• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Matias Møvik

Started by paf, January 08, 2008, 20:09:43 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Hindu

Han veksler mellom å spille på midten og spiss. Personlig syns jeg han er best som midtbane. Og det er der han spiller på landslaget og tror eg :)

hansek

Da er nok Møvikene fremtidsmenn ja. Hadde vært kult med et nytt brødrepar a la Tom og Pål Jacobsen på Ham-Kam hvor bror spiller fram bror som scorer.

smiberget

Brann har lenge signalisert mer fokus på de unge lokale talenter så frykten for talenters tidlige død er ubegrunnet. De henter ikke Møvik og Næs for syns skyld, de er nok hentet med tanke på å bygge laget rundt bl a de to.

Belfort

Quote from: smiberget on September 26, 2008, 17:31:40 PM
Brann har lenge signalisert mer fokus på de unge lokale talenter så frykten for talenters tidlige død er ubegrunnet. De henter ikke Møvik og Næs for syns skyld, de er nok hentet med tanke på å bygge laget rundt bl a de to.


Blir du aldri lei stråmyhr?

hansek

På dagens www.bt.no står det at også Jørgen Mohus nevnes i samme åndedrag som f eks Møvik og Yaw. Kan ikke huske å ha lest noe sted at G-landslagskeeperen fra Tertnes har signert for Brann. Er det noen som vet mer om det ? Isåfall har jo klubben 4 keepere..

Evigtroskap

Jørgen Mohus er under Brann kontrakt, men er resten av sesongen utleid til Fana.. Mener jeg ikke tar helt feil her  ;)

Charlotte

Quote from: Evigtroskap on September 29, 2008, 16:30:54 PM
Jørgen Mohus er under Brann kontrakt, men er resten av sesongen utleid til Fana.. Mener jeg ikke tar helt feil her  ;)


han spiller for åsane

Brann4

jørgen var utleid til brann en periode, men gikk tilbake til tertnes etter dette. nå er han under kontrakt med åsane.

smiberget

Quote from: Brann4 on September 29, 2008, 16:41:26 PM
jørgen var utleid til brann en periode, men gikk tilbake til tertnes etter dette. nå er han under kontrakt med åsane.


Litt merkelig at en på G-landslaget valgte et lag i 2. divisjon men det kan ha noe med lokalmiljø å gjøre. Uansett negativt at han ikke valgte Brann nå. Særlig hvis Brann 2 rykker opp. Thorbjørnsen er et intetsigende valg for meg i a-stallen, ikke er han best, ikke er han ung og lovende lenger og ikke er han bedre enn Opdal og Udjuus så den er lei å fatte.

BBB-Tony

Quote from: smiberget on September 29, 2008, 19:13:06 PM
Quote from: Brann4 on September 29, 2008, 16:41:26 PM
jørgen var utleid til brann en periode, men gikk tilbake til tertnes etter dette. nå er han under kontrakt med åsane.


Litt merkelig at en på G-landslaget valgte et lag i 2. divisjon men det kan ha noe med lokalmiljø å gjøre. Uansett negativt at han ikke valgte Brann nå. Særlig hvis Brann 2 rykker opp. Thorbjørnsen er et intetsigende valg for meg i a-stallen, ikke er han best, ikke er han ung og lovende lenger og ikke er han bedre enn Opdal og Udjuus så den er lei å fatte.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

Igjen, han heter Udjus. ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

smiberget

16-åringen Morten Iversen imponerer på Brann 2 sammen med Næs og Møvik så kanskje Iversen er vel så interessant. Iversen , Opdal og Udjus kan bli ok keepertrio. Anders Næs er vel skip på sitt landslag så kan andrelaget karre seg opp får de like god matching som Mohus. Derfor bør Mjelde prioritere Brann 2 nå.

Ferguson

Thorbjørnsen skal satses på den dagen Opdal blir solgt!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

BBB-Tony

Quote from: dudo on September 29, 2008, 21:44:18 PM
Igjen, han heter Udjus. ;-)


Kommer aldri til å klare å skrive det navnet riktig! ;-)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krakra

Quote from: smiberget on September 29, 2008, 19:13:06 PM
Quote from: Brann4 on September 29, 2008, 16:41:26 PM
jørgen var utleid til brann en periode, men gikk tilbake til tertnes etter dette. nå er han under kontrakt med åsane.


Litt merkelig at en på G-landslaget valgte et lag i 2. divisjon men det kan ha noe med lokalmiljø å gjøre. Uansett negativt at han ikke valgte Brann nå. Særlig hvis Brann 2 rykker opp. Thorbjørnsen er et intetsigende valg for meg i a-stallen, ikke er han best, ikke er han ung og lovende lenger og ikke er han bedre enn Opdal og Udjuus så den er lei å fatte.
Han ville aldri fått spilt for Brann, og det er egentlig langt fra sikkert at han ville fått spilt noe særlig for Brann2 heller om de tre andre keeperne hadde vært skadefrie, så dette var nok et godt valg.

posemedsnopi

Når fikk Møvik en sentral rolle i det fremtidige keeperspørsmålet i Brann?

Xminator

Quote from: posemedsnopi on September 29, 2008, 23:43:10 PM
Når fikk Møvik en sentral rolle i det fremtidige keeperspørsmålet i Brann?


Fordi vår alles kjære venn Stråmyhr har fått være litt for lenge på forumet. Avsporingen startet der.

Fez


Klaus_Brann

Klin umulig å se en dritt jo.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Klinket et frispark fra ca 30 i tverrlegger nå nettopp.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Quote from: dudo on June 05, 2009, 18:35:21 PM
Klinket et frispark fra ca 30 i tverrlegger nå nettopp.


