• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hva kan vi gjøre for å bedre stemingen på Stadda?

Started by HansaInferno, November 24, 2007, 05:13:44 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Skjønner ikke at dette skal være så vanskelig å enes om. Helt enig med Krøvel på dette, ser ikke helt hvorfor vi skal bli bedre av å fjerne seter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

1908

Ved å fjerne seter, er det lettere å flytte på seg rundt på feltet.. Skal en person opp eller ned en eller flere rader må han enten ut på siden av feltet eller klatre på stoler...

Nixon

Ja, det er klart det finnes fordeler med å fjerne stolene. Poenget er å avveie fordelene og ulempene med begge deler. Og jeg er redd for at mange voksne med sangpotensiale vil velge vekk et felt uten seter.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on September 04, 2011, 08:56:17 AM
Ved å fjerne seter, er det lettere å flytte på seg rundt på feltet.. Skal en person opp eller ned en eller flere rader må han enten ut på siden av feltet eller klatre på stoler...


Ja og så? Da blir stemningen bedre?
Legg ned hele klubben!

1908

ehh, no svarte jeg på fordelene ved å fjerne stolene... Stemmningen vil bli bedre av at folk få stå sammen mer som ikke har noe med stolfjerningen å gjøre.. Hvorfor tror du folk rundtom fjerner stolene?

Nixon: Hvis de ikke gidder å velge et felt uten stoler, fordi de skal sitte i 15 min i pausen, så kan de like godt sitte/stå på felt B...

Northside

September 04, 2011, 10:39:31 AM #1205 Last Edit: September 04, 2011, 10:47:32 AM by Northside
Quote from: 1908 on September 04, 2011, 08:56:17 AM
Ved å fjerne seter, er det lettere å flytte på seg rundt på feltet.. Skal en person opp eller ned en eller flere rader må han enten ut på siden av feltet eller klatre på stoler...


Godt poeng. Og hva i alle dager skal vi med setene egentlig???

Fjern setene på halva B og halve C. De som ønsker sete og gode plasser vil fortsatt få det, samtidig får vi som ønsker setene fjernet og unummererte plasser muligheten til å samle oss i midten.

Skjønner ikke hvorfor enkelte sutrer om vi fjerner setene på halve B og C eller kjører unummerert der. Det vil være masse plass uansett, og ut i fra avstemningen til Bataljonen så ønsker flertallet unummerert eller fjerning av setene.

Og til Krøvel: Nå står vi 2 og 2 på felt B allerede (altså en foran og bak på samme trinn), utrolig irriterene når setene er der!

krøvel vellevold

September 04, 2011, 11:49:23 AM #1206 Last Edit: September 04, 2011, 11:52:34 AM by krøvel vellevold
Quote from: 1908 on September 04, 2011, 09:45:02 AM
ehh, no svarte jeg på fordelene ved å fjerne stolene... Stemmningen vil bli bedre av at folk få stå sammen mer som ikke har noe med stolfjerningen å gjøre.. Hvorfor tror du folk rundtom fjerner stolene?



Så det store problemet er at folk syns det er slitsomt å flytte seg vertikalt når det er stoler der? Jeeezes! Da bør vi kanskje innføre ekstratrinn også, for det er jævlig stress å bevege seg mellom radene når trinene er 30 cm høye.

Hvorfor folk fjerner stolene? Fordi de da kan være "helt ville og crazy" og hoppe rundt i 90 minutter. Ikke akkurat noe som kommer til å skje hos oss.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

September 04, 2011, 11:51:13 AM #1207 Last Edit: September 04, 2011, 11:54:04 AM by krøvel vellevold
Quote from: Northside on September 04, 2011, 10:39:31 AM
Quote from: 1908 on September 04, 2011, 08:56:17 AM
Ved å fjerne seter, er det lettere å flytte på seg rundt på feltet.. Skal en person opp eller ned en eller flere rader må han enten ut på siden av feltet eller klatre på stoler...


Godt poeng. Og hva i alle dager skal vi med setene egentlig???

Fjern setene på halva B og halve C. De som ønsker sete og gode plasser vil fortsatt få det, samtidig får vi som ønsker setene fjernet og unummererte plasser muligheten til å samle oss i midten.

Skjønner ikke hvorfor enkelte sutrer om vi fjerner setene på halve B og C eller kjører unummerert der. Det vil være masse plass uansett, og ut i fra avstemningen til Bataljonen så ønsker flertallet unummerert eller fjerning av setene.

