• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Flaut

Started by Ricky, August 03, 2003, 21:46:25 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ricky

Jeg tror det aller pinligste øyeblikket jeg har opplevd som Brannsupporter var når Mons Ivar Mjelde (eller skal vi si: Espen Steffensen) tok ut spissen Winters og satte innpå den defensive midtbanespilleren Walltin 15 minutter før slutt i kveld. ALDRI har jeg opplevd noe flauere. Alt hva Brann bygget opp etter ferien med storspill mot VIF og Lyn, samt førsteomgangen mot Rosenborg kollapset der og da.

Mjelde feiget ut og ga ikke motstanderen kamp til døren. Kampen hadde tre mulige utfall. Et oppskriftsmessig tap, et greit uavgjortresultat eller en spektakulær Brann-seier det ville gått gjetord om i minst ti år. Alle tidligere Brann-trenere, med unntak av Norge-mannen Harald Aabrekk, ville gått for det spektakulære da sjansen bydde seg.

Brann... laget som alltid har brutt med all tradisjonell Norge-fotball, dvs sette 8 mann i forsvar, beine ballen 50 meter fram og prøve å ri på en idiotisk uavgjort. Under Teitur Thordarsson valgte vi (med hell!) å gå for 3-2 og 4-3 istedenfor å holde igjen på 2-2 og 3-3. Skal jeg være helt ærlig mener jeg enten Mons Ivar Mjelde eller hans ansvarlige, Per Ove Ludvigsen, bør ta konsekvensen av å ikke ville vinne en kamp for Brann, noe som i mine øyne er uakseptabelt. Et 2-2-resultat er greit hvis vi ser på tabellen, men måten det gjøres på er ikke forenlig med Brann og dets mål om å underholde.

Brann.no kaller de det heroisk. Jeg kaller det flaut. Det kunne ha blitt et heroisk 2-2-resultat om de hadde gått utpå der og kjempet for seier i 90 minutter. Nå endte vi med et heldig 2-2-resultat istedet, takket være dårlig innstilte skuddføtter hos Rosenborg det siste kvarteret. PINLIG!
All ære til spillerne som ga alt i de posisjonene de ble satt til å spille i (kanskje med et lite unntak for Olsen og Rønningen), men jobben som ble gjort bak sidelinjen var meget slett og ikke noe Brann bør kunne vedkjenne seg. Fy Mjelde!!

Erik

Kanskje winters var sliten eller noe?? tenker du kun med ene rævskinken eller er du brann supporter ?? Mjelde har gjort myyye bra for tiden og jeg tror han gjorde det han måtte.... så slutt og grin!

Skumling

jeg syns du tar litt hardt i her, Ricky. Greit, jeg ble en smule irritert over det byttet, Winters ble riktignok tråkket på ankelen noen minutter tidligere, men Mons kunne satt innpå f.eks. Lund.

Tror likevel trykket fra Rosenborg de siste 15 hadde kommet selv om vi hadde hatt 2 mann på topp hele kampen. Jeg er i alle fall godt fornøyd med det ene poenget, ikke mange bunnlag som tar poeng på lerkendal!

Gina

Vel Winters var skadet etter å ha blitt trampet på. Men man kan godt stille spørsmålstegn med hvorfor akkurat Walltin skulle på. Måtte vel vært bedre å bruke A. Walde eller noen? Er forsåvidt enig i en del av poengene til Ricky selvom jeg kanskje føler han svartmaler ting litt vel. Det hadde vært herlig å banke RBK, men i utgangspunktet var jeg fornøyd med uavgjort (og lettet da fløyten gikk! faen for et kjør!) og det er viktigere å banke Aafk til helgen.
ina

bjørn

Har du ikke bedre å komme med så får du la vere.
Er du ikke fornøgd med 2-2 mot roosseennbboorrg har du aldri opplevd
0-10 !!
Brann fortjener bare skryt!! Ikke uberettiga kritikk som du kommer med.
Vi må jo starte ett sted. Grådighet lønner seg aldri.
Husk, alt kommer an på øye som ser,kanskje du har litt for kritiske øyne ???
 klyster a day keeps the doctor away.....

