• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ryktebørsen !

Started by Red Rabitt, December 07, 2007, 13:25:10 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Red Rabitt

Mener vi trenger å bli foret med alt som er av rykter rundt Brann. Det er jo helt dødt i media for tiden!
Det er ofte slik at ryktene her inne gjennspeiler det som skjer på et senere tidspunkt.
Dette kan være et fint samlingspunkt hvor det er lov å slenge ut rykter uten å bli satt i gapestokk om en tar feil.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Leffen

Dette er vel godt nok dekket i overgangsposten....

Red Rabitt

Quote from: "Leffen"Dette er vel godt nok dekket i overgangsposten....


Nå var det ikke bare snakk om overganger.En annen ting er at det er nesten umulig å slenge ut rykter der uten å bli kjeppjaget. Her er det lov å slenge ut det du har hørt.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Innlandsmax

Skjønner frustrasjonen. Går selv litt på "tomgang" og surrer etter nyheter her inne. Veit likevel ikke om det å produsere rykter er veien å gå, i alle fall ikke helt "far out"-rykter. Rykter det er et visst hold i er betydelig mer interessante, men er det et visst hold i dem, så er de da også modne for overgangstråden.

Rykter jeg kunne tenke meg å høre om er om det er spillere i andre klubber som vil vekk fra klubben, spillere som ikke trives, er i intern konflikt i klubben, eller som er uønsket av krefter i sin klubb. Slike rykter kan man snappe ved å logge seg inn på de andre supportergruppenes ulike forum. Der går jo ofte praten like hett som her, og nyhetene kan komme raskere (om enn ubekreftet) enn i media (som tross alt er mer kritisk i forhold til kilder og om det er noe reelt i ryktene).

Personlig er jeg ikke så nyhets-hungrig at jeg gidder dette selv, men for de som er helt utsulta: Begynn som "gravende journalist" - og la oss andre få nyte fruktene av ditt arbeid :-)

Belfort

Tror ikke det er så mye og hente etter at Rbh hadde satset alle kort på førtidspensjonisten Rushfeldt.

Shine

Jeg har det fra sikre kilder at Kaka og Henry lukter på brann, de vil gjerne vinne CL med et Bergensk lag.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

fortune

Quote from: "Shine"Jeg har det fra sikre kilder at Kaka og Henry lukter på brann, de vil gjerne vinne CL med et Bergensk lag.


Da er de kommet feil, er ikke mange bergensere på Brann
First is first, second is nothing

krøvel vellevold

Quote from: "Shine"Jeg har det fra sikre kilder at Kaka og Henry lukter på brann, de vil gjerne vinne CL med et Bergensk lag.


Dette er jo bare tull! Tror ikke litt på det engang! Sånne tullerykter blir for dumt å komme med på et såpass seriøst forum som dette.

Begge disse har sagt at det kun er Løv Ham som er aktuelle i Norge.
Legg ned hele klubben!

Innlandsmax

Ja, og desverre for dem, så vil Løv Ham kun ha fra øverste hylle...

Xminator

Nå er ikke dette ett rykte, kun tankespinn, men kan Kvisvik være på vei tilbake til Brann? Med Karadas i klubben igjen, sammen med Helstad er jo trivselsdelen på plass. Han hadde neppe forsvunnet fra oss om de to hadde vert i klubben i 2005...

Nå er det mye som taler imot. Alderen. Treningsviljen. Viljen til å være superreserve, for han holder ikke 90 minutter i Brann årgang 2008... Likevel, sett at han godtar rollen som superreserve, er det umulig?

naitsirk

kvisvik reiste ikkje frå brann pga av mistrivsel etc.
det var ikkje brannrelaterte grunner til at han reiste.
så eg tviler på at han ønsker seg til bergen igjen.brann kanskje, men eit lite problem at klubben ligger i bergen.

monzilla

Vil ikke ha kvisvik tilbake. Jeg vil ha en spiller som bidrar i 90 min. Kvisvik løper rundt på banen som en feit idiot, slår en god pasning i ny og ne. Han er ikke god nok for Brann 2008.

