• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tips til tifo-gruppen

Started by HansaInferno, January 15, 2008, 13:35:28 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

1908

Om det er så gøy, så kan vi vell sende boten på 60.000 til deg da?

Markmus

Ka du ve?


Lister

Fortsatt bedre enn å låne memeflaggene til stormen.
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Quote from: 1908 on March 27, 2012, 22:10:16 PM
Om det er så gøy, så kan vi vell sende boten på 60.000 til deg da?


Jeg tillater meg å ha min mening om saken, ser ikke helt hvorfor jeg skulle ta regningen for det?
Men det er kanskje greiest at vi følger alle regler til punkt og prikke slik NFF vil ha det, da blir det morsomt på tribunene i fremtiden.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on March 27, 2012, 22:11:28 PM
Ang. de svarte, røde og hvite flaggene, så mener jeg å huske at en eller annen (LarsØien?) fikk laget en del flagg før en LSK-kamp for et eller to år siden.

edit: Merkelig ting å huske for øvrig.


Stemmer det. Han var forkjemper for at det var kult.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Ligger det en post for Supprterbøter i Branns budsjett?
Ka du ve?

osoerli

Quote from: Klaus_Brann on March 28, 2012, 00:03:35 AM
Quote from: 1908 on March 27, 2012, 22:10:16 PM
Om det er så gøy, så kan vi vell sende boten på 60.000 til deg da?


Jeg tillater meg å ha min mening om saken, ser ikke helt hvorfor jeg skulle ta regningen for det?
Men det er kanskje greiest at vi følger alle regler til punkt og prikke slik NFF vil ha det, da blir det morsomt på tribunene i fremtiden.


Om me vil at Brann skal stÃ¥ best mogleg økonomisk rusta til Ã¥ kjøpa og løna gode spelarar, reisa pÃ¥ gode treningsleirar, ansetta gode trenarar, osb, sÃ¥ er nok det det greieste ja.  Det er iallefall morsomt nok for meg.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Utmedsnolken

Ser man bort ifra alle reglene, så er det klart bluss er tøft, men ikke når de ligger på bakken.
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on March 28, 2012, 01:16:58 AM
Quote from: Klaus_Brann on March 28, 2012, 00:03:35 AM
Quote from: 1908 on March 27, 2012, 22:10:16 PM
Om det er så gøy, så kan vi vell sende boten på 60.000 til deg da?


Jeg tillater meg å ha min mening om saken, ser ikke helt hvorfor jeg skulle ta regningen for det?
Men det er kanskje greiest at vi følger alle regler til punkt og prikke slik NFF vil ha det, da blir det morsomt på tribunene i fremtiden.


Om me vil at Brann skal stÃ¥ best mogleg økonomisk rusta til Ã¥ kjøpa og løna gode spelarar, reisa pÃ¥ gode treningsleirar, ansetta gode trenarar, osb, sÃ¥ er nok det det greieste ja.  Det er iallefall morsomt nok for meg.


Ja, de vil nok slite med å hente spillere i fremtiden om de må ut med hele 60.000 kroner for ulovlig blussing i løpet av en sesong.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Larsi Ã?en

March 28, 2012, 21:34:54 PM #260 Last Edit: March 28, 2012, 21:37:45 PM by Larsi Ã?en
Quote from: Markmus on March 27, 2012, 22:11:28 PM
Ang. de svarte, røde og hvite flaggene, så mener jeg å huske at en eller annen (LarsØien?) fikk laget en del flagg før en LSK-kamp for et eller to år siden.

edit: Merkelig ting å huske for øvrig.



Ja. Jeg som lager masse flagg. Både røde og hvit, og rød, hvit og SVART. Fordi jeg mener det er en del av Brann sine farger, og det ser heftig ut. 

Til The Rock: Slutt med det keiser-flagg tingene. Det er samme farger, men det er alt. Uansett, dette er på høykant, og har ingen politiske formål.  Lag ca. 40 flagg, store og små. Jeg tar med det på en god del kamper, og folk bruker det, og leverer det inn. De som mener svart ikke er en del av fargene, bruker de ikke, så lett er det. Folk kommer jo bort og spørr om de kan få låne dem, så "folket" vil ha det. Bare noen her inne på forumet som ikke liker svart..

Tenker på å ta litt ansvar. Det er ikke bare bataljonen og tifo-gruppa som trenger å gjøre ting. Det går ann å gjøre noe annet enn å tenke på en ide, og sende dem videre til andre..  Hint til andre her inne?..
Opp med det flagget!

krøvel vellevold

Det er for mye svart. Fargene skal være rangert i denne rekkefølgen: Rødt, hvitt, svart. Det blir feil med like mye svart som rødt.
Legg ned hele klubben!

