• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hva kan vi gjøre for å bedre stemingen på Stadda?

Started by HansaInferno, November 24, 2007, 05:13:44 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Markmus

"Trener Steinar Nilsen lover å tenke nøye over om den tidligere OB-, Lyngby-, Fortuna Düsseldorf-, FC København-, Grimsby-, Wimbledon-, Norwich-, AaB-, Midtjylland-, Start- og Strømsgodset-spilleren skal få spille mot den siste klubben på den lange listen."

hahahha
Ka du ve?

Yngve

Quote from: Chris* on May 29, 2009, 15:02:52 PM
Laber stemning på felt B, hvertfall litt ute på siden mot felt A. Hørte min særs dårlige sangstemme gjennom hele kampen nesten, og da reserverer man seg litt fra å dra på automatisk.


Labert på nedre D og.

Det som er tåpligast fortida er eit problem som råkar både Bakke-songen og Bergensgutt. Folk trykker berre til på deler av songen. På den geniale Bakke-songen er det bra trøkk på byrjinga, men så fort ein kjem til "han kom til republikken -->" så blir det berre mumling fram til "ååååh Eirik Bakke"

Kva er folk redde for?


Fromri

Ikke rart det blir mumling...sangen går altfor fort. Står på nedre B, er grei stemning der, men er vanskelig å følge med når det går så raskt. Sangen er vanskelig å synge fra før av om det ikke skal gå så fort.
Men en ting vi har merket oss, det er en del på B og A som prøver å dra i gang sanger, men det fungerer dårlig, klarer ikke å dra i gang resten av feltene...
Er enig med at sangene bør synges flere ganger, spesielt Vi e berømte Brann fra Bergen....kanon når en trøkker skikkelig til på "VI", dirrer i hele tribunen, det er nok noe spillerne også merker.... ;D

Klaus_Brann

Jeg håper vi kan få til et spill a la 2007- sesongen. DA hadde Nielsen og Nilsen fått merke stemning.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

naitsirk

skal ein få med heile nedre hansa, er ikkje løysinga å samle kjernen i midten.  gjer heller det motsatte, med felt a og d som "syngande" felt. då kjem lyden i frå begge retningar.

krøvel vellevold

Quote from: naitsirk on May 29, 2009, 23:27:09 PM
skal ein få med heile nedre hansa, er ikkje løysinga å samle kjernen i midten.  gjer heller det motsatte, med felt a og d som "syngande" felt. då kjem lyden i frå begge retningar.



I stedet for å ekskludere dem som ikke synger i dag (ved å samle de syngende på ett/to felt og la de ikke-syngende stå utenfor), så bør vi heller få flere av dem som ikke synger til å synge. Målet må jo være at vi blir en større syngende gjeng!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on May 29, 2009, 20:08:15 PMFor øvrig var jeg 100 % sikker på at det var Roy Ellingsen som hadde skrevet artikkelen, allerede da jeg så ingressen. Det kunne ikke være Knut Langeland, for å si det sånn...


Nei, i motsetning til Langeland er jo Ellingsen brannsupporter og er ofte å se på Hansa når han ikke er på jobb for BT. Men som løsning er vel dette noget kostbart. Vet ikke hvor mye Nielsen har i lønn, men sikkert for mye til å kun gå på linjen og hisse opp publikum!;)

Hvis da ikke Bataljonen kan ta av tifo-budsjettet sitt og spytte i litt...
Rød makt på Hansa

Yes!wehavenobananas

Quote from: krøvel vellevold on May 30, 2009, 05:30:20 AM
Quote from: naitsirk on May 29, 2009, 23:27:09 PM
skal ein få med heile nedre hansa, er ikkje løysinga å samle kjernen i midten.  gjer heller det motsatte, med felt a og d som "syngande" felt. då kjem lyden i frå begge retningar.



I stedet for å ekskludere dem som ikke synger i dag (ved å samle de syngende på ett/to felt og la de ikke-syngende stå utenfor), så bør vi heller få flere av dem som ikke synger til å synge. Målet må jo være at vi blir en større syngende gjeng!


Nettopp. Det er her nøkkelen ligger. Alle vet at Hansa er en sangtribune, sett bort i fra de få som er totalt på villspor. De fleste er også i stand til å synge, men gjør det ikke med mindre det skjer store ting på banen, og Brann leder serien. Jeg har vært med på ville tilstander på nedre Hansa før, og jeg ser ingen grunn til at det ikke skal kunne bli slik igjen.

Markmus

Quote from: Nixon on May 30, 2009, 10:44:29 AM
Nei, i motsetning til Langeland er jo Ellingsen brannsupporter og er ofte å se på Hansa når han ikke er på jobb for BT. Men som løsning er vel dette noget kostbart. Vet ikke hvor mye Nielsen har i lønn, men sikkert for mye til å kun gå på linjen og hisse opp publikum!;)

Hvis da ikke Bataljonen kan ta av tifo-budsjettet sitt og spytte i litt...


Ingenting i veien for at han kan løfte publikum mens han varmer opp. Kanskje han kunne gjort det langs hele SPV og ned mot BT også. Tror faktisk det hadde funket jævlig bra hvis Hansa startet en sang og så veivet Nielsen med armene for å få publikum på SPV/BT med på leken ;)
Ka du ve?

Yes!wehavenobananas

Jepp, med klovnehatt på hodet og rød nese. Da hadde det blitt liv!

slettebakken

problemet er jo ikkje at folk synger. problemet er jo i hovedsak at det går så lenge mellom hver sang. innimellom er det 5-10 min fra en sang slutter til en annen begynner. Eg stemmer alltid i på sanger men er ikkje så glad i å starte de ettersom sangstemmen min suger. Men noe må gjøres for stemningen har vært dårlig hele sesongen, med årsverste mot molde. Virker som frydenbø er en gjeng medgangssupportere. innimellom er eg flau over å stå der. Har et sosse par ved siden av meg som står å klapper litt, og kun åpner kjeften for å snakke med hverandre eller kjefte for man blir engasjert i kampen og begynner å skrike på dommeren. hatt noen sangere fordelt rundt på frydenbø, som tør å starte sanger hadde vært det beste mener eg. da hadde flere stemt i.

1908

Tror også at det er så mangen nye tryner på Hansa at MANGEN ikke kan sangene.... Kanskje det skulle blitt brukt en del kr på å skrive en del sanger på A4 ark og plasert på alle plassene på nedre Hansa...

Klaus_Brann

Quote from: naitsirk on May 29, 2009, 23:27:09 PM
skal ein få med heile nedre hansa, er ikkje løysinga å samle kjernen i midten.  gjer heller det motsatte, med felt a og d som "syngande" felt. då kjem lyden i frå begge retningar.



Det har jo vi hatt stor suksess med tidligere. For vi er jo kjempegode på å samstemme syngingen.
Selv fra felt b, rad 4 plass 4-6 er det ujevnt med samme rad plass 14-16.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yes!wehavenobananas

Quote from: Klaus_Brann on May 30, 2009, 20:09:48 PM
Quote from: naitsirk on May 29, 2009, 23:27:09 PM
skal ein få med heile nedre hansa, er ikkje løysinga å samle kjernen i midten.  gjer heller det motsatte, med felt a og d som "syngande" felt. då kjem lyden i frå begge retningar.



