• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tips til tifo-gruppen

Started by HansaInferno, January 15, 2008, 13:35:28 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Tom C

Skal vel litt mer til enn bare lojalitet for å få spilletid. Kanskje det hadde funket bedre med :

Null lojalitet = Null spilletid

Eller?
Aldri mer Obos....

Helena M

Quote from: Tom C on June 25, 2013, 14:36:33 PM
Skal vel litt mer til enn bare lojalitet for å få spilletid. Kanskje det hadde funket bedre med :

Null lojalitet = Null spilletid

Eller?




Der er eg enig. Håper dette blir noe av.



Men det er skivebom om Finne skulle starte da. Haha

Helena M

Quote from: Klaus_Brann on March 27, 2012, 22:06:09 PM
Bluss er alltid gøy, lovlig eller ei.





Heeeeeelt enig. Det værste som kan skje er at vi får en bot.



Ellers er røykbomber og blinkere gode alternativer.


Eg synst det er på tide at vi viser nff at de ødelegger tribunelivet så til de grader.


La oss manne oss opp og drite i nff.

Helena M

Bra med røyk hos Engen supporterne i dag.



Dette burde vi også få til i løpet av sommeren.

Helena M

Eg ser at det er en del her inne som kunne tenkt seg bluss og røyk på tribunen, hvordan blir dette mottatt av resten av Bataljonen/BGG om noen få vil gjøre det og til slutt utfører det?



Blir det gitt streng beskjed om at vi ikke kan gjøre det, dannes det en splid eller kaster mange andre seg også med?


1908

Du kan jo prøve. Så teller du minutter etterpå hvor lenge du er inne på stadion....

Helena M

July 01, 2013, 16:43:20 PM #306 Last Edit: July 01, 2013, 16:45:55 PM by Helena M
Quote from: 1908 on July 01, 2013, 00:15:21 AM
Du kan jo prøve. Så teller du minutter etterpå hvor lenge du er inne på stadion....



Det var ikke akkurat responsen eg håpet på. Se bare på dette her (http://www.youtube.com/watch?v=mjgPEo9Q9Y0) Eg skjønner ikke hvorfor ikke VI kan få til dette!

Her også (http://www.youtube.com/watch?v=IR_DHWb0FGE

branngirl85

Quote from: Helena M on July 01, 2013, 16:43:20 PM
Quote from: 1908 on July 01, 2013, 00:15:21 AM
Du kan jo prøve. Så teller du minutter etterpå hvor lenge du er inne på stadion....



Det var ikke akkurat responsen eg håpet på. Se bare på dette her (http://www.youtube.com/watch?v=mjgPEo9Q9Y0) Eg skjønner ikke hvorfor ikke VI kan få til dette!

Her også (http://www.youtube.com/watch?v=IR_DHWb0FGE


Vil du evnt ta boten Brann kommer til å få om en blusser? Er ikke snakk om noen tusen lapper! Er snakk om ganske mange lapper!
Blussing under kontrolerte forhold og når det er godkjent på forhånd er helt iorden!

Helena M

Quote from: branngirl85 on July 01, 2013, 17:08:38 PM
Quote from: Helena M on July 01, 2013, 16:43:20 PM
Quote from: 1908 on July 01, 2013, 00:15:21 AM
Du kan jo prøve. Så teller du minutter etterpå hvor lenge du er inne på stadion....



Det var ikke akkurat responsen eg håpet på. Se bare på dette her (http://www.youtube.com/watch?v=mjgPEo9Q9Y0) Eg skjønner ikke hvorfor ikke VI kan få til dette!

Her også (http://www.youtube.com/watch?v=IR_DHWb0FGE


Vil du evnt ta boten Brann kommer til å få om en blusser? Er ikke snakk om noen tusen lapper! Er snakk om ganske mange lapper!
Blussing under kontrolerte forhold og når det er godkjent på forhånd er helt iorden!



