• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hva kan vi gjøre for å bedre stemingen på Stadda?

Started by HansaInferno, November 24, 2007, 05:13:44 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

stig

Nettsideansvarlig

Klaus_Brann

Blir det tatt opp om det går an å "lukke" hjørnene på Hansa slik som i Fredrikstad?
Det bør ikke koste allverden for Brann, men kan løfte lydnivået en del.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Da er det visst lagt ut litt info på bataljonen.no
http://bataljonen.no/?page=26&news=632

Hvorfor er det maks ett felt som er alternativet dersom noe skal forandres? Vi er eneste "supportergjengen" i hele Europa som har faste plasser på supporterfeltet (utenom England), burde være mulig å endre begge feltene i midten, for å tydeligjøre at disse feltene er forbeholdt de som ønsker å lage stemning.

stig

Har med å gjøre med å ta et steg av gangen. Sitter med inntrykket at en del vil ha nummerert felt. For så vidt derfor vi tar denne debatten.
Nettsideansvarlig

Wingfoot

Hadde det vært mulig å gjøre om halve B og halve C om til unummerert/ståplasser, slik at de som vil bidra med stemningen kommer seg inn mot midten av tribunen, som det har vært snakket om siden stemingen begynte å avta?
Står på Frydenbø og synger av full hals!

catometeret

Jeg ser to problemer med unummerert:

1. Hvis vi får en ny 2007 sesong kan vi få medgangssupportere som stiller seg opp på de unummererte plassene (vanskelig å kontrollere hvem som står der) mens trofaste supportere blir henvist til dårligere plasser.

2. Jeg setter stor pris på å vite at jeg har fast plass så jeg slipper å bli klissvåt når det regner (som det jo en gang gjør ganske ofte i denne byen). Hvis det er unummererte plasser og fullt risikerer jeg å få plasser som ikke er under tak dersom jeg kommer seint. Slik det er nå blir disse plassene solgt til de som kjøper enkeltbilletter og det syns jeg er mer fair enn at det skal være "først til møllen".

Om vi klarer å fikse disse problemene er jeg positiv til unummerert felt. Ingenting som er så kjiipt som å stemme i en sang også er det ingen rundt deg som gidder å bli med.

dudo

To pissegrunner, i mine oeyne. Er det viktig for deg, saa stiller du opp i tide. Er det ikke, saa kjoeper du billetter et annet sted. Jeg er mer imponert over folk som kommer halvannen time foer kampen enn dem som bare greier aa kjoepe billett foer de andre. Og minst imponert over dem som kommer for sent fordi de maa sitte paa puben saa lenge som mulig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Enig med dudo. Skjønner overhodet ikke problemstillingen din, cato.
Ka du ve?

stig

Halve B og halve C har vært diskutert, men problemet er at trappen må være fri for folk. Da vil det bli et "hull" i feltet, slik som mot slutten av Store Stå perioden. Hvis det er andre måter å løse nødutgang problemet kan det kanskje løses.

Kanskje en løsning med øvre del av felt ville løst regn-problemete, men der kommer selvsagt utfordringen med hvor mange plasser man skal legge opp til.

Nettsideansvarlig



krøvel vellevold

Quote from: Northside on September 02, 2011, 09:34:23 AM
Det har de siste årene blitt snakket negativt om unummererte plasser, ikke minst har man fått hørt det om man hintet frempå at forsanger kanskje kunne være en idè.

Men vi har jo ikke forsanger i den forstand som vi har vært imot. Vi har jo ikke noen capo som stÃ¥r med ryggen til kampen i 90 minutter og har monopol pÃ¥ Ã¥ starte sanger. At noen en gang eller to i løpet av en kamp gÃ¥r ned foran gjengen og fyrer folk opp nÃ¥r stemningen er død, er ikke det samme som "forsanger" i den forstand det har blitt diskutert. 

Når det gjelder unummererte plasser: Det er greit så lenge man har en garanti for at de som benytter seg av dem er folk som er interesserte i å bidra til stemningen. Det har man ikke. Midten kan fort bli et samlingssted for fjortiser som kommer halvannen time før kamp og "kupper" feltet - slik som på Store Stå. Unummererte plasser er også greit så lenge ikke tribunene er i nærheten av å fylles opp. Men når Stadion er utsolgt, er det veldig greit å ha sin egen plass å gå til - og ikke måtte stille på Stadion en time før avspark for å få seg en skapelig plass. Hvis man må det, tror jeg det blir fristende for folk å få p-kort andre steder der de kan komme til sitt eget sete 5 min før avspark. Men kanske ett felt kunne vært nummerert, og et annet unummerert? Eller kanskje man kunne klistret et merke på plasser som er opptatt av p-kort-innehavere med fast plass? Jeg mener bestemt at Klanen har/har hatt et slikt opplegg.

