• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Yaw Ihle Amankwah

Started by dudo, January 15, 2008, 17:33:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dudo

January 15, 2008, 17:33:37 PM Last Edit: March 30, 2010, 16:49:19 PM by mbersve
Guttungen må vel få sin egen tråd han òg. Han var i dag gjennom sitt livs første Brann-trening som A-lagsspiller, og kalte det "sitt livs hardeste trening". Ellers stiller han seg ikke avvisende til å leies ut til en Adecco-klubb.  Løv-Ham har vel ikke fått fylt hullet etter Walde ennå?


http://fotball.bt.no/eliteserien/article98175.ece
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Quote from: "dudo"Guttungen må vel få sin egen tråd han òg. Han var i dag gjennom sitt livs første Brann-trening som A-lagsspiller, og kalte det "sitt livs hardeste trening". Ellers stiller han seg ikke avvisende til å leies ut til en Adecco-klubb.  Løv-Ham har vel ikke fått fylt hullet etter Walde ennå?


http://fotball.bt.no/eliteserien/article98175.ece


De er på nippen til å signere Alexander Solli, men det kan bli spennende med denne Yaw! Ser frem til å se om han klarer å utvikle seg i riktig retning.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

Da foreslår jeg at VI snapper Solli sånn at vi får han på egenutviklingskvoten, også kan vi heller sende begge to på lån til Løv-Ham. ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Quote from: "dudo"Da foreslår jeg at VI snapper Solli sånn at vi får han på egenutviklingskvoten, også kan vi heller sende begge to på lån til Løv-Ham. ;-)


Det høres ut som en bedre plan! Visst det skulle vise seg at Solli ikke blir noen god spiller for TL, så er det jo bare til å selge han til Løv Ham i 1 div.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Xminator

Det er en begrensing i hvor mange spillere man har lov til å leie ut.

BBB-Tony

Quote from: "Xminator"Det er en begrensing i hvor mange spillere man har lov til å leie ut.


Hvor mange kan en leie ut da? Og hvor mange leier Brann ut?
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Henki

Quote from: "Xminator"Det er en begrensing i hvor mange spillere man har lov til å leie ut.


Er det ikke slik at det er begrenset hvor mange man kan leie INN?
Ballen skal fremover!

BBB-Tony

Quote from: "Henki"
Quote from: "Xminator"Det er en begrensing i hvor mange spillere man har lov til å leie ut.


Er det ikke slik at det er begrenset hvor mange man kan leie INN?


Trodde også det at du kunne leie ut så mange du ville...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

olebrann3

Ikke at fm skal ha rett og i tillegg er det i dette tilfelle i England, men der går det iallefall bare ann å leie ut et vist antall spillere

dudo

Quote from: "NFF"§ 15 - 3 Vilkår for utlån.

Se begrensningen § 15-1 a.

Utlån av spiller er en tidsbegrenset overgang og godkjennes på betingelse av

   * at spilleren er under gyldig kontrakt med utlånsklubben i utlånsperioden.
   * at utlånsperioden minimum varer til neste registreringsvindu.
   * at de to klubbene og spilleren har inngått en standard utlånsavtale.
   * at utlånsklubben ikke allerede har 5 eller flere profesjonelle spillere på utlån.


Jeg skjønner ikke bæret av siste punkt der. "5 eller flere"? Er maksgrensen 5, eller er den flere enn 5? Uansett er vi ikke i nærheten av å ha så mange på utlån, det er vel bare snakk om Thorbjørnsen så langt?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

nummer9

Sikkert skrevet slik for at regelen ikke skulle kunne ha tilbakevirkende kraft, dvs ramme klubber som hadde mere enn 5 på utlån allerede når avtale tredde ikraft.

JanBanan

Yaw virker som en spennende ung spiller, beskrivelsene sier vel at han er sterk fysisk og kjapp, det eneste eg får med meg e at han skriker og banner og skråler noe helt ekstremt mye. Han spillte vel for Fana mot Viking 2, og då sa kampreferatet ettellerannet om at Yaw var god men han kjeftet så mye!

Hvis unge spillere skal taes inn på talent og holdninger så ville eg vel heller tatt inn Alexander Solli eller Gojko, siden Yaw er flere år eldre, og har nokså dårlige holdninger blant annet i forhold til dommere!

Fabregas

Spilt mot Solli to-tre ganger og han utpekte seg ikke på guttenivå utover såklart å være blant de beste på banen. Skal sies at han spillte på et lag med masse kretslagspillere der gjerne stopperne blir litt usynlige iom at de har mye press på motstanderen. EI tillegg er det nesten et år siden jeg sist spilte mot han og han har jo utvilsomt utviklet seg mye på den tiden. Tror nok kurven hans vil flate litt ut men likevel absolutt en interressang spiller. Det er ikke så mange talenter i Bergen og Omegn at vi kan tillate oss å la spillere som har interressenter utenfor området slippe. Taper vi mye på å la en-to får prøve seg i Løv-Ham og innimellom trene med Brann? Må da være veldig attraktivt for et ungt talent å slippe å flytte samt ha match-arena både på høyeste og nest høyeste nivå. I tillegg synes vel ikke foreldre det å fullføre en viss utdanning er særlig dumt. På lønn står vi vel ikke særlig tilbake for Bryne etc? De må jo og tenke at det de evt. får nå bare er småtterier i forhold til hva de kan få om de i mange år om det klarer å ta det siste steget opp som en bra spiller i en av de to øverste div-ene.

Ricky

Virker som om ghaneserne har begynt å legge merke til ham :p
http://www.discussions.ghanaweb.com/viewtopic.php?p=1025961&sid=77df295ecc5bfcf9f43d67610cbab83d

Yaw er vel både født og oppvokst i Bergen, men navnet tyder vel på at det "kan" være noen ghanesere videre opp i slektstreet. Håper fyren får slippe til litt innimellom, selv om vi allerede har en beinhard kamp om plassene i midtforsvaret.

Fabregas

Voldsom tro de hadde på han da, hehe
Håper for all del det ligger NOE i det men tror nok disse "Jeg-kjenner-en-som-kjenner-faren-hans-og som-sier-han-er-utrolig-spennende"folkene kommer til å bli skuffet.
Morsomt hvordan enkle fakta fra treningskamper(!?Må vel ha vært der han har kommet inn.) kan misforstås så betydelig av folk et helt annet sted. Tar du med at han er høy så vet de jo nesten hvordan han spiller, hehe ;D (selvfølgelig uten gode sjanser til å sjekke det mer opp). Sannheten er vel at Yaw i beste fall (per dags dato)er 6.valg bak islendingene, Karadas og Hanstveit. Men det skal sies at flere personer i Brann hadde stor tro på han da de hentet han i fjor sommer. Utifra det jeg vet tror jeg et utlån er uunngåelig før eller siden.

krakra

Yaw kan få sin seriedebut allerede mot HamKam. Til de som har sett 2. laget: Hvordan har han prestert? Tror dere han er klare for utfordringen?

Xminator

Om han får sin debut håper jeg virkelig at han får en viss tabbekonto før han skal "selges på dagen". Han har prestert ok over to treningskamper, så han er nok så klar som en 19-åring kan bli.

BBB-Tony

Quote from: krakra on June 25, 2008, 00:19:37 AM
Yaw kan få sin seriedebut allerede mot HamKam. Til de som har sett 2. laget: Hvordan har han prestert? Tror dere han er klare for utfordringen?


Han har prestert på ett greit nivå de andrelags kampene jeg har sett, men selvsagt vanskelig å sammenligne TL og andre divisjon. Som Xminator sier, så må han få en viss "tabbekonto". Han er kun 19 år, og kan være den neste store midtstopperen i troppen om han får riktig utvikling. Det innebærer at han får matching på høyest mulig nivå, så at han nå får sjansen er bare bra.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Nixon

Rød makt på Hansa

kallis

I dag får han ihvertfall veldig godkjent! En fin debut fra star for Yaw på et brannlag som tydeligvis ikke er ferdig med ferien enda...

hansek

Akkurat som etter Ham-Kam kampen er det roet seg etter at han igjen gjorde det godt mot Lyn.

2 kamper og i begge holder de buret reint og han gjør en god jobb. Gleder meg til fortsettelsen, for det blir vel en fortsettelse ?

BBB-Tony

Håper Brann tørr å satse på Yaw i fremtiden. Han har gjort sakene sine bra når han har fått sjansen...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Ferguson

Quote from: tonynord on October 01, 2008, 19:24:20 PM
Håper Brann tørr å satse på Yaw i fremtiden. Han har gjort sakene sine bra når han har fått sjansen...


Eg kan ikkje skjønne kofor ikkje de kan gjøre det. Brann har holdt nullen de 2 gangene han har spilt og alle vet at det e ikkje hver dag Brann holder nullen. Håper han får spille endel med Olli. Han kan lære bort masse til Yaw.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

BBB-Tony

Quote from: Ferguson on October 01, 2008, 19:35:47 PM
Quote from: tonynord on October 01, 2008, 19:24:20 PM
Håper Brann tørr å satse på Yaw i fremtiden. Han har gjort sakene sine bra når han har fått sjansen...


Eg kan ikkje skjønne kofor ikkje de kan gjøre det. Brann har holdt nullen de 2 gangene han har spilt og alle vet at det e ikkje hver dag Brann holder nullen. Håper han får spille endel med Olli. Han kan lære bort masse til Yaw.


La oss håpe det! Men Brann har ikke hatt til vane å satse ungt. I Olli har Yaw en perfekt læremester! Han er et fremtidig trenerobjekt og kan nok lære bort mye til yngre spillere i klubben. Da særlig Yaw som er midtstopper.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.


tr0Ndemann

Betyr dette at en ny midtstopper er på vei inn?
What a waste of council tax, we paid for your hats!

posemedsnopi

Da blir det 4 turer til syden for han i år.... Mer enn eg har hatt noen gang.

vebo

Tiocfaidh ár lá

storB

Quote from: vebo on March 11, 2009, 12:17:41 PM
Fra spanien til Alta.. Jeg må le :D


Og tilbake til spanien på treningsleir m alta..morsomt eller?
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

vebo

Tiocfaidh ár lá

Markmus

Quote from: tr0Ndemann on March 11, 2009, 11:51:12 AM
Betyr dette at en ny midtstopper er på vei inn?

Det må det nesten gjøre. Kan ikke fatte hvorfor de skulle sende ham på utlån uten å ha noen i reserve.

Vet ikke helt hva jeg synes om å låne ham ut. Det er jo langt fra sikkert at ørnene kommer til å prestere...
Ka du ve?

TCAC

Yaw har spilt bra i de kampene han har fått prøve seg og scoret visstnok for Alta i går. Får håpe han vokser som spiller i Adeccoligaen.

Klaus_Brann

Det høres bra ut. Dette er noe Brann godt kunne ha lagt ut linker til hvis han gjør det bra der oppe.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ProphetSe7en

Får ikke håpe han scorer noe særlig med mål, da får vi vel nok en forsvarsspiller som skal spille spiss i Brann framover.

Christian

Så lenge han scorer mål fra forsvarsposisjon bør det ikkje være et problem.

krakra

Yaw spiler fra start for Alta mot Stavanger i kveld antar jeg. Kampen starter 18.00 og vises gratis på NRK nett-TV. Blir min oppladning til RBK-Brann.

Klaus_Brann

April 05, 2009, 17:06:05 PM #36 Last Edit: April 05, 2009, 17:17:30 PM by Klaus_Brann
Hva med Misje?
Takk for tipset. Her er forøvrig link til kampen: http://www1.nrk.no/nett-tv/sport/spill/verdi/95771
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra


Gepard

Noen som fikk med seg hvordan han gjorde det ? 1-3 vitner om at det kan ha vært en trøblete kamp?

krakra

Han gjorde en ok jobb. Resultatet lyver forøvrig litt i forhold til kampen. Alta var beste gjennom hele kampen. Stavanger fikk et mål direkte fra et frispark. Noe Yaw åpenbart ikke var innvolvert i. Alta fortsatte å styre, men slet med å komme til sjangser. I løpet av de 10 siste minuttene rakk Stavanger å score 2 og Alta et. Yaw var innvolvert i begge Stavangermålene, men hadde ikke skyld i noen. På 2-0 klarte han ikke å stoppe mannen som ga ballen til målscoreren. På 3-0 tapte han en duell og ballen spratt/føyk til en Stavangerspiller, som scorte. Hvis jeg husker rett.

Utenom dt var han grei nok. Vant duellene, var med opp på corner. Jeg merket meg også at han satte i gang flere av Altas angrep med noen presise langballer. Litt usikker av og til. Tipper han fikk en 4er eller noe på børsen.

