• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

BRANN - EVERTON

Started by Red Rabitt, December 21, 2007, 13:15:39 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: "Brannfrelst"Dette bør jo gjøre sitt til at hver enkelt person kun får kjøpe 1 billett.
Noen bør jo tipse Brann om dette,dersom de allerede ikke er klar over saken.


Skjønner tanken, men tror du alle de som har tenkt seg på stadion, går en og en kjøper billett, det kommer jo til å bli totalt kaos, og skjer nok ikke.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

skb!

Hvis noen stiller i Everton-effekter utenfor bortefeltet bør de ikke slippes inn. Enkelt og greit. Bortelaget får sin kvote, og stjeler fra brannsupporternes. Prinsippsak, samtidig som det forebygger mot bråk.

thesevs

Quote from: "The Boss"
Quote from: "HansaInferno"Leser at de norske smurfene skal mobilisere og skaffe billetter til andre Everton-klovner:

http://forum.net-blast.com/everton/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?board=supporter;action=display;num=1198240948;start=135


Ut med pakket! Lukter tribunebråk...


Nikker de ned... ingen Everton-løsunger andre steder enn borteseksjonen.
Brann burde kastet dem ut av Stadion fremfor å plassere dem i borteseksjonen. Brannfans skal prioriteres på hjemmebane!
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

BBB-Tony

Quote from: "thesevs"
Quote from: "The Boss"
Quote from: "HansaInferno"Leser at de norske smurfene skal mobilisere og skaffe billetter til andre Everton-klovner:

http://forum.net-blast.com/everton/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?board=supporter;action=display;num=1198240948;start=135


Ut med pakket! Lukter tribunebråk...


Nikker de ned... ingen Everton-løsunger andre steder enn borteseksjonen.
Brann burde kastet dem ut av Stadion fremfor å plassere dem i borteseksjonen. Brannfans skal prioriteres på hjemmebane!


Det er bare det at visst de kommer så langt som til inngangen, så vil jo det bli tomme seter "over hele linja". De må ikke få kjøpe billettene! Det er brann-supportere som må få kjøpt billetter alle andre plasser enn bortefeltet, men det ser jeg for meg blir veldig vanskelig for Brann å kontrollere når de selger billetter...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

BigYin

Quote from: "The Boss"
Quote from: "HansaInferno"Leser at de norske smurfene skal mobilisere og skaffe billetter til andre Everton-klovner:

http://forum.net-blast.com/everton/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?board=supporter;action=display;num=1198240948;start=135


Ut med pakket! Lukter tribunebråk...


Var sjølv på "heimetribuna" i Nürnberg i Evertondrakt. Det gikk veldig bra, prata tulletysk og drakk sammen med dei tyske supporterane. Kanonkveld! Tribunebråk? No må ein ikkje generalisere. Skjønner det er lett med tanke på at LFC og EFC held til i samme by, men det har ikkje vore bråk med Everton i europa i år og det burde Bergen og Brann ta til seg.

KEO

Når det gjelder Borte billetter! noen som vet om det er sete plassering, det er jo tross alt 3000 stoler, og det hadde vært greit å stå med de som man reiser med. noen av oss har partoukort med forkjøps rett men to andre har ikke. noen som vet?
Nu kør vi!

Northside

Svakt av Brann å ikke være klinkene klar på at bortefans ikke skal befinne seg på andre steder enn bortefeltet!

Kan bli stort salg av cola dersom det sitter en Everton-gjeng litt lenger nede på tribunen...

Marek

Quote from: "Northside"Svakt av Brann å ikke være klinkene klar på at bortefans ikke skal befinne seg på andre steder enn bortefeltet!

Kan bli stort salg av cola dersom det sitter en Everton-gjeng litt lenger nede på tribunen...


Da foreslår jeg at du holder deg hjemme om det blir for vanskelig for deg å la være å lage trøbbel.
ons Ivar skal hem...

nummer9

Quote from: "Marek"
Quote from: "Northside"Svakt av Brann å ikke være klinkene klar på at bortefans ikke skal befinne seg på andre steder enn bortefeltet!

Kan bli stort salg av cola dersom det sitter en Everton-gjeng litt lenger nede på tribunen...


Da foreslår jeg at du holder deg hjemme om det blir for vanskelig for deg å la være å lage trøbbel.


