• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tips til tifo-gruppen

Started by HansaInferno, January 15, 2008, 13:35:28 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

HansaInferno

Hva med å lage et banner eller to som kan henges opp ved inngangen til Goodison med skriften "syng for Brann"? Bare sånn at folk får det inn at det er viktig med steming også, at vi ikke bare er turister som er der for å drikke... Hadde vært flaut med 3000 på tribunene og piss-steming.
Breiflabben, baby!

tippetuppen

syng for Brann og hold klappingen utenfor
E det så nøye då

Nixon

Et banner vil ha liten innvirkning.
Det som virkelig hadde hjulpet hadde vært litt organisering både når det gjelder hvor folk står og starting av sanger.
Og selvsagt måtehold med alkohol. Men det slaget er nok tapt på forhånd...
Rød makt på Hansa

Manx

Nå får jo alle setenr på bortekampen, så om det følges vil jo alle "syngende" bli spredd utover hele bortefeltet.
Bra blir det nok uansett!
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Klaus_Brann

Quote from: "Manx"Nå får jo alle setenr på bortekampen, så om det følges vil jo alle "syngende" bli spredd utover hele bortefeltet.
Bra blir det nok uansett!


Det får vi jo på en del andre arenaer og, men det har da aldri blitt fulgt, og jeg regner ikke med vi begynner med det nå heller.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: "Manx"Nå får jo alle setenr på bortekampen, så om det følges vil jo alle "syngende" bli spredd utover hele bortefeltet.


Jeg regner med at man følger vanlig borteturkotyme og stiller seg der man vil.
Rød makt på Hansa

HansaInferno

Ja, man kan ikke drive å følge seternr. det blir for dumt. Men hva med å prøve å samle de syngende mot midten? Tingen er den at man må få ut budskapet til de som drar. Jeg er ikke den som undervurerer folk, men veldig mange tenker tydeligvis ikke så mye på slikt, ikke før det eventuelt er for seint. Et banner med info er det jeg har i tankene. Hva med "de syngende stiller seg inn mot midten", bare noe folk kan lese og forstå. "Syng for Brann" er også noe jeg tror vil booste folk, siden det setter fokus på steming fra begynnelsen av kampen, jeg er sikker på at det har en merkbar effekt.
Breiflabben, baby!

C@Bøe_79

Mange av de jeg vet reiser er "sangere", og vil være med om det blir sunget..
Det vi ikke må glemme er at det synges mye mer i medgang enn motgang, og spiller Brann bra er det større sjans for god stemning..
Slik er publikummet til Brann, og litt glad for det..
Kunne vært mer sang, men glad vi ikke er noe "ultrasgruppe" som hopper og synger i 90min uansett kampforløp...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

SKBMiller

i denne kampen synes jeg vi skal være litt ultras som synger hele kampen uannsett hvordan det går. må være mulig å gjøre et untak for å hylle årets UEFA innsats =)

HansaInferno

Ja, jeg håper ikke at folk tror at vi skal klare å gå videre. Her er det hylling og festing og jalling hele veien. Jeg drar ikke bort der med armene i kross og forventer noe som helst. Jeg tror at folk vil gi litt faen i hvordan det går og heller vise at vi har mer en gode nok supportere ihvertfall. Vi taper 3-0 hjemme og går på en smell der vi taper 4-1 borte. Kommer folk til å holde kjeft og kanskje gå før kampen er ferdig selv om dette skulel skje? Neppe, det er ikke derfor vi er tilstede. Jeg var bla. i Brugge og forventet ikke noe som helst, men vi hadde da humør og det gikk jo veldig bra i tillegg :)
Breiflabben, baby!

Stoffi

Quote from: "C@Bøe_79"Mange av de jeg vet reiser er "sangere", og vil være med om det blir sunget..
Det vi ikke må glemme er at det synges mye mer i medgang enn motgang, og spiller Brann bra er det større sjans for god stemning..
Slik er publikummet til Brann, og litt glad for det..
Kunne vært mer sang, men glad vi ikke er noe "ultrasgruppe" som hopper og synger i 90min uansett kampforløp...


Vi er vel en 5-6 stykker som reiser over, og vi skal gaule/synge som vi aldri har gjort før. Vel, nesten.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

smaalanda

tips til tifo gruppen: skaff nytt lokale.

neida nå er jeg slem. bare tullet :))
KMO!!!

