• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

BRANN - EVERTON

Started by Red Rabitt, December 21, 2007, 13:15:39 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "DJ_ADG"
Quote from: "Laksevåg"Hjemme kampen e 13 februar, å andre tror eg e 20februar, e ikkje helt sikkar men

Heme; 13 eller 14.februar
Borte kampen e 21.februar

UEFA har ikkje satt opp kampene, Retur oppgjøret går torsdag pga det e CL på Tirsdag og onsdag og UEFA på torsdag, Men første kamp e det ikkje CL kamper derfor kan den også bli på en onsdag

   * Round of 32 13 - 14 February 2008 21 February 2008
   * Round of 16 06 March 200812 - 13 March 2008
   * Quarter-finals 03 April 200810 April 2008
   * Semi-finals 24 April 200801 May 2008
   * Final 14 May 2008



Faen. Det spøker for 16. mai kampen vår.


Det har jeg sagt lenge te RBH!Her må Brann få opp farta å kontakte UEFA så finalen blir spilt tidligere..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: "KennethS"


Enig! Syns det er patetisk med bergensere og/eller Brann-supportere som plutselig skal holde med et annet lag MOT Brann! Jævla svikere! De samme folkene bør virkelig ikke snakke høyt om Brann-spillere som "svikter" klubben ved å gå til andre klubber. Spesielt ikke om disse spillerne er annetstedsfra. For er det noen som virkelig er svikere, så er det BERGENSERE som holder med andre lag mot Brann. Uansett om det er et annet norsk lag eller et utenlandsk. Det er jo nesten mer patetisk å holde med et utenlandsk lag mot Brann! Hva i himmelens navn får dem til å ha et sterkere forhold til et lag fra et annet land, med hjemmebane 1000 kilometer unna, enn til laget fra deres egen hjemby? Sånn som han der Rune Engelsen som er bergenser men knapt bryr seg om Brann. Men Everton elsker han over alt på jord - fordi han fikk en drakt når han var liten. Hva faen betyr en jævla drakt vs din "etniske opprinnelse"?

Som jeg har sagt før: Jeg holder med Arsenal i England. Men aldri i verden om jeg ville holdt med dem mot laget som representerer min egen by! Og Branns resultater er MYE viktigere for meg enn Arsenals. Og det er fordi jeg er bergenser. Brann er Bergens representant utad.

Kunne forstått det mer om det fremdeles var 70-tall og engelske lag var lysår bedre enn norske. For mye av grunnen til dyrkingen av engelske lag fremfor norske, skyldes jo nettopp det faktum at fotballen var så ufattelig mye bedre i England. Men saken er jo at enkelte bergensere sikkert hadde holdt med lag som Nottingham og Leeds mot Brann nå i 2007, selv om disse antagelig er mye dårligere enn Brann. Det blir jo nesten litt latterlig å ha et favorittlag fra det O så store utland - 1000 kilometer unna , når disse gjerne holder et lavere nivå enn Brann som representerer deres egen by! Og likevel altså holde med dette dårligere laget fra langt pokkerivold vekke...
Legg ned hele klubben!

The Boss

Er enig i 99% av det du sier Krøvel, men du holder ikke med ett lag etter "hvor god de er". Du bytter ikke lag fordi om laget ditt rykker ned, om så laget ditt er fra Bergen eller England!

krøvel vellevold

Quote from: "The Boss"Er enig i 99% av det du sier Krøvel, men du holder ikke med ett lag etter "hvor god de er". Du bytter ikke lag fordi om laget ditt rykker ned, om så laget ditt er fra Bergen eller England!


Poenget er jo vitsen med å holde med et lag som spiller 1000 km unna, MOT det laget som kommer fra din egen hjemby, når laget fra din egen hjemby til og med er mye bedre! Det er jo helt latterlig!

Poenget er IKKE at folk som holder med drittlag som Leeds eller Nottingham skal bytte til noe bedre i ENGLAND. Men at folk som er herfra kanskje burde miste litt av interessen for deres engelske klubb - og heller konsentrere seg om Brann fra deres egen hjemby - når Brann til og med holder et høyere nivå! Det hadde jo ikke vært noen interesse for engelsk fotball i Norge (som det har vært de siste 40 årene) hvis engelsk fotball holdt et dårligere nivå enn norsk fotball! Mye av interessen for engelsk fotball i Norge er jo nettopp fordi den var så mye bedre. F.eks. vant jo QPR 11-0 sammenlagt (og 7-0 i Bergen) over Brann på 70-tallet! Ville jo aldri skjedd at Brann hadde tapt så mye mot et engelsk topplag nå! (Og mot lag som QPR ville vi jo garantert vunnet...) Hvorfor skal folk bruke så mye tid og energi på fotball 1000 km unnå, når man kan finne nesten like bra, like bra eller bedre fotball (alt ettersom hvem man holder med i England) i Bergen.
Legg ned hele klubben!

sydnes76

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "The Boss"Er enig i 99% av det du sier Krøvel, men du holder ikke med ett lag etter "hvor god de er". Du bytter ikke lag fordi om laget ditt rykker ned, om så laget ditt er fra Bergen eller England!