Helt syk skuddfot på den gutten. Men han er ikke mye involvert i banespillet. Jeg savner den råskapen som Marcus Pedersen har. Møvik har samme fysikk men er alt for lite hissig.

TheRock

Marcus Pedersen er da både raskere og mer luftsterk enn det Møvik er, han vant en god del hodedueller mot oss. Men enig i at Møvik kanskje mangler litt på aggressiviteten. Bør jobbe med akslerasjonen slik jeg ser det. Da kan han bli en møtende spiss som kan motta ball, vende vekk motstander og skyte fra utenfor 16-meter.

rødesk

Møvik har en skuddfot jeg skjelden har sett maken til. uffatelig imponerende dupp og kraft han får i ballen.
oen må gå...!

krakra

Jeg trodde Møvik skulle være rask jeg...

Xminator

Quote from: krakra on June 06, 2009, 02:03:18 AM
Jeg trodde Møvik skulle være rask jeg...


Med mindre han slipper til å A-laget og begynner å dunke inn frispark i tippeligaen også, så aner jeg konturene av ett nytt klassisk Branntalent. Alle åpner FM-editoren, fyller ut en haug ønsketall for spilleren. Spilleren selv derimot forsvinner snart til Løvham eller Sotra...

Noen som husker Spurkeland? Det skulle bli storspiller det. Storspiller er det blitt - i Førde...

posemedsnopi

Quote from: krakra on June 06, 2009, 02:03:18 AM
Jeg trodde Møvik skulle være rask jeg...


Det trodde jeg også. Har sett han vinne det som er av friidrettskonkuranser. Både 60m, kule, høyde og 400 meter. Skulle ikkje være noe å si på fysikken.
Men det kan selvsagt være at rykket hans ikkje er allverden.

Onside !!!

Quote from: TheRock on June 05, 2009, 18:50:34 PM
Marcus Pedersen er da både raskere og mer luftsterk enn det Møvik er, han vant en god del hodedueller mot oss. Men enig i at Møvik kanskje mangler litt på aggressiviteten. Bør jobbe med akslerasjonen slik jeg ser det. Da kan han bli en møtende spiss som kan motta ball, vende vekk motstander og skyte fra utenfor 16-meter.


Møvik er raskere enn Marcus Pedersen! Møvik er faktisk ganske kjapp, eneste er at han har ikke verdens beste akslerasjon.

Observed

Quote from: Onside !!! on June 06, 2009, 14:29:03 PM
Quote from: TheRock on June 05, 2009, 18:50:34 PM
Marcus Pedersen er da både raskere og mer luftsterk enn det Møvik er, han vant en god del hodedueller mot oss. Men enig i at Møvik kanskje mangler litt på aggressiviteten. Bør jobbe med akslerasjonen slik jeg ser det. Da kan han bli en møtende spiss som kan motta ball, vende vekk motstander og skyte fra utenfor 16-meter.


Møvik er raskere enn Marcus Pedersen! Møvik er faktisk ganske kjapp, eneste er at han har ikke verdens beste akslerasjon.


som er det eneste som er viktig for en spiss å ha mtp hurtighet (akslerasjon)

storB

Quote from: Observed on June 06, 2009, 14:31:03 PM
Quote from: Onside !!! on June 06, 2009, 14:29:03 PM
Quote from: TheRock on June 05, 2009, 18:50:34 PM
Marcus Pedersen er da både raskere og mer luftsterk enn det Møvik er, han vant en god del hodedueller mot oss. Men enig i at Møvik kanskje mangler litt på aggressiviteten. Bør jobbe med akslerasjonen slik jeg ser det. Da kan han bli en møtende spiss som kan motta ball, vende vekk motstander og skyte fra utenfor 16-meter.


Møvik er raskere enn Marcus Pedersen! Møvik er faktisk ganske kjapp, eneste er at han har ikke verdens beste akslerasjon.


som er det eneste som er viktig for en spiss å ha mtp hurtighet (akslerasjon)



Timing, timing og atter timing..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Nixon



Slik ser han altså ut! Den etterhvert så myteomspunnede (av en viss plastdukelsker i alle fall...) Kristoffer Møvik. Han som etter sigende skal redde Brann sin fremtid sammen med en håndfull andre lokale talenter. Litt liten kanskje, men han vokser nok til bare han kommer i puberteten...


Rød makt på Hansa

Joggi Bogga

WOW
Har ikke sett noe lignende siden
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krakra

Hva skal man si om unge Møviks første skikkelige innhopp i TL? Jeg syns han gjorde en god figur jeg. Holdt på å score og greier.

Læreren

Quote from: krakra on September 28, 2009, 21:11:20 PM
Hva skal man si om unge Møviks første skikkelige innhopp i TL? Jeg syns han gjorde en god figur jeg. Holdt på å score og greier.


Bare greit at han ikke puttet. Hadde jo ikke fått sovet i natt! Noe som passer dårlig i og med at han har en meget viktig kamp i morgen mot Austevoll.

Ferguson

Friskt innhopp selvom han slet noe med posisjoneringen og et par taktiske feilvalg! Friskt av Nilsen å sette han inn! Lover godt.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

viks

var vel egentlig ikke et minutt for tidlig at han fikk sjansen.

ålesund kampen var jo på det nærmeste en falitt mot eget ungdomsarbeide. kampen er tapt tyve min før slutt, og vi slenger innpå hele gamlehjemmet. forsåvidt det vi har gjort i hele år, om kampen allerede er vunnet eller tapt.

god nok eller ikke, god nok blir man aldri om man ikke får sjansen.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Go Up