Hadde vi vært ti stykker hadde eg ikke hatt noen problemer med å splitte boten. Men eg hadde aldri tatt den alene (og som nevnt hadde eg aldri blusset alene heller).


Så du forresten videoene eg postet? Hva sier du til dem?


Uansett så er vi alle, eller i alle fall de fleste av oss, voksne mennesker som har blusset før. Vi vet at det blir et helvetes styr dersom vi skulle dumme oss ut.

branngirl85

Quote from: Helena M on July 01, 2013, 17:24:05 PM
Quote from: branngirl85 on July 01, 2013, 17:08:38 PM
Quote from: Helena M on July 01, 2013, 16:43:20 PM
Quote from: 1908 on July 01, 2013, 00:15:21 AM
Du kan jo prøve. Så teller du minutter etterpå hvor lenge du er inne på stadion....



Det var ikke akkurat responsen eg håpet på. Se bare på dette her (http://www.youtube.com/watch?v=mjgPEo9Q9Y0) Eg skjønner ikke hvorfor ikke VI kan få til dette!

Her også (http://www.youtube.com/watch?v=IR_DHWb0FGE


Vil du evnt ta boten Brann kommer til å få om en blusser? Er ikke snakk om noen tusen lapper! Er snakk om ganske mange lapper!
Blussing under kontrolerte forhold og når det er godkjent på forhånd er helt iorden!



Hadde vi vært ti stykker hadde eg ikke hatt noen problemer med å splitte boten. Men eg hadde aldri tatt den alene (og som nevnt hadde eg aldri blusset alene heller).


Så du forresten videoene eg postet? Hva sier du til dem?


Uansett så er vi alle, eller i alle fall de fleste av oss, voksne mennesker som har blusset før. Vi vet at det blir et helvetes styr dersom vi skulle dumme oss ut.

Helena M

Quote from: branngirl85 on July 01, 2013, 17:29:42 PM
Quote from: Helena M on July 01, 2013, 17:24:05 PM
Quote from: branngirl85 on July 01, 2013, 17:08:38 PM
Quote from: Helena M on July 01, 2013, 16:43:20 PM
Quote from: 1908 on July 01, 2013, 00:15:21 AM
Du kan jo prøve. Så teller du minutter etterpå hvor lenge du er inne på stadion....



Det var ikke akkurat responsen eg håpet på. Se bare på dette her (http://www.youtube.com/watch?v=mjgPEo9Q9Y0) Eg skjønner ikke hvorfor ikke VI kan få til dette!

Her også (http://www.youtube.com/watch?v=IR_DHWb0FGE


Vil du evnt ta boten Brann kommer til å få om en blusser? Er ikke snakk om noen tusen lapper! Er snakk om ganske mange lapper!
Blussing under kontrolerte forhold og når det er godkjent på forhånd er helt iorden!



Hadde vi vært ti stykker hadde eg ikke hatt noen problemer med å splitte boten. Men eg hadde aldri tatt den alene (og som nevnt hadde eg aldri blusset alene heller).


Så du forresten videoene eg postet? Hva sier du til dem?


Uansett så er vi alle, eller i alle fall de fleste av oss, voksne mennesker som har blusset før. Vi vet at det blir et helvetes styr dersom vi skulle dumme oss ut.



Blussing på staddaen tenker eg ikke på no. Men eg håper vi kan ha mer organisert blussing når vi spiller hovedkamp (som mot rbk i fjor).


Det er på bortebane eg kunne tenkt meg mer blussing. Der er vi færre, og skulle vi blusse viser jo det bare at sikkerheten er for dårlig på den stadionenen vi er på og dermed får hemelaget boten innbiller eg meg.


Kan du henvise til kilder som bekrefter at folk ble skadet og at jakker ble ødelagt (sistnevnte totalt uviktig)? Eg var selv på kampen og hadde kompiser midt i rbk blussingen og eg hørte ingenting om skadde folk eller ødelagte jakker. Du ser jo selv hva vaktene gjorde når rbk begynte å blusse.