Og til Krøvel: Nå står vi 2 og 2 på felt B allerede (altså en foran og bak på samme trinn), utrolig irriterene når setene er der!


Ikke der jeg står. Kan ikke se at det er vanlig heller. Det må kun være akkurat der hvor du står!

Hva vi skal med stolene? Hmmmm... bruke dem før kampen og i pausen? Ser jo at du bruker dem selv...
Det er jo faktisk MINDRE fristende å komme tidlig, hvis man må stå hele tiden. Eventuelt sitte på en kald betongkant.
Legg ned hele klubben!

1908

Quote from: krøvel vellevold on September 04, 2011, 11:49:23 AM
Quote from: 1908 on September 04, 2011, 09:45:02 AM
ehh, no svarte jeg på fordelene ved å fjerne stolene... Stemmningen vil bli bedre av at folk få stå sammen mer som ikke har noe med stolfjerningen å gjøre.. Hvorfor tror du folk rundtom fjerner stolene?



Så det store problemet er at folk syns det er slitsomt å flytte seg vertikalt når det er stoler der? Jeeezes! Da bør vi kanskje innføre ekstratrinn også, for det er jævlig stress å bevege seg mellom radene når trinene er 30 cm høye.

Hvorfor folk fjerner stolene? Fordi de da kan være "helt ville og crazy" og hoppe rundt i 90 minutter. Ikke akkurat noe som kommer til å skje hos oss.


Ehm hvordan vet du at folk ikke kommer til å bli "helt ville og crazy"?? Har jo ikke akkurat sjangs til det i dag med stolene forann oss. Er du redd for at det skal bli for mye hopping og sånt??

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on September 04, 2011, 11:59:19 AM
Quote from: krøvel vellevold on September 04, 2011, 11:49:23 AM
Quote from: 1908 on September 04, 2011, 09:45:02 AM
ehh, no svarte jeg på fordelene ved å fjerne stolene... Stemmningen vil bli bedre av at folk få stå sammen mer som ikke har noe med stolfjerningen å gjøre.. Hvorfor tror du folk rundtom fjerner stolene?



Så det store problemet er at folk syns det er slitsomt å flytte seg vertikalt når det er stoler der? Jeeezes! Da bør vi kanskje innføre ekstratrinn også, for det er jævlig stress å bevege seg mellom radene når trinene er 30 cm høye.

Hvorfor folk fjerner stolene? Fordi de da kan være "helt ville og crazy" og hoppe rundt i 90 minutter. Ikke akkurat noe som kommer til å skje hos oss.


Ehm hvordan vet du at folk ikke kommer til å bli "helt ville og crazy"?? Har jo ikke akkurat sjangs til det i dag med stolene forann oss. Er du redd for at det skal bli for mye hopping og sånt??
Legg ned hele klubben!

Northside

Vil det la seg gjøre å kjøre unummerert på halve B og C da?

Er viktig at det er midten av tribunen folk flokker seg, ikke midt på ett felt.

1908

Sånn som det er i dag, så er det faen meg knapt synging blandt oss engang... Kanskje det er derfor vi prøver å få en endring? Det var mye mer livligere på store stå enn det er på Hansa no.. Men det er jo rart at du mener at vi absolutt ikke skal ha vekk stolene, mens en haug med andre supporterklubber gjør det...

TheRock

Jeg tviler på at ekteparet på noen og sytti på raden min (som selvsagt holder godt kjeft i 2x45 min) vil synes at B og C er så voldsomt attraktivt i forhold til andre felt på Stadion dersom setene deres fjernes, selv om de står mesteparten av tiden... Sender, slik jeg ser det, et lite signal å fjerne setene...at dette ikke er en tribune som alle andre, dette er en tribune der det forventes at en bidrar.

Lister

Signaleffekten betyr langt mer enn effekten av selve handlingen i seg selv.

De som står, de står uavhengig av om det er seter eller ikke og å gjøre noe fordi andre gjør det, holder ikke som argument.

Men et ståfelt vil gi en helt klar inndeling og sende et signal om at de som står her de står for å bidra.

Men det forplikter også, får vi et ståfelt må vi ikke bare fylle det. Poenget med et ståfelt som samlingspunkt for de som ønsker å skape stemning forsvinner litt hvis det fylles av folk som ikke skaper stemning, eller ikke fylles i det hele tatt.