Baitle

Brann e vel da første lage so skårer 2 mål mot rosenborg på lerkendal i år
takket vere kanonmålet te Haugen so kjem te å bli ein stor spiller for brann.

Eg og meiner det er feil å hive inn på den vandranes feilpasningen waltin inn på. eg går ut i fra at winters ville ut ellers burde PFO blitt bytta ut, han gjekk jo nesten bere å laffa dar framme dei siste minuttane.
Lund eller alex kunne heller ha komet inn

Men me ska uansett vere fornøyd med uavgjort på lerkendal i dag. Tromsø neste....

Ricky

Hehe, tenkte dette ville skape debatt, ja.

Men hovedpoengene står fast. Mjelde ga opp med et kvarter igjen. Han kunne sette innpå enten Alex Valencia (som scoret i det motsatte møtet), Thomas Lund (som er i form og som vi VET kan avgjøre kamper mot slutten) eller den defensive midtbanespilleren Joachim Walltin som har spilt seg ut av laget og står uten kontrakt om tre måneder.
Mjelde satte ikke innpå den beste spilleren av disse tre, og han gjorde det av feighet. Det er en egenskap jeg IKKE ønsker å se hos en Brann-trener. Vi kunne tatt et byks unna bunnstriden og psykisk sett 'reddet' sesongen 2003 med en seier over Rosenborg i kveld.

Erik

Vell når Rævbk presser brann så det holder hiver han ikke inn spisser og spiller for og vinne... han safet det ene poenget som kan bli utrolig viktig, rævbk er dødlig på slutten og det viste nokk Mons!

Austevolling

Mons gjorde ein feil i kampen.. og da va at han ikkje tok og bytta ut robbie før.. og 1 poeng oppi trondheim ska alle vera fornøyd med!!! da viktigste no e å klatra på tabellen!!!
g e STRIL, og da ska eg ALLTID vera!!

Ricky

Quote from: "Erik"Vell når Rævbk presser brann så det holder hiver han ikke inn spisser og spiller for og vinne... han safet det ene poenget som kan bli utrolig viktig, rævbk er dødlig på slutten og det viste nokk Mons!


Mange lag feiger ut mot Rosenborg og lar dem få gjøre som de vil på tampen av jevne kamper. Derfor blir det også mange RBK mål de siste par minuttene.
Og det var jo ikke akkurat noe stormløp mot Brann-målet da Winters gikk ut. Kampen lå og vippet, og Brann spilte seg til flere muligheter. Fra kampreferatet i trønderske Adresseavisen:

78 Veldig åpen kamp nå. Begge lagene angriper med mange spillere.
80 Gult kort til Branns Helge Haugen.
80 Bytte på Brann; Winters ut, Joachim Walltin inn.
83 Brann har lagt seg mer bakpå nå.

stanley

Jojo, greit at dei la seg litt meir bakpå på slutten, men så defensivt var det vel ikkje? Syns også Brann hadde mogleghetar på slutten. Det er lov å bruka hovudet også. Trur det er dei 300,- du tapte på oddsen som kunne blitt til 3300,- som snakkar her, Ricky.

stanley.

Stoffi

Mjelde er ikke akkurat den beste taktikkeren, synes jeg.

Men vi fikk et poeng og brann spiller bra, så vi bør være fornøyd
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Magnus

Vi skal være fornøyd med 2-2, og at guttene våre kjempet hele tiden... :!:
Men jeg skjønte ikke helt hva Walltin skulle utpå banen for...
Men ingen grunn til og ta på veg. Så lenge det ikke skjer en gang til (og det gjør det vel neppe)

Ullevaal venter folkens!!! - Gleder meg til kampen mot Tromsø
lt for Norge

thomas007

Vi skal være fornøyd med 2-2 ja, men det er nettopp fordi Mjelde feiget ut. Er enig med Ricky, er ikke artig å vinne slike kamper som feks Tromsø vant mot Brann.. Da er det bedre å klare 2-2 og spille gøy fotball..

