• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Rennes - Dinamo Zagreb

Started by SKBMiller, December 05, 2007, 22:58:36 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gubrask

Quote from: "Tifo-gruppen"tv2 sport viser kampen.

Morten


Supert!;D

Klaus_Brann

Quote from: "Gubrask"
Quote from: "Tifo-gruppen"tv2 sport viser kampen.

Morten


Supert!;D


Ja dette blir herlig. Blir kanskje en liten reprise på Viking-Stabæk dette(!) både når det gjelder spenning og forhåpentligvis også helt likt resultat...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Christoball

Quote from: "pidre"
Quote from: "Brannesen"
Quote from: "Christoball"går ikke med på at brann er noen klar favoritt til å gå videre...

vil si det er ganske gjevnt; 45% Brann, 35% Zagreb, og 30% Rennes (sånn ca)

største faren i denne kampen er at ett av lagene "gir opp", og spesielt Zagreb... Tror ikke Rennes vinner 3-0 mot Zagreb, hvis ikke de "gir opp"
men at Zagreb vinner 2-0, 3-1 osv osv er ikke noen stor overaskelse, spessielt hvis de får ett tidlig mål...


Tror du må se litt på prosentregningen din mister...jeg mener også at det er 110 % sannsynlig at et av lagene går videre, men det er en talemåte og ikke noe man regner ut mattematisk :) ellers er jeg enig i at vi må for all del håpe at ikke zagreb scorer et tidlig mål...


Er faktisk 110 % enig med deg! Håper også at zagreb ikke scorer et tidlig mål. Enda verre er det forøvrig dersom Rennes skulle score et tidlig mål....


sånn ca :P

Baunebob

Er det neste Torsdag denne spilles ?

Kjell249

Quote from: "Hickok"
Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "mobli"Eventuelt håpe at BBB går helt amok slik at kampen må stoppes, og UEFA tvangsetter resultatet til 2-0 seier for Rennes. :)


får man ikke alltid 3 mål seier hvis kampen avbrytes?

Ai ai! Den perfekte hevn mot Bergen by som burte de inne. Gå berserk, og sikre at Rennes vinner 3-0 etter at kampen ble avbrutt. Dermed går Rennes videre og Brann er ute.


Hevn?? De fikk jo gratis "hotell", gratis mat, eget chartret fly og hver sin egen "flyvertinne". De står i evig gjeld til Bergen by :-)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Gubrask

Quote from: "Baunebob"Er det neste Torsdag denne spilles ?


jepp

krøvel vellevold

Herlig sesong! Seriegull foran tv'en, avansement i UEFA-cup foran tv'en.
Legg ned hele klubben!

bulldog

nå får sannsynlig rennes treneren sparken...ikke bra. da blir det plutselig mer spennende enn vi håper. et trenerskifte får alltid dramatiske følger.
bulldog

Falkman

Quote from: "bulldog"nå får sannsynlig rennes treneren sparken...ikke bra. da blir det plutselig mer spennende enn vi håper. et trenerskifte får alltid dramatiske følger.


Rennes har jo vært i katastofal form i det siste. etter at de spilte mot oss,  har  de tapt 5 seriekamper på rad.. og  med unntak av på lørdag, har de tapt alle  med 2 mål eller mer..i  forrige seriekamp klarte de å rote inn et mål tre minutter før slutt. det var første gangen de scoret i serien siden 28.oktober!!.. så egentlig bør vi jo  håpe at trener-skiftet gir dem et løft.. men  kun et lite, ett!

Soux

Fordelen vår er at tapende lags nyansatte trenere ALLTID begynner med å prøve å rette opp det defensive spillet. Deretter kommer angrepsspillet.

Fransk fotball er ikke bra for tiden. Samtidig er det skjelden et lag vinner med to mot jevnbyrdig motstand i Europa. Summen av dette tror jeg gir oss ca 80% mulighet for videre spill.

Gleder meg uansett til kampen!

krøvel vellevold

Quote from: "Falkman"
Quote from: "bulldog"nå får sannsynlig rennes treneren sparken...ikke bra. da blir det plutselig mer spennende enn vi håper. et trenerskifte får alltid dramatiske følger.


Rennes har jo vært i katastofal form i det siste. etter at de spilte mot oss,  har  de tapt 5 seriekamper på rad.. og  med unntak av på lørdag, har de tapt alle  med 2 mål eller mer..i  forrige seriekamp klarte de å rote inn et mål tre minutter før slutt. det var første gangen de scoret i serien siden 28.oktober!!.. så egentlig bør vi jo  håpe at trener-skiftet gir dem et løft.. men  kun et lite, ett!


