• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

BRANN - EVERTON

Started by Red Rabitt, December 21, 2007, 13:15:39 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

symo

Helt klart flere som hadde reist hadde det vert noe organisert. Er jo en grunn til at folk flest som skal på ferie reiser på charter og ikke på egenhånd.

SKBMiller

Quote from: "oslo øst"faen er dette for noe piss pakketur med brann og liverpool kamp ????
jeg vil til liverpool og se brann forhåpentlig håpte jeg med oppsatt fly som sportsklubben brann setter opp. men denne gjengen oppe på stadioen har mye og lære. hvorfor klarer dem ikke sette opp fly frem og tilbake samme dag ??? husker enga var i london møtte chelsea dem hadde 2 fly hvorfor klarer ikke brann dette ???
og bataljonen har dere planlagt noe eller må folk reise på egenhånd ?????
så stor klubb og en så stor mengde med supportere men noe fly klarer vi ikke
ja ja jeg får vel begynne å gå nå skal jeg rekke kampen

Nightfox

Brann klarer ikke det fordi de må bestille fly fra Gardermoen, det vil si de må betale for at flyet skal komme seg fra gardermoen til Bergen (Der brannsupporterene går på), fra Bergen til Liverpool, fra Liverpool til Bergen (der brannsupporterene går av) og tilbake på gardermoen med flyene. Det gir dessverre dobbel pris og dårlig oppslutning. Det er derfor klanen har så mange medlemmer: De tåler fint en time eller to i buss for å komme seg på de aller fleste bortekampene, og når de for en gangs skyld skal et stykke, så er alle forholdene lagt til rette, noe som kan føre til at Klanen kan bruke sin posisjon til å skaffe flere medlemmer ved billige turer.

BL

Quote from: "Nightfox"Brann klarer ikke det fordi de må bestille fly fra Gardermoen, det vil si de må betale for at flyet skal komme seg fra gardermoen til Bergen (Der brannsupporterene går på), fra Bergen til Liverpool, fra Liverpool til Bergen (der brannsupporterene går av) og tilbake på gardermoen med flyene. Det gir dessverre dobbel pris og dårlig oppslutning. Det er derfor klanen har så mange medlemmer: De tåler fint en time eller to i buss for å komme seg på de aller fleste bortekampene, og når de for en gangs skyld skal et stykke, så er alle forholdene lagt til rette, noe som kan føre til at Klanen kan bruke sin posisjon til å skaffe flere medlemmer ved billige turer.


Javel? Hvor har du dette fra? Må de betale for å få flyet hjem til Bergen og tilbake igjen til Liverpool også da? Eller betale for å la flyet stå ubrukt i Liverpool i 1 døgn? Tror nok det er andre grunner du.

Ikke at det betyr så mye. Billigere å reise på egenhånd uansett.
Hansa-
Felt Z

The Boss

Quote from: "BL"
Quote from: "Nightfox"Brann klarer ikke det fordi de må bestille fly fra Gardermoen, det vil si de må betale for at flyet skal komme seg fra gardermoen til Bergen (Der brannsupporterene går på), fra Bergen til Liverpool, fra Liverpool til Bergen (der brannsupporterene går av) og tilbake på gardermoen med flyene. Det gir dessverre dobbel pris og dårlig oppslutning. Det er derfor klanen har så mange medlemmer: De tåler fint en time eller to i buss for å komme seg på de aller fleste bortekampene, og når de for en gangs skyld skal et stykke, så er alle forholdene lagt til rette, noe som kan føre til at Klanen kan bruke sin posisjon til å skaffe flere medlemmer ved billige turer.


Javel? Hvor har du dette fra? Må de betale for å få flyet hjem til Bergen og tilbake igjen til Liverpool også da? Eller betale for å la flyet stå ubrukt i Liverpool i 1 døgn? Tror nok det er andre grunner du.

Ikke at det betyr så mye. Billigere å reise på egenhånd uansett.


