• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ryktebørsen !

Started by Red Rabitt, December 07, 2007, 13:25:10 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

SirRobbie

Quote from: "krøvel vellevold"Kan ikke tenke meg at Brann vil hente Ijeh. Brann har i lengre tid (med Runar Normann som unntak) virket veldig opptatt av at det også er en PERSON som skal passe inn i gruppen. Og tidligere har man jo takket nei til spillere (var dte ikke Occean?) pga personlighet. Nei, jeg ser rett og slett ikke for meg at folk som Bruun og Mjelde ønsker å ha drittsekker inn i spillergruppen. De tingene kan VIF og RBK ta seg av!


Men vi hentet Gashi, Miller og Scharner vel vitende at personlighet kunne bli et problem...

thesevs

Quote from: "tonynord"Er nok snakk om at Lyn har høynet budet sitt da? De har jo penger etter forje sesongs salg av ulike spillere.


Lyn har investert noe av pengene de har fått, så det er ikke sikkert brukt noe av pengene til å investere i eiendom o.l

Trolig er det kun Lyn som har kommet med et bud. Oslo-klubben har i løpet av de to siste årene solgt to av sine nigerianerne. Det har gitt mye penger i kassen. Lyn fikk mellom 45 og 50 millioner kroner av de 180 millionene Chelsea betalte for John Obi Mikel, da han ble solgt i juni 2006. I august 2007 gikk Edu til tyske 1899 Hoffenheim for 40 millioner kroner. Lyn opplyser at pengene fra Mikel-salget allerede er brukt til den daglige drift av klubb og eiendommer.

link

Men jeg regner med Lyn er den som er mest aktiv på å skaffe seg Ijeh, men til tross for de evt. titals millionene de har på bok så tror jeg at 10-12 millioner vil være i overkant av hva de er villig til å bruke på en spiss. Så om ikke Viking overpriser mannen, så blir nok han Lyn-spiller.

Tidligere har jo Bjarman snakket om at Lyn skal skaffe seg en midtbanespiller og en spiss (jfr. linken over)
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

naitsirk

QuoteMen vi hentet Gashi, Miller og Scharner vel vitende at personlighet kunne bli et problem...


og kva skjedde?

SirRobbie

Bare påpekte at MIM har hentet slike spillere etter Norman, så det er ikke så utenkelig. Men da var rigtignok peddilusken sportsjef.

Gikk greit med Scharner eller?

naitsirk

gjekk greit med scharner ja, men ikkje akkurat eit kjempe argument når 2 av 3 forsvinner.

Red Rabitt

Quote from: "naitsirk"gjekk greit med scharner ja, men ikkje akkurat eit kjempe argument når 2 av 3 forsvinner.


Var ikke det som var poenget heller.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

SirRobbie

Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "naitsirk"gjekk greit med scharner ja, men ikkje akkurat eit kjempe argument når 2 av 3 forsvinner.


Var ikke det som var poenget heller.


TY!

Innlandsmax

Quote from: "FrankH"
Thomas Rasmussen giver sig 110 procent hver eneste kamp, han er boldsikker, god teknik, forudsseende og pasningsstærk. Når han er brugt som venstre wing er hans eneste minus, at han trækker lidt for meget ind i banen. Efter han er omskolet til venstre back, kommer hans forudseende ham til gode, og han er rimelig hurtig efter skandinaviske forhold, stærk i sine indgreb, bliver på kanten.
Thomas Rasmussen (TR som han kaldes) er en af publikums ynglinge netop fordi han giver alt hvad han har og gejsten og fodboldhjertet er på rette sted. Han er lige udtaget til ligalandsholdet som venstre back, mener faktisk med det kendskab jeg til Brann, at i kan få en bedre spiller i TR.


Høres ut som en helt og konge. Corrales, go home! (ja, forutsatt salg, ja...)

Hickok

Quote from: "tonynord"
Quote from: "Innlandsmax"http://fotball.bt.no/internasjonal/article97815.ece

Skotsk presse påstår at Kalvenes ikke inngår i Dundees fremtidsplaner, og at han er på vei hjem.


Hvor gammel er han? Er vell ikke så gammel at han må bytte ut prof. fotball med vanlig arbeid enda? Han sier selv han ikke er fremmed med tanken på å søke vanlig arbeid... Kan hende han kombinerer lokalfotball med en ny jobb da?

Født i 1977.

HeiaBrann!

Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "naitsirk"gjekk greit med scharner ja, men ikkje akkurat eit kjempe argument når 2 av 3 forsvinner.


Var ikke det som var poenget heller.

Er delvis enig med deg her Red Rabitt. Miller var vell OK den første sesongen før det begynte å dale. Scharner var vell egentlig ingen dritsekk i Brann så vidt jeg vet...

Janki

På VG nett sies det i dag at Corrales er nær overgang til Start...Ikke at det betyr så mye men... Få driten vekk.

Xminator

Det betyr i så fall at vi får penger for ham. Det løser derimot ikke problemet vårt med venstrebacker. Med både Hanstveit og Corrales på vei bort sitter vi igjen med 1 venstrebent spiller.