Klaus_Brann

Quote from: "C@Bøe_79"
Det vi ikke må glemme er at det synges mye mer i medgang enn motgang, og spiller Brann bra er det større sjans for god stemning..
Slik er publikummet til Brann, og litt glad for det..
Kunne vært mer sang, men glad vi ikke er noe "ultrasgruppe" som hopper og synger i 90min uansett kampforløp...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

smaalanda

INGEN tvil om at vårt alle største utviklingspotensiale ligger i å støtte laget i motgang! Kall det hva dere vil, men det er da laget trenger stemning og sang for å bite tennene sammen og prestere det lille ekstra.
KMO!!!

grei

Det var da meget god stemning sist vi var i Liverpool, uten at det forelÃ¥ noen syngekampanje og selv vi var sjanseløse pÃ¥ banen. Akkurat det gÃ¥r nok bra,   folk synes det er stort Ã¥ reise med et par tusen til England uansett, det er ingen som forventer Ã¥ gÃ¥ videre. Er mer bekymret for hvordan publikum etter hvert vil takle det som etter alle solemerker blir en solid nedtur av en 2008-sesong.

tintin

Quote from: "grei"Det var da meget god stemning sist vi var i Liverpool, uten at det forelÃ¥ noen syngekampanje og selv vi var sjanseløse pÃ¥ banen. Akkurat det gÃ¥r nok bra,   folk synes det er stort Ã¥ reise med et par tusen til England uansett, det er ingen som forventer Ã¥ gÃ¥ videre. Er mer bekymret for hvordan publikum etter hvert vil takle det som etter alle solemerker blir en solid nedtur av en 2008-sesong.


forklar, hvorfor blir det etter alle solemerker nedtur i 08? i utgangspunktet er vi bedre i bakre rekker med azar, joda vi har mistet andresen, men vi kan godt klare oss uten. og overgangsvinduet er fremdeles vidåpent, fremme er vi også bedre forspent, demba nyren er ,uten at eg har sett han, ganske så sikkert en god makker til helstad, og mest sannsynlig bedre enn bengt og helt sikkert bedre enn bjørnsson. så eg kjøper ikkje påstanden din!

Tifo:
Og der stopper vi den diskusjonen og beveger oss over til emnet tråden handler om.

krøvel vellevold

Etter dette blir mosaikktifo på Stadion aldri det samme:

http://youtube.com/watch?v=czb1TkSRc_Q&feature=related

Flere av de som deltar skal ha trent i dagesvis. Og nei; det er ikke storskjerm det du ser i bakgrunnen. Stemningen er så koreografert at jeg tror Kanaris har en finger med i spillet. Vi må også bli sånt kommunistland!
Legg ned hele klubben!

Janki

Quote from: "krøvel vellevold"Etter dette blir mosaikktifo på Stadion aldri det samme:

http://youtube.com/watch?v=czb1TkSRc_Q&feature=related

Flere av de som deltar skal ha trent i dagesvis. Og nei; det er ikke storskjerm det du ser i bakgrunnen. Stemningen er så koreografert at jeg tror Kanaris har en finger med i spillet. Vi må også bli sånt kommunistland!


Det går nå strengt tatt ann å lage 2 Mosaikk TIFOèr i ett også på stadion, men det blir nok inn i helvetes mye arbeid for TIFO gruppen og resultatet kan bli sånn ymse med henhold til at det ikke blir noen øving.

krøvel vellevold

Quote from: "Janki"
Quote from: "krøvel vellevold"Etter dette blir mosaikktifo på Stadion aldri det samme:

http://youtube.com/watch?v=czb1TkSRc_Q&feature=related

Flere av de som deltar skal ha trent i dagesvis. Og nei; det er ikke storskjerm det du ser i bakgrunnen. Stemningen er så koreografert at jeg tror Kanaris har en finger med i spillet. Vi må også bli sånt kommunistland!


Det går nå strengt tatt ann å lage 2 Mosaikk TIFOèr i ett også på stadion, men det blir nok inn i helvetes mye arbeid for TIFO gruppen og resultatet kan bli sånn ymse med henhold til at det ikke blir noen øving.


Holder at tre-fire stykker dukker opp på tifo-dugnad om fredagen, så lenge alle 17000 tilskuerne kommer på øving på Stadion fra 07 til 08 på kampdag.
Legg ned hele klubben!

Brann_ruler86

Quote from: "krøvel vellevold"Holder at tre-fire stykker dukker opp på tifo-dugnad om fredagen, så lenge alle 17000 tilskuerne kommer på øving på Stadion fra 07 til 08 på kampdag.


Tror vi hadde trengt en times øving for å få folk til å hive kasteruller på riktig tidspunkt...
GÃ¥ ta banen!