Når det gjelder ren ståtribune uten seter, tror jeg ikke det har noe å si. Folk synger ikke høyere eller mer fordi om setene mellom deg og den foran/bak er vekke. Men man bør før fornyelsen av p-kortene bli MYE klarere på at felt B og C er sangfelt og at det her forventes at man bidrar til stemningen.
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: krøvel vellevold on September 02, 2011, 11:50:40 AM
At noen en gang eller to i løpet av en kamp gÃ¥r ned foran gjengen og fyrer folk opp nÃ¥r stemningen er død, er ikke det samme som "forsanger" i den forstand det har blitt diskutert. 
Quote from: krøvel vellevold on September 02, 2011, 11:50:40 AM
Men når Stadion er utsolgt, er det veldig greit å ha sin egen plass å gå til - og ikke måtte stille på Stadion en time før avspark for å få seg en skapelig plass.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on September 02, 2011, 11:50:40 AMMen kanske ett felt kunne vært nummerert, og et annet unummerert?


Ja, det fremstår vel som den mest opplagte løsningen. Det blir en endring for de som vil det, samtidig som man har et alternativ til de som vil ha det slik det er i dag. Og man vil jo fort finne ut om det er behov for ett unummerert felt til.
Rød makt på Hansa

Wingfoot

September 02, 2011, 13:31:36 PM #1164 Last Edit: September 02, 2011, 13:33:24 PM by Wingfoot
Quote from: krøvel vellevold on September 02, 2011, 11:50:40 AM

Når det gjelder ren ståtribune uten seter, tror jeg ikke det har noe å si. Folk synger ikke høyere eller mer fordi om setene mellom deg og den foran/bak er vekke. Men man bør før fornyelsen av p-kortene bli MYE klarere på at felt B og C er sangfelt og at det her forventes at man bidrar til stemningen.


Dette er jeg enig i, det bør være mulig å få til at "indre del" av B og C er forbehold dem som faktisk synger.
Er forsåvidt ganske kjekt å kunne hvile beina i pausen, så personlig håper jeg at det ikke blir innført rene ståtribuner.
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Fromri

Setene må vel være der pga utseende til Frydenbø-tribunen, men hva om en tar alle de som har partoutkort sentralt på Bataljonen og gir oss frie plasser på halve B og halve C og at det ikke blir solgt andre billetter der. Det aller viktigste er at vi får samle oss vi som er der uansett og at ikke medgangssupportere kommer inn på vårt felt, de kan heller kjøpe billetter rundt oss. Så lenge vi vet at det er nok plasser til vi som står der fast, så spiller det jo ikke noen rolle hvor vi står.

Brann_ruler86

Sponsornavn er fullt mulig selv med ståplasser. Mainz har nylig bygget ny stadion med stor ståtribune bak ene målet. Der har de malt betongen helt rød, men det burde ikke være noe problem å skrive med maling på betongen. Legg også merke til hvor fint bortefeltet flyter sammen med med feltene med seter på andre bildet.



GÃ¥ ta banen!

1908

Fjern stolene på C.. Mal feltet og få opp hindere som på bildet.. Da kan mann selge ståplasser på C. B kan vere for de som skal komme 10 min før kamp og ha sin faste plass.. Tror et felt uten stoler og sånt vil føre til bra trøkk.. Bataljonen må komme ut å si at C er sangfeltet!!!

catometeret

Jeg skjønner ikke helt hvorfor man er så mye bedre supporter av å møte opp 1 time før kamp enn å forplikte seg ved å kjøpe et partoukort for hele sesongen. Mange som har jobb og familie som gjør at man ikke kan kan sitte timesvis på stadion for å få en god plass, særlig når flere og flere kamper går i ukedagene.

Forøvrig helt enig med Krøvel om at skal det være unummererte plasser så må vi sikre oss at disse ikke går til fjortiser på stadionbesøk slik tendensen var på store stå enkelte kamper. Hvis klanen faktisk har klart dette så er det klart interessant.

Jeg tror som sagt ikke dette blir et problem før vi gjør det virkelig bra, men da er det ekstra kjipt for de som har møtt opp trofast og så må nøye seg med en dårlig plass i en avgjørende kamp.