Gepard

interessant. Spennende om han øves inn i en spillende stopperrolle. Veldig flott for hans utvikling at denne låneavtalen kom i stand. får virkelig håpe han spiller fast i hele år

Huff

Ser enkelte av forumets medlemmer bor fryktelig langt nord, men skattelette er vel fint, og skimulighetene enorme. Kanskje du skulle registrere deg som fast speider hos Brann Krakra. Brann burde vel bla opp et sesongkort hos Alta for grundige tilbakemeldinger på Yaws utvikling. ;)

krakra

Nå så jeg kampen på NRKs webtv da. I forhold til Bergen bor jeg nok relativt langt nord, men det er likevell godt over 15 timer bilkjøring opp til Alta:)

Markmus

Hvor bor du da? Mo i Rana eller noe sånt? :p
Ka du ve?

krakra


ALTA.IF

Som Alta-supporter, må jeg si det er trygt med høyden til yaw bak der.
Vi har ikke hadd en fast stopper på mere en 185cm de siste 3 årene.

Yaw er bankers i midtforsvaret ut låne perioden.

Misje var skadet søndag, hadde startet om han var frisk.

ALTA.IF

Følg med Yaw og Misje i dag på NRK 2
21:00

skuteviken

Takk for kjekke "oppdateringer" :) skal prøve å få sett kampen
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

ALTA.IF

Stiller med sterkt redusert lag i dag.
Blir sansynligvis veldi mange dueller for yaw

Snublefot

hyggelig med andre lags supportere som faktisk kommer med noe nyttig angående våre spillere.

Kjekt det Alta.if.

ALTA.IF

ham-kam leder 4-0 til pause.
Yaw var ikke involvert i noen av målene.

En feil straffe, og 2 keeper tabber.

Alta har vert mere uheldig enn udyktig


ALTA.IF

April 14, 2009, 22:44:01 PM #51 Last Edit: April 14, 2009, 22:46:48 PM by ALTA.IF
Da blei det faktisk 0-7 tap for Alta.

kampen blir pongtert i 1.omgang på stillingen 0-2. Når Ham-kam for en feilaktig straffe og keeper blir utvist

Det er langt mere uflax en udyktighet bak det resultatet.
Yaw spilte faktisk en helt ok kamp, ikke involvert i baklengs.

1-0 keepertabbe
2-0 keepertabbe
3-0 ikke kontakt mellom keeper og spiss, alikevell straffe og utvisning.
Mål og kampen er pongtert

Innlandsmax

Så Alta tape 0-7 på Briskeby i går. Yaw virka myndig og solid, og hadde god kontroll på Kienast, som fikk til lite og ingenting. Som enkeltspiller kunne han likevel ikke hamle opp mot HamKam-presset, som var betydelig etter at Alta fikk keeperen utvist mot slutten av første omgang.

ALTA.IF

Yaw og Misje starter mot moss i dag.
Alle 1.divisjons kamper, går gratis og direkte på NRK Nett-TV
Linken kommer når den er klar.




ALTA.IF

Da leder Alta 2-0 borte mot moss etter 15 min.
Yaw har hadd god kontroll på det som har kommet.


vebo

Tiocfaidh ár lá

ALTA.IF

Quote from: vebo on April 19, 2009, 17:43:05 PM
Og hvordan er Yaw?


0-4 til Alta til pause.
Yaw har full kontroll.
Vi mistet en veldi bra stopper før sesongstart.
Men vi har heldigvis fådd låne en veldig bra erstatter.

Yaw har vert god langs bakken og i lufta.
Ingen ordentlige feil.

Xminator

Kanskje på tide å døpe om tråden til Alta IF og flytte den til en annen del av forumet.

krakra

Bidrar han noe offensivt, eller er han bare en ryddegutt? Hvordan har Misje vært?

storB

Quote from: Xminator on April 19, 2009, 18:06:48 PM
Kanskje på tide å døpe om tråden til Alta IF og flytte den til en annen del av forumet.


Blir det feil med at en Alta patriot gir tilbakemelding på kamper vi ikke gidd å se??
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Xminator

Ja, når det blir mye Alta og lite Yaw. Tråden har sikkert livets rett, men ikke i Branndelen av forumet. Ting er flyttet herfra for mindre tidligere.

krakra

April 19, 2009, 18:15:05 PM #63 Last Edit: April 19, 2009, 18:17:07 PM by krakra
Syns det er helt greit med kamprapporter fra de kampene utlånte Yaw spiller, også om hendelser han ikke er direkte innvolvert i. Det er jo interessant å vite hvordan klubben hans gjør det og er han innvolvert i noe er jeg sikker på at Alta sier ifra:) 

Edit: Gult kort til "Way" Amankwah: "
"Gult kort til Way Amankwah eter felling av Christer Jensen."

ALTA.IF

Jeg prøver og gi mest info om yaw.
Men nevner resultat samtidig, av den enkle grund at han er stopper.
kan, selvsagt gi oppdatering kunn etter hver kamp,
Om det er mer ønskelig.


Xminator



Klaus_Brann

Oi, 5-0 på bortebane mot Moss var ikke galt!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ALTA.IF


ALTA.IF

Følg med Yaw og Misje på nrk2 19:30 i kveld

Klaus_Brann

Spennende saker:)Både Yaw og Misje starter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

Quote from: Klaus_Brann on April 28, 2009, 18:30:01 PM
Spennende saker:)Både Yaw og Misje starter.


Et lite øyeblikk trodde jeg at Alta lånte gymsalen til Stabæk, men så merket jeg at en circa 10 samer roper litt sporadisk der oppe. Om det er samer i Bærum vet jeg ikke, men det er jaffal ingen som roper på Stabækkamper.

Klaus_Brann

Hehe. Der er Alta i føringen med et kanonmål, limt i vinkelen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ferguson

Flott mål. Yaw virker stabil og ser ut som han har tatt nivået i 1. div(basert på de 19 første min i denne kampen)
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

nummer9

Var fint det ja. Imponerende skudd. Morsomt babbel Nordlie liret av seg til kommentatoren etterpå :P

Kai-Olai

Hvorfor spiller ikke Yaw fra start idag? Noen som vet? ;D



Fez

"Tidligere Brann-spiller Yaw Ihle Amankwah sto over gårsdagens oppgjør. Han hadde influensa."

nummer9

Tidligere brannspiller? Han er vel strengt tatt bare på lån til Alta?

Ferguson

Quote from: nummer9 on May 04, 2009, 11:43:01 AM
Tidligere brannspiller? Han er vel strengt tatt bare på lån til Alta?


Hvis han har svineinfluensa kan det fort bli tidligere ;)
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

krakra

Yaw puttet forøvrig for Alta i cupen på søndag.

krakra

Finner ikke Amankwahtråden så tar det her. Han spilte hele kampen mot Sarpsborg nå siste og slik jeg tyder Alta-supporterne på deres forum har Yaw ikke vært vraket fra noen Alta-førsteelver, men vært ute med skade.

Markmus

Quote from: krakra on June 08, 2009, 21:34:15 PM
Finner ikke Amankwahtråden så tar det her.


Eh? Virker jo som om du fant den riktige tråden :)
Ka du ve?

thesevs

Kanskje innlegget ble flyttet til riktig tråd?
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Innlandsmax

Så litt cup-resymeer på TV2 i kveld. En lyslugga høyrekant (nr. 10) var intervjua før kampen, og fulgt litt med kamera under kampen. Så ikke så mye av han, men det lille jeg så var positivt. Rask, drible- og fintesterk. Mulig utfordrer til Solli? Noen rapporter om denne, Alta I.F?

thesevs

Quote from: Innlandsmax on July 08, 2009, 21:57:17 PM
Så litt cup-resymeer på TV2 i kveld. En lyslugga høyrekant (nr. 10) var intervjua før kampen, og fulgt litt med kamera under kampen. Så ikke så mye av han, men det lille jeg så var positivt. Rask, drible- og fintesterk. Mulig utfordrer til Solli? Noen rapporter om denne, Alta I.F?


Du tenker på kontorstol-montøren/fotballspilleren som lekte seg på kanten?
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Innlandsmax

July 09, 2009, 08:37:27 AM #87 Last Edit: July 09, 2009, 09:20:35 AM by Innlandsmax
Quote from: thesevs on July 08, 2009, 22:47:01 PM
Quote from: Innlandsmax on July 08, 2009, 21:57:17 PM
Så litt cup-resymeer på TV2 i kveld. En lyslugga høyrekant (nr. 10) var intervjua før kampen, og fulgt litt med kamera under kampen. Så ikke så mye av han, men det lille jeg så var positivt. Rask, drible- og fintesterk. Mulig utfordrer til Solli? Noen rapporter om denne, Alta I.F?


Du tenker på kontorstol-montøren/fotballspilleren som lekte seg på kanten?


Eksakt han jeg tenkte på ja. Han har til og med et navn: Magnus Andersen. Kan vel ikke forvente at noen på Alta har fotball som heltidsgeskjeft. Syns uansett at det han viste var positivt, og lurte på om vår venn "Alta.I.F." kunne fylle ut bildet litt.

PS og Edit: Tar gjerne i mot siste nytt om Yaw også! (Om ikke annet, så for å forsvare bruken av denne tråden...)

Kai-Olai


dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

... og der var han passiv på KILs utligning.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

September 01, 2009, 18:59:50 PM #92 Last Edit: September 01, 2009, 19:01:29 PM by krakra
Passiv og passiv. Det var han som headet ballen i duellen før den det ble scoret på. I den andre duellen var det jo en KIL-spiller mot keeper og en annen Altastopper.

Prøver å merke meg tempoet til stopperen vår, men sliter med å treffe noen konklusjon.

dudo

Ja, rett opp i luften, og uten å plassere seg voldsomt godt etterpå. Det skal dog sies at jeg skrev kommentaren før jeg så reprisen, jeg trodde han bare sto og så på at ballen gikk inn, men han sto kanskje litt for langt unna. Foreløpig synes jeg han ser mest av alt litt klumsete ut.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra


dudo

Dagens prestasjon av dommeren, ihvertfall ... Rødt kort på en KIL-spiller fordi Braaten bommet på ballen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Derabilo

Dere som har sett kampen.. Er han vår redningsmann som sikrer gullet og den defensive tryggheten neste sesong - slik som vi forventer?
Bergen ut av Norge -

dudo

Langt i fra. Ingen sjef, og fremstår for meg som ganske keitete. Men han kan Brannklareringer på hodet: Fullstendig uten adresse.

Når det er sagt så har han gjennom sin blotte fysikk stort potensiale. Han virker å ha mye å gå på når det gjelder timing og spilleforståelse.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Derabilo

Quote from: dudo on September 01, 2009, 20:30:16 PM
Langt i fra. Ingen sjef, og fremstår for meg som ganske keitete. Men han kan Brannklareringer på hodet: Fullstendig uten adresse.

Når det er sagt så har han gjennom sin blotte fysikk stort potensiale. Han virker å ha mye å gå på når det gjelder timing og spilleforståelse.


Fanken. Kan en Bjarnason ved hans side guide han i den rette retningen? (Dette er vel mer ett retorisk spørsmål, regner ikke med at noen her sitter med fasiten på det...)
Bergen ut av Norge -

dudo

For å si det sånn kan han lære mye av Bjarnason, ja. Når det er sagt var han kanskje Altas beste forsvarsspiller, uten at det sa alt for mye i denne kampen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brann_copper

Denne mannen har laaaaaaaaaaaaaaaaaangt igjen før han kan stoles på i kamp etter kamp for Brann. Lædre Bjørdal i Glimt derimot.....
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

storB

September 05, 2009, 01:57:14 AM #103 Last Edit: September 05, 2009, 03:09:42 AM by storB
Quote from: Brann_copper on September 03, 2009, 15:51:44 PM
Denne mannen har laaaaaaaaaaaaaaaaaangt igjen før han kan stoles på i kamp etter kamp for Brann. Lædre Bjørdal i Glimt derimot.....


Ja, han dreit seg jo skikkelig ut når han fikk sjansen ifjor og etter ett års spill i adecco for Alta har han sikkert blitt myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyye dårligere. Stem ja for å forby at talenter noensinne skal få sjansen i Brann...
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

De fleste nøytrale kommentarer jeg har lest sier at Yaw var Altas beste spiller mot KIL, til tross for at han var litt shaky på to av målene. Det ene var jo i mye større grad keepers feil, mens han tabbet seg litt ut på straffen. Ellers var han god.
Jeg har også en Alta-venn som sier at de er svært godt fornøyd med ham og at han sammen med sin makker danner det beste stopperparet de har hatt der på veldig lenge.
Ikke at det sier så sinnsykt mye, Alta er jo ingen storklubb, men rapportene sier iallefall at Yaw har vært god i Alta i år. Han har vært fast gjennom hele sesongen, forutenom når han har vært skadet og vært en av nøkkelspillerne deres.

