• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

BRANN - EVERTON

Started by Red Rabitt, December 21, 2007, 13:15:39 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Henki

Scouserne kommer, så her er det bare å holde på lommebøkene...
Ballen skal fremover!

vebo

Ikke noe sjanse for at Bataljonen arrangerer tur da? Må jo være enkleste landet å få til noe med
Tiocfaidh ár lá

SKBMiller

Er kampdatoen satt? Er det trygt å bestille fly til england onsdag kveld?

Manx

Quote from: "SKBMiller"Er kampdatoen satt? Er det trygt å bestille fly til england onsdag kveld?


Står på UEFA.com at kampen spilles 21. februar så då burde onsdag holde lenge!
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Dinho

Quote from: "SKBMiller"Er kampdatoen satt? Er det trygt å bestille fly til england onsdag kveld?


Ifølge Uefa sine sider er det det. Grunnen til at første kampen er delt opp på to dager er at da er det ikke CL. Uken etter er det CL og derfor CL tirsdag og onsdag og uefa-cup torsdag.

Men eg refunderer ikke billetten din om eg mot formodning skulle ta feil  :-)

The Boss

Quote from: "mobli"
Quote from: "Northside"Hører toget fra London til Liverpool koster en del. Jeg er uansett med på tur så lenge transporten ikke overstiger 2000kr


London-Liverpool tur/retur får du fra 26 pund hvis du bestiller nå (opp torsdag, tilbake fredag).

Ellers så er ikke Newcastle et dumt sted å fly til da, tror jeg.


Hvor bestiller man tog??

The Boss

Quote from: "Northside"
Quote from: "MalvinP"Fly er bestilt. Gleder meg som en unge til kampen!

Flyr via køben og til manchester og tog videre derfra.


og tog derfra til Liverpool tar 30min og koster 100kr.

Har selv tenkt på å ta samme fly som deg til Manchester, og så ta fly med Norwegian fra London - Bergen seint fredagen.
Pris blir ca 2000kr til sammen.

Noen bedre?


Har faktisk planlagt nøyaktig samme rute!

SKBMiller

hvor lang tid tar dette toget fra London?

The Boss

Quote from: "SKBMiller"hvor lang tid tar dette toget fra London?


Feil, tenkte på liverpool-manchester;)

Northside

Meg og 3 andre kompiser har fikset tur nå. Reiser til Manchester kampdagen og hjem dagen etter med Norwegian.

Til  Boss:
Vet ikke adressen til siden hvor man finner tog. Men, nytt om dagen er at det går tog direkte fra Manchester airport til Liverpool. Toget går rimelig ofte og koster i overkant av en hundrings.

Tog fra London til Liverpool skal visst ta ca 2 timer+. Koster 400+-
For de som planlegger å reise til/fra Newcastle så tar det 5-6 timer med buss, pris rundt 150kr. Togtiden er jeg usikker på, men det koster i overkant av 400kr om jeg ikke tar feil.
Så Jet2 hadde billig fly hjem fra newcastle dagen etter kampen.

Ellers så går det direkte fly fra Torp til Liverpool.

Gulløl

Vårt reiseprogram:

Fra Bergen med Norwegian, mandag 21.02, kl.18.35 (har bestilt billetter tur/retur til kun 1185 kr).

Tog til Liverpool mandag kveld. Sjekker inn for 4 netter.

På tirsdag ser vi mesterligaoppgjøret LIVERPOOL - INTER.

På onsdag gjør vi Liverpool uttrygg, og feirer Liverpool seieren.

På torsdag blir blir det BRANN - EVERTON.

På fredag feirer vi Brann seieren, og tar toget tilbake til London, overnatting på hotel ved flyplassen.

Retur med Norwegian til Bergen lørdag morgen kl.08.25.

