• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hva kan vi gjøre for å bedre stemingen på Stadda?

Started by HansaInferno, November 24, 2007, 05:13:44 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brann4

vi sang også dette i moskva når drogba ble utvist. og etter kampen da vi så chelsea spilerne gråt på storskjermen sang vi: always look on the bright side of life! utrolig morsomt.

tovatle

Hva skjedde med gode gamle "vestlandets konger" sangen? er denne helt glemt eller? kan huske at den runget godt for noen år siden!

krøvel vellevold

Quote from: tovatle on June 03, 2008, 13:59:50 PM
Hva skjedde med gode gamle "vestlandets konger" sangen? er denne helt glemt eller? kan huske at den runget godt for noen år siden!


Vi er ikke så opptatt av å være "best i vest". Sånt overlater vi til Stavanger.
Legg ned hele klubben!

thesevs

Quote from: tovatle on June 03, 2008, 13:59:50 PM
Hva skjedde med gode gamle "vestlandets konger" sangen? er denne helt glemt eller? kan huske at den runget godt for noen år siden!


Den ble sunget i Stavanger, så den lever... om ikke mye så litt
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

vebo

Følgende er ikke nødvendigvis representative for mine synspunkter, det er derimot en god serbisk venn tanker om hva vi gjør "galt". Han har sterk tilknytting til Røde Stjerne, og er vant med en helt annen stemning.

Vi må slutte å synge så mange sanger om enkeltspillere. Det virker demotiverende på spillere som ikke blir hyllet, og kan virke forstyrrende på spilleren det synges til. Vi bør heller synge flere sanger til laget, for å motive og oppmuntre til et kollektiv løft av laget.

Som andre har nevnt tidligere på forumet mener han også at vi supportere må ta på oss deler av skylden når Brann taper/ikke vinner.

Interessante og synspunkt dette, viser i det minste hvordan supportere i andre kulturer tenker.

Min venn har forresten partoutkort på stadda, så han har forsåvidt dekning for å mene det han mener.
Tiocfaidh ár lá

HansaInferno

Synes at det høres interessant ut. Klart at Røde Stjerne har en helt annen supportergjeng enn Brann, det blir jo et helt annet univers når det kommer til steming. Men jeg er sikker på at vi kan lære en ting eller to av supportere som kommer fra en mer tradisjonsrik supporterkultur med lang historie. Jeg er faktisk enig i at det er bedre å støtte laget kollektivt enn å fokusere på enkeltspillere. Når f.eks Helstad putter skal navnet hans synges så det rister på toppen av Ulriken, men sånn generelt er det kanskje bedre å ha fokus på et samlet lag enn å hylle enkeltspillere.

Selv om stemingen i år er bedre enn den har vært i tilsvarende sesonger der vi ikke har gjort det så bra sportslig er vi langt under nivå nå. Synes stemingen har blitt dårlig i forhold til i fjor, og jeg ser egentlig ikke noen grunn til at vi skal slippe oss så mye ned i nivå på tribunene selv om det har gått relativt dårlig med oss ute på banen.
Breiflabben, baby!

bronse2008

Mer unisone heiarop kan alle delta på.
Mer av "Heia Brann" hjelper, alle kan det.

smaalanda

Alle kan delta på alt de bare velger å ikke gjøre det, og vi kan ikke drive en sangkultur som skal innvolvere hele stadion da blir det gørr kjedelig.
Hva har skjedd med "Gullet ska hem" ? En kjempesang som nesten har forsvunnet i år! Nå som et lite gullhåp er tent, bør denne absolutt komme tilbake på tapeten.
KMO!!!

thesevs

Til vanlig vil vel ikke hele stadion synge med, men fordelen med å dra med seg alle er at folk flest lærer sangene - det er lettere å lære dem når "alle" er med.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

krøvel vellevold

Quote from: smaalanda on July 08, 2008, 00:25:27 AM
Alle kan delta på alt de bare velger å ikke gjøre det, og vi kan ikke drive en sangkultur som skal innvolvere hele stadion da blir det gørr kjedelig. 


