• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - FCK/Helsingborg

Started by peteE, January 14, 2008, 15:12:44 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gubrask

Quote from: "Christoball"noen som har fått med seg hvem som er kaptein?


Hanstveit var kaptein i dag
http://fotball.bt.no/eliteserien/article99117.ece


Gubrask

Interessant lesning, Alzheimer/Silverspurs;)
Men hvordan klarte Karadas seg som stopper?

Alzheimer/Silverspurs

La ikkje spesielt merke til han, og det er vel egentlig eit greit teikn!
Usikker på koffor Sigurdsson gjekk ut, dog. 90 minutt var kanskje for mykje.

Litt surt at Sjøhage ikkje ein gong får siste 5 minutta. Skadar jo ikkje at fleire spelarar får litt spel i kroppen. Einaste helstad gjorde var å gå på veldig forutsigbare løp på like forutsigbare pasningar. Trur Sjøhage kunne hatt godt av 5-10 minutt på tampen.

usfc

Någon som kan rapportera mer? Vi har inte matchen på TV här så man får försöka klara sig med rapporter...

Ställde ni upp med ert starkaste lag? Vi saknade ett par spelare - bla anfallaren/spissen Razak Omotoyossi och båda våra ytterbackar (Erik Wahlstedt och Adama Tamboura) så laget var väl inte det allra starkaste vi kan ställa upp med.

Det verkar som vi var bättre på att hålla bollen inom laget? Stämmer det? Och hur såg spelet ut på mittfältet? Det finns en fördom om att norska lag spelar rakare, mer direkt - så såg det också ut när vi hade Hareide som tränare. Snabba omställningar/kontringar och full fart. Var det den sortens spel idag? Var hade ni era största problem och var skapade ni mest problem för oss?

PS. Vi är skåningar. Inte svenskar. DS.

peteE

Kampen ble ikke sendt på TV. Vet ikke hvor de andre her evt. har sett den.

Vi spiller ikke særlig direkte til vanlig, vårt kjennetegn er dobling på kant. Altså mye spill oppover langs bakken og kantene.

Vet ikke helt hvordan vi var i dag, men virket som dere hadde ballen mest. Men vi var etter hva jeg fikk med meg ikke særlig gode defensivt i dag, og klareringene var svake og ble somregel sendt rett tilbake til deres føtter.

Rett etter sesongen mistet vi vår hjerne og strateg i laget, landslagskaptein Martin Andresen. Så vi holder på å bygge opp en ny midtbane og vi kan si vi var heldige som klarte å komme videre i UEFA :P Men vi jobber med saken!

Vi manglet kanskje 3 fra vår optimale lineup. Guntveit, Njogu Demba-Nyren(Ny!) og El-Fakiri. Vi manglet altså en skikkelig makker til vår superspiss Helstad, og måtte bruke en midtstopper. (han var spiss før)

Men sjekk Brann.no, skal komme høydepunkter fra kampen på web-tv anytime nu.

PS: Skåne > Sverige

Alzheimer/Silverspurs

Ja Helsingborg hadde ballen ganske mykje, men skapte relativt lite.
Midtbana virkar ballsikker, men det går litt for seint framover faktisk (etter mitt syn). En del gode kontringsmuligheter som blei kasta vekk.
2.omgang var kjedeleg fra begge lag. Kanskje totalt 4 skudd fordelt på begge laga :)

Brann spelar vesentlig meir direkte enn Helsingborg og forsvaret klarte å ordne opp i mykje av det som kom, men fekk problem på slutten når Brann-vingane satte fart på ballen. Siste 10-15 minutta hadde kanskje Brann 7-8 innlegg fra vingposisjon.

Forøvrig trur eg Brann skulle hatt straffe like før slutt :) Frå min posisjon såg det ut som klar hands, men eg er litt usikker!

Skåne = Bob Hund= Best i verden!
+ The Plan.


peteE

Och ni mot PSV :D Tror dere har en sjanse hvis Larsson er i slag!

usfc

Helt OT, bara lite nyfiken...