Derfor har jeg en viss skepsis til at billetter og partoukort på et slikt felt bør være billigere enn andre steder. Lavprisbilletter på andre steder vil i stor grad drive de som kun ønsker billige billetter vekk.
Guinness - Makes you drunk

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on September 04, 2011, 12:53:39 PM
Sånn som det er i dag, så er det faen meg knapt synging blandt oss engang... Kanskje det er derfor vi prøver å få en endring? Det var mye mer livligere på store stå enn det er på Hansa no.. Men det er jo rart at du mener at vi absolutt ikke skal ha vekk stolene, mens en haug med andre supporterklubber gjør det...


Det var ikke mye livligere på Store Stå i det hele tatt. Kanskje for 15-20 år siden, men ikke de 5-10 siste sesongene vi stod der. Misnøyen med stemningen var stor også da.

Når det gjelder "en haug med andre supporterklubber"-argumentet, så er det jo enda flere supporterklubber som bruker tromme, synger chalala-allez-oléolé i det uendelige, har capo og bruker megafoner, osv. Siden "alle" andre gjør det, burde jo vi også begynne med det, ikke sant?
Legg ned hele klubben!

bergensgutt95

Brann alternative

skuteviken

September 04, 2011, 20:20:32 PM #1216 Last Edit: September 04, 2011, 20:25:30 PM by skuteviken
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

1908

Quote from: krøvel vellevold on September 04, 2011, 20:17:19 PM
Quote from: 1908 on September 04, 2011, 12:53:39 PM
Sånn som det er i dag, så er det faen meg knapt synging blandt oss engang... Kanskje det er derfor vi prøver å få en endring? Det var mye mer livligere på store stå enn det er på Hansa no.. Men det er jo rart at du mener at vi absolutt ikke skal ha vekk stolene, mens en haug med andre supporterklubber gjør det...



Det var ikke mye livligere på Store Stå i det hele tatt. Kanskje for 15-20 år siden, men ikke de 5-10 siste sesongene vi stod der. Misnøyen med stemningen var stor også da.

Når det gjelder "en haug med andre supporterklubber"-argumentet, så er det jo enda flere supporterklubber som bruker tromme, synger chalala-allez-oléolé i det uendelige, har capo og bruker megafoner, osv. Siden "alle" andre gjør det, burde jo vi også begynne med det, ikke sant?


Skjønner ikke hvorfor du trekker inn trommer og chalalala og mye annent dritt.. Er det noe vi diskuterer her?? Trommer og megafon kan fint komme selv med stoler og nummererte plasser.. Vi vet begge at stemmningen på store stå dabbet av pga folk forsvant til felt Z... No er vi sammen på en tribune!! Et ståfelt på C og (Z) på øvre bak oss vil gjøre ting bedre..

krøvel vellevold

Quote from: Lister on September 04, 2011, 20:09:54 PM

Men et ståfelt vil gi en helt klar inndeling og sende et signal om at de som står her de står for å bidra.


Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on September 04, 2011, 20:25:12 PM
Skjønner ikke hvorfor du trekker inn trommer og chalalala og mye annent dritt.. Er det noe vi diskuterer her?? Trommer og megafon kan fint komme selv med stoler og nummererte plasser..


Du skjønner ikke DET nei... Nei, hva kan man egentlig forvente....

Hvis du må ha det forklart med teskje: Du bruker som argument at "det er en grunn til at så mange andre gjør det", så derfor må det liksom være riktig. Men hva "alle andre" gjør, er ikke nødvendigvis det riktige for oss. Og trommer og chalala er eksempler på det.
Legg ned hele klubben!

skuteviken

Stemningen blir bedre på ståfelt enn med seter for min del. Det er ikke snakk om å støte noen "voksne" ut av Hansa-tribunen. Vi snakker bare om å legge til rette. Slik det er i dag er jo at en stakkar med et barn på 4 år kjøper billett rett ved der feks tunge typer som gjerne feirer mål med å rase ned en rad eller to. Det er klemfare med setene og.

Og vi har sett tendenser til at kulturen er blitt bedre den siste tiden, det er synd viss vi ikke kan ta neste skritt, men bli holdt tilbake med at; "Ja, men det kommer aldri til å bli bra".
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

1908

Quote from: krøvel vellevold on September 04, 2011, 20:33:57 PM
Quote from: 1908 on September 04, 2011, 20:25:12 PM
Skjønner ikke hvorfor du trekker inn trommer og chalalala og mye annent dritt.. Er det noe vi diskuterer her?? Trommer og megafon kan fint komme selv med stoler og nummererte plasser..