Vi kan selvsagt ikke BARE synge sanger som vi kan dra med hele Stadion på. Men de bør utgjøre en god del. For det er det som skilles oss fra resten av landet, og som gjør at stemningen på Stadion kan være på et annet nivå enn andre steder. Alle kan ha en respektabel supportergjeng, men det er hos oss det er potensiale for stemning rundt hele banen. Da gjelder det å utnytte det potensialet mest mulig, og ikke kaste det bort ved å drite i resten av Stadion og bare synge interne sanger som ikke fenger det store publikum.
Legg ned hele klubben!

KEO

Er enig at det bør være flere sanger som trekker med seg hele stadion, men det som er litt viktig i sånne sammenhenger er at disse all-sangene blir startet i riktig fase i forhold til spillet.
Det finnes mange eksempler på at det blir startet "allsanger" når Brann er inne i en dårlig periode og det funker meget dårlig. Det burde kanskje ha vært da all sangen skulle ha runget men det hender ikke. Til dere som sitter på Hansa ! Start all sanger når Brann setter trøkk mot motstanderen og når vi får noen gode taklinger, da er adrenalinet til publikum oppgående og da synger folk med.
Nu kør vi!

thesevs

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Texas

Jeg tenkte vi kunne trenge en egen tråd for å diskutere stemningen som har vært på stadion denne sesongen, samt hvordan den kan forbedres. Vi som tar mål av oss for å være norges beste supportere kan ikke være fornøyd med det vi har prestert på tribunen denne sesongen. For det første er det en del av oss på frydenbø som bør vurdere om de i det hele tatt bør stå (sitte) på denne tribunen da de ikke bidrar til stemningen i det hele tatt. Og av oss som synger, så er det mange som ikke trøkker til dersom vi ikke spiller mot vif, rbk, lsk eller viking, og det er for dårlig.
Bataljonsfeltene og felt z er forøvrig veldig lite samstemte. Har hørt en del av sangene som felt z har startet de siste kampene, og jeg mener at resten av tribunen burde slengt seg på. Blandt annet er jo sangen fra bergen munnspillorkester bra, selv om den nødvendigvis ikke nevner brann.

Og for all del, dette innlegget er på ingen måte ment til å være belærende, men de fleste er helt sikkert enig at noe må gjøres angående stemningen.

1908

Felt Z er jo blitt klappefeltet.... Skjønner ikke poenget med å klappe når mann skal synge...

Roald

Klapping er det ingenting i veien med om alle som klapper også synger! Problemet med klapping er at det ofte tar over for synging, noe som ikke er tilfellet på felt Z.
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Brann_ruler86

De gangene det ikke blir klappet på f.eks Bakkesangen eller 'Vi e Brann, vi e Brann.....' blir det jo fort bare rot. Det er mye lettere å være samstemt når det klappes så lenge det foregår i jevnt tempo og folk synger like høyt som de klapper.
Gå ta banen!

Yngve

På bt er det berre klapping.. Så fort bat al jonen byrjar å synge byrjar bt å klappe, og då er det gjort. Vert ikkje god stemning av slikt.

tr0Ndemann

Trodde BT- Fanaticos skulle ordne opp i det problemet, jeg!
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Ingo

Klapping er ofte en uting når det gjelder verbale trykket, sitter selv på z feltet mange klarer å holde trykket oppe sån noelunde, men når resten av stadion begynne å klappe dør sangene ofte ut.
"Heia Brann" bør det ikke klappes til, tempoet i ropet akselrerer så voldsomt at ropet dør hen i klappingen.
Ellers er det endel gode sangforslag fra z feltet som dessverre ikke mange i bataljonsfeltet kan.
Det hadde vært en fordel med en sanggruppe på bataljonsfeltet, som kunne innføre nye sanger mye fortere enn i dag.
Ellers er det for mange som ikke synger med, om det er på z-feltet eller bataljonsfeltet.
Men når bataljonsfeltet trykker til er det bra.