Ricky

Quote from: "stanley"Jojo, greit at dei la seg litt meir bakpå på slutten, men så defensivt var det vel ikkje? Syns også Brann hadde mogleghetar på slutten. Det er lov å bruka hovudet også. Trur det er dei 300,- du tapte på oddsen som kunne blitt til 3300,- som snakkar her, Ricky.

stanley.


Penger er ikke noe problemo :)  Branns eneste muligheter kom på dødballer, selv om det kun stod tre stykker inne i feltet da hjørnesparkene ble tatt (Olofinjana, Olsen og en annen (Haugen?)). For øvrig virket mange av Rosenborg-spillerne ganske slitne og tiltaksløse mot slutten, og da burde Brann prøvd å sette inn nådestøtet (eventuelt filmet seg til en straffe som en takk for sist :p )
Trodde i alle tilfelle at vi har lært at vi ikke kan dette med å legge oss bakpå og stole på at forsvaret vårt skal rydde unna. (ref. hjemme mot Stabæk og nesten alle kamper mot RBK siste fem år)

Xminator

Kanskje var det nettopp jobbingen til Wallting de siste minuttene som reddet det ene poenget? Det får vi aldri vite... Vi hadde sjanser til å avgjøre, også med Walltin på banen. Er enig i at Lund eller Alex skulle kommet inn isteden, men hadde det ikke dat blitt skriving om RBK scoret på slutten? Det blir jo bare spekulasjoner.

Det som må tas tak i de som sovnet i forsvar på 2-0 og 2-1. Det er der kampen ble avgjort, og vi kan jo bare takke høyere makter for at RBK ikke fullførte det de begynnte på :)

Ellers så mener jeg kampen viste KLART at Brann trenger en stor sterk og målfarlig spiss. Det hadde vert et mål verdt mot slutten, og på alle de dødballene vi fikk (både for og imot!).

Ricky

Quote from: "Xminator"Kanskje var det nettopp jobbingen til Wallting de siste minuttene som reddet det ene poenget? Det får vi aldri vite... Vi hadde sjanser til å avgjøre, også med Walltin på banen. Er enig i at Lund eller Alex skulle kommet inn isteden, men hadde det ikke dat blitt skriving om RBK scoret på slutten? Det blir jo bare spekulasjoner.


Det hadde blitt mer skriving om Rosenborg hadde scoret mens Brann la seg bakpå for å gå for uavgjort! Tror de fleste avisene (og fotball-Norge forøvrig) ville hyllet Mjelde for å tørre å gå for 3 poeng på Lerkendal selv om det kunne ha gått galt på slutten.

Svante

Er fullstendig enig med Ricky i denne debatten. Alle er fornøyde med 2-2. Det er ikke det dette handler om. Brann skulle på søndag vist seg som annerledes-laget som turde å presse RBK til døren. Det kunne tippet begge veier, men da hadde vi ihvertfall prøvd. Feighet har vi tapt på før, senest mot Stabæk på stadion. Her gjorde Mjelde en feil. Men det er vel lov en gang i blant!?!
vante

Ricky

59.  Joachim Walltin kommer inn for Thomas Lund.

60.  1 - 0 GAMST PEDERSEN. Bjørn Johansen vipper ballen til Morten Gamst Pedersen. U21- landslagsspilleren kliner den i mål fra 16 meter.


Joda, å spille med én spiss er alltid en god ide, det lærte vi alt om i vårsesongen. Mjelde og Steffensen tilfører ikke Brann noe! Ingen motiverende faktor, ingen taktiske genistreker... Nå har vi kun nedrykkskampen å konsentrere oss om, tusen takk! To ganger på 96 timer kunne vi langt på vei 'reddet' denne horrible sesongen, og begge gangene ødelegges alt av trenerens taktiske disposisjoner. I dag var det riktignok slett innsats av spillerne i tillegg, med unntak av Rønningen de første 80 minuttene, og Thomas Lund de 59 minuttene han fikk. Skulle gjerne sett vi hadde noen som kunne manet spillerne til litt innsats, eventuelt satt inn nye offensive krefter hvis det trengtes (og det gjør det når man spiller cupkamp og ikke greier å skape noe inne i 16-meteren).