Du skjønner ikke DET nei... Nei, hva kan man egentlig forvente....

Hvis du må ha det forklart med teskje: Du bruker som argument at "det er en grunn til at så mange andre gjør det", så derfor må det liksom være riktig. Men hva "alle andre" gjør, er ikke nødvendigvis det riktige for oss. Og trommer og chalala er eksempler på det.


Ja huff.. Kanskje vi skal alle sitte oss ned da? Ha hendene på fanget.. Så trenger du ikke frykte at vi skal gjøre ALT som alle andre gjør.. Klanen har no fjernet stoler. Ser du noe trommer og megafon der?? Har mye med hva supportere det er snakk om.. Kommer aldri i verden noe trommer osv inn på Hansa samme f... hva som skjer...

krøvel vellevold

September 04, 2011, 20:38:32 PM #1222 Last Edit: September 04, 2011, 20:45:48 PM by krøvel vellevold
Quote from: skuteviken on September 04, 2011, 20:34:36 PM
Stemningen blir bedre på ståfelt enn med seter for min del. Det er ikke snakk om å støte noen "voksne" ut av Hansa-tribunen. Vi snakker bare om å legge til rette. Slik det er i dag er jo at en stakkar med et barn på 4 år kjøper billett rett ved der feks tunge typer som gjerne feirer mål med å rase ned en rad eller to. Det er klemfare med setene og.

Og vi har sett tendenser til at kulturen er blitt bedre den siste tiden, det er synd viss vi ikke kan ta neste skritt, men bli holdt tilbake med at; "Ja, men det kommer aldri til å bli bra".


Så hva blir bedre? Tror du virkelig at den kjipagjengen som ikke engang gidder å hoppe på de mest taktfaste sanger, plutselig skal bli helt elleville og hoppe rundt som gale opp og ned tribuneradene når setene fjernes? Vel, det var ikke sånn på Store Stå, det er ikke sånn når vi har ren ståtribune på bortebane, og jeg tviler sterkt på at det blir søramerikanske tilstander på tribunene bare vi får fjernet setene. Setene er ikke i veien for noe som helst. Kanskje bortsett fra de 15 i BGG. Neppe særlig mange andre som lar seg distrahere av at setene er der. Tvert imot tror jeg folk syns det er fint å kunne slappe av på et sete i tiden før innmarsj, og i pausen. Det virker som at de fleste benytter seg av den muligheten, og da vil de nok savne det når de ikke lenger har den.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on September 04, 2011, 20:38:21 PM
Ja huff.. Kanskje vi skal alle sitte oss ned da? Ha hendene på fanget.. Så trenger du ikke frykte at vi skal gjøre ALT som alle andre gjør.. Klanen har no fjernet stoler. Ser du noe trommer og megafon der?? Har mye med hva supportere det er snakk om.. Kommer aldri i verden noe trommer osv inn på Hansa samme f... hva som skjer...


Du skjønner fremdeles ikke så mye nei. Ikke engang når du får det forklart med teskje. Har aldri sagt at ren ståtribune vil være første steg til tromme og megafon. Jeg bare sier at det ikke holder som argument at "alle andre" gjør noe. Men jeg regner med at du ikke skjønner poenget denne gangen heller.
Legg ned hele klubben!

1908

September 04, 2011, 20:47:57 PM #1224 Last Edit: September 04, 2011, 20:49:30 PM by 1908
Ståtribune har vi i dag.. Felt B og C er hovedsaklig ståfelt, bare det er nummererte plasser. Men det er ingen som tar det som å vere sangtribune.. Får vi vekk stoler, så gir vi et bedre signal om at dette er et skikkelig supporterfelt der stemmning skal stå i fokus!!

krøvel vellevold

September 04, 2011, 20:53:25 PM #1225 Last Edit: September 04, 2011, 20:55:13 PM by krøvel vellevold
Quote from: 1908 on September 04, 2011, 20:47:57 PM
Ståtribune har vi i dag.. Felt B og C er hovedsaklig ståfelt, bare det er nummererte plasser. Men det er ingen som tar det som å vere sangtribune.. Får vi vekk stoler, så gir vi et bedre signal om at dette er et skikkelig supporterfelt der stemmning skal stå i fokus!!
Legg ned hele klubben!