Høres ikke dette ut som en grei pakkeløsning ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

The Boss

Jo det høres ut som en veldig bra plan.. Vår blir ikke så altfor annerledes, men reiser tilbake fredag kveld, ikke lørdag morgen. Går fly fredag kl 19/20 engang, direkte til bergen med noirwegian. PM forøvrig sendt gulløl;)

jako

Quote from: "vebo"
Quote from: "jako"Dette blir walk over for Everton.


Sier du her og nå at du ser at Everton skal vinne!? Håper for din del at du håper på Brann-seier!


Så dårlig som Brann har vært i Europa er jeg redd dette blir rimelig enkelt for Everton. Spesielt med tanke på at kampene spilles i februar. Tviler på at vi er på topp til denne kampen.

Det eneste jeg håper på er at begge klubber kommer fra det med æren i behold. Så får vi vente å se hva det betyr.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Gubrask

Quote from: "jako"
Quote from: "vebo"
Quote from: "jako"Dette blir walk over for Everton.


Sier du her og nå at du ser at Everton skal vinne!? Håper for din del at du håper på Brann-seier!


Så dårlig som Brann har vært i Europa er jeg redd dette blir rimelig enkelt for Everton. Spesielt med tanke på at kampene spilles i februar. Tviler på at vi er på topp til denne kampen.

Det eneste jeg håper på er at begge klubber kommer fra det med æren i behold. Så får vi vente å se hva det betyr.


Med andre ord, du heier på everton?
De har nok ikke mye æren i behold om de ryker ut mot et ukjent lag fra Norge..

jako

Quote from: "kabelmann"Everton må vel kunne sies å være et høyst middelmådig lag i engelsk målestokk.


Hva legger du i begrepet middelmådig? Everton tilhører det sjiktet rett bak de tre store i England. Det vil si Arsenal, United og Chelsea. Bak her ligger det en guppe på 6-7 lag som er ganske jevnbyrdige som Everton er med i. Mulig du bare prøver å provosere, for å kalle Everton middelmådig er passe kunnskapsløst.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

The Boss

Quote from: "jako"
Quote from: "kabelmann"Everton må vel kunne sies å være et høyst middelmådig lag i engelsk målestokk.


Hva legger du i begrepet middelmådig? Everton tilhører det sjiktet rett bak de tre store i England. Det vil si Arsenal, United og Chelsea. Bak her ligger det en guppe på 6-7 lag som er ganske jevnbyrdige som Everton er med i. Mulig du bare prøver å provosere, for å kalle Everton middelmådig er passe kunnskapsløst.


Herregud mann, ta å meld overgang til evertonforumet du! Det er brann fans vi er skjønner du!

Nixon

Quote from: "Gubrask"
Quote from: "jako"
Quote from: "vebo"
Quote from: "jako"Dette blir walk over for Everton.


Sier du her og nå at du ser at Everton skal vinne!? Håper for din del at du håper på Brann-seier!


Så dårlig som Brann har vært i Europa er jeg redd dette blir rimelig enkelt for Everton. Spesielt med tanke på at kampene spilles i februar. Tviler på at vi er på topp til denne kampen.

Det eneste jeg håper på er at begge klubber kommer fra det med æren i behold. Så får vi vente å se hva det betyr.


Med andre ord, du heier på everton?
De har nok ikke mye æren i behold om de ryker ut mot et ukjent lag fra Norge..


Alt tyder på det. Everton kommer definitivt ikke fra det med noe som helst ære hvis de ryker ut for Brann. Til det er de for store favoritter.
Men det er jo en ærlig sak...
Rød makt på Hansa

Northside

for de som bor i Oslo. Sjekk fly fra Torp - Liverpool Onsdag og samme rute hjem Fredag. Kan til og med lønne seg for de av oss som befinner seg i Nordens Paradis.

mobli

Quote from: "The Boss"
Quote from: "mobli"
Quote from: "Northside"Hører toget fra London til Liverpool koster en del. Jeg er uansett med på tur så lenge transporten ikke overstiger 2000kr


London-Liverpool tur/retur får du fra 26 pund hvis du bestiller nå (opp torsdag, tilbake fredag).

