• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hva kan vi gjøre for å bedre stemingen på Stadda?

Started by HansaInferno, November 24, 2007, 05:13:44 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

13.Malin

Quote from: crm on May 05, 2009, 20:20:53 PM
Quote from: 13.Malin on May 05, 2009, 15:37:49 PM
Jeg tørr ikke starte noen sanger alene...


Da er det bare å begynne å drikke. Helst en del...


Haha, nei, tror nok ikke det du.

steinbygger

Noe av grunnen til at stemningen har tapt seg vil jeg tro er at folk på Hansa nå stort sett kommer 2 minutter før kampen starter. I SS sine glansdager, var det ofte "fullt" 45 minutter før kampen startet. Man drev da og sang fra spillerene kom ut for å varme opp og til etterkampen. Jeg nekter å tro at man klarer å få samme stemningen ved å starte å synge når kampen starter som med å synge seg opp sammen med spillerene. I dag opplever jeg at Hansa nesten er den tribunen som sist blir fyllt opp.

krøvel vellevold

Quote from: steinbygger on May 11, 2009, 19:44:42 PM
Noe av grunnen til at stemningen har tapt seg vil jeg tro er at folk på Hansa nå stort sett kommer 2 minutter før kampen starter. I SS sine glansdager, var det ofte "fullt" 45 minutter før kampen startet. Man drev da og sang fra spillerene kom ut for å varme opp og til etterkampen. Jeg nekter å tro at man klarer å få samme stemningen ved å starte å synge når kampen starter som med å synge seg opp sammen med spillerene. I dag opplever jeg at Hansa nesten er den tribunen som sist blir fyllt opp.


Tvert imot kan jo det at folk kommer tidlig føre til at folk brenner kruttet før kampen har begynt. Folk har et litt overdrevet syn på hvor fantastisk alt var på SS for 15 år siden. For øvrig er det jo håpløst å synge når musikkanlegget står på full guffe helt frem til innmarsj. I "gamle dager" var høyttaleranlegget mer primitivt, så det var lettere å overdøve ABBA-kassettene. Og det der med å dukke opp en time halvannen før kampstart, er passé. Folk gidder ikke kaste bort halve dagen på å stå og se på en tom gressmatte eller spillere som løper mellom noen kjegler. Er kampstart 20, vil folk gjerne følge med på kampene kl 18 så lenge som mulig. Er kampstart 19 på en hverdag, er det såvidt folk rekker hjemom for å spise og ta en dusj før de må gå igjen for å rekke opp til kampstart.
Legg ned hele klubben!

Markmus

Quote from: steinbygger on May 11, 2009, 19:44:42 PM
Noe av grunnen til at stemningen har tapt seg vil jeg tro er at folk på Hansa nå stort sett kommer 2 minutter før kampen starter. I SS sine glansdager, var det ofte "fullt" 45 minutter før kampen startet.
Ka du ve?

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on May 11, 2009, 21:34:44 PM
Quote from: steinbygger on May 11, 2009, 19:44:42 PM
Noe av grunnen til at stemningen har tapt seg vil jeg tro er at folk på Hansa nå stort sett kommer 2 minutter før kampen starter. I SS sine glansdager, var det ofte "fullt" 45 minutter før kampen startet.

Det må du ikke si høyt, for da kommer hylekoret som skal ha unummererte plasser slik at det blir fritt frem for fjortiser og russ å okkupere midten - med mindre vi eldre tar oss bryet med å kaste bort halve søndagen på å kapre de beste plassene.
Legg ned hele klubben!

Northside

Nok en kamp med dårlig stemning. Krøvel er ute å ber folk gå i seg selv, slik man har gjort de siste 10årene.

Kanskje folk plutselig, sånn helt uten videre, går i seg selv og synger høyere på neste kamp? Jeg tviler...

Markmus

Steinar Nilsen mente publikum var "outstanding". Han om det. Stemningen var kun bra i minuttene etter målet.

Likte godt at speaker sa "Og nå - Nystemten".

Likte dårlig at han sa United var seriemestre i England. Hvorfor i all verden gjorde han det? Latterlig. Enda mer latterlig og pinlig ble det når folk faktisk jublet. Enda mer pinlig ble det når noen treskaller begynte å synge en United-sang på BT.