Tror setene må være der ikke pga sponsorer men pga UEFA/FIFA regler. Man kan ha ståplasser men det skal være seter på dem. Derfor vi ikke kan selge ståplasser på uefacup kamper.

olebrann3

Quote from: catometeret on September 02, 2011, 21:17:37 PM
Jeg skjønner ikke helt hvorfor man er så mye bedre supporter av å møte opp 1 time før kamp enn å forplikte seg ved å kjøpe et partoukort for hele sesongen. Mange som har jobb og familie som gjør at man ikke kan kan sitte timesvis på stadion for å få en god plass, særlig når flere og flere kamper går i ukedagene.

Forøvrig helt enig med Krøvel om at skal det være unummererte plasser så må vi sikre oss at disse ikke går til fjortiser på stadionbesøk slik tendensen var på store stå enkelte kamper. Hvis klanen faktisk har klart dette så er det klart interessant.

Jeg tror som sagt ikke dette blir et problem før vi gjør det virkelig bra, men da er det ekstra kjipt for de som har møtt opp trofast og så må nøye seg med en dårlig plass i en avgjørende kamp.

Tror setene må være der ikke pga sponsorer men pga UEFA/FIFA regler. Man kan ha ståplasser men det skal være seter på dem. Derfor vi ikke kan selge ståplasser på uefacup kamper.


Ved en eventuell europacup må vell enten den delen av tribunen ikke brukes, eventuelt sitte opp seter igjen. Klanen driver vell å ta opp og ned seter?

Når det gjelder fjortisser som kommer før andre. Gjør det ikke noe om de er der så lenge de synger og synger de ikke da er det bare å skremme de vekk. Gjøre det surt for dem rett å slett.

Forøvrig har eg sansen for de som møter opp 1 time før kamp og hadde gjort dette selv hadde det ikke vært for familien.  PÃ¥ storestÃ¥ var det fantastisk stemning under oppvarmingen noen ganger. Dette mÃ¥ ha vært fantastisk for spillerene. Vist vi hadde greid Ã¥ fÃ¥ folk til Ã¥ komme iallefall en halvtime før og sunget under oppvarmingen sÃ¥ hadde det vært knall!

Tifo-gruppen

La oss nå ikke bry oss så mye om disse UEFA kampene. Vi har vel solgt ut stadion et par tre ganger de siste ti årene i europa? Det er ingen som kjøper seg leilighet for å kunne ha et bryllup for 200 mennesker, og sådan bør norske klubber slutte å fokusere på disse europacup kampene som blir utsolgt hele tiden.

Det er ingenting i uefa eller fifa sine regler som hindrer oss i å ha setefrie felt i hjemlig serie, og vi har fått helt klare signaler fra NFF om at den første klubben i Norge som faktisk søker om dispensasjon fra 20 % regelen, kommer til å få ja. I utgangspunktet er det ikke lov til å stå på en sitteplass, men denne regelen håndheves ikke i Norge og vi har lovnader om at det heller ikke vil gjøres et forsøk på dette.

Diskusjonen her bør dreie seg om hva folk ønsker og hvordan vi kan oppnå best mulig stemning på stadion. Så får vi ta diskusjonen med Brann etterpå om hvordan vi skal oppnå det i for av fjerning av seter eller hva det måtte ende med.

Mvh Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

Larsi Ã?en

Ja, jeg vet at det er fokus på setene osv. Men er det ingen som har tenkt på ( dette er kanskje tatt opp før)
at en del av sangene/ropene er ganske korte, som sk brann ropet. Man kunne da kjørt noen av ropene flere enn to ganger på rad? Da ville de blitt lenger, dermed kanskje mindre tid uten sang? Det kan da hjelpe litt det?
Opp med det flagget!

krøvel vellevold

Quote from: olebrann3 on September 02, 2011, 21:27:42 PM
Quote from: catometeret on September 02, 2011, 21:17:37 PM
Jeg skjønner ikke helt hvorfor man er så mye bedre supporter av å møte opp 1 time før kamp enn å forplikte seg ved å kjøpe et partoukort for hele sesongen. Mange som har jobb og familie som gjør at man ikke kan kan sitte timesvis på stadion for å få en god plass, særlig når flere og flere kamper går i ukedagene.

Forøvrig helt enig med Krøvel om at skal det være unummererte plasser så må vi sikre oss at disse ikke går til fjortiser på stadionbesøk slik tendensen var på store stå enkelte kamper. Hvis klanen faktisk har klart dette så er det klart interessant.

Jeg tror som sagt ikke dette blir et problem før vi gjør det virkelig bra, men da er det ekstra kjipt for de som har møtt opp trofast og så må nøye seg med en dårlig plass i en avgjørende kamp.

Tror setene må være der ikke pga sponsorer men pga UEFA/FIFA regler. Man kan ha ståplasser men det skal være seter på dem. Derfor vi ikke kan selge ståplasser på uefacup kamper.