Det har jo vi hatt stor suksess med tidligere. For vi er jo kjempegode på å samstemme syngingen.
Selv fra felt b, rad 4 plass 4-6 er det ujevnt med samme rad plass 14-16.


Da foreslår jeg at dere der borte slapper litt av med fyringen før kamp. Om det er så ikke som du beskriver selvfølgelig.

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on May 30, 2009, 05:30:20 AMI stedet for å ekskludere dem som ikke synger i dag (ved å samle de syngende på ett/to felt og la de ikke-syngende stå utenfor), så bør vi heller få flere av dem som ikke synger til å synge. Målet må jo være at vi blir en større syngende gjeng!


Det er jo en god tanke, og selvsagt det beste alternativet. Spørsmålet blir jo hvor lenge man skal sitte i ro og vente på at flere skal synge. Oppfordringer ser jo ut til å ha en svært begrenset og kortvarig virkning.

Dersom stemningen (spesielt i motgang) fortsetter å være dårlig bør man i alle fall vurdere å gjøre noe med sammensetningen på Hansa. For det er jo ikke snakk om å ekskludere noen. Men at en spissing av sangkreftene skal spre sangen ut igjen på hele feltet etterhvert. Slik at vi får en større syngende gjeng!
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: Yes!wehavenobananas on May 30, 2009, 20:50:54 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 30, 2009, 20:09:48 PM
Quote from: naitsirk on May 29, 2009, 23:27:09 PM
skal ein få med heile nedre hansa, er ikkje løysinga å samle kjernen i midten.  gjer heller det motsatte, med felt a og d som "syngande" felt. då kjem lyden i frå begge retningar.



Det har jo vi hatt stor suksess med tidligere. For vi er jo kjempegode på å samstemme syngingen.
Selv fra felt b, rad 4 plass 4-6 er det ujevnt med samme rad plass 14-16.


Da foreslår jeg at dere der borte slapper litt av med fyringen før kamp. Om det er så ikke som du beskriver selvfølgelig.


Det er selvfølgelig en overdrivelse, men at man sliter med å få syngingen samstemt fra et felt til nabofeltet er ikke tull.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kapteinen

Quote from: Nixon on May 30, 2009, 21:30:42 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 30, 2009, 05:30:20 AMI stedet for å ekskludere dem som ikke synger i dag (ved å samle de syngende på ett/to felt og la de ikke-syngende stå utenfor), så bør vi heller få flere av dem som ikke synger til å synge. Målet må jo være at vi blir en større syngende gjeng!


Det er jo en god tanke, og selvsagt det beste alternativet. Spørsmålet blir jo hvor lenge man skal sitte i ro og vente på at flere skal synge. Oppfordringer ser jo ut til å ha en svært begrenset og kortvarig virkning.

Dersom stemningen (spesielt i motgang) fortsetter å være dårlig bør man i alle fall vurdere å gjøre noe med sammensetningen på Hansa. For det er jo ikke snakk om å ekskludere noen. Men at en spissing av sangkreftene skal spre sangen ut igjen på hele feltet etterhvert. Slik at vi får en større syngende gjeng!



Tanken om å få inkludert alle er god, men jeg tror ikke det vil føre frem. Før eller siden må vi innse at ikke alle som står på Hansa er der for å lage stemning, eller kommer til gjøre det fremover.Det er forskjell på folk, og noen liker bedre å bare se kampen enn å rable gal.
Det må tas mer aktive grep fra Bataljonen sin side for å tilrettelegge for stemningen.

Jeg mener at det mest effektive stemningsskapende Bataljonen kan gjøre på kort sikt er å endre seteplasseringen slik at man rendyrker en sangtribune på felt C.Samle de mest engasjerte og syngende sammen.Da vil bataljonens sangfelt ligge relativt nærme Z og man kan oppnå en høyere grad av samstemthet.Samtidig kunne en konsentrasjon på et par hundre syngende der være det stemningslokomotivet vi sårt trenger på stadioen.
De som desverre mister plassen sin vil selvfølgelig få tilbud om en ny på nedre Hansa, men ikke der de syngende skal stå.Og blir man flyttet har du faktisk ingenting å gjøre på en sangtribune og burde prise deg lykkelig for at alle på øvre subsidierer billetten din for at du skal se kamp og holde kjeft.
Jeg ser at tidligere i tråden kritiseres det hvordan man skal velge ut hvem som skal utgjøre sangtribunen og hvor mye man må synge.
Svaret er at man merker fort hvem som har mentaliteten og er engasjert.Jeg vet akkurat hvem som synger rundt meg der jeg står selv og jeg vet som oftest på forhånd hvem som kommer til å trykke til på sangene.Verre er det ikke.
Z

krøvel vellevold

May 30, 2009, 22:13:00 PM #517 Last Edit: May 30, 2009, 22:19:10 PM by krøvel vellevold
Quote from: Nixon on May 30, 2009, 21:30:42 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 30, 2009, 05:30:20 AMI stedet for å ekskludere dem som ikke synger i dag (ved å samle de syngende på ett/to felt og la de ikke-syngende stå utenfor), så bør vi heller få flere av dem som ikke synger til å synge. Målet må jo være at vi blir en større syngende gjeng!


Det er jo en god tanke, og selvsagt det beste alternativet. Spørsmålet blir jo hvor lenge man skal sitte i ro og vente på at flere skal synge. Oppfordringer ser jo ut til å ha en svært begrenset og kortvarig virkning.



Hvilke oppfordringer har vært da? Det er ikke mange. Og de har nok neppe nådd ut til alle som står på Nedre Hansa.

Jeg mener følgende kan gjøres:

1) Når stemningen er dårlig, trenger man noen til å ta i et tak. F.eks. at noen går frem foran seteradene og brøler at folk må være med. Ikke snakk om noen forsanger eller noen person som skal stå der nede lenge. Rett og slett bare i et par sekunder gjør seg synlig og gauler: "Syng med for helvete!". Jeg roper det av og til sjøl, og da pleier det å hjelpe litt. Det er snakk om et spark i ræven og en påminnelse om hvorfor vi står der vi står.

2) Flyers med en oppfordring til at folk synger med. Det må ikke stå for mye tekst, da forsvinner budskapet. Det holder at det står: "Stemningen har vært altfor dårlig i altfor lang tid. Nå er det på tide at Nedre Hansa/Frydenbø tar i et tak, og vi oppfordrer alle til å delta i syngingen". På Bataljonen.no kan man skrive noe lenger om det. Tror ikke den saken som ble lagt ut før MFK-kampen var klar nok eller krass nok.

3) Få brann.no til å skrive om det. Kanskje Bataljonen bør gå ut i media og ta opp problemet.

4) Nedre Hansa bør omtales som "sangtribune", f.eks. på billettkartet. Når folk kjøper billett, så ser de at det står "sangtribune". Da dropper de gjerne å kjøpe der, hvis de ikke er interessert i å bidra - eller de tar hintet om at det faktisk forventes at det synges. Nå står det bare "Bataljonen". Da tenker man gjerne at det holder å være medlem i Bataljonen for å stå der.

