• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

BRANN - EVERTON

Started by Red Rabitt, December 21, 2007, 13:15:39 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stolpeinn

Quote from: "krøvel vellevold"Men hvem holder du med av Rosenborg og Fiorentina da? Heier du på RBK fordi det er "fint for norsk fotball" hvis de går videre? For i så fall begår du jo den dødssynden at du 13/14. februar og 22.februar håper at RBK går videre i e-cupen, mens du samtidig håper at Brann ryker ut!


Jeg vet dette var et spørsmål til Jako, men er det 'ulovlig' å holde med RBK i den kampen? Personlig så håper jeg at både Brann og RBK vinner sine kamper fordi RBK er et lag jeg VET vi kan slå, og dermed tror jeg det vil øke Brann sine sjanser ...

The Boss

Quote from: "jako"
Quote from: "Falkman"fair enough, vi er enige om Ã¥ være uenige.. men jeg kommer aldri til Ã¥ forstÃ¥ hvordan det er mulig Ã¥ ha et like lidenskapelig forhold til et lag  fra  et annet land, som det lokale laget man er født og oppvokst med.


Det forstår jeg, men nå var ikke Branninteressen så veldig stor da jeg var liten. Har egentlig ingen logiske forklaringer på det. Det er vel akkurat som homofile, de liker bare menn bedre av en eller annen grunn. Fortså det den som kan.


Herregud mann, papetisk, du har hvertfall mistet all verdighet i mine øyne!

Quote from: "krøvel vellevold"Judas, er hva du er!

Veldig presist sagt!!

Nightfox

Quote from: "Stolpeinn"
Quote from: "krøvel vellevold"Men hvem holder du med av Rosenborg og Fiorentina da? Heier du på RBK fordi det er "fint for norsk fotball" hvis de går videre? For i så fall begår du jo den dødssynden at du 13/14. februar og 22.februar håper at RBK går videre i e-cupen, mens du samtidig håper at Brann ryker ut!


Jeg vet dette var et spørsmål til Jako, men er det 'ulovlig' å holde med RBK i den kampen? Personlig så håper jeg at både Brann og RBK vinner sine kamper fordi RBK er et lag jeg VET vi kan slå, og dermed tror jeg det vil øke Brann sine sjanser ...


Jeg driter i hvem som vinner den kampen. Helst fiorentina siden jeg innser at våre sjanser er små. Men om vi skulle klare å komme oss videre kommer det et gode utav det uansett:

Fiorentina:
- God europamatching, italiensk, mulighet til å danke ut et lag rbk har blitt danket ut av, ingen skam å ryke ut mot.

RBK:
- Dårligere motstand og større sjans til å gå videre.

krøvel vellevold

Quote from: "Langhår"
Quote from: "jako"
Det skal du få lov til å mene. Så får jeg heller være uenig med deg. Jeg har holdt med Everton lengre enn jeg har holdt med Brann, og holder begge lagene veldig høyt. Kampen er mye viktigere for Everton enn for Brann og det kommert sikkert til å påvirke meg i den kampen.


Hvorfor i all verden er denne kampen viktigere for Everton enn Bergens Stolthet? Makan til pisspreik! Man må jo holde med motstanderen for å hevde noe slikt. Jeg skjønner jo nå at Brann bare er en slags "reserveklubb" for deg. Er du redd for at Brann skal stikke kjepper i hjulene for "storklubben" din?

Denne kampen er enormt viktig for enhver Brannsupporter. Tiden der man fikk autografene til motstanderne i Europcupen er heldigvis over. Brann har en mulighet her for å vise at de er på høyden. Om de klarer å gripe den eller ikke gjenstår og se, men det er en viktig mulighet.

Quislinger mener gjerne noen annet.


Snur man om på det, så er det gjennom Brann man kan få den ekstatiske glede ved avansement. Et avansement gjennom Everton blir jo bare "pytt så enkelt! peace of cake!".

Her har altså laget fra Jakos egen hjemby (og som han i tillegg påstår å være supporter av) muligheten til å lage en kjempeskrell og all den positivitet og beundring det ville blitt som følge av det. Han som bor i Trondheim burde jo være spesielt opptatt av at Bergens Stolthet gjorde noe stort i Europa, sånn at han slipper å bli tytt ørene fulle av hvor fantastiske RBK er i Europa. Men likevel skal han altså holde med Branns MOTSTANDER. En klubb som neppe kommer til å feire noe videre avansement med noe annet enn et skuldertrekk. Det er for BRANN denne kampen er stor - ikke for Everton. Da er det merkelig at han som bergenser likevel holder med Everton.
Legg ned hele klubben!

Fabregas

Når jeg ikke vet hvordan Brann gjør det håper jeg helt klart at RBK ryker. Om jeg derimot vet at vi er videre håper jeg vi får møte de, selvsagt vil det være jævlig nervepirrendes foran kampen men jeg vil heller ha det(Og en god sjanse for kvartfinale!) enn Fiorentina som mest sansynlig slår oss ut. Selv om mange bergensere sikkert pisser på seg selv bare ved tanken av at de slår oss ut er det jo og gode muligheter for at det er de som blir ydmyket. Ikke at det betyr så mye men det hadde vært veldig kjekt for fotball-Norge og bidratt til enda større vekst innenfor den norske fotballen.