Klart nightfox har et poeng. Grunnen til at det er dyrt å chartre fly fra bergen er jo fordi alle flyene står parket i oslo, og må jo dermed flys først fra oslo, og tilbake til oslo etterpå! Og dette er jo ikke akkuratt billig etter hva eg har skjønt.

Nightfox

Det er ren logikk. Om du bestiller noe som ikke er der du er må du betale for tort og svie for å få det dertil. Ellers kan jeg nevne at jeg er flymekaniker så dette er på mange måter mitt emne, og jeg vet slikt ene og alene pga bransjen jeg er i, så jeg har det fra meg selv. Det er som å spørre en elektriker hvor stor spenning man har i hullene i veggen, for så å spørre: "Jasså? Hvor har du det fra?"

Man prissetter ikke at "flyet må stå der litt", for alt blir jo totalt sett en pris, men det sier seg selv at det er billigere for klanen å leie et fly som totalt sett blir en direkterute uansett hvordan man ser på det, enn oss bergensere, som først må få flyet fra gardermoen (som er mest hensiktsmessig). Leietiden blir lenger, flyet trenger mer brennstoff, pilotene har lenger arbeidstid and so on. Den siste setningen din gjenspeiler jo akkuratt hvorfor det ikke blir noe av! Hvorfor sette opp en tur som blir uhorvelig dyr når det er lettere å reise på egenhånd? Leien av fly blir for dyr, derfor dropper de det.

Kan også nevne at flyet må lande fire ganger (Bergen, Liverpool, Bergen og Oslo) istedet for to på en normal direkterute tur/retur. Dette medfører fire landingsavgifter, altså to mer enn normalt.

DJ_ADG

Brann skriver at det ville blitt for dyrt,  Uke dag vil si få fy ledig, fly fra Gardermoen vil si flygning uten folk e dyrt, Pluset e at Liverpool airport har lav landigsavgift.

Men ka ble prisen pr sete?  Brann kunne komt med prisen pr sete.

Har Brann vært i kontakt med Malmö Aviation, de har jo erfaring på supporter fly fra Flesland te utlandet.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Northside


monzilla

Ja, gi vekk penger. Lurt.

kim_s20

Folk må slutte å være grinete, alle klarer å dra med fly til manchester kjøpe en billig billett tur/retur (det er mulig å velge åpen retur)toget tar en times tid og overnatting kan man skaffe billig. Noen her driver å griner alt trengs ikkje være organisert, så lenge du har hatt engelsk på barneskolen klarer nok de fleste seg ;D    Dette gleder vi oss til, noen som har hørt noe om et bra pub tilholdsted før Kampen? Blir kjipt å menge seg med hjemmesupporterene. Ikkje alle er like hyggelig der borte, spesielt ikkje de nederst på lønnstigen. Men så mage som mulig burde dra fingen ut og komme seg bort, brann.no sier at de regner med at de som vil får tak i billett.
HANSASVINGEN-THE KOP

The Boss

Quote from: "Northside"


Smart at ikke du sitter å styrer med pengene på stadion...

Hausberg

ser ut for at everton får en kamp mindre før de møter oss, ligger under 0-1 mot oldham, everton har hjemmekamp og stiller med ett ganske bra mannskap, 15 min igjen.
itt hjerte står i Brann......

HeiaBrann!

Jeg spør igjen: Hvordan er reise planen til andre som skal nedover til Liverpool ?

Fabregas

For noe forbanna drit hvis de ryker nå :shock:

SKBMiller

Everton ute... Yakubu skjøt i stolpen på overtid :S

HeiaBrann!

Everton ute... Tapte 1-0  mot Oldham hjemme...

rooneey

Quote from: "HeiaBrann!"Jeg spør igjen: Hvordan er reise planen til andre som skal nedover til Liverpool ?


reiseplanen er å reise med klm på tirsdag 19 fra bergen via amsterdam til manchester og tebake igjen på fredagen hotell blir mest sansynelig royal quay som ligger downtown liverpool fly 2100kr hotell 1500kr  per person

Klaus_Brann

Quote from: "kim_s20"Dette gleder vi oss til, noen som har hørt noe om et bra pub tilholdsted før Kampen? Blir kjipt å menge seg med hjemmesupporterene.