Myterious dr X

Vel, vil bare komme med et budskapsforslag til en TIFO i en av de første kampene på Brann stadion.
Noe ala: "KUNSTGRESS = SKAM"

Regner med de fleste er enig i at fotball skal spilles på gress, og ikke på plast.
Slik tar vi supportere et standpunkt på den saken før den er bestemt, så har sportsklubben enda et argument for naturgress.
Dr X

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Super Hasund

Gjerne et med KOM HEM PER OVE
La Folket Synge

*Feltz*


Markmus

Meget bra forslag fra osoerli.
Ka du ve?

krøvel vellevold

Quote from: osoerli on March 22, 2010, 08:46:24 AM

Men det må være i motsatt rekkefølge. Punchlinen må jo komme til sist. I hvert fall så lenge "xxx må gå" er det vanligste slagordet.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Enig med Krøvel. Løpe går foran gå. Det blir som med stein-saks-papir...
Rød makt på Hansa

osoerli

Med på den rekkefølgen.
For maks effekt kan den gjerne ligge over tribunen heile første omgang.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Larsi Ã?en

Opp med det flagget!

dePt

Suporterne skal stå
Styret må gå
Og spillerne må for faen løpe!

La oss ta med oss selv i kritikken!
Vi går fremmover på krykker, vi går frem på såre ben vi går fremmover i solskinn, vi går fremover i regn!

kjegil


dePt

Vi er nødt til å fyre oss opp skikkelig før mandagen. Håper TIFO også ser alvoret i den synkende interessen. Vi på hansa må også ta vår del av ansvaret. Vi skal liksom forestille en kjerne? Trykket var der tidvis under forrige hjemmekamp, men det var på langt nær godt nok. Vi er nødt til å holde lenger enn de første minuttene. Hvor ble de av ildskjelene som hevet stemmen da vi andre ble stille? Jeg savner dere...
Vi går fremmover på krykker, vi går frem på såre ben vi går fremmover i solskinn, vi går fremover i regn!

dudo

Full tenning for dePts forslag fra denne kanten.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kjegil

Viktig at supporterne står samlet og øver litt innflytelse. Det blir feil at et årsmøte bestående av mange klubbveteraner velger å være lojal mot sine venner i systemet, fremfor å gi oss et styre som gjør det mulig å skape et godt fotballag.

NÃ¥r det er sagt synes jeg forslagene overfor er passelige snille og passelig drepende pÃ¥ en og samme tid, samt humoristisk og intelligent. HÃ¥per virkelig jeg fÃ¥r se dette pÃ¥ Stadion. 

Markmus

Synes fortsatt at denne sangen fortjener et forsøk:

RBH du må gå
kem bestemmar; Store Stå.
Hele byen e' me
du får det faen ikkje te
Ka du ve?

dePt

March 22, 2010, 23:36:44 PM #35 Last Edit: March 22, 2010, 23:40:14 PM by dePt
Hvorvidt det kommer opp er opp til TIFO.
Mener også "de" burde vise litt handligskraft nå som vi pisses i fjeset.
Jeg har det vanskelig for å rette kritikk mot TIFO når jeg ikke har bidratt med den dritt selv.
Tror ikke jeg er alene med å mått gå litt i meg selv og min egen insats som suporter fra tribunen og fra godstolen hjemme. Det er VI som må skape engasjementet. Det er VI som må snu pekefingeren og slutte å klage over at engasjementet i bergen synker. Det blir for lett å skylde alt på manglende sportslig suksess og møkka spill på stadion. Vi svikter desverre også, og det må gjøres noe med.

Jeg har klokketro på at dersom vi går forran og viser at vi er villig til å ta i et tak, så følger spillerne på. Leve den 12. mann!


Edit: Denne bør trekkes frem nå.

Vi går fremover på krykker
Vi går frem på såre bein
Vi går fremover i solskinn
Vi går fremover i regn
Vi går frem, vi går frem
Gjennom sol og vind og vann
Vi går fremover for Bergen
og fremover for Brann

http://www.youtube.com/watch?v=9fUmv4_bxvg
begynder på rundt 1:30
Vi går fremmover på krykker, vi går frem på såre ben vi går fremmover i solskinn, vi går fremover i regn!

revert

Quote from: Markmus on March 22, 2010, 23:34:55 PM
Synes fortsatt at denne sangen fortjener et forsøk:

RBH du må gå
kem bestemmar; Store Stå.
Hele byen e' me
du får det faen ikkje te


kjegil

Quote from: revert on March 22, 2010, 23:46:09 PM
Quote from: Markmus on March 22, 2010, 23:34:55 PM
Synes fortsatt at denne sangen fortjener et forsøk:

RBH du må gå
kem bestemmar; Store Stå.
Hele byen e' me
du får det faen ikkje te



Antar at dette er melodien til kjør over pakke Bakke. Sitter som et skudd.