Er enig at det ikke burde være nødvendig å lage bråk (dog, brus i nakken er jo bare et veldig hendig uhell :P ), men i forhold til hvem som burde holde seg hjemme? Hallo?!? Er det den brannsupporteren som hisser seg litt for lett, eller den bortesupporteren som BEVISST har kjøpt bilett til FEIL tribune, og "tatt" plassen fra en annen brannsupporter (regner med det blir fullt)?

jako

Så lenge man ikke skaffer seg billett på Frydenbøtribunen så bør det ikke by på noe problemer. Og hvis det er noen problemer så kan man eventuelt ta av seg effektene. Det var i all fall ingen problemer under Brann-Liverpool i 97. Jeg var også på Rosenborg sine CL-kamper i høst og holdt selvfølgelig med bortelaget, men kom aldri i klammeri med hjemmefansen selv om jeg satt på deres tribunedel. Jeg ser ingen gode grunner til at mine bysbarn i Bergen skal oppføre seg annerledes ved denne anledningen.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

The Boss

medborger å medborger....

Marek

Quote from: "nummer9"Er enig at det ikke burde være nødvendig å lage bråk (dog, brus i nakken er jo bare et veldig hendig uhell :P ), men i forhold til hvem som burde holde seg hjemme? Hallo?!? Er det den brannsupporteren som hisser seg litt for lett, eller den bortesupporteren som BEVISST har kjøpt bilett til FEIL tribune, og "tatt" plassen fra en annen brannsupporter (regner med det blir fullt)?


Mener da så tydlig at det var heftige planer om å kuppe hele Stadion i Stavanger mot Viking i sin tid...
ons Ivar skal hem...

Utmedsnolken

Quote from: "Marek"
Quote from: "nummer9"Er enig at det ikke burde være nødvendig å lage bråk (dog, brus i nakken er jo bare et veldig hendig uhell :P ), men i forhold til hvem som burde holde seg hjemme? Hallo?!? Er det den brannsupporteren som hisser seg litt for lett, eller den bortesupporteren som BEVISST har kjøpt bilett til FEIL tribune, og "tatt" plassen fra en annen brannsupporter (regner med det blir fullt)?


Mener da så tydlig at det var heftige planer om å kuppe hele Stadion i Stavanger mot Viking i sin tid...


For å ikke snakke om å snike til seg cupfinalebilletter gjennom Lyn sin supporterklubb. Reglene gjelder selvsagt kun den ene veien
"og der snubler Sæternes igjen"

Henki

Dette at det tydeligvis foreligger "planer" hos norske Evertonfans om å kuppe billetter burde jo være en rimelig god indikasjon til de Brannsupporterne som ikke har sesongbilletter om at de bør kjenne sin besøkelsestid når billettene blir lagt ut for salg. Var mer enn nok av de som søt og klagde i høst da de ikke fikk plass på Brann-Viking, så da har de jo sjansen til å vise hvor gode Brannsupportere de er denne gangen her. Det blir ihvertfall for dumt hvis folk sitter på gjerdet mens billetter som kunne gått til Brannsupportere forsvinner til folk fra Hønefoss, Valdres og Rørvik.
Ballen skal fremover!

nummer9

Dette med at reglene gjelder bare ene veien er bare sprøyt (i alle fall for meg). Jeg hadde aldri tenkt meg på viking-stadion, og syntes egentlig det var tåpelig å kjøpe billetter til "feil" del av tribunen.

Ang. cupfinalen vil jeg si at jeg var ganske nærmt til å melde meg inn i bastionen for å få meg billett, men slo dette til slutt i fra meg, og så herligheten på boksen til slutt. Likevel er det i akkuratt dette tilfellet litt forskjellig når:

1. Bilettfordeligen var helt på tryne, over 50% til sponsorer som forsåvidt kunne heiet på hvilketsomhelst av lagene (om de i det hele tatt heiet på noe fotballag).
2: Motstanderen hadde veldig lite etterspørsel etter sine billetter. Medlemmene av bastionen kunne omtrent få ubegrenset antall(?) biletter. Her er det vel også (forhåpentligvis) stor forskjell da det er nok av branntilhengere som vil se kampen på stadion.
3. I tillegg var dette en kamp på "nøytral grunn" (at Lyn leier Ullevåll til vanlig er bare tilfeldig), noe som egentlig betyr at det ikke er noe som var hjemme- og borteseksjoner, bare et spørsmål om hvor talentløst NFF greide å fordele disse billettene.