Han har jaggu hatt sine oppstartsproblemer som speaker!

Ka du ve?

1908

Stemmningen har vert ræva helt siden seriestart.. Jeg har min faste grunn og det er alt tullet med flytting av folk.. Bataljonen burde hatt et møte å tatt opp dette problemet.. Tror neppe ting vil ordne seg.. Ser nye tryner midt på Hansa på hver kamp, noen med drakt og noen uten noe.. Ja det er mye arbeid, men jeg mener at felt A, B, C og D burde blitt delt ut på nytt.. Da kunne folk igjen ha grupert seg som de var å få opp stemmningen til 2010...

Ferguson

Quote from: Markmus on May 17, 2009, 17:05:49 PM
Likte dårlig at han sa United var seriemestre i England. Hvorfor i all verden gjorde han det? Latterlig. Enda mer latterlig og pinlig ble det når folk faktisk jublet.


Hvorfor ikke hedre verdens beste fotballag?
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Kai-Olai

Quote from: Ferguson on May 17, 2009, 18:03:25 PM
Quote from: Markmus on May 17, 2009, 17:05:49 PM
Likte dårlig at han sa United var seriemestre i England. Hvorfor i all verden gjorde han det? Latterlig. Enda mer latterlig og pinlig ble det når folk faktisk jublet.


Hvorfor ikke hedre verdens beste fotballag?


Fordi vi var pÃ¥ Brannkamp, og fordi langt fra alle hadde noen positiv opplevelse med at det var nettopp  dette resultatet som ble slutten pÃ¥ PL 2009..
Vil en hedre verdens beste fotball-lag, så stikker en til England, eller sitter på en pub.. Ferdig arbeid!

Ihvertfall til det skjer underverker med Brann.. ;D

Northside

Quote from: 1908 on May 17, 2009, 17:49:01 PM
Stemmningen har vert ræva helt siden seriestart.. Jeg har min faste grunn og det er alt tullet med flytting av folk.. Bataljonen burde hatt et møte å tatt opp dette problemet.. Tror neppe ting vil ordne seg.. Ser nye tryner midt på Hansa på hver kamp, noen med drakt og noen uten noe.. Ja det er mye arbeid, men jeg mener at felt A, B, C og D burde blitt delt ut på nytt.. Da kunne folk igjen ha grupert seg som de var å få opp stemmningen til 2010...


Tror ikke at flyttingen var problemet. Like tamt i fjor... At det er nye tryner i midten hver kamp skyldes at det ikke er sesongkort der hullet skulle bygges.

Siste du sier er jeg derimot enig i. Dele ut nye plasser, luke vekk alt pakket og hive inn mer gira personer. Ville selvsagt resultert i mye sinne blant enkelte :)

Nei, kjør unummererte plasser. Kanskje noen "Nye" klovner trekker mot midten, men samtidig kan det hende diverse tanter og tull trekker ut til sidene når de ikke lenger må stå med plassene sine. Folk med middels interesse/ null interesse for tribunelivet ønsker kanskje ikke å stå helt i midten. Nå har de bare billett der fordi det er billig. Slike folk ville vi muligens fått ut på sidene med unummererte plasser.

Nixon

Quote from: 1908 on May 17, 2009, 17:49:01 PMJa det er mye arbeid, men jeg mener at felt A, B, C og D burde blitt delt ut på nytt.
Rød makt på Hansa

Markmus

Quote from: Ferguson on May 17, 2009, 18:03:25 PM
Quote from: Markmus on May 17, 2009, 17:05:49 PM
Likte dårlig at han sa United var seriemestre i England. Hvorfor i all verden gjorde han det? Latterlig. Enda mer latterlig og pinlig ble det når folk faktisk jublet.


Hvorfor ikke hedre verdens beste fotballag?


For det første er det flaut at nordmenn holder med engelske lag og for det andre er det flaut at engelske lag skal få jubel og sang på Stadion!
Ka du ve?