Iom at det mest sannsynlig ikke er noen norske lag i åttendedelsfinalen er dette ganske hypotetisk men likevel. Den beste varianten der både RBK og Brann ryker med en gang, er at vi taper knepent, RBK blir eid og Everton lager hakkemat av Fiorentina.
Siden pengestrømmen er mye sterkere i PL enn i Serie A ville det være nærliggende å tro at et evt. avansemang ville være viktigere for Fiorentina enn for Everton. Dog er det ikke de store summene å snakke om enda men for Fiorentina ville nok iaf en jvartfinale betydd litt.

Ricky

Håper Fiorentina går videre fra den andre kampen, uansett hva som skjer i Branns kamp.

Erlend

Håper Brann vinner mens RBK taper, så kan vi for en gangs skyld være bedre enn RBK i europacupen

The Boss

EDIT: Eg håper at DERSOM brann går videre at også rosenborg skal gå videre. Ikke fordi eg håper de skal gjøre det så bra som mulig, men fordi at nettopp Brann skal kunne gjør det så bra som mulig, og altså få rbk i neste runde istendenfor fiorentina, og dermed lettere kamp for brann, og ca 60%sjanse for KVARTfinale i uefa cupen for klubben vår! Det er ganske sykt. Men om brann skulle ryke mot everton håper eg trønderne får grisepryl...

Nightfox

Kvartfinale mener du ja... nå er vi i 32delsfinale.

Christoball

da er "vinterferien" bestilt
Liverpool - Inter og Everton - Brann, blir en flott uke!

Ricky

Quote from: "Nightfox"Kvartfinale mener du ja... nå er vi i 32delsfinale.


NÃ¥ er vi i 16.delsfinale

The Boss

Quote from: "Ricky"
Quote from: "Nightfox"Kvartfinale mener du ja... nå er vi i 32delsfinale.


NÃ¥ er vi i 16.delsfinale


Du har faktisk rett, og eg var helt på viddene!
Slår vi Everton-og deretter Rbk/fiorentina, DA er vi i kvartfinale!

Nightfox

Quote from: "Ricky"
Quote from: "Nightfox"Kvartfinale mener du ja... nå er vi i 32delsfinale.


NÃ¥ er vi i 16.delsfinale


Det er i alle fall to "delsfinaler" igjen før vi er i kvarten, at jeg kan ha misforstått de forskjellige begrepene kan godt hende. Er det ikke 32 dels finale når det er 32 lag igjen? eller er det 16 dels finale fordi det er 16 forskjellige oppgjør?

The Boss

Quote from: "Nightfox"
Quote from: "Ricky"
Quote from: "Nightfox"Kvartfinale mener du ja... nå er vi i 32delsfinale.


NÃ¥ er vi i 16.delsfinale


Det er i alle fall to "delsfinaler" igjen før vi er i kvarten, at jeg kan ha misforstått de forskjellige begrepene kan godt hende. Er det ikke 32 dels finale når det er 32 lag igjen? eller er det 16 dels finale fordi det er 16 forskjellige oppgjør?


Kvartfinale vil jo egentlig si 4 dels finale! Derfor er vi i "8dels finale" OM vi slår everton. Altså er vi i 16dels finale nå.

Og ja, det er 16 dels finale fordi det er 16 forskjellige oppgjør!

Yngve

Quote from: "krøvel vellevold"Hva faen betyr en jævla drakt vs din "etniske opprinnelse"?



Som vanleg vert det i det mest ekstreme laget når du fyrst tar deg ut krøvel. Argument som etnisk opprinning er vel brukt opp av adolf og slobodan dei siste seksti åra.

Eg føler at ting vert for svart/kvitt her inne.

Eg skjønar godt folk som har godt forhold til utanlandske lag, helst engelske. Det har noko med tradisjonen vår å gjere. Men folk som kun held med engelske lag og hatar norske vert for dumt. Eg har ein kompis som er die hard l'pool suportar (ironisk nok er broren everton, og eg meinar at han luskar litt inne på forumet her). han har fleire kompisar i england enn i noreg. Når ein diskuterer fotball med han, noko eg har gjedd opp, så kan han lett respondere på engelsk til meg. det vert berre trist.

Eg er sjølv vakse opp med å heie på to lag. Brann og United. Og heilt til eg vart 18 gjekk eg rundt og lurte på kvem skal eg heie på når Brann og united møtest i champions league? Det var jo ikkje særleg realistiske draumer på den tida, men slik var det no. Så det var med sommarfuglar i magen er for på stadda for å sjå Brann - United i 98. Det tok ikkje lange tida før eg var sikker på kva som faktisk var laget mitt. Dei store stjernene sprang rett framfor meg. Eg var så nær at eg kunne ha tatt på Giggs om eg hadde hatt noko interesse av det. Sidan då har det vore kun Brann for meg. Eg føl fortsatt United, men engasjerer meg ikkje på langt nær på same måten som med Brann. Har til og med prøvd å gå inn på det norske forumet til united, men det orkar eg ikkje meir. Det var berre trist.

Så eg skjønar ikkje folk som jako som faktisk skal støtte everton framføre Brann i februar. Men eg skjønar lett at han har eit favorittlag i england. Det har jo krøvel innrømd at han har og.