Kjære Bjørn Dahl, ønsket om kontinuitet på trenersiden skal ikke gå foran klubbens resultater! Raymond Kvisviks briljante spill i sommer overskygger ikke det faktum at vi mangler en ressursperson også UTENFOR banen, selve dirigenten! Spillermateriellet vårt er ikke langt unna det som tok sølv for tre år siden (det er faktisk på flere områder styrket siden den gang), og allikevel roter vi rundt i nedrykksgjørmen og flauser oss ut i cupen. Først en ny trener, så en ny spiss! Helst i rask rekkefølge!

Sotraanda

Quote from: "Ricky"Mjelde og Steffensen tilfører ikke Brann noe! Ingen motiverende faktor, ingen taktiske genistreker... quote]

Kordan kan du si dette?

La Mons få tid og resultatene kommer...

Og kordan kan du si det etter de tre serie kampene no i høst?

Rundspilling av RBK på lerkendal, og overlegne seirer mot de to Oslo lagene...

Nei, la Mons få tid.

RBK vant ikke serien med en gang nils Arne Eggen kom inn!!!
ater, heter, hater NFF!

Yngve

Quote from: "Sotraanda"
Quote from: "Ricky"Mjelde og Steffensen tilfører ikke Brann noe! Ingen motiverende faktor, ingen taktiske genistreker... quote]

Kordan kan du si dette?

La Mons få tid og resultatene kommer...

Og kordan kan du si det etter de tre serie kampene no i høst?

Rundspilling av RBK på lerkendal, og overlegne seirer mot de to Oslo lagene...

Nei, la Mons få tid.

RBK vant ikke serien med en gang nils Arne Eggen kom inn!!!



Sorry sotra, men dar tar du usedvanleg feil.... Eggen vann faktisk med eingong han kom til Rosenborg....Cupen og, etter finale mot Brann..Det samme gjorde han med Moss og..Faktum er at av dei siste 16 sesongane hans som trenar, så vann han i 14 av dei..

Har eit råd til deg: ikkje byrj med ein jobb som motivator eller noko...der står du til stryk.... :lol:

jeosson2


Sotraanda

ater, heter, hater NFF!

Xminator

Faen heller Ricky, du begynner å ligne på en viss en på det gode gamle Brannforumet...

Svante

Quote from: "Xminator"Faen heller Ricky, du begynner å ligne på en viss en på det gode gamle Brannforumet...


Det må være lov å komme med rettmessig kritikk. Dette er tross alt "tribunens røst"...
vante

Ricky

Quote from: "Xminator"Faen heller Ricky, du begynner å ligne på en viss en på det gode gamle Brannforumet...


For all del, har du noe å forsvare treneren med som jeg har glemt oppi all elendigheten, så bare kom med det. Men tabellen lyver ikke, vi har vunnet tre kamper og ligger på kvalikplass. Laget er nesten det samme som tok sølvmedaljer for tre år siden, og på flere områder er vi faktisk forsterket siden den gang. Vi kan ikke bare suge på den Lyn-karamellen, vi må nesten tenke litt fremover. Ikke bare i høst, men kanskje sesongen 2004 og sesongen 2005 også. Etter søndagen har vi syv vanskelige kamper på rad mot Viking, Sogndal, Odd Grenland, Lillestrøm, Bodø/Glimt, Molde og Stabæk, hvor motstanderne stiller som favoritter. Blir det lite poeng her, så er vi sannsynligvis allerede klare for 1.divisjon. Jeg sier ifra nå, mens vi faktisk har fått oss et lite pusterom, så kan ingen beskylde meg for å være etterpåklok når vi ser de endelige resultatene i november.