Larsi Ã?en

March 28, 2012, 21:50:37 PM #262 Last Edit: March 28, 2012, 21:59:46 PM by Larsi Ã?en
For meg som bor på østlandet, er det naturlig med svart :)

Men som sagt har jeg laget røde og hvite flagg også.
Opp med det flagget!

1908

Quote from: krøvel vellevold on March 28, 2012, 21:37:55 PM
Det er for mye svart. Fargene skal være rangert i denne rekkefølgen: Rødt, hvitt, svart. Det blir feil med like mye svart som rødt.


Helt enig..

dudo

Hva har landsdelen med saken å gjøre?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: dudo on March 28, 2012, 22:48:42 PM
Hva har landsdelen med saken å gjøre?


"For meg som bor på østlandet, er det naturlig med svart" - kanskje etninsk sammensetning? Kanskje Brann har spelt oftere i svart austpå? Kanskje austlendingene er meir pessimistiske/ser svart på det?
GÃ¥ av.

Klaus_Brann

Det er vel bortedrakten han tenker på...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Quote from: Klaus_Brann on March 28, 2012, 20:53:32 PM
Quote from: osoerli on March 28, 2012, 01:16:58 AM
Quote from: Klaus_Brann on March 28, 2012, 00:03:35 AM
Quote from: 1908 on March 27, 2012, 22:10:16 PM
Om det er så gøy, så kan vi vell sende boten på 60.000 til deg da?


Jeg tillater meg å ha min mening om saken, ser ikke helt hvorfor jeg skulle ta regningen for det?
Men det er kanskje greiest at vi følger alle regler til punkt og prikke slik NFF vil ha det, da blir det morsomt på tribunene i fremtiden.


Om me vil at Brann skal stÃ¥ best mogleg økonomisk rusta til Ã¥ kjøpa og løna gode spelarar, reisa pÃ¥ gode treningsleirar, ansetta gode trenarar, osb, sÃ¥ er nok det det greieste ja.  Det er iallefall morsomt nok for meg.


Ja, de vil nok slite med å hente spillere i fremtiden om de må ut med hele 60.000 kroner for ulovlig blussing i løpet av en sesong.

SÃ¥ dette blir einaste gongen?
60.000 held vel omtrent til:
-Deltaking for guttelaget på Danacup eller Gothiacup.
-Strøm til varmekablane under plenen i ei veke.
-Reise til 1 bortekamp for heile A-laget.
-1 månadsløn til Fredrik Haugen.
Det tilsvarer også salg av ca. 30 partoutkort på det nye free-seating-feltet, eller inntektene frå ca. 400 enkeltbillettar.
Bluss i vei!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on March 29, 2012, 09:44:18 AM
Quote from: Klaus_Brann on March 28, 2012, 20:53:32 PM
Quote from: osoerli on March 28, 2012, 01:16:58 AM
Quote from: Klaus_Brann on March 28, 2012, 00:03:35 AM
Quote from: 1908 on March 27, 2012, 22:10:16 PM
Om det er så gøy, så kan vi vell sende boten på 60.000 til deg da?


Jeg tillater meg å ha min mening om saken, ser ikke helt hvorfor jeg skulle ta regningen for det?
Men det er kanskje greiest at vi følger alle regler til punkt og prikke slik NFF vil ha det, da blir det morsomt på tribunene i fremtiden.


Om me vil at Brann skal stÃ¥ best mogleg økonomisk rusta til Ã¥ kjøpa og løna gode spelarar, reisa pÃ¥ gode treningsleirar, ansetta gode trenarar, osb, sÃ¥ er nok det det greieste ja.  Det er iallefall morsomt nok for meg.


Ja, de vil nok slite med å hente spillere i fremtiden om de må ut med hele 60.000 kroner for ulovlig blussing i løpet av en sesong.

SÃ¥ dette blir einaste gongen?
60.000 held vel omtrent til:
-Deltaking for guttelaget på Danacup eller Gothiacup.
-Strøm til varmekablane under plenen i ei veke.
-Reise til 1 bortekamp for heile A-laget.
-1 månadsløn til Fredrik Haugen.
Det tilsvarer også salg av ca. 30 partoutkort på det nye free-seating-feltet, eller inntektene frå ca. 400 enkeltbillettar.
Bluss i vei!


Det vet jeg selvfølgelig ikke, men kan ikke huske at vi fikk noen bøter for blussing i fjor, kanskje en?
Nå har vi forsåvidt heller ikke fått noen dom ennå?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Jeg syns det skal være nulltoleranse for alle aktiviteter som kan gi Brann bøter. Dersom man er uenig med reglene får man heller jobbe inn mot de som bestemmer. Vi kan tross alt lage mye stemning og ha det gøy uten at det må koste Brann penger.
Rød makt på Hansa

psv-hasund

Rosenborg fikk 25.000 i bot etter gjentatt blussing. Dette er første på lang tid og bør vel derfor bli lavere.

http://www.fotball.no/nff/Regler_og_retningslinjer/Beslutninger-fra-utvalg/2011/Bot-til-RBK/

Jeg vil heller ha ett litt "ulydig" publikum som skaper stemning og lidenskap, enn ett sponsor publikum som vi ser på landslaget og håndball tribunene som er mest opptatt av kubjeller og oktoberfest.