Innlandsmax

Det er vel en ultra-hypotetisk problemstilling dette, men jeg slutter meg gjerne til serien "La oss diskutere ultra-hypotetiske problemstillinger", og støtter Monzillas syn, selv om jeg ikke vil uttrykke meg helt på den måten. Respekt for han som en gang var - og i nostalgiens navn og i mytenes verden alltid vil bestå som - Super-Ray. Men i innhold er jeg faktisk så enig med Monzilla, at jeg hadde ikke lea på et øyelokk hvis det skulle være noe i ryktene om at han er potensiell kandidat for VIF.

monzilla

Var kanskje litt kvass i formuleringen, men du summerer egentlig ordrett opp det jeg mener om den saken.

tormi

Quote from: "Belfort"Tror ikke det er så mye og hente etter at Rbh hadde satset alle kort på førtidspensjonisten Rushfeldt.


Her er et rykte som jeg hørte fra en journalist.

Sigurd Rushfelt ønsker seg til Brann ene og alene fordi Thorstein spiller her. Thorstein var også en av hovedgrunnene til at Rush meldte seg på landslaget igjen. Thorstein regnes vist som en usedvanlig sympatisk person blant norske spillere.

Forøvrig er en definitivt medvirkende faktor til at Rush er villig til å flytte på seg at Steinar Nilsen er meget dårlig likt blant de fleste spillerne der oppe. Han skal visst være ekstremt opptatt av å vise hvem som er sjefen!
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

thesevs

Quote from: "tormi"
Forøvrig er en definitivt medvirkende faktor til at Rush er villig til å flytte på seg at Steinar Nilsen er meget dårlig likt blant de fleste spillerne der oppe. Han skal visst være ekstremt opptatt av å vise hvem som er sjefen!


Kanskje derfor han er glad i å danse i jakke-køen...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Innlandsmax

Quote from: "tormi"Her er et rykte som jeg hørte fra en journalist.

Sigurd Rushfelt ønsker seg til Brann ene og alene fordi Thorstein spiller her. Thorstein var også en av hovedgrunnene til at Rush meldte seg på landslaget igjen. Thorstein regnes vist som en usedvanlig sympatisk person blant norske spillere.
Ut fra et generelt inntrykk gjennom media, er dette i så fall ikke overraskende. Kanskje motkandidat til "Norgeshistoriens mest sympatiske spiller", ref. ømtålig tema i ømtålig trad :-D

Ellers styrker dette min tro på at Rush som Brannspiller vil være noe helt annet enn Rush som TIL-spiller. Kom til oss, og slå ut i full blomst, Rush! -Den siste blomstringstiden er den skjønneste, vet du! Jøss, tror jaggu jeg må skynde meg å opprette TIL-tråden!! (not!)

Ricky

Quote from: "tormi"
Quote from: "Belfort"Tror ikke det er så mye og hente etter at Rbh hadde satset alle kort på førtidspensjonisten Rushfeldt.


Her er et rykte som jeg hørte fra en journalist.

Sigurd Rushfelt ønsker seg til Brann ene og alene fordi Thorstein spiller her. Thorstein var også en av hovedgrunnene til at Rush meldte seg på landslaget igjen. Thorstein regnes vist som en usedvanlig sympatisk person blant norske spillere.



Ikke unaturlig at Helstad er en god grunn for Rush å ønske seg til Bergen. De var jo lagkamerater i Austria Wien 2002-2004, og holdt sikkert mye sammen der nede.

Pilsen19

ikke hent tromsøs pansjonist, kjør heller på noe som vi kan ha glede av i noen år. Beste tipset mitt til brann er helt klart espen hoff. Passer fint inn i brann laget og går rett inn på laget. God forsterkning vil eg påstå. I tillegg bør vi få walde til løvham igjen og hente Reginiussen fra tromsø.
 år var det VM og Brann kom skje med, pø VM ka er no det.