Langhår

Både med tanke på de kampene han spilte for oss ifjor og hans innsats på Alta i år mener jeg definitivt at han fortjener en reell mulighet for Brann neste sesong. Han har utmerket fysikk og har tatt mange steg de siste årene. Han har forutsetninger for å ta steget opp til eliteseriestopper og jeg ser mer enn gjerne at han får lov å ta det steget i Brann.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Scottishman

http://www1.nrk.no/nett-tv/sport/spill/verdi/95771

Her vises alta-haugesund gratis!
Så er det bare og studer yaw og se om han holder mål.

Huff

Quote from: Langhår on September 05, 2009, 09:08:43 AM
Både med tanke på de kampene han spilte for oss ifjor og hans innsats på Alta i år mener jeg definitivt at han fortjener en reell mulighet for Brann neste sesong. Han har utmerket fysikk og har tatt mange steg de siste årene. Han har forutsetninger for å ta steget opp til eliteseriestopper og jeg ser mer enn gjerne at han får lov å ta det steget i Brann.


Aner ikke hvordan nivået hans er nå, men viser han stadig rask progresjon og er et par hakk unna TL-nivå i dag er jeg jaffal ikke spesielt bekymret. Altfor tidlig å si noe ennå, hvem vet hvor han står etter en vinteroppkjøring med Brann med mye høyere nivå og intensitet på treningene og muligheten for mye matching i treningskamper. Da snakker vi fort TL-nivå. Igjen altfor tidlig å stadfeste at dette blir en realitet, -spesielt for en som ikke aner hvor han står- men de her so allerede stadfester at han aldri blir god nok for Brann bør vel ta seg en pille -fyren spiller fast i Adecco, og han er vel ikke akkurat 30 ennå.


Styx

Bergen til eg dør

Joggi Bogga

Det står i artikkelen over at han er fra Fana og Ghana. Det slo meg at jeg ikke vet noe om ham utover å ha sett ham på avstand i kamp.

Snakker han Norsk og er integrert i Norsk kultur både i sosial og fotballsammenheng?
Mulig dette har blitt besvart før, uten at jeg har fått det med meg.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

DangerousDan

Quote from: Joggi Bogga on September 09, 2009, 10:24:53 AM
Det står i artikkelen over at han er fra Fana og Ghana. Det slo meg at jeg ikke vet noe om ham utover å ha sett ham på avstand i kamp.

Snakker han Norsk og er integrert i Norsk kultur både i sosial og fotballsammenheng?
Mulig dette har blitt besvart før, uten at jeg har fått det med meg.


Han er født (?!) og oppvokst i Bergen med komplett kjuagutt-dialekt og nettverk.
Dønn Bergenser vil jeg si.

dudo

Halvt ghanesisk er vel riktig. Ihle er norsk, og Amankwah er ghanesisk. Ihle-Amankwah er bergensk. ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Langhår

Uansett hvor han har sitt etniske opphav så ville det vært veldig merkelig om en ung spiller som har blitt en nøkkelspiller på laget han er utlånt til ikke skulle få en ordentlig mulighet i moderklubbben i etterkant. Yaw har vært en kjempesuksess i Alta. Han er ung og fra Bergen. Hva mer krever folk for at han skal få muligheten?

"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Joggi Bogga

Takk for svar.
Forøvrig helt enig med Langhår. Bergenseren fortjener å få prøve seg en sesong.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

DangerousDan

Quote from: Langhår on September 09, 2009, 14:10:52 PM
Uansett hvor han har sitt etniske opphav så ville det vært veldig merkelig om en ung spiller som har blitt en nøkkelspiller på laget han er utlånt til ikke skulle få en ordentlig mulighet i moderklubbben i etterkant. Yaw har vært en kjempesuksess i Alta. Han er ung og fra Bergen. Hva mer krever folk for at han skal få muligheten?




At han er god nok.
Det vil vise seg i trening og oppkjøring.

Klaus_Brann

Han får muligheten til å vise seg frem når han kommer tilbake, og jeg er positiv til at han i alle fall blir til sommeren for å ha en mulighet til å spille seg inn på laget.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Tar med et lite sitat fra en Alta-supporter på VGD: "Han har dannet midtstopperparet med T.Braaten, og er blant de beste alta stopperne gjennom tidene sammen med T. Reginiussen."

:)

Ser ingen grunn til ikke å være positivt ang. Yaw. Alle andre ser ut til å være det.

Markmus

Optimisme er ikke en naturlig del av en Brann-supporters liv, krakra ;)
Ka du ve?

krakra

September 20, 2009, 17:53:23 PM #119 Last Edit: September 20, 2009, 17:56:20 PM by krakra
Skeid leder 0-1 mot Alta etter en scoring på et langskudd som Yaw, så vidt jeg kunne se, ikke kan lastes for.

Yaw har gjort en grei omgang. Har hatt endel dueller hvor han har vunnet alle, og blitt sent på et par løpeturer som han kan taklet fint. Han ble riktignok fintet på ræv engang, uten at det fikk noen konsekvenser.

Når det gjelder farten og teknikken hans, som skal være hans største svakheter, virker dette ikke så ille. Spesielt ikke teknikken. Jeg syns tvert imot det virker som han har en teknikk som er over middels, selv om han ser litt keitete ut. Når det gjelder farten har han vært innvolvert i noen løpsdueller og ikke blitt avslørt noen ganger. Han beveger ikke beina så veldig hurtig, men de er jo så lange at det blir lange steg. Det er mulig han ikke er så bevegelig, selv om jeg heller ikke syns det virker enkelt å finte ham vekk(selv om han som nevnt ble fintet på ræv). Han er definitivt kjappere enn Ollie og langt bedre med ball i beina enn Siggy. Han er jo også nærmest umulig å slå i duellene. Nesten 2m høy og råsterk, har ikke sett ham tape en eneste hodeduell defansivt.

Den største mangelen ligger i spilleforståelsen etter min mening. Han plasserer seg litt merkelig av og til og gjør noen rare valg, men alt i alt virker han absolutt som en spiller vi burde satse på. Det taktiske kommer vel når han får spille under Nilsen, sammen med Ollie og Onstad som begge er sterke på dette feltet.


krakra

Det endte 1-1. Yaw hadde god kontroll også i 2. omgang. Alta var det beste laget så han hadde ikke så alt for mye å gjøre, men de utfordringene han fikk løste han bra. God kamp av bergensgutten

Kai-Olai

Nytt mål på Yaw idag.. Scoret 1-1 målet borte mot Bryne etter en corner..

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Ka du ve?

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Vi får forhåpentligvis en liten pekepinn mot Viking neste helg. Selv om det bare er en treningskamp med b-pregede lag fra begge sider.b

Spelaren

Stor kamp av Yaw i går, på tide å endre litt i trådtittel her!
Måtte gjøre seg sint, skriver bt.no i dag. Det skrives for øvrig at han er frå Ulsmåg, lurer på om eg har sett en liten stor tass springe rundt og takle i nabolaget der på nittitallet... Det blir spennende å følge Barack i vår!
Gå av.

Yngve



Hatleking

Yaw leverte ein veldig god kamp i går ja.

Tomas

Det blir nok en helt annen kamp på Aker Stadion. Yaw vil nok bli utfordret ytterligere der, både 1 mot 1 og ved innlegg fra kant. Han er dog definitivt ikke dårligere enn de andre i forsvaret vårt per dags dato. Tror nøkkelen ligger i tryggheten i laget, da kan også enkeltspillerne stå frem som enda sikrere. Blir spennende å se Yaw i de neste kampene når trykket definitivt blir større på den bakre fireren.

Hatleking

Yaw er iallefall heilt perfekt til å passe på Fall. Men eg vil gjerne sjå han mot Moa òg.

Langhår

Yaw har jeg hatt troen på helt siden han fikk prøve seg under Mjelde. Jeg tror han kan nå langt og hadde han vært i klubben ifjor så er jeg sikker på han hadde fått prøvd seg også. Jeg håper han nå foretrekkes og at Austin kan frigjøres til andre oppgaver.

Selvfølgelig blir det feilskjær fremover også, men jeg håper Stadiontrollet ikke spiser sine egne slik det dessverre har hatt for vane og gjøre.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

skuteviken

Han var nettopp på sportsnyhetene. Både han og Mjelde fremstår som ekte tjuagutter.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Gulløl

March 30, 2010, 18:35:38 PM #135 Last Edit: March 30, 2010, 18:40:35 PM by Gulløl
Yaw er like sterk inne i hodet som utenpå, en skikkelig tøffing. En 21 åring som tydeligvis er svært moden for alderen og holder bena på bakken. Med mer erfaring og spilletid vil han utvikle seg ytterligere, men vil nok oppleve noen nedturer og forsvarstabber på veien. Brann må være tålmodig og ikke benke han om han har et par svake kamper. Yaw er en mann som ligner på Brede Hangeland i spillerstilen og som absolutt bør ha like stort potensiale som den 7 år eldre landslagsspilleren. RBH bør ha denne spilleren som 1 prioritet blant de som har kontrakt som går ut 2010 sesongen, slik at ikke en proffklubb plukker opp forsvars juvelen i løpet av våren for småpenger. Det var garantert agenter for proffklubber på Stadion i går som noterte seg han på blokken.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

skuteviken

Quote from: Gulløl on March 30, 2010, 18:35:38 PM
Det var garantert agenter for proffklubber på Stadion i går som noterte seg han på blokken.


I mellomtiden får amatørklubben Brann holde på han så lenge så mulig ;)
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Hatleking

Ja, for all del! Signer livstidskontrakt med han!

krakra

Kan jo starte med en 5-årskontrakt. Han er bosman og det må vi uansett gjøre noe med.

skuteviken

Yaw har litt igjen å bevise, men liker meget godt det jeg ser så langt. Han bør signere en 5 års-kontrakt, det er minimal risiko i, han vil ligge på et fornuftig lønnsnivå.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Nixon

Det spørs vel om Yaw er interessert i en 5 års-kontrakt på et fornuftig lønnsnivå.
Rød makt på Hansa

skuteviken

Quote from: Nixon on March 30, 2010, 20:32:18 PM
Det spørs vel om Yaw er interessert i en 5 års-kontrakt på et fornuftig lønnsnivå.


Kan utforme kontrakten med prestasjonrettet lønn, prosentøkning utifra serieopptredener. Det blir vel med en 3 års kontrakt uansett?
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Daniel_Brann

Quote from: skuteviken on March 30, 2010, 20:38:36 PM
Quote from: Nixon on March 30, 2010, 20:32:18 PM
Det spørs vel om Yaw er interessert i en 5 års-kontrakt på et fornuftig lønnsnivå.


Kan utforme kontrakten med prestasjonrettet lønn, prosentøkning utifra serieopptredener. Det blir vel med en 3 års kontrakt uansett?


Blir vanskelig å få signert en prestasjonsrettet kontrakt med en spiller som kun har interesse av å signere kontrakten om han får spille fast.

Belfort

Quote from: skuteviken on April 02, 2010, 13:54:23 PM
http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/amankwah-ingen-stopperkrise-i-brann-3173449.html

For de som ikke fikk det med seg.


La oss nå være litt edruelige nå i påsken. La det gå 5-6 kamper til så får vi se om Yaw leverer stabile prestasjoner. Får et deja vu av uttalige Brann spillere tidligere som har blitt "hauset" opp for tidlig.

krakra

Nå er det vel ingen tvil om at Yaw kommer til å levere dårlige kamper? han er 21 år med minimal TL-erfaring, da vil han være ustabil. Jeg håper ikke folk avfeier ham med en gang han spiller dårlig.

skuteviken

Jeg har ikke tatt av, er mest begeistret for hodestyrken og holdningene hans.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Ferguson

Har troen på Yaw. Virker god i duellspillet og som førsteforsvarer. Svakheten han - etter det jeg har sett - er når hurtige, tekniske spillere kommer rettvendt mot han. Da virker det som om han sliter litt.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Hatleking

Minnar meg mykje om Brede Hangeland. Blir forhåpentlegvis LITT farlegare på offansiv dødball enn Brede :P

Markmus

Fikk jo se mot Sandefjord at Amankwah absolutt har noe å bidra med offensivt. Kunne fort ha scoret et mål eller to om han hadde hatt marginene med seg. Han ruver i alle fall i luften.

Fortsettelse føler... det var litt av en cliffhanger vi ble servert sist episode :)
Ka du ve?