Ferguson

Quote from: Markmus on May 17, 2009, 18:27:09 PM
Quote from: Ferguson on May 17, 2009, 18:03:25 PM
Quote from: Markmus on May 17, 2009, 17:05:49 PM
Likte dårlig at han sa United var seriemestre i England. Hvorfor i all verden gjorde han det? Latterlig. Enda mer latterlig og pinlig ble det når folk faktisk jublet.


Hvorfor ikke hedre verdens beste fotballag?


For det første er det flaut at nordmenn holder med engelske lag og for det andre er det flaut at engelske lag skal få jubel og sang på Stadion!


Da er det vel like flaut at en dommer og en spiller fra et annet lag får applaus på stadion å vel?
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Markmus

Quote from: Ferguson on May 17, 2009, 18:30:30 PM
Da er det vel like flaut at en dommer og en spiller fra et annet lag får applaus på stadion å vel?
Ka du ve?

Yes!wehavenobananas

Pinlig at det klappes jo jubels for Myggen. Intet mindre enn meget flaut.

Ferguson

"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

thesevs

For min del er det herlig ironisk at en 37-åring som la opp for over 4 år siden, kun trenger et halvår på å komme tilbake i form, spille i Eliteserien og være med i landslagsdiskusjonen. Det sier vel noe om nivået her i landet. Og det kan vi klappe for.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Markmus

Quote from: thesevs on May 17, 2009, 18:57:46 PM
For min del er det herlig ironisk at en 37-åring som la opp for over 4 år siden, kun trenger et halvår på å komme tilbake i form, spille i Eliteserien og være med i landslagsdiskusjonen. Det sier vel noe om nivået her i landet. Og det kan vi klappe for.


Er nesten så man kan lure på om man kunne vært god nok for tippeligaen om man la seg i hardtrening.
Ka du ve?

Nixon

Quote from: Ferguson on May 17, 2009, 18:55:17 PM


Ja, dersom man kan klappe for Myggen og �vrebø kan man like godt klappe for United også. Ser ingen forskjell der.

Men man bør selvsagt ikke klappe for noen av de!
Rød makt på Hansa

Markmus

Regner med vi piper på Kvisvik når FFK gjester Stadion også da.
Ka du ve?

thesevs

Quote from: Markmus on May 17, 2009, 19:04:01 PM
Regner med vi piper på Kvisvik når FFK gjester Stadion også da.


Super-Ray får ikke pipekonsert. Det kan du glemme. Før kampen kommer de sedvanlige intervjuene der han uttaler at han elsker Bergen og Brann.

Når Kvisvik først er nevnt, så tror jeg absolutt at Brann p.d.d. hadde hatt bruk for hans ekspertise når det gjelder å prikke langpasningene/de småfrekke løpeballene mot spissene våre. For i øyeblikket er verken Solli eller PVM i stand til dette.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Ferguson

Quote from: Markmus on May 17, 2009, 19:04:01 PM
Regner med vi piper på Kvisvik når FFK gjester Stadion også da.


Hvorfor det? Han er jo en Brann legende som har gitt oss mye glede og har absolutt tilknytning til Brann!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Yes!wehavenobananas

Quote from: Ferguson on May 17, 2009, 19:11:07 PM
Quote from: Markmus on May 17, 2009, 19:04:01 PM
Regner med vi piper på Kvisvik når FFK gjester Stadion også da.


Hvorfor det? Han er jo en Brann legende som har gitt oss mye glede og har absolutt tilknytning til Brann!

Northside

Quote from: Nixon on May 17, 2009, 18:19:27 PM


Tror ikke det ville hjulpet stort. En god del av de som ikke synger er godt opp i årene. Peke ut en etter en ville blitt det riktige, men selvsagt ikke mulig å gjennomføre.
PÃ¥ felt B er det faktisk godt voksne personer som ikke synger, nesten samtlige ungdommer synger med, bortsett fra noen store flokker med sminkedukker spredd fint rundt om.

QuoteMen man bør selvsagt ikke klappe for noen av de!


Enig!


krøvel vellevold

Quote from: Northside on May 17, 2009, 15:00:52 PM
Nok en kamp med dårlig stemning. Krøvel er ute å ber folk gå i seg selv, slik man har gjort de siste 10årene.