Vi får inn Kannelønning, Huseklepp er også etter min mening farligere på venstrekant. Venstre midtbane burde derfor ha god dekning.

Om Brann får ut fingeren og henter hjem igjen Kalvenes som backup, og får signert en back på nivået til han dansken, så burde venstrebacken være like godt sikret som i 2007.

Kjell249

Er litt usikker på Kalven. Kan fungere som backup, men er ikke akkurat overrasket over at han er skadet. Var han noe annet enn skadet sist han var i Brann? Er vel nesten verre enn Bakke. Kan ihvertfall ikke betale mer enn det vi fikk betalt for 1,5 annet år siden (500 t), for å løse han fra kontrakten et halvt år før slutt.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Xminator

Om man ser bort fra personlighetsproblemer, og bare tenker taktisk, så er det en stor fordel ved å hente Ijeh. Vi er da ikke lenger i markedet etter en toppspiss. Ett marked som ikke blir lettere av at Viking nå hopper i det med begge bena.

Vi hadde dette sånn noenlunde for oss selv all den tid VIF hentet Andresen, RBK har Iversen og Kone, LSK har spisser nok og Stabæk ikke akkurat er tynt besatt. Nå kommer Viking til å rote i samme markedet og de har ikke mindre penger enn oss...

Leffen

http://fotball.bt.no/eliteserien/article97852.ece

Etter at roen endelig har senket seg i sportsklubben, er dette uromomentet ikke noe vi har behov for i klubben vår.

BBB-Tony

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=508257

Etter å ha lest dette, så tviler jeg sterkt på at han blir i Norge...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Janki

http://www.dagbladet.no/sport/2008/01/10/523477.html

Har de kjøpt det næmeste de kom, altså en kopi? For så å kunne selge oss orginalen???

nyhammeroivind

Var ikke det som var poenget heller.[/quote]
Er delvis enig med deg her Red Rabitt. Miller var vell OK den første sesongen før det begynte å dale. Scharner var vell egentlig ingen dritsekk i Brann så vidt jeg vet...[/quote]

Paul Scharner var ingen drittsekk nei. Han var en spiller med sterke meninger, men var fair mot ledelsen og medspillerne.
Scharner hadde et voldsomt driv på banen, og spillte alltid med hjerte utenpå drakten.
En spiller som begeistret publikum.

Kjell249

Quote from: "steinbygger"Siden jeg traff på "rykte" om en dansk venstreback så er dagens rykte fra samme kilde at Sigurdsson sin øye operasjon har vært mislykket og vil ikke være med å trening med ball når laget samles på mandag.


Jeg synes det er litt snodig at Sigurdsson skal være med for fullt på mandagens tester hvis operasjonen var mislykket.

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6088
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nixon

Quote from: "Kjell249"
Quote from: "steinbygger"Siden jeg traff på "rykte" om en dansk venstreback så er dagens rykte fra samme kilde at Sigurdsson sin øye operasjon har vært mislykket og vil ikke være med å trening med ball når laget samles på mandag.


Jeg synes det er litt snodig at Sigurdsson skal være med for fullt på mandagens tester hvis operasjonen var mislykket.

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6088


Nå er det sikkert forskjell på å ta fysiske tester, og å trene med ball. Førstnevnte aktivitet kan man vel gjøre med bare ett godt øye.

Men det er jo litt rart at ingen har nevnt det i media.
Rød makt på Hansa

HeiaBrann!

Det går rykter om at Brann har kontaktet Bryne for å forhøre seg om Tommy Høiland...

Gubrask

Quote from: "HeiaBrann!"Det går rykter om at Brann har kontaktet Bryne for å forhøre seg om Tommy Høiland...


I følge wikipedia ( http://no.wikipedia.org/wiki/Tommy_H%C3%B8iland ) virker han som en bra spiller med et stort talent, men håper vi i så fall også henter en mer rutinert spiller;)

Forresten, HeiaBrann: Gullet ska' hem (ikke skal):)

dudo

Høiland ville vært en kongesignering for fremtiden. Løp og kjøp!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

HeiaBrann!

Ja, jeg er enig at dette hadde vert en signering av høy klasse, men hvor mye må Brann ut med da?

Baunebob

Her bør vel Hardball være villig med tanke på videresalgs muligheter.

peteE

Gjetter noen millioner.

3 mill...

paf

Quote from: "HeiaBrann!"Det går rykter om at Brann har kontaktet Bryne for å forhøre seg om Tommy Høiland...

Tommy Høiland har virkelig slått igjennom i høst. Han og Cato Hansen var de to store ungdommene på Bryne i høst (Begge spiller spiss). Jeg synes nok Cato Hansen har vært hakket hvassere - men så har jeg ikke sett så mange Bryne-kamper heller.
Begge to er jo sønner av Bryne-legender, og har nok veldig lyst til å spille Bryne opp...