1908


Helena M


kabelmann

Quote from: Helena M on July 03, 2013, 23:04:35 PM


Er det like ålreit at de skader andre som at de skader seg selv... bare for at du skal ha det moro som fy?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Helena M

Quote from: kabelmann on July 03, 2013, 23:34:50 PM
Quote from: Helena M on July 03, 2013, 23:04:35 PM


Er det like ålreit at de skader andre som at de skader seg selv... bare for at du skal ha det moro som fy?



At folk skader seg er selvfølgelig ikke ålreit. Men sånne ting skjer. Folk dør nesten daglig i trafikken, skal vi forby alle å kjøre bil?


Eg tror ikke folk står med bluss opp i hverandres ansikt, og dermed må skadene være selvskyldte. Enten så kan folk bruke bluss og skade seg selv, eller så kan de som ikke kan å bruke bluss la være. Dette er jo selvfølgelig en risiko det enkelte individ må ta.


Eg stuper ikke fra ti meter selv om eg tør og selv om eg ser 12-åringer gjøre det. Eg vet at det er en stor risiko for at eg kan skade meg selv og derfor lar eg være.


1908

Godset fikk no 15.000 i bot i dag fordi de blusset mot Brann.. Skulle Helena få viljen sin om at vi skal blusse blandt folk så syns vi kan heller gi Helena de 15.000 i bot.. Er du ikke enig?

Ellers så tyder jo det jo klart at du er en person som kun tenker på deg selv og ikke noe annent/andre....

Helena M

Quote from: 1908 on July 03, 2013, 23:54:31 PM
Godset fikk no 15.000 i bot i dag fordi de blusset mot Brann.. Skulle Helena få viljen sin om at vi skal blusse blandt folk så syns vi kan heller gi Helena de 15.000 i bot.. Er du ikke enig?

Ellers så tyder jo det jo klart at du er en person som kun tenker på deg selv og ikke noe annent/andre....


Northside

Quote from: Ricky on July 04, 2013, 01:36:39 AM


Var det ikke i Hellas de valgte inn "Presidenter" i klubbene som var positiv til pyro? Dermed ingen konsekvenser når det blir fyrt. Og dersom alle klubbene er positive til pyro, så har de vel klart å dempe bøtene fra det Greske fotballforbundet. I grunn genialt.

Denne Helena M virker ikke å vite helt hva han/hun snakker om. Vi har no hadde mye pyro på våre kamper, sist borte mot Haugesund. Lillestrøm har ingenting utenom derbyet mot VIF i fjor hvor de klarte å ødelegge for alle som ønsker mildere regler i henhold til pyro. Om det er de du ser opp til, så lykke til.

Og når var du med Inter? Gruppene der er blant de dårligste i Italia, så akkurat det er ikke noe å skryte over. I tillegg har de veldig lite pyro om dagen, nettopp fordi det er så strenge regler etter dette Fossa del Tifoso - kortet ble innført. Rivalen AC Milan har langt mer pyro, men det vet du vel?

Godset fikk 15 000 i bot, mest sannsynlig lav bot fordi de ikke har noe pyro å vise til tidligere. Sist Brann fikk bot (husker ikke hva det var på) så henviste forbundet til tidligere hendelser helt tilbake til 2007-2008 sesongene og gav dermed Brann en høyere bot enn f.eks Godset fikk.
NFF burde komme på banen med tydelige bøtesatser, ellers kan du og de 9 andre som skal spleise på boten plutselig måtte betale 10 000kr hver for noen bluss!
Siste 12 eller 24 månedene burde være nok tilbakevirkende kraft.