BBB-Tony

Quote from: "KEO"Når det gjelder Borte billetter! noen som vet om det er sete plassering, det er jo tross alt 3000 stoler, og det hadde vært greit å stå med de som man reiser med. noen av oss har partoukort med forkjøps rett men to andre har ikke. noen som vet?


Visst dere er 3 stk som vil sitte sammen i Liverpool, må dere gå å hente billettene her i Norge samtidig. Så ordner de på stadion (eller der du måtte hente de) at dere får seter attmed hverandre så lenge dette lar seg gjøre...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

kapteinen

Et colabeger i bakhodet er passende straff for disse wannabe-supporterene hvis de viser seg på hansa
Z

Brannesen

At noen bortesupportere vikler seg inn på noen andre tribuner enn den de egentlig skal være på skjer jo hele tiden...brannfans gjør jo også dette mot andre lag. Funker begge veier! Men jeg tror det vil bli et mindre problem denne gangen...siden det sikkert er få engelskmenn som stiller seg i kø på galleriet 2 uker før kampen og siden det bor færre evertonfans i bergen enn det gjør trøndere, østlendinger osv...

Blir dette første kampen med utvidet bataljonsfelt forresten? at vi nå er på D-feltet og? Eller er det ikke fikset med flytting og sånn enda?
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

Ricky

Quote from: "kapteinen"Et colabeger i bakhodet er passende straff for disse wannabe-supporterene hvis de viser seg på hansa

Nixon

Quote from: "tonynord"
Quote from: "KEO"Når det gjelder Borte billetter! noen som vet om det er sete plassering, det er jo tross alt 3000 stoler, og det hadde vært greit å stå med de som man reiser med. noen av oss har partoukort med forkjøps rett men to andre har ikke. noen som vet?


Visst dere er 3 stk som vil sitte sammen i Liverpool, må dere gå å hente billettene her i Norge samtidig. Så ordner de på stadion (eller der du måtte hente de) at dere får seter attmed hverandre så lenge dette lar seg gjøre...


Det er ikke vanlig å bruke setenumrene sine på bortekamper. Man stiller seg der man vil og der det er plass. Selv om alltid noen insisterer på at de har kjøpt plass på akkurat dette setet...
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Det Brann kunne gjort for kanskje å begrenset salget til andre lags supportere ved en slik kamp, var vel å ha et slikt kort etter hvert som man registrerer antall kamper i løpet av sesongen på. De som har vært på 10 hjemmekamper stiller foran i køen i forhold til en som har vært på 5...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

HansaInferno

Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Marek"
Quote from: "nummer9"Er enig at det ikke burde være nødvendig å lage bråk (dog, brus i nakken er jo bare et veldig hendig uhell :P ), men i forhold til hvem som burde holde seg hjemme? Hallo?!? Er det den brannsupporteren som hisser seg litt for lett, eller den bortesupporteren som BEVISST har kjøpt bilett til FEIL tribune, og "tatt" plassen fra en annen brannsupporter (regner med det blir fullt)?


Mener da så tydlig at det var heftige planer om å kuppe hele Stadion i Stavanger mot Viking i sin tid...


For å ikke snakke om å snike til seg cupfinalebilletter gjennom Lyn sin supporterklubb. Reglene gjelder selvsagt kun den ene veien


Ja, reglene gjelder kun én vei. Saken er den av vi tar konsekvensene av det som eventuelt måtte gå gale, her virker det nesten som om at vi skal godta at Evertonpakket skal kapre Brann-billetter.
Breiflabben, baby!

Hausberg

Er det flere enn meg som ikke har fått dette brevet til disse kampene?
itt hjerte står i Brann......

HansaInferno

Har ikke fått det jeg heller.
Breiflabben, baby!

Gubrask

Quote from: "Hausberg"Er det flere enn meg som ikke har fått dette brevet til disse kampene?


Jeg har ikke fått det, men sendte mail til Anders tøsse (anders.tosse@brann.no) og da sa han jeg lå inne uten adresse. Har jo fått alle brevene før, men kanskje de har et nytt system? uansett, så sendte han brevet til meg på mail. Kanskje du skal prøve det?;)

vebo

Tiocfaidh ár lá

Hausberg

Quote from: "Gubrask"
Quote from: "Hausberg"Er det flere enn meg som ikke har fått dette brevet til disse kampene?