JanBanan

hørt at Kotilla kommer hvis Rush ikkje kommer, ska visst koste 20 denne gangen

Innlandsmax

http://www.rbnett.no/article/20071210/SPORT02/148611783/1014/CUPQUIZ

Madiou Konate vil bort fra Molde. Merker jeg savner Molde-tråden :-D

Eller for å være seriøs: En på forumet med nicket brann.avd.molde signaliserer bosted i Molde-området. Har du noe overblikk over Molde, og deres stall? Hva slags spiller er dette? Ser at han er spiss, men hva slags type? Og hvorfor vil han vekk fra Molde. Vanskelig type? Eller vanskelig klubb?

dudo

3 innhopp i AL sier mer enn nok for meg... ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Chrisstah

Quote from: "Innlandsmax"http://www.rbnett.no/article/20071210/SPORT02/148611783/1014/CUPQUIZ

Madiou Konate vil bort fra Molde. Merker jeg savner Molde-tråden :-D

Eller for å være seriøs: En på forumet med nicket brann.avd.molde signaliserer bosted i Molde-området. Har du noe overblikk over Molde, og deres stall? Hva slags spiller er dette? Ser at han er spiss, men hva slags type? Og hvorfor vil han vekk fra Molde. Vanskelig type? Eller vanskelig klubb?


var bra i TL når han spilte ifjor. men vet ikke om han kunne styrket oss?
han er ikke den "stjernespissen" vi leter etter hvertfall.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Innlandsmax

Quote from: "dudo"3 innhopp i AL sier mer enn nok for meg... ;-)
Såpass, ja. Det sier jo faktisk meg også litt. Takk for info.

Superjack

Tromsø prøver å hente Hannes Siggurdson, og jeg tror at om det skjer så utløser det at Rush kommer til Bergen.

Hva med Riseth?
Mjelde har jo flere ganger prøvd å hente den mannen. Kan være en ny naturlig leder på banen med MA borte. Alle sier han er på vei til LSK, men i 2004 sa alle at MA skulle til RBK også, men hva skjedde?
Brannsupporter.

thesevs

Quote from: "Superjack"Tromsø prøver å hente Hannes Siggurdson, og jeg tror at om det skjer så utløser det at Rush kommer til Bergen.

Hva med Riseth?
Mjelde har jo flere ganger prøvd å hente den mannen. Kan være en ny naturlig leder på banen med MA borte. Alle sier han er på vei til LSK, men i 2004 sa alle at MA skulle til RBK også, men hva skjedde?


Uff.. nei, sikkert en hyggelig fyr utenfor banen, men ikke en spiller Brann skal ha i sin stall. La for gudsskyld LSK få ham. Så kan de ha "rutine" i forsvaret sitt med Kippe/Riseth.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

brann.avd.molde

Quote from: "Innlandsmax"http://www.rbnett.no/article/20071210/SPORT02/148611783/1014/CUPQUIZ

Madiou Konate vil bort fra Molde. Merker jeg savner Molde-tråden :-D

Eller for å være seriøs: En på forumet med nicket brann.avd.molde signaliserer bosted i Molde-området. Har du noe overblikk over Molde, og deres stall? Hva slags spiller er dette? Ser at han er spiss, men hva slags type? Og hvorfor vil han vekk fra Molde. Vanskelig type? Eller vanskelig klubb?


