• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bataljonens Julekalender

Started by tommyf, November 30, 2007, 07:15:17 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

tommyf

Kanonfett att Bataljonen også stiller med julekalender iår.
Blir så misunnelig på ungene som sitter og trakker i seg godterier fra dagens luke. Men nå kan også far kose seg med noe utover kvelden. Kanon =)

Tifo

Lørdag 1 Desember kl.12.00 kommer Bataljonen.no med en liten overraskelse.
Fra og med Lørdag kl.12.00 vil Bataljonen kjøre en "julekalender".
Dette går ut på å svare på et quizspørsmål om Brann.
Det vil være et bilde, med et oppfølgings spørsmål til den aktuelle kampen,spilleren eller tingen man ser.
Hver dag trekker vi en vinner som vil motta en Bataljons t-skjorte, og den som har flest riktige svar til og med julaften vinner et gavekort pålydende "et stk julebord" til Bataljonens julebord på nyåret.

Svarene må være redaksjonen i "hende" senest 22.00 den dagen spørsmålet stilles.
(Videre informasjon vil komme på første "luke" Lørdag).
Vinner vil bli tilskrevet på mail, og offentlig gjort ved påfølgende dags spørsmål.

Ellers vil webgruppen til Bataljonen ønske alle en god advent.
.:Tifo-gruppen:.

Tifo

.:Tifo-gruppen:.

Snublefot

Godt tiltak dette her=)

I tillegg er jeg sikker på at jeg klarte dagens kalendenøtt=)  Er jo trossalt stadion jeg så min første Brann kamp, hvis jeg ikke husker HELT feil.. noe jeg så klart kan gjøre.=)  I går bommet jeg til de grader da jeg måtte frem med tippekunnskapene mine som ble en skikkelig bommert.. bommet vel med ca 16-17 år og helt feil motstander=)

Chrisstah

Quote from: "Snublefot"Godt tiltak dette her=)

I tillegg er jeg sikker på at jeg klarte dagens kalendenøtt=)  Er jo trossalt stadion jeg så min første Brann kamp=)


jeg stakk av med første runde=)
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Bataljonen

Regner med at senest Fredag vil det komme inn liste over sammenlagt stillingen.. Vi kommer ikke til å offentliggjøre den hver dag, for da kan det bli litt kjedelig..
Mulig en eller to ganger i uken, men kan røpe at det etter 2 runder er uhyre jevnt:-)
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Snublefot


C@Bøe_79

Quote from: "Snublefot"jeg sliter i dag=)


Tydelig flere som gjør, ikke mange som har svart idag.
Men vi kan trøste med at det blir ikke like vanskelig hver dag..
Noen skikkelige nøtter kommer det, men ikke alle blir like hard og noen kommer uten skall..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Snublefot

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Snublefot"jeg sliter i dag=)


Tydelig flere som gjør, ikke mange som har svart idag.
Men vi kan trøste med at det blir ikke like vanskelig hver dag..
Noen skikkelige nøtter kommer det, men ikke alle blir like hard og noen kommer uten skall..


etter 2 timer detektivarbeid har jeg fortsatt ingen løsning..  men jobber videre med saken.. har fortsatt 5 timer til tidsfristen er ute=)

Vebjørn

Etter mange timar slit reknar eg med å ha klart denne nøtta òg, for dette var verkeleg ei nøtt!

Bataljonen

Quote from: "Vebjørn"Etter mange timar slit reknar eg med å ha klart denne nøtta òg, for dette var verkeleg ei nøtt!


Vi prøver å holde oss til spm som ikke kan fines med et enkelt google-søk, men man må ha litt kunnskap i bunn..
Noen av spm kommer med hint, da de fort kan bli veldig vanskelige.
Kan love at i løpet av uken kommer det et veldig enkelt og en særdeles hard nøtt(hvis man ikke har litt historisk kunnskap om Brann).
Mer får dere ikke.
I løpet av Tirsdags morgen blir første sammenlagt liste lagt ut...
Og da mest sannsynlig som annonsering her under Bataljonen..
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Vebjørn

Vist det var meg du hinta til, så blei det ikkje brukt mykje internett.
Kun når eg hadde funne fram til at det kunne vere Ken Hasle blei han googla, og eg fant ut at han nett var fylt 40 ;-)

Snublefot

Mange som svarte Helland i går eller?  ;D

vebo

Tiocfaidh ár lá

C@Bøe_79

Dette blir mye jobb av:-)
Nærmer oss 50 riktig svar, så kan vel regne med at dette var en tilnærmet enkel nøtt..