Jeg har ikke fått det, men sendte mail til Anders tøsse (anders.tosse@brann.no) og da sa han jeg lå inne uten adresse. Har jo fått alle brevene før, men kanskje de har et nytt system? uansett, så sendte han brevet til meg på mail. Kanskje du skal prøve det?;)


Ja sendte mail på onsdag og fikk brevet nå nettopp på mail, men ingen brev i postkassen i dag heller. Det er jo litt dumt da med tanke på at forhåndskjøpsretten går ut 22 og vi får ikke brevet.

Men men det ordna seg:)
itt hjerte står i Brann......

kabelmann

Jeg fikk brevet for en stund tilbake, men forkjøpsretten går da ikke ut om noen dager? Om jeg ikke husker helt feil så begynner vel forkjøpsretten først om noen dager?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Forkjøpsretten til bortekampen er til og med 22. januar.
Hjemmekampen er til og med 31. januar. Men billettene er ikke klare før fredag 25. januar.
Rød makt på Hansa

kabelmann

Quote from: "Nixon"Forkjøpsretten til bortekampen er til og med 22. januar.
Hjemmekampen er til og med 31. januar. Men billettene er ikke klare før fredag 25. januar.

Ah, det var sånn det var ja.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

For de som evt. planlegger å tilbringe noen dager i London, etter Everton-Brann og ikke gidder å bruke masse penger på PL-kamp, så skal en gammel kjenning spille i London på lørdagen.

Crystal Palace møter Wolwerhampton på Selhurst Park kl. 15.00 lørdag 23, så dette kan bli artig.

Vi kan jo fort slite sentralt med vandrende-kort-Bakke i år, så jeg stemmer for et "Come home to Bergen Seyi"- banner, eller noe i den duren:-)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Marek

Quote from: "HansaInferno"Ja, reglene gjelder kun én vei. Saken er den av vi tar konsekvensene av det som eventuelt måtte gå gale, her virker det nesten som om at vi skal godta at Evertonpakket skal kapre Brann-billetter.


Hvilke konsekvenser tar vi som ingen andre lags supportere tar mener du?
ons Ivar skal hem...

Amigo

Noen som har hørt hviken pub vi møtes på?  :)

BBB-Tony

Quote from: "Klaus_Brann"For de som evt. planlegger å tilbringe noen dager i London, etter Everton-Brann og ikke gidder å bruke masse penger på PL-kamp, så skal en gammel kjenning spille i London på lørdagen.

Crystal Palace møter Wolwerhampton på Selhurst Park kl. 15.00 lørdag 23, så dette kan bli artig.

Vi kan jo fort slite sentralt med vandrende-kort-Bakke i år, så jeg stemmer for et "Come home to Bergen Seyi"- banner, eller noe i den duren:-)


Hadde vært artig å sett hva oppmerksomhet det hadde bringt med seg! Og sett om Seyi selv uttaler seg om det! Hehe...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Klaus_Brann

Quote from: "tonynord"
Quote from: "Klaus_Brann"For de som evt. planlegger å tilbringe noen dager i London, etter Everton-Brann og ikke gidder å bruke masse penger på PL-kamp, så skal en gammel kjenning spille i London på lørdagen.

Crystal Palace møter Wolwerhampton på Selhurst Park kl. 15.00 lørdag 23, så dette kan bli artig.

Vi kan jo fort slite sentralt med vandrende-kort-Bakke i år, så jeg stemmer for et "Come home to Bergen Seyi"- banner, eller noe i den duren:-)


Hadde vært artig å sett hva oppmerksomhet det hadde bringt med seg! Og sett om Seyi selv uttaler seg om det! Hehe...


Jaja, hadde vel garant blitt en liten notis et eller annet sted om fire tullinger i Brann drakt på Selhurst park, med banner til en av motstanderens spillere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

http://www.side2.no/reise/article1544600.ece

Finkulturen inntar Merseyside

Av en eller annen merkelig grunn er vi ikke på listen...:)
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: "Amigo"Noen som har hørt hviken pub vi møtes på?  :)


Apropos pub. Det var noe skriverier om at Bataljonen skulle, ved hjelp av sponsorer, få sendt over d12m til å spille på puben kvelden før kampen. Ble ikke det noe av?
Rød makt på Hansa

peteE

http://www.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=4942&part=sports

For de som vil se våre motstandere i aksjon!

Leder 2-0 mot Wigan nå. Johnson, Lescott

Brannmus

Poster like gjerne denne her også:
http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6100

El Fakiri ute mot Everton.. Hvordan skal vi komponere midtbanen da?