Han er ikke god nok for Brann, spilt 6 kamper for Molde i 1 div, skal også sies at han har vært ute med skade, men skade fri fikk han bare spille 6 kamper hadde dog 1 mål, men 1 div er på et helt annet nivå. En spiller som kanskje er mer i tilrettelegger rollen. Ikke noen stor goalgetter, men dog litt rask og teknisk. Scoret 4 mål i tippeligaen i fjor på 19serie kamper, alt for dårlig. Han vil vekk fra Molde grunnet for lite spille tid, Mfk har 2 andre Afrikanere pluss en Brasilianer som tar kvoten, Mfk spiller 4-3-3 noe som ikke taler for Konate, han er en mer type 4-4-2 spiss slik som vi har. Blir sluppet fra Molde grunnet eget og klubbens ønske. Men alt i alt er man ikke god nok for Molde skal man heller ikke være god nok for Brann 4-3-3 eller 4-4-2.
Eg må inn!

Red Rabitt

Quote from: "Superjack"Tromsø prøver å hente Hannes Siggurdson, og jeg tror at om det skjer så utløser det at Rush kommer til Bergen.

Hva med Riseth?
Mjelde har jo flere ganger prøvd å hente den mannen. Kan være en ny naturlig leder på banen med MA borte. Alle sier han er på vei til LSK, men i 2004 sa alle at MA skulle til RBK også, men hva skjedde?


http://fotball.bt.no/eliteserien/article96194.ece

Ser kanskje sånn ut ja..
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

tormi

Quote from: "tormi"
Quote from: "Belfort"Tror ikke det er så mye og hente etter at Rbh hadde satset alle kort på førtidspensjonisten Rushfeldt.


Her er et rykte som jeg hørte fra en journalist.

Sigurd Rushfelt ønsker seg til Brann ene og alene fordi Thorstein spiller her. Thorstein var også en av hovedgrunnene til at Rush meldte seg på landslaget igjen. Thorstein regnes vist som en usedvanlig sympatisk person blant norske spillere.

Forøvrig er en definitivt medvirkende faktor til at Rush er villig til å flytte på seg at Steinar Nilsen er meget dårlig likt blant de fleste spillerne der oppe. Han skal visst være ekstremt opptatt av å vise hvem som er sjefen!



Her steg ihvertfall kilden min sin troverdighet: http://fotball.bt.no/eliteserien/article96194.ece
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Kjell249

Quote from: "tormi"
Quote from: "tormi"
Quote from: "Belfort"Tror ikke det er så mye og hente etter at Rbh hadde satset alle kort på førtidspensjonisten Rushfeldt.


Her er et rykte som jeg hørte fra en journalist.

Sigurd Rushfelt ønsker seg til Brann ene og alene fordi Thorstein spiller her. Thorstein var også en av hovedgrunnene til at Rush meldte seg på landslaget igjen. Thorstein regnes vist som en usedvanlig sympatisk person blant norske spillere.

Forøvrig er en definitivt medvirkende faktor til at Rush er villig til å flytte på seg at Steinar Nilsen er meget dårlig likt blant de fleste spillerne der oppe. Han skal visst være ekstremt opptatt av å vise hvem som er sjefen!


Her steg ihvertfall kilden min sin troverdighet: http://fotball.bt.no/eliteserien/article96194.ece


At Siggurd vil avslutte karrieren sin i en "toppklubb" har jo vært kjent lenge. Ser ikke at noe i artikkelen her sier at det er pga at Thorstein er snill og Steinar er slem...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Doffen85

Tror nok Rushfeldt forsvinner nå, og da kan det fort bli Brann.

Innlandsmax

Quote from: "brann.avd.molde"Han vil vekk fra Molde grunnet for lite spille tid, Mfk har 2 andre Afrikanere pluss en Brasilianer som tar kvoten, Mfk spiller 4-3-3 noe som ikke taler for Konate, han er en mer type 4-4-2 spiss slik som vi har. Blir sluppet fra Molde grunnet eget og klubbens ønske. Men alt i alt er man ikke god nok for Molde skal man heller ikke være god nok for Brann 4-3-3 eller 4-4-2.


Klubb- og miljøskifte kan av og til gjøre underverker, men det er selvfølgelig et sjansespill. Generelt helt enig i at "Er man ikke god nok for Molde, så er man heller ikke god nok for Brann". Har riktig nok noen eksempler på å ikke være god nok for RBK, men aldeles strålende for Brann :-) Blir dog en annen divisjon med RBK, det skal de ha... tross alt... (oooops, sa jeg noe for positivt om RBK nå...angst...)