1908

Store stå er et dass iforhold til plassene vi har på Hansa.. På store stå sto vi for det meste å så i bakhodene til folk.. Trangt var det også, da blir jo stemmningen der etter..
Uansett hva som skjer på Hansa, så vil stemmningen der også vere varierende.. Det har med oss å gjøre. Ikke fastilitetene..

Uansett, så er folk her på forumet mer posetiv til å få vekk stoler enn å bare ha unummerete plasser med stoler.. Så få vi se på Torsdag hva vi kommer frem til.. Vi 2 kan fortsette med diskusjonen et par sider til, men er ikke vits i.. Like sta begge to...

stig

Quote from: bergensgutt95 on September 04, 2011, 20:17:58 PM
BGG med offisiell uttalelse:
http://bgg08.com/index.php?option=com_content&view=article&id=42:fjerne-setene&catid=2:nyheter]Klikk her[/URL]


Bra uttalelse syns jeg.Jeg personlig et enig i at et felt er et litt dumt" skille. Derfor har vi diskutert halve b og c. Som sagt  ønsker vi nå debatten, mens vi må i etterkant, se sammen med Brann hva som er praktisk mulig. Det gjelder fjerning av seter, og inndeling av evt. unummerte. Flott bilder som er kommet frem, og det veldig greit å kunne se hva andre klubber har gjort. Det er ingen skam å kopiere gode tiltak og løsninger fra andre klubber.
Nettsideansvarlig

TheRock

Quote from: krøvel vellevold on September 04, 2011, 20:38:32 PM
Neppe særlig mange andre som lar seg distrahere av at setene er der. Tvert imot tror jeg folk syns det er fint å kunne slappe av på et sete i tiden før innmarsj, og i pausen. Det virker som at de fleste benytter seg av den muligheten, og da vil de nok savne det når de ikke lenger har den.

Sant nok. Familiene foran meg, og nevnte ektepar på 70 ved siden av meg, priser seg lykkelig over setene vil jeg tro, uten at jeg har spurt dem direkte om dette. Er ganske overbevist om at disse hadde funnet seg andre plasser på Stadion dersom setene hadde blitt fjernet. At jeg, som syngende supporter, må sitte på en betongkant i stedet for seter i pausen, er en pris jeg strengt tatt er villig til å betale...

olebrann3

Quote from: 1908 on September 04, 2011, 20:47:57 PM
Ståtribune har vi i dag.. Felt B og C er hovedsaklig ståfelt, bare det er nummererte plasser. Men det er ingen som tar det som å vere sangtribune.. Får vi vekk stoler, så gir vi et bedre signal om at dette er et skikkelig supporterfelt der stemmning skal stå i fokus!!

Quote from: krøvel vellevold on September 04, 2011, 20:53:25 PM


Litt forskjell på store stå og frydenbø. Ser det litt bedre når det er seter som er fjernet midt på en tribune og ikke forran en tribune. Dessuten hadde man ikke valg om å sitte på storestå, man kunne selvsagt kjøpe billett over storestå. Men der var det i tillegg høyere pris om eg ikke husker feil

Klaus_Brann

Quote from: 1908 on September 04, 2011, 11:59:19 AM
Quote from: krøvel vellevold on September 04, 2011, 11:49:23 AM
Quote from: 1908 on September 04, 2011, 09:45:02 AM
ehh, no svarte jeg på fordelene ved å fjerne stolene... Stemmningen vil bli bedre av at folk få stå sammen mer som ikke har noe med stolfjerningen å gjøre.. Hvorfor tror du folk rundtom fjerner stolene?



Så det store problemet er at folk syns det er slitsomt å flytte seg vertikalt når det er stoler der? Jeeezes! Da bør vi kanskje innføre ekstratrinn også, for det er jævlig stress å bevege seg mellom radene når trinene er 30 cm høye.

Hvorfor folk fjerner stolene? Fordi de da kan være "helt ville og crazy" og hoppe rundt i 90 minutter. Ikke akkurat noe som kommer til å skje hos oss.


Ehm hvordan vet du at folk ikke kommer til å bli "helt ville og crazy"?? Har jo ikke akkurat sjangs til det i dag med stolene forann oss. Er du redd for at det skal bli for mye hopping og sånt??