Ved en eventuell europacup må vell enten den delen av tribunen ikke brukes, eventuelt sitte opp seter igjen. Klanen driver vell å ta opp og ned seter?

Når det gjelder fjortisser som kommer før andre. Gjør det ikke noe om de er der så lenge de synger og synger de ikke da er det bare å skremme de vekk. Gjøre det surt for dem rett å slett.

Forøvrig har eg sansen for de som møter opp 1 time før kamp og hadde gjort dette selv hadde det ikke vært for familien.  PÃ¥ storestÃ¥ var det fantastisk stemning under oppvarmingen noen ganger. Dette mÃ¥ ha vært fantastisk for spillerene. Vist vi hadde greid Ã¥ fÃ¥ folk til Ã¥ komme iallefall en halvtime før og sunget under oppvarmingen sÃ¥ hadde det vært knall!



Men skal vi ha et visst aldersnivå på klientellet, så må man nesten legge til rette for folk som har familie å ta hensyn til - og ikke kan kaste bort en ekstra time på å fryse på Stadion og se på en tom gressmatte.

Når det gjelder det med stemning på Store Stå under oppvarming, så må vel det være noe vi holdt på med på første halvdel av 90-tallet. Kanskje med sporadiske unntak senere.
Legg ned hele klubben!

1908

Om folk kommer 1 time, 30 min før osv, så må de få lov til det.. Om det kommer mangen fjortisser, så må de få lov å komme også.. De har like mye rett å stå og synge der som alle andre.. Greit de kommer først og tar de beste plassene kanskje. Men det skjer selv om det er unummererte plasser eller stolfritt..

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on September 02, 2011, 23:06:17 PM
Om folk kommer 1 time, 30 min før osv, så må de få lov til det.. Om det kommer mangen fjortisser, så må de få lov å komme også.. De har like mye rett å stå og synge der som alle andre.. Greit de kommer først og tar de beste plassene kanskje. Men det skjer selv om det er unummererte plasser eller stolfritt..


Javel. Men da kan man vel også si at folk i supportergjengen må få lov til å la være å synge de også. De har like mye rett til å la være å synge, som alle de andre på Stadion.
Legg ned hele klubben!

Northside

Nå må folk slutte å bruke "gode plasser" som argument. På Nedre Hansa ser man fint på samtlige plasser fra rad 4 og oppover! Det vil være utrolig sjeldent det er utsolgt på Hansa og man ikke får en god plass, selv om man kommer 10min før kampstart.
Dette var kun et problem på Store Stå fordi det var utrolig lite "gode plasser".
I tillegg ser jeg på det som en fordel at flere av de som står midt på feltet i dag blir presset litt ut på sidene. Folk i god voksen alder som aldri bidrar!

Fjortisser er jeg heller ikke begymret for. Slik jeg ser det så er det ikke denne gjengen som setter en stopper for stemningen, tvert imot. Og hvorfor skulle det plutselig renne inn fjortisser når vi kjører unummerert eller fjerner setene? Det er en haug med ledige plasser midt i den harde kjernen per dags dato, og de blir da ikke kjøpt opp av fjortisser?
En del av disse plassene midt på feltet blir faktisk kjøpt opp av helt vanlige folk med null interesse for stemningen. Noen kjøper nok der uten å vite om det og skulle gjerne stått lenger ute på sidene, andre kjøper fordi de vil oppleve stemningen.

Med "free seating" vil i det minste noen med liten interesse for stemning trekke ut på siden, og de som tydelig ikke bidrar kan få en oppfordring før de jages vekk. Litt bør man kunne kreve.

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krøvel vellevold

Quote from: Northside on September 03, 2011, 06:03:24 AM
Nå må folk slutte å bruke "gode plasser" som argument. På Nedre Hansa ser man fint på samtlige plasser fra rad 4 og oppover! Det vil være utrolig sjeldent det er utsolgt på Hansa og man ikke får en god plass, selv om man kommer 10min før kampstart.
Dette var kun et problem på Store Stå fordi det var utrolig lite "gode plasser".
I tillegg ser jeg på det som en fordel at flere av de som står midt på feltet i dag blir presset litt ut på sidene. Folk i god voksen alder som aldri bidrar!

Fjortisser er jeg heller ikke begymret for. Slik jeg ser det så er det ikke denne gjengen som setter en stopper for stemningen, tvert imot. Og hvorfor skulle det plutselig renne inn fjortisser når vi kjører unummerert eller fjerner setene? Det er en haug med ledige plasser midt i den harde kjernen per dags dato, og de blir da ikke kjøpt opp av fjortisser?
En del av disse plassene midt på feltet blir faktisk kjøpt opp av helt vanlige folk med null interesse for stemningen. Noen kjøper nok der uten å vite om det og skulle gjerne stått lenger ute på sidene, andre kjøper fordi de vil oppleve stemningen.