Men for meg er det i alle tilfelle ikkje nokon tvil. Brann er laget, og det held eg meg til om me så tapar 14 - 0.

krøvel vellevold

Quote from: "Yngve"
Quote from: "krøvel vellevold"Hva faen betyr en jævla drakt vs din "etniske opprinnelse"?



Som vanleg vert det i det mest ekstreme laget når du fyrst tar deg ut krøvel. Argument som etnisk opprinning er vel brukt opp av adolf og slobodan dei siste seksti åra.

.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Du finner nisser i diverse sofakroker i Bergen som holder med RBK. De kommer normalt stikkende frem når Brann gjør det dårlig og RBK slår noen i sjampions leeeeege. Nå fikk tilsvarende nisser litt spaltemeter fordi vi møter uovervinnelige Everton fra myteøyen i vest.

krøvel vellevold

Jeg vil ha RBK ut av Europa, uansett om vi selv går videre eller ei. Man kan snakke så mye man vil om "lettere" motstand i 8.delsfinalen, men det er mye verre å ryke for RBK enn for Fiorentina. Jeg vil ikke at RBK skal ha muligheten til noen revansj for fjorårsesongen og at de skal kunne vise til at de kom lenger i Europa enn oss. Ryker RBK ut mot Fiorentina, så har de uansett ikke kommet lenger enn oss.

Et annet poeng er at selv om Fiorentina er et bedre lag enn Rosenborg, så er det ingen tvil om at Rosenborg vil ta Brann mye mer på alvor enn Fiorentina vil gjøre. Et oppgjør Rosenborg-Brann i europacupen vil gi topp motivert motstand, mens et Fiorentina vil se på Brann som en mindre gjev motstander enn samtlige de møter i Serie A.
Legg ned hele klubben!

KNUDSEN

noen som har tro at vi klare og stille ca 3000stk på goodison park
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Chrisstah

Quote from: "KNUDSEN"noen som har tro at vi klare og stille ca 3000stk på goodison park


tviler. hvis det hadde skjedd hadde det vært helt sinsykt.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

KNUDSEN

så du tror det er stor sjanse for å skaffe seg billetter til kampen?
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Northside

Quote from: "KNUDSEN"så du tror det er stor sjanse for å skaffe seg billetter til kampen?


Han sier han tviler på at det kommer 3000 stykker og at det i såfall vil være sinnsykt.

Det bør i grunn gi deg et svar på om han tror det er vanskelig å skaffe billetter eller ikke....

monzilla

Kommer aldri til å skje, er ikke kampen på en ukedag? Men man vet jo aldri om hvor anglofile vi nordmenn er.

jako

Quote from: "krøvel vellevold"Brann er Bergens eneste ansikt utad, når det gjelder fotball. Det kan det vel umulig være noen tvil om! Brann er heller ingen bydelsklubb.

Rosenborg representerer Trondheim. De representerer forsåvidt Norge når de spiller europacup, men jeg er ikke så opptatt av at Norge skal være best i verden. Jeg er mer opptatt av at Bergen skal være best i Norge. Og så lenge Rosenborg for meg representerer Trondheim (en rival til Bergen og Brann), så holder jeg ikke med dem.

Men hvem holder du med av Rosenborg og Fiorentina da? Heier du på RBK fordi det er "fint for norsk fotball" hvis de går videre? For i så fall begår du jo den dødssynden at du 13/14. februar og 22.februar håper at RBK går videre i e-cupen, mens du samtidig håper at Brann ryker ut!

Og skal du stå på bortetribunen på Stadion i Everton-drakt og gode deg hvis Helstad bommer for åpent mål, hvis Hanstveit blir rundingsbøye, og i det hele tatt stå der og håpe på at Brann taper? Kanskje også synge med på noen spottende sanger om Brann, Bergen og Branns spillere?


Brann representerer Bergen i form av å være det beste laget i by'n. Husker godt da Fyllingen var i eliten og alle holdt med dem i cupfinalen.

Håper Rosenborg taper 10-0 sammenlagt, minst. Var på alle CL-kampene og håpte selvsagt på motstanderlaget. Det er jo du som snakker om å ta hensyn til lokal tilhørighet ikk jeg. Til nasjonalfølelse har vi landslaget og det holder for meg. Bergen har aldri vært og kommer aldri til å bli en egen stat så da blir det tåpelig å snakke om nasjonalfølelse i forbindelse med Brann.

Selvfølgelig kommer jeg ikke til å gjøre det. Tviler på at jeg kommer til å gå i drakt i de hele tatt. Kommer ti å gå sivilt og forholde meg ganske rolig. Jeg håper Brann kommer fra det med æren i behold og gir Everton respektabel motstand. Men i mine øyne er denne turneringen viktigere for Everton enn Brann og det kommer til å påvirke meg i denne kampen.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

krøvel vellevold

Quote from: "jako"
Quote from: "krøvel vellevold"Brann er Bergens eneste ansikt utad, når det gjelder fotball. Det kan det vel umulig være noen tvil om! Brann er heller ingen bydelsklubb.

Rosenborg representerer Trondheim. De representerer forsåvidt Norge når de spiller europacup, men jeg er ikke så opptatt av at Norge skal være best i verden. Jeg er mer opptatt av at Bergen skal være best i Norge. Og så lenge Rosenborg for meg representerer Trondheim (en rival til Bergen og Brann), så holder jeg ikke med dem.

