• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hva kan vi gjøre for å bedre stemingen på Stadda?

Started by HansaInferno, November 24, 2007, 05:13:44 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

antibrun

noen under meg som e rundt 16, skaper mer liv en de fleste voksne eg ser rundt meg..

1908

Kan vere noen gjør det ja, men MANGEN er helt opptatt av andre ting enn å lage stemmning.

Støtter helt forslaget om 18, kanskje 16 års grense på B og C....

antibrun

når folk for partoukort på hansa bør det innformeres med en gang om at dette er en sangtribune og du har litt forpliktelser når du står der. Støtter allikavel ikkje utestengelse av folk under 18. Eg står på den siden mot SV tribunen, og de som skaper mest stemnig der er 3 gutter på 16-17 år.

Burde hatt 15års grense der. Står noen faste 5åringer nederst og fekter med flagg hele kampen, som igjen for(utrolig nok) folk bak de til og se mer på de en på kampen og slutter helt og synge med.

smaalanda

16 årsgrense bør da absolutt være minimumm, men hadde ikke hatt noe imot 18. Forstår dog argumentet til mange at det finnest 16-17 åringer som bidrar til stemning også, men personer under 16 år har ingenting på et sånt felt å gjøre etter min mening.
KMO!!!

Yes!wehavenobananas

Quote from: smaalanda on July 15, 2009, 10:45:40 AM
16 årsgrense bør da absolutt være minimumm, men hadde ikke hatt noe imot 18. Forstår dog argumentet til mange at det finnest 16-17 åringer som bidrar til stemning også, men personer under 16 år har ingenting på et sånt felt å gjøre etter min mening.


Der er jeg enig, så en 16-årsgrense kunne vi fint hatt på Bataljonen sine felt. Samtidig tror jeg ikke at det vl løse problemene. Men om Bataljonen blir flinkere til å annonsere at det er snakk om snagfelt, så tror jeg at man fort vil se en endring.

Larsi Ã?en

ehhh? hva søren? man kan synge selv om man er under 16 -.-

Hvordan få stemmning på stadda? Noen sanger skulle vært plikt å synge med på :>
Opp med det flagget!

Yes!wehavenobananas

Quote from: Larsi Ã?en on July 15, 2009, 18:59:52 PM
ehhh? hva søren? man kan synge selv om man er under 16 -.-

Hvordan få stemmning på stadda? Noen sanger skulle vært plikt å synge med på :>


Litt av problemet er at vi har veldig mange som ikke synger høyt også. De beveger på munnen, men det kommer ikke mye lyd ut. Dette er kanskje den største synden som finnes. Da har jeg mer respekt for de som står der (eventuelt sitter) uten å bevege leppene. Man skal synge høyt med skikkelig mannestemme, noe folk må lære seg, eller bare legge syngingen på hyllen.

Dette har forøvrig ikke noe med alder å gjøre...

1908

Alle under 16 kan komme å synge de, men de må stå på felt A eller D... B og C burde vert 16 års grense og frie plasser.... Da tror jeg vi hadde fått et skikkelig trøkk....

osoerli

Skal me ikkje innføra krav om gehør også?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Yes!wehavenobananas

Quote from: osoerli on July 16, 2009, 15:08:52 PM
Skal me ikkje innføra krav om gehør også?


Nei, men du er vel enig i at folk må synge høyt når de først skal synge? Og det er jo ikke dumt å få frem at nedre Hansa er en sangtribune der folk må stemme i fra tid til annen?

Larsi Ã?en

Opp med det flagget!

Brann4

Flere som starter sanger\rop som er under 16 enn dem som er over?

Det er jo bare tull.
Og hvis du lurer så har jeg vært på bortekamper.

Exim

Quote from: Brann4 on July 17, 2009, 01:19:44 AM
Flere som starter sanger\rop som er under 16 enn dem som er over?

Det er jo bare tull.
Og hvis du lurer så har jeg vært på bortekamper.


Må si meg enig... Ikke på langt nær flere under 16 enn over som starter sangene...


slang

ansa 08

antibrun

18års grense i midten og 16rundt.. Så kan de som skaper liv av 16åringene stå der.

Larsi Ã?en

Mener det skal være plikt for hele stadioen å synge med på de sangene :P ikke bare frydenbø tribunen..
Opp med det flagget!

Yes!wehavenobananas

Quote from: Larsi Ã?en on July 17, 2009, 19:01:36 PM
Mener det skal være plikt for hele stadioen å synge med på de sangene :P ikke bare frydenbø tribunen..


Kunne ikke vært mer enig. Det hadde vært stas med en hel stadion som sang i 90 minutter, med et enormt trøkk.

