• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - FCK/Helsingborg

Started by peteE, January 14, 2008, 15:12:44 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brannesen

Quote from: "Alexåsane"såååå unødvendig å utvise han...


Helt enig...dommeren burde snakket med trenerne og kommet frem til en beslutning. Når han på birmingham grisetaklet Cipot ble vel han tatt av banen men de fikk sette innpå en ny...kunne gjort noe sånn her og. Begge lag er vel interessert i at motstanderen har alle elleve på banen vil jeg tro...
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

Alexåsane

ka det går i med den her dommeren da? dette gidder ikke eg å se på mer!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Snublefot

i all verden.. var jo selvsagt IDIOTI og felle solli så lenge etter at ballen er passert.. men ... rødt kort..


Tom C

Men fyttikatta så unøyaktig og halvhjertet av Brann. Er jo strengt tatt merkelig at det er FCK som kjører kampen med to mann mindre... Klamrer meg til håpet om at dette bare er pre-season giddalaushet... Men jeg hadde ærlig talt trodd at det var flere som ville vise seg frem og melde seg på for en plass mot Everton.

Når det gjelder det andre røde kortet, så er det helt greit spør du meg... Først holder han et livtak på Fakiri i 10 sekunder før han meier ned beina hans... deretter løper han rett etter Solli og klipper han ned bakfra uten noen som helst mulighet til å nå ballen. Soleklar sabotering. Helt grei spør du meg. Om det var gunstig med tanke på at begge lagene hadde hatt best av å trene 11 mot 11 er jo en annen diskusjon.
Aldri mer Obos....

Snublefot

faktisk.. når jeg ser hva røde kort nr 2 karen driver med.. først feier beina vekk fra Hassan når ballen er på vei vekk fra Hassan.. for så og løpe rett bort for å sparke ned solli mens ballen der og var veldig langt unna.. så fortjener faktisk svinet å bli vist ut.

han har ingen ting på den banen å gjøre.. men kunne i mine øyne da heller blitt bedt om å forlate banen, med beskjed til fck om å bytte inn en annen.. med andre ord.. "rødt kort" for spillerne. men ikke for laget.. alla birmingham kampen..

chris_henrik

Hjelpe meg, vi klarer ikke å domminere med to mann i overtall på slutten? Kan like godt trekke ned kappa-shortsen og bøye oss fremover i hjemmekampen mot Everton.
<BRANN> ..... DKFM

Kararay

Vet ikkje kem som er idioter her eg. Kort SKAL deles ut enten det er røde eller gule, treningskamp eller ei.

Det første er greit.

Det andre fordi han sparker ned TO Brannspillere på 5-10 sekunder. Det som forundrer meg er at han ikkje ga rødt på den første nedsparkingen. Det var den styggeste av de.
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff


Romarius

Er adskillig mer overasket over at folk er sjokkert over at Brann var dårlige, enn det faktum at Brann var dårlige. Brann eller andre norske har da aldri vært gode på denne tiden av året, det er helt normalt.
Ikke nervøs med tanke på serien, men vi taper selvsagt mot selv et Everton i halvsøvne.
Av positive ting var at vi slår nordens beste lag selv 11 mot 11 - dog noe heldig. Av enkeltspillere var Solli som vanlig bra, likeså et greit midtforsvar. Ros til Udjus også, som virket 14 hakk mer stødig og sikker enn på samme tid i fjor. Til Everton-kampen tror jeg det er bedre å ha Solli på vingen, og heller satse på Fakiri og Bakke på midten. Så kan Huskleppen være joker og komme innpå når f.eks. Fakiri blir sliten. Huseklepp virker uansett å være langt unna formen.

bulldog

Quote from: "Kararay"Vet ikkje kem som er idioter her eg. Kort SKAL deles ut enten det er røde eller gule, treningskamp eller ei.

Det første er greit.

Det andre fordi han sparker ned TO Brannspillere på 5-10 sekunder. Det som forundrer meg er at han ikkje ga rødt på den første nedsparkingen. Det var den styggeste av de.

spilleren hadde fått gult kort på den første, moen markerer avventende gult pga brann fordel. så klarer samme mann å klippe ned en spiller til og det røde er uungåelig. eller skulle de få lov til å fortsette på samme måten og kanskje skadet noen av spillerne våre? denslags hører ikke hjemme på en fotballbane og da er det helt greit. resultatet blir at køben får noe å tenke på iforhold til grisespillet sitt og brann får en treningskamp uten den store verdien. men uansett er det bedre enn å få nøkkelspillere skadet.
jeg trodde i starten at grønnkær hadde gitt ørn 2 en albue i ansiktet, var sjeleglad da jeg så det var solli. men tenk på om det hadde vært ørn...
bulldog

Bruiser

Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Ricky

Spillemessig var ikke dette allverdens, men er forsåvidt ikke så kravstor at jeg forlanger både seier og finfotball i en treningskamp på La Manga. Sist vi var der nede, så tapte vi 0-4 mot KR Reykjavik.
En ny (og langt viktigere) kamp venter om bare seks dager; hvorav én dag som ryker med på å reise. Helt greit for meg at Brann ikke dyttet frem flere spillere for å prøve å dominere kampen de siste 30-35 minuttene når det var overtallsspill. For min del kunne spillerne gjerne ha labbet rolig rundt mot FCK i fulle 90 minutter om det ville få dem til å holde fem minutter ekstra mot Everton.