Christian

De siste to årene har jo alle stoppere i Brann levert dårlige kamper. I så måte må vi jo kunne tåle det samme fra den yngste og minst erfarne stopperen vi har hatt på lenge. Han skal levere ganske mange skrotkamper eller drøye feil for å skille seg negativt ut.

boven

Quote from: krakra on April 02, 2010, 14:16:37 PM
Nå er det vel ingen tvil om at Yaw kommer til å levere dårlige kamper? han er 21 år med minimal TL-erfaring, da vil han være ustabil. Jeg håper ikke folk avfeier ham med en gang han spiller dårlig.


Fornuftig å være litt edruelig. Men det er jo alltid gøy og spennende med nye gutter på laget som faktisk snakker riktig dialekt! Er ihvertfall en ting som kan få meg til å bruke penger på billetter!

krakra

Selv om vi slapp inn tre mål i går mener jeg at Yaw leverte nok en god oppvisning. Hadde resten av forsvaret vært på hans nivå(kanskje med litt andre kvaliteter) hadde vi holdt nullen i går. Klart førstevalg i midtforsvaret iallefall.

roaldinho

Syntes Yaw gjorde en bra figur i går. Han burde selvsagt markert Hestad istedenfor Fakiri, men det var jo ikke hans oppgave.
Tror han blir bedre og bedre utover i sesongen, og når han blir varm i trøyen så kommer vi til å se han som enda bedre. Han skulle absolutt hatt en bedre partner der bak.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

Jepp, han har tatt nivået, og her er det faktisk bare til å glede seg fremover. Man skal forvente en del fremgang i tillegg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

eivhelle


Læreren

April 07, 2010, 08:27:12 AM #156 Last Edit: April 07, 2010, 08:29:23 AM by Læreren
Quote from: eivhelle on April 06, 2010, 15:18:56 PM
Hvis vi skal gi Yaw en liten minus for kampen mot Molde er det klareringen i forkant av 3-2 der han header ballen ut i farlig sone.


Det var da vitterlig Sævarsson som headet ballen ut i returfeltet?

Spelaren

Uansett kven det var, eg synes alltid at når Brann er i angrep har motstanderen ein eller annen i det området til å hindre slike skudd.
Gå av.

Klaus_Brann

Og det burde Brann hatt og. Med mindre motstanderen kjører 9 mann innenfor 16- meteren, burde det vært påbudt at vi hadde en mann utenfor 16, der hvor ballen "alltid" detter ned når vi skal klarere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Det er vel barnelærdom å ha ein i returrommet på defensiv dødball?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Tydeligvis ikke for Brann, det skjer jo ikke. Jeg tror vi har sluppet inn 3-4 mål på det allerede.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Ingen i returrommet og ingen på bakerste stolpe... Vi har brent oss på den noen ganger.

TheRock

Enda godt vi har stålkontroll i feltet og makter å ta ut eksempelvis Berg Hestad på cornere, når vi først ofrer markeringen på bakre stolpe og ikke har noen i returrommet...

Læreren

http://www.brann.no/nyheter/-gleder-meg-til-a-mote-kovacs/

Liker mentaliteten! Er ikke den som tar av for tidlig, men dette kan bli vår nye Per Ove Ludvigsen! Herlig om en ny lokal bauta hadde vokst frem!

Langhår

Jeg har lenge ventet på at Yaw skulle slå igjennom. Jeg håper det er det vi er vitne til nå. Synes han virker meget trygg i de fleste faser noe som er imponerende med så liten erfaring fra det øverste nivået. Han bør bli enda bedre utover når han får enda mer rutine.

Brann bør snarest sette seg ned å forhandle forlengelse av kontrakten hans som går ut etter sesongen om jeg ikke tar helt feil.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Hatleking

Heilt einig. Er vel ingen tvil om at han forlenger.

Belfort

Liker innstillingen til Yaw! Neste kamp får han sin ilddåp. Klarer han og temme Kovacs så klarer han alle.

Markmus

Herlig å se Amankwah slå skikkelig til. Litt urutinert og uslipt i kantene ved et par anledninger (som da han ga et unødvendig frispark utenfor boksen), men det er jo noe en lærer seg etter hvert som en får en bedre følelse på nivået.
Ka du ve?

Markmus

Herlig av Yaw i denne artikkelen: http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10004280

Quote from: AmankwahBrann-stopper Yaw Amankwah leverte en bunnsolid kamp, og her avslører hva han hadde gjort om han hadde vært i Godset-stopperne sine sko.

- En tunnel skal man ikke slippe unna med. Da er det bedre å smelle dem ned, det skal gjøre vondt å ta tunneler, men de får forsvare seg slik de vil, sier Amankwah til VG nett.
Ka du ve?

Nixon

Yaw har vokst mye. Men er det litt storforlangende av meg å ønske meg en stopper som både har duellstyrke og teknikk?
Rød makt på Hansa

dudo

Quote from: Nixon on April 25, 2010, 21:39:43 PM
Yaw har vokst mye. Men er det litt storforlangende av meg å ønske meg en stopper som både har duellstyrke og teknikk?


Det har vi i Austin.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

esp123

Quote from: Læreren on April 25, 2010, 20:17:04 PM
http://www.brann.no/nyheter/-gleder-meg-til-a-mote-kovacs/

Liker mentaliteten! Er ikke den som tar av for tidlig, men dette kan bli vår nye Per Ove Ludvigsen! Herlig om en ny lokal bauta hadde vokst frem!

Like het i toppen i egen boks iallefall.

Markmus

Ingen tvil om at Yaw ikke er en pingle. Sjekk lårmusklene: http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5088103.ece
Ka du ve?

Gulløl

April 26, 2010, 09:37:42 AM #173 Last Edit: April 26, 2010, 09:39:13 AM by Gulløl
Quote from: Markmus on April 26, 2010, 07:13:33 AM
Ingen tvil om at Yaw ikke er en pingle. Sjekk lårmusklene: http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5088103.ece

Og han sier han aldri har bedrevet vekttrening. Lurer på hva han spiser   :P.

Synd om Newcastle(eller annen klubb) nå setter to streker under navnet hans og stikker av med han nesten gratis i sommervinduet. En spiller og bergenser som til og med har større potensiale en Per Ove Ludvigsen. RBH ser ut som han somler noe jævlig (som vanlig) med å forlenge kontrakten hans. Snart kan det være for sent og en ny skandale er i boks for RBH  >:(.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Jeg tviler på at Yaw er interessert i å gå gratis fra Brann. Han har jo aldri vært noe voldsomt talent, aldri vært innom aldersbestemte landslag såvidt jeg vet, men nå er han i ferd med å vise seg som en klassestopper. Det burde han takke Brann for og det tror jeg han gjør. I tillegg ser han nok at han fortsatt kan utvikle seg(en hel del) i Brann og så fort RBH finner tid til det og gir Yaw er kontraktstilbud tror jeg nok han signerer. Er veldig imponert av Yaw så langt. TLs beste stopper i luften.

Nixon

Quote from: Gulløl on April 26, 2010, 09:37:42 AMRBH ser ut som han somler noe jævlig (som vanlig) med å forlenge kontrakten hans. Snart kan det være for sent og en ny skandale er i boks for RBH


Det var etter min mening ingen grunn til å gi Yaw noe kontraktforlengelse før han viste at han hadde tatt noen steg etter Alta-oppholdet. Det har han nå vist, og tiden er inne til å snakke kontrakt. Så jeg ser egentlig ikke så mye sommel her.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on April 26, 2010, 10:57:09 AM
Quote from: Gulløl on April 26, 2010, 09:37:42 AMRBH ser ut som han somler noe jævlig (som vanlig) med å forlenge kontrakten hans. Snart kan det være for sent og en ny skandale er i boks for RBH


Det var etter min mening ingen grunn til å gi Yaw noe kontraktforlengelse før han viste at han hadde tatt noen steg etter Alta-oppholdet. Det har han nå vist, og tiden er inne til å snakke kontrakt. Så jeg ser egentlig ikke så mye sommel her.
Enig. Dessuten ville jo også Yaw vente med å signere kontrakt til han visste om han ville bli satset på eller ikke. Det blir han og jeg tviler på at det vil være noe problem med å få ham til å forlenge.

TCAC

Quote from: Nixon on April 26, 2010, 10:57:09 AMDet var etter min mening ingen grunn til å gi Yaw noe kontraktforlengelse før han viste at han hadde tatt noen steg etter Alta-oppholdet. Det har han nå vist, og tiden er inne til å snakke kontrakt. Så jeg ser egentlig ikke så mye sommel her.


Jeg tror nettopp du fikk tittelen "RBH-elsker".

Langhår

Quote from: TCAC on April 26, 2010, 11:19:41 AM
Quote from: Nixon on April 26, 2010, 10:57:09 AMDet var etter min mening ingen grunn til å gi Yaw noe kontraktforlengelse før han viste at han hadde tatt noen steg etter Alta-oppholdet. Det har han nå vist, og tiden er inne til å snakke kontrakt. Så jeg ser egentlig ikke så mye sommel her.


Jeg tror nettopp du fikk tittelen "RBH-elsker".


Hå, hå! Nivået er rett og slett imponerende høyt her! Skikkelig spikeren på hodet altså!
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

krakra

Den dagen Yaw går gratis fra Brann og noen mener det ikke er RBHs skyld kan man kalle dem en "RBH-elsker". Akkurat i dag er det ingenting som tyder på at Yaw ikke vil forlenge.

TCAC

Quote from: Langhår on April 26, 2010, 11:24:01 AMHå, hå! Nivået er rett og slett imponerende høyt her! Skikkelig spikeren på hodet altså!


Traff den en nerve, altså? Overrasker meg.

Langhår

Quote from: TCAC on April 26, 2010, 11:27:20 AM
Quote from: Langhår on April 26, 2010, 11:24:01 AMHå, hå! Nivået er rett og slett imponerende høyt her! Skikkelig spikeren på hodet altså!


Traff den en nerve, altså? Overrasker meg.


Nei, den gjorde ikke det. Den overbeviste meg imidlertid ytterligere over at enkelte ikke har kontakt med virkeligheten. Synes du det har vært et rush av folk som har klaget over BruunHs håndtering av Yaw-spørsmålet?

Greit at du har blitt retorisk rævkjørt mange ganger her inne, men jeg ville ikke blitt hysterisk av den grunn. Ro deg ned og vent til du har en sak. Et godt råd fra meg der altså.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Langhår

Quote from: Nixon on April 26, 2010, 10:57:09 AM
Quote from: Gulløl on April 26, 2010, 09:37:42 AMRBH ser ut som han somler noe jævlig (som vanlig) med å forlenge kontrakten hans. Snart kan det være for sent og en ny skandale er i boks for RBH


Det var etter min mening ingen grunn til å gi Yaw noe kontraktforlengelse før han viste at han hadde tatt noen steg etter Alta-oppholdet. Det har han nå vist, og tiden er inne til å snakke kontrakt. Så jeg ser egentlig ikke så mye sommel her.


Sommel har det ikke vært. Det var selvfølgelig viktig for Brann å se om han tok nivået. I tillegg var det viktig for Yaw og se om han ble satset på.

Nå burde begge disse spørsmålene være ryddet av veien og ny kontrakt bør forhandles fram og signeres så raskt som mulig. BruunH har håndtert alt dette greit så lenge han nå får det i havn rimelig kjapt.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

TCAC

Quote from: Langhår on April 26, 2010, 11:36:03 AMGreit at du har blitt retorisk rævkjørt mange ganger her inne, men jeg ville ikke blitt hysterisk av den grunn. Ro deg ned og vent til du har en sak. Et godt råd fra meg der altså.


Hehe. Moro å fortsatt få råd fra brukeren med desidert mest spydig og hårsår penn om å roe seg ned. Du kan bare slappe av, jeg tar ingen diskusjoner særlig tungt. Og det er bare å fortsette å "rævkjøre meg retorisk" eller hva du mener du gjør, om det får deg til å føle deg bedre. :)

Torvanger

Yaw er som skapt for Premier League. Blir nok en av bautaene på landslaget også etterhvert. Er en profil både på og utenfor banen.

Skumling

Det som taler høylytt til hans fordel er at han virker å være sterk mentalt. Lar seg forhåpentligvis ikke knekke av tabber osv som garantert kommer. Men PL, landslaget og sammenligninger med Per Ove er han fremdeles langt unna. Uansett bør han få publikums fulle støtte de nærmeste årene.