Så det er stolene som hindrer folk til å bli det? Vel de hindret hverken rabling eller stemning i 07.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

1908

Hvis det skal gull til før det blir noe rabling, så har vi jo mye å se frem til =)

Klaus_Brann

Quote from: stig on September 04, 2011, 21:03:39 PM
Quote from: bergensgutt95 on September 04, 2011, 20:17:58 PM
BGG med offisiell uttalelse:
http://bgg08.com/index.php?option=com_content&view=article&id=42:fjerne-setene&catid=2:nyheter]Klikk her[/URL]


Bra uttalelse syns jeg.Jeg personlig et enig i at et felt er et litt dumt" skille. Derfor har vi diskutert halve b og c. Som sagt  ønsker vi nå debatten, mens vi må i etterkant, se sammen med Brann hva som er praktisk mulig. Det gjelder fjerning av seter, og inndeling av evt. unummerte. Flott bilder som er kommet frem, og det veldig greit å kunne se hva andre klubber har gjort. Det er ingen skam å kopiere gode tiltak og løsninger fra andre klubber.



For min del hadde det vært greit å beholde setene, men jeg ser argumentet om at det tydeligere viser et skille om at man entrer et sangfelt, slik BGG viser på bildet. Men at stolene fjernes i seg selv har nok lite å si, det så vi som sagt i 07.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: 1908 on September 04, 2011, 22:21:55 PM
Hvis det skal gull til før det blir noe rabling, så har vi jo mye å se frem til =)


Nåja, jeg regner med du tok poenget.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

1908

Joda.. Men supporterfeltet ser mye mer ut som et supporterfelt uten stoler også :) Blir spennende å se hva som skjer på Torsdag..

TheRock

Quote from: Klaus_Brann on September 04, 2011, 22:16:07 PM
Så det er stolene som hindrer folk til å bli det? Vel de hindret hverken rabling eller stemning i 07.

Er færre som synger nå enn i 07. Det BGG forespeiler, med halve B og C uten seter, vil samle de syngende der, mens familier og folk som på død og liv må sitte på sete i stedet for betong før kamp og i pausene, kan ha plasser på sidene.

Markmus

Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: TheRock on September 04, 2011, 23:02:26 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 04, 2011, 22:16:07 PM
Så det er stolene som hindrer folk til å bli det? Vel de hindret hverken rabling eller stemning i 07.

Er færre som synger nå enn i 07. Det BGG forespeiler, med halve B og C uten seter, vil samle de syngende der, mens familier og folk som på død og liv må sitte på sete i stedet for betong før kamp og i pausene, kan ha plasser på sidene.


Det har jeg sett og forstått. Poenget mitt var uansett at det ikke hindret folk i å rable i 07, det bør det heller ikke nå. Men at det kan ha en positiv effekt i forhold til at man får samlet de syngende bedre, kan jeg forstå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on September 04, 2011, 20:59:11 PM
Store stå er et dass iforhold til plassene vi har på Hansa.. På store stå sto vi for det meste å så i bakhodene til folk.. Trangt var det også, da blir jo stemmningen der etter..



Trangt ja... Syns nettopp jeg hørte at stemningen ble BEDRE av at man stod trangt...
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: TheRock on September 04, 2011, 21:10:10 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 04, 2011, 20:38:32 PM
Neppe særlig mange andre som lar seg distrahere av at setene er der. Tvert imot tror jeg folk syns det er fint å kunne slappe av på et sete i tiden før innmarsj, og i pausen. Det virker som at de fleste benytter seg av den muligheten, og da vil de nok savne det når de ikke lenger har den.

Sant nok. Familiene foran meg, og nevnte ektepar på 70 ved siden av meg, priser seg lykkelig over setene vil jeg tro, uten at jeg har spurt dem direkte om dette. Er ganske overbevist om at disse hadde funnet seg andre plasser på Stadion dersom setene hadde blitt fjernet. At jeg, som syngende supporter, må sitte på en betongkant i stedet for seter i pausen, er en pris jeg strengt tatt er villig til å betale...