Selvfølgelig skal vi ikke menge oss med de. Jeg regner da med at Bataljonen finner en "hovedpub" som er samlingsstedet for oss der..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Fabregas

Faen altså!
Nå kan vi vel skrive ned muligheten fra 10-15% til 4-5%. Eneste positive en kan trekke ut er vel at Moyes klart nedprioriterte FA-cupen(Som jeg tror betyr mer for han enn UEFA) og at Everton, med de aller beste spillerne ute, kan være kapable til å tape mot et så bedritent lag som Oldham. Da kan de glatt tape mot oss og, men over to kamper der den siste går på Goodison(Ikke mye grunn til å spare spillere, lenge siden sist kamp og flere dager før neste)? Neppe. Men vi har iaf et halmstrå inntill den tid.

Og, som sagt, sette blir kjekke kamper fpr både spillerne og oss uansett så lenge vi ikke blir slått med kalassifre.

Xminator

Om Oldham kan så kan vi også.

HeiaBrann!

Quote from: "Xminator"Om Oldham kan så kan vi også.

Helt riktigt! Men nå skal det sies at Oldham hadde MYE tur!

Innlandsmax

Quote from: "HeiaBrann!"
Quote from: "Xminator"Om Oldham kan så kan vi også.

Helt riktigt! Men nå skal det sies at Oldham hadde MYE tur!
Mye tur er lov :-)

oslo øst

lander i manchester onsdag kveld har ikke bestilt hotell ennå
noen som har noen tips ?????

SKBMiller

jeg etterlyser fortsatt hotellene folk som kommer fra Torp på onsdagen skal sove på. Hadde satt pris på en PM ;)

DarkDog

Quote from: "oslo øst"lander i manchester onsdag kveld har ikke bestilt hotell ennå
noen som har noen tips ?????

Laget en ny tråd, med svar til deg, og alle andre som måtte lure på det samme som deg....

http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=8254
..vi ser oss rundt, og nikker lett,
for dette ska bli jæla fett..!"

*BT-08*

"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."

SKBMiller

hvordan ligger Goodison plassert i forhold til togbanestasjonen? noen som er kjente i liverpool her?

Manx

Quote from: "SKBMiller"hvordan ligger Goodison plassert i forhold til togbanestasjonen? noen som er kjente i liverpool her?


Er vel omtrent som fra bergen sentrum til staddaen..
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

DarkDog

Ja, ikkje noe særlig lengre enn Sentrum--->Brann Stadion...
6-7£ med taxi, tror eg...

http://www.evertonfc.com/club/directions-to-goodison.html

QuoteEverton's Goodison Park is situated three miles north of Liverpool City Centre. The nearest British Rail station is Liverpool Lime Street. The nearest Merseyrail station is Kirkdale (Northern Line) approximately one mile from Goodison Park.

Buses from the city centre (Queens Square Bus Station): 1,2, 20, 19, 311, 345 and 350.


Laget noen punkter på et kart, som viser et par "hoved-elementer" i Liverpool:

Den blå prikken, er Goodison
Den røde prikken, er Anfield
Den oransje prikken, er Togstasjonen (Lime Street st)
Den grønne prikken, er Albert Docks


(trykk på bildet, for å få det større)


..vi ser oss rundt, og nikker lett,
for dette ska bli jæla fett..!"

*BT-08*

"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."

Mailman

Quote from: "HeiaBrann!"Jeg spør igjen: Hvordan er reise planen til andre som skal nedover til Liverpool ?


Reiser ned onsdag kveld, med sas til London, toger fra Euston om kvelden, går tog hver time, feirer videre cup-spill på Flannagans og Walkabout i Liverpool torsdag kveld, hjem fredag kveld fra London.  Ca 2000 t/r. Bor på International Inn i Liverpool, veldig billig og veldig enkelt!
Del meg i to-
og det spruter
rødt og hvitt blod!

BBB-Tony

Quote from: "Mailman"
Quote from: "HeiaBrann!"Jeg spør igjen: Hvordan er reise planen til andre som skal nedover til Liverpool ?