Bossmann

Quote from: "Bruiser"



Om du tror at vi har noen mulighet med å styre kampen og dermed vinne mot Everton, så er det endelig bra at det er Mjelde og ikke du som er trener for Brann. Dette var øving før møte med Everton.

Fabregas

Quote from: "Alexåsane"ka det går i med den her dommeren da? dette gidder ikke eg å se på mer!


Godt vi har noe å le av her inne :lol:
Men seriøst, hva er dette for et idiotisk utspill? Begge er helt klare. Det burde kanskje være mulig i henhold til regelverket at Brann viste "nåde" til FCK og lot de ta innpå to nye spillere for de som ble ytvist men at de ikke skulle spille mer var da helt greit. Tror ikke dommeren lager regelverket akkurat.

Kampen blir som Mjelde sier litt skadelidende av utvisningene, men da var ogsÃ¥ først nÃ¥r vi hadde rokert mye pÃ¥ laget. Fra de som spilte  minimum den første timen fikk vi mye bra svar:
Udjus- Solid i alt han foretar seg, grei i feltet og våken. Stangskuddet til Grønkjær hadde kanskje Opdal stoppet før det kom så langt men samtidig er det umulig for oss å ha en like god keeper som opdal fornøyd på benken.
Dahl-Jevnt over bra, men at Twaithe vil få spille her om han kommer i form utover våren det trekker jeg ikke tilbake.
Sigurdsson-Horribel med ball, god ellers. Spillerne rundt han må bli flinkere til å ikke sette han opp i farlige situasjoner.
Bjarnason-Binder forsvaret sammen og slår mye langt for oss i etablert angrep. Utfyller som alltid Sigurdsson på en bra måte.
Hanstveit-God kontroll på sin side.
Huseklepp- Veldig variabel. Flere veldig gode innlegg både i spill og på dødball. Optimalt hvis en spiller som han som nesten ikke truer i feltet på corner og heller ikke løper hjemover etterpå kan slå gode dødballer for oss.
Bakke- Veldig god. Holder han seg skadefri er han en sinnsykt viktig spiller for oss. Bra krigersk mål. Andre midtbanescoringen på to Brann-kamper i 08.
Solli- Veldig pigg. Kanskje enda bedre på kanten enn sentralt selv om han absolutt gjør det bra der og. Blir Husekleppen for lett når vi skal FORSVARE og kontre(Her er jo huseklepp sterk men er totalpakken bra nok) oss til suksess mot Everton?
VaaganMoen- Må gå an å forvente litt mer av han synest jeg. Dødballer som ikke går over første forsvarer er latterlig dårlig. Helt på det jevne men flere dimensjoner med spillet hans som mangler. Blir dog litt skadelidende av det kampobildet vi var med å lage.
Helstad-Virker absolutt frisk, mot Everton trenger han ikke nødvendigvis mer enn en sjanse for å score et veldig viktig mål. Skulle gjerne sett at han scorte og fikk den selvtilliten det gir men uansett har jeg god tro på han mot Everton.
Karadas-Nesten helt usynlig, får håpe han istedet er på når vi møter Everton. Er alltid en trussel på dødball og innlegg. Jobber en del men det kan og i perioder ødelegge litt for det offensive i neste trekk.

Først og fremst en positivt kamp iom at vi lykkes med det vi prøver på: Forsvare oss godt og satse på Helstad og dødballer. Hadde det ikke vært for Everton-matchen hadde nok kampbildet blitt helt annerledes. I Tippeligaen må vi i det fleste kampene styre spillet skal vi oppnå gode resultater. Mange lag kommer til å legge seg voldsomt bakpå på Stadion men det får vi heller trene på etter møtet med Everton. Uansett veldig godt at man ikke på noen måte har "glemt" seriestart, det er viktigere enn Everton-kampene slik jeg ser det.

Vi er i rute i den grad man kan si det om et norsk fotballag i februar 8)

Bruiser

Quote from: "Bossmann"
Quote from: "Bruiser"



Om du tror at vi har noen mulighet med å styre kampen og dermed vinne mot Everton, så er det endelig bra at det er Mjelde og ikke du som er trener for Brann. Dette var øving før møte med Everton.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Ricky

Husker jeg ikke helt feil, så var vi vel spille- og tempomessig helt på høyde (og vel så det) med Liverpool i '97. Nå har de riktignok blitt mer profesjonelle der borte de siste ti årene, men det har vi da også blitt her i gården.
Det må være lov å både håpe og forvente at Brann faktisk har tenkt å spille fotball, uansett bane og uansett motstander. Så får det bli Evertons jobb å presse midtbaneleddet vårt bakover.

Go Up