Men alle er ikke som deg, og jeg tror denne degraderingen av komforten vil være negativ mht å opprettholde et visst aldersnivå på gjengen. Supportergjengen blir for de få som vil være med i supportergjengen for enhver pris. Andre vil gjerne finne ut at det er like greit å skaffe seg p-kort på en skikkelig tribune et annet sted på Stadion.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Men synes du det er problematisk hvis setene blir fjernet som på bildet i BGGs artikkel, Krøvel?
Hvis man da vil ha sete, kan man jo bare fikse seg plass ved siden av dette feltet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Quote from: krøvel vellevold on September 05, 2011, 04:18:45 AM
Men alle er ikke som deg, og jeg tror denne degraderingen av komforten vil være negativ mht å opprettholde et visst aldersnivå på gjengen. Supportergjengen blir for de få som vil være med i supportergjengen for enhver pris. Andre vil gjerne finne ut at det er like greit å skaffe seg p-kort på en skikkelig tribune et annet sted på Stadion.


Men som Klaus påpeker, så kan disse som ønsker sete kjøpe på resten av B og C og fortsett være del av "supportergjengen". Det er nettopp det som er poenget med å ta kun halve feltene.

De havner kanskje ikke dønn i midten, men litt får de ofre! Man ser i det minste like bra og alt det.

krøvel vellevold

Quote from: Northside on September 05, 2011, 06:00:52 AMMen som Klaus påpeker, så kan disse som ønsker sete kjøpe på resten av B og C og fortsett være del av "supportergjengen". Det er nettopp det som er poenget med å ta kun halve feltene.

De havner kanskje ikke dønn i midten, men litt får de ofre! Man ser i det minste like bra og alt det.


Ja bare folk har vett til å samle seg under kampen, slik at det ikke står én klynge på ståplassene og en klynge på sitteplassene.

Og i den sammenheng må man jo kunne spørre seg om det ikke går an å få de som vil synge til å trekke mot midten - uavhengig av unummerert og fjerning av seter. Ta en økt rett før innmarsj og få folk til å trekke mot midten.
Legg ned hele klubben!

Northside

Quote from: krøvel vellevold on September 05, 2011, 09:27:06 AM
Ja bare folk har vett til å samle seg under kampen, slik at det ikke står én klynge på ståplassene og en klynge på sitteplassene. 


Får da håpe det. I tillegg kan Bataljonen ganske enkelt ha en oversikt over hvor mange sesongkort "uten sete" det er solgt før man begynner å fjerne setene. Da har man en viss oversikt over hvor mange seter som fjernes.
Er det kun solgt 10 plasser til dette nye feltet, så fjener man selvsagt ikke 400 seter.

QuoteOg i den sammenheng må man jo kunne spørre seg om det ikke går an å få de som vil synge til å trekke mot midten - uavhengig av unummerert og fjerning av seter. Ta en økt rett før innmarsj og få folk til å trekke mot midten.


Har folk nummererte plasser så skal man visst på død og liv ikke kunne flytte på seg. Det har blitt bevist en del ganger. Det kan styrtregne på rad 1 på Hansa, men ikke faen om gjengen på rad 1 flytter seg opp på rad 2 hvor det er ledig og tørt.

Wingfoot

Personlig liker jeg å ha en fast plass, men det å ikke få noe god plass (ved unummererte seter) er jeg ikke redd for da jeg som oftest er på plass 30-60min før kamp, selv om det enkelte ganger blir senere.

Og så er det komfortabelt å kunne sette seg på et sete i pausen og før kamp, framfor å sitte på en våt, kald og skitten betongkant.

Jeg håper det heller tas en opprenskning i dem som har partoutkort, når de skal fornyes (gjerne med en sterk oppfordring om at dersom man ikke har intensjon om å synge, så bør man finne seg en annen plass) og samtidig prøve og samle flest mulig inn mot trappen mellom B og C.

Hvis Brann er med på at halve B og halve C skal være sangfelt, og det også nevnes på nettsider m.m. så er det også lettere å "håndheve" dette, med at de som "er der for å oppleve stemningen" kan med rette bes om å flytte seg til en plass lengre ut på siden.
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Nixon

Hva mener egentlig Brann om dette? Driver vi å diskuterer noe som det uansett ikke blir noe av, eller kan Brann være villig til å fjerne seter?
Rød makt på Hansa

1908


Tifo-gruppen

Brann er veldig villig til å imøtekomme våre forslag. Jeg tror ikke det blir noe problem å få brann til å fjerne seter om det er det vi ender opp med som vårt ønske.

M
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

1908

Er det noe live oppdateringer på nettet i kveld? Rekker ikke møte pga jobb...

Go Up