Helena M

Quote from: Northside on July 04, 2013, 04:36:25 AM
Quote from: Ricky on July 04, 2013, 01:36:39 AM


Var det ikke i Hellas de valgte inn "Presidenter" i klubbene som var positiv til pyro? Dermed ingen konsekvenser når det blir fyrt. Og dersom alle klubbene er positive til pyro, så har de vel klart å dempe bøtene fra det Greske fotballforbundet. I grunn genialt.

Denne Helena M virker ikke å vite helt hva han/hun snakker om. Vi har no hadde mye pyro på våre kamper, sist borte mot Haugesund. Lillestrøm har ingenting utenom derbyet mot VIF i fjor hvor de klarte å ødelegge for alle som ønsker mildere regler i henhold til pyro. Om det er de du ser opp til, så lykke til.

Og når var du med Inter? Gruppene der er blant de dårligste i Italia, så akkurat det er ikke noe å skryte over. I tillegg har de veldig lite pyro om dagen, nettopp fordi det er så strenge regler etter dette Fossa del Tifoso - kortet ble innført. Rivalen AC Milan har langt mer pyro, men det vet du vel?

Godset fikk 15 000 i bot, mest sannsynlig lav bot fordi de ikke har noe pyro å vise til tidligere. Sist Brann fikk bot (husker ikke hva det var på) så henviste forbundet til tidligere hendelser helt tilbake til 2007-2008 sesongene og gav dermed Brann en høyere bot enn f.eks Godset fikk.
NFF burde komme på banen med tydelige bøtesatser, ellers kan du og de 9 andre som skal spleise på boten plutselig måtte betale 10 000kr hver for noen bluss!
Siste 12 eller 24 månedene burde være nok tilbakevirkende kraft.



Var det virkelig pyro borte mot Haugesund?



Og når det kommer til Inter, italiensk fotball og blussing i serie A trenger du ikke konfrontere meg. I en alder av 22 har eg vært på 11 Inter kamper i Italia, både på heme og bortebane, og eg følger hver eneste runde når serie A spilles.


Og når du presterer å kalle supportergruppen til Inter for blant de dårligste i Italia beviser du bare at du ikke har helt kontroll. I Italia er det mye pyro hver eneste runde, og det har vært mange tilfeller av at kampene er blitt stoppet fordi det blir for mye pyro og røyk (kampene startes da igjen når dette har roet seg).

Men selvfølgelig er det ikke mye pyro på kampene som spilles på dagtid. Og hvorfor det vet du vel.

Helena M

Quote from: Northside on July 04, 2013, 04:36:25 AM
Quote from: Ricky on July 04, 2013, 01:36:39 AM


Godset fikk 15 000 i bot, mest sannsynlig lav bot fordi de ikke har noe pyro å vise til tidligere. Sist Brann fikk bot (husker ikke hva det var på) så henviste forbundet til tidligere hendelser helt tilbake til 2007-2008 sesongene og gav dermed Brann en høyere bot enn f.eks Godset fikk.
NFF burde komme på banen med tydelige bøtesatser, ellers kan du og de 9 andre som skal spleise på boten plutselig måtte betale 10 000kr hver for noen bluss!
Siste 12 eller 24 månedene burde være nok tilbakevirkende kraft.



Eg bare sier det, og eg tror du er enig i at det blir langt bedre stemning og et bedre trøkk hvis vi skulle blusse på kamp.


Engen og RBK blusser jo i jevne mellomrom og de får bøter, men de gir seg ikke av den grunn.



Men eg kommer jo ingen vei med dette, så det er vel egentlig bare å legge saken død.

Paikjetil

Kan ikke noen bare gi jenten et bluss og la det stå til..

krøvel vellevold

Jeg er mer bekymret for vår vokale støtte gjennom 90 minutter, enn noen pyrogreier som varer i ett minutt før kampen.

Det er den vokale støtten - ikke det visuelle - som er viktigst.
Det er det som skjer i 90 minutter under kampen - ikke i ett minutt før kampen - som er viktigst.

