor jeg nok relativt langt nord, men det er likevell godt over 15 timer bilkjøring opp til Alta:)

Markmus

Hvor bor du da? Mo i Rana eller noe sånt? :p
Ka du ve?

krakra


ALTA.IF

Som Alta-supporter, må jeg si det er trygt med høyden til yaw bak der.
Vi har ikke hadd en fast stopper på mere en 185cm de siste 3 årene.

Yaw er bankers i midtforsvaret ut låne perioden.

Misje var skadet søndag, hadde startet om han var frisk.

ALTA.IF

Følg med Yaw og Misje i dag på NRK 2
21:00

skuteviken

Takk for kjekke "oppdateringer" :) skal prøve å få sett kampen
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

ALTA.IF

Stiller med sterkt redusert lag i dag.
Blir sansynligvis veldi mange dueller for yaw

Snublefot

hyggelig med andre lags supportere som faktisk kommer med noe nyttig angående våre spillere.

Kjekt det Alta.if.

Go Up