PS: Hva i all verden har Alex Fergusons inntog i Manchester United på 80-tallet med dette å gjøre? Er det dette som er mest sammenlignbart med vår egen situasjon med en fersking på trenerbenken? Ferguson hadde allerede vært manager i 15 år, med meget gode resultater å vise til (bl.a. europacupmester med Aberdeen (!) etter 2-1 over Real Madrid, og deretter supercupmester med samme lag).

Magnus

Støtt Mons Ivar!!!

Vær så snill...... Det Brann trenger minst nå er kritikk, både når det gjelder M.I. Mjelde og E. Steffensen


Til deg Ricky, hvem foreslår du at vi skal ansette som trener, da??
lt for Norge

Svante

Jeg drømmer om helten vår fra slutten av 80-tallet Jan Halvor Halvorsen, men det skal vel litt til å dra han vekk fra Fosshaugane på en stund...
vante

Tom C

[For all del, har du noe å forsvare treneren med som jeg har glemt oppi all elendigheten, så bare kom med det. Men tabellen lyver ikke, vi har vunnet tre kamper og ligger på kvalikplass. Laget er nesten det samme som tok sølvmedaljer for tre år siden, og på flere områder er vi faktisk forsterket siden den gang.

Så du mener at både Svante Samuelsson, Azar Karadas, Torstein Helstad, Magnus Kihlstedt, Per Ove Ludviksen og Hassan El Fakiri bare var benkefyll?

Herregud for en tålmodighet... Slapp nå for pokker av og gi mannen en sjangs til å bygge opp et lag. Jeg synes faktisk at vi har noe på gang, og for å være helt ærlig så driter jeg i at vi røk ut av cupen. Det er historie, og nå kan vi fokusere på serien for fullt. Tror ikke vi trenger noe mer enn en kjapp hodesterk spiss for at vi til slutt skal havne på øvre halvdel av tabellen. Det er faktisk utrolig jevnt, og Brann kan med litt tur være forbi både VIF, Molde og Lyn etter søndag...
Aldri mer Obos....

Sotraanda

Quote from: "Ricky"Laget er nesten det samme som tok sølvmedaljer for tre år siden, og på flere områder er vi faktisk forsterket siden den gang.

PS: Hva i all verden har Alex Fergusons inntog i Manchester United på 80-tallet med dette å gjøre?
ater, heter, hater NFF!

Yngve

Quote from: "SotraandaOg ta f.eks Molde, de skiftet trener.
Kor ligger de på tabellen idag?
Joda, et par poeng unna direkte nedrykk.

Selfølgelig kan du komme med mange mottrekk nå, f.eks med Hareide og Halvorsen for eksempel, men som oftets blir ikke resultatene særlig forbedret over tid....[/quote


håpar eg har misforstått deg rett no, men foreslår du at me byttar trenar kvart år slik at me kan få nye gode resultat kvart år?   og så slepp me få spelargruppa inn i eit mønster... :?:

eller var det noko anna du meinte? for det er vel helst over tid resultata kjem, der var vel difor du blanda inn fergie o.l.?

Xminator

Igjen Ricky, skjerp deg. Vi har hatt en kjempestart på høstsesongen. De jobber bra på Stadion nå, og Mjelde skal ha sin del av skrytet.

Ikke glem at 0-1 mot Tromsø er det beste vi har gjort der så lenge jeg kan huske :p Er det ikke bedre å faktisk gjøre noe når laget ikke virker? (de ville ha Olofin lenger frem, ligge lavere med sentral midtbane og dermed frigjøre vingene).

Har du glemt at forsesongen var et eneste kaos, med usikkerhet og nedlegging av ASA? Tror du vårsesongen hadde vert like dårlig om Mjelde og Peddien hadde hatt de samme økonomiske rammene å jobbe med helt fra serieslutt 2002?

Mjelde har gjort en del rart som trener, jeg setter det på kontoen *uerfaren*. Jeg vet også at Mjelde *lærer* og blir ikke akkurat dummere av å få *erfaring*.