Følg med videre, for til helgen kommer alle nøtter`s mor som oppgave..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Snublefot

Quote from: "C@Bøe_79"Dette blir mye jobb av:-)
Nærmer oss 50 riktig svar, så kan vel regne med at dette var en tilnærmet enkel nøtt..

Følg med videre, for til helgen kommer alle nøtter`s mor som oppgave..

Da håper jeg virkelig at jeg har rett=) hehe.. litt flaut å være en av de eneste som har tatt feil:>

Bataljonen

Gratulerer alle som sendte inn hadde rett:-)

Begynner nå med oppdatering av listen, og når en er klar kommer 6/12-nøtten!
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

B.B.

Dagens nøtt var et herlig gjensyn. Det resultatet vi klarte i den kampen der, med det mannskapet står det virkelig RESPEKT av!

Herlig!
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Vebjørn

No må ikkje vi røpe for mykje :p

Brannfrelst

2% sjanse for å vinne,og jeg vant;) Jippi. Dagens nøtt var virkelig en nøtt..
2.10.07-Gullet kom hem!

Kararay

Eg vil rette en klage, eg sendte inn riktig svar igår men det er ikkje blitt tatt med på sammenlagt listen.......
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Bataljonen

Quote from: "Kararay"Eg vil rette en klage, eg sendte inn riktig svar igår men det er ikkje blitt tatt med på sammenlagt listen.......


skal sjekkes
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Christoball

en liten lure-nøtt idag, eller? :P

Gubrask

Quote from: "Christoball"en liten lure-nøtt idag, eller? :P


Huff, har jeg blitt lurt? Trodde jeg greide den greit, men nå gjorde du meg usikker:P hehe

Kararay

et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Tifo

.:Tifo-gruppen:.

Vebjørn

Får vi ei oppdatert julekalendar liste snart? ;-)

C@Bøe_79

Quote from: "Vebjørn"Får vi ei oppdatert julekalendar liste snart? ;-)


Vi havnet litt etter denne helgen, og jobber no med saken..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Gud

Gøy å vinne i julekalenderen, men jeg heter nå vitterlig Martin og ikke Morten ;)

thesevs

Quote from: "Gud"Gøy å vinne i julekalenderen, men jeg heter nå vitterlig Martin og ikke Morten ;)


Morten er et ti ganger finere navn enn Martin :-D
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Gud

Quote from: "thesevs"
Quote from: "Gud"Gøy å vinne i julekalenderen, men jeg heter nå vitterlig Martin og ikke Morten ;)


Morten er et ti ganger finere navn enn Martin :-D


For å si det sånn, det er en grunn til at Martin er et av de mest populære navnene i Norge de 20 siste årene ;)

C@Bøe_79

Quote from: "Gud"
Quote from: "thesevs"
Quote from: "Gud"Gøy å vinne i julekalenderen, men jeg heter nå vitterlig Martin og ikke Morten ;)


Morten er et ti ganger finere navn enn Martin :-D


For å si det sånn, det er en grunn til at Martin er et av de mest populære navnene i Norge de 20 siste årene ;)


Ikke for å plage, men å kalle seg "Gud" og hete Martin er ikke akkurat fortreffelig no :-)
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

tippetuppen

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Gud"
Quote from: "thesevs"
Quote from: "Gud"Gøy å vinne i julekalenderen, men jeg heter nå vitterlig Martin og ikke Morten ;)


Morten er et ti ganger finere navn enn Martin :-D


For å si det sånn, det er en grunn til at Martin er et av de mest populære navnene i Norge de 20 siste årene ;)


Ikke for å plage, men å kalle seg "Gud" og hete Martin er ikke akkurat fortreffelig no :-)


Fantastisk
E det så nøye då

Hansano

Et par spørsmål angående 14. desember:

Hva med Petter Vaagan Moen?