Det visuelle er selvsagt en ekstra bonus, men førsteprioritet må være å få på plass det vokale. Det var ikke på plass mot Ulf i hvert fall!
Legg ned hele klubben!

Yngve


Falkman

July 04, 2013, 14:42:28 PM #324 Last Edit: July 04, 2013, 14:52:40 PM by Falkman
Quote from: krøvel vellevold on July 04, 2013, 13:54:07 PM
Jeg er mer bekymret for vår vokale støtte gjennom 90 minutter, enn noen pyrogreier som varer i ett minutt før kampen.

Det er den vokale støtten - ikke det visuelle - som er viktigst.
Det er det som skjer i 90 minutter under kampen - ikke i ett minutt før kampen - som er viktigst.

Det visuelle er selvsagt en ekstra bonus, men førsteprioritet må være å få på plass det vokale. Det var ikke på plass mot Ulf i hvert fall!


Godt poeng. fyrverkeri er fint å se på, og sikkert gøy å holde på med, for folk som tiltrekkes av røyk og flammer. men er lite viktig når alt komme til alt. veldig lite viktig, faktisk.

1908

Helena, kan ikke du ta med en bluss mot rbk da? Så får du det som du vil...... Eller tør du ikke??

Helena M

Quote from: 1908 on July 04, 2013, 17:51:47 PM
Helena, kan ikke du ta med en bluss mot rbk da? Så får du det som du vil...... Eller tør du ikke??



Til et innlegg over her er eg ikke jente.



Men nei, eg blusser ikke alene. Ikke fordi eg er redd for å få bot, men eg er redd at eg som eneste blusser midt i Bataljonen får kjeft av mine medsupportere rundt meg. Det hadde jo vært flaut.


Men men, man bøyer seg for flertallet.

Helena M

Quote from: krøvel vellevold on July 04, 2013, 13:54:07 PM
Jeg er mer bekymret for vår vokale støtte gjennom 90 minutter, enn noen pyrogreier som varer i ett minutt før kampen.

Det er den vokale støtten - ikke det visuelle - som er viktigst.



Her har du selvsagt helt rett. Men tror du ikke folk på staddaen blir litt giret når de ser røyk og bluss?



Ikke vet eg, men eg tror det ville hatt en positiv effekt på resten av gjengen på staddaen.

1908

Tror du få leve med troen jeg.. Kanskje det beste du gjør.....

Northside

Quote from: Helena M on July 04, 2013, 12:58:37 PM
Og når det kommer til Inter, italiensk fotball og blussing i serie A trenger du ikke konfrontere meg. I en alder av 22 har eg vært på 11 Inter kamper i Italia, både på heme og bortebane, og eg følger hver eneste runde når serie A spilles.

Og når du presterer å kalle supportergruppen til Inter for blant de dårligste i Italia beviser du bare at du ikke har helt kontroll. I Italia er det mye pyro hver eneste runde, og det har vært mange tilfeller av at kampene er blitt stoppet fordi det blir for mye pyro og røyk (kampene startes da igjen når dette har roet seg).

Men selvfølgelig er det ikke mye pyro på kampene som spilles på dagtid. Og hvorfor det vet du vel.


Curva Nord var blant en av få som fulgte de nye reglene samtidig som resten av den Italienske scenen protesterte, derfor er Inter sine Ultras lite populær i Italia. Ikke er de særlig god heller sammenlignet med Lazio, Pescara, Roma, Milan, Napoli, Juve, Palermo, Genoa, Sampdoria og flere.
Sjekk selv bildegalleriet:
http://www.curvanordmilano.net/pub/curva/modules.php?set_albumName=coreografie-2012-13&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php&page=1

Stikk innom ultras-tifo.net, der postes det bilder fra alle rundene i Italia dersom du ønsker å se hva andre grupper finner på.