Samtidig, så har han ansvaret for en del meget gode spillerkjøp nå. Ophaug er begynnt å slå til på backen. Olofin må jo nærme seg *årets nykommer* i tippeligaen. Og hva med Helge Haugen? Er det ikke naturlig å gi Mjelde et klapp på skulderen for å gi gutten tillit?

Hvor mange lag har stjelt poeng fra RBK på lerkendal i år? Brann er et av to... Selv om vi hadde en drittdårlig vårsesong, så skapte laget sjanser. Ingen kan ihvertfall beskylde Mjelde for å kunne ri på det andre har bygd opp...

Du vil ikke beskyldes for å være etterpåklok, men da venter jeg pokker ta at du har guts nok til å si at *jeg tok feil* når Mjelde har reddet kontrakten i tippeligaen!

Xminator

Og for å ta det igjen, vi trenger fremdeles en litt annen spisstype enn PFO. Håper det skjer noe spennende når Grahn ser ut til å starte noen spillerbytter :)

Ricky

Quote from: "Xminator"
Du vil ikke beskyldes for å være etterpåklok, men da venter jeg pokker ta at du har guts nok til å si at *jeg tok feil* når Mjelde har reddet kontrakten i tippeligaen!

Sotraanda

Quote from: "Ricky"[ Laget ER godt nok til å slå et hvilket som helst lag i Norge (unntatt RBK) både hjemme og borte på en 'vanlig' dag, så lenge vi spiller god og offensiv Brann-fotball.
ater, heter, hater NFF!

Xminator

Stikk fingeren i jorden Ricky. Brann er helt avhengige av å ha en god dag på jobben for å slå de andre lagene i tippeligaen. Trodde ellers det var klart nok etter Tromsøkampen. Uten Olofin er midtbanen til Brann en spøk. Mot lag som spiller kynisk er ikke winters/pfo/lund de riktige spisstypene. Vi spiller med Ulfstein som midtstopper... Ikke noe galt sagt om Ulfstein, men det er ikke noe kvalitetsstempel...

Når det er sagt, får vi en litt annen type spiss når/om PFO blir solgt, så er førstelaget klart godt nok til å slå alle lagene. På en god dag.

Når du skal avsi din dom over Mjelde, så ta utgangspunkt i at han overtok et år for tidlig (etter min mening). Ta også med et håpløst sportslig utgangspunkt. Et håpløst økonomisk utgangspunkt. Det to siste punktene sendte Brann til seriestart uten sikre forsterkninger og med usikkerhet om spillerstall som må ha påvirket spillerene.

Kampene i vår slik jeg husker de, ble avgjort på horrible forsvarsfeil. Jeg vil ikke legge skylden på treneren når spillerene ikke gjør jobben de er satt til å gjøre :)

Ricky

Quote from: "Xminator"
Når du skal avsi din dom over Mjelde, så ta utgangspunkt i at han overtok et år for tidlig (etter min mening). Ta også med et håpløst sportslig utgangspunkt. Et håpløst økonomisk utgangspunkt. Det to siste punktene sendte Brann til seriestart uten sikre forsterkninger og med usikkerhet om spillerstall som må ha påvirket spillerene.

Kampene i vår slik jeg husker de, ble avgjort på horrible forsvarsfeil. Jeg vil ikke legge skylden på treneren når spillerene ikke gjør jobben de er satt til å gjøre :)



Det økonomiske utgangspunktet: Branns gjeld til Handelsbanken ble slettet en måned før Mjelde ble ny trener, og Brann fikk dermed en åpning til å foreta noen nye investeringer (ifølge Peddi). Fire av fem nye spillere ble hentet uten ekstern hjelp, og Brann var den store vinneren på overgangsmarkedet (og faktisk kun et av to lag som kunne sies å ha blitt forsterket i forhold til fjoråret). Så kom ikke med det håpløse utgangspunktet! Jeg skal ikke henge meg opp i vårkampene, men holde meg til kampene i sommer (f.o.m. Juni), for etter fem-seks måneder og når over 1/3 av sesongen er unnagjort, må man kunne være enige om at 'prøvetiden' er over.