Stian

Og Bataljonen tar tak i problemet. Vi har skaffet oss et digitalt videokamera med stativ som vi hver hjemmekamp skal filme hansa gjennom hele kampen med. Vi kommer i etterkant til å klippe ut sanger og legge de inn på vår kommende nye sangside. Kameraet var for første gang i bruk i går, men det store utbtytte uteble. Nystemten var bra, Bakkesangen, Azar-ropet, Her kommer bergen igjen og Heia-Brann er vel de som kan brukes. Neste kamp må felt Z kjøre på med Følg på, Borgerkrig, No e vi her igjen, typetyper og andre nye sanger så skal vi få lagt det ut så fort som mulig.

vebo

Nystemten var rett og slett nydelig i går! Fikk gåsehud jo.
Tiocfaidh ár lá

evis

Siden det tydeligvis er mange på Hansa som aldri er inne på forumet og ser etter sangtekster kunne det kanskje vært en ide å dele ut ark med tekster til div. sanger på bussene til bortekampene. Da kunne flere lært sangene og dermed vært med å synge på hjemmekampene.
Er ikke sikkert det hjelper, men kan være verdt å prøve.

Vi var to damer i 40-årene som flere ganger prøvde å dra igang både "Heia Brann" og div. sanger på felt B på Frydenbø igår uten at noen hang seg på.
Selv kan jeg de fleste sangene fordi jeg regelmessig sjekker forumet for nye sanger og øver meg på disse (i dusjen) før kamp.

Blir oppgitt når vi som skryter av å være landets beste supportere, og krever at spillerne skal blø for drakten ikke støtter laget mer når de ligger under og trenger trøkk fra tribunene.

Det er lett å støtte et lag i medgang.

Det er kanskje en del som bør sjekke hjertet og se om det virkelig står i Brann.

:-\

vebo

Her kommer obligatorisk nyhetbrev inn i bildet ;)
Tiocfaidh ár lá

Stian

Det gjør det, og nyhetsbrev vil bli sendt ut så snart de tekninske problemene er fikset.

Evis: Dette er ment som konstruktiv kritikk, men damer med lys stemme pleier skjeldent få med seg spesielt mange når de prøver å starte sanger. Man trenger rett og slett kraftigere stemme.

abe78

Litt uenig, det man trenger er 5 - 10 stykker rundt som starter umiddelbart. Da smitter det mye fortere over hele tribunen. Enda enklere om man er plassert høyt oppe på tribunen.

Jeg tror vi må selge bedre at det er snakk om en sangtribune og at man sterkt oppfordres til å synge ikke bare ta del i stemningen.
.og husk!

Brann_ruler86

Hva med å henge noen bannere i trappeoppgangen opp til tribunen med f.eks "Syng for Brann" eller noe lignende? Noe som motiverer til å synge, for jeg tror det vil funke dårlig å "true" folk til å synge.
Gå ta banen!

macbear7

Jeg ble rett og slett skuffet over kampen mot ålesund. 7/8 av hansa var grinete og gadd ikke å synge, mens jeg og noen bak meg faktisk fikk igang sanger. Det ble ikke gode stemningen av 50 personer synge, gitt.

Jeg vil få igang SK Brann (Fuck off Chelsea), dette er den klart beste sangen, etter mine meniner, som vi har fått inn av de nye. Jeg håper noen kan ta tak i denne sangen og få den igang neste hjemmekamp. Kan noen gjøre det? Felt Z er flinke til å starte sanger.. hjelp til!! SK, SK Brann (begynnelsen av sangen) kan bli det høyeste volumet vi kan få på stadion, så det er sagt.

Blø for Brann, alle mann  :D
Sportsklubben Brann er som et bryllup; Der brugdommen glemte ringene.

Northside

Oppfordringer, bannere osv osv hjelper ikke. Alt det er blitt prøvd tidligere.

Det som trengs er en gruppe på 10-15 personer som står sammen, helst litt oppe på tribunen.

På øvre delen av nedre B står vi en gjeng på 5-10 personer som fyrer i gang rimelig mange sanger hver kamp. En ide for de av dere som ønsker litt mer stemning, også i motgang, kan jo være å ta turen opp til oss? De siste kampene har det vært rimelig god plass i tillegg.