Gulløl

April 26, 2010, 13:47:47 PM #186 Last Edit: April 26, 2010, 13:50:38 PM by Gulløl
Om f.eks. Newcastle eller en annen Premier League klubb ser det store potensialet allerede
(som en må være blind for ikke å se) og slenger et kontraktsforslag på bordet
tidlig i mai med f.eks. en årslønn på 6 mill. Hva da ??
Brann sitt tilbud kommer neppe til å være mer en rundt 1 mill.  
Hva ville du gjort om du var Yaw ??

-Si at du ikke er interessert i å gå gratis fra Brann og forlenge ?
-Bli i Brann fordi du har så mye takke klubben for ?
-Gi blaffen i 6 mill. i årslønn fordi at du tror at du kan utvikle deg bedre i Brann ?

Tror ikke en skal gå rundt med skylapper her og tro at Yaw signerer uansett. Yaw har sikkert nesten like mye å takke moderklubben Fana for som Brann. RBH bør absolutt jobbe effektivt og raskt i forhold til denne kontraktforlengelsen. Passerer en medio mai uten at noe har skjedd er det grunn til å føle en viss bekymring, spesielt om spilleren fortsetter å storspille.

Yaw er etter min mening en 7 års yngre variant av Brede Hangeland, og som viser et større potensiale en Hangeland gjorde på samme alder. Som skapt for Premier League som en nevnte over.

Brede Hangeland tjener i dag 18 mill i året i Fulham som sikkert er 40 gangeren av det Yaw tjener i Brann i dag.

Mange Premier League klubbene er kjent for å slå tidlig og lynraskt til om de oppdager talenter med det riktige potensialet. Ser ingen grunn til at RBH skal sitte for lenge tilbakeoverlent og satse på at det ordner seg med kontraktforlengelse uansett og med 100 % sikkert.
De pengene Brann kan få for Yaw for et salg i sommer for å unngå at han blir Bosman spiller er ihvertfall småpenger.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Men hvilke grunner er det til å tro at det vil drøye til i sommer? At man skulle vente å se om Yaw tok nivået var jo noe alle var enige om. De var også enige om at dersom han tok nivået og ble satset på så skulle han signere ny kontrakt. Så i BA på onsdag eller torsdag sa Yaws agent(Per Ove Ludvigsen hvis jeg ikke tar helt feil) at Yaw nå er klar for å signere ny kontrakt og bare venter på Brann. Jeg tror nok denne saken er ferdig før noen PL-klubber får sjansen til å gi Yaw noe tilbud.

Christian

Det var da voldsomt til tro på at Yaw umiddelbart skal bli plukket opp av utelandske klubber. Han har spilt 8 kamper for Brann, et av norsk fotball svakeste lag for øyeblikket, og er del av forsvaret i en av klubbene som har sluppet inn mest mål.

Yaw har levert bra for Brann, utvilsomt, men at han skal ha vært så god at det skal skape internasjonal oppsikt har eg vanskelig for å se.

Når det er sagt: Selvfølgelig må Brann på banen med en kontraktforslag pronto. Det er lite å tvile på.

dudo

En liten digresjon: Har det noensinne eksistert et stopperpar med like store hull mellom fortennene? Jeg tviler.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Doffen85

Quote from: dudo on April 26, 2010, 16:07:29 PM
En liten digresjon: Har det noensinne eksistert et stopperpar med like store hull mellom fortennene? Jeg tviler.


Hehe, ja det var en "liten" digresjon! :)

vebo

Quote from: dudo on April 26, 2010, 16:07:29 PM
En liten digresjon: Har det noensinne eksistert et stopperpar med like store hull mellom fortennene? Jeg tviler.


Her går alle å tenker på, uten å tørre å si det, at vi har to negre bak på midten. Og det du kommer opp med i stedenfor er likheten på tannmellomrommet! GKH
Tiocfaidh ár lá

Langhår

Quote from: vebo on April 27, 2010, 13:33:46 PM
Quote from: dudo on April 26, 2010, 16:07:29 PM
En liten digresjon: Har det noensinne eksistert et stopperpar med like store hull mellom fortennene? Jeg tviler.


Her går alle å tenker på, uten å tørre å si det, at vi har to negre bak på midten. Og det du kommer opp med i stedenfor er likheten på tannmellomrommet! GKH


Jaha? Det må jeg innrømme at jeg aldri har ofret en tanke! Ikke hullet mellom fortennene heller.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

vebo

Quote from: Langhår on April 27, 2010, 13:42:00 PM
Quote from: vebo on April 27, 2010, 13:33:46 PM
Quote from: dudo on April 26, 2010, 16:07:29 PM
En liten digresjon: Har det noensinne eksistert et stopperpar med like store hull mellom fortennene? Jeg tviler.


Her går alle å tenker på, uten å tørre å si det, at vi har to negre bak på midten. Og det du kommer opp med i stedenfor er likheten på tannmellomrommet! GKH


Jaha? Det må jeg innrømme at jeg aldri har ofret en tanke! Ikke hullet mellom fortennene heller.


Bare et spakt forsøk på raljere med dudos observasjonsevner.
Tiocfaidh ár lá

LandåsKongen

Nå må enkelte her inne kjøle seg ned.
Yaw er ikke god nok for PL enda. Jeg synes det er flott at han får tillit og det er flott at han gjør det bra. Men Yaw har fortsatt masse å gå på. Det er sikkert litt dumt at han ikke har en skikkelig god makker også(rudy er jo egentlig midtbanespiller).


krakra

Nå er det jo alltid slik når norske spillere gjør det bra i TL og noen tror de kan ta steget til de større ligaene "Slapp av. Han er ikke klar enda.", men det har skjedd endel ganger at spillerne har gått til England og faktisk tatt nivået. Yaw har en vinnerskalle som jeg tror ville hjulpet ham veldig i PL. Han bør nok utvikle seg litt til, få mer rutine osv, men jeg tror han kan ta steget tilslutt. Dette er hans første sesong i TL og han har gjort en kjempejobb.

Og skulle han ta steget og gå til PL vil Brann sitte igjen med hele overgangssummen, med mindre vi driter oss ut når han skal signere ny kontrakt og gir Hardball endel av Yaw-kaken.

ostraume

En panserstopper som Yaw er neppe særlig aktuell for utlandet. Han har spillt noen ganske få kamper på et elendig lag i bakgårdsligaen Norge. Hadde han vært en spillende og rask stoppertype (altså sjelden vare) hadde nok langt flere klubber fått han kjapt på blokken.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

April 27, 2010, 14:04:06 PM #197 Last Edit: April 27, 2010, 14:09:31 PM by Gulløl
Det er vel hele eiendomsretten til Yaw som skal overføres til Hardball når penger skal på bordet til forsterkninger i sommer. Trist men sannsynlig.

Men først må RBH klare å forlenge kontrakten da. Kan ta sin tid, han skal vel være med på tulipan-turen til Nederland etter 17 mai han også, sammen med Reistad ;). Fullt fortjent siden de jobber "knallhardt".
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Langhår

Quote from: ostraume on April 27, 2010, 14:02:43 PM
En panserstopper som Yaw er neppe særlig aktuell for utlandet. Han har spillt noen ganske få kamper på et elendig lag i bakgårdsligaen Norge. Hadde han vært en spillende og rask stoppertype (altså sjelden vare) hadde nok langt flere klubber fått han kjapt på blokken.



Jeg tror nok dette er spikeren på hodet. Kanskje om noen sesonger kan han være aktuell for utlandet men da må han fortsette utviklingen. Han er enda uferdig og det kan det observante øyet se når han spiller i Tippeligaen.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Klaus_Brann

Jeg tror nok ikke han er god nok for Serie A helt enda, men hvis han fortsetter utviklingen så...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

monzilla

Yaw må gjøre noe alle talenter må (bør) før de blir hentet ut til større utfordringer - prestere på et høyt nivå over tid. Helst prestere høyt i et par E-cup-kamper før han blir aktuell for større utfordringer.


Markmus

Quote from: ostraume on April 27, 2010, 14:02:43 PM
En panserstopper som Yaw er neppe særlig aktuell for utlandet. Han har spillt noen ganske få kamper på et elendig lag i bakgårdsligaen Norge. Hadde han vært en spillende og rask stoppertype (altså sjelden vare) hadde nok langt flere klubber fått han kjapt på blokken.


Jeg vil påstå at det å spille bra for et elendig lag forteller en mye om hvor god en spiller en er.

Så klart er det bare tull å prate om utlandet eller større klubber allerede nå, men hvorfor skulle ikke en panserstopper som Yaw være aktuell for f.eks. ePL? Hangeland er en panserstopper og han gjør det jo ikke så altfor ille der borte på øyen.

Fortsetter Yaw dette spillet samtidig som han tar ytterligere steg og gjerne utvikler "spillet sitt" (ball i beina) vil jeg påstå han blir mye bedre enn det Hangeland er.
Ka du ve?

dudo

Sammenligningen med Hangeland er i beste fall prematur. Vi snakker om en av de bedre stopperne i PL, som også har en ballbehandling som er på et helt, helt annet nivå enn Yaws. Det var ikke uten grunn at Hangeland startet sin karriere som midtbanespiller.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

esp123

Yaw mangler flere essensielle egenskaper man må ha for å lyktes i utlandet. Fart, teknikk, pasningsfot osv. Han er god når han kan stå å stange baller ut, men går det hurtig langs bakken så er han rimelig hjelpeløs. I tillegg er fyren altfor heit i toppen. Både mot Rosenborg og VIF skulle vi ha fått straffe i mot som en følge av Yaws eskapader i egen 16-meter.

En temmelig begrenset stopper, som aldri kommer til å bli noe mer enn en midt på treet Tippeligastopper.


Hatleking

Latterleg uttalelse, esp. Yaw har nettop spela dei fyrste faste kampane, og har etter Tippeliganivå allereie blitt ein bauta i luftrommet og duellspelet. Han har psyke som få, og han har god teknikk i forhold til utvikling. Yaw vil heve seg til det betre, inga tvil.

krakra

Jeg tror ikke problemet er teknikken til Yaw, men at han blir lett stresset med ballen og sender den avgårde uten å tenke seg om. Noe som er naturlig for en ung, urutinert stopper i et dårlig forsvar. Dette tullet med at Yaw er så treig er også en myte. Han er mye raskere enn Bjarnason f.eks. og er på ingen måte en treig midtstopper. Han er riktignok ingen hurtig midtstopper heller, men har en helt ok fart. Mot de aller raskeste spillerne i TL vil han selvfølgelig slite, men han er god til å være tett oppi dem.

At han kun kan bli en middels TL-stopper er bare tull. Han har allerede spilt gode kamper, selv om han er ung og urutinert. Når han får rutinen vil han får bedre ro med ball og bli mindre het i toppen. Selv om jeg må si at jeg ikke helt kommer på når VIF skulle hatt straffe.

kabelmann

Quote from: dudo on April 27, 2010, 17:31:59 PM
Sammenligningen med Hangeland er i beste fall prematur.


Det kan gå litt fort for seg her inne, ja. Selv Isberget kan fort blekne i forhold.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Markmus

Quote from: dudo on April 27, 2010, 17:31:59 PM
Sammenligningen med Hangeland er i beste fall prematur.


Jeg snakker selvsagt ikke nåtid, men fremtid.
Ka du ve?

dudo

Yaw kan bli en veldig solid fyr for oss, men at han kommer til aa spille i en av de fire store ligaene eller paa landslaget tror jeg ingenting paa. Og det er forsaavidt like greit for vaar del.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Doffen85

Situasjonen hvor Engen muligens skulle hatt straffe var når Yaw tuppet ballen vekk fra en Vålerengenspiller sånn ca i hodehøyde. Hadde vært langt fra feil å blåse der!