Nå kan derimot ikke Italia sammenlignes med Norge, da det er en god del flere supportere på tribunene i Italia. I tillegg har pyro på kampene der nærmest vært tradisjon siden de første gruppene ble dannet på 60-tallet.

RBK har brukt veldig lite pyro. Mindre enn oss de siste sesongene. De fyrte bra i Aalesund grunnet protest mot NFF, men det gikk jo rimelig dårlig grunnet vaktene/politiet sin inntreden. I tillegg begynte noen klær å brenne, noe som førte til besøk på legevakten for de uheldige. Vår pyro samme runden ble stoppet nettopp på grunn av amatørmessige fyringen til RBK. Regner med du vet dette, siden du er så giret på pyro. Men vi hadde i det minste pyro i cupen den samme uken.

Engen har fyrt en del ja. De fikk i tillegg 100 000kr i bot sist...

Krøvel og flere. Ofte bruker pyro i utlandet til å fyre i gang stemningen på tribunen når det er dødt. Sånn sett hjelper gjerne pyro det vokale.
For oss i Norge (tifo-gruppen) så er det vel mest for å lage en god ramme ved innmarsj.
Se bare på Tijan Jaiteh sin reaksjon her ved innmarsj:
https://www.youtube.com/watch?v=BUYeB1W9GQ0

Og til slutt Helena M: Det hjelper ikke å sitte her på nett for å få til noe på tribunen. Meng deg heller i de miljøene som eksisterer.

Klaus_Brann

Blir ikke mer magisk enn den innmarsjen, med blinkere og bluss.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


1908

Men da står vell du klar med bluss til rbk kampen da ;)

Helena M

July 15, 2013, 22:17:20 PM #333 Last Edit: July 15, 2013, 22:22:23 PM by Helena M
Som eg har sagt mange ganger før så stiller eg gladelig opp med bluss så lenge eg slipper og stå der aleine. Eg er ikke redd for å få bot, eg er heller ikke redd for at Brann skal få en bot, men eg er redd det blir sutring av de rundt meg rettet mot meg. Det finnes vel knapt noe som er flauere enn det.


Men mot Rosenborg kan vi vel kanskje søke om å få blusse under de riktige omstendighetene? Det er tross alt et stort oppgjør, med mye historie og mye rivalisering. To topplag som sikkert hanker store mengder med tv-seere.


Som det sto på nrk.no i dag: "" Dette sto skrevet i samband med at Viking fikk bot for blussing i kampen mot Sandnes Ulf i slutten av mai tror eg.

Denne artikkelen ble lagt ut i dag faktisk. Her er lenken: http://www.nrk.no/rogaland/viking-far-bot-for-bluss-av-nff-1.11134193



Eg husker ikke om det var Engen eller Lillestrøm, men de starter kronerulling på et av deres forum da en enkelt supporter hadde fått en bot på 4500,- eller noe i den duren. Og det ble vel samlet inn rundt 3000,- kr, ikke værst.


Et godt opplegg.



Gamle tanter og folk som ikke liker liv, leven og stemning kan da sette seg en annen plass enn på Frydenbø/Hansa.



Tippeligaen har jo bluss og pyro med i sin introduksjon av Tippeligaen på TV det synst eg er helt på trynet.

Helena M


Northside

Du har ikke fått med deg at NFF har endret alt av pyro-regler denne sesongen?

Samle inn 3000kr i bot hjelper lite hvis det lander en regning på 50 000kr i postkassen din.

Helena M

En normal supporter som meg får ikke en så høy bot.


Får du en sånn bot har vel i tillegg til å blusse, kastet ting og tang på banen og oppsøkt / deltatt / startet slagsmål.



Nå kjenner eg ikke regelverket hundre prosent, men det er da latterlig om nrk skulle oppgi usann informasjon om nøffs regelverk.



branngirl85

Quote from: Helena M on July 16, 2013, 11:36:33 AM
En normal supporter som meg får ikke en så høy bot.