Ellers så er ikke Newcastle et dumt sted å fly til da, tror jeg.


Hvor bestiller man tog??


www.thetrainline.com

Bestiller du enkelbillett til London fra Liverpool så koster den 13 pund.


EDIT: Du er nødt til å bestille i god tid på forhånd (f.eks. nå) for å få de så billig. Kjøper du på dagen, så koster det mye mer.
Manchester Airport-Liverpool koster det samme om du kjøper på dagen eller bestiller på forhånd. Turen tar litt over en time med direktetog, eller 1:20 hvis du må bytte.

SKBMiller

Jeg har booket fra Torp på onsdag kveld og hjem igjen til Torp fredag kveld. Til fantastiske 650 kroner(!) t/r, dette er inludert alle avgifter Ryanair legger på underveis. Men denne prisen er uten reiseforsikring (118kr) og bagasje (150 kr).

Det villeste er at billettene fra Torp først lå på 1100kr rundt kl 13, før det rundt 15 gikk opp til 1400 kr. Men plutselig sank prisene til 650 kroner!

Så dere her i øst: Dra fra Torp! 700 kroner i skrivende stund om du gjør det billigst mulig!

Xminator

Er Bakke suspendert til denne kampen? Har fått det for meg at han sonet mot Basel og dermed er spilleberettiget. Om ikke får vi første indikasjon på om Huseklepp får sitte på benken med skadefritt mannskap. Det er i aller høyeste grad skjerpet konkurranse på kantene...

Opdal
Guntveit - Bjarnason - Sigurdsson - Hanstveit
Solli - Fakiri - Bakke - PVM
Helstad - Karadas

For å se litt på muligheter. Drittbane og 0-0 i Bergen. To tidlige kontringsmål som mot Brugge på bortebane. Det viktigste er å ikke slippe inn mer enn ett mål i Bergen. Helst 0. Vi trenger 3 mål forsprang i Bergen for å ha noe å "ri på" i england, så det glemmer vi. 1 eller 2 mål på bortebane og vi er veldig nærme en liten sensasjon.

kabelmann

Quote from: "jako"Hva legger du i begrepet middelmådig? Everton tilhører det sjiktet rett bak de tre store i England. Det vil si Arsenal, United og Chelsea. Bak her ligger det en guppe på 6-7 lag som er ganske jevnbyrdige som Everton er med i. Mulig du bare prøver å provosere, for å kalle Everton middelmådig er passe kunnskapsløst.

Kunnskapsløst? Siden årtusenskiftet har Everton med et par hederlige unntak holdt seg langt nærmere bunnstriden enn toppstriden. Om en anglofil lar seg provosere av dette, så tar jeg det som en bonus.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

SKBMiller

Jeg har booket fra Torp på onsdag kveld og hjem igjen til Torp fredag kveld. Til fantastiske 650 kroner(!) t/r, dette er inludert alle avgifter Ryanair legger på underveis. Men denne prisen er uten reiseforsikring (118kr) og bagasje (150 kr).

Det villeste er at billettene fra Torp først lå på 1100kr rundt kl 13, før det rundt 15 gikk opp til 1400 kr. Men plutselig sank prisene til 650 kroner!

Så dere her i øst: Dra fra Torp! 700 kroner i skrivende stund om du gjør det billigst mulig!

YadaYada

Quote from: "jako"Hva legger du i begrepet middelmådig? Everton tilhører det sjiktet rett bak de tre store i England. Det vil si Arsenal, United og Chelsea. Bak her ligger det en guppe på 6-7 lag som er ganske jevnbyrdige som Everton er med i. Mulig du bare prøver å provosere, for å kalle Everton middelmådig er passe kunnskapsløst.