Poenget er jo vitsen med å holde med et lag som spiller 1000 km unna, MOT det laget som kommer fra din egen hjemby, når laget fra din egen hjemby til og med er mye bedre! Det er jo helt latterlig!

Poenget er IKKE at folk som holder med drittlag som Leeds eller Nottingham skal bytte til noe bedre i ENGLAND. Men at folk som er herfra kanskje burde miste litt av interessen for deres engelske klubb - og heller konsentrere seg om Brann fra deres egen hjemby - når Brann til og med holder et høyere nivå! Det hadde jo ikke vært noen interesse for engelsk fotball i Norge (som det har vært de siste 40 årene) hvis engelsk fotball holdt et dårligere nivå enn norsk fotball! Mye av interessen for engelsk fotball i Norge er jo nettopp fordi den var så mye bedre. F.eks. vant jo QPR 11-0 sammenlagt (og 7-0 i Bergen) over Brann på 70-tallet! Ville jo aldri skjedd at Brann hadde tapt så mye mot et engelsk topplag nå! (Og mot lag som QPR ville vi jo garantert vunnet...) Hvorfor skal folk bruke så mye tid og energi på fotball 1000 km unnå, når man kan finne nesten like bra, like bra eller bedre fotball (alt ettersom hvem man holder med i England) i Bergen.


Enig. Eller hvorfor holde med et lag i england i det hele tatt? Jeg kan godt se PL og holde med et lag der og da (gjerne underdogen) fordi jeg synes fotball er gøyt. MEN jeg kan aldri få samme, eller i nærheten av de følelsene jeg har for Brann. Om noen har en engelsk far eller mor som kommer fra Birmingham og du har vært der i 20 sommerferier så stiller saken seg anderledes. Så når Brann tar i mot hvilket som helst annet lag skal en bergenser i mine øyne holde med Brann....og det uten noen som helst tvil.

Tobey

Quote from: "KennethS"


� klippe i drakten er som å trakke på flagget. Enig med deg Kenneth, blir jævlig forbanna av å lese sånt, særlig ettersom jeg ikke fikk tak i partoutkort selv.. Har du link til siden du tok det fra?
"Snart vet hele Europa kem vi é" Rennes 07.

Tobey

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "DJ_ADG"
Quote from: "Laksevåg"Hjemme kampen e 13 februar, å andre tror eg e 20februar, e ikkje helt sikkar men

Heme; 13 eller 14.februar
Borte kampen e 21.februar

UEFA har ikkje satt opp kampene, Retur oppgjøret går torsdag pga det e CL på Tirsdag og onsdag og UEFA på torsdag, Men første kamp e det ikkje CL kamper derfor kan den også bli på en onsdag

   * Round of 32 13 - 14 February 2008 21 February 2008
   * Round of 16 06 March 200812 - 13 March 2008
   * Quarter-finals 03 April 200810 April 2008
   * Semi-finals 24 April 200801 May 2008
   * Final 14 May 2008



Faen. Det spøker for 16. mai kampen vår.


Hehe, sant det.. men noe må man gi opp for å bli best i verden.
"Snart vet hele Europa kem vi é" Rennes 07.

Tobey

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "The Boss"Er enig i 99% av det du sier Krøvel, men du holder ikke med ett lag etter "hvor god de er". Du bytter ikke lag fordi om laget ditt rykker ned, om så laget ditt er fra Bergen eller England!


Poenget er jo vitsen med å holde med et lag som spiller 1000 km unna, MOT det laget som kommer fra din egen hjemby, når laget fra din egen hjemby til og med er mye bedre! Det er jo helt latterlig!