Kanskje folk plutselig, sånn helt uten videre, går i seg selv og synger høyere på neste kamp? Jeg tviler...


Absolutt. Folk trenger et spark i ræven.

Men du selv mener kanskje fremdeles at tromme, megafon og forsanger er løsningen pÃ¥ alle problemene? Da blir jo alle helt crazy  med en gang, ikke sant?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on May 17, 2009, 17:49:01 PM
Stemmningen har vert ræva helt siden seriestart.. Jeg har min faste grunn og det er alt tullet med flytting av folk.. Bataljonen burde hatt et møte å tatt opp dette problemet.. Tror neppe ting vil ordne seg.. Ser nye tryner midt på Hansa på hver kamp, noen med drakt og noen uten noe.. Ja det er mye arbeid, men jeg mener at felt A, B, C og D burde blitt delt ut på nytt.. Da kunne folk igjen ha grupert seg som de var å få opp stemmningen til 2010...

Stemningen var god mot LSK. Eller hadde folk i den kampen tilfeldigvis gått tilbake til sine gamle plasser?
Legg ned hele klubben!

thesevs

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

krøvel vellevold

Quote from: Northside on May 17, 2009, 18:17:34 PM
Quote from: 1908 on May 17, 2009, 17:49:01 PM
Stemmningen har vert ræva helt siden seriestart.. Jeg har min faste grunn og det er alt tullet med flytting av folk.. Bataljonen burde hatt et møte å tatt opp dette problemet.. Tror neppe ting vil ordne seg.. Ser nye tryner midt på Hansa på hver kamp, noen med drakt og noen uten noe.. Ja det er mye arbeid, men jeg mener at felt A, B, C og D burde blitt delt ut på nytt.. Da kunne folk igjen ha grupert seg som de var å få opp stemmningen til 2010...


Tror ikke at flyttingen var problemet. Like tamt i fjor... At det er nye tryner i midten hver kamp skyldes at det ikke er sesongkort der hullet skulle bygges.

Siste du sier er jeg derimot enig i. Dele ut nye plasser, luke vekk alt pakket og hive inn mer gira personer. Ville selvsagt resultert i mye sinne blant enkelte :)

Nei, kjør unummererte plasser. Kanskje noen "Nye" klovner trekker mot midten, men samtidig kan det hende diverse tanter og tull trekker ut til sidene når de ikke lenger må stå med plassene sine. Folk med middels interesse/ null interesse for tribunelivet ønsker kanskje ikke å stå helt i midten. Nå har de bare billett der fordi det er billig. Slike folk ville vi muligens fått ut på sidene med unummererte plasser.


Hvis voksne mennesker må stille på stadion over en time før avspark for å få en god plass, så finner de seg heller et annet sted på Stadion å sitte. Det vil garantert bli slik at fjortisene (som på Store Stå) vil komme halvannen time før kampstart og okkupere midten. Så må de som liksom skal være sentrale i stemningen nøye seg med å stå helt ute på siden av tribunen. Tenk 16.mai da! Hvis 300 russ har fått seg billett til Bataljonens felt, så skal det bli festlig hvis alle disse stiller seg på midten lenge før alle andre kommer. Slik det er nå, så havner de med p-kort sentralt, mens de som kjøper enkeltbillet havner nederst ute på siden. Ser ikke problemet med det.
Legg ned hele klubben!

thesevs

Quote from: krøvel vellevold on May 17, 2009, 19:39:51 PM
Absolutt. Folk trenger et spark i ræven.

Men du selv mener kanskje fremdeles at tromme, megafon og forsanger er løsningen pÃ¥ alle problemene? Da blir jo alle helt crazy  med en gang, ikke sant?


Men tror du f.eks at en omorganisering på feltene B og C, altså gjort disse om til rene unummererte plasser, hadde "drept" stemningen?
For sånn jeg ser det i dag så kommer vel folk akkurat tidsnok (og knapt det) til kampstart. Bataljonsfeltet ser tomt ut helt frem til avspark, først da begynner det å komme seg.