Men hvem holder du med av Rosenborg og Fiorentina da? Heier du på RBK fordi det er "fint for norsk fotball" hvis de går videre? For i så fall begår du jo den dødssynden at du 13/14. februar og 22.februar håper at RBK går videre i e-cupen, mens du samtidig håper at Brann ryker ut!

Og skal du stå på bortetribunen på Stadion i Everton-drakt og gode deg hvis Helstad bommer for åpent mål, hvis Hanstveit blir rundingsbøye, og i det hele tatt stå der og håpe på at Brann taper? Kanskje også synge med på noen spottende sanger om Brann, Bergen og Branns spillere?


Brann representerer Bergen i form av å være det beste laget i by'n. Husker godt da Fyllingen var i eliten og alle holdt med dem i cupfinalen.

Håper Rosenborg taper 10-0 sammenlagt, minst. Var på alle CL-kampene og håpte selvsagt på motstanderlaget. Det er jo du som snakker om å ta hensyn til lokal tilhørighet ikk jeg. Til nasjonalfølelse har vi landslaget og det holder for meg. Bergen har aldri vært og kommer aldri til å bli en egen stat så da blir det tåpelig å snakke om nasjonalfølelse i forbindelse med Brann.

Selvfølgelig kommer jeg ikke til å gjøre det. Tviler på at jeg kommer til å gå i drakt i de hele tatt. Kommer ti å gå sivilt og forholde meg ganske rolig. Jeg håper Brann kommer fra det med æren i behold og gir Everton respektabel motstand. Men i mine øyne er denne turneringen viktigere for Everton enn Brann og det kommer til å påvirke meg i denne kampen.


Viktigere for Everton enn Brann? Hva med å fikse på alle de ydmykelser RBK (laget fra din nåværende hjemby) har påført Brann (både innbyrdes og gjennom å prestere ufattelig mye bedre enn Brann i Europa), og klare et enkeltresultat som i hvert fall er i nærheten av det de har klart? Brann har vært latterliggjort i Europa i 11 år nå, og da er det jaggu på tide at Brann viser seg frem.

Tenk hva et avansement hadde betydd for Brann! Det hadde vært en opplevelse vi kunne snakket om i mange år fremover.
Legg ned hele klubben!

jako

Quote from: "krøvel vellevold"Her har altså laget fra Jakos egen hjemby (og som han i tillegg påstår å være supporter av) muligheten til å lage en kjempeskrell og all den positivitet og beundring det ville blitt som følge av det. Han som bor i Trondheim burde jo være spesielt opptatt av at Bergens Stolthet gjorde noe stort i Europa, sånn at han slipper å bli tytt ørene fulle av hvor fantastiske RBK er i Europa. Men likevel skal han altså holde med Branns MOTSTANDER. En klubb som neppe kommer til å feire noe videre avansement med noe annet enn et skuldertrekk. Det er for BRANN denne kampen er stor - ikke for Everton. Da er det merkelig at han som bergenser likevel holder med Everton.


Her tar du litt feil. UEFA-cupen er veldig verdsatt blant Everton-supporterne. De hadde fullt hus mot Zenit og har hatt masse tilreisende på bortekampene sine. Her i Bergen er det jo knapt nok noen som bryr seg. Vi klarte jo ikke engang å fylle mot Hamburg. En klubb som sikkert e fullt på høyde med Everton. Og det rett etter at seriemesterskapet vr i boks. Unnskyldningen var liksom at billettene var for dyre, yeah right. Det samme kommer til å bli om Brann slår Everton også. Ingen bryr seg noe særlig bortsett fra de mest loajale.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Brannfan23

Quote from: "jako"
Quote from: "krøvel vellevold"Her har altså laget fra Jakos egen hjemby (og som han i tillegg påstår å være supporter av) muligheten til å lage en kjempeskrell og all den positivitet og beundring det ville blitt som følge av det. Han som bor i Trondheim burde jo være spesielt opptatt av at Bergens Stolthet gjorde noe stort i Europa, sånn at han slipper å bli tytt ørene fulle av hvor fantastiske RBK er i Europa. Men likevel skal han altså holde med Branns MOTSTANDER. En klubb som neppe kommer til å feire noe videre avansement med noe annet enn et skuldertrekk. Det er for BRANN denne kampen er stor - ikke for Everton. Da er det merkelig at han som bergenser likevel holder med Everton.


Her tar du litt feil. UEFA-cupen er veldig verdsatt blant Everton-supporterne. De hadde fullt hus mot Zenit og har hatt masse tilreisende på bortekampene sine. Her i Bergen er det jo knapt nok noen som bryr seg. Vi klarte jo ikke engang å fylle mot Hamburg. En klubb som sikkert e fullt på høyde med Everton. Og det rett etter at seriemesterskapet vr i boks. Unnskyldningen var liksom at billettene var for dyre, yeah right. Det samme kommer til å bli om Brann slår Everton også. Ingen bryr seg noe særlig bortsett fra de mest loajale.



Når man er bergenser så ska man faen holde meg et LAG fra Bergen uansett kas lag man holder utenfra landet!

krøvel vellevold

Quote from: "jako"[ Brann representerer Bergen i form av å være det beste laget i by'n. Husker godt da Fyllingen var i eliten og alle holdt med dem i cupfinalen.