Brann_ruler86

Siden vi likevel drømmer.... Playoffkampen mellom Leeds og Milwall pÃ¥ Elland Road var helt rÃ¥. Der stod hele langsiden pÃ¥ motsatt side og begge kortsidene hele kampen (hjemmesupportere pÃ¥ begge sider, bortesupportere i ene hjørnet). Hvordan det sÃ¥ ut pÃ¥ den siden kameraet sto pÃ¥ er uvisst, men jeg tipper publikum stod der ogsÃ¥. Det var rett og slett fantastisk Ã¥ se pÃ¥. 
GÃ¥ ta banen!

Yes!wehavenobananas

Vi kommer aldri til å være i nærheten av noe slikt noensinne. Vi er miniputter i forhold til den stemningen du finner enkelte plasser ute i Europa. Selv når vi vinner gull på hjemmebane er vi ikke noe å snakke om sånn sett.

Larsi Ã?en

Bare ha plikt for hele stadioen at alle skal synge med på noen utvalgte sanger. Da har vi bedre trøkk. Slutt :> ;D
Opp med det flagget!

skuteviken

Nå har denne tråden vippet veldig mye frem og tilbake med mange gode og mindre gode forslag (i retrospekt ser jeg at undertegnede og har komt med mindre gode ting).

For å skifte litt retning her, er det flere som er som meg og nesten aldri klapper til sanger/rop i løpet av en kamp. Vet det sikkert høres banalt ut men jeg er av typen som ikke klapper på "så kom igjen", "heia brann" osv. Tar heller å river i med full røst og skriker.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Yes!wehavenobananas

Klapper aldri, med unntak av noen svært få rop/sanger.


Styx

Får gåsehud og tårer i øynene.
Det var den gang det.   "Sukk"
Bergen til eg dør

Yes!wehavenobananas

Får verken tårer i øynene eller gåsehud. Dette nivået synes jeg vi godt kan være på hele tiden når vi først stemmer i. Det er absolutt ikke utopi å tro på at vi til en hver tid kan ha et slikt trøkk på sangene.

Spelaren

...så stryker me forslaget om "lapper på stolene" over ting som kan gjøres for å bedre stemningen på Stadda. :)
GÃ¥ av.

krøvel vellevold

July 26, 2009, 23:00:17 PM #727 Last Edit: July 26, 2009, 23:02:26 PM by krøvel vellevold
Quote from: Spelaren on July 26, 2009, 22:39:22 PM
...så stryker me forslaget om "lapper på stolene" over ting som kan gjøres for å bedre stemningen på Stadda. :)
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on July 26, 2009, 23:00:17 PM
Halvparten av dem som står på bataljonsfeltene har ingenting der å gjøre. Faen for en slapp gjeng! Virker som de står der for å få rabatt og høre på stemningen - som ironisk nok ikke er der. Og så all den helvets pratingen og masingen. Jeg står midt i en gjeng som står og fjaser og babler i vei under hver jævla sang. Og selvfølgelig 100 dårlige kommentarer ut til spillere og dommeren - også det midt under sangene.


Eit lite videosveip av gjengen på "bataljonsfeltet". Mye damer og unger... :)
GÃ¥ av.

Brannfrelst

Merker selv at jeg faller sakte akterut på sangfronten,og dette av flere grunner.

Klapping under sangene,det er helt umulig å følge med f.eks på "her kommer Bergen" når folk skal klappe til vers,refreng,u name it. t.o.m et flott rop som "Azar Karadas" har vi klart å ødelegge,ved hjelp av klapping. Når skal folk forstå at det ødelegger alt?

En annen ting er tempoet,det virker som gjengen midt på Hansa er pissetreng,og må derfor synge fortest mulig for å kunne gå på toalettet. Helt utrolig at "forsangerene" er de som ødelegger mye av sangene.

Og til slutt,de store antall fraværende på kampene nå til dags,godt ispedd elendig innsats og spill på banen,gjør hele opplevelsen til et deprimerene og tragisk affære.

Ja,jeg vet at dette har blitt tatt opp 1000 ganger før....
2.10.07-Gullet kom hem!

Klaus_Brann

Quote from: Brannfrelst on July 26, 2009, 23:25:46 PM
Merker selv at jeg faller sakte akterut på sangfronten,og dette av flere grunner.