Poenget er IKKE at folk som holder med drittlag som Leeds eller Nottingham skal bytte til noe bedre i ENGLAND. Men at folk som er herfra kanskje burde miste litt av interessen for deres engelske klubb - og heller konsentrere seg om Brann fra deres egen hjemby - når Brann til og med holder et høyere nivå! Det hadde jo ikke vært noen interesse for engelsk fotball i Norge (som det har vært de siste 40 årene) hvis engelsk fotball holdt et dårligere nivå enn norsk fotball! Mye av interessen for engelsk fotball i Norge er jo nettopp fordi den var så mye bedre. F.eks. vant jo QPR 11-0 sammenlagt (og 7-0 i Bergen) over Brann på 70-tallet! Ville jo aldri skjedd at Brann hadde tapt så mye mot et engelsk topplag nå! (Og mot lag som QPR ville vi jo garantert vunnet...) Hvorfor skal folk bruke så mye tid og energi på fotball 1000 km unnå, når man kan finne nesten like bra, like bra eller bedre fotball (alt ettersom hvem man holder med i England) i Bergen.


Enig med poenget ditt, er en grunn til at engelskmenn ikke henger med norske lag for å si det sånn
"Snart vet hele Europa kem vi é" Rennes 07.

Bombefar

Quote from: "Tobey"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "DJ_ADG"
Quote from: "Laksevåg"Hjemme kampen e 13 februar, å andre tror eg e 20februar, e ikkje helt sikkar men

Heme; 13 eller 14.februar
Borte kampen e 21.februar

UEFA har ikkje satt opp kampene, Retur oppgjøret går torsdag pga det e CL på Tirsdag og onsdag og UEFA på torsdag, Men første kamp e det ikkje CL kamper derfor kan den også bli på en onsdag

   * Round of 32 13 - 14 February 2008 21 February 2008
   * Round of 16 06 March 200812 - 13 March 2008
   * Quarter-finals 03 April 200810 April 2008
   * Semi-finals 24 April 200801 May 2008
   * Final 14 May 2008



Faen. Det spøker for 16. mai kampen vår.


Hehe, sant det.. men noe må man gi opp for å bli best i verden.

KennethS

Quote from: "Tobey"
Quote from: "KennethS"


� klippe i drakten er som å trakke på flagget. Enig med deg Kenneth, blir jævlig forbanna av å lese sånt, særlig ettersom jeg ikke fikk tak i partoutkort selv.. Har du link til siden du tok det fra?



http://www.evertonfc.no/Webdesk/netblast/pages/index.html

leste det på forumet på denne siden.
tå på Brann

Hickok

Quote from: "Laksevåg"
Quote from: "Hickok"
Quote from: "monzilla"Inkluderer det øl?

Det gjør visstnok det.

Fare for at noen sovnar før kampen då

Det er gratis mat og drikke, både i loungen på stasjonen og på toget. Alkohol serveres også, ja. Tror det kan bli en grei deal, eg!
QuoteDrinks served throughout your journey are complimentary.
Alcohol is available from 11.00am to customers aged 18 years and over.

www.virgintrains.co.uk

The Boss

Quote from: "Hickok"Dermed var tog London-Liverpool booket. £65 med retur fredag. 1.kl. begge veier :shock: Det er knappe £20 ekstra i forhold til normal pris, men det inkluderer buffet og øl, og kan nok fort vise seg som et plussprosjekt  8)


Prøver å bestille Liverpool-London fredag, altså en vei: får opp pris på 320£ på 4 personer, dette da med øl og buffe, ikke engang første klasse.. Merkelig!

Hickok


Klaus_Brann

Quote from: "sydnes76"
Enig. Eller hvorfor holde med et lag i england i det hele tatt? Jeg kan godt se PL og holde med et lag der og da (gjerne underdogen) fordi jeg synes fotball er gøyt. MEN jeg kan aldri få samme, eller i nærheten av de følelsene jeg har for Brann. Om noen har en engelsk far eller mor som kommer fra Birmingham og du har vært der i 20 sommerferier så stiller saken seg anderledes. Så når Brann tar i mot hvilket som helst annet lag skal en bergenser i mine øyne holde med Brann....og det uten noen som helst tvil.


Her treffer du blinken!
Forstår ikke greia med å holde med to, eller flere lag. Akkurat som Krøvel sier, forstår det til en viss grad før i tia, da norsk fotball var så fantastisk underlegen, men ikke nå lenger.
Denne følelsesdebatten har vært heftig debattert her inne tidligere, så den taes ikke nå, men er veldig enig med deg.
Ett lag burde være nok for enhver mann.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kem rokker

Sjekk nettsiden www.jet2.com. De flyr til Newcastle fra Flesland/retur for cirka 164 kr hver vei. For å bestille togbilletter i UK bør du sjekke nettstedet som har samlet alle togselskapene: www.thetrainline.com.

kapteinen

Quote from: "monzilla"Alle dere som skal se andre kampe borte i England, hvordan i helvete fÃ¥r dere tak i billetter? Spurs - Chelsea kan man bare drømme om, og da kan dere tenke dere hvordan det er med LFC og  Arsenal i tillegg!