.


Fyllingen har aldri representert hele Bergen. Knapt nok Fyllingsdalen. De har aldri vært Bergens ansikt utad - med unntak av akkurat i cupfinalen mot bergensernes erkerival Rosenborg.

Uansett. Du kan jo ikke komme bort i fra at grunnen til at bergensere holder med Brann, at siddiser holder med Viking, at trøndere holder med RBK, osv., har noe med lokal tilhørighet å gjøre! Hvorfor holder du med Brann og ikke Viking eller RBK, Jako? Fordi Brann har så fine drakter? Nei, selvsagt fordi du er bergenser.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "jako"
Quote from: "krøvel vellevold"Her har altså laget fra Jakos egen hjemby (og som han i tillegg påstår å være supporter av) muligheten til å lage en kjempeskrell og all den positivitet og beundring det ville blitt som følge av det. Han som bor i Trondheim burde jo være spesielt opptatt av at Bergens Stolthet gjorde noe stort i Europa, sånn at han slipper å bli tytt ørene fulle av hvor fantastiske RBK er i Europa. Men likevel skal han altså holde med Branns MOTSTANDER. En klubb som neppe kommer til å feire noe videre avansement med noe annet enn et skuldertrekk. Det er for BRANN denne kampen er stor - ikke for Everton. Da er det merkelig at han som bergenser likevel holder med Everton.


Her tar du litt feil. UEFA-cupen er veldig verdsatt blant Everton-supporterne. De hadde fullt hus mot Zenit og har hatt masse tilreisende på bortekampene sine. Her i Bergen er det jo knapt nok noen som bryr seg. Vi klarte jo ikke engang å fylle mot Hamburg. En klubb som sikkert e fullt på høyde med Everton. Og det rett etter at seriemesterskapet vr i boks. Unnskyldningen var liksom at billettene var for dyre, yeah right. Det samme kommer til å bli om Brann slår Everton også. Ingen bryr seg noe særlig bortsett fra de mest loajale.


Ja, men hvem tror du Brann - Everton er størst for? Brann-fansen eller Everton-fansen? SK Brann eller Everton FC?
Legg ned hele klubben!

osoerli

Quote from: "monzilla"Kommer aldri til å skje, er ikke kampen på en ukedag? Men man vet jo aldri om hvor anglofile vi nordmenn er.


Det er i vinterferien.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Ja, men hvem tror du Brann - Everton er størst for? Brann-fansen eller Everton-fansen? SK Brann eller Everton FC?


Det er ikke nødvendigvis slik at en kamp betyr mer for David enn for Goliat. Det vil være mye verre for blåskjortene å tape for oss. Det vil være som hvis vi spiller mot Løv-Ham i cupen.
Vi har på mange måter ikke noe å tape mot Everton. Så selv om vi nok på mange måter blir mer glad for en seier, er frykten for å gå på et pinlig tap ganske motiverende også.
Rød makt på Hansa

HansaInferno

Dette er utrolig viktig for Everton. En storhet som har mistet det meste og er nå av ubetydelighetene i PL. Selvfølgelig er dette viktig for Everton, sikkert enda viktigere for dem enn for oss. De har ihvertfall solgt ut kampene sine i gruppespillet. Og de som følger litt med har jo fått med seg at Everton ble ganske ydmyket forrige gang de var ute i Europa. I tillegg har de en annen klubb i byen som har lange tradisjoner i E-cup, og jeg er sikker på at Everton ikke vil være noe dårligere, så det står nok ikke på viljen. Før sesongen snakket de mye om at de skulle satse på UEFA-cupen.
Breiflabben, baby!

krøvel vellevold

Quote from: "HansaInferno"Dette er utrolig viktig for Everton. En storhet som har mistet det meste og er nå av ubetydelighetene i PL. Selvfølgelig er dette viktig for Everton, sikkert enda viktigere for dem enn for oss. De har ihvertfall solgt ut kampene sine i gruppespillet. Og de som følger litt med har jo fått med seg at Everton ble ganske ydmyket forrige gang de var ute i Europa. I tillegg har de en annen klubb i byen som har lange tradisjoner i E-cup, og jeg er sikker på at Everton ikke vil være noe dårligere, så det står nok ikke på viljen. Før sesongen snakket de mye om at de skulle satse på UEFA-cupen.


Uansett vil det jo være mye større for lille Brann fra lille Bergen fra den lille fotballnasjonen Norge å komme langt i Europa! Everton kommer fra et land der de har CL-finalister omtrent hvert år for tiden, og da må de vel strengt tatt vinne hele uefa-cupen for å i det hele tatt få noe i nærheten av anerkjennelse der borte. Med andre ord: Brann er to kamper unna en sterk prestasjon etter norske forhold, mens Everton må vinne hele greien (noe de neppe gjør) for at det skal bli lagt merke til i England.
Legg ned hele klubben!

Alzheimer/Silverspurs

Litt off topic, men:
Ser for meg pressa i England etter et eventuelt (men lite trulig) tap i Bergen, haha. Britiske journalistar er særdeles uintelligente (enkelte iallefall). Aberdeen er jo nesten eit av europas beste lag i følge dei tabloidane eg sjekka ut. Samme avis var og veldig imponert over at Norge kunne for det første ha folk som budde i Tromsø, og at det endå meir sjokkerande var at der var trafikklys.