Med "free seating" vil i det minste noen med liten interesse for stemning trekke ut på siden, og de som tydelig ikke bidrar kan få en oppfordring før de jages vekk. Litt bør man kunne kreve.

Men funker denne selvjustisen på bortebane hvor det er free seating? Kan ikke se at det der er noen automatikk i at ikke-syngerne trekker ut mot siden.
Legg ned hele klubben!

olebrann3

Quote from: Northside on September 03, 2011, 06:03:24 AM
Nå må folk slutte å bruke "gode plasser" som argument. På Nedre Hansa ser man fint på samtlige plasser fra rad 4 og oppover! Det vil være utrolig sjeldent det er utsolgt på Hansa og man ikke får en god plass, selv om man kommer 10min før kampstart.
Dette var kun et problem på Store Stå fordi det var utrolig lite "gode plasser".
I tillegg ser jeg på det som en fordel at flere av de som står midt på feltet i dag blir presset litt ut på sidene. Folk i god voksen alder som aldri bidrar!

Fjortisser er jeg heller ikke begymret for. Slik jeg ser det så er det ikke denne gjengen som setter en stopper for stemningen, tvert imot. Og hvorfor skulle det plutselig renne inn fjortisser når vi kjører unummerert eller fjerner setene? Det er en haug med ledige plasser midt i den harde kjernen per dags dato, og de blir da ikke kjøpt opp av fjortisser?
En del av disse plassene midt på feltet blir faktisk kjøpt opp av helt vanlige folk med null interesse for stemningen. Noen kjøper nok der uten å vite om det og skulle gjerne stått lenger ute på sidene, andre kjøper fordi de vil oppleve stemningen.

Med "free seating" vil i det minste noen med liten interesse for stemning trekke ut på siden, og de som tydelig ikke bidrar kan få en oppfordring før de jages vekk. Litt bør man kunne kreve.

Quote from: krøvel vellevold on September 03, 2011, 08:58:15 AM
Men funker denne selvjustisen på bortebane hvor det er free seating? Kan ikke se at det der er noen automatikk i at ikke-syngerne trekker ut mot siden.


Kan ikke sammenligne det med bortebane, der skal alle Brann supportere på samme felt. Det vil kanskje ikke funke de første kampene. Men etterhvert vil nok folk som ikke synge heller stille seg lengre ute. I tillegg kan man få de som ikke synger til å synge fordi alle rundt synger

Klaus_Brann

Quote from: catometeret on September 02, 2011, 21:17:37 PM
Jeg skjønner ikke helt hvorfor man er så mye bedre supporter av å møte opp 1 time før kamp enn å forplikte seg ved å kjøpe et partoukort for hele sesongen. Mange som har jobb og familie som gjør at man ikke kan kan sitte timesvis på stadion for å få en god plass, særlig når flere og flere kamper går i ukedagene.

Forøvrig helt enig med Krøvel om at skal det være unummererte plasser så må vi sikre oss at disse ikke går til fjortiser på stadionbesøk slik tendensen var på store stå enkelte kamper. Hvis klanen faktisk har klart dette så er det klart interessant.

Jeg tror som sagt ikke dette blir et problem før vi gjør det virkelig bra, men da er det ekstra kjipt for de som har møtt opp trofast og så må nøye seg med en dårlig plass i en avgjørende kamp.

Tror setene må være der ikke pga sponsorer men pga UEFA/FIFA regler. Man kan ha ståplasser men det skal være seter på dem. Derfor vi ikke kan selge ståplasser på uefacup kamper.



Enig, enig og enig.
Ser ikke helt hva som skiller supportere fra hverandre om man møter opp 1 time eller 15 min før kampstart. Er det egentlig verre enn å lage ett unummerert felt og ett nummerert ett?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: olebrann3 on September 02, 2011, 21:27:42 PM
Forøvrig har eg sansen for de som møter opp 1 time før kamp og hadde gjort dette selv hadde det ikke vært for familien.  PÃ¥ storestÃ¥ var det fantastisk stemning under oppvarmingen noen ganger. Dette mÃ¥ ha vært fantastisk for spillerene. Vist vi hadde greid Ã¥ fÃ¥ folk til Ã¥ komme iallefall en halvtime før og sunget under oppvarmingen sÃ¥ hadde det vært knall!