Vi skal se liverpool kampen på tirsdagen.Fikset oss billetter for 1500.
Z

Hickok

Quote from: "kapteinen"Vi skal se liverpool kampen på tirsdagen.Fikset oss billetter for 1500.

Yikes! ...men 350kr på Stadion blir for villt....

kapteinen

Quote from: "Hickok"
Quote from: "kapteinen"Vi skal se liverpool kampen på tirsdagen.Fikset oss billetter for 1500.

Yikes! ...men 350kr på Stadion blir for villt....


Noup, får de for 200.Jeg syntes uannsett ikke at 350 kroner er for dyrt
Z

Hickok

Regner vel med at en billett til 1500 ikke i svingen bak mål?

Laksevåg

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "KennethS"


Enig! Syns det er patetisk med bergensere og/eller Brann-supportere som plutselig skal holde med et annet lag MOT Brann! Jævla svikere! De samme folkene bør virkelig ikke snakke høyt om Brann-spillere som "svikter" klubben ved å gå til andre klubber. Spesielt ikke om disse spillerne er annetstedsfra. For er det noen som virkelig er svikere, så er det BERGENSERE som holder med andre lag mot Brann. Uansett om det er et annet norsk lag eller et utenlandsk. Det er jo nesten mer patetisk å holde med et utenlandsk lag mot Brann! Hva i himmelens navn får dem til å ha et sterkere forhold til et lag fra et annet land, med hjemmebane 1000 kilometer unna, enn til laget fra deres egen hjemby? Sånn som han der Rune Engelsen som er bergenser men knapt bryr seg om Brann. Men Everton elsker han over alt på jord - fordi han fikk en drakt når han var liten. Hva faen betyr en jævla drakt vs din "etniske opprinnelse"?

Som jeg har sagt før: Jeg holder med Arsenal i England. Men aldri i verden om jeg ville holdt med dem mot laget som representerer min egen by! Og Branns resultater er MYE viktigere for meg enn Arsenals. Og det er fordi jeg er bergenser. Brann er Bergens representant utad.

Kunne forstått det mer om det fremdeles var 70-tall og engelske lag var lysår bedre enn norske. For mye av grunnen til dyrkingen av engelske lag fremfor norske, skyldes jo nettopp det faktum at fotballen var så ufattelig mye bedre i England. Men saken er jo at enkelte bergensere sikkert hadde holdt med lag som Nottingham og Leeds mot Brann nå i 2007, selv om disse antagelig er mye dårligere enn Brann. Det blir jo nesten litt latterlig å ha et favorittlag fra det O så store utland - 1000 kilometer unna , når disse gjerne holder et lavere nivå enn Brann som representerer deres egen by! Og likevel altså holde med dette dårligere laget fra langt pokkerivold vekke...


Eg holder faktisk med Leeds:P Men hadde de møtt Brann e det ikkje tvil om ka lag eg hadde støttet

Big fat Sam

Fikset billett til Liverpool-kampen, fikk den for 1500.-

350.- på Stadion for dyrt.

PATETISK.

Dokkar stresser i vei for å få billigst flybillett til bortekampen, men blar opp 1500.- for en kampbillett på Anfield.

Get a life folkens.

Northside

Quote from: "kem rokker"Sjekk nettsiden www.jet2.com. De flyr til Newcastle fra Flesland/retur for cirka 164 kr hver vei. For å bestille togbilletter i UK bør du sjekke nettstedet som har samlet alle togselskapene: www.thetrainline.com.


Sist jeg sjekket så går flyet frdagen 10:00 eller noe fra Newcastle. Kan blir litt vanskelig å finne noe tog så tidlig (toget koster også en del). Buss tar alt for lang tid....

Ellers et bra alternativ til England kanskje...

DJ_ADG

http://www.rail.co.uk/ukrail/hotnews/hotnews.html

Til England e det et dårlig alternetiv med Jet 2 de flyr kun Fredag og søndag
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

endim

Ser at dfds har seilinger kl 11 tordagen, så da burde jo bataljonen kunne sette opp busser til kampen?!