5) De som står bakerst på felt B må slutte å sette igang interne sanger som kun 20 stykker kan/gidder å synge med på. Kottila-sangen f.eks. Blir ikke bedre stemning av at noen effektivt stopper muligheten for å starte noe skikkelig i et par minutter. Ganske frustrerende når det har vært stille en stund - og akkurat når man føler for å forsøke å starte noe, så kommer det noen og blokkerer den muligheten med å synge om Hasund og Kottila.

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

May 30, 2009, 22:16:42 PM #518 Last Edit: May 30, 2009, 22:32:23 PM by krøvel vellevold
Quote from: kapteinen on May 30, 2009, 21:55:16 PM
Quote from: Nixon on May 30, 2009, 21:30:42 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 30, 2009, 05:30:20 AMI stedet for å ekskludere dem som ikke synger i dag (ved å samle de syngende på ett/to felt og la de ikke-syngende stå utenfor), så bør vi heller få flere av dem som ikke synger til å synge. Målet må jo være at vi blir en større syngende gjeng!


Det er jo en god tanke, og selvsagt det beste alternativet. Spørsmålet blir jo hvor lenge man skal sitte i ro og vente på at flere skal synge. Oppfordringer ser jo ut til å ha en svært begrenset og kortvarig virkning.

Dersom stemningen (spesielt i motgang) fortsetter å være dårlig bør man i alle fall vurdere å gjøre noe med sammensetningen på Hansa. For det er jo ikke snakk om å ekskludere noen. Men at en spissing av sangkreftene skal spre sangen ut igjen på hele feltet etterhvert. Slik at vi får en større syngende gjeng!



Tanken om å få inkludert alle er god, men jeg tror ikke det vil føre frem. Før eller siden må vi innse at ikke alle som står på Hansa er der for å lage stemning, eller kommer til gjøre det fremover.Det er forskjell på folk, og noen liker bedre å bare se kampen enn å rable gal.
Det må tas mer aktive grep fra Bataljonen sin side for å tilrettelegge for stemningen.

Jeg mener at det mest effektive stemningsskapende Bataljonen kan gjøre på kort sikt er å endre seteplasseringen slik at man rendyrker en sangtribune på felt C.Samle de mest engasjerte og syngende sammen.Da vil bataljonens sangfelt ligge relativt nærme Z og man kan oppnå en høyere grad av samstemthet.Samtidig kunne en konsentrasjon på et par hundre syngende der være det stemningslokomotivet vi sårt trenger på stadioen.
De som desverre mister plassen sin vil selvfølgelig få tilbud om en ny på nedre Hansa, men ikke der de syngende skal stå.Og blir man flyttet har du faktisk ingenting å gjøre på en sangtribune og burde prise deg lykkelig for at alle på øvre subsidierer billetten din for at du skal se kamp og holde kjeft.
Jeg ser at tidligere i tråden kritiseres det hvordan man skal velge ut hvem som skal utgjøre sangtribunen og hvor mye man må synge.
Svaret er at man merker fort hvem som har mentaliteten og er engasjert.Jeg vet akkurat hvem som synger rundt meg der jeg står selv og jeg vet som oftest på forhånd hvem som kommer til å trykke til på sangene.Verre er det ikke.


Hvis sangfeltet skal utgjøre kun ett felt á 500 mennesker, så er det så latterlig lite at det nesten er bedre å ikke ha noen som synger i det hele tatt. Den syngende gjengen blir gjerne bedre med 500 i den forstand at vi blir mer samstemte, men vi vil jo også bli færre enn nå. 500 mann vil være flaut, uansett hvor samstemte vi hadde blitt og uansett om vi sang 90 minutter i strekk. Hvis det er viktigere å synge mye og samstemt, enn å være mange som synger, så er jo selv MFK-fansen bedre enn oss.

Nå som vi står spredt utover størstedelen av Nedre Hansa, skjer det i hvert fall nå og da at hele nedre er med og synger. Hvis alle syngende skal samles i et lite hjørne, så tror jeg det vil skje så godt som aldri at hele nedre er med. Da blir "de syngende" noen som står langt der borte, og ikke noe som angår deg.


Hvordan vi lettere skal få hele stadion med på stemningen ved å være 500 på ett felt enn 1000 over tre-fire felt, lurer jeg på.
Legg ned hele klubben!

kapteinen

Quote from: krøvel vellevold on May 30, 2009, 22:16:42 PM
Quote from: kapteinen on May 30, 2009, 21:55:16 PM
Quote from: Nixon on May 30, 2009, 21:30:42 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 30, 2009, 05:30:20 AMI stedet for å ekskludere dem som ikke synger i dag (ved å samle de syngende på ett/to felt og la de ikke-syngende stå utenfor), så bør vi heller få flere av dem som ikke synger til å synge. Målet må jo være at vi blir en større syngende gjeng!


Det er jo en god tanke, og selvsagt det beste alternativet. Spørsmålet blir jo hvor lenge man skal sitte i ro og vente på at flere skal synge. Oppfordringer ser jo ut til å ha en svært begrenset og kortvarig virkning.

Dersom stemningen (spesielt i motgang) fortsetter å være dårlig bør man i alle fall vurdere å gjøre noe med sammensetningen på Hansa. For det er jo ikke snakk om å ekskludere noen. Men at en spissing av sangkreftene skal spre sangen ut igjen på hele feltet etterhvert. Slik at vi får en større syngende gjeng!



Tanken om å få inkludert alle er god, men jeg tror ikke det vil føre frem. Før eller siden må vi innse at ikke alle som står på Hansa er der for å lage stemning, eller kommer til gjøre det fremover.Det er forskjell på folk, og noen liker bedre å bare se kampen enn å rable gal.
Det må tas mer aktive grep fra Bataljonen sin side for å tilrettelegge for stemningen.

Jeg mener at det mest effektive stemningsskapende Bataljonen kan gjøre på kort sikt er å endre seteplasseringen slik at man rendyrker en sangtribune på felt C.Samle de mest engasjerte og syngende sammen.Da vil bataljonens sangfelt ligge relativt nærme Z og man kan oppnå en høyere grad av samstemthet.Samtidig kunne en konsentrasjon på et par hundre syngende der være det stemningslokomotivet vi sårt trenger på stadioen.
De som desverre mister plassen sin vil selvfølgelig få tilbud om en ny på nedre Hansa, men ikke der de syngende skal stå.Og blir man flyttet har du faktisk ingenting å gjøre på en sangtribune og burde prise deg lykkelig for at alle på øvre subsidierer billetten din for at du skal se kamp og holde kjeft.
Jeg ser at tidligere i tråden kritiseres det hvordan man skal velge ut hvem som skal utgjøre sangtribunen og hvor mye man må synge.
Svaret er at man merker fort hvem som har mentaliteten og er engasjert.Jeg vet akkurat hvem som synger rundt meg der jeg står selv og jeg vet som oftest på forhånd hvem som kommer til å trykke til på sangene.Verre er det ikke.


Hvis sangfeltet skal utgjøre kun ett felt á 500 mennesker, så er det så latterlig lite at det nesten er bedre å ikke ha noen som synger i det hele tatt. Den syngende gjengen blir gjerne bedre med 500 i den forstand vi blir mer samstemte, men vi vil jo også bli færre enn nå. 500 mann vil være flaut, uansett hvor samstemte vi hadde blitt og uansett om vi sang 90 minutter i strekk. Hvis det er viktigere å synge mye og samstemt, enn å være mange som synger, så er jo selv MFK-fansen bedre enn oss.