AndreasNV

March 23, 2010, 02:01:32 AM #38 Last Edit: March 23, 2010, 02:03:06 AM by AndreasNV
Jeg synes det er helt utrolig at det prioriteres sanger mot folk som ikke likes, foran folk som likes. Hvor er sangene om eksmpelvis Rudy, Guntveit, Jaiteh og Bjarnason?

Når det gjelder R. B.-H. har ikke jeg fulgt 100 % med, men den eneste tabben jeg kan se (og den var STOR) var å selge Helstad.
Hvordan Bruun-Hansen gikk fra å være en viktig faktor for gull i 2007, til hatet nå (selv av Davy), forstår jeg ikke. Noen har skylden for at det går dårlig nå, men det er ikke sikkert at det er EN person!

Tilgi ting som hører til i Roald Bruun-Hansen-tråden. Eller Positivitetstråden ...
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

Markmus

Quote from: AndreasNV on March 23, 2010, 02:01:32 AM
Hvordan Bruun-Hansen gikk fra å være en viktig faktor for gull i 2007


?? ;D

Du har jaggu rett, helt 100% har du ikke fulgt med.
Ka du ve?

Spelaren

Quote from: AndreasNV on March 23, 2010, 02:01:32 AM
(...)
Når det gjelder R. B.-H. har ikke jeg fulgt 100 % med, men den eneste tabben jeg kan se (og den var STOR) var å selge Helstad.
Hvordan Bruun-Hansen gikk fra å være en viktig faktor for gull i 2007, til hatet nå (selv av Davy), forstår jeg ikke. Noen har skylden for at det går dårlig nå, men det er ikke sikkert at det er EN person!
(...)


Eg har boldet det som er av interesse her. Roald overtok dette mannskapet stort sett forgylt frå Per Ove Ludvigsen.
GÃ¥ av.

AndreasNV

Den er grei, men da er det Per-Ove jeg ikke har fulgt med på, for jeg synes å huske at folk var misfornøyd med han og?
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

AndreasNV

Hva folk synes om folk og hvorfor er EN ting. Den VIKTIGE delen av innlegget var unasett dette:
Quote from: AndreasNV on March 23, 2010, 02:01:32 AM
Jeg synes det er helt utrolig at det prioriteres sanger mot folk som ikke likes, foran folk som likes. Hvor er sangene om eksmpelvis Rudy, Guntveit, Jaiteh og Bjarnason?
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

osoerli

Quote from: dePt on March 22, 2010, 23:07:30 PM
Suporterne skal stå
Styret må gå
Og spillerne må for faen løpe!

La oss ta med oss selv i kritikken!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

AndreasNV

Jeg støtter tifoen, og stemmer for at den ligger til etter første Brann-mål.
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

Nixon

Vel, jeg synes vi utvanner budskapet om vi skriver at supporterne skal stå på samme banner. Det har liksom ikke noe med saken å gjøre. Heller skikkelig fokus på det som er viktig!
Rød makt på Hansa

kabelmann

Støtter presidenten på denne. Den første linjen må gå.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Quote from: osoerli on March 23, 2010, 08:50:20 AM


Denne kan ligge over heile felt B og C i minst eit kvarter, eller til etter første Brannmål.

Det får man aldri til. Mange av oss har faktisk lyst til å se kampen. Eller skal vi være like uinteresserte i kampen som Kanari?
Legg ned hele klubben!

AndreasNV

Mindre størrelse og bare de to siste linjene er bedre, ja. Hva med et bevegelig banner, som de gigantiske draktene de har i England og Tyskland. Et som ikke er festet i noe. Så vi liksom bytter på å ikke få med oss kampen ...
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

osoerli

Quote from: krøvel vellevold on March 23, 2010, 09:58:44 AM
Quote from: osoerli on March 23, 2010, 08:50:20 AM


Denne kan ligge over heile felt B og C i minst eit kvarter, eller til etter første Brannmål.

Det får man aldri til. Mange av oss har faktisk lyst til å se kampen. Eller skal vi være like uinteresserte i kampen som Kanari?

FÃ¥r hÃ¥pa det blir scoring etter 5 minutt dÃ¥.  Ellers sÃ¥ fÃ¥r du ta med saks.
Eg skjønar det blir vanskeleg ja, men jo lenger det ligg, jo større sjanse for at styret skjønar me meiner alvor.  Og eit kvarters tid av ein kamp mot Sandefjord bør me vel kanskje kunna ofra.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Go Up