Det är bergendialekt som låter lite som skånska va? Eller är det hela Västnorge?

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Mick

Quote from: "usfc"Någon som kan rapportera mer? Vi har inte matchen på TV här så man får försöka klara sig med rapporter...

Ställde ni upp med ert starkaste lag? Vi saknade ett par spelare - bla anfallaren/spissen Razak Omotoyossi och båda våra ytterbackar (Erik Wahlstedt och Adama Tamboura) så laget var väl inte det allra starkaste vi kan ställa upp med.

Det verkar som vi var bättre på att hålla bollen inom laget? Stämmer det? Och hur såg spelet ut på mittfältet? Det finns en fördom om att norska lag spelar rakare, mer direkt - så såg det också ut när vi hade Hareide som tränare. Snabba omställningar/kontringar och full fart. Var det den sortens spel idag? Var hade ni era största problem och var skapade ni mest problem för oss?

PS. Vi är skåningar. Inte svenskar. DS.


Vi stillte med det sterkeste laget tillgjengelig, dvs det laget som ville spilt mot Everton hvis kampen hadde vært i dag. Det var nok litt eksprimentering, spesiellt på spissplass og sentral midtbane hvor vi har har en del skadeproblemer. Alt i alt en grei gjennomføring for begge lag tror jeg, virker som Helsingborg hadde ballen, men ikke klarte å skape de store sjangsene, mens Brann lå og lurte på offsidefellen, det er oppfatningen min ihvertfall.

Ja det er litt fordommer mot Norsk fotball at lag baserer seg mye på kontringer og direkte spillestill. Brann har nok litt av det også. men skiller seg nok ut ifra andre norske lag med at de har mange kort å spille på, at man kan fort omstille seg og tilpasse seg motstander og da både spille seg igjennom midten, kanten og på kontring, itillegg være flink til å justere høyden på forsvaret og midtbanen i forhold til motstanderen. Har vel oppfattet det som at det også er en av styrkene til HIF også at dere har en stor bred tropp og itillegg har en "bredde" i spillet. Håpet mitt er at vår nye spiss Demba Nyren skal gi Brann enda en ny dimensjon, ved å trekke vekk forsvarspillere, kjøre langskudd og dominere i luften både i boksen og som Targetman. Dere får ha lykke til mot PSV, får håpe dere gruser dem som vi gjorde i 97- Et spørsmål går kampen mellom Helsingborg og PSV på TV? Har sett noen Helsingborg kamper i gruppespillet på Eurosport, men vi får jo inn svenske kanaler i Norge så kansje den går på tv4 eller tv3?
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

usfc

Tack tack. Går på Eurosport.

Mick

He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

dudo

Noen som vet om en pub i Oslo som kommer til å vise Brann-kampen?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Fabregas

Kun jeg som gleder meg godt til kampen!?
Er vi riktig heldig får vi se både Demba, Einarsson og Burns i aksjon!(Ikke det at jeg er lei av resten av gjengen :lol:)
Hvordan Udjus gjør det vil og være spennende, jeg har foreløpig sett altfor lite til han til å si om han duger som backup til Opdal. Spørsmålene er mange, torsdagens kamp vil gi oss mange svar om hvordan det står til foran kampen mot Everton.

BBB-Tony

Quote from: "Fabregas"Kun jeg som gleder meg godt til kampen!?
Er vi riktig heldig får vi se både Demba, Einarsson og Burns i aksjon!(Ikke det at jeg er lei av resten av gjengen :lol:)
Hvordan Udjus gjør det vil og være spennende, jeg har foreløpig sett altfor lite til han til å si om han duger som backup til Opdal. Spørsmålene er mange, torsdagens kamp vil gi oss mange svar om hvordan det står til foran kampen mot Everton.