Du har jo tidligere trukket frem at voksne mennesker ikke vil bruke hele dagen på å henge på Stadion for å sikre seg et godt sete og at fjortisene hadde fylt opp de gode plassene.
Hva om en da hadde tilbudt billigere seter på kantene av feltet, altså på A og D
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

krøvel vellevold

Quote from: thesevs on May 17, 2009, 19:50:59 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 17, 2009, 19:39:51 PM
Absolutt. Folk trenger et spark i ræven.

Men du selv mener kanskje fremdeles at tromme, megafon og forsanger er løsningen pÃ¥ alle problemene? Da blir jo alle helt crazy  med en gang, ikke sant?


Men tror du f.eks at en omorganisering på feltene B og C, altså gjort disse om til rene unummererte plasser, hadde "drept" stemningen?
For sånn jeg ser det i dag så kommer vel folk akkurat tidsnok (og knapt det) til kampstart. Bataljonsfeltet ser tomt ut helt frem til avspark, først da begynner det å komme seg.

Du har jo tidligere trukket frem at voksne mennesker ikke vil bruke hele dagen på å henge på Stadion for å sikre seg et godt sete og at fjortisene hadde fylt opp de gode plassene.
Hva om en da hadde tilbudt billigere seter på kantene av feltet, altså på A og D

Men da er det jo ikke HELT unummerert lenger... Og det må uansett stå vakter og passe på at ikke folk med billetter til de ytterste feltene likevel går til de midterste feltene.
Legg ned hele klubben!

posemedsnopi


Sitter igjen med dette etter gårsdagens kamp.

-Stemningen stinker, men det gjør spillet også. Engasjementet til publikum på Stadion lever med kampene. Det såg vi eksempel på i går der en sang ble avsluttet av at vi fikk ett skudd mot Branns mål. Lillestrømsupporteren hadde nok fortsatt å synge, men vil vi virkelig ned på nivået til lsk?
Synes det er helt naturlig at stemningen er laber for tiden, men selv eg ble skuffet i går.

QuoteHvorfor ikke hedre verdens beste fotballag?

-Når du er på en tippeligakamp er det for å støtte opp om norsk fotball og/eller laget ditt. Det var hinsides flaut å høre at enkelte rundt meg på Hansa begyntet å synge Glory, glory... Hvis du er så jævlig blodfan av United holder du deg i nærheten av ett TV for å få med deg at laget ditt tar hjem gullet.

-Arne Tvedt har sålangt vist at han ikkje kan ha hatt noe interesse av fotball og Brann. Hadde han hatt det ville han fått med seg den godt innarbeidete tradisjonen der publikum roper målscorers etternavn.

-Fikk etter kampen i går en snikende frykt for at felt Z er mer enn middels interessert i at vi skal ha med oss tromme på stadion. I tillegg til Bakke-sangen drog de frem noen nye låter som typisk blir akompagnert av en f***ings stortromme på andre arenaer.



Northside

Quote from: krøvel vellevold on May 17, 2009, 19:39:51 PM
Tenk 16.mai da! Hvis 300 russ har fått seg billett til Bataljonens felt, så skal det bli festlig hvis alle disse stiller seg på midten lenge før alle andre kommer. Slik det er nå, så havner de med p-kort sentralt, mens de som kjøper enkeltbillet havner nederst ute på siden. Ser ikke problemet med det.


Tenk ditt tenk datt. Rart det aldri samlet seg flere tusen russ på store stå da! I motsetning til Store Stå så er i det minste de fleste billettene solgt som partoutkort på Hansa slik at 300 Russ aldri vil klare å kjøpe billetter til den tribunen på 16mai.

Ikke rart vi aldri kommer noe vei når du og noen få andre skal overdramatisere og komme med tåpelige svar hver eneste gang det kommer et nytt forslag inn her. Fremfor å diskutere oss frem til noe fornuftig så skal du komme med et tåpelig svar så snart noen skriver noe du ikke er enig i.

Men for all del. Syt til du spyr i bloggen din og kom med oppfordringer de neste 10årene også, vil sikkert bli helt fantastisk! De som står på Hansa og ikke bryr seg om stemningen gidder definitivt ikke å bry seg om noen oppfordringer i en blogg eller supporterside!