Rennes lå på 3.plass da de møtte oss. Nå - 5 runder senere - ligger de på 13.plass! De har 6 strake tap, og med til dels stygge sifre:

0-1 hjemme vs Monaco (før kampen mot oss), 0-3 borte vs Bordeaux, 0-2 hjemme vs Lyon, 0-3 borte vs Valenciennes, 0-3 borte vs Strasbourg og 1-2 hjemme vs Caen. 1-14 i målforskjell på seks siste! Ikke akkurat et lag i storform. Slik det ser ut nå, er det mer sannsynlig at Dinamo vinner 2-0 enn at Rennes vinner 3-0.
Legg ned hele klubben!

bulldog

Quote from: "Soux"Fordelen vår er at tapende lags nyansatte trenere ALLTID begynner med å prøve å rette opp det defensive spillet. Deretter kommer angrepsspillet.

Fransk fotball er ikke bra for tiden. Samtidig er det skjelden et lag vinner med to mot jevnbyrdig motstand i Europa. Summen av dette tror jeg gir oss ca 80% mulighet for videre spill.

Gleder meg uansett til kampen!

alltid fint med en positiv vri og dette høres jo strålende ut. alle mann i forsvar og 0-0. hvordan er formen til zagreb fortiden?
bulldog

krøvel vellevold

Quote from: "bulldog"
Quote from: "Soux"Fordelen vår er at tapende lags nyansatte trenere ALLTID begynner med å prøve å rette opp det defensive spillet. Deretter kommer angrepsspillet.

Fransk fotball er ikke bra for tiden. Samtidig er det skjelden et lag vinner med to mot jevnbyrdig motstand i Europa. Summen av dette tror jeg gir oss ca 80% mulighet for videre spill.

Gleder meg uansett til kampen!

alltid fint med en positiv vri og dette høres jo strålende ut. alle mann i forsvar og 0-0. hvordan er formen til zagreb fortiden?


Dårlig. Tapte hele 2-5 borte mot Slaven Belupo på 3.plass. Men de har ikke spilt serie siden 8.desember. Før dette hadde de 9 strake uten tap (8-1-0).
Legg ned hele klubben!

Red Rabitt

Er sjeldent at to lag med dårlig selvtillit er i stand til å skape målfest.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Klaus_Brann

Quote from: "krøvel vellevold"Herlig sesong! Seriegull foran tv'en, avansement i UEFA-cup foran tv'en.


Hva?Ska du ikke te Rennes Krøvel?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kararay

et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Kararay

Dinamo Zagreb i serien:

Mål
Snitt per kamp                4.05
Snitt per hjemmekamp    4.22
Snitt per bortekamp    3.90

Rennes i serien:

Mål
Snitt per kamp    2.28
Snitt per hjemmekamp    2.22
Snitt per bortekamp    2.33
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

krøvel vellevold

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "krøvel vellevold"Herlig sesong! Seriegull foran tv'en, avansement i UEFA-cup foran tv'en.


Hva?Ska du ikke te Rennes Krøvel?


Ikke skal jeg på Rennes - Dinamo på torsdag, og ikke var jeg på Viking - Stabæk 22.oktober. Jeg har rett og slett droppet både å reise på kampen der vi tok gull, og kampen der vi godt mulig går videre fra gruppespillet i uefa-cupen. Så ingen skal påstå at jeg er gloryhunter!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Kararay"Dinamo Zagreb i serien:

Mål
Snitt per kamp                4.05
Snitt per hjemmekamp    4.22
Snitt per bortekamp    3.90

Rennes i serien:

Mål
Snitt per kamp    2.28
Snitt per hjemmekamp    2.22
Snitt per bortekamp    2.33


Men det er nok en del høyere nivå på den franske serien (der storklubber som PSG og Marseille er i bunnstriden), enn det er på den kroatiske.
Legg ned hele klubben!

Ricky

Littegrann statistikk av og for dem som har lite å gjøre på for tiden.

Vi ryker som kjent ut om hjemmelaget vinner med mer enn to mål, eller om bortelaget vinner med mer enn ett mål. Har sjekket hvert eneste resultat i UEFA-cupen siden omleggingen til gruppespill i 2004, og dette er fasiten (alt rundet av til nærmeste halve prosentpoeng):

Antall kamper som har endt med hjemmeseier med mer enn to mål:
31 av 304 kamper = 10%
På gruppespillets siste kampdag:
5 av 48 kamper = 10%

Antall kamper som har endt med borteseier med mer enn ett mål:
36 av 304 kamper = 12%
På gruppespillets siste kampdag:
6 av 48 kamper = 12,5%

Totalt:
67 av 304 kamper = 22%
(siste kampdag): 11 av 48 kamper = 23%

Som en notis kan det nevnes at det er enkelte kasteball-lag som har trukket denne statistikken opp ved å tape stort i kamp etter kamp. De resultatene som Beveren, Amica Wronki og Dinamo Tblisi oppnådde i 2004-sesongen drar alene hele totalen opp fra 19% til 22%. Også Halmstad (2005) og Grasshoppers (2006) gjorde det så dårlig at de begge utgjør et helt prosentpoeng på totalen.