Jeg har heller ikke sett mye til Udjust, men jeg såg han i en treningskamp forran gullsesongen. Da var han langt fra så god på Thorbjørnsen og langt fra god nok til å være i Brann, men som sagt: Jeg har kun sett han i en hel kamp. Og det er ikke nok å falle noe dom...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Fabregas

Han gjorde vel noen voldsomme brølere som førte til at Thorbjørnsen likevel ble i klubben ut sesongen, nå derimot, virker det som om trenerne har troen på Udjus som backup. Blir spennende å se hva han gjør i morgen, men bør vi kanskje hente en tredjekeeper bare for å være helt sikker eller blir det for dumt? Selv om vi har avtale med SF om at Thorbjørnsen kan hentes hjem på dagen skulle vi trenge det så gjelder jo dette kun i overgangsvinduer.

dudo

Quote from: "Fabregas"Selv om vi har avtale med SF om at Thorbjørnsen kan hentes hjem på dagen skulle vi trenge det så gjelder jo dette kun i overgangsvinduer.


I utgangspunktet ja, men nå er det slik at man vansligvis får dispensasjon til å hente en ny keeper om man får skade på en av to. Skulle da tro at Thorbjørnsen er vel så enkel å få dispensasjon for som noen andre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Fabregas

Quote from: "dudo"I utgangspunktet ja, men nå er det slik at man vansligvis får dispensasjon til å hente en ny keeper om man får skade på en av to. Skulle da tro at Thorbjørnsen er vel så enkel å få dispensasjon for som noen andre.


Om regelverket er slik at vi når som helst kan hente Thorbjørnsen hjem på dagen hvis begge keeprene våre er skadet er jo saken biff. Men vil ikke NFF hevde at skade på to spillere er noe Brann burde tatt høyde for? Er jo ikke veldig usannsynlig at begge er skadet samtidig egentlig. Så er keeperplassen og en posisjon en mindre alvorlig skade ikke hemmer en så mye. Forsvarspillerne kan skyte ut f eks. Både håper og tror Brann har en annen plan enn å sette innpå Riisnæs :P

dudo

Nei, skade på én keeper holder. Når det gjelder keeper-situasjonen er jo vi snilleste gutt i klassen siden den udiskutable 2. keeperen vår er utlånt for å få førstelagsfotball. Man kan si at man burde tatt høyde for det, men det er ikke forsvarlig å ha to keepre utenfor kamptroppen bare for sikkerhets skyld.

Spørsmålet er hvordan kontrakten er formulert. Er det definért datoer (som f eks overgangsvinduene) vi kan hente Johan tilbake, eller står det eksplisitt at vi kan avbryte lånet etter eget forgodtbefinnende. Jeg håper og tror det siste.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ewen

Quote from: "tonynord"
Quote from: "Fabregas"Kun jeg som gleder meg godt til kampen!?
Er vi riktig heldig får vi se både Demba, Einarsson og Burns i aksjon!(Ikke det at jeg er lei av resten av gjengen :lol:)
Hvordan Udjus gjør det vil og være spennende, jeg har foreløpig sett altfor lite til han til å si om han duger som backup til Opdal. Spørsmålene er mange, torsdagens kamp vil gi oss mange svar om hvordan det står til foran kampen mot Everton.


Jeg har heller ikke sett mye til Udjust, men jeg såg han i en treningskamp forran gullsesongen. Da var han langt fra så god på Thorbjørnsen og langt fra god nok til å være i Brann, men som sagt: Jeg har kun sett han i en hel kamp. Og det er ikke nok å falle noe dom...


Fikk sett han i 2-3 kamper for LøvHam forige sesong og synst han virket som en spennede spiller
__
Noen som vet om FCK kampen går på tv, eventuelt tv2 sumo?

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Stolpeinn

Quote from: "dudo"Spørsmålet er hvordan kontrakten er formulert. Er det definért datoer (som f eks overgangsvinduene) vi kan hente Johan tilbake, eller står det eksplisitt at vi kan avbryte lånet etter eget forgodtbefinnende. Jeg håper og tror det siste.