Reiser ned onsdag kveld, med sas til London, toger fra Euston om kvelden, går tog hver time, feirer videre cup-spill på Flannagans og Walkabout i Liverpool torsdag kveld, hjem fredag kveld fra London.  Ca 2000 t/r. Bor på International Inn i Liverpool, veldig billig og veldig enkelt!


Vi er en gjeng på 4 som reiser fra Torp onsdagskveld og hjem igjen på fredags kveld. I Liverpool skal vi bo på Express by Holiday Inn, Albert Dock ved Mersey elva. link: http://www.exliverpoolalbertdock.com/ Noen andre som skal bo på dette hotellet?
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Om Oldham kan så kan vi også.


Om Lyn kan, kan Everton også.
Legg ned hele klubben!

1908

Hva er prisen og reisetid London-Liverpool med tog?

DarkDog

Quote from: "1908"Hva er prisen og reisetid London-Liverpool med tog?



To linker til tog-sider i UK.

http://www.thetrainline.com/

http://nationalrail.co.uk/times_fares/

Det lønner seg hvertfall å bestille på nett.... som regel MYE dyrere å bestille i billettluken på stasjonen.
..vi ser oss rundt, og nikker lett,
for dette ska bli jæla fett..!"

*BT-08*

"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."

SKBMiller

Ser faktisk ut som flyplassen til Ryanair er John Lennon Airport =) Stemmer det at denne ligger rundt 10 miles fra sentrum?

Marek

Quote from: "SKBMiller"Ser faktisk ut som flyplassen til Ryanair er John Lennon Airport =) Stemmer det at denne ligger rundt 10 miles fra sentrum?


Ryanair bruker John Lennon Airport ja, og avstanden var det ingenting å si på så 10 miles kan nok stemme.
ons Ivar skal hem...

DJ_ADG

http://dspace.dial.pipex.com/town/park/yfh45/everton.htm

Mye infomasjon om Goodison park og kordan man komer seg te stadion
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

kim_s20

Drar med fly via Amsterdam til Manchester for å reise billigest mulig kommer til Liverpool med tog fra Manchester i 12 - 13 tiden, overnatter til Fredag morgen og drar hjem igjen.
HANSASVINGEN-THE KOP

BBB-Tony

De som reiser med Ryanair fra Torp, ha de planlagt noe form for transport fra flyplassen i Liverpool?
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

vebo

Hadde det vært en idé å lage en egen turtråd? Så kunne denne tråden dreiet seg om det sportslige? Hotell, fly og togreiser tar jo opp 90% av plassen.

Jeg har, merkelig nok, en god følelse for denne kampen. Cup er cup, det beviste Oldham i går. Og i skrivende stund ser det ut som om Bristol Rovers slår Fulham også.
Tiocfaidh ár lá

DarkDog

Quote from: "vebo"Hadde det vært en idé å lage en egen turtråd? Så kunne denne tråden dreiet seg om det sportslige? Hotell, fly og togreiser tar jo opp 90% av plassen.


Eg prøvde, men etter 10 timer blei tråden stengt..... De liker visst at vi heller skal bruke EN stor kaos-tråd, der ALT ang turen/kampen blir diskutert.....
Her er forresten tråden min:
http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=8254

[edit] Forventer et saklig svar på min PM til den som stengte tråden:


QuoteKoffor stengte du hotell-tråden?

Ville ikkje det vært litt mer fornuftig med èn tråd som omhandlet hoteller/transport,og èn tråd som omhandet ting rundt selve kampen??

Eller er vi veldig redd for å ha flere tråder på dette forumet, og så skal heller ALT trøkkes inn i samme store, uoversiktlige tråd?

Mvh Konstruktivt Kritiske DarkDog
..vi ser oss rundt, og nikker lett,
for dette ska bli jæla fett..!"

*BT-08*

"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."

SKBMiller

moderatorene hadde nok foretrukket at hele forumet var en tråd^^

BBB-mod

Quote from: "DarkDog"Forventer et saklig svar på min PM til den som stengte tråden


Hei!