DJ_ADG

Quote from: "endim"Ser at dfds har seilinger kl 11 tordagen, så da burde jo bataljonen kunne sette opp busser til kampen?!


Den reser kl11 Torsdag fra Bergen, e i Newcastle kl15 fredag så då e du i Liverpool ca et døgn etter kampen.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

thesevs

Quote from: "DJ_ADG"
Quote from: "endim"Ser at dfds har seilinger kl 11 tordagen, så da burde jo bataljonen kunne sette opp busser til kampen?!


Den reser kl11 Torsdag fra Bergen, e i Newcastle kl15 fredag så då e du i Liverpool ca et døgn etter kampen.


Kunne sikkert blitt en flott tur uansett :-D
Karaokeaftenen hadde nok tatt av
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Kararay

Hørt i baren på Fotballen av en Everton/Brann supporter:

"Eg ska klippe draktene mine i to og sy de sammen. Halve av hver og gå med de på Stadion."

Bartenderen:
"Da er det bedre for deg å gå KUN i Everton-drakten. Du blir mindre mislikt av det enn å klippe i Branndrakten. Takk for i kveld du har fått nok å drikke forresten."

Det siste var nok en spøk men han sa så.
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

kapteinen

Quote from: "Kararay"Hørt i baren på Fotballen av en Everton/Brann supporter:

"Eg ska klippe draktene mine i to og sy de sammen. Halve av hver og gå med de på Stadion."

Bartenderen:
"Da er det bedre for deg å gå KUN i Everton-drakten. Du blir mindre mislikt av det enn å klippe i Branndrakten. Takk for i kveld du har fått nok å drikke forresten."

Det siste var nok en spøk men han sa så.
Z

endim

Quote from: "thesevs"
Quote from: "DJ_ADG"
Quote from: "endim"Ser at dfds har seilinger kl 11 tordagen, så da burde jo bataljonen kunne sette opp busser til kampen?!


Den reser kl11 Torsdag fra Bergen, e i Newcastle kl15 fredag så då e du i Liverpool ca et døgn etter kampen.


Kunne sikkert blitt en flott tur uansett :-D
Karaokeaftenen hadde nok tatt av


haha, der gikk det litt for fort i svingen ja :P
Menne da snakker bataljonen om organisert tur med innleid fly da??

Klaus_Brann

Quote from: "endim"
Quote from: "thesevs"
Quote from: "DJ_ADG"
Quote from: "endim"Ser at dfds har seilinger kl 11 tordagen, så da burde jo bataljonen kunne sette opp busser til kampen?!


Den reser kl11 Torsdag fra Bergen, e i Newcastle kl15 fredag så då e du i Liverpool ca et døgn etter kampen.


Kunne sikkert blitt en flott tur uansett :-D
Karaokeaftenen hadde nok tatt av


haha, der gikk det litt for fort i svingen ja :P
Menne da snakker bataljonen om organisert tur med innleid fly da??


Helt sikkert. Brann snakker jo også om pakketur evt. så mulig det blir et samarbeid her...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Texas

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "endim"
Quote from: "thesevs"
Quote from: "DJ_ADG"
Quote from: "endim"Ser at dfds har seilinger kl 11 tordagen, så da burde jo bataljonen kunne sette opp busser til kampen?!


Den reser kl11 Torsdag fra Bergen, e i Newcastle kl15 fredag så då e du i Liverpool ca et døgn etter kampen.


Kunne sikkert blitt en flott tur uansett :-D
Karaokeaftenen hadde nok tatt av


haha, der gikk det litt for fort i svingen ja :P
Menne da snakker bataljonen om organisert tur med innleid fly da??


Helt sikkert. Brann snakker jo også om pakketur evt. så mulig det blir et samarbeid her...


hadde vært fint å fått svar på det så snart som mulig

SKBMiller

blir svar på det og flere ting i uke 1

SKBMiller

kan noen av de som reiser fra Torp sende meg en PM med hotell, om dere har bestilt og kan røpe hotellet dere skal bo på?

KNUDSEN

Quote from: "SKBMiller"blir svar på det og flere ting i uke 1

hvor har du dette fra?
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

aukland

Hei. Lurte på om noen av dere som reiser fra Bergen kunne sendt meg en pm med tips om hvilke selskap og hvilken reiserute som er billigst?

Har planer om å reise mandag til fredag, evt tirsdag til fredag.