Men dette virker for meg som en av de mer stødige stopperne vi har hatt i klubben de siste årene, så nå må ikke folk begynne å klage!

krakra

Quote from: dudo on April 27, 2010, 20:21:08 PM
Yaw kan bli en veldig solid fyr for oss, men at han kommer til aa spille i en av de fire store ligaene eller paa landslaget tror jeg ingenting paa. Og det er forsaavidt like greit for vaar del.
Nå er de fire store ligaene mer enn bare Barca, Inter og Man Utd da. At Yaw etterhvert kan bli god nok for f.eks. Stoke, eller et av bunnlagene i Spania er ingen umulighet.

dudo

Det er jeg fullstendig klar over. Han er slik jeg ser det ikke hurtig nok, eller med god nok ballbehandling til å bli vurdert for disse ligaene. Men siden vi som kjent spiller en overvekt av kampene våre mot norsk motstand så betyr ikke det allverden. Slik det ser ut nå er jeg mer enn fornøyd om han tar de neste 12 sesongene i vårt midtforsvar.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

For mindre spillende lag i England(som Stoke) som stort sett ligger bakpå tror jeg faktisk Yaw kunne vært nyttig. Han har ikke en så fæl pasningsfot heller. Han er jo 21 år og det bør jo være naturlig å forvente en viss utvikling. Da også i ballbehandlingen, med tanke på ro osv.

dudo

Da får vi enes om å være uenige, selv om ingenting ville gledet meg mer enn om du skulle ha rett.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Time will show iallefall:)

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

monzilla

Den ultimate Yaw-testen kommer mot Kovacs. Greier han å temme Kovacs, vel, da får han til noe svært få midtstoppere i tippeligaen greier. Blir spennende.

dudo

Samtidig må vi huske på at om han ikke greier det i denne kampen, så får han en ny sjanse i høst etter å ha fått mye mer erfaring. Det er altså ingen krise om Kovacs går seirende ut av denne duellen i første omgang. Det blir forsåvidt vel så spennende med duellen mot Bentley, som slik jeg ser det utfordrer Yaw på de egenskapene han kanskje ikke er sterkest på.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

monzilla

Helt klart. Yaw er fortsatt ung og uerfaren, og han kommer til å gjøre svake kamper denne sesongen. Men det er viktig at motstanderens spisser skal være redd for Yaw og Austin.

krakra

Men vi kan da ikke forvente at Yaw skal gjøre all jobben. Hvis Odd får stå å prikke inn pasninger til Kovacs og Yaw er den eneste som skal stoppe ham kommer Odd til å score endel mål. Yaw er stor og sterk, men Kovacs er større og sterke og vil også være den som angriper, mens Yaw må holde imot, det er en fordel å være den som kommer flyvende i slike luftdueller. Det er mye tyngre å ta imot. Håper at resten av laget er flinke til å presse Odd slik at innleggene ikke blir gode nok og at Yaw klarer å gjøre en god jobb med å forstyrre Kovacs så han ikke treffer rent. For forutenom i luften er ikke Kovacs veldig farlig.

monzilla

Desto større styrkeprøve for  Yaw. Greier han å temme Kovacs i luften har vi et stort, stort stoppertalent. Om han ikke greier det, vel, ingen kan laste han for det heller.

Klaus_Brann

Jeg er litt usikker på det, så han tapte et par hodedueller mot Berget og også Pedersen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Yaw har ein forsvarande plikt, så han kan ikkje berre kaste seg inn i alle hovudduellar. Og nokre er i tillegg umoglege å vinne ut i frå kor han står i forhold til andre. Men ja, elddåpen kjem no.

Klaus_Brann

Quote from: Hatleking on April 30, 2010, 13:13:49 PM
Yaw har ein forsvarande plikt, så han kan ikkje berre kaste seg inn i alle hovudduellar.


Det er det jo heller ikke snakk om. Jeg påpekte bare at han tapte et par hodedueller mot antatt dårligere hodespillere, men Berget er vel forsåvidt høy han også.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

monzilla

Går en del på timing og, dette er noe man lærer seg etter hvert. Men du ser jo på offensiv dødball, han vinner en 3-4 livsfarlige dueller i hver eneste kamp.

Markmus

Om duellene er livsfarlige burde han kanskje ikke gå inn så hardt ;)
Ka du ve?

krakra

Yaw klarte seg bra igjen, selv om at var Austin som var den store i går.

Xminator

Yaw var ikke på samme nivå som Austin i går nei, for det Austin drev med var på høyde med det beste vi har sett av stopperspill i Brann.

Vil si Yaw har hevet seg betraktelig etter en litt ruskete sesongstart, og at vi nå har noe som ligner på ett fast stopperpar. Når det er sagt, så er vi hele tiden en millimeter fra Bjarnason i 3 nye kamper ;)

Spelaren

Altomfotball.no gir Yaw karakteren 6, mens Austin fekk 7 og BB. For øvrig er snittet hans 5,14. Det blir spennende å sjå dette paret i tospann mot "maradonnaen" til TIL onsdag. Kjør over pakket!
Gå av.

roaldinho

Spelaren: Om jeg tenker riktig (uten å huske navnet hans) så tenker du på han midtbanespilleren fra ett eller annet land i Afrika? Mener han er suspendert til denne kampen da han fikk gult kort mot Trøndersoddet.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

May 03, 2010, 16:15:46 PM #230 Last Edit: May 03, 2010, 16:17:39 PM by krakra
Han tenker vel på han der svensken eller hva han er. Spissen, George Mourad? Han som fikk gult kaller de vel Kara.

Spelaren

Quote from: roaldinho on May 03, 2010, 16:13:40 PM
Spelaren: Om jeg tenker riktig (uten å huske navnet hans) så tenker du på han midtbanespilleren fra ett eller annet land i Afrika? Mener han er suspendert til denne kampen da han fikk gult kort mot Trøndersoddet.


Krakra er inne på det, Mourad kalles mouradona av tromsøtilhengerne visstnok.  Kara er ute (og godt er det)...
Gå av.

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

dudo

Quote from: skuteviken on June 26, 2010, 13:07:05 PM
Amankwahs lønnshopp

Bra!


En helt absurd lønn, om jeg skal få si det selv. Bra med forlengelse, men jeg trodde man til en viss grad hadde tatt inn over seg de økonomiske realitetene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

750.000? Han vil da fortsatt være blant de lavest lønnede i klubben. At Yaw skulle få en grei lønnsøkning var da opplagt.

dudo

Ja, det vil han. Men hva om vi hadde hentet en stopper fra Kongsvinger som hadde spilt 12 kamper - hadde man da vært strålende fornøyd med å gi 750 k i grunnlønn? Han har spilt fast i et forsvar som har vært lekk som en sil - ihvertfall til han fikk ny makker. Samtidig er jeg av den oppfatning at samtlige spillere bør lønnes under millionen, med unntak av de som løfter oss til topp TL-klasse. I korte trekk mener jeg dette gir dårlige signaler, og at man burde landet på en sum rundt 5-600 000, men gjerne med prestasjonsbonuser.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

skuteviken

Jeg er enig i hovedtrekkene i det du skriver dudo, men jeg mener Amankwah sin lønn er grei. Og nå føler jeg Amankwah er etablert i Brann og at det er en god følelse, en sånn du bare får av lokale spillere som skaper identitet.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krakra

Quote from: dudo on June 26, 2010, 16:06:29 PM
Ja, det vil han. Men hva om vi hadde hentet en stopper fra Kongsvinger som hadde spilt 12 kamper - hadde man da vært strålende fornøyd med å gi 750 k i grunnlønn? Han har spilt fast i et forsvar som har vært lekk som en sil - ihvertfall til han fikk ny makker. Samtidig er jeg av den oppfatning at samtlige spillere bør lønnes under millionen, med unntak av de som løfter oss til topp TL-klasse. I korte trekk mener jeg dette gir dårlige signaler, og at man burde landet på en sum rundt 5-600 000, men gjerne med prestasjonsbonuser.
Det spørs jo. Amankwah er nå fast i førsteelveren vår og har stort sett spilt fast. Hadde vi kjøpt en 22-åring som skulle være en forsterkning av førsteelveren tror jeg vi hadde slitt med å få ham til å godta noe særlig mindre enn 750.000 i året. Med en sterk og god forhandler på vår side av bordet kunne jeg kanskje forventet litt lavere lønn, men RBH har ikke akkurat en historie for å handle frem billige avtaler.

Uansett syns jeg 750k for en spiller på førstelaget er en grei lønn. For to år siden hadde Yaw fått langt mer, det er jeg ganske sikker på. At hans nåværende lønn er 250k tyder på det. Dette er en avtale som ble forhandlet frem da han bare være en læregutt.

Klaus_Brann

Quote from: skuteviken on June 26, 2010, 13:07:05 PM
Amankwahs lønnshopp

Bra!


Skuffende lesning. Man må kjøre rød Ferrari. Andre farger kler ikke det merket.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BrannSupporter

De 250 000 BT refererer til er jo også den skattepliktige inntekten. Derfor er nok det reelle tallet over 300 000. Er det den summen som tre-dobles, så nærmer vi oss millionen.

Huff

Er enig med Dudo, en grunnlønn på 7-800.000 høres merelig høyt ut. Rogne ble vel tilbudt omkring 500.000 i Stabæk og hadde vel gjort det bedre enn Yaw, hadde selv regnet med at grunnlønnen lå et sted rundt her. Skal vi gi lokale ungdommer 7-800.000 i årslønn lurer jeg litt på hva en skal gi etablerte stjerner, skal Yaw tjene tre fjerdedeler av en million børdette skyldes at han starter kampene og at forsvaret gjør det bra, vi har angivelig lagt om til et bonusrettet lønnssystem, og en kan lure på hvor mye unge Yaw da tjener om han skulle starte kamper og gjøre det bra med den nye kontrakten (2 mill kanskje?). Spillere som Yaw, F.Haugen og Addo (om de hentes bør ha en grunnlønn som ligger på rundt en halv mill. 7-800.000 er det same som etablerte TL spillere som har overbevist over tid tjener i mellomstore TL-klubber. Yaw har knapt spilt et tosifret antall kamper.

OmOssSjølOgHansaøl

At BT "erfarer" at han får en grunnlønn som er "rundt tre ganger så høy" som 255.000, er ikke veldig konkret. Det kan bety 600.000 eller 800.000 - eller kanske noe helt annet.

Uansett synes jeg dette høres ut som en fair lønn for en spiller som er fast på Brann sitt førstelag. Hva tror dere vi måtte ha gitt i lønn hvis vi skulle ha hentet en ung midtstopper som spilte fast på et annet Tippeligalag? Det ville fort ha blitt ganske mye dyrere. Hva Stabæk betalte for en spiller som de mistet - og som nok fikk mye høyere lønn der han gikk til - er irrelevant.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Quote from: Huff on June 27, 2010, 10:52:56 AM
Er enig med Dudo, en grunnlønn på 7-800.000 høres merelig høyt ut. Rogne ble vel tilbudt omkring 500.000 i Stabæk og hadde vel gjort det bedre enn Yaw, hadde selv regnet med at grunnlønnen lå et sted rundt her. Skal vi gi lokale ungdommer 7-800.000 i årslønn lurer jeg litt på hva en skal gi etablerte stjerner, skal Yaw tjene tre fjerdedeler av en million børdette skyldes at han starter kampene og at forsvaret gjør det bra, vi har angivelig lagt om til et bonusrettet lønnssystem, og en kan lure på hvor mye unge Yaw da tjener om han skulle starte kamper og gjøre det bra med den nye kontrakten (2 mill kanskje?). Spillere som Yaw, F.Haugen og Addo (om de hentes bør ha en grunnlønn som ligger på rundt en halv mill. 7-800.000 er det same som etablerte TL spillere som har overbevist over tid tjener i mellomstore TL-klubber. Yaw har knapt spilt et tosifret antall kamper.
F. Haugen og Addo bør selvfølgelig ikke få samme lønn som Yaw. Yaw er etablert på førstelaget vårt. Haugen og Addo bør få en lønn som tilsvarer alderen og posisjonen deres i laget. Unge spillere for fremtiden som kanskje kan spille seg inn på laget. Noe mer enn det fortjener de ikke før de eventuelt har klart å spille seg inn på laget og bevist at de fortjener mer. Som Yaw gjorde. Haugen vil jo ha en lignende rolle som Yaw hadde da han kom til klubben. Kanskje med litt større utsikter for spilletid dog.

Markmus

http://fotball.bt.no/eliteserien/article179819.ece

Jævlig typisk at når vi endelig har fått en midtstopper som gruser alle i luften, så har han et skadeproblem de ikke finner ut av.
Ka du ve?

Huff

Quote from: Markmus on September 13, 2010, 13:36:57 PM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article179819.ece

Jævlig typisk at når vi endelig har fått en midtstopper som gruser alle i luften, så har han et skadeproblem de ikke finner ut av.


Skal ikke se bort fra at karrieren tok slutt i det han signerte en bedre kontrakt med oss. Vi er tross alt Brann.

Læreren

Denne skadet dro Yaw med seg fra Alta. Allerede først dag under sesongoppkjøringen i år trente Yaw alternativt pga lysken.

Nixon

Ja, det er vel en ny kronisk POL-lyske dette her...
Rød makt på Hansa

Langhår

Eller Andresen-lyske. Såvidt jeg husker var han skadet halve kontraktstiden her. Det er ihvertfall slik jeg husker det.