Hvordan vi lettere skal få hele stadion med på stemningen ved å være 500 på ett felt enn 1000 over tre-fire felt, lurer jeg på.


Hele Hansa skal må ha et uttalt mål om å være en sangtribune hvor alle synger og bidrar.Jeg snakket om et felt hvor bataljonen gikk inn og rendyrket det for å ha en kjerne.
Sånn som nedre Hansa fremstår i dag er det for spredd, lite samstemte og ingen kjerne som er stor nok til å greie å innføre en sang engang.
Med felt c som motoren på nedre kan sanger startes lettere og synges raskere høyt slik at resten av tribunen kan slenge seg på før det er to linjer igjen av sangen.
Per i dag er det for få syngende til å dekke fire felt.Ved å gjøre c til "hovedfeltet" kan vi trekke syngende opp mot feltet og gjøre B, C og D til felt med skikkelig trøkk i.Nedre felt D var tidligere bra trykk på før Bataljonen kom over til Hansa.Dette kan tas tilbake ved å samle alle de syngende mot den siden.

Og at dere tusen på nedre får med hele stadioen så ofte er piss.Det er som oftest Z som kjører ballet når hele hele stadioen er med.
Og at de syngende blir redusert fra 1000 til 500 pga vi samler endel for å få en sterkere gruppe lurer jeg litt på.
Z

krøvel vellevold

May 30, 2009, 22:59:07 PM #520 Last Edit: May 30, 2009, 23:02:11 PM by krøvel vellevold
Quote from: kapteinen on May 30, 2009, 22:43:37 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 30, 2009, 22:16:42 PM
Quote from: kapteinen on May 30, 2009, 21:55:16 PM
Quote from: Nixon on May 30, 2009, 21:30:42 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 30, 2009, 05:30:20 AMI stedet for å ekskludere dem som ikke synger i dag (ved å samle de syngende på ett/to felt og la de ikke-syngende stå utenfor), så bør vi heller få flere av dem som ikke synger til å synge. Målet må jo være at vi blir en større syngende gjeng!


Det er jo en god tanke, og selvsagt det beste alternativet. Spørsmålet blir jo hvor lenge man skal sitte i ro og vente på at flere skal synge. Oppfordringer ser jo ut til å ha en svært begrenset og kortvarig virkning.

Dersom stemningen (spesielt i motgang) fortsetter å være dårlig bør man i alle fall vurdere å gjøre noe med sammensetningen på Hansa. For det er jo ikke snakk om å ekskludere noen. Men at en spissing av sangkreftene skal spre sangen ut igjen på hele feltet etterhvert. Slik at vi får en større syngende gjeng!



Tanken om å få inkludert alle er god, men jeg tror ikke det vil føre frem. Før eller siden må vi innse at ikke alle som står på Hansa er der for å lage stemning, eller kommer til gjøre det fremover.Det er forskjell på folk, og noen liker bedre å bare se kampen enn å rable gal.
Det må tas mer aktive grep fra Bataljonen sin side for å tilrettelegge for stemningen.

Jeg mener at det mest effektive stemningsskapende Bataljonen kan gjøre på kort sikt er å endre seteplasseringen slik at man rendyrker en sangtribune på felt C.Samle de mest engasjerte og syngende sammen.Da vil bataljonens sangfelt ligge relativt nærme Z og man kan oppnå en høyere grad av samstemthet.Samtidig kunne en konsentrasjon på et par hundre syngende der være det stemningslokomotivet vi sårt trenger på stadioen.
De som desverre mister plassen sin vil selvfølgelig få tilbud om en ny på nedre Hansa, men ikke der de syngende skal stå.Og blir man flyttet har du faktisk ingenting å gjøre på en sangtribune og burde prise deg lykkelig for at alle på øvre subsidierer billetten din for at du skal se kamp og holde kjeft.
Jeg ser at tidligere i tråden kritiseres det hvordan man skal velge ut hvem som skal utgjøre sangtribunen og hvor mye man må synge.
Svaret er at man merker fort hvem som har mentaliteten og er engasjert.Jeg vet akkurat hvem som synger rundt meg der jeg står selv og jeg vet som oftest på forhånd hvem som kommer til å trykke til på sangene.Verre er det ikke.


Hvis sangfeltet skal utgjøre kun ett felt á 500 mennesker, så er det så latterlig lite at det nesten er bedre å ikke ha noen som synger i det hele tatt. Den syngende gjengen blir gjerne bedre med 500 i den forstand vi blir mer samstemte, men vi vil jo også bli færre enn nå. 500 mann vil være flaut, uansett hvor samstemte vi hadde blitt og uansett om vi sang 90 minutter i strekk. Hvis det er viktigere å synge mye og samstemt, enn å være mange som synger, så er jo selv MFK-fansen bedre enn oss.


Hvordan vi lettere skal få hele stadion med på stemningen ved å være 500 på ett felt enn 1000 over tre-fire felt, lurer jeg på.


Hele Hansa skal må ha et uttalt mål om å være en sangtribune hvor alle synger og bidrar.Jeg snakket om et felt hvor bataljonen gikk inn og rendyrket det for å ha en kjerne.
Sånn som nedre Hansa fremstår i dag er det for spredd, lite samstemte og ingen kjerne som er stor nok til å greie å innføre en sang engang.
Med felt c som motoren på nedre kan sanger startes lettere og synges raskere høyt slik at resten av tribunen kan slenge seg på før det er to linjer igjen av sangen.
Per i dag er det for få syngende til å dekke fire felt.Ved å gjøre c til "hovedfeltet" kan vi trekke syngende opp mot feltet og gjøre B, C og D til felt med skikkelig trøkk i.Nedre felt D var tidligere bra trykk på før Bataljonen kom over til Hansa.Dette kan tas tilbake ved å samle alle de syngende mot den siden.

Og at dere tusen på nedre får med hele stadioen så ofte er piss.Det er som oftest Z som kjører ballet når hele hele stadioen er med.
Og at de syngende blir redusert fra 1000 til 500 pga vi samler endel for å få en sterkere gruppe lurer jeg litt på.


Jeg forstod det slik at den syngende gjengen skulle reduseres til ett felt, som liksom skulle omfavne eliten. Og forresten er jeg lei felt Z-selvskrytet. Dere hører kanskje dere selv kjempebra, men vi på nedre B hører lite til dere. Den nedlatende holdningen fra felt Z er vel også en grunn til at stemningen ikke er fantastisk lenger. I stedet for å opptre som en enhet, så er det ulike fraksjoner som ikke vil samarbeide.
Legg ned hele klubben!

kapteinen

Quote from: krøvel vellevold on May 30, 2009, 22:59:07 PM
Quote from: kapteinen on May 30, 2009, 22:43:37 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 30, 2009, 22:16:42 PM
Quote from: kapteinen on May 30, 2009, 21:55:16 PM
Quote from: Nixon on May 30, 2009, 21:30:42 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 30, 2009, 05:30:20 AMI stedet for å ekskludere dem som ikke synger i dag (ved å samle de syngende på ett/to felt og la de ikke-syngende stå utenfor), så bør vi heller få flere av dem som ikke synger til å synge. Målet må jo være at vi blir en større syngende gjeng!