Ser to umiddelbare alternativer:

Enten:
Solli - Jaiteh - Bakke - Vaagan Moen  
(med Huseklepp som utfordrer på begge kantene)

Eller:

Huseklepp - Solli - Bakke - Vaagan Moen

Nixon

Jaiteh blir neppe klar, så ditt siste alternativ virker sannsynlig.
Rød makt på Hansa

Brannmus

Godt poeng.. Vet ikke hva statusen er for Jaiteh nå. Trener han fotball eller kun alternativt for tiden?

dudo

Er det ikke snakk om at det er på nippet til operasjon?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Midtbanen vil nok se slik ut_ Huseklepp-Solli-Bakke-PVM mot EVerton..
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Innlandsmax

Quote from: "dudo"Er det ikke snakk om at det er på nippet til operasjon?
Sorry, sorry, sorry... har falt ut litt her. Hva er skaden? Og alvorlighetsgraden?

Fabregas

Mens Everton fortsetter å vinne blir en av våre spillere med skikkelig erfaring fra det store utland skadet. Heldigvis er ballen fortsatt rund!

Satser på denne midtbanen mot Everton:

PVM-Bakke-Solli-Huseklepp

Noen som vet litt om hvor de tøffeste utfordringene fra Everton kommer? Arteta er vel en playmaker type vi må markere tett. Ikke det at vi skal legge opp vårt spill hjemme etter de men vi må se litt på deres farligste spillere. Vi får bare stelle i stand en enorm iver etter å vinne, samtidig som det bør være god stemning. Stygt å si det, men det er faktisk sånn at pri 1 hjemme faktisk bør være å ikke slippe inn. Er jo ganske bakvendt men bortemålsregelen gjør at en må tenke sånn.

På dødball og i glimt fra Demba eller Helstad kan vin absolutt score på de, men at vi skal styre kampen og ha noe mer enn 45% possesion tror jeg ikke på. Heller forventer jeg det ikke.

edit:
Innlandsmax: Stemmer som Dudu sier at han kanskje må operere. http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3281079.ece

Virker temmelig håpløst ut dessverre.
QuoteKan det bli aktuelt med operasjon?
- Jeg vet ikke. Men når tid og hvile ikke hjelper, må en jo vurdere andre ting, sier Mjelde til BA

Klaus_Brann

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Amigo"Noen som har hørt hviken pub vi møtes på?  :)


Apropos pub. Det var noe skriverier om at Bataljonen skulle, ved hjelp av sponsorer, få sendt over d12m til å spille på puben kvelden før kampen. Ble ikke det noe av?


Ahh, det hadde vært fett!
Men det som hadde vært (om mulig) enda fetere, hadde vært at Bataljonen kom med info om dette, både pub og Den 12 Mann...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Spiller ikke Arteta primært på høyresiden? I så tilfelle kan PVM komme godt med, såfremt han ikke er overtent.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Marek

Quote from: "Fabregas"Noen som vet litt om hvor de tøffeste utfordringene fra Everton kommer? Arteta er vel en playmaker type vi må markere tett.


Utenom de åpenbare truslene hos spissene er vel Arteta og Cahill som vil lage mest trøbbel.
ons Ivar skal hem...

Nixon

http://www.bt.no/sport/article481244.ece

Demba lanserer seg selv som makker til Bakke på midtbanen.
En spennende tanke, men selv om Demba er flink til å gå ned og hente og holde på ballen når han spiller spiss ser jeg for meg at en slik midtbane vil bli fort tømt slik at Everton får for mye spillerom.
Rød makt på Hansa

Langhår

Quote from: "Nixon"http://www.bt.no/sport/article481244.ece

Demba lanserer seg selv som makker til Bakke på midtbanen.
En spennende tanke, men selv om Demba er flink til å gå ned og hente og holde på ballen når han spiller spiss ser jeg for meg at en slik midtbane vil bli fort tømt slik at Everton får for mye spillerom.


Spennende, men jeg tror nok også at å ha en så offensiv spiller til å spille sentral midtbane vil straffe oss ganske kraftig. Hadde det vært en dårligere motstander så kanskje, men her ser jeg for meg at vi får et svare strev med å holde unna. Både hjemme og borte. Demba poenterer jo selv at han er en "offensiv spelare".

Ser heller Demba som et glimrende alternativ som et oppspillspunkt som kan holde på ballen til resten av laget får flyttet seg oppover.

Hent Haugen hem!
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Go Up