Får du en sånn bot har vel i tillegg til å blusse, kastet ting og tang på banen og oppsøkt / deltatt / startet slagsmål.



Nå kjenner eg ikke regelverket hundre prosent, men det er da latterlig om nrk skulle oppgi usann informasjon om nøffs regelverk.





Det er like sannsynlig at du kan få en bot på 50000 som at du får en bot på 3000! Jeg tror du skal sette deg  ned å lese regelverket skikkelig!

Helena M

Eg skal ta og sette meg inn i regelverket ja. Men en så høy bot som 50 000 får aldri eg om eg skulle tent to bluss ved innmarsj og thats it.


Fikk Brann bot for blussingen i Haugesund? Var dette noe Bataljonen var i overenstemmelse med eller var det et enkeltmannsforetak?

branngirl85

Quote from: Helena M on July 16, 2013, 11:49:31 AM
Eg skal ta og sette meg inn i regelverket ja. Men en så høy bot som 50 000 får aldri eg om eg skulle tent to bluss ved innmarsj og thats it.


Fikk Brann bot for blussingen i Haugesund? Var dette noe Bataljonen var i overenstemmelse med eller var det et enkeltmannsforetak?


Hva vet du om hvilen bot du kommer til å? Ingenting! Det er like sannsynlig at du får en bot på 50000 som at du kan få en bot på 3-4000!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Northside

Blusset i Haugesund hadde ikke Bataljonen eller BGG noe med. Bot har ikke kommet enda, vet ikke om kampdelegat observerte det og noterte det i rapporten.

Brann nærmer seg 50 000 - klassen i bøter. Klubben har tidligere truet med å gi en slik bot videre til eventuell synder. Om det er juridisk mulig er jeg usikker på, men klubben mener de kan gjøre det.

Så ivrig som du er på pyro fronten trodde jeg i det minste du hadde fått med deg at NFF fjernet "gode" vi har hatt angående pyro siste årene. Les her:
http://www.bgg08.com/index.php/8-news/18-nff-opprettholder-forbud-mot-pyro-pa-tribunen

3000kr får du neppe i bot av politiet. Stort sett i Norge gir de rundt 10 000kr til enkeltpersoner for blussing.
NFF gir stort sett bøter uavhengig av mengden pyro, de bryr seg mer om det er brukt pyro ulovlig siste 10 årene. Da har nettopp Krøvel et poeng. Skal det gjøres bør det gjøres skikkelig. RBK i fjor var ok, mye pyro der.

Du påstår mye, men virker å vite ganske lite om hva det går i...

Hansakongen

Quote from: Northside on July 16, 2013, 14:16:40 PM
Blusset i Haugesund hadde ikke Bataljonen eller BGG noe med. Bot har ikke kommet enda, vet ikke om kampdelegat observerte det og noterte det i rapporten.




Tror nok det må ha vært noen i casuals miljøet som blusset i haugesund, ut fra sånn jeg oppfattet denne situasjonen forflyttet en liten gruppe rett før avspark til en annen plass på tribunen slik at ikke politi og vekter kunne se hvem som fyrte avgårde blussen siden de slapp den rett ned på bakken med en gang.

Helena M

Quote from: branngirl85 on July 16, 2013, 13:38:43 PM
Quote from: Helena M on July 16, 2013, 11:49:31 AM
Eg skal ta og sette meg inn i regelverket ja. Men en så høy bot som 50 000 får aldri eg om eg skulle tent to bluss ved innmarsj og thats it.


Fikk Brann bot for blussingen i Haugesund? Var dette noe Bataljonen var i overenstemmelse med eller var det et enkeltmannsforetak?


Hva vet du om hvilen bot du kommer til å? Ingenting! Det er like sannsynlig at du får en bot på 50000 som at du kan få en bot på 3-4000!




Er det like sannsynlig at eg får en bot på femti tusen som at eg får en bot på mellom fem og ti tusen?