Xminator

Jeg vil være veldig forsiktig med å ta av for en spiller med 1 mål på 995 minutter...

dudo

Han var jo svært lenge ute med skade etter en bilulykke, men fortsatt ansees han for å være et av landets aller, aller største talenter. Jeg tar litt av, men dette er selvsagt ikke en spiller vi ev skal bygge laget rundt i år.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kjell249

Quote from: "dudo"Han var jo svært lenge ute med skade etter en bilulykke, men fortsatt ansees han for å være et av landets aller, aller største talenter. Jeg tar litt av, men dette er selvsagt ikke en spiller vi ev skal bygge laget rundt i år.

Ikke neste år eller året etter der heller for å si det sånn. Er begrenset hvor lenge den bilulykken kan tale til hans "fordel". Show me the money :)

Er begrenset hvor mange "talenter" vi kan ha på spissplassen. Kommer han her inn så må Sjøhage ut.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

BBB-Tony

Quote from: "Kjell249"
Quote from: "dudo"Han var jo svært lenge ute med skade etter en bilulykke, men fortsatt ansees han for å være et av landets aller, aller største talenter. Jeg tar litt av, men dette er selvsagt ikke en spiller vi ev skal bygge laget rundt i år.

Ikke neste år eller året etter der heller for å si det sånn. Er begrenset hvor lenge den bilulykken kan tale til hans "fordel". Show me the money :)

Er begrenset hvor mange "talenter" vi kan ha på spissplassen. Kommer han her inn så må Sjøhage ut.


Det går da vell med 2 talenter? :/
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Kararay

Tommy Høiland er ikkje fast på Bryne engang. Dette har eg fra en som følger laget.

Allan Borgvart eller noe som spillte på topp sammen med han fra bodø.. så etter de fant ut at de ikke kunne rykke opp ble han der hansen og høiland brukt litt sammen med dansken

Og Høiland har to 3'ere, seks 4'ere og fire 5'ere i de kampene han har spilt nok til børs. og kun puttet 1 mål.

Og mot lyn i cupen, var han jo trøtt før pause.
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Yngve

Trur folk her inne spelar mykje FM..

Kararay

er vel ikkje meg du sikter til Yngve?
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Yngve

Tenkte på alle desse med plutseleg kjennskap til kvalitetane til Tommy Høyland. Ein mann som er strålande på FM men som ingen knapt har høyrd om, utanom når han tryna på sykkelen eller kva det no var..

tovatle

Jeg bor i Sandnes og det står støtt og stadig om Bryne i lokalavisene her nede. Tommy Høiland har knapt blitt nevnt. så å si at han hadde en god sesong i fjor er "rubbish"! Helt klart ikke en spiller vi trenger i Brann!

pissepåengen

skal vi kjøpe spillare som e gode på fm, bør vi kjøpe Gulsvik. 30 mål på 25 kamper for Brann.
Bergen ut av norge!

Bataljonen

No bør vi holde denne tråden på et seriøst plan, ellers stenges/slettes den og videre diskusjoner kan taes i "overgangs-tråden".
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Xminator

Ryktet om at Sigurdsson fortsatt er skadet viste seg å være sant. Han var ikke med på testene i går, og Jøsendal bekreftet at lilleørn fortsatt var plaget av dobbeltsyn i ferien.

Innlandsmax


BBB-Tony

Dagens rykter:

- Njogu Demba Nyren jaktes av Brann. Spissen er 28 år gammel. 1,88 meter høy og er velbygd. Det er flere klubber som interessert deriblant FC København som han allerede har avslått 1 tilbud fra pga lønn. Grunnen til at Esbjerg selger skal være at han er kommet for sent til en rekke treninger etter ferien.

- Bakke er bedre trent en på 10 år! Og er aktuell som ny Brann-kaptein.

- Sigurdson og Winters skal slite med å rekke Everton-kampene. Samtidig sliter Bjørnsson, Karadas og Guntveit med skader og gjennomførte ikke tester i går.

- Fortsatt ingen avklaring rundt Hanstveit, men partene er i dialog fortsatt.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dex1974

Svensk-gambiske Nyrèn virker utrolig spennende og ser ut som Azar med teknikk;-)

http://www.youtube.com/watch?v=bj8tNmDqo_I
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Belfort

Sjekk bildet under biography,ligner han ikke på vår egen Tijan? Så er jo de fra samme land.
http://www.dembanyren.com/

naitsirk

synst heller han likna på martins i newcastle.

BBB-Tony

Quote from: "Belfort"Sjekk bildet under biography,ligner han ikke på vår egen Tijan? Så er jo de fra samme land.
http://www.dembanyren.com/


På det bildet ligner han faktisk veldig!!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Alzheimer/Silverspurs

Visstnok enormt god på sitt beste, men passar dårlig inn i Esbjerg no pga episodane med dårlig disiplin.

Innlandsmax

Nå skal prisen på Ijeh presses ned... (alternativt skal Ijeh presses til å bli)
http://fotball.bt.no/eliteserien/article98155.ece

naitsirk

minner om winters dette:)

BBB-Tony

Men om det virkelig er kona som er grunnen, da er det jo ingen andre enn østlands-klubber som er akteulle i Norge?
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Kjell249

Quote from: "tonynord"Men om det virkelig er kona som er grunnen, da er det jo ingen andre enn østlands-klubber som er akteulle i Norge?


Du mener at kona ikke kan få jobb i Bergen?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Go Up