Everton ligger et godt stykke bak "de fire store" i England. Og ja, det er 4, uansett hvor mye du misliker Liverpool. Begrepet "middelmådig" kan eksempelvis nyttes i de tilfeller der laget ikke har en nubbesjans på medalje; i England er Everton middelmådige.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

DaffyAnd

Quote from: "SKBMiller"Jeg har booket fra Torp på onsdag kveld og hjem igjen til Torp fredag kveld. Til fantastiske 650 kroner(!) t/r, dette er inludert alle avgifter Ryanair legger på underveis. Men denne prisen er uten reiseforsikring (118kr) og bagasje (150 kr).

Det villeste er at billettene fra Torp først lå på 1100kr rundt kl 13, før det rundt 15 gikk opp til 1400 kr. Men plutselig sank prisene til 650 kroner!

Så dere her i øst: Dra fra Torp! 700 kroner i skrivende stund om du gjør det billigst mulig!


1182 for to personer t/r!!!!!

Lurer på om jeg skal hive meg på den....
*** DaffyAnd ****

JanBanan

Vi banker svinene!

Eg hørte en klok mann si en gang: " There are only two teams in liverpool, Liverpool and Liverpool Reserves "

dex1974

Quote from: "SKBMiller"Jeg har booket fra Torp på onsdag kveld og hjem igjen til Torp fredag kveld. Til fantastiske 650 kroner(!) t/r, dette er inludert alle avgifter Ryanair legger på underveis. Men denne prisen er uten reiseforsikring (118kr) og bagasje (150 kr).

Det villeste er at billettene fra Torp først lå på 1100kr rundt kl 13, før det rundt 15 gikk opp til 1400 kr. Men plutselig sank prisene til 650 kroner!

Så dere her i øst: Dra fra Torp! 700 kroner i skrivende stund om du gjør det billigst mulig!



Da sees vi på Torp:)

Booket flybilletter istad for tre stykk og med en bagsje kom det på 2150 kr.
Hotell tar jeg senere...muligens Dolby der flere av mine med-evertonians(ja jeg er og Evertonsupporter som jako men Brann er førstepri) pleier å bo.
Selv har jeg bodd på Youth Hostel og Lord Nelson eller Premier Apartments når jeg har vært over.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Big fat Sam

Bestilt onsdag kl 0800 fra Bergen via Oslo, retur fredag-kveld.

KEO

Quote from: "Gulløl"Vårt reiseprogram:

Fra Bergen med Norwegian, mandag 21.02, kl.18.35 (har bestilt billetter tur/retur til kun 1185 kr).

Tog til Liverpool mandag kveld. Sjekker inn for 4 netter.

På tirsdag ser vi mesterligaoppgjøret LIVERPOOL - INTER.

På onsdag gjør vi Liverpool uttrygg, og feirer Liverpool seieren.

På torsdag blir blir det BRANN - EVERTON.

På fredag feirer vi Brann seieren, og tar toget tilbake til London, overnatting på hotel ved flyplassen.

Retur med Norwegian til Bergen lørdag morgen kl.08.25.

Høres ikke dette ut som en grei pakkeløsning ?


Høres meget bra ut,, men jeg er meget imponert vist du får tak i billetter til Liverpool-Inter?
Nu kør vi!

Super Hasund

Konge! Har håpt på everton lenge no. Va en skikkelig jule presang ifra uefa.

Koffor? Tja. Norske lag har igrunnen  gjort det ganske bra mot engelske lag opp gjennom. Sjansen ligger i at de under vurderer som e typisk for engesk mennene. Kan jo hende med maks nivå på brann, at vi går videre.