I alle tilfelle er det trenerens ansvar å få spillerne til å gjøre jobben sin best mulig. At det er lite å gjøre med uheldige utspark fra mål og et glatt gressteppe er en ting, men f.eks markeringssvikt og dårlig kommunikasjon mellom midtstopperne er noe treneren bør ha terpet såpass mye på at det ikke skal skje flere ganger i samme kamp. Det er selvfølgelig ikke Mjeldes feil hver gang motstanderen scorer, men han sitter med sin del av ansvaret, og for resultatene og tabellposisjonen sitter han forsåvidt med HELE ansvaret - forsvarstabber eller ei.

Ingen er tjent med å 'frede' Mjelde; han må prestere for å få fortsette i likhet med alle personer i Brann. Det er jo drakten vi heier på :)
Det så meget bra ut mot Aalesund, og jeg håper han lar laget gå like offensivt ut mot Viking på lørdag for å ta tre nye poeng. Er rimelig sikker på at Brann kan ta poeng på en vanlig dag, for Viking har en relativt svak midtbane. Går Mjelde defensivt ut med den sentrale midtbanen (a la cupkampen mot Tromsø), taper vi den kampen med tre mål minst. De har Norges kanskje beste forsvarsrekke, og vi trenger en offensiv sentral midtbane som kan slå presise pasninger inn mot Winters og hvem det nå enn er som skal spille spiss. Nytter ikke med langpasninger eller høye innlegg fra kantene når folk som Brede Hangeland og Frode Olsen står inne i feltet og venter. Det er ihvertfall min mening...

Eller, jaja, med Winters vet man jo aldri. Fra kampen i vår: "Winters vinner mot Hangeland i luftrommet foran Olsen, og header like utenfor krysset. God mulighet for Brann."
Winters ble også kåret til banens beste til tross for 0-3-tap  :!:

Quote from: "Xminator"Uten Olofin er midtbanen til Brann en spøk. Mot lag som spiller kynisk er ikke winters/pfo/lund de riktige spisstypene. Vi spiller med Ulfstein som midtstopper... Ikke noe galt sagt om Ulfstein, men det er ikke noe kvalitetsstempel


Hvordan midtbanen fungerer uten Seyi er ikke greit å si. Han har spilt 15 av 16 kamper i år, og ihvertfall 13 av dem som midtbanemann. Vi skapte masse sjanser både hjemme mot Tromsø (da han måtte tidlig ut med en skade), og mot Viking, da han spilte ensom spiss. I kampen mot Aalesund i vår ble han også satt frem som spiss i andre omgang, og da skapte vi en drøss med sjanser da også. Kun i kampen mot Molde kollapset vi, og det spørs vel om Olofin kunne ha gjort så mye fra eller til for da spilte vi virkelig elendig i forsvar...  Og siden den gang har jo også Kvisvik og Guntveit kommet til, så da må vi nesten vente til Olof må stå over en kamp før vi ser hva resten av midtbanen vår er god for. Høy tippeligastandard holder den i alle tilfelle.

Ulfstein er vel kanskje den som har overrasket mest etter pausen. Han har kun startet i fire kamper i år; alle etter sommerferien. Var meget god mot Aalesund (slo jo Aarøy flere ganger i luftdueller og greier..), og frem til han gjør noen tabber, så ser jeg ikke noen grunn til å hakke på ham. Så tynt besatt i forsvaret som vi er, så får vi glede oss over de få gangene benkeslitere kommer inn og gjør det bra. Alternativet til Ulfstein er at vi får tilbake Geddi eller Knudsen på høyreback....  :shock:

Kruxleiven

Noen som vet om disse innleggene til xminator og Ricky er noe interessant? Det virker jo som oppegående folk, men dette ble alt for langt til at jeg gidder å lese gjennom. Leste noe on at vi skapte mange målsjanser selv om det ikke ble mål. Har funnet ut at vi ligger på 3.plass over antall skapte målsjanser (source VG). 2 målsjanser bak SIL, men en god del mindre enn Rema laget.

Go Up