1908

Ser enkelte er redd for at drittungene skal komme å ta de beste plassene på Hansa om det blir unummererte plasser.. Da er det jo bare en ting å gjøre, la prisene på A og D vere som i dag og ta dobbel pris på B og C...

lynyrd

Stemmningen pÃ¥ frydenbø kan bli bra den om  en konsentrer seg om Ã¥ være med pÃ¥ Ã¥ lage stemning pÃ¥ kampene og ikke pipe pÃ¥ egne spillere .Trenger ikke være ung for Ã¥ synge og gammle ``tanter ``kan lage like bra stemmning som andre..........sÃ¥ slutt Ã¥ syt ....bruk stemmen din til Ã¥ støtte laget ditt......Alle som støtter Brann mÃ¥ være velkommen pÃ¥ Frydenbø......

Chris*

Stemningen har vært dårlig i hele år, og jeg synes absolutt vi må begynne å tenke nytt. Synes vi har snakket om de samme problemene i 10 år uten at noe har skjedd. Vi fikk en oppsving da vi skiftet til Hansa, og i tillegg opplevde sportslig orgasme, men utenom dette holder vi et elendig nivå. Trøkket er helt fraværende, og folkene som bidrar står alt for spredt til at det skal bli noe bra ut av det.

Rundt meg er det kanskje 1 av 4 som synger regelmessig, resten åpner stort sett kjeften i minuttene etter at vi har scoret og synger "Gullet ska hem".
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

krøvel vellevold

May 17, 2009, 21:09:16 PM #436 Last Edit: May 17, 2009, 21:15:47 PM by krøvel vellevold
Quote from: Northside on May 17, 2009, 20:13:07 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 17, 2009, 19:39:51 PM
Tenk 16.mai da! Hvis 300 russ har fått seg billett til Bataljonens felt, så skal det bli festlig hvis alle disse stiller seg på midten lenge før alle andre kommer. Slik det er nå, så havner de med p-kort sentralt, mens de som kjøper enkeltbillet havner nederst ute på siden. Ser ikke problemet med det.


Tenk ditt tenk datt. Rart det aldri samlet seg flere tusen russ på store stå da! I motsetning til Store Stå så er i det minste de fleste billettene solgt som partoutkort på Hansa slik at 300 Russ aldri vil klare å kjøpe billetter til den tribunen på 16mai.

Ikke rart vi aldri kommer noe vei når du og noen få andre skal overdramatisere og komme med tåpelige svar hver eneste gang det kommer et nytt forslag inn her. Fremfor å diskutere oss frem til noe fornuftig så skal du komme med et tåpelig svar så snart noen skriver noe du ikke er enig i.

Men for all del. Syt til du spyr i bloggen din og kom med oppfordringer de neste 10årene også, vil sikkert bli helt fantastisk! De som står på Hansa og ikke bryr seg om stemningen gidder definitivt ikke å bry seg om noen oppfordringer i en blogg eller supporterside!


"Rart det aldri samlet seg flere tusen russ pÃ¥ SS"? Haha! Skjønner du er en ung  og uerfaren spirrevipp.... Det hadde kanskje ikke kommet 300 russ inn pÃ¥ Frydenbø. Men det er jo faktisk nok at det kommer 50 russ inn og plasserer seg midt pÃ¥ nÃ¥r portene Ã¥pner. 50 russ er nok til Ã¥ ødelegge.

Og dette med unummererte plasser: Joda, vi ser jo hvor perfekt det funker pÃ¥ bortebane... Der er vi jo om mulig enda mer tragiske enn pÃ¥ Stadion. Hvis folk ikke klarer Ã¥ synge pÃ¥ en supportertribune fordi de ikke fÃ¥r stÃ¥ med kjentfolk, sÃ¥ er det noe i veien med dem! Var stemningen pÃ¥ Hansa bedre i fjor da vi hadde de gamle plassene? Gidder ikke folk synge med faste plasser, sÃ¥ gidder ikke folk synge med unummererte plasser heller.  

Når det gjelder dette med å overdramatisere, så er jo DU en foregangsmann der. Du slakter jo stemningen uansett, fordi vi ikke lager "stemning" på samme måte som de store heltene dine på Balkan og i Italia.