Hva godt gjør det om noen få møter opp 1 time før kampstart? De få gangene jeg gjør det, skjer det jo ingen verdens ting. De få som er der holder godt kjeft.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

1908

1 time før osv er ikke hovedgrunnen til unummerete plasser.. Folk vil stå sammen.. Jeg er drittlei av å ha 2 stk ved siden av meg som knapt åpner kjeften sin.. De har de beste plassene som skikkelige supportere skulle hatt.. Jeg vil gjerne ha sjangsen å ta med meg andre venner som jeg kan stå med.. No er vi låst som kyr på bås.. La oss få grupere oss! Når gjengen på øvre B som har laget en liten gruppe no får flere rundt seg, så vil ting bli mye bedre...

lynyrd




Ser det er en Northside som mener det er en del i godt voksen alder som aldrig bidrar .Ka mener han den rette alder for å bidra er da?er sjøl passert de første femti og mener at eg er gaske så aktiv i sanger ...Tror det er bra og faste plaser ,men en mæ være mer streng på at vi som står på B og C feltet skal bidra med sang og stemmning....Vi må jobbe for at Bataljonen blir en stor og samlet gruppe . Vi er ikke tjent med mange små grupper rundt omkring...tror no eg då...Vi er der for å se kampen , og har de plassene for at vi skal støtte laget .. ...

Northside

September 03, 2011, 11:42:52 AM #1183 Last Edit: September 03, 2011, 12:02:59 PM by Northside
Quote from: lynyrd on September 03, 2011, 11:36:09 AM
Ser det er en Northside som mener det er en del i godt voksen alder som aldrig bidrar .Ka mener han den rette alder for å bidra er da?er sjøl passert de første femti og mener at eg er gaske så aktiv i sanger ...Tror det er bra og faste plaser ,men en mæ være mer streng på at vi som står på B og C feltet skal bidra med sang og stemmning....Vi må jobbe for at Bataljonen blir en stor og samlet gruppe . Vi er ikke tjent med mange små grupper rundt omkring...tror no eg då...Vi er der for å se kampen , og har de plassene for at vi skal støtte laget .. ...



Finnes ingen "rett" alder for å bidra. Jeg bare påpeker at det spesielt midt mellom B og C er en god del eldre personer som aldri bidrar, viktig å ta med seg da mange tydeligvis frykter fjortisser i midten av feltet. Mange av dem stammer fra den gang Bataljonen "plukket" ut og plasserte en del personer der.
1908, som står i dette området (men som bidrar), bekrefter det vel ganske enkelt i posten sin.

krøvel vellevold

Quote from: Northside on September 03, 2011, 11:42:52 AM
Quote from: lynyrd on September 03, 2011, 11:36:09 AM
Ser det er en Northside som mener det er en del i godt voksen alder som aldrig bidrar .Ka mener han den rette alder for å bidra er da?er sjøl passert de første femti og mener at eg er gaske så aktiv i sanger ...Tror det er bra og faste plaser ,men en mæ være mer streng på at vi som står på B og C feltet skal bidra med sang og stemmning....Vi må jobbe for at Bataljonen blir en stor og samlet gruppe . Vi er ikke tjent med mange små grupper rundt omkring...tror no eg då...Vi er der for å se kampen , og har de plassene for at vi skal støtte laget .. ...



Finnes ingen "rett" alder for å bidra. Jeg bare påpeker at det spesielt midt mellom B og C er en god del eldre personer som aldri bidrar, viktig å ta med seg da mange tydeligvis frykter fjortisser i midten av feltet. Mange av dem stammer fra den gang Bataljonen "plukket" ut og plasserte en del personer der.
1908, som står i dette området (men som bidrar), bekrefter det vel ganske enkelt i posten sin.



Problemet er hvis fjortisene kupper midten ved å komme tidlig. Her er det nemlig "forsangerne" bør stå. (Altså en gruppe som tar litt ansvar når det gjelder starte synging). Hvis disse blir henvist til siden av sangfeltene fordi de tok seg den frihet å komme bare et kvarter før avspark, så er det uheldig. En forsangergruppe bør stå midt i den syngende gjengen, og forsangergruppen bør av praktiske grunner bestå av hovedsaklig av voksne menn. Ikke jenter på 15.
Legg ned hele klubben!

Northside

En forsangergruppe av voksne menn har neppe noe problem med å dytte noen fjortisser litt ut på sidene... Det kan gjøres på en enkel og grei måte, og jeg vil tro de fleste har forståelse for det når det blir forklart.

krøvel vellevold

Quote from: Northside on September 03, 2011, 13:32:22 PM
En forsangergruppe av voksne menn har neppe noe problem med å dytte noen fjortisser litt ut på sidene... Det kan gjøres på en enkel og grei måte, og jeg vil tro de fleste har forståelse for det når det blir forklart.