Uten at jeg er sikker, så mener jeg å ha lest at avtalen kun gjelder til en viss dato, og det er mulig den er løpt ut nå, eller gjør det ganske snart.

Yngve

Gjekk vel ut 31 januar, når det internasjonale overgangsvinduet stengte. Dette for å sikra seg i tilfelle Opdal vart solgt til det store utland.

Kan aldri tenkja meg at dei har nokon andre avtalar enn at lånet eventuelt kan avbrytast i neste overgangsvindauga.

peteE

Er Thorbjørnsen garantert spilletid i Sandefjord da? Bugge-Pettersen er vel ikke skyldig i at Sandefjord rykket ned, har hørt at han er en rimelig god keeper iallefall.

SKBMiller

Bugge er på sitt beste en god keeper, men i fjor gjorde han flere tabber enn Sandefjord tok poeng.

Klaus_Brann

Quote from: "dudo"Noen som vet om en pub i Oslo som kommer til å vise Brann-kampen?


Du kan sikkert høre med Scotsman som ligger på Karl Johan, og hvis de ikke skal vise den, kan du alltids ta turen innom et sted som heter "Bohemen", det ligger i en sidegate til Karl Johan, og er et koselig sted, som nok viser kampen.

Her er forøvrig en link til div. fotballpuber i hovedstaden:

http://oslopuls.no/restaurant/article1138825.ece

Lykke til.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Scotsman viser på storskjerm ja.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Er det avklart at Brann-FCK vises på tv2sport?
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

bulldog

Quote from: "tonynord"Er det avklart at Brann-FCK vises på tv2sport?

ja. demba er usikker og vi har udjus i mål. dette kan bli for spennende
bulldog

BBB-Tony

Quote from: "bulldog"
Quote from: "tonynord"Er det avklart at Brann-FCK vises på tv2sport?

ja. demba er usikker og vi har udjus i mål. dette kan bli for spennende


Synd med Demba... Hadde sett frem til å se han og ikke minst hadde jeg håpet at han skulle bidra i Everton-kampen. Slik jeg forstod artikkelen i dagens BA ang keeperplassen, var at Opdal blir klar til kamp og kommer antagli til å spille noe, om ikke hele kampen, så hvertfall noe av kampen.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Romarius

Spennende kamp i dag. Er det noen som har fått med seg en lagoppstilling? Håper vi får sett noe av de nye - det er jo noe av det mest interessante med treningskampene. Men det er vel tvilsomt?

Nixon

Skal vi tro BT blir dette laget:

Kenneth Udjus
Bjørn Dahl, Olafur Bjarnason, Kristjan Sigurdsson, Erlend Hanstveit
Erik Huseklepp, Jan Gunnat Solli, Eirik Bakke, Petter Vaagan Moen
Azar Karadas, Thorstein Helstad
Rød makt på Hansa

thesevs

Quote from: "Nixon"Skal vi tro BT blir dette laget:

Kenneth Udjus
Bjørn Dahl, Olafur Bjarnason, Kristjan Sigurdsson, Erlend Hanstveit
Erik Huseklepp, Jan Gunnat Solli, Eirik Bakke, Petter Vaagan Moen
Azar Karadas, Thorstein Helstad



Likte beskrivelsen av lagoppstillingen i bt.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama


Gepard

Vel, Junior er nyankommen til Fck fra Malmø, og er en svært sterk og målfarlig spiss. Nordstrand i spann med han kan bli meget farlig.

Kan ikke forventes at vi skal dominere denne kampen. Selv om Fck mangler en del spillere av sine førstevalg, stiller de et meget sterkt lag i dag, takket være nordens absolutt sterkeste stall.

Mick

Sitter og følger med på kampen på liveoppdatering i mangel av TV2 Sport, men blir litt forvirret av å følge med på de ulike oppdateringene.