Merker dette selv. Det er pokker ikke artig å stå å synge når det er vår gjeng på 7-8 mann som står og gauler, mens de 4-5 radene rundt holder godt kjeft på nesten alt. Det er mindre og mindre morsomt å prøve å bidra når folk knapt åpner kjeften. Og når de først gjør det er det for å mumle med på "Bergen by e nydelig" en gang, før de igjen holder godt kjeft en stund.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on July 26, 2009, 23:00:17 PMFaen for en slapp gjeng! Virker som de står der for å få rabatt og høre på stemningen


Dersom man blar litt tilbake på forumet ser man at denne debatten var helt nesten identisk de siste par årene med gamle SS. Eneste forskjellen er vel at ingen fjortiser har tatt de beste plassene nå...
Et sangfelt som også er det billigste feltet på Stadion blir etterhvert veldig utvannet. Dette var man fullt klar over på SS; det ble diskutert til det kjedsommelige her på forumet. Det ble advart mot dette fra flere av oss da Bataljonsfeltene ble opprettet på Hansa. Men å ha billigbilletter som medlemsfordel virket som å være viktigere enn å ha best mulig stemning. Og det får vi svi for nå!
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on July 27, 2009, 00:38:27 AM
Quote from: krøvel vellevold on July 26, 2009, 23:00:17 PMFaen for en slapp gjeng! Virker som de står der for å få rabatt og høre på stemningen


Dersom man blar litt tilbake på forumet ser man at denne debatten var helt nesten identisk de siste par årene med gamle SS. Eneste forskjellen er vel at ingen fjortiser har tatt de beste plassene nå...
Et sangfelt som også er det billigste feltet på Stadion blir etterhvert veldig utvannet. Dette var man fullt klar over på SS; det ble diskutert til det kjedsommelige her på forumet. Det ble advart mot dette fra flere av oss da Bataljonsfeltene ble opprettet på Hansa. Men å ha billigbilletter som medlemsfordel virket som å være viktigere enn å ha best mulig stemning. Og det får vi svi for nå!
Legg ned hele klubben!

Yes!wehavenobananas

Løsningen for min del er å flytte til øvre Hansa neste sesong. Jeg tror det blir en bedre erfaring.

krøvel vellevold

Quote from: Yes!wehavenobananas on July 27, 2009, 06:42:28 AM
Løsningen for min del er å flytte til øvre Hansa neste sesong. Jeg tror det blir en bedre erfaring.


Det positive med det er selvsagt at da kommer alle oppunder taket.

Det negative er at vi fremdeles vil være en avlang gjeng der den ene siden ikke vet hva den andre gjør. Det vil m.a.o fremdeles være vanskelig for dem ytterst mot Søndre å høre at felt Z starter en sang. Et annet negativt aspekt er selvsagt at man da må flytte p-kort-innehavere vekk både på øvre A, B og C. Hvis man holder seg til C og D (både øvre og nedre) holder det å "hive vekk" øvre C. Alle på øvre C får plass på de ledige plassene på Søndre. Det blir mye vanskeligere å finne gode plasser til både øvre A, B og C.
Legg ned hele klubben!

Yes!wehavenobananas

Jeg snakket egentlig kun for meg selv. Men det jeg tror kommer til å skje nå er at en del fra nedre kommer til å flytte seg opp på øvre, samtidig som en del av de halvinteresserte ikke kommer til å fornye partoutkortene sine, både på øvre og nedre del. Om 100 stk lar være å fornye kortene sine på øvre, samtidig som et likt antall syngende fra nedre okkuperer disse plassene, vil det plutselig være en positiv ting for øvre Hansa. I løpet av noen sesonger kan det hende at vi ser en tydelig utvikling ved at det blir flere syngende på øvre enn det er på nedre del. Fra før av er jo Felt Z en solid gjeng, og jeg tror den vil vokse med årene. Folk som kun er ute etter billige billetter vil gå der billettene er billigs, og jeg tror aldri at øvre Hansa blir stedet for de.

At hele Bataljonen skal flyttes til øvre er jeg 100% imot. Jeg synes at øvre Hansa godt kan være plassen for de uorganiserte.

Ingo

Det var ikke akkurat fantatisk stemmning igår, at mange folk som står på bataljons for pris er helt klart.
Det værste som kan skje stemmningsmessig er at man splitter opp de som virkelig bidra til stemmningen.
For du kan være sÃ¥ intressert du vil Ã¥ synge, men hvis ingen rundt deg synger  blir det gjerne at man holder kjeft sjøl.

Ferguson

Hva med et banner der det står "syng med, hvis du elsker Brann"?
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

smaalanda

Ja da er jeg jo nødt til å synge for hvis ikke liker jeg jo ikke Brann!
KMO!!!

skuteviken

Quote from: Ingo on July 27, 2009, 11:59:53 AM
Det var ikke akkurat fantatisk stemmning igår, at mange folk som står på bataljons for pris er helt klart.
Det værste som kan skje stemmningsmessig er at man splitter opp de som virkelig bidra til stemmningen.
For du kan være sÃ¥ intressert du vil Ã¥ synge, men hvis ingen rundt deg synger  blir det gjerne at man holder kjeft sjøl.