Les ka du skriver før du trykker legg til innlegget.

Helena M

July 16, 2013, 17:51:31 PM #344 Last Edit: July 17, 2013, 00:10:45 AM by Helena M
Quote from: krøvel vellevold on July 16, 2013, 14:04:47 PM



Eg er enig i at det er bedre med mange, men med et noen øl innabords (dog ikke nødvendig) og tre, fire bluss tror eg en gjeng på ti, femten stykker kunne kost seg voldsomt på bortbane. Om de deler mitt syn på det, kanskje ikke ditt. Eg synest det er stemningsskapende som bare det. Men no er vi vel alle forskjellige.


Eg synst no at sjøl om blussing ser best ut i mørket så er det likevel fett og se på når det er dagslys i tillegg til at det skaper en god stemning blandt publikum og spillere!


Hemekampen mot Tromsø i fjor var magisk.

Helena M

Quote from: Northside on July 16, 2013, 14:16:40 PM
Du påstår mye, men virker å vite ganske lite om hva det går i...



Akkurat hvordan Brann ligger an når det gjelder bot vet eg ikke nei, uten at eg har påstått noe heller.


Lovverket til NøFF har eg heller aldri lest (satt meg inn i). Men når NRK skriver følgende "Det understrekes uttrykkelig at pyroteknikk kun kan benyttes av hjemmelagets supportere etter bestemte retningslinjer, heter det i forbundets reglement" og poster det (i går) hadde eg faktisk trodd at de ikke skrev løgner.


Men en bot på femti tusen kroner tror eg aldri at en normal supporter (ikke casual etc) hadde fått. Med mindre klubben hadde fått en slik bot for så å videresendt den til enkeltpersoner, noe eg ser på som svært usannsynlig.


Eg skrev og at en supporter i Klanen hadde fått en bot på fem eller seks tusen for tre eller fire bluss pluss noen røykbomber. Han samlet inn en del av beløpet ved at medlemmer i Klanen betalte ham da han la ut kontonummer på forumet.


NøFF er helt tragiske, men hvis en liten gjeng smeller opp noen bluss så tror eg at en bot mellom fem og femten tusen er det mest realistiske. At boten skal komme opp i femti tusener for meg helt hinsides.


Rett meg hvis eg tar feil, men Engen og LSK fikk vel henholdsvis hundrede tusen og syttifem tusen i bot etter bråket på Ullevaall for ikke lenge siden. Det kan ikke sammenlignes om en gjeng på noen få individer fyrer opp fem stk bluss.


1908

Hvis Brann får bot for blussing i Haugesund vil den ende på 15.000 vil jeg tro.. De fleste andre klubber har fått den summen i bot for bluss/røyk..

Hansakongen

Quote from: 1908 on July 16, 2013, 18:07:22 PM
Hvis Brann får bot for blussing i Haugesund vil den ende på 15.000 vil jeg tro.. De fleste andre klubber har fått den summen i bot for bluss/røyk..


Hvis man blusser kjeldent under kontrollerte former men vis man gjør det over en vis grense med massiv blussing i enkelte kamper kan boten bli der etter. vist jeg ikke husker helt feil fikk vel vif og lsk stor bot for par år siden i +/- 100 k klassen vist jeg ikke husker feil

Helena M

Quote from: Hansakongen on July 16, 2013, 21:35:22 PM
Quote from: 1908 on July 16, 2013, 18:07:22 PM
Hvis Brann får bot for blussing i Haugesund vil den ende på 15.000 vil jeg tro.. De fleste andre klubber har fått den summen i bot for bluss/røyk..


vist jeg ikke husker helt feil fikk vel vif og lsk stor bot for par år siden i +/- 100 k klassen vist jeg ikke husker feil



Bot Engen: 100 000 kr. Bot LSK: 75 000.


Men glem ikke at det ble kastet mye bluss på banen.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Go Up