Heldigvis virker Zsolt og Kalvenes/Austin å være greie alternativer.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Læreren

Zsolt og Kalvenes, eventuelt Austin kan helt klart demme opp for Yaw i midtforsvaret på banen, men det kjipeste med en slik skade, og spesielt om den skulle bli kronisk, er at han er en lokal gutt! Kalvenes er riktignok fra Bergen, men det er svært gledelig at en ung bergenser har spilt såpass godt for oss. Skulle dette utvikle seg til å bli en skade han vil slite med i lengre tid, er det faktumet at han er en lokal gutt som får starten på karrieren ødelagt av skader som er det kjipeste.

krakra

http://www.brann.no/nyheter/yaw-er-tilbake/

Amankwah er tilbake i trening! Må si jeg digger den innstillingen han alltid viser. I tillegg er han en viktig spiller og jeg syns råheten hans har vært savnet i midtforsvaret mens han har vært borte. Antar at han tar plass ved siden av Zsolt mot LSK.

Nixon

Jeg antar at han ikke spiller fra start mot LSK. Jeg tror det blir for tidlig etter såpass lenge ute, og erstatteren har gjort en helt grei jobb og har blitt noenlunde samspilt med Zsolt. Men det er ikke godt å si.  Gjør han en kanonuke på trening så har han vel en sjanse. Men jeg tror ikke at det skjer.
Rød makt på Hansa

nummer9

Inn med Yaw og Kalvenes ut på backen hadde kanskje vært noe?

roaldinho

Enig med nummer9. Kalvenes på back og Yaw i midtforsvaret med Korken. Austin på midtbanen. Yaw er solid og kan danne ett glimrende stopperpar med Korken. Håper bare sistnevnte blir i klubben, men Bruun har vel som vanlig god tid og avventer det hele.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

TCAC

http://www.brann.no/nyheter/her-sjekker-spillerne-inn-i-tyrkia/

Haha. Yaw og Brann.no har lagt ut bilde av personnummeret hans, til glede for alle som driver og sysler med litt økonomisk kriminalitet. Smart.

dudo

Hahah! Dette er direkte imponerende av minimum tre personer: Yaw, fotografen og web-duden (med mindre de to sistnevnte er samme person).
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Den er særdeles lite gjennomtenkt.

kabelmann

Du hendelse så talentløst.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Markmus

hahaha, fy faen for noen amatører...
Ka du ve?

Markmus

January 30, 2011, 11:22:39 AM #258 Last Edit: January 30, 2011, 11:24:34 AM by Markmus
Visste for øvrig ikke at hans fulle navn er Yaw Eystein Ihle Amankwah.

Et annet bilde fra flyturen bekrefter at Elvis fortsatt lever og at han er i Brann:

Ka du ve?

ZsoltKorcsmar

Gorm har tydeligvis lest litt her inne og fått kalde føtter. Bilder ble fjerna nå i dag tidlig, hehe:)

nero

Quote from: Markmus on January 30, 2011, 11:22:39 AM
Visste for øvrig ikke at hans fulle navn er Yaw Eystein Ihle Amankwah.

Et annet bilde fra flyturen bekrefter at Elvis fortsatt lever og at han er i Brann:





Er det ikke Huseklepp-erstatteren som sitter ved siden av Yaw da?
Lions led by donkeys.

Markmus

Yaw? Tijan tenker jeg vi kaller ham :P
Ka du ve?

nero

Oooops! Pinlig! Ble litt villedet av kommentarene om Yaws stilige mellomnavn Eystein ovenfor.... Likevel flaut, ja.
Lions led by donkeys.

Gulløl

Hæææ, har Tijan lagt om fra TittenTei stil til Elvis stil ? 8)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

vebo

Quote from: nero on January 30, 2011, 12:28:16 PM
Oooops! Pinlig! Ble litt villedet av kommentarene om Yaws stilige mellomnavn Eystein ovenfor.... Likevel flaut, ja.


Jajaja, de ser jo lik ut alle negrene uansett ???
Tiocfaidh ár lá

Markmus

Quote from: Gulløl on January 30, 2011, 12:29:03 PM
Hæææ, har Tijan lagt om fra TittenTei stil til Elvis stil ? 8)


Og ikke minste  har han tatt noen solide doser Michael Jackson-bleiking :P
Ka du ve?

football

Nå er strengt tatt ikke et personnummer verken hemmelig eller en sensetiv opplysning, som mange tror.
Men om det er noe poeng å legge det ut i denne formen, er vel heller tvilsomt:P

Markmus

Er ikke personnummer sensitivt? Datatilsynet ville i alle fall gitt dem på pungen.

Kan gjøre mye faenskap om man får tak i personnummeret tl folk. Kan jo være Amankwah plutselig har blitt Tromsø-væring i løpet av dagen...
Ka du ve?

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Vet ikke helt hvor komfortabel jeg hadde vært med at en mann såpet meg inn...
Ka du ve?

Spelaren

Quote from: Markmus on February 09, 2011, 19:51:06 PM
Vet ikke helt hvor komfortabel jeg hadde vært med at en mann såpet meg inn...


Tyrkisk massasje er såpass brutal (om eg ikkje tar feil) at det er sikkert heilt greit.
Gå av.

Langhår

Quote from: Markmus on February 09, 2011, 19:51:06 PM
Vet ikke helt hvor komfortabel jeg hadde vært med at en mann såpet meg inn...


Hvis du ikke vet hvordan du hadde reagert om en mann hadde såpet deg inn, så er det vel like greit å ikke teste det ut....
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Langhår on February 09, 2011, 20:05:29 PM
Quote from: Markmus on February 09, 2011, 19:51:06 PM
Vet ikke helt hvor komfortabel jeg hadde vært med at en mann såpet meg inn...


Hvis du ikke vet hvordan du hadde reagert om en mann hadde såpet deg inn, så er det vel like greit å ikke teste det ut....


Hehe, personlig synes jeg det er greiest med en mannlig massør; det er med de kvinnelige det kanskje kan være fare for pinlige kroppslige reaksjoner ... Jeg lurer forresten på om formuleringen i BT-overskriften om at "Amankwah nekter å slappe av" egentlig er ment å spille på denne maskuline massasjeoperasjonen. :)

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Klaus_Brann

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on February 09, 2011, 20:35:49 PM
Quote from: Langhår on February 09, 2011, 20:05:29 PM
Quote from: Markmus on February 09, 2011, 19:51:06 PM
Vet ikke helt hvor komfortabel jeg hadde vært med at en mann såpet meg inn...


Hvis du ikke vet hvordan du hadde reagert om en mann hadde såpet deg inn, så er det vel like greit å ikke teste det ut....


Hehe, personlig synes jeg det er greiest med en mannlig massør; det er med de kvinnelige det kanskje kan være fare for pinlige kroppslige reaksjoner...


Hehehe, det er en seig nøtt det der ja, men uavhengig hva man går for, må det sies at tyrkisk massasje er sjukt digg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: Langhår on February 09, 2011, 20:05:29 PM
Quote from: Markmus on February 09, 2011, 19:51:06 PM
Vet ikke helt hvor komfortabel jeg hadde vært med at en mann såpet meg inn...


Hvis du ikke vet hvordan du hadde reagert om en mann hadde såpet deg inn, så er det vel like greit å ikke teste det ut....


Vi får se. Høres og ser jo utvilsomt knallgodt ut ;)
Ka du ve?

Markmus

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on February 09, 2011, 20:35:49 PMHehe, personlig synes jeg det er greiest med en mannlig massør; det er med de kvinnelige det kanskje kan være fare for pinlige kroppslige reaksjoner ... Jeg lurer forresten på om formuleringen i BT-overskriften om at "Amankwah nekter å slappe av" egentlig er ment å spille på denne maskuline massasjeoperasjonen. :)


Er sikker på at det skjer ofte med de kvinnelige massørene, og dessuten ligger man vel på magen?

Hadde vært verre med en ufrivillig stiv en med mannlig massør... Uansett om man ikke er homo, så føles jo massasjen godt og stimulerende på kroppen ;D

@ Klaus: hva koster tyrkisk massasje? I Tyrkland vel og merke - i Norge er det nok svindyrt.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on February 09, 2011, 23:57:12 PM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on February 09, 2011, 20:35:49 PMHehe, personlig synes jeg det er greiest med en mannlig massør; det er med de kvinnelige det kanskje kan være fare for pinlige kroppslige reaksjoner ... Jeg lurer forresten på om formuleringen i BT-overskriften om at "Amankwah nekter å slappe av" egentlig er ment å spille på denne maskuline massasjeoperasjonen. :)


Er sikker på at det skjer ofte med de kvinnelige massørene, og dessuten ligger man vel på magen?

Hadde vært verre med en ufrivillig stiv en med mannlig massør... Uansett om man ikke er homo, så føles jo massasjen godt og stimulerende på kroppen ;D

@ Klaus: hva koster tyrkisk massasje? I Tyrkland vel og merke - i Norge er det nok svindyrt.


Vet ikke om det finnes i Norge engang, ordentlig slik det gjøres i Tyrkia.
"Tyrkisk bad" som det egentlig heter, som gjerne inneholder badstuebesøk, totalskrubb og 45 min massasje, koster gjerne rundt 100-200 kronasjer, så det er ikke så veldig avskrekkende:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Helsike. Da får det heller være at det er en mann som såper en inn :P
Ka du ve?

nummer9

Quote from: Markmus on February 09, 2011, 23:57:12 PM
I Tyrkland vel og merke - i Norge er det nok svindyrt.

Hvor er dette Tyrkland egentlig?

Markmus

Hadde nok en kortslutning der på "natten" ;)

Kanskje en blanding av Tyrkia og Tyskland? Er jo tross alt veldig mange tyrkere bosatt i Tyskland ;) Men jeg mente altså Tyrkia.
Ka du ve?

Nixon

Måtte helt ned i glemselen på side tre for å finne Yaw-tråden. Men han spiller garantert i neste kamp, og med godt spill som i dag kan han kanskje beholde plassen videre. Flott innhopp!
Rød makt på Hansa

krakra

Yaw var glimrende i dag og en veldig viktig årsak til at vi ikke slapp inn flere mål. Hadde vi ikke gjort det byttet i pausen hadde vi sluppet inn 2-3 mål til.

Men han er også temposvak. Grorud skal være kjapp, så jeg gleder meg til han er i form. Likevel starter nok Yaw mot Molde.

Jose Arrogantio

Regner med at Grorud ikke starter noen kamp før ut i Mai, ergelig at han mistet oppkjøringen. Men Amankwah viste i dag at det ikke er sikkert vi vil savne ham, så det er bra :)

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on April 15, 2011, 20:27:29 PM
Regner med at Grorud ikke starter noen kamp før ut i Mai, ergelig at han mistet oppkjøringen. Men Amankwah viste i dag at det ikke er sikkert vi vil savne ham, så det er bra :)
Nei, det er vel bare Moldekampen igjen før mai:)
Tipper han starter cupkampen. Yaw var strålende i dag, men som sagt: Han mangler tempo.

Nå vet jeg ikke om Grorud er så rask han heller. Rapportene har vært delte der, men jeg tror han er den raskeste vi har. Det mest optimistiske jeg har hørt er at han nesten er like rask som Hovland, men det tviler jeg på-

Tom C

Tror ikke jeg vil foretrekke Grorud bare fordi han er en smule raskere enn Yaw, dersom Yaw fortsetter i samme sporet som i dag. Det finnes vel mange eksempler på at bunnsolide stoppere ikke alltid trenger å ha stor fart. Og Zolt/Yaw kan godt vise seg å bli fremtidens stopperpar for Brann. Førøvrig et luksusproblem som jeg skulle ønske vi hadde på flere posisjoner.
Aldri mer Obos....

krakra

Vel, jeg aner ikke hvor god Grorud er. Har knapt sett ham, men han skal være rå i duellene, ha bra fart og brukbar teknikk.
I tillegg tror jeg at han er smartere enn Yaw. Jeg håper uansett at duellen blir mellom nettop Yaw og Grorud. Kalvenes er rå, men glipper for ofte i avgjørende øyeblikk. Han bør få prøve seg på backen.

Hatleking

Quote from: krakra on April 15, 2011, 21:31:32 PM
Vel, jeg aner ikke hvor god Grorud er. Har knapt sett ham, men han skal være rå i duellene, ha bra fart og brukbar teknikk.
I tillegg tror jeg at han er smartere enn Yaw. Jeg håper uansett at duellen blir mellom nettop Yaw og Grorud. Kalvenes er rå, men glipper for ofte i avgjørende øyeblikk. Han bør få prøve seg på backen.