Visst isje så blir det topp stemmning på staddaen, og en herlig borte tur med mange bergensere på plass i england. Så uansett kordan det går så blir dette et minne for livet

P.S Til dere statsløse. Perverst å se bergensere og selv erklærte brann supportere å heia på engelske lag eller utenlandske lag for å være mer loddrett. Eg klarer bare isje å se greien med det. Det e et svik mot brann. Uansett ka for et slags piss dokker måtte komme med.
En klok mann sa en gang- Det e utroskap å heie på flere enn et lag.
Det va Davy Wathne det. (Noe av det bedre som har kommet ut a kjeften på tjukken)

Det har kun vert brann for meg. Og denne bortekampen skal eg få med meg. Blir gøyt å synge våre sanger når vi slår ut et lag fra fotballens hjemland. En drøm eg har hatt lenge.
DA bli berømte brann ennå litt mer berømt.
Tjoåhei. P.S`n ble ganske lang. Hø! God jul til alle som brenner for brann.
La Folket Synge

*Feltz*

Nixon

Quote from: "Super Hasund"En klok mann sa en gang- Det e utroskap å heie på flere enn et lag.
Det va Davy Wathne det. (Noe av det bedre som har kommet ut a kjeften på tjukken)


Sa han det da han hadde på seg Haugesundskjerf?
Rød makt på Hansa

KNUDSEN

hvor mangen billetter har vi rett på til borte kampen mot everton? er det sansynlig at vi fyller opp bortefeltet
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Super Hasund

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Super Hasund"En klok mann sa en gang- Det e utroskap å heie på flere enn et lag.
Det va Davy Wathne det. (Noe av det bedre som har kommet ut a kjeften på tjukken)


Sa han det da han hadde på seg Haugesundskjerf?


Hehe. Lol. Tja. Kansje isje så klok likevel. Men klokt sagt.
La Folket Synge

*Feltz*

jako

Quote from: "YadaYada"
Quote from: "jako"Hva legger du i begrepet middelmådig? Everton tilhører det sjiktet rett bak de tre store i England. Det vil si Arsenal, United og Chelsea. Bak her ligger det en guppe på 6-7 lag som er ganske jevnbyrdige som Everton er med i. Mulig du bare prøver å provosere, for å kalle Everton middelmådig er passe kunnskapsløst.


Everton ligger et godt stykke bak "de fire store" i England. Og ja, det er 4, uansett hvor mye du misliker Liverpool. Begrepet "middelmådig" kan eksempelvis nyttes i de tilfeller der laget ikke har en nubbesjans på medalje; i England er Everton middelmådige.


Liverpool har ikke vært i nærheten av å ta gull siden tidlig nittitall. Ergo intet topplag. Men de er et bra cuplag, det skal de ha.

Everton ligger a-poeng med dette topplaget ditt, og har ikke tapt på tretten kamper. Vunnet elleve av de. De er ikke noe topplag, men et bra PL-lag, akkurat som Liverpool.

Blir jo spennende å se om det kommer folk på den kampen. Er interessen for E-cup like liten som den har vist seg til nå, kan man risikere at det blir flere Everton-supportere. Så jeg håper Brann-supporterne viser seg fra sin beste side og møter opp.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nixon

Quote from: "jako"Blir jo spennende å se om det kommer folk på den kampen. Er interessen for E-cup like liten som den har vist seg til nå, kan man risikere at det blir flere Everton-supportere. Så jeg håper Brann-supporterne viser seg fra sin beste side og møter opp.


Det kommer ikke til å bli noe problem å selge ut til denne kampen. Til tross for at det bare er Everton fra PL, spiller de tross alt i PL, og det fenger i Bergen. Husk på at vi hadde solgt ut til B-laget til Chelsea, så dette blir fullt!
Rød makt på Hansa

Super Hasund

På tide å få tebake euro hasund. Målet han hadde mot liverpool va herlig lekkert. Vending å så banan skru fra seksten-meteren via stolpen og i mål. Et av de fineste brann målene eg har sett.

Hadde vert en viktig bidragsyter i disse euro-tidende
La Folket Synge

*Feltz*

Xminator

Nå er jo B-laget til Chelsea på mange måter mer intressant enn Everton.

krøvel vellevold

Quote from: "Northside"Hører toget fra London til Liverpool koster en del. Jeg er uansett med på tur så lenge transporten ikke overstiger 2000kr
Legg ned hele klubben!

vebo

Quote from: "Xminator"Er Bakke suspendert til denne kampen? Har fått det for meg at han sonet mot Basel og dermed er spilleberettiget. Om ikke får vi første indikasjon på om Huseklepp får sitte på benken med skadefritt mannskap. Det er i aller høyeste grad skjerpet konkurranse på kantene...