Gubrask

Quote from: "KNUDSEN"
Quote from: "SKBMiller"blir svar på det og flere ting i uke 1

hvor har du dette fra?


http://www.brann.no/index.php?mapping=245

KNUDSEN

kommer det til å være noe krav at man er medlem av BBB for å kjøpe billtter eller blir det frit salg
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Nightfox

Herlighet, les posten RETT over din egen.

jako

Quote from: "krøvel vellevold"Enig! Syns det er patetisk med bergensere og/eller Brann-supportere som plutselig skal holde med et annet lag MOT Brann! Jævla svikere! De samme folkene bør virkelig ikke snakke høyt om Brann-spillere som "svikter" klubben ved å gå til andre klubber. Spesielt ikke om disse spillerne er annetstedsfra. For er det noen som virkelig er svikere, så er det BERGENSERE som holder med andre lag mot Brann. Uansett om det er et annet norsk lag eller et utenlandsk. Det er jo nesten mer patetisk å holde med et utenlandsk lag mot Brann! Hva i himmelens navn får dem til å ha et sterkere forhold til et lag fra et annet land, med hjemmebane 1000 kilometer unna, enn til laget fra deres egen hjemby? Sånn som han der Rune Engelsen som er bergenser men knapt bryr seg om Brann. Men Everton elsker han over alt på jord - fordi han fikk en drakt når han var liten. Hva faen betyr en jævla drakt vs din "etniske opprinnelse"?

Som jeg har sagt før: Jeg holder med Arsenal i England. Men aldri i verden om jeg ville holdt med dem mot laget som representerer min egen by! Og Branns resultater er MYE viktigere for meg enn Arsenals. Og det er fordi jeg er bergenser. Brann er Bergens representant utad.

Kunne forstått det mer om det fremdeles var 70-tall og engelske lag var lysår bedre enn norske. For mye av grunnen til dyrkingen av engelske lag fremfor norske, skyldes jo nettopp det faktum at fotballen var så ufattelig mye bedre i England. Men saken er jo at enkelte bergensere sikkert hadde holdt med lag som Nottingham og Leeds mot Brann nå i 2007, selv om disse antagelig er mye dårligere enn Brann. Det blir jo nesten litt latterlig å ha et favorittlag fra det O så store utland - 1000 kilometer unna , når disse gjerne holder et lavere nivå enn Brann som representerer deres egen by! Og likevel altså holde med dette dårligere laget fra langt pokkerivold vekke...
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Falkman

Quote from: "jako"
Quote from: "krøvel vellevold"Enig! Syns det er patetisk med bergensere og/eller Brann-supportere som plutselig skal holde med et annet lag MOT Brann! Jævla svikere! De samme folkene bør virkelig ikke snakke høyt om Brann-spillere som "svikter" klubben ved å gå til andre klubber. Spesielt ikke om disse spillerne er annetstedsfra. For er det noen som virkelig er svikere, så er det BERGENSERE som holder med andre lag mot Brann. Uansett om det er et annet norsk lag eller et utenlandsk. Det er jo nesten mer patetisk å holde med et utenlandsk lag mot Brann! Hva i himmelens navn får dem til å ha et sterkere forhold til et lag fra et annet land, med hjemmebane 1000 kilometer unna, enn til laget fra deres egen hjemby? Sånn som han der Rune Engelsen som er bergenser men knapt bryr seg om Brann. Men Everton elsker han over alt på jord - fordi han fikk en drakt når han var liten. Hva faen betyr en jævla drakt vs din "etniske opprinnelse"?

Som jeg har sagt før: Jeg holder med Arsenal i England. Men aldri i verden om jeg ville holdt med dem mot laget som representerer min egen by! Og Branns resultater er MYE viktigere for meg enn Arsenals. Og det er fordi jeg er bergenser. Brann er Bergens representant utad.

Kunne forstått det mer om det fremdeles var 70-tall og engelske lag var lysår bedre enn norske. For mye av grunnen til dyrkingen av engelske lag fremfor norske, skyldes jo nettopp det faktum at fotballen var så ufattelig mye bedre i England. Men saken er jo at enkelte bergensere sikkert hadde holdt med lag som Nottingham og Leeds mot Brann nå i 2007, selv om disse antagelig er mye dårligere enn Brann. Det blir jo nesten litt latterlig å ha et favorittlag fra det O så store utland - 1000 kilometer unna , når disse gjerne holder et lavere nivå enn Brann som representerer deres egen by! Og likevel altså holde med dette dårligere laget fra langt pokkerivold vekke...