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Chris* on May 17, 2009, 21:07:29 PM
Stemningen har vært dårlig i hele år,

Stemningen var bra mot LSK. Også før Brann begynte å spille bra og score.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on May 17, 2009, 17:05:49 PM
Likte godt at speaker sa "Og nå - Nystemten".


Jepp, det var veldig bra. For en gangs skyld klarte vi å starte samtidig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Quote from: Klaus_Brann on May 17, 2009, 23:21:40 PM
Quote from: Markmus on May 17, 2009, 17:05:49 PM
Likte godt at speaker sa "Og nå - Nystemten".


Jepp, det var veldig bra. For en gangs skyld klarte vi å starte samtidig.


Alikevel så avluttet vi til forskjellig tid :)
Tiocfaidh ár lá

klysa

Dette med å synge i noe lunde samme tempo\takt er noe en burde tatt tak i.

Fete rop som "heia Brann" "kjør over pakket ferdig " "Bergen til eg dør" har mistet all sin kraft. Nå blir det kjøroverpakketkjøroverpakket osv, og da er det nesten like godt og lavere.

Sanger som har litt mere lengde i er ufattelig lite samkjørte(Nystemten,byen e Bergen,Gullet skal hem osv), samt mangen er ferdig lenge før andre pga trangen til å synge i supertempo. Dette problemet har vært i årevis, noe lunde bra i gullsesongen. Hva som skal til for å få folk til å roe seg litt ner på hurtigheten vet jeg ikke, men det vil aldri bli bra så lenge det er som i dag.

Eksempel på hurtig synging, disse videoene er fra samme år.

Store stå http://www.youtube.com/watch?v=hASWyxS7eWg&feature=channel_page

Hansa http://www.youtube.com/watch?v=Iv4S-nULas0&feature=channel_page

Kai-Olai

100% enig angående tempo! Har tenkt samme tanken i fler år..

Et grep er å få slutt på all klappingen..

Sanger som "Her kommer Bergen igjen", "Heia Brann", "Vi e berømte Brann", osv blir alle ødelagt av at klappingen fucker opp hele tempoet..
Når det i tillegg overdøver sangen, som på "Her kommer Bergen igjen", så sier det seg selv at det må ende i total katastrofe.. Noe som fører til at den sangen for alltid kommer til å bli en liten suksess.. Med mindre det gjøres noe med klappingen!

Og så må de på gamle sitte la vær å svare oss når vi kjører vekselrop med BT.. Det er ødeleggende også.. De må heller slenge seg på oss, evt..

Fiks dette, og jeg tror det kommer seg et par hakk, noe som ville vært en bra start!

thesevs

"Her kommer Bergen igjen" fungerer jo greit, klappingen begynner jo ikke før "Nei det ligner ingen Bergensgutt å være mutt". Først da klappes tempoet opp en smule.

For å bedre stemningen slenger jeg inn følgende forslag: en skikkelig teambuilding-tur hvor supporterne lærer hverandre å kjenne på godt og vondt.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Kai-Olai

Joa, den fungerer greit, første gangen.. Til en kommer til det punktet der en klapper..
Da går alle bananas, og så mistes alt trøkket som ville kommet når vi dro den i gang for andre gang..

Northside

May 23, 2009, 11:19:09 AM #444 Last Edit: May 23, 2009, 11:20:56 AM by Northside
Nå var vi en tur på Fredrikstad stadion hvor de hadde ståplasser (egentlig ikke noe å si i denne sammenheng da det alltid er unummerert på bortebane).
Jeg kom en liten stund før kampen og fikk lett en genial plass hvor kompisene mine kunne samle seg etter hvert som de også kom. Ingen fjortisser eller dritafulle folk som tok opp de beste plassene.

Jeg mener fortsatt at Bataljonen burde gå for unummererte plasser på Hansa, helst ståplasser uten seter. Kunne da kun tatt de to midtre feltene.

Positive ved dette er:
-Kompiser kan lettere samles, noe som kanskje gjør at flere synger!
Står det en kompis aleine der og en kompis aleine der, så synger de gjerne ikke med. Står de sammen med deg, så synger de nesten garantert med. Lettere å synge når de du kjenner rundt deg gjør det.