Samt at kommentatoren som kommenterte Chelsea-RBK trur eg, huskar ikkje heilt åssen kamp det var, meinte at RBK sleit med fanoppslutning og store vanskar med å få tak i spelarar fordi alle vil bu og spele i Oslo.

Dette kan bli bra :) :)

Ricky

Quote from: "krøvel vellevold"Brann er to kamper unna en sterk prestasjon etter norske forhold

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "HansaInferno"Dette er utrolig viktig for Everton. En storhet som har mistet det meste og er nå av ubetydelighetene i PL. Selvfølgelig er dette viktig for Everton, sikkert enda viktigere for dem enn for oss. De har ihvertfall solgt ut kampene sine i gruppespillet. Og de som følger litt med har jo fått med seg at Everton ble ganske ydmyket forrige gang de var ute i Europa. I tillegg har de en annen klubb i byen som har lange tradisjoner i E-cup, og jeg er sikker på at Everton ikke vil være noe dårligere, så det står nok ikke på viljen. Før sesongen snakket de mye om at de skulle satse på UEFA-cupen.


Uansett vil det jo være mye større for lille Brann fra lille Bergen fra den lille fotballnasjonen Norge å komme langt i Europa! Everton kommer fra et land der de har CL-finalister omtrent hvert år for tiden, og da må de vel strengt tatt vinne hele uefa-cupen for å i det hele tatt få noe i nærheten av anerkjennelse der borte. Med andre ord: Brann er to kamper unna en sterk prestasjon etter norske forhold, mens Everton må vinne hele greien (noe de neppe gjør) for at det skal bli lagt merke til i England.


Men er ikke dette argumenter for at kampen er utrolig viktig for Everton? Når de har så mye å tape vil de gå langt for å unngå nettopp dette.
Rød makt på Hansa

Laksevåg

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "jako"[ Brann representerer Bergen i form av å være det beste laget i by'n. Husker godt da Fyllingen var i eliten og alle holdt med dem i cupfinalen.

.


Fyllingen har aldri representert hele Bergen. Knapt nok Fyllingsdalen. De har aldri vært Bergens ansikt utad - med unntak av akkurat i cupfinalen mot bergensernes erkerival Rosenborg.

Uansett. Du kan jo ikke komme bort i fra at grunnen til at bergensere holder med Brann, at siddiser holder med Viking, at trøndere holder med RBK, osv., har noe med lokal tilhørighet å gjøre! Hvorfor holder du med Brann og ikke Viking eller RBK, Jako? Fordi Brann har så fine drakter? Nei, selvsagt fordi du er bergenser.


Vil si meg enig med krøvel vellevold her.

Tobey

Quote from: "jako"
Quote from: "krøvel vellevold"Her har altså laget fra Jakos egen hjemby (og som han i tillegg påstår å være supporter av) muligheten til å lage en kjempeskrell og all den positivitet og beundring det ville blitt som følge av det. Han som bor i Trondheim burde jo være spesielt opptatt av at Bergens Stolthet gjorde noe stort i Europa, sånn at han slipper å bli tytt ørene fulle av hvor fantastiske RBK er i Europa. Men likevel skal han altså holde med Branns MOTSTANDER. En klubb som neppe kommer til å feire noe videre avansement med noe annet enn et skuldertrekk. Det er for BRANN denne kampen er stor - ikke for Everton. Da er det merkelig at han som bergenser likevel holder med Everton.


Her tar du litt feil. UEFA-cupen er veldig verdsatt blant Everton-supporterne. De hadde fullt hus mot Zenit og har hatt masse tilreisende på bortekampene sine. Her i Bergen er det jo knapt nok noen som bryr seg. Vi klarte jo ikke engang å fylle mot Hamburg. En klubb som sikkert e fullt på høyde med Everton. Og det rett etter at seriemesterskapet vr i boks. Unnskyldningen var liksom at billettene var for dyre, yeah right. Det samme kommer til å bli om Brann slår Everton også. Ingen bryr seg noe særlig bortsett fra de mest loajale.


Greit at det kanskje er viktig for supporterne, men Evertons manager har gått ut og sagt at de prioriterer PL fremfor uefa ettersom Everton har ekstremt tett program rundt kampene mot brann
"Snart vet hele Europa kem vi é" Rennes 07.

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "HansaInferno"Dette er utrolig viktig for Everton. En storhet som har mistet det meste og er nå av ubetydelighetene i PL. Selvfølgelig er dette viktig for Everton, sikkert enda viktigere for dem enn for oss. De har ihvertfall solgt ut kampene sine i gruppespillet. Og de som følger litt med har jo fått med seg at Everton ble ganske ydmyket forrige gang de var ute i Europa. I tillegg har de en annen klubb i byen som har lange tradisjoner i E-cup, og jeg er sikker på at Everton ikke vil være noe dårligere, så det står nok ikke på viljen. Før sesongen snakket de mye om at de skulle satse på UEFA-cupen.


Uansett vil det jo være mye større for lille Brann fra lille Bergen fra den lille fotballnasjonen Norge å komme langt i Europa! Everton kommer fra et land der de har CL-finalister omtrent hvert år for tiden, og da må de vel strengt tatt vinne hele uefa-cupen for å i det hele tatt få noe i nærheten av anerkjennelse der borte. Med andre ord: Brann er to kamper unna en sterk prestasjon etter norske forhold, mens Everton må vinne hele greien (noe de neppe gjør) for at det skal bli lagt merke til i England.