Det er jo en god tanke, og selvsagt det beste alternativet. Spørsmålet blir jo hvor lenge man skal sitte i ro og vente på at flere skal synge. Oppfordringer ser jo ut til å ha en svært begrenset og kortvarig virkning.

Dersom stemningen (spesielt i motgang) fortsetter å være dårlig bør man i alle fall vurdere å gjøre noe med sammensetningen på Hansa. For det er jo ikke snakk om å ekskludere noen. Men at en spissing av sangkreftene skal spre sangen ut igjen på hele feltet etterhvert. Slik at vi får en større syngende gjeng!



Tanken om å få inkludert alle er god, men jeg tror ikke det vil føre frem. Før eller siden må vi innse at ikke alle som står på Hansa er der for å lage stemning, eller kommer til gjøre det fremover.Det er forskjell på folk, og noen liker bedre å bare se kampen enn å rable gal.
Det må tas mer aktive grep fra Bataljonen sin side for å tilrettelegge for stemningen.

Jeg mener at det mest effektive stemningsskapende Bataljonen kan gjøre på kort sikt er å endre seteplasseringen slik at man rendyrker en sangtribune på felt C.Samle de mest engasjerte og syngende sammen.Da vil bataljonens sangfelt ligge relativt nærme Z og man kan oppnå en høyere grad av samstemthet.Samtidig kunne en konsentrasjon på et par hundre syngende der være det stemningslokomotivet vi sårt trenger på stadioen.
De som desverre mister plassen sin vil selvfølgelig få tilbud om en ny på nedre Hansa, men ikke der de syngende skal stå.Og blir man flyttet har du faktisk ingenting å gjøre på en sangtribune og burde prise deg lykkelig for at alle på øvre subsidierer billetten din for at du skal se kamp og holde kjeft.
Jeg ser at tidligere i tråden kritiseres det hvordan man skal velge ut hvem som skal utgjøre sangtribunen og hvor mye man må synge.
Svaret er at man merker fort hvem som har mentaliteten og er engasjert.Jeg vet akkurat hvem som synger rundt meg der jeg står selv og jeg vet som oftest på forhånd hvem som kommer til å trykke til på sangene.Verre er det ikke.


Hvis sangfeltet skal utgjøre kun ett felt á 500 mennesker, så er det så latterlig lite at det nesten er bedre å ikke ha noen som synger i det hele tatt. Den syngende gjengen blir gjerne bedre med 500 i den forstand vi blir mer samstemte, men vi vil jo også bli færre enn nå. 500 mann vil være flaut, uansett hvor samstemte vi hadde blitt og uansett om vi sang 90 minutter i strekk. Hvis det er viktigere å synge mye og samstemt, enn å være mange som synger, så er jo selv MFK-fansen bedre enn oss.


Hvordan vi lettere skal få hele stadion med på stemningen ved å være 500 på ett felt enn 1000 over tre-fire felt, lurer jeg på.


Hele Hansa skal må ha et uttalt mål om å være en sangtribune hvor alle synger og bidrar.Jeg snakket om et felt hvor bataljonen gikk inn og rendyrket det for å ha en kjerne.
Sånn som nedre Hansa fremstår i dag er det for spredd, lite samstemte og ingen kjerne som er stor nok til å greie å innføre en sang engang.
Med felt c som motoren på nedre kan sanger startes lettere og synges raskere høyt slik at resten av tribunen kan slenge seg på før det er to linjer igjen av sangen.
Per i dag er det for få syngende til å dekke fire felt.Ved å gjøre c til "hovedfeltet" kan vi trekke syngende opp mot feltet og gjøre B, C og D til felt med skikkelig trøkk i.Nedre felt D var tidligere bra trykk på før Bataljonen kom over til Hansa.Dette kan tas tilbake ved å samle alle de syngende mot den siden.

Og at dere tusen på nedre får med hele stadioen så ofte er piss.Det er som oftest Z som kjører ballet når hele hele stadioen er med.
Og at de syngende blir redusert fra 1000 til 500 pga vi samler endel for å få en sterkere gruppe lurer jeg litt på.


Jeg forstod det slik at den syngende gjengen skulle reduseres til ett felt, som liksom skulle omfavne eliten. Og forresten er jeg lei felt Z-selvskrytet. Dere hører kanskje dere selv kjempebra, men vi på nedre B hører lite til dere. Den nedlatende holdningen fra felt Z er vel også en grunn til at stemningen ikke er fantastisk lenger. I stedet for å opptre som en enhet, så er det ulike fraksjoner som ikke vil samarbeide.


Ja, men da var vel det problemet løst.Felt Z må begynne å smile mer så blir stemningen bra.Fett det!

På gamle store stå stod folk skulder til skulder tett sammen og lagde et voldsomt trykk pga folk stod samlet.Mye det samme som Z nå.Det er en kjerne som driver stemningen på feltet. Når store stå begynnte å forfalle og fjortissene gjorde sitt inntog var det uttalte problemet at de syngende ble spredd og skjøvet ut fra midten.Nå er plutselig det blitt fasiten.Spre de syngende mest mulig utover fire store felt for å få med "hele stadioen".Ja, det har jo gått utrolig bra.Stemningsforfall og ikke greid å innføre en sang siden bataljonen flyttet til Hansa.

At det er blitt ulike fraksjoner er som det er, men det er ikke noe fenomen spesielt i Bergen.Det skjer like mye i Fredrikstad som i engen.Lite å gjøre med det!Men vi må prøve å samkjøre øvre og nedre og jeg ser ikke en bedre løsning enn å styrke bataljonen og trekke de nærmere z.
Z

kapteinen

May 30, 2009, 23:27:05 PM #522 Last Edit: May 30, 2009, 23:29:02 PM by kapteinen
Og Krøvel!Er felt C et "lite hjørne"?Fra min plass ser det ut som det er ganske så midt på!




Z

krøvel vellevold

Quote from: kapteinen on May 30, 2009, 23:27:05 PM
Og Krøvel!Er felt C et "lite hjørne"?Fra min plass ser det ut som det er ganske så midt på!







Jeg mente ikke "hjørne" i bokstavelig forstand. Mer som et lite sted. Ett fett om det er C eller D; det er altfor lite.
Legg ned hele klubben!

kapteinen

Quote from: krøvel vellevold on May 30, 2009, 23:32:57 PM
Quote from: kapteinen on May 30, 2009, 23:27:05 PM
Og Krøvel!Er felt C et "lite hjørne"?Fra min plass ser det ut som det er ganske så midt på!







Jeg mente ikke "hjørne" i bokstavelig forstand. Mer som et lite sted. Ett fett om det er C eller D; det er altfor lite.

For lite til å romme hva?En kjerne av syngende supportere som drar igang de andre feltene, innfører sanger og holder trykket oppe når det er mer enn fem minutter siden vi scorte sist?
Z

krøvel vellevold

May 30, 2009, 23:56:07 PM #525 Last Edit: May 31, 2009, 00:03:55 AM by krøvel vellevold
Quote from: kapteinen on May 30, 2009, 23:17:17 PM

Ja, men da var vel det problemet løst.Felt Z må begynne å smile mer så blir stemningen bra.Fett det!