Hva angår våre motstandere, så ser det slik ut for dem:

Rennes har til gode å vinne en e-cupkamp med mer enn to mål i nyere tid (uten at de har så mange kamper å vise til). I den franske serien står de med kun to tremålsseire de siste to sesongene (56 kamper). De har med andre ord ikke akkurat for vane å vinne 3-0 eller mer.

Dinamo Zagreb på sin side vinner ganske ofte med klar margin i den hjemlige serien, men ute i Europa har det vært annerledes. Zagrebs bortekamper i e-cupen de siste fem årene:

Brann - Zagreb 2-1
Ajax - Zagreb 2-3
Werder - Zagreb 2-1
Domzale - Zagreb 1-2
Khazar - Zagreb 1-1
Auxerre - Zagreb 3-1
Arsenal - Zagreb 2-1
Ekranas - Zagreb 1-4
Stuttgart - Zagreb 2-0
Benfica - Zagreb 2-1
Elfsborg - Zagreb 0-0
Primorje - Zagreb 2-0
Dnipro - Zagreb 1-1
Budapest - Zagreb 0-0
Kiev - Zagreb 3-1
Maribor - Zagreb 1-1

Bare 1 av 16 ganger har de vunnet med mer enn ett mål, nemlig i en kvalikkamp mot skrotlaget Ekranas fra Litauen. Som en bonus har de heller ikke har tapt en eneste kamp med mer enn to mål. Med andre ord har 15 av de siste 16 bortekampene deres i Europa endt med et resultat vi ønsker oss nå på torsdag.


Knusktørr statistikk for uefa-cupens gruppespill sier altså at bortimot 80% av kampene har endt med et resultat som ligger innenfor det vi trenger mellom Rennes og Zagreb for å avansere. Dessverre for oss viser som kjent bare fotballstatistikk det som har skjedd, og ikke det som skal skje  :p

osoerli

Quote from: "Soux"Fordelen vår er at tapende lags nyansatte trenere ALLTID begynner med å prøve å rette opp det defensive spillet. Deretter kommer angrepsspillet.

Fransk fotball er ikke bra for tiden. Samtidig er det skjelden et lag vinner med to mot jevnbyrdig motstand i Europa. Summen av dette tror jeg gir oss ca 80% mulighet for videre spill.

Gleder meg uansett til kampen!


Det skumle er vel at trenerskiftet kan slå begge vegar.  Enten så vinn dei 3-0, eller så taper dei 3-0.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

BBB-Tony

Quote from: "osoerli"
Quote from: "Soux"Fordelen vår er at tapende lags nyansatte trenere ALLTID begynner med å prøve å rette opp det defensive spillet. Deretter kommer angrepsspillet.

Fransk fotball er ikke bra for tiden. Samtidig er det skjelden et lag vinner med to mot jevnbyrdig motstand i Europa. Summen av dette tror jeg gir oss ca 80% mulighet for videre spill.

Gleder meg uansett til kampen!


Det skumle er vel at trenerskiftet kan slå begge vegar.  Enten så vinn dei 3-0, eller så taper dei 3-0.


Vi får håpe det blir en "positiv" effekt i 45 min og at de leder 2-0 til pause, men så rakner det i andre omg og det ender 2-2.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Xminator

http://fotball.bt.no/uefa/article96769.ece

Begge lag opplever sportslig krise så det holder før kveldens kamp. DZ tapte 2-5 sist kamp og Rennes har ikke vunnet på 6 kamper, og sparket treneren (oppover i systemet).

Jeg tipper 3-1 til DZ. Scoring 3 minutter på overtid etter en straffe som lukter alkohol og horer.

Brannmus

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6060

Sammenligning av lagene. Nå er nok den kroatiske serien mye dårligere enn den franske, så ikke så lett å lese noe ut av dette kanskje, men holder Zagreb som favoritt i dette oppgjøret.

Får håpe at ny trener at en positiv effekt på Rennes.. Scorer de ett mål, så tror jeg vi er videre.

Og bare for å ta en Davy. Er mulig selvfølgelig å "helgardere" seg i kveld.

Om vi tar oddsen på den mest realistiske resultatene som kan sende Brann ut, så kan det bli mye penger denne julen.