Grorud i fjorårsformen er ein veldig sikker spelar. Han er ganske god på alt, ikkje minst det å ha ballen i beina. Ein smart spelar som har roa det er viktig å ha. Farta er bra òg, så difor tenkjer eg at han kan vera eit alternaitv til defensiv midtbane - iallfall viss Yaw spelar som dette.


krakra

Syns oppriktig synd på Yaw. I fjor ville han vente med å forlenge med forlenge for å se om  han ble satset på. Han ble først prioritert bak en elendig Bjarnason som var mye dårligere enn Yaw, men etterhvert ble han satset på. Så ble han skadet og havnet i kulden. Der her han forblitt. Han er nå fjerdevalg på stopperplass med mer innhopp som spiss enn som stopper. Foran i køen er middelmådige Kalvenes og Grorud som ennå ikke har vært bedre enn Yaw var i fjor. Han angrer nok på at han forlenget nå.

Gi Kevin Dure et skikkelig tilbud. Hvis han skulle komme så kan vi leie Yaw ut til en TL-klubb hvor han kan spille fast i TL.

Huff

Dette viser at vi som mente det var for mye med fire etablerte rene stoppere hadde rett. Grønner kunne fint gjort Yaws jobb.


krakra

Det er mye som visstnok sier noe om nivået i Norge. Men når en spiller blir starstruck og løper bort for å få bildet sitt tatt sammen med motstanderens trener så syns jeg iallefall det sier noe om vinnermentaliteten:)

Jose Arrogantio

QuoteSpesielt når vi fikk tre poeng.


Burde kanskje følge litt bedre med på kampen du selv spiller...

Hatleking

Quote from: krakra on September 12, 2011, 00:22:24 AM
Det er mye som visstnok sier noe om nivået i Norge. Men når en spiller blir starstruck og løper bort for å få bildet sitt tatt sammen med motstanderens trener så syns jeg iallefall det sier noe om vinnermentaliteten:)


Eg trur ikkje det er noko gale med vinnarmentaliteten til Yaw. Han gjer det han kan - alltid.

abe78

Han imponerte egentlig mot Molde. Vi bør ikke vær redd for å bruke han i hvert fall!
.og husk!

Jose Arrogantio

Selv fotballstjerner har idoler. Barcelona spillerne hadde visstnok loddtrekning om hvem som skulle få lov til å gå og bytte skjorte med Scholes etter CL-finalen. Tror ingen trekker Barcelonas vinnermentalitet i tvil.

steinbygger

Quote from: Jose Arrogantio on September 13, 2011, 23:23:08 PM
Selv fotballstjerner har idoler. Barcelona spillerne hadde visstnok loddtrekning om hvem som skulle få lov til å gå og bytte skjorte med Scholes etter CL-finalen. Tror ingen trekker Barcelonas vinnermentalitet i tvil.


Hvem  tapte loddtrekningen?

Jose Arrogantio

Quote from: steinbygger on September 13, 2011, 23:33:44 PM
Quote from: Jose Arrogantio on September 13, 2011, 23:23:08 PM
Selv fotballstjerner har idoler. Barcelona spillerne hadde visstnok loddtrekning om hvem som skulle få lov til å gå og bytte skjorte med Scholes etter CL-finalen. Tror ingen trekker Barcelonas vinnermentalitet i tvil.


Hvem  tapte loddtrekningen?


Alle unntatt Iniesta.

Koffert1

Yaw går mest sansynlig til Sandefjord Fotball. Ingen overraskelse, men en fin fyr som takker for seg.

Tror forøvrig Sandefjord er rette klubben for Yaw sånn situasjonen er nå. En ambisiøs klubb med mål om å rykke opp. Ser også ut til at de fint kan klare det dersom de lykkes i overgangsvinduet og spiller som de har gjort i høst.

http://www.sb.no/sport/brann-stopper-blir-linket-til-sf-1.6637361

Huff

Blir nok en svært god adeccostopper. Ikke klassespillerpotensiale, men blir han bedre taktisk, og litt bedre med ball er han i alle fall mye bedre enn Grorud. Kan bli en meget bra TL-stopper.

Lykke til videre.

Spelaren

Bare å ønske lykke til videre, han må gjerne bli ein særdeles rutinert klok midtstopper som returnerer om nokre år og holder til han er 40.
Gå av.

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg tror dette er et bra valg for både Yaw og Sandefjord. Lykke til videre!
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Hadde vært interessant å vite hva vi får for ham. I følge BA får vi et mindre beløp. Tviler på det er noe særlig over millionen, men at vi får penger for fjerdevalget på stopperplass er jo uansett et pluss.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on November 29, 2011, 22:39:08 PM
Hadde vært interessant å vite hva vi får for ham. I følge BA får vi et mindre beløp. Tviler på det er noe særlig over millionen, men at vi får penger for fjerdevalget på stopperplass er jo uansett et pluss.


2-300 000 ville jeg gjettet. Tror ikke Sandefjord kan betale stort mer.

Gulløl

November 29, 2011, 23:04:09 PM #304 Last Edit: November 29, 2011, 23:09:54 PM by Gulløl
Brann har trolig gått med på en overgangssum på noen 100-tusen mot en noe høyere videresalgs prosent en normalt. Selv om han har vært 4-valg på midtstopperplass er han ikke noe dårlig midtstopper. Det har vært små marginer opp til 2 og 3-valg (Grorud og Kalvenes). Tror han med tillit og spilletid over tid i Sandefjord vil utvikle seg til en bra midtstopper av middels+ eliteseriekvalitet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Quote from: Gulløl on November 29, 2011, 23:04:09 PM
Brann har sannsynligvis gått med på en overgangssum på noen 100-tusen mot en noe høyere videresalgs prosent en normalt. Selv om han har vært 4-valg på midtstopperplass er han ikke noe dårlig midtstopper. Det har vært små marginer opp til 2 og 3-valg (Grorud og Kalvenes). Tror han med tillit og spilletid i Sandefjord vil utvikle seg til en bra midtstopper av eliteseriekvalitet.


For små marginer. Yaw har ikke fått sjansen i år, og Grorud har ikke levert varene, Yaw er ikke flere klasser over Grorud, men hadde han prestert som i fjor hadde han vært litt bedre, med langt større potensiale, og hadde han fått tillit i år tror jeg muligheten er til stede for at han kunne blitt en bedre TL stopper i løpet av 2012. Ikke klassepotensiale, men potensiale til å bli en god TL-stopper, noe verken Grorud eller Kalven er. Når dette er sagt hilser jeg overgangen velkommen, vi mister ikke en potensiell fremtidig stjernespiller og jeg har forlengst innsett at Skars ikke deler min oppfattning av styrkeforholdet mellom Yaw og Grorud.

Det som er langt viktigere nå er at Branns trenerteam innser at de kun har en bra stopper i stallen, og at den eneste makkeren hans er en dårlig TL-stopper. Zsolt trenger en god makker, det er ikke Grorud.

ostraume

Jeg synes du overvurder Yaw som stort sett kun kan hoppe og heade, det er for så vidt nyttig nok, men ikke noe å satse på. Videre undervurderer du Grorud littegrann, han kan bli en grei TL-stopper tror jeg. Husk at dette var første sesong på nivået. Til slutt så undervurderer du Kalvenes ganske mye. Kalven var jo en åpenbaring i vår! (men for all del, gammel og skadeforfulgt, så nå er det nok)
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Huff

Quote from: ostraume on November 30, 2011, 09:39:16 AM
Jeg synes du overvurder Yaw som stort sett kun kan hoppe og heade, det er for så vidt nyttig nok, men ikke noe å satse på. Videre undervurderer du Grorud littegrann, han kan bli en grei TL-stopper tror jeg. Husk at dette var første sesong på nivået. Til slutt så undervurderer du Kalvenes ganske mye. Kalven var jo en åpenbaring i vår! (men for all del, gammel og skadeforfulgt, så nå er det nok)


Grorud er akkurat som Yaw svak mot hurtige rettvendte spillere, i tillegg er han de stopperen jeg har sett som er svakest på klareringer. Han har ingen voldsomme styrker heller, bra i luften og sterk, men ingenting som går utenpå en helt ordinær TL-spiller, minner litt om Ophaug, bare helt elendig på klareringer. Kalven var som regel god, men så hadde han og noen virkelig store markeringssvikter innimellom.

Hatleking

Quote from: Huff on November 30, 2011, 10:47:10 AM
Quote from: ostraume on November 30, 2011, 09:39:16 AM
Jeg synes du overvurder Yaw som stort sett kun kan hoppe og heade, det er for så vidt nyttig nok, men ikke noe å satse på. Videre undervurderer du Grorud littegrann, han kan bli en grei TL-stopper tror jeg. Husk at dette var første sesong på nivået. Til slutt så undervurderer du Kalvenes ganske mye. Kalven var jo en åpenbaring i vår! (men for all del, gammel og skadeforfulgt, så nå er det nok)


Grorud er akkurat som Yaw svak mot hurtige rettvendte spillere, i tillegg er han de stopperen jeg har sett som er svakest på klareringer. Han har ingen voldsomme styrker heller, bra i luften og sterk, men ingenting som går utenpå en helt ordinær TL-spiller, minner litt om Ophaug, bare helt elendig på klareringer. Kalven var som regel god, men så hadde han og noen virkelig store markeringssvikter innimellom.


Grorud er rask.

ostraume

Quote from: Huff on November 30, 2011, 10:47:10 AM
Quote from: ostraume on November 30, 2011, 09:39:16 AM
Jeg synes du overvurder Yaw som stort sett kun kan hoppe og heade, det er for så vidt nyttig nok, men ikke noe å satse på. Videre undervurderer du Grorud littegrann, han kan bli en grei TL-stopper tror jeg. Husk at dette var første sesong på nivået. Til slutt så undervurderer du Kalvenes ganske mye. Kalven var jo en åpenbaring i vår! (men for all del, gammel og skadeforfulgt, så nå er det nok)


Grorud er akkurat som Yaw svak mot hurtige rettvendte spillere, i tillegg er han de stopperen jeg har sett som er svakest på klareringer. Han har ingen voldsomme styrker heller, bra i luften og sterk, men ingenting som går utenpå en helt ordinær TL-spiller, minner litt om Ophaug, bare helt elendig på klareringer. Kalven var som regel god, men så hadde han og noen virkelig store markeringssvikter innimellom.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Jose Arrogantio

Sjekket hva Sandefjords Blad hadde å si om overgangen, og fant et veldig spesielt bilde til saken. http://www.sb.no/sport/brann-stopper-snart-klar-for-sf-1.6637361

Hva som foregår i den bakgrunnen forstår ikke jeg ???

Utmedsnolken

"og der snubler Sæternes igjen"

nummer9

Quote from: Utmedsnolken on November 30, 2011, 15:42:35 PM
si det. er jo bildet fra denne siden de har tatt: http://www.brann.no/historie/spillerdatabase/yaw-ihle-amankwah/

Fikk vel problemer når de ikke kunne høyreklikke på bildet på den siden, og bare stjele det direkte. En nettjournalist burde vel kunne "hacke" såpass at de åpner kildekoden til siden, og dermed finne bildet ganske lett: http://www.brann.no/sitefiles/1/portretter/2010/amankwah.png

Utmedsnolken

Quote from: nummer9 on November 30, 2011, 15:49:52 PM
Quote from: Utmedsnolken on November 30, 2011, 15:42:35 PM
si det. er jo bildet fra denne siden de har tatt: http://www.brann.no/historie/spillerdatabase/yaw-ihle-amankwah/

Fikk vel problemer når de ikke kunne høyreklikke på bildet på den siden, og bare stjele det direkte. En nettjournalist burde vel kunne "hacke" såpass at de åpner kildekoden til siden, og dermed finne bildet ganske lett: http://www.brann.no/sitefiles/1/portretter/2010/amankwah.png


ser litt ut som print screen + en omgang i paint ja.
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Har kommentert under artikkelen  :P .
Gå av.

Røde Jarl

Quote from: Spelaren on November 30, 2011, 16:29:01 PM
Har kommentert under artikkelen  :P .


Du e visst blitt sensurert, kommentaren e ihvertfall tatt vekk. Hårsåre disse Sandefjord journalistene.  ;)

On topic: Lykke til videre, Amankwah. Synd det ikkje gikk så bra i denne omgang, men kem vet? Kanskje du kommer tilbake ved en seinere anledning.

dudo

Kommer tilbake som kaptein ved neste nestensammenbrudd.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

I 2013 kommer han tilbake til TL med Sandefjord som kaptein. Han gjør en god sesong, blir kjøpt for 5 millioner og gis klippekort. Han spiller middelmådig/dårlig og holder Grønner utenfor laget.

roaldinho

Quote from: krakra on November 30, 2011, 19:01:53 PM
I 2013 kommer han tilbake til TL med Sandefjord som kaptein. Han gjør en god sesong, blir kjøpt for 5 millioner og gis klippekort. Han spiller middelmådig/dårlig og holder Grønner utenfor laget.


Dette virker som deja vu.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Go Up