Men er ikke dette argumenter for at kampen er utrolig viktig for Everton? Når de har så mye å tape vil de gå langt for å unngå nettopp dette.


Men det er jo ett fett om de ryker i 1/16, 1/8, 1/4 eller 1/2-finalen. Det vil ikke bli lagt merke til i England uansett. De må rett og slett vinne hele greien (eller i det minste nå finalen) for at det skal gi dem oppmerksomhet i en fotballstormakt som England. Så kan du si at de da selvsagt går for seier i hele turneringen. Joda, men den veien er lang, sannsynligheten er minimal, og det er jo tydelig at Everton selv nedprioriterer turneringen. Tross alt er Premier League og en eventuell topp 4-plassering (som gir CL-kval) vel så viktig.

Alle skjønner at Everton har mest å tape. Men når man er tilhenger av begge lag, burde jo gleden over at det ene laget har gjort en historisk bragd overskygge skuffelsen over at det andre laget har flauset!
Legg ned hele klubben!

HansaInferno

Snakker du om meg? Jeg holder kun med Brann.

Men jeg er allikevel ikke enig med deg. Brann har tradisjon for å drite litt i E-cup, og vi har mange pinlige resultater bak oss. I tillegg er det ganske åpenbart at det ikke betyr så forferdelig mye for fansen hva som skjer i UEFA-cupen, det er jo tilskuertallene vi har et lite hint om. Hvorfor fornekte seg? Brann har underprestert i Europa i år, med unntak av Brugge-kampen. Det kan godt hende at Brann har fått store problemer mot bedre lag når de vil spille "sexy fotball", som de vanligvis gjør. Men jeg synes allikevel at innsatsen kunne vært bedre i enkelte kamper. Ser man på Brugge hjemme VS. Brugge borte så ser man at jeg har et poeng. Jeg synes at den hjemmekampen er noe av det dårligste og mest tafatte jeg har sett av Brann på år og dag, mens bortekampen var fantastisk.

At PL er viktigst for Everton er jo helt åpenbart, på samme måte som Tippeligaen er det viktigste for Brann. Man kommer ikke langt i lengden om man ikke har serien som pri én.

At vi har kommet så langt som dette i cupen blir sikkert sett på som en stor bonus av de fleste. At Everton har kommet så langt er ikke annet enn forventet, og de har et forventningspress på seg. Når spillere på et så profesjonellt lag som Everton har press på seg viser de ofte hvorfor de spiller på et så godt lag og dermed kan det bli vanskelig for Brann-spillerne som gjerne ikke har dette presset på seg. De snakker jo kun om hvor flott det er å ha kommet så langt og hvor god matching dette er etc. etc. Det har jo aldri vært snakk om noe målsetning, kun å gjøre det "best mulig", noe som gjerne ikke innebærer å ta seg videre i cupen. Jeg tror ikke at Brann blir skuffet om de ryker ut nå.
Breiflabben, baby!

Chrisstah

QuoteAt vi har kommet så langt som dette i cupen blir sikkert sett på som en stor bonus av de fleste


hvertfall med tanke på stallen vi har stilt med.
Vi har og hatt litt uroligheter og usikkerhetsmoment. (Andresen og Winters).
glad dette har ordnet seg no.
Everton har alt å tape vi har ingenting.
er skandale for Everton å ryke mot oss, selv om jeg ser en liten sjanse for at vi skal klare å vinne.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

krøvel vellevold

Quote from: "HansaInferno"Snakker du om meg? Jeg holder kun med Brann.

Men jeg er allikevel ikke enig med deg. Brann har tradisjon for å drite litt i E-cup, og vi har mange pinlige resultater bak oss. I tillegg er det ganske åpenbart at det ikke betyr så forferdelig mye for fansen hva som skjer i UEFA-cupen, det er jo tilskuertallene vi har et lite hint om. Hvorfor fornekte seg? Brann har underprestert i Europa i år, med unntak av Brugge-kampen. Det kan godt hende at Brann har fått store problemer mot bedre lag når de vil spille "sexy fotball", som de vanligvis gjør. Men jeg synes allikevel at innsatsen kunne vært bedre i enkelte kamper. Ser man på Brugge hjemme VS. Brugge borte så ser man at jeg har et poeng. Jeg synes at den hjemmekampen er noe av det dårligste og mest tafatte jeg har sett av Brann på år og dag, mens bortekampen var fantastisk.

At PL er viktigst for Everton er jo helt åpenbart, på samme måte som Tippeligaen er det viktigste for Brann. Man kommer ikke langt i lengden om man ikke har serien som pri én.

At vi har kommet så langt som dette i cupen blir sikkert sett på som en stor bonus av de fleste. At Everton har kommet så langt er ikke annet enn forventet, og de har et forventningspress på seg. Når spillere på et så profesjonellt lag som Everton har press på seg viser de ofte hvorfor de spiller på et så godt lag og dermed kan det bli vanskelig for Brann-spillerne som gjerne ikke har dette presset på seg. De snakker jo kun om hvor flott det er å ha kommet så langt og hvor god matching dette er etc. etc. Det har jo aldri vært snakk om noe målsetning, kun å gjøre det "best mulig", noe som gjerne ikke innebærer å ta seg videre i cupen. Jeg tror ikke at Brann blir skuffet om de ryker ut nå.