Nixon

Quote from: Northside on July 22, 2008, 19:14:29 PMDet som trengs er en gruppe på 10-15 personer som står sammen, helst litt oppe på tribunen.


Kanskje på tide å puste liv i sanggruppen igjen? Den ble jo nedlagt da man i gullrus mente at den ikke trengtes lenger. En feilvurdering etter min mening...
Rød makt på Hansa

Northside

Quote from: Nixon on July 23, 2008, 07:32:41 AM

Kanskje på tide å puste liv i sanggruppen igjen? Den ble jo nedlagt da man i gullrus mente at den ikke trengtes lenger. En feilvurdering etter min mening...


Muligens. Nå vil ikke sanggruppen få noe fast plass ettersom det meste av plasser er utsolgt. Men det som kunne blitt gjort var at gruppen samlet seg i midten for å innføre nye sanger eller for å heve stemningen når det trengs.

Sist det var sanggruppe ble det hele bare latterlig til, like greit at den gruppen ikke akkurat fortsatte.

BBB-Tony

positiv til å få i gang en ny sanggruppe. Burde ikke være noe problem å samle en gjeng på tribunen.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

thesevs

BT-Fanaticos har hatt sangmøte med Felt J Outlaws og kom frem til at følgende sang vil bedre stemningen BETRAKTELIG(!)

Tjohei og singelingelingelinge
Her kommer vi
Brann Bataljonen og vi e på gli
Syng syng syng og bli med
Syng og bli med alle mann

(gjentas uendelig)

Når sangen synges må alle hoppe og vifte med skjerfet. På denne måten tilfredsstiller vi laget oralt og visuelt.

Lenge leve ultraskulturen!
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

tbn

>Tror det e på tide med sanggruppe igjen. Mye nytt som er kommet i det siste "på tide" dette må vi få inn, så må vi prøve å bli litt mer samstemt på hele hansa.

SKBMiller

Quote from: thesevs on July 24, 2008, 10:08:04 AM
BT-Fanaticos har hatt sangmøte med Felt J Outlaws og kom frem til at følgende sang vil bedre stemningen BETRAKTELIG(!)

Tjohei og singelingelingelinge
Her kommer vi
Brann Bataljonen og vi e på gli
Syng syng syng og bli med
Syng og bli med alle mann

(gjentas uendelig)

Når sangen synges må alle hoppe og vifte med skjerfet. På denne måten tilfredsstiller vi laget oralt og visuelt.


Lenge leve ultraskulturen!


Tror teksten kan bli litt for vanskelig, men for all del, bra noen tar i et tak for å bedre stemningen!

macbear7

Noen som er med på denne idéen: Sett 200-300 over fra hansa til bt.. dette vil vel hjelpe på stemningen?
Sportsklubben Brann er som et bryllup; Der brugdommen glemte ringene.

Brann4

Vi er en del syngende helt nede på felt B, hvis det hadde vært muligheter å flytte lenger opp så er det hvertfall en begynnelse. Vanskelig generelt å starte sanger uansett hvor mange vi er nede på felt B.

smaalanda

Quote from: macbear7 on July 31, 2008, 17:57:11 PM
Noen som er med på denne idéen: Sett 200-300 over fra hansa til bt.. dette vil vel hjelpe på stemningen?


Hvorfor i all verden skal dette hjelpe på stemningen? Først må 50 % av de som står på nedre Hansa lære seg å synge før du skal hive vekk folk som lager liv. Eller tenkte du på å hive vekk 200-300 tanter og fjortisjenter for å få pakket til en annen tribune?
KMO!!!

macbear7

Quote from: smaalanda on August 04, 2008, 01:02:24 AM
Quote from: macbear7 on July 31, 2008, 17:57:11 PM
Noen som er med på denne idéen: Sett 200-300 over fra hansa til bt.. dette vil vel hjelpe på stemningen?


Hvorfor i all verden skal dette hjelpe på stemningen? Først må 50 % av de som står på nedre Hansa lære seg å synge før du skal hive vekk folk som lager liv. Eller tenkte du på å hive vekk 200-300 tanter og fjortisjenter for å få pakket til en annen tribune?
Få vekk de som ikke synger ja.
Sportsklubben Brann er som et bryllup; Der brugdommen glemte ringene.