På gamle store stå stod folk skulder til skulder tett sammen og lagde et voldsomt trykk pga folk stod samlet.Mye det samme som Z nå.Det er en kjerne som driver stemningen på feltet. Når store stå begynnte å forfalle og fjortissene gjorde sitt inntog var det uttalte problemet at de syngende ble spredd og skjøvet ut fra midten.Nå er plutselig det blitt fasiten.Spre de syngende mest mulig utover fire store felt for å få med "hele stadioen".Ja, det har jo gått utrolig bra.Stemningsforfall og ikke greid å innføre en sang siden bataljonen flyttet til Hansa.

At det er blitt ulike fraksjoner er som det er, men det er ikke noe fenomen spesielt i Bergen.Det skjer like mye i Fredrikstad som i engen.Lite å gjøre med det!Men vi må prøve å samkjøre øvre og nedre og jeg ser ikke en bedre løsning enn å styrke bataljonen og trekke de nærmere z.



Det virker ikke som at Felt Z ønsker å samarbeide med Bataljonen i det hele tatt. De vil heller kjøre sitt eget løp. Mulig jeg tar feil, men det er i hvert fall inntrykket jeg har. Og det er jo klart at så lenge Z ikke vil samarbeide med Bataljonen, så vil det heller aldri bli bra samkjøring mellom de to grupperingene.

En annen ting jeg er lei av, er fjaset om hvor fantastisk Store Stå var i gamle dager. Vi sang gjerne mye, vi hørte oss selv kjempebra, men ærlig talt: Vi var 3-400 stykker. Det er begrenset hvor mye lyden fra 3-400 kan fylle stadion. Det var ikke knallstemning hele tiden heller. Det er en myte. Folk husker de gode øyeblikkene, og så har de glemt at det ofte var skandalestemning. Stemningen på Stadion er ikke verre nå enn før 2007.

Når det gjelder Hansa, så var jo det en suksess i 2007. Den sesongen viste at det er fullt mulig å få hele nedre Hansa til å funke. Det handler nemlig ikke om at det er umulig å få til at hele nedre Hansa synger. Det handler om folks vilje. I 2007 hadde folk lyst og vilje, siden vi kjempet om gull. I 2008 og 2009 har ikke folk lyst og vilje, for nå er vi et middelmådig lag. Hvis vi kan få dem som sang med i 2007 til å synge oftere med i 2009, så er mye gjort.

Vi må være ambisiøse: Heller få flere til å synge, enn å lage en sang-elite. Jeg mener seriøst at hvis vi skal samle "de 500 beste" på ett felt, og gi resten av Hansa (eller Stadion) fingeren, så er det bedre at hele greien oppløses. 500 supportere... hva faen er det? Det er jo mindre enn både Stormen, Hordene, Kjernen, Klanen, Kanari og Plankehaugen! Da kunne vi likegodt rendyrket England-konseptet og droppet å ha supportergjeng. Rett og slett bare spredd 500 mennesker rundt hele stadion for å dra med alle tribunene oftere.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

May 31, 2009, 00:02:30 AM #526 Last Edit: May 31, 2009, 00:15:50 AM by krøvel vellevold
Quote from: kapteinen on May 30, 2009, 23:42:29 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 30, 2009, 23:32:57 PM
Quote from: kapteinen on May 30, 2009, 23:27:05 PM
Og Krøvel!Er felt C et "lite hjørne"?Fra min plass ser det ut som det er ganske så midt på!







Jeg mente ikke "hjørne" i bokstavelig forstand. Mer som et lite sted. Ett fett om det er C eller D; det er altfor lite.

For lite til å romme hva?En kjerne av syngende supportere som drar igang de andre feltene, innfører sanger og holder trykket oppe når det er mer enn fem minutter siden vi scorte sist?


500 er så lite at det nesten ikke er vits i. Det er ikke nok til å fylle Stadion med lyd. Men hvis vi ønsker å høres ut som Tornekrattet, så greit for meg. Jeg vil uansett heller ha 2000 som synger nå og da, enn 500 som synger hele tiden.

Og hvorfor er du så overbevist om at disse 500 drar med seg de andre feltene? Hvis felt C er det eneste stedet de syngende står, så er sjansen stor for at A, B og D holder kjeft. De blir gjerne like passive som alle andre tribuner på Stadion. Men hvis det står en del syngende supportere rundt om på flere felt, så vil de kunne dra med seg de andre på disse feltene også. Hvis du sitter på felt A; når er det mest sjans for at du hiver deg på allsangen? Når det står en gruppe dedikerte fans på felt A som synger? Eller når alle de dedikerte fansene som synger står to felt bortenfor?

Det er jo bare å se til disse "fantastiske" ultrasgjengene rundt om i landet. De synger og synger i ett kjør, men drar de med seg resten av stadion for det? Drar de med seg feltene ved siden av? Det er mer mektig å høre Klanens 3-4000 synge en gang i blant, enn å høre Plankehaugens 500 gnåle i 90 minutter sammenhengende.

Jeg må til slutt understreke at jeg ikke er helt sikker på om du mener vi skal ha en syngende gjeng på 500, eller om du mener vi skal ha en syngende gjeng på f.eks. 2000 - med en "forsangerkjerne" på 500. Da stiller saken seg litt annerledes.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

May 31, 2009, 00:22:41 AM #527 Last Edit: May 31, 2009, 00:27:56 AM by krøvel vellevold
Det aller beste hadde faktisk vært at felt Z hadde flyttet seg til øvre B/C. Det hadde vært noe! Men det er selvsagt umulig pga alle p-kortene som er på øvre B/C. Man kan selvsagt si at det vil være samme effekten om Bataljonen flyttet seg i retning Z, men da blir det veldig langt fra der hvor hovedaktiviteten skjer og til f.eks. A. Sanger må startes sentralt - ikke i et hjørne!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Vi får se da, Krøvel. Om flyers, oppfordringer på nettet, utstrakt bruk av ordet "sangfelt", folk som skriker "syng for helvete" osv. vil ha noe virkning. Jeg tror det vil bli skippertakoppsving i noen kamper der Brann spiller godt, og så like dødt i neste kjedelige kamp. Man kan ikke tvinge folk til å synge. Og når disse festbremsene står spredt utover hele svingen blir det for dårlig. Selv om det kan virke som at du nesten er fornøyd med litt synging en gang i blant så lenge vi på papiret har et sangfelt som er større enn våre konkurrenter. Hvem teller egentlig slikt? Av og til kan det være greit å stikke nesen opp fra regnearkene og se litt på realitetene!

Nei, jeg tror at å samle 1000 stykker på de to midtfeltene, godt hjulpet av oss på øvre del, vil gjøre det totale bildet bedre på sikt. Det vil være lettere å spre sangen dersom utgangspunktet er litt samstemt i stedet for spredt mumling.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

May 31, 2009, 00:48:36 AM #529 Last Edit: May 31, 2009, 00:52:39 AM by krøvel vellevold
Quote from: Nixon on May 31, 2009, 00:29:18 AM
Vi får se da, Krøvel. Om flyers, oppfordringer på nettet, utstrakt bruk av ordet "sangfelt", folk som skriker "syng for helvete" osv. vil ha noe virkning. Jeg tror det vil bli skippertakoppsving i noen kamper der Brann spiller godt, og så like dødt i neste kjedelige kamp. Man kan ikke tvinge folk til å synge. Og når disse festbremsene står spredt utover hele svingen blir det for dårlig. Selv om det kan virke som at du nesten er fornøyd med litt synging en gang i blant så lenge vi på papiret har et sangfelt som er større enn våre konkurrenter. Hvem teller egentlig slikt? Av og til kan det være greit å stikke nesen opp fra regnearkene og se litt på realitetene!