Dersom man kaller seg Brann-supporter vil det være fullkomment latterlig Ã¥ holde med Everton nÃ¥r vi møter dem,  hvordan man enn snur og vender pÃ¥ det.

jako

Quote from: "Falkman"Dersom man kaller seg Brann-supporter vil det være fullkomment latterlig Ã¥ holde med Everton nÃ¥r vi møter dem,  hvordan man enn snur og vender pÃ¥ det.


Det skal du få lov til å mene. Så får jeg heller være uenig med deg. Jeg har holdt med Everton lengre enn jeg har holdt med Brann, og holder begge lagene veldig høyt. Kampen er mye viktigere for Everton enn for Brann og det kommert sikkert til å påvirke meg i den kampen.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

krøvel vellevold

Quote from: "jako"
Quote from: "krøvel vellevold"Enig! Syns det er patetisk med bergensere og/eller Brann-supportere som plutselig skal holde med et annet lag MOT Brann! Jævla svikere! De samme folkene bør virkelig ikke snakke høyt om Brann-spillere som "svikter" klubben ved å gå til andre klubber. Spesielt ikke om disse spillerne er annetstedsfra. For er det noen som virkelig er svikere, så er det BERGENSERE som holder med andre lag mot Brann. Uansett om det er et annet norsk lag eller et utenlandsk. Det er jo nesten mer patetisk å holde med et utenlandsk lag mot Brann! Hva i himmelens navn får dem til å ha et sterkere forhold til et lag fra et annet land, med hjemmebane 1000 kilometer unna, enn til laget fra deres egen hjemby? Sånn som han der Rune Engelsen som er bergenser men knapt bryr seg om Brann. Men Everton elsker han over alt på jord - fordi han fikk en drakt når han var liten. Hva faen betyr en jævla drakt vs din "etniske opprinnelse"?

Som jeg har sagt før: Jeg holder med Arsenal i England. Men aldri i verden om jeg ville holdt med dem mot laget som representerer min egen by! Og Branns resultater er MYE viktigere for meg enn Arsenals. Og det er fordi jeg er bergenser. Brann er Bergens representant utad.

Kunne forstått det mer om det fremdeles var 70-tall og engelske lag var lysår bedre enn norske. For mye av grunnen til dyrkingen av engelske lag fremfor norske, skyldes jo nettopp det faktum at fotballen var så ufattelig mye bedre i England. Men saken er jo at enkelte bergensere sikkert hadde holdt med lag som Nottingham og Leeds mot Brann nå i 2007, selv om disse antagelig er mye dårligere enn Brann. Det blir jo nesten litt latterlig å ha et favorittlag fra det O så store utland - 1000 kilometer unna , når disse gjerne holder et lavere nivå enn Brann som representerer deres egen by! Og likevel altså holde med dette dårligere laget fra langt pokkerivold vekke...


Jeg holder med Brann fordi det er Bergens fotballrepresentant utad. De andre lagene du nevner, representerer ikke andre enn seg selv.

Hva som er patetisk, er å være Brann-supporter som nå plutselig skal holde med motstanderen. Judas, er hva du er!
Legg ned hele klubben!

Falkman

Quote from: "jako"
Quote from: "Falkman"Dersom man kaller seg Brann-supporter vil det være fullkomment latterlig Ã¥ holde med Everton nÃ¥r vi møter dem,  hvordan man enn snur og vender pÃ¥ det.


Det skal du få lov til å mene. Så får jeg heller være uenig med deg. Jeg har holdt med Everton lengre enn jeg har holdt med Brann, og holder begge lagene veldig høyt. Kampen er mye viktigere for Everton enn for Brann og det kommert sikkert til å påvirke meg i den kampen.


fair enough, vi er enige om Ã¥ være uenige.. men jeg kommer aldri til Ã¥ forstÃ¥ hvordan det er mulig Ã¥ ha et like lidenskapelig forhold til et lag  fra  et annet land, som det lokale laget man er født og oppvokst med.

jako

Quote from: "krøvel vellevold"
Jeg holder med Brann fordi det er Bergens fotballrepresentant utad. De andre lagene du nevner, representerer ikke andre enn seg selv.

Hva som er patetisk, er å være Brann-supporter som nå plutselig skal holde med motstanderen. Judas, er hva du er!
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "Falkman"fair enough, vi er enige om Ã¥ være uenige.. men jeg kommer aldri til Ã¥ forstÃ¥ hvordan det er mulig Ã¥ ha et like lidenskapelig forhold til et lag  fra  et annet land, som det lokale laget man er født og oppvokst med.