Det har aldri blitt gjort hos oss, men kanskje du vil ta den drittjobben?
Legg ned hele klubben!

1908

krøvel er jo helt på å pisse på alt som er av forslag til forbedringer.. Kanskje du skal komme med fasiten?? Siden alt som kommer fra andre er bare sløkket...

Northside

Quote from: krøvel vellevold on September 03, 2011, 14:30:45 PM
Det har aldri blitt gjort hos oss, men kanskje du vil ta den drittjobben?


Avtale, fjerner vi setene så skal jeg sørge for at det ikke kommer mer fjortisser inn mot midten.

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on September 03, 2011, 14:50:02 PM
krøvel er jo helt på å pisse på alt som er av forslag til forbedringer.. Kanskje du skal komme med fasiten?? Siden alt som kommer fra andre er bare sløkket...
Legg ned hele klubben!

1908

Meningen din?? Eneste du gjør er å klage på andres meninger.. Kan ikke du komme med ditt forslag da?? hmm

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on September 03, 2011, 19:17:22 PM
Meningen din?? Eneste du gjør er å klage på andres meninger.. Kan ikke du komme med ditt forslag da?? hmm


Er det ikke et diskusjonsforum dette? Er det ikke lov å være negative til forslag man syns er dårlige? Eller er det slik at man ikke har lov til å være negativ til mer enn ett forslag av gangen? Er det kvotering på negative og positive tilbakemeldinger?

Men siden du syns det er helt urimelig at jeg er negativ til disse forslagene jeg er negativ til, så er det kanskje DU som tror du sitter på fasiten?
Legg ned hele klubben!

Nixon

Nå har Krøvel skrevet litt lenger opp i tråden Men kanskje ett felt kunne vært nummerert, og et annet unummerert?. Noe som ikke bare er et stort skritt for Krøvel, men det ville også være et bra skritt for Bataljonen etter min mening. Det vil kanskje ikke være like revolusjonært som begge feltene uten seter, eller hva nå dere andre ønsker. Men som er start må vel det være et greit kompromiss?
Rød makt på Hansa

1908

Jeg har også nevnt at B burde vert nummerert og C unummererte plasser.. Helst skulle stolene på C vert fjernet.. Da kan folk få ha sine faste plasser på B uten å vere redd fjortisser..

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on September 03, 2011, 19:56:30 PM
Jeg har også nevnt at B burde vert nummerert og C unummererte plasser.. Helst skulle stolene på C vert fjernet.. Da kan folk få ha sine faste plasser på B uten å vere redd fjortisser..


Faen. Da må jo det bety at jeg ikke har vært uenig i alt som har blitt foreslått. Det var tabbe av meg.
Legg ned hele klubben!

osoerli

Eg brukar knappe 2 timar til kamp kvar veg og vil gjerne ha fast nummerert sete.  Av til nÃ¥r me ikkje ferjo, eller ho er full.  Kjem vanlegvis 20-30 minutt før kampstart eller i verste fall 10-15 minuttar ut i første omgang (har berre skjedd 1 gong i Ã¥r).  Eg vil gjerne ha fast sete, sete ja, det er greit Ã¥ sitja før kampstart og i pausen.  Eg vil gjerne stÃ¥ blandt dei syngjande, eg har lang korerfaring sÃ¥ det er ikkje noko Ã¥ seia pÃ¥ stemmematrialet.  MÃ¥ seia at eg ikkje heilt tar den med at setene mÃ¥ vekk.  Blir det plass til fleire dÃ¥?  Eller blir det betre stemning dÃ¥?  Eg er i dag pÃ¥ C (ganske nær B).  Om B eller C blir gjort unummerert er forsÃ¥vidt greit for meg.  DÃ¥ sørger eg berre for Ã¥ fÃ¥ partoutkort pÃ¥ den sida med nummererte SETER, helst i nærleiken av det andre.  Man vil jo bidra, og gjerne stÃ¥ mest mogleg mot midten.  Men eg har minimal tru pÃ¥ at unummererte plassar vil betra stemningen.  Og kva med han stakkaren som gÃ¥r pÃ¥ dass i pausen eller kjøper seg ei pølse.  Han mÃ¥ pent stilla seg heilt ute pÃ¥ sida for Ã¥ sjÃ¥ 2. omgang.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