Nixon

Quote from: psv-hasund on March 29, 2012, 13:28:09 PMJeg vil heller ha ett litt "ulydig" publikum som skaper stemning og lidenskap, enn ett sponsor publikum som vi ser på landslaget og håndball tribunene som er mest opptatt av kubjeller og oktoberfest.


Men hva er det egentlig som er ulovlig og som gir bøter? Det er vel bare bluss og å kaste ting inn på banen? Det burde da være mulig å styre unna dette og likevel ha en viss avstand til håndballpublikummet...
Rød makt på Hansa

osoerli

Quote from: psv-hasund on March 29, 2012, 13:28:09 PM
Rosenborg fikk 25.000 i bot etter gjentatt blussing. Dette er første på lang tid og bør vel derfor bli lavere.

http://www.fotball.no/nff/Regler_og_retningslinjer/Beslutninger-fra-utvalg/2011/Bot-til-RBK/

Jeg vil heller ha ett litt "ulydig" publikum som skaper stemning og lidenskap, enn ett sponsor publikum som vi ser på landslaget og håndball tribunene som er mest opptatt av kubjeller og oktoberfest.



Ser du ein motsetning mellom eit publikum som skaper stemning og lidenskap, og det å unngå bøter for SK Brann?
Synes du vi må ha ulovlige bluss for å ikkje framstå som sponsorpublikum med kubjeller og oktoberfest?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Northside

Quote from: Nixon on March 29, 2012, 13:37:40 PM
Men hva er det egentlig som er ulovlig og som gir bøter? Det er vel bare bluss og å kaste ting inn på banen? Det burde da være mulig å styre unna dette og likevel ha en viss avstand til håndballpublikummet...


Stabæk har fått bot for bannere.
Vi har fått trekk i fair play poeng grunnet banner mot NFF.
Det er blitt gitt bøter og advarsler grunnet litt tifo er havnet på banen og dermed utsatt TV-sendt kamp med 1min.
Grunnet det jeg skrev over ble cupfinale-Tifoen vår nektet rett før kampstart, noe som kostet OSS flere tusen kroner og arbeidstimer.

Skal vi følge reglene til NFF helt etter punkt og prikke så kan vi vel heller ikke stå der det er seter?

Man burde heller jobbe for å gjøre pyro mer lovlig og senke bøtesatsene som er helt ekstrem for tiden. Litt røyk eller noen blinkere er ikke livsfarlig slik media og NFF får det til å fremstå.
Hadde man møttes på halvveien ville mye vært gjort angående pyro. Kastes derimot pyro mot andre supportere eller på banen, så burde bøtene vært kjørt rett i været. Samme gjelder raketter og disse små bombene som smeller midt blant folk på tribuner nedover Europa, slikt er farlig.

psv-hasund

Quote from: Nixon on March 29, 2012, 13:37:40 PM
Quote from: psv-hasund on March 29, 2012, 13:28:09 PMJeg vil heller ha ett litt "ulydig" publikum som skaper stemning og lidenskap, enn ett sponsor publikum som vi ser på landslaget og håndball tribunene som er mest opptatt av kubjeller og oktoberfest.


Men hva er det egentlig som er ulovlig og som gir bøter? Det er vel bare bluss og å kaste ting inn på banen? Det burde da være mulig å styre unna dette og likevel ha en viss avstand til håndballpublikummet...


Det er ikke sånn at de som får høyest og flest bøter er det beste publikummet. Det er derimot gjerne en sammenheng mellom de gruppene som bruker pyro og de gruppene som lager liv på et stadion. Det beste er at Brann slipper bøter, men jeg ofrer noen kroner i bøter for å ha grupperinger som lager stemning.

crm

Quote from: Larsi Ã?en on March 28, 2012, 21:34:54 PM
Tenker pÃ¥ Ã¥ ta litt ansvar. Det er ikke bare bataljonen og tifo-gruppa som trenger Ã¥ gjøre ting. Det gÃ¥r ann Ã¥ gjøre noe annet enn Ã¥ tenke pÃ¥ en ide, og sende dem videre til andre..  Hint til andre her inne?..


Bra, sånn skal det være!