Takk for info, uansett!

Belfort

Jeg tviler på vi får noen julegave servert fra idrettsveien i år.

HeiaBrann!

Med tanke på at Winters forlenger, tror jeg IKKE Brann vil bruke penger på Rush...

fortune

Det tror jeg.. Vi trenger fire spisser og har lite penger, så hvorfor ikke? Ellers kommer en spiss av hans kvalitet på over 15 mill, penger vi ikke har. Dessuten er det begrenset med spillere i Roalds verden (Norden(.
First is first, second is nothing

thesevs

Quote from: "fortune"Det tror jeg.. Vi trenger fire spisser og har lite penger, så hvorfor ikke? Ellers kommer en spiss av hans kvalitet på over 15 mill, penger vi ikke har. Dessuten er det begrenset med spillere i Roalds verden (Norden(.


Kjenner du RBH personlig siden du kan si at hans verden ikke strekker seg lengre enn Norden?
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Texas

Quote from: "fortune"Det tror jeg.. Vi trenger fire spisser og har lite penger, så hvorfor ikke? Ellers kommer en spiss av hans kvalitet på over 15 mill, penger vi ikke har. Dessuten er det begrenset med spillere i Roalds verden (Norden(.


fire spisser?

Hvis nå winters forsetter og sjøhage får en god vinter så tror jeg vi skal gjøre det bra på spissplass. Azar kan gjøre det bra på spiss hvis han trengs der. So far så har roalds verden roet nervene mine betydelig. hva enn roar og monsamjelden sier så stoler jeg på at det er til branns beste. vi ble ikke seriemestre uten grunn.

The Boss

Quote from: "Texas"
Quote from: "fortune"Det tror jeg.. Vi trenger fire spisser og har lite penger, så hvorfor ikke? Ellers kommer en spiss av hans kvalitet på over 15 mill, penger vi ikke har. Dessuten er det begrenset med spillere i Roalds verden (Norden(.


fire spisser?

Hvis nå winters forsetter og sjøhage får en god vinter så tror jeg vi skal gjøre det bra på spissplass. Azar kan gjøre det bra på spiss hvis han trengs der. So far så har roalds verden roet nervene mine betydelig. hva enn roar og monsamjelden sier så stoler jeg på at det er til branns beste. vi ble ikke seriemestre uten grunn.

tovatle

han heter azar og sjøhage e spiss!

Northside

Sjøhage er spiss, på lik linje med Ystaas...

Seeteufel

Vær vennlig å diskutere disse tingene i andre tema, så kan vi la denne være forbeholdt RYKTER.

Mvh
Roger, moderator
Le jeu avant tout

Innlandsmax

Det eksisterer en gruppe på 10 unge og spesielt talentfulle norske spillere som i NFF-regi ledes av Hallvard Thoresen.

En av disse er Tarik Elyounoussi, som jeg jo har et visst bilde av. En annen er HamKam-spilleren Marcus Pedersen (for de som ikke får allergisk anfall: se HamKam-tråden). Men de andre åtte har jeg et særdeles magert inntrykk av. Noen som vet noe? Hvor ligger de i løypa ferdighets- og karrieremessig nå?

Aram Kalili, Start
Tommy Høiland, Bryne
Magnus Lekven, Odd
Kim André Madsen, Lyn
Lars Kristian Thoresen, Fløy
Harmeet Singh, VIF (bruk gjerne VIF-tråden ved evt. svar)
Lars Stubhaug, Everton

ja, de skal visstnok være totalt ti, men HA (Hamar Arbeiderblad) nevner bare totalt ni. Noen som vet hvem den tiende er, og hvor han ligger i løypa?