1908

Han stakkersen som må på dass finner fint plassen som han hadde.. Er ikke sånn at mann mister plassen sin.. Ofte så står mangen på samme plass selv om det ikke er seter der.. Men de har sjangs å få med andre venner/bekjente.. I dag er det hovedsaklig B og C som lager liv på Hansa.. Da hadde det for din del vert best å flytte til felt B om C ble ståfelt uten stoler.. Jeg og mangen andre vil ha venner med seg på kamper.. BGG vil ha bedre plass til å samle sin tropp. Jeg vil ikke stå ved siden av personer som ikke er intr i å lage liv. Det dreper alt av lyst og pågang.. B og C er i dag kun en vanlig billigtribune som folk utnytter seg av. La oss få et felt der vi få stå fritt ;)

Krøvel: Ingen bønn!! :P

krøvel vellevold

Unummerert kan jeg forsåvidt forstå at en del ønsker, men jeg fatter ikke hva fjerning av setene skal ha å si for stemningen.
Legg ned hele klubben!

abe78

Quote from: krøvel vellevold on September 03, 2011, 21:06:49 PM
Unummerert kan jeg forsåvidt forstå at en del ønsker, men jeg fatter ikke hva fjerning av setene skal ha å si for stemningen.


Du er overaskende usaklig i de siste innleggene dine Krøvel. Litt merkelig også at du ikke ser noen stemningsskapende fordeler med å ha ståplasser. Neste hele "supporter-Europa" har innsett at det er ståplasser man ønsker seg. Fordelene er mange:

- Man står tettere sammen (dette er ofte hovedargumentet og resulterer i at man enklere blir samstemt og dermed får høyere trøkk.
- Man kan enklere hive seg med (særlig for folk som av ulike årsaker ikke er på hver kamp).
- Man blir mer energisk av å stå - i stedet for å sitte på ræven


PS! Kudos til Bataljonen som tar opp dette slik at en får diskutert dette i god tid før 2012. Håper diskusjonen blir sakelig og god!
.og husk!

krøvel vellevold

Quote from: abe78 on September 03, 2011, 21:14:25 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 03, 2011, 21:06:49 PM
Unummerert kan jeg forsåvidt forstå at en del ønsker, men jeg fatter ikke hva fjerning av setene skal ha å si for stemningen.


Litt merkelig også at du ikke ser noen stemningsskapende fordeler med å ha ståplasser. Neste hele "supporter-Europa" har innsett at det er ståplasser man ønsker seg. Fordelene er mange:

- Man står tettere sammen (dette er ofte hovedargumentet og resulterer i at man enklere blir samstemt og dermed får høyere trøkk.
- Man kan enklere hive seg med (særlig for folk som av ulike årsaker ikke er på hver kamp).
- Man blir mer energisk av å stå - i stedet for å sitte på ræven



At nesten hele supporter-Europa har innsett at det er stpålasser man ønsker seg: Ja, og nesten hele supporter-Europa syns at trommer og chalala oléolé allez allez i det uendelige er storveis. Og hvor mange er det egentlig ute i "supporter-Europa" som faktisk har rene ståplasser?

At man står tettere sammen: Ja hvis tribunen er smekkfull. Men slik det er nå, kommer folk fremdeles til å stå én på hvert trinn. Det er jo ingen som gidder å stå innerst på en rad og dermed se rett inn i bakhodet på den som står foran. I hvert fall ikke så lenge de kan stå fremst på et trinn ved å flytte seg ti meter. Tror neppe folk kommer til å stå som sild i tønne i en liten klump, mens det er god plass rundt. Ergo kommer folk til å stå akkurat like langt fra hverandre som før, med mindre man legger inn trinn.

At man lettere kan hive seg med på enkeltkamper: Ja, men det har jo med unummerert å gjøre. Ikke fjerning av setene.

At man blir mer energisk av å stå: Er det noen som har sagt at alternativet er å SITTE da? Er ikke alternativene 1) stå - men har seter som nå, og 2) stå på ren ståtribune?

Kan ikke helt se at folk kommer til å synge hverken mer eller høyere av at man fjerner setene mellom deg og den foran/bak. Derimot er det veldig fint å ha et sete å slappe av på før kampen og i pausen. De fleste setter seg jo da, så det må jo bety at det er det de foretrekker. Fjerner man den komforten - i tillegg til fordelen med å ha en fast plass å gå til (så man slipper å komme en time før kamp for å få en bra plass), tror jeg mange av "de voksne" finner ut at det er mer behagelig å skaffe seg et p-kort på en annen tribune. Og da vil supportergjengen lett bli en gjeng bestående av fjortiser igjen, slik det var på Store Stå. Fjortiser må selvsagt få være med hvis de ønsker å bidra. Men det er et problem hvis alle de voksne skremmes vekk, slik at gjengen utelukkende blir en gjeng av 16-åringer - slik som f.eks. Stabæk Support og Tornekrattet tilsynelatende er.
Legg ned hele klubben!

Go Up