Opdal
Guntveit - Bjarnason - Sigurdsson - Hanstveit
Solli - Fakiri - Bakke - PVM
Helstad - Karadas

For å se litt på muligheter. Drittbane og 0-0 i Bergen. To tidlige kontringsmål som mot Brugge på bortebane. Det viktigste er å ikke slippe inn mer enn ett mål i Bergen. Helst 0. Vi trenger 3 mål forsprang i Bergen for å ha noe å "ri på" i england, så det glemmer vi. 1 eller 2 mål på bortebane og vi er veldig nærme en liten sensasjon.


Hva med å bruke Winters på topp, om han er skadefri til da. Han har vist seg som bedre makker til Helstad, og Azar har virket veldig sliten de siste kampene.
Tiocfaidh ár lá

krøvel vellevold

Kan folk slutte å diskutere Everton vs Liverpool her inne? Uansett er det patetisk med bergensere (som til og med er såpass aktive Brann-supportere at de bruker masse tid her på forumet) som ikke vet hvem de skal holde med. PATETISK! Bergensere holder da for faen med Brann fra Bergen fremfor et utenlandsk lag! Herregud! Jeg selv holder med Arsenal i England, men jeg følger ikke dem på noen måte like intenst som Brann. Og på Brann - Arsenal ville jeg selvsagt holdt med Brann. Hvorfor? Fordi jeg er bergenser. Ikke cockney eller engelskmann.
Legg ned hele klubben!


Big fat Sam

No må ikkje dette utvikle seg til en tråd om "De utvalgte". Inn og ut av slumbyen fortest mulig for meg.

naitsirk

Quote


sitter og venter på kor eg skal bestille billetter frå.
torp virker som desidert billigast, men er eit stykke vekke her i frå.

SKBMiller

om du kjører skikkelig økonomi på turen (og du har tid) kan man ta toget til torp da fra bergen da. koster vel 199 eller 299 om man bestiller nå.

naitsirk

billigast mulig er jo best:)
problemet er at dersom ein ikkje reiser frå torp, må ein opp i 2-3 000 t/r

spørsmålet er om eg gidder å stresse for 1-2 000, med å køyre eller ta tog til torp.
står vel heller på eit par kompiser som har litt short med cash:)
kjip å reise åleine

KNUDSEN

koster ca 1000 - 1500kr t/r bergen - london pr pers med norwegian
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

naitsirk

kva koster buss/tog frå london?

SKBMiller

står på evertonforumet at det ved bestilling i god tid koster ca 40 pund.
Men dette må visst bestilles på forhånd, ellers blir det svært dyrt

klysa

Quote from: "krøvel vellevold"Kan folk slutte å diskutere Everton vs Liverpool her inne? Uansett er det patetisk med bergensere (som til og med er såpass aktive Brann-supportere at de bruker masse tid her på forumet) som ikke vet hvem de skal holde med. PATETISK! Bergensere holder da for faen med Brann fra Bergen fremfor et utenlandsk lag! Herregud! Jeg selv holder med Arsenal i England, men jeg følger ikke dem på noen måte like intenst som Brann. Og på Brann - Arsenal ville jeg selvsagt holdt med Brann. Hvorfor? Fordi jeg er bergenser. Ikke cockney eller engelskmann.


Helt enig. holder selv med Everton, noe jeg har gjort siden før jeg begynte å onanere(begynte tidlig), men i denne kampen så er det selvfølgelig ingen tvil.

Heia Brann!

fortune

http://fotball.bt.no/uefa/article96897.ece

"Det kommer flere tusen Everton-supportere, og mange har alt bedt meg fikse billetter og overnatting."

Noen som har informert dem om at de bare får 850 billetter?
First is first, second is nothing

Go Up