Vurderer selv da jeg ikke har pkort å kjøpe billett på øvre D neste kamp, men problemet er som mange har nevnt at det er for spredt. Folk har forskjellige terskler for å stemme i, og det suger å stemme i og så er du alene i en hel sang der hele tribunen synger halvhjertet. Hadde folk med riktig mentalitet samlet seg så hadde dette kanskje forandret seg.

NÃ¥ skal det sies at dette har blitt diskutert til det kjedsomlige og.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Ferguson

Quote from: smaalanda on July 27, 2009, 13:54:16 PM
Ja da er jeg jo nødt til å synge for hvis ikke liker jeg jo ikke Brann!


Ja, er jeg ikke genial?(ironivarsel)
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

revert

Quote from: smaalanda on July 27, 2009, 13:54:16 PM
Ja da er jeg jo nødt til å synge for hvis ikke liker jeg jo ikke Brann!


Jeg tror nok man finner folk som elsker Brann over hele Stadion. På Vippen, BT, Gamle Sitte osv. Jeg ser ikke på det å synge på som noe krav for å bli sett på som en som elsker Brann, men det var nok heller ikke det han mente. Heller det at folk på Bataljonen sine felt burde bidratt mer.

Jeg håper virkelig Bataljonen tar tak i denne problematikken. Man må få flere med på sanger og rop.

En kan gjerne si at RBH virker tiltaksløs til tider, men det virker i øyeblikket og Bataljonen for meg.  



olebrann3

Stemningen ifjor var vell hakket bedre, mange som fikk nye plasser i år!! kanskje det er litt av grunnen. Selv ble eg flyttet 6 rader ned og rundt meg no er det få som synger.

Eg sjølv synger med men hører nesten ikke meg selv grunnet den jævla klappingen til folk rundt. Selv klager eg høylydt og skjeller ut et par stk vær kamp. Vist alle kunne gjort dette tror eg det hadde blitt bedre

ProphetSe7en

Synes bataljonen selv må ta mye av skylden for slik stemningen er blitt.

I går var tre venninner av meg på stadion for første gang i sitt liv. De hadde fått nr til Frode fra en bekjent, og de fikk kjøpe tre billetter til 160 stk av ham, og ble dermed plassert midt i bataljonsfeltet.

Det ble ikke sagt et eneste ord til disse om at det skulle synges, at det var et krav osv. Her er pengene, her har du billettene og ha en fin kamp.

Det nytter ikke å klage her inne på at stemningen er dårlig når det blir gjort på denne måten for å selge billetter.


Kai-Olai

Bataljonen har tidligere sagt at en omplassering neste år er uaktuelt på grunn av tiden det tar, og det omfattende arbeidet.. Hvis en derimot starter dette arbeidet allerede nå, så burde det vel ikke være noen kunst å bli ferdig til sesongstart 2010? :)

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

thesevs

Quote from: svortevik on July 27, 2009, 16:41:22 PM
Synes bataljonen selv må ta mye av skylden for slik stemningen er blitt.

I går var tre venninner av meg på stadion for første gang i sitt liv. De hadde fått nr til Frode fra en bekjent, og de fikk kjøpe tre billetter til 160 stk av ham, og ble dermed plassert midt i bataljonsfeltet.

Det ble ikke sagt et eneste ord til disse om at det skulle synges, at det var et krav osv. Her er pengene, her har du billettene og ha en fin kamp.

Det nytter ikke å klage her inne på at stemningen er dårlig når det blir gjort på denne måten for å selge billetter.


Så lappen på setet om at en skal synge ga ingen form for hint? Eller at de stod i blant Bataljonsmedlemmer? Så jeg antar de satt hele kampen igjennom. Eller ga Frode beskjed om at de måtte stå?
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

ProphetSe7en

Quote from: thesevs on July 27, 2009, 19:39:13 PM
Quote from: svortevik on July 27, 2009, 16:41:22 PM
Synes bataljonen selv må ta mye av skylden for slik stemningen er blitt.

I går var tre venninner av meg på stadion for første gang i sitt liv. De hadde fått nr til Frode fra en bekjent, og de fikk kjøpe tre billetter til 160 stk av ham, og ble dermed plassert midt i bataljonsfeltet.

Det ble ikke sagt et eneste ord til disse om at det skulle synges, at det var et krav osv. Her er pengene, her har du billettene og ha en fin kamp.

Det nytter ikke å klage her inne på at stemningen er dårlig når det blir gjort på denne måten for å selge billetter.


Så lappen på setet om at en skal synge ga ingen form for hint? Eller at de stod i blant Bataljonsmedlemmer? Så jeg antar de satt hele kampen igjennom. Eller ga Frode beskjed om at de måtte stå?

Go Up