-På disse to feltene spiller det nesten ingen rolle hvor du står. Alt fra rad 3-4 og oppover er gode plasser, derfor ville ikke "midten" bli okkupert på samme måte som på ss.

- Sidefeltene på nedre Hansa kan være forbeholdt gamle sure gubber. Man ser helt perfekt på sidefeltene. Kun nederste radene og setene helt på hjørnet som ikke er perfekt. Får man på nedre Felt D (Z) så har man i tillegg god stemning rett over hodet, noe som gjør at man ikke føler man står i utkanten av "den harde kjerne".

krøvel vellevold

May 23, 2009, 13:03:16 PM #445 Last Edit: May 23, 2009, 13:04:52 PM by krøvel vellevold
Quote from: Northside on May 23, 2009, 11:19:09 AM
Nå var vi en tur på Fredrikstad stadion hvor de hadde ståplasser (egentlig ikke noe å si i denne sammenheng da det alltid er unummerert på bortebane).
Jeg kom en liten stund før kampen og fikk lett en genial plass hvor kompisene mine kunne samle seg etter hvert som de også kom. Ingen fjortisser eller dritafulle folk som tok opp de beste plassene.

Jeg mener fortsatt at Bataljonen burde gå for unummererte plasser på Hansa, helst ståplasser uten seter. Kunne da kun tatt de to midtre feltene.

Positive ved dette er:
-Kompiser kan lettere samles, noe som kanskje gjør at flere synger!
Står det en kompis aleine der og en kompis aleine der, så synger de gjerne ikke med. Står de sammen med deg, så synger de nesten garantert med. Lettere å synge når de du kjenner rundt deg gjør det.

-På disse to feltene spiller det nesten ingen rolle hvor du står. Alt fra rad 3-4 og oppover er gode plasser, derfor ville ikke "midten" bli okkupert på samme måte som på ss.

- Sidefeltene på nedre Hansa kan være forbeholdt gamle sure gubber. Man ser helt perfekt på sidefeltene. Kun nederste radene og setene helt på hjørnet som ikke er perfekt. Får man på nedre Felt D (Z) så har man i tillegg god stemning rett over hodet, noe som gjør at man ikke føler man står i utkanten av "den harde kjerne".
Legg ned hele klubben!


1908

Quote from: Nixon on May 23, 2009, 13:20:56 PM


2 felt? Skulle tro vi var på str med Odd eller noe... ALLE 4 felt nede bør øke prisen med 500-1000 kr.. Siden Brann ikke skal bygge ny søndre tribune på nye 10 år sikkert, så kan T feltet bli Bataljonens billigfelt!!! Hjelper ikke å satse lite, men stort som feks 4 feltene.. Få vekk drittungene og ned med eldre folk...

Nixon

Quote from: 1908 on May 23, 2009, 13:36:32 PMDa må alle 4 felt løses da, sånn at folk kan få bestemme hvor de vil stå...


Det kan være et alternativ. Men man trenger ikke å oppløse feltene. Enhver kan velge om man vil stå der man står eller flytte. Uavhengig om man står på midten eller på sidene. Tanken er å forflytte såpass mange folk at sammensetningen blir mer stemningsskapende.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: 1908 on May 23, 2009, 13:36:32 PM2 felt? Skulle tro vi var på str med Odd eller noe... ALLE 4 felt nede bør øke prisen med 500-1000 kr.. Siden Brann ikke skal bygge ny søndre tribune på nye 10 år sikkert, så kan T feltet bli Bataljonens billigfelt!!! Hjelper ikke å satse lite, men stort som feks 4 feltene.. Få vekk drittungene og ned med eldre folk...


Jeg er redd for at drittungene heller spør pappa etter mer penger enn å stå på T-feltet! Dersom dette skal ha virkning må ikke fasilitetene på det billigste feltet være uforholdsmessig mye dårligere enn på sangfeltene.

Og det er jo ikke slik at vi nå får kun to felt som synger. Alle fire feltene blir forhåpentligvis med. Men med de to miderste som stemningsmessige lokomotiv. Slik det er nå er det bare fire godsvogner uten mål og mening...
Rød makt på Hansa

Go Up