Jeg syntes det ble mye av det samme i de to trådene. Det er så lenge til kampen at det ikke er mye å diskutere om det sportslige. Det som er om kampen har jo vært i den engelske tråden. Den norske opprinnelige tråden har inneholdt mye om selve reisen.

Men jeg er ikke vanskelig, og det kan jo være greit med to tråder når det nærmer seg. Så jeg skal åpne opp for alle som vil utveksle reisetips!:)

BBB-mod

Gulløl

Ankommer flyplassen Stansted-London mandag 18 februar kl. 19.30.

Skal videre til Liverpool samme kveld.

Noen som har satt seg inn i hvilken togstasjon i London en da bør bruke,
og transportmåte og transporttid fra flyplassen til denne togstasjonen ?

Hvor lang tid tar togturen fra London til Liverpool ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

knutern

Quote from: "Gulløl"Ankommer flyplassen Stansted-London mandag 18 februar kl. 19.30.

Skal videre til Liverpool samme kveld.

Noen som har satt seg inn i hvilken togstasjon i London en da bør bruke,
og transportmåte og transporttid fra flyplassen til denne togstasjonen ?

Hvor lang tid tar togturen fra London til Liverpool ?
Det går ekspresstog fra Stanstead til London, ca 40 minutt. Bytt til t-bane ved Tottenham hale, og ta t-banen til Euston. Euston har tog som går til Liverpool (Virgin trains).

Direktetog fra London til Liverpool tar tre-fire timer.

Marek

Quote from: "tonynord"De som reiser med Ryanair fra Torp, ha de planlagt noe form for transport fra flyplassen i Liverpool?


Tro det eller ei, men de har taxi i Liverpool også.
ons Ivar skal hem...

hansagutt1

Quote from: "tonynord"De som reiser med Ryanair fra Torp, ha de planlagt noe form for transport fra flyplassen i Liverpool?


Håper virkelig det blir organsiert noe for her er vi mange klovner på tur som aldri har reist på annet enn chartertur eller med mamma og pappa. Er det forresten noen som vet hvor vi skal spise i liverpool? Og hvilke offentlige toalett som er i bra stand?

Skjerpings gutter (og jenter)! Det ordner seg, skulle tro folk planla en tur til månen...

BBB-Tony

Quote from: "hansagutt1"
Quote from: "tonynord"De som reiser med Ryanair fra Torp, ha de planlagt noe form for transport fra flyplassen i Liverpool?


Håper virkelig det blir organsiert noe for her er vi mange klovner på tur som aldri har reist på annet enn chartertur eller med mamma og pappa. Er det forresten noen som vet hvor vi skal spise i liverpool? Og hvilke offentlige toalett som er i bra stand?

Skjerpings gutter (og jenter)! Det ordner seg, skulle tro folk planla en tur til månen...


Hehe...tar det med knusende ro jeg ;) Bare lurte på om det ble taxi eller om folk vet om det går buss/tog inn til sentrum. Var rundt 10 mils fra flyplassen?
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

The Boss

Quote from: "tonynord"
Quote from: "hansagutt1"
Quote from: "tonynord"De som reiser med Ryanair fra Torp, ha de planlagt noe form for transport fra flyplassen i Liverpool?


Håper virkelig det blir organsiert noe for her er vi mange klovner på tur som aldri har reist på annet enn chartertur eller med mamma og pappa. Er det forresten noen som vet hvor vi skal spise i liverpool? Og hvilke offentlige toalett som er i bra stand?

Skjerpings gutter (og jenter)! Det ordner seg, skulle tro folk planla en tur til månen...


Hehe...tar det med knusende ro jeg ;) Bare lurte på om det ble taxi eller om folk vet om det går buss/tog inn til sentrum. Var rundt 10 mils fra flyplassen?


Les på trådene da mann!

BBB-Tony

Tror forresten det lå ett bra toalett i Goodison Road. Tror det kalles Goodison Park eller noe sånt. Tror det er det beste toalettet i byn har jeg hørt rykter om...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Gulløl

knutern, takk for god info.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up