De første rundene i e-cupen var midt i serieinnspurten som overskygget alt annet. Tror nok ikke noen her ville byttet seriegull mot bedre kamper i uefa-cupen... Så kom HSV-kampen som kom tre dager etter gullet og den utladningen det førte med seg. De to siste kampene har man kunnet ha fokus på e-cup, men samtidig hatt den ulempen at det har vært lenge siden sesongen var over. Det samme vil jo gjøre seg gjeldende mot Everton. Full mobilisering og topp prioritering til den kampen, men formen kan være så ymse.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: "HansaInferno"

At vi har kommet så langt som dette i cupen blir sikkert sett på som en stor bonus av de fleste. At Everton har kommet så langt er ikke annet enn forventet, og de har et forventningspress på seg. Når spillere på et så profesjonellt lag som Everton har press på seg viser de ofte hvorfor de spiller på et så godt lag og dermed kan det bli vanskelig for Brann-spillerne som gjerne ikke har dette presset på seg. De snakker jo kun om hvor flott det er å ha kommet så langt og hvor god matching dette er etc. etc. Det har jo aldri vært snakk om noe målsetning, kun å gjøre det "best mulig", noe som gjerne ikke innebærer å ta seg videre i cupen. Jeg tror ikke at Brann blir skuffet om de ryker ut nå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Stoffi

Jako, du driter deg loddrett ut. Gi fra deg partoutkortet til en brannsupporter.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

tr0Ndemann

Edit: leste feil.

Tror dere disse billettene vil bli revet vekk iløpet av dagen? Blir å komme seg til byn så straks salget åpner for min del. Denne kampen må jeg, som alle andre UEFA- hjemmekamper, få med meg. Gleder meg!
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Gubrask

Quote from: "tr0Ndemann"Fra Brann.no
"Ordinært billettsalg starter fredag 1. februar kl 12"
"Mer informasjon og billettpriser kommer 4. januar"

Skjønner ikke helt..

Tror dere disse billettene vil bli revet vekk iløpet av dagen? Blir å komme seg til byn så straks salget åpner for min del. Denne kampen må jeg, som alle andre UEFA- hjemmekamper, få med meg. Gleder meg!


Tror ikke det blir laaaange køer til denne kampen som det var til rbk- og viking- kampen, men håper det blir det;D

Klaus_Brann

Quote from: "Stoffi"Jako, du driter deg loddrett ut. Gi fra deg partoutkortet til en brannsupporter.


Tror ikke mannen har partoutkort...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

jako

Quote from: "Tobey"
Quote from: "jako"
Quote from: "krøvel vellevold"Her har altså laget fra Jakos egen hjemby (og som han i tillegg påstår å være supporter av) muligheten til å lage en kjempeskrell og all den positivitet og beundring det ville blitt som følge av det. Han som bor i Trondheim burde jo være spesielt opptatt av at Bergens Stolthet gjorde noe stort i Europa, sånn at han slipper å bli tytt ørene fulle av hvor fantastiske RBK er i Europa. Men likevel skal han altså holde med Branns MOTSTANDER. En klubb som neppe kommer til å feire noe videre avansement med noe annet enn et skuldertrekk. Det er for BRANN denne kampen er stor - ikke for Everton. Da er det merkelig at han som bergenser likevel holder med Everton.


Her tar du litt feil. UEFA-cupen er veldig verdsatt blant Everton-supporterne. De hadde fullt hus mot Zenit og har hatt masse tilreisende på bortekampene sine. Her i Bergen er det jo knapt nok noen som bryr seg. Vi klarte jo ikke engang å fylle mot Hamburg. En klubb som sikkert e fullt på høyde med Everton. Og det rett etter at seriemesterskapet vr i boks. Unnskyldningen var liksom at billettene var for dyre, yeah right. Det samme kommer til å bli om Brann slår Everton også. Ingen bryr seg noe særlig bortsett fra de mest loajale.


Greit at det kanskje er viktig for supporterne, men Evertons manager har gått ut og sagt at de prioriterer PL fremfor uefa ettersom Everton har ekstremt tett program rundt kampene mot brann


Han sa serien var viktigst, men for de som har fulgt klubben litt tettere så har man sett at Everton har stilt med sitt beste lag i Europa. Bortsett fra siste kampen mot Alkmaar.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Stalin

Norsk fotball er selvsagt bare tidsfordriv mens man venter på at PL skal bli ferdig med sommerpausen.

jako

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Stoffi"Jako, du driter deg loddrett ut. Gi fra deg partoutkortet til en brannsupporter.


Tror ikke mannen har partoutkort...


Nei det stemmer. Men billetter til denne kampen blir fikset. Og driter jeg meg ut fordi jeg holder med Everton? Ekte kjærlighet er da aldri en skam. Det må jo være en grunn til at en østlending holder med Brann?

PS: Kristoffer, du må jo virkelig vite hva du snakker om etter denne tiraden din mot Mjelde i høst. Helomvendingen din da Brann "plutselig" vant serien var mildt sagt komisk. Du er ikke tilfeldigvis i slekt med Kjell Kristian Rike?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Go Up