NB! Har ikke reagert på svartfargen på flaggene, det ser kult ut det.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Utmedsnolken

Quote from: psv-hasund on March 29, 2012, 13:28:09 PM
Rosenborg fikk 25.000 i bot etter gjentatt blussing. Dette er første på lang tid og bør vel derfor bli lavere.

http://www.fotball.no/nff/Regler_og_retningslinjer/Beslutninger-fra-utvalg/2011/Bot-til-RBK/

Jeg vil heller ha ett litt "ulydig" publikum som skaper stemning og lidenskap, enn ett sponsor publikum som vi ser på landslaget og håndball tribunene som er mest opptatt av kubjeller og oktoberfest.




hvor mye stemning og lidenskap får man av å tenne to-tre bluss og så legge de på bakken fordi ingen tør å bli observert med de? Mye røyk og hoderisting fra alle rundt som synes stuntet ser ganske tåpelig ut
"og der snubler Sæternes igjen"

Lister

Røyk fra bakken ser bra ut hvis du i tillegg bruker blinkere.

Det er fullt mulig å gjøre god tifo både trygt og "lovlig nok til å ikke få bot for det"-lovlig.
Guinness - Makes you drunk

Utmedsnolken

Quote from: Lister on April 11, 2012, 12:45:39 PM
Røyk fra bakken ser bra ut hvis du i tillegg bruker blinkere.

Det er fullt mulig å gjøre god tifo både trygt og "lovlig nok til å ikke få bot for det"-lovlig.


Men hvis man vil ha røyk, så er det ikke noe poeng å bruke bluss. Har jo røykbomber til det.  Sikkert billigere bot for bruk av de også
"og der snubler Sæternes igjen"

osoerli

Forslag til banner 16. mai:

-VI ER VESTLANDETS KLOVNER-
OG VI KJEDER OSS SKARSFJORD
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on May 09, 2012, 07:42:49 AM
Forslag til banner 16. mai:

-VI ER VESTLANDETS KLOVNER-
OG VI KJEDER OSS SKARSFJORD


Heller en annen kamp i så fall.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Onside !!!

Quote from: Klaus_Brann on May 12, 2012, 01:59:30 AM
Quote from: osoerli on May 09, 2012, 07:42:49 AM
Forslag til banner 16. mai:

-VI ER VESTLANDETS KLOVNER-
OG VI KJEDER OSS SKARSFJORD


Heller en annen kamp i så fall.


I en annen kamp ja! Men hadde vært nok med "SKARSFJORD: VI KJEDER OSS!"

Klaus_Brann

Quote from: Onside !!! on May 12, 2012, 23:49:20 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 12, 2012, 01:59:30 AM
Quote from: osoerli on May 09, 2012, 07:42:49 AM
Forslag til banner 16. mai:

-VI ER VESTLANDETS KLOVNER-
OG VI KJEDER OSS SKARSFJORD


Heller en annen kamp i så fall.


I en annen kamp ja! Men hadde vært nok med "SKARSFJORD: VI KJEDER OSS!"


Ja, definitivt materiale for tifo-gruppen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Jeg kjedet meg lite i går. Var faktisk den mest underholdene fotballdagen jeg kan huske.
Tiocfaidh ár lá

hansastril

Postet for så vidt i kamp tråd også, men hadde vært genialt å lagt tifo om bonde streiken. Evnt. sang.
Stolt og kry

osoerli

VI HAR IVERKSATT LOCKOUT MOT BONDELAGET SOGNDAL
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Blir det skrivefeil i dag?
Legg ned hele klubben!

Northside

Niks. Som jeg lovet ville det ikke bli laget Tifo som innholder ord og tekster.

dudo

Man kan fortsatt fargelegge utenfor streken!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

GÃ¥ av.

Markmus

Rimelig heftig den "tifoen" en fallskjermhopper hadde over Skien i dag :P
Ka du ve?

osoerli

Det må vel bli stort banner heime mot Haugesund:

VELKOMMEN HEM

skulle vel klare seg.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Rød makt på Hansa

dudo

«Stefania (eller hva hun heter) - erkebergenser» Det i parentes skal selvsagt med.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

July 29, 2012, 20:26:30 PM #294 Last Edit: July 29, 2012, 20:28:35 PM by Spelaren
<3 Stephanie <3  ;D ;D

Men seriøst, det er kanskje det heldigste kvinnebekjentskapet til ein Brann-spelar i moderne historie. Ho har visst to døtre frå før, så det hadde blitt vanskelig å bli med Erik over halve Europa på jakt etter klubber å slå konkurs.
GÃ¥ av.

Markmus

Hadde vært meget vittig med en Stephanie-tifo ;D
Ka du ve?

Larsi Ã?en

et lite one-time slogan er klart. Glemte kona hans :/
Opp med det flagget!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Northside

"21 års erfaring vs 6 års (u)erfaring - fair?"

osoerli

Banner til Ulf-kampen:

LOJALITET = SPILLETID
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Go Up