Det forstår jeg, men nå var ikke Branninteressen så veldig stor da jeg var liten. Har egentlig ingen logiske forklaringer på det. Det er vel akkurat som homofile, de liker bare menn bedre av en eller annen grunn. Fortså det den som kan.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Straffe!!!

Men, Falkman, hva hvis du har flyttet?

Hva hvis du er født like utenfor Tromsø fordi faren din var i forsvaret og deretter flyttet til Bodø i 7-årsalderen og til Bergen når du var 15?

Hvilket lag får du da "lov" til å holde med?

Betyr det at Roy fra Drammen, som ihvertfall en periode reiste nærmest på hver eneste hjemmekamp er en bæsj?

Tror vi skal trekke dette begrepet litt lenger enn akkurat hvor man er født og oppvokst.

Falkman

Quote from: "Straffe!!!"Men, Falkman, hva hvis du har flyttet?

Hva hvis du er født like utenfor Tromsø fordi faren din var i forsvaret og deretter flyttet til Bodø i 7-årsalderen og til Bergen når du var 15?

Hvilket lag får du da "lov" til å holde med?

Betyr det at Roy fra Drammen, som ihvertfall en periode reiste nærmest på hver eneste hjemmekamp er en bæsj?

Tror vi skal trekke dette begrepet litt lenger enn akkurat hvor man er født og oppvokst.


jeg sier ingenting om hva som er lov eller ikke..at folk lar seg facinere av
Premier League, har jeg ingen problemer med. men det jeg ikke begriper er hvordan denne facinasjonen kan utkonkurrere interessen for det som skjer i eliteserien.

krøvel vellevold

Quote from: "jako"[ Hvis du sier det om de andre lagene så kan jo jeg også si det om Brann. Brann representerer ikke mer Bergen enn hva Rosenborg representerer Norge når de spiller e-cup. Så med din logikk så burde jo du holde med dem. Brann representerer kun seg selv og sine og ingen andre.

.


Brann er Bergens eneste ansikt utad, når det gjelder fotball. Det kan det vel umulig være noen tvil om! Brann er heller ingen bydelsklubb.

Rosenborg representerer Trondheim. De representerer forsåvidt Norge når de spiller europacup, men jeg er ikke så opptatt av at Norge skal være best i verden. Jeg er mer opptatt av at Bergen skal være best i Norge. Og så lenge Rosenborg for meg representerer Trondheim (en rival til Bergen og Brann), så holder jeg ikke med dem.

Men hvem holder du med av Rosenborg og Fiorentina da? Heier du på RBK fordi det er "fint for norsk fotball" hvis de går videre? For i så fall begår du jo den dødssynden at du 13/14. februar og 22.februar håper at RBK går videre i e-cupen, mens du samtidig håper at Brann ryker ut!

Og skal du stå på bortetribunen på Stadion i Everton-drakt og gode deg hvis Helstad bommer for åpent mål, hvis Hanstveit blir rundingsbøye, og i det hele tatt stå der og håpe på at Brann taper? Kanskje også synge med på noen spottende sanger om Brann, Bergen og Branns spillere?
Legg ned hele klubben!

Langhår

Quote from: "jako"
Det skal du få lov til å mene. Så får jeg heller være uenig med deg. Jeg har holdt med Everton lengre enn jeg har holdt med Brann, og holder begge lagene veldig høyt. Kampen er mye viktigere for Everton enn for Brann og det kommert sikkert til å påvirke meg i den kampen.


Hvorfor i all verden er denne kampen viktigere for Everton enn Bergens Stolthet? Makan til pisspreik! Man må jo holde med motstanderen for å hevde noe slikt. Jeg skjønner jo nå at Brann bare er en slags "reserveklubb" for deg. Er du redd for at Brann skal stikke kjepper i hjulene for "storklubben" din?

Denne kampen er enormt viktig for enhver Brannsupporter. Tiden der man fikk autografene til motstanderne i Europcupen er heldigvis over. Brann har en mulighet her for å vise at de er på høyden. Om de klarer å gripe den eller ikke gjenstår og se, men det er en viktig mulighet.

Quislinger mener gjerne noen annet.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

HansaInferno

Fallhøyden er nok en del større for Everton, om det var det han mente. Det er vel ingen som forventer at vi skal gå videre, dette er mer en bonus. Spillerne skal selvfølgelig ikke tenke slik, de skal jo gi alt og det tror jeg at de gjør. I tillegg til at vi har nådd lagt og at det er en sportslig prestasjon så ligger det andre ting i kortene, som f.eks å vise seg frem for større klubber gjennom UEFA Cupen.
Breiflabben, baby!

Go Up