Nei, jeg tror at å samle 1000 stykker på de to midtfeltene, godt hjulpet av oss på øvre del, vil gjøre det totale bildet bedre på sikt. Det vil være lettere å spre sangen dersom utgangspunktet er litt samstemt i stedet for spredt mumling.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

For å illustrere på en annen måte:

Nedre Hansa har fire felt à ca 500 på nedre, og så sier vi at det normalt er 400 som synger på hvert av de to midterste og 100 som synger på hvert av de to ytterste. (Dette er tall for å illustrere et poeng - ikke for å si noe om hvor mange som faktisk synger). Men nettopp fordi det er 100 som synger på hvert av ytterfeltene, så er det gjerne en mulighet for at de andre 400 på hvert av ytterfeltene henger seg på i medgang om ikke annet. Men hvis de 2x100 som synger på ytterfeltene i stedet flytter til midtfeltene, så vil det jo ikke være noen som synger på ytterfeltene i det hele tatt. Og da tror jeg de 2x400 nevnte på ytterfeltene lett holder kjeft også i medgang når de ellers ville hevet seg på. Hvorfor skal de synge når ingen andre på feltet deres gjør det?
Legg ned hele klubben!

Yngve

Det er ikkje ofte eg tykkjer dei reknestykka dine heng på¨greip, men akkurat her har du eit poeng.

Det er faktisk så enkelt at t.d der eg står, langt nede på nedre D, at så fort eg eller nokon andre rundt meg byrjar å synge så hiv nestemann seg på, så fleire og fleire. Til slutt så blir det faktisk ein del. Men ein er avhengig av at anten de på midtfelta syng samstemt, eller at øvre Z tar i på ein av dei kjente.

Men når det gjeld å få betre stemmning, så gjeld det og å synga dei gode songane. Eg merkar at enkelte songar er det berre eit par på midten som likar  og nesten ingen andre syng. Og så treng me gjerne eit par nye songar. T.d er felt Z sin Huseklepp-song (viva ronaldo melodien) ein kjempesong som det fort blir trøkk på når nokon på dei nedre midtfelta lærar seg.

Når det gjeld om Z er oppskrytt eller ikkje? Kor er det dei mest populære songane dei  siste par-tre sesongane kjem frå..?

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on May 31, 2009, 00:48:36 AMOg hvordan skal man liksom lage en elite på 1000 syngende? Kan du fortelle meg hvordan det skal gå til?


Ved å bruke de samme virkemidlene som du vil bruke for å bedre stemningen med den nåværende demografien. Først og fremst ved salg av de nye partoutkortene må man til det kjedsommelige fokusere på at dette er en sangtribune via alle tilgjengelige kanaler slik at ingen går glipp av at det forplikter seg til å bidra. Og så må det finnes et billigere alternativ et annet sted på Stadion. Da vil man forhåpentligvis finne denne "eliten". Som selvsagt ikke er noen elite, men bare en litt mer homogen gruppe.

Quote from: krøvel vellevold on May 31, 2009, 00:48:36 AM


La oss nå glemme de 500, og heller håpe på 1000 stykker i dette sangfeltet (ja, jeg vet at det passer saken din mye bedre dersom vi diskuterer 500...;). Da er jeg overbevist om at det også vil være minst like mange lydtopper som det er nå. I motsetning til mange andre steder bidrar jo hele Stadion med på den totale stemningen mange ganger i løpet av en kamp. Og det vil man fortsatt gjøre selv om noen personer har flyttet på seg på Hansa.

Et annet element er felt Z som jeg tror lettere vil falle inn og bidra dersom nedre del blir mer samstemt og høylydt. Og da vil f.eks. nedre Z (eller D om man vil) være omringet av syngende supportere og vil ha alle muligheter til å bli med.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Yngve on May 31, 2009, 09:16:59 AMMen ein er avhengig av at anten de på midtfelta syng samstemt, eller at øvre Z tar i på ein av dei kjente.


Det er jo litt av poenget mitt. Få et skikkelig midtfelt, og så vil det (forhåpentligvis) spre seg.

Men vi er jo ikke uenige noen av oss om at det beste selvsagt vil være å få igang hele nedre del slik det er nå. Det er nevnt noen virkemidler lenger oppe i tråden. Men dersom dette ikke fungerer, noe jeg er redd for at det ikke gjør, må man sterkt vurdere å ta noen drastiske grep!
Rød makt på Hansa

Yes!wehavenobananas

Helt enig med Krøvel. Bataljonen bør ikke samle folk på ett felt, men heller bedrive god gammeldags holdningskampanje. Det er ikke flaut å oppfordre folk til å synge. La oss innføre litt skikkelig mentalitet her i Bergen. La de som står på Hansa med store øyne og med et håp om at de ikke skal bli avslørt som helt malplasserte mennesker, bli fremmedgjort, slik at de heller velger en annen tribune neste gang. Og la det bli slik at alle de som med tiden har gjort sittesvin ut av seg, men som fremdeles har mye å gi som syngende supportere, ønsker seg tilbake.

Men dette tar tid. Og en artikkel på Bataljonen.no hjelper ikke mye.  Her må vi ta grep og jobbe mye og lenge. Og når vi er der vi skal være så må det jobbes for å vedlikeholde nivået.

kapteinen

Krøvel!Selv om man konsentrer en gruppe på felt c er fortsatt alle feltene et sangfelt.Alle feltene bør og skal bidra.Grunnen til at jeg sa at man kan lage en kjerne på felt c er at jeg tror at hvis vi skulle lage det over de to miderste feltene blir kjernen for spredd og vanskelig å samkjøre.
Målet er selvfølgelig at hele nedre Hansa synger.2000 rablende gale bergensere!Men jeg har veldig vanskelig for å se at vi kommer til å kunne heve stemningen hvis ikke vi får en sterk kjerne som driver stemningen.
Og selv om man flytter noen av de syngende sammen er det jo fortsatt mange syngende rundt om på feltene som vil trykke til når sangene startes.
Si at vi flytter rundt slik at man får en kjerne på 300 stk som står øverst på C.Hvis det stemmer at man har 1000 syngende til sammen på nedre er det da 700 syngende igjen spredd rundt på feltet for å dra med seg sine respektive felt.
Det er jo ikke sånn at hvis man samler litt folk for å få en sterkere gruppe vil resten av tribunen dø ut!

At felt z og bataljonen ikke samarbeider er helt greit, men Z synger med på mange av sangene dere starter, og dere synger med på mange av sangene vi starter.Målet for begge er det samme:best mulig stemning!Derfor peker felt c seg ut som stedet bataljonen bør samle en kjerne.
Det var jo og det som var utgangspunktet ved flyttingen at man skulle lage denne Tèn av syngende, men den ble som kjent fyllt opp av alt mulig annet.