Res - Odds:
3-0 - 20
0-2 - 21
1-3 - 42
4-1 - 51
2-4 - 126

Fabregas

Herlig at de viser kampen på TV2Sport, sto vel før i tråden men jeg trodde ikke på det. Blir sinnsykt spennende å følge matchen. Problemet vårt er vel helt klart det at er veldig usikkertb hvor mye laget som ligger under, og dermed har laaangt til avansemang bryr seg hvem av Brann og motstanderen som går videre. Jeg står helt klart på at en Rennes-scoring er bedre enn en Dinamo-scoring. Dinamo gikk på et saftig tap sist men Rennes har jo vært helt ute av det i det siste. Noe jeg foreløpig har savnet; Hvem kan spille for de to klubbene? La oss håpe spisser med fart og målteft ikke kan spille.

Men jeg tipper det går bra:Halmstråene våre er som følger:
1. Jeg tviler på at Rennes er god nok til å slå Dinamo skikkelig, så lenge Dinamo har sjansen tror jeg de vil være minimum på høyde med Rennes spillemessig.
2. Skulle Dinamo score først vil alltid Rennes ha noe å spuille for siden de er hjemme. Og hvor mange ganger før har vi ikke sett lag som har fått nye trener kjempe som ulver?

Vebjørn

Stygt redd for at Rennes har tapt før vi er igang!

Gepard

Tror Rennes reiser seg i denne kampen, blir en liten "frisone" for de dette her. Redd det blir ketchupflaske effekt på de i dag.

Fabregas

Blir sinnsykt spennende i morgen om vi skulle klare dette her, uansett motstand vi møter er iaf dette kamper jeg vil glede meg voldsomt til. Jeg håper vi får enten eller. Enten kanonlag som fyller stadion eller overkommelig lag vi KAN slå. Overkommelig motstand hadde selvfølgelig vært det aller beste men får vi Bayern skal vi søren ikke klage. Først og fremst er denne sesongen viktig mtp de neste sesongene i Europa.

Blir spennende nå og! Lykke til!

HeiaBrann!


naitsirk


Bruiser

Eg følger kampen, og den er 16 minutt gammal og ingen mål. Ser at dei på uefa.com har ført opp mål på Modric på eit frispark etter 2 minutt. Veldig snålt.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Brannesen

Quote from: "Bruiser"Eg følger kampen, og den er 16 minutt gammal og ingen mål. Ser at dei på uefa.com har ført opp mål på Modric på eit frispark etter 2 minutt. Veldig snålt.


Nettavisen skriver og om zagrebscoring etter to min...så dette stemmer ikke altså? Konge!
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

Dr. Nansen

Fortsatt 0-0 etter halvtimen spelt.. Kan gå veien detta!! Sjøl om kansje Dinamo Zagreb e farligst..

The Boss

0-0 PAUSE

Kan ikke se for meg at dette skal ryke. Ser ikke ut til at dette skal bli noen målfest.

Zagreb ser farligst ut spør du meg, da Rennes forsvaret er helt på bærtur. Så håper for all del at ikke zagreb scorer tidlig, da blir dette litt for spennende for mine nerver...

Ser på det som 85% sikkert at vi er videre nå. Kun 45 min unna!!

naitsirk

einaste som bekymrer meg er banen. kan fort skje at ein spelar sklir.

Fabregas

Andre som lo da dommeren sklei? :D
Mye morsomme situasjonernår spillere sklir. Rart at matten skal være så forferdelig når vi snakker om en fransk mellom-klubb.

Ellers ser dette veldig bra ut. Problemet er at en utover i 2omgang vil få en situasjon der begge lag er desperate etter å score. Det vil derfor høyst sannsynlig bli masse målsjanser i andre omgang dessverre. Jeg er veldig optimistisk mtp avansemang.

anders_flanderz

håper egentlig at rennes går ut hardest no i andre omgang!
rite Drite Drite Drite på Oslo By

anders_flanderz

så er fyrverkeriet i gang!
rite Drite Drite Drite på Oslo By

The Boss

og der kaster bad blue boys ca 20 bluss innpå spillebanen! herlig

The Boss

Sykt, en som kastet en bluss fra bak målet, til inni midtsirkelen =) Imponerende!!

naitsirk

fantastisk kommentar av alsaker.
"bad blue boys bryr seg ikkje om kampane, men berre seg sjølv"

høyr lsk:)

Brann_ruler86

Herlig kommentar av Alsaker. Lsk-folket bryr seg nok ikke noe særlig ettersom de sikkert blir våt i buksen hver gang noen nevner BBB.
Gå ta banen!

anders_flanderz

rite Drite Drite Drite på Oslo By

The Boss

1-0 zagreb... ett til å nå å good bye europa..

naitsirk


Kai-Olai


Baunebob

Så ut som en råtten avgjørelse av linjdommer.

olebrann3

Flere en meg så synst han som scorte lignet på Helge Haugen?

anders_flanderz

er jo somme duden som skårte mot brann det..
rite Drite Drite Drite på Oslo By

The Boss

ALDRI om dette holder... zagreb scorer rundt det 80.. 82.11 nøyaktig.. jaja, var nå gøy å være med....

Go Up