Doffen85

Quote from: "Innlandsmax"Det eksisterer en gruppe på 10 unge og spesielt talentfulle norske spillere som i NFF-regi ledes av Hallvard Thoresen.

En av disse er Tarik Elyounoussi, som jeg jo har et visst bilde av. En annen er HamKam-spilleren Marcus Pedersen (for de som ikke får allergisk anfall: se HamKam-tråden). Men de andre åtte har jeg et særdeles magert inntrykk av. Noen som vet noe? Hvor ligger de i løypa ferdighets- og karrieremessig nå?

Aram Kalili, Start
Tommy Høiland, Bryne
Magnus Lekven, Odd
Kim André Madsen, Lyn
Lars Kristian Thoresen, Fløy
Harmeet Singh, VIF (bruk gjerne VIF-tråden ved evt. svar)
Lars Stubhaug, Everton

ja, de skal visstnok være totalt ti, men HA (Hamar Arbeiderblad) nevner bare totalt ni. Noen som vet hvem den tiende er, og hvor han ligger i løypa?


Tommy Høiland er en lovende spiss fra Bryne som var utsatt for et trafikkuhell før årets sesong. Usikkert hvor mye dette har satt han tilbake. Vil tippe at han får et løft denne sesongen i Adecco.

Lekven har vel hatt noen gode innhopp for Odd Grenland på midtbanen der, er vel på G19 landslaget tror jeg? En lovende indreløper.

Kim Andre Madsen spiller vel i utgangspunktet stopper, men har vel også vikariert på venstreback (bl.a. i bortekampen mot Brann hvor Solli brukte han som rundingsbøye et par ganger). Har likevel fått endel kamper i tippeligaen allerede. Født i 1989, lovende forsvarsspiller.

Stubhaug er keeper, usikker på hvor god han er. Vil vel tippe at han har noe å fare med. Resten vet jeg ikke noe om.

dudo

Tommy Høiland er vel kanskje gutten vi burde hentet i stedet for Sjöhage. Hurtig, avslutningssterk og med en veldig vinnervilje. Ble ikke skadet før sesongen som nevnt over, men i vårsesongen i fjor, og har vel bært preg av det i år. 10 starter, 9 innhopp og ett mål. Var på blokken til Spurs i tillegg med sikkert 150 andre i den alderen.

Den siste du tenker på er vel kansje Per Egil Flo. Var vel aktuell for oss for et par år siden? Kan brukes på hele venstresiden og burde i så måte fortsatt være aktuell.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Og med norske fotball-lederes edruelighet ville han kostet 7-8 ganger mer enn Sjøhage også. Mye å betale for ett trafikkoffer.

dudo

Det var gjerne å ta hardt i, men 3-4 mill kunne han sikkert fort kostet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Caprino

Så innlegget mitt blei slettet fra overganger før 2008 tråden, men passer kanskje best her også... Overhørte RBH i byn i stad (Var midt på dagen så ingen fyllegreie) Han snakka om at endelig kom det penger i kassa. Frykter for at det ryker en brannspiller nå, og frykter i grunn mest at Opdal går... Noen andre som har hørt noe eller har noen tanker??

abe78

Quote from: "Caprino"Så innlegget mitt blei slettet fra overganger før 2008 tråden, men passer kanskje best her også... Overhørte RBH i byn i stad (Var midt på dagen så ingen fyllegreie) Han snakka om at endelig kom det penger i kassa. Frykter for at det ryker en brannspiller nå, og frykter i grunn mest at Opdal går... Noen andre som har hørt noe eller har noen tanker??


Dette blir for dumt...
.og husk!

Ricky

Han refererte sikkert til julesalget i Brannbutikken :)

fettnok

er det opdal det er snakk om så snakker vi om rimelig mye penger. fra en i brann har jeg hørt at 30-35 mill. ikke var urimelig. det er da mest sannsynlig marseille som er kjøper da de har vært på stadion å sett på opdal.
ette går aaaaaldri bra!

Go Up