Brann4

de har også betalt og har i realiteten like mye rett som oss andre til å stå der.

macbear7

Quote from: Brann4 on August 04, 2008, 02:11:59 AM
de har også betalt og har i realiteten like mye rett som oss andre til å stå der.
De bør skjønne at de bare ødelegger.
Sportsklubben Brann er som et bryllup; Der brugdommen glemte ringene.

Seriemesteren

Står en del jenter foran meg på felt B som stort sett holder kjeft. Skulle gjerne byttet de ut med noen som bidrar med sang.

abe78

August 04, 2008, 14:01:32 PM #191 Last Edit: August 04, 2008, 14:03:23 PM by abe78
Bataljonfeltet:
-----------------
16 års grense
Ikke lavere priser på enn resten av tribunen
"Sangtvang" (vanskelig å gjennomføre, men en må presse det frem og gjør det helt klart at dette er en sangtribune)
.og husk!

smaalanda

Kunne ikke vært mer enig abe78. Si at det kreves synging, eller kan du risikere og ikke kunne fornye sesongkortet ditt! Selv om dette ville vært ganske så umulig å gjennomføre i praksis.
KMO!!!

thesevs

Synes vi kan dra frem denne godsangen og heller bruke en annen tekst:

http://www.youtube.com/watch?v=U2h3Skeraac&NR=1

Tjukk og feit og full og ingen gull
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

macbear7

Quote from: thesevs on August 07, 2008, 02:28:48 AM
Synes vi kan dra frem denne godsangen og heller bruke en annen tekst:

http://www.youtube.com/watch?v=U2h3Skeraac&NR=1

Tjukk og feit og full og ingen gull

Hvorfor ikke? Bare ikke noen synger seriegull og noen synger ingen gull, da :)
Sportsklubben Brann er som et bryllup; Der brugdommen glemte ringene.


HansaInferno

Sannheten er nok at det er mindre enn 50% av folkene på nedre Hansa som synger. Jeg står på ett av feltene som Bataljonen har fått tildelt og det er nok ikke mer enn 1 av 5 som synger der, kanskje enda mindre også. Leit at det er sånne tendenser. Mot HamKam sto det noen feite burgerspisende traktorlesber forran oss, de satt da de hadde muligheten og åpnet ikke kjeften sin i løpet av hele kampen (mulig de var oppe og kjøpte seg et par cheeseburgere i pausen)
Breiflabben, baby!

Brann_ruler86

Veldig sant. Hører mest min egen stemme der jeg står på øvre halvdel av nedre felt C. Det er selvfølgelig folk som gjør en god jobb der og dere vet nå hvem dere er, men ellers er det til tider veldig slapt.
Gå ta banen!

smaalanda

Er også på øvre halvdel av nedre felt C. Rad 10 plass 31 for å være korrekt. Og er enig, og vitne til alt som både HansaInferno og Brann_ruler86 skriver.
KMO!!!

HansaInferno

Quote from: smaalanda on August 17, 2008, 19:21:36 PM
Er også på øvre halvdel av nedre felt C. Rad 10 plass 31 for å være korrekt. Og er enig, og vitne til alt som både HansaInferno og Brann_ruler86 skriver.


Da er vi nesten naboer, rad 6 sete 33 her. Har ikke sett så mye rundt meg, men hører ofte folk bak meg på feltet som drar på.

Synes uansett at noe bør gjøres for å trekke de rette folkene til Hansa, mens de som ikke er interessert i steming kanskje bør henvises til andre deler av Stadda. Det er jo bare snakk om å samle de med felles interesse, enten det er sang og steming eller stille og rolig fotballtitting.. Greit nok at vi ikke er noe Irriducibili eller Gate 13, men jeg føler allikevel at gamle damer og barn bør finne seg andre plasser enn på Hansa. Kort sagt så ønsker jeg folk som synger og lager steming til Hansa, mens de som tydeligvis ikke er så interessert i slikt bør kanskje finne seg andre plasser.
Breiflabben, baby!

Go Up