Ifølge wikipedia: http://no.wikipedia.org/wiki/Petter_Vaagan_Moen

skal dette: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=302603

ha vært debutkampen hans. Hadde ikke han skrevet under for Brann før dette?

Og hva med Karadas? Vet han ikke var i spillerstallen før 07 sesongen, men det ble spurt etter hvem som spilte for Brann i 2007, og det gjorde han da. Karadas debuterte 24.01.2001 mot Sør Korea ( http://www.fotball.no/histstat.asp?WCI=wiPerson&wce=ceNationMatches&PersonId=1504973&OrgElementId=187838 )

og dette var vel en god stund før han gikk til RBK?

Christoball

Quote from: "Hansano"Et par spørsmål angående 14. desember:

Hva med Petter Vaagan Moen?

Ifølge wikipedia: http://no.wikipedia.org/wiki/Petter_Vaagan_Moen

skal dette: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=302603

ha vært debutkampen hans. Hadde ikke han skrevet under for Brann før dette?

Og hva med Karadas? Vet han ikke var i spillerstallen før 07 sesongen, men det ble spurt etter hvem som spilte for Brann i 2007, og det gjorde han da. Karadas debuterte 24.01.2001 mot Sør Korea ( http://www.fotball.no/histstat.asp?WCI=wiPerson&wce=ceNationMatches&PersonId=1504973&OrgElementId=187838 )

og dette var vel en god stund før han gikk til RBK?


hehe, svarte det samme som deg ser det ut til...

tror eg misforstod spm... først trodde eg de måtte ha debutert i år, men det var ingen, så kom eg frem til at de måtte debutert mens de var på i brann uavhengig av år... men var vel et lure spm :P

Hansano

Synes dette var rart.. Satser på at noen i Bataljonen kan forklare hva de egentlig var ute etter her, og hvorfor de to jeg nevnte over ikke var en del av svaret.

tommyf

Azar Karadas debuterte for A-Landslaget 24. jan 2001 mot Sør Korea.

tommyf


Vebjørn

Lurer på det samme, svarte det samme som deg Hansano + Armann, men har funne ut at han var feil.

Hansano

tommyf: Ja, det har jeg vel forsåvidt skrevet over..

Hansano

Der ble det oppdatert med Karadas, ja.. Hva med Vaagan Moen?

olebrann3

vaagan moen må også være rett ja

Christoball

sånn helt teoretisk så hadde kanskje ikke petter spilt for brann da, selv om han var brann spiller...  nei, eg vet ikke, virker ikke som vi får noe svar på det heller....

paf

Quote from: "Christoball"sånn helt teoretisk så hadde kanskje ikke petter spilt for brann da, selv om han var brann spiller...  nei, eg vet ikke, virker ikke som vi får noe svar på det heller....

Tror julekalenderguttene er opptatt med fotballsupporteraktiviteter i helgen og neppe svarer. Så vidt jeg har skjønt var det noe kluss rundt overgangen til Petter slik at han muligens ikke offisielt var Brannspiller på det tidspunktet, men jeg antar at unge Bøe kan svare på det etterhvert....

dudo

Stemmer det paf, POL hadde glemt (!) å levere inn et eller annet lisens-papir, og han hadde visst trent med oss uten forsikring og noe greier. Altså var han offisielt HamKam-spiller selv om han trente med oss.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

olebrann3

Burde være rett på begge da:P at uansett om du hadde han med eller ei, siden han faktiskt spilte for oss da

Hansano


Christoball

tja, de sa de skulle være strenge, så sånn sett er det jo greit...

brann.no skriver jo: Overgangen ble satt til papir sommeren 2005 da Raymond Kvisvik forsvant og Brann trengte en erstatter på venstresiden. Men Ham-Kam stod på sitt og krevde at Petter ble værende på Briskeby ut 2005-sesongen.
http://www.brann.no/index.php?valg=spiller&spiller=118

men når dere sier det, så mener eg også å huske at det var noe tull der...

C@Bøe_79

http://fotball.bt.no/landslaget/article12472.ece

Se et godt stykke ned på siden, der er en liste over debutanter..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

C@Bøe_79

Må også si at det opereres med en "spesiell" kalender når kalenderadminastrasjonen lager quiz:

Det fins bare 3 årstider.
Vårsesongen
Høstsesongen
Vinterpausen
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Go Up