FCK.dk-12 minutter- Klar københavnsk dominans, og nordmændene har problemer med at finde sammenspillet her blot en uge før de skal møde Everton i UEFA Cup'en

Bt.no- 8 minutter- Brann har kommet i gang best, med to nesten-situasjoner. De kom begge ved at Eirik Bakke vant ballen i eget forsvar, for så slå igjennom Thorstein Helstad i bakrom.

Greit fire minutter imellom, men det er vel ikke allverden.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Alexåsane

fck dominerer klart! Overaskende veldig dårlig brann spill, eneste våpene e lang ball til helstad. Virker som de ikke klarer å spille sammen på midtbanen uten andresen.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Snublefot

jeg får ikke den pokkers sumo shiten til å funke.

Får beskjed om feil på lydkort, men har prøvd med 2 maskiner, og ingen av de har noe feil på noe lydkort.. jeg så på sumo for bare noen dager siden uten problemer.

hvorfor klarer tv2 alltid å fucke opp når det er brannkamper..

Snublefot

1-0 =)

skulle ikke mer til en at jeg brukte firefox.. fikk opp kampen og første som skjer er at Bakke scorer..haha FETT!!!

Baunebob

Ingenting å si på at Fck har vært best til nå, men ingen har imponert.

Kjell249

Quote from: "Alexåsane"fck dominerer klart! Overaskende veldig dårlig brann spill, eneste våpene e lang ball til helstad. Virker som de ikke klarer å spille sammen på midtbanen uten andresen.


Som Mjelde har uttalt så skal denne treningskampen brukes til å trene opp mot oppgjøret mot Everton. De skal ligge lavt og kontre. Så forventer du at Brann skal styre spillet, så tror jeg du kommer til å bli skuffet også i andreomgang. Men det funker jo greit resultatmessig så langt:)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

naitsirk

Quotefck dominerer klart! Overaskende veldig dårlig brann spill, eneste våpene e lang ball til helstad. Virker som de ikke klarer å spille sammen på midtbanen uten andresen.


ser at du har D-kurs!

veit du forresten kva som skjer om ca 1 veke? eller mot feks viking i siste heimekamp?

Mick

Nå har ikke jeg sett kampen, og hører at Brann spiller ganske dårlig, men det kan faktisk også hende at Brann trener litt på å ligge bakpå og stå imot press med tanke på at det antagligvis er dette vi desverre må satse på mot Everton i disse utrente tider. Mer bekymringsverdig er det å høre at samhandlingen på midtbanen ikke fungerer.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Bossmann

Kampen bærer som forventet preg av at det er treningskamp. Ingen av lagene imponerer, men FCK har vel vært hakket hvassere enn oss.

Vi har gode cornere og helt på tampen moser Bakke en corner direkte i mål fra et meget godt sparket corner av Petter.

telge

Sitter å ser kampen..
Brann har ikke akkurat imponert i første omgang, men det er jo tross alt bare en treningskamp, og så lenge de leder må man vel være fornøyd..:)
Det er jo tross alt et lag som gjerne deltar i CL de spiller mot, selv om de mangler noen av de beste spillerne. Solbakken sa jo at 8-9 av spillerne de bruker i dagens kamp ville nok ha spilt om dette var en seriekamp. Spent på andre omg:)

Baunebob

Var det ikke Helsingborg som tilbydde Godset igår om å sette innpå en ny spiller når de fikk en utvist?

Alexåsane

såååå unødvendig å utvise han...
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Snublefot

herregud..  svein oddvar..  dette er en treningskamp.. brann trenger matching mot et fulltallig FCK hele kampen.. og stoppern til FCK fÃ¥r nÃ¥ karantene i serien... fryktelig unødvendig med rødt.. gi et gult kort og frispark.. dette var ikke noe 2 fots stygg benbrudd takling.. man kan faktisk se litt gjennom fingrene angÃ¥ende "hindring av klar mÃ¥lsjanse.. dermed rødt kort" regelen..

Go Up