Om de kaller det for sanggruppen eller kjernen er samma dritet, men noe må gjøres for å øke stemningen.Masing på folk om at "no må du synge" eller holdningskampanjer funker dårlig.Folk kommer ikke til å synge mer før det blir tilrettelagt bedre.
Z

krøvel vellevold

Jeg kan ikke se hvorfor ting skal bli så utrolig mye bedre av at man bytter ut f.eks. 200 av dem som holder kjeft på midtfeltene med 200 som står på ytterfeltene i dag og holder kjeft fordi de rundt dem ikke synger. Mulig midten blir bedre, men som sagt: Da vil ytterfeltene dø ut. Ytterfeltene vil ikke bare miste de 200 syngende i seg selv, men også muligheten for at disse 200 vil trekke igang resten av feltet på det beste.

Forbanna synd at det er så mange p-kort på øvre Hansa, for ellers kunne felt Z vært flyttet til øvre B/C. Hvis de selv hadde villet da. Det er jo også et spørsmål... Felt Z har en for dårlig plassering i forhold til å starte allsang på hele tribunen. Der har Kapteinen et poeng når han vil flytte Bataljonen mer mot nord (felt Z). Men jeg vet ikke om det er ideelt at alle de sygende "gjemmer seg bort" i et hjørne.
Legg ned hele klubben!

lynyrd

Står selv på felt C og det er vi en god del som synger ......men det er littforvirende når felt Z synger en sang og B feltet begynner på en annen , nei la oss heller bli enig om å synge samme sang..... kunne det vært en ide og på noen hjemme kamper blitt enig om noen sanger som skulle synges og når ? det kunne vært noen på hvert felt som dro de i gang...... Så kunne vi sett om det funka..Målet må jo være å få hele hansa til å synge samme sang samtidig..... det hadde blitt bra..

Yes!wehavenobananas

Kan vi ikke prøve å holde en viss standard på innleggene og kanskje til og med være litt konstruktive, istedet for slike unødvendige tulleinnlegg fra administrator og andre?

smaalanda

Morsomt at en administrator på et forum kommer meg søkefulle og useriøse kommentarer i noe som egentlig er en svært viktig tråd.

Har egentlig ikke en helt troen, på noen stor flytteaksjon fra noen sider. Det burde settes en standard for hva som forventes når du har partoukort på nedre Hansa, og eventuelle tiltak om dette ikke følges. Kanskje ikke tilbud om fornyet partoukort? Kanskje dette krever masse ressurser osv, men tror faktisk ikke det er så veldig vanskelig å plukke ut folk som faktisk holder kjeft noenlunden en hel sesong. Er det ikke veldig mange som er på venteliste for disse plassene? Standaren må settes! De må gi beskjed om at er du ikke med og bidrar til stemningen kan din plass neste år bli tatt over av noen som er på ventelisten fordi du ikke bidrar! Det er en sangtribune for pokker!
KMO!!!

Stian


Markmus

Quote from: smaalanda on May 31, 2009, 21:40:47 PM
De må gi beskjed om at er du ikke med og bidrar til stemningen kan din plass neste år bli tatt over av noen som er på ventelisten fordi du ikke bidrar! Det er en sangtribune for pokker!


Jeg er evig glad det ikke er jeg som skal peke ut hvem som ikke synger og si noe om de fortjener å være på Hansa ;)
Ka du ve?

krøvel vellevold

Det å peke ut hvem som synger eller ikke synger, er selvsagt helt håløst. Vet Bataljonens styre hvem alle de ca 1500 som har p-kort på Nedre Hansa er? Og vet de om de synger eller ikke? En slik prosess vl jo uansett bli rein trynepolitikk. "Han synger lite, men han har no vært med i miljøet i alle år. Grei fyr. Han må vi ha med" og "Han synger hele tiden, men eg klarar ikkje han fyren der. Sett han ut på ytterste felt A". Jeg tror jeg kan si mange grupperinger/vennegjenger som regnes som en del av supportermiljøet - og derfor garantert hadde gått gjennom nåløyet, men som vel bidrar mer til fyllakommentarer og prating under sangene enn synging.
Legg ned hele klubben!

Yes!wehavenobananas

Ja, det må settes standard og krav til folket på nedre Hansa. Gjerne ikke noe offisielt, men den indre justisen må bli sterkere på dette med å si i fra til folk som kun tjener funksjonen som uttynner i rekkene.

smaalanda

Ja skjønner at dette er umulig, men aansett bør det kanskje komme noen tomme trusler for å vekke folk litt utav dvalen? Det bør være en indre justis, og denne må ut i lyset. Folk må vite at de har lukrative plasser og at det følger et ansvar med.
KMO!!!

lynyrd

Det blir mye snakkeing rundt grøten.....kan vi ikke prøve å få gjort noe sånn som vi står i dag?... det er bare å dra i gang sang og følge på etter beste evne...alle kan synge (hvis en ikke er stum da) så da mener eg at vi som synger må forsetter med det...Hva mener ander om dette? Skal vi forsette i det uendelige å diskutere dette eller prøve å gjøre noe med det ? Det er vi som kan gjøre noe, det er vi som ståt der ....... Så forsett med å synge :)

C@Bøe_79

Foran neste sesong bør det hvertfall innføres "sangkontrakt" i partourkortet til Bataljonen..

"Ved kjøp av dette partourkortet samtykker du også til at du skal bidra til stemningen, og da spesielt i form av sang og tilstedeværelse"...

"Bataljonens tribune er en sang-tribune, og vi vil derfor advare om at du kan bli tilsnakket om du ikke bidrar til stemingen"...

"Ved kjøp av dette partourkortet, har du også samtykket til å støtte Brann med klapp og sang i motgang og medgang"..


Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

krøvel vellevold

En annen ting som ødelegger stemningen, er disse som klapper ironisk hurtigklapping for å demonstrere mot dem som klapper takten. Den hurtigklappingen er mer ødeleggende enn den klappingen de demonstrerer mot. Og på toppen av det hele er det ingen av dem som klapper takten som skjønner at det er dem det demonstreres mot.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Men litt demonstrativ ironisk synging mot de som ikke synger hadde kanskje hjulpet på...:)
Rød makt på Hansa

tskb

Quote from: C@Bøe_79 on June 01, 2009, 18:46:57 PM
Foran neste sesong bør det hvertfall innføres "sangkontrakt" i partourkortet til Bataljonen..

"Ved kjøp av dette partourkortet samtykker du også til at du skal bidra til stemningen, og da spesielt i form av sang og tilstedeværelse"...

"Bataljonens tribune er en sang-tribune, og vi vil derfor advare om at du kan bli tilsnakket om du ikke bidrar til stemingen"...

"Ved kjøp av dette partourkortet, har du også samtykket til å støtte Brann med klapp og sang i motgang og medgang"..





Ja, dette kan jeg si meg rimelig enig i, og det blir for dumt med bortføring og utvisninger.. Utrolig irriterende med dem som ikke synger på Hansa, det er vi alle enige i, men i grunn en god idé å hvertfall melde fra om at man "er nødt" til å synge og bidra med stemningen om man står på Hansa.

Go Up