• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bluss Gullfesten

Started by DaffyAnd, November 21, 2007, 17:54:16 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

DaffyAnd

Heisann!

Er det flere som har fått bot etter å ha blusset på gullfesten 28.okt?
Jeg fikk en bot på kr. 4000.

Er det noen som blusset og ikke fikk bot?
*** DaffyAnd ****

thesevs

Quote from: "DaffyAnd"Heisann!

Er det flere som har fått bot etter å ha blusset på gullfesten 28.okt?
Jeg fikk en bot på kr. 4000.

Er det noen som blusset og ikke fikk bot?


Står det hvilken paragraf de har dømt deg etter / grunnlaget for å bøtelegge?

(Har ikke blusset, bare interessert i å vite)
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

SKBMiller

blusset du på kampen eller på gata? litt mer info hadde vært interessant å vite for senere anledninger.

thesevs

Her er en oversikt over forseelser og bøtesatsene
(bøtesatsene gjelder fra Hordaland Politidistrikt og kan variere fra de ulike distriktene...)

Forseelse & bot i kroner:

Grafitti/Tagging: fra kr. 2000

Skadeverk: fra kr. 3000

Voldsbruk: fra kr. 5000

Urinering på offentlig sted: fra kr. 2000

Tilgrising og flaskeknusing: fra kr. 2000

Drikking på offentlig sted: fra kr. 2000

Kjøp av alkohol til mindreårige: fra kr. 4000

Ordensforstyrrelse: fra kr. 5000

Ikke rette seg etter politiets pålegg: fra kr. 4000

Nekte å oppgi personalia/oppgi falsk personalia: kr 3500


Interessant å vite hvilken forseelse de har dømt deg etter...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Northside

Snuten truet med kraftige bøter etter Vikingkampen. Men de gjorde ingenting når det ble blusset mitt i "klyngen".

Etter at gullet faktisk var i boks (mandagen) så gav de generelt sett faen. Noen kompiser fikk beskjed om å stikke hjem, thats it. Men dag var klokken passert 24:00.

Regner med du har fått forelegg pga ulovlig bruk av "pyrotekniskesaker" eller hva de skriver på lappen. I Sandefjord varierer visst den boten mellom 3000kr og 8000kr, så vitt jeg har erfart...

ps. Bluss regnes som fyrverkeri.

DaffyAnd

for overskridelse av :
Politilovens §30 nr.4 jf § 14 jf politivedtekten for Bergen kommune §31 jf § 19 nr4
På, utover ellre i umiddelbar nærhet av offentlig sted er det forbudt å brenne av krutt, fyrverkeri eller eksplosive stoffer uten politiets tillatelse.

Hipp hurra.

Det sureste er at de sa at jeg måtte ta samtalen med de som en advarsel og kose meg videre...
*** DaffyAnd ****

Stoffi

Det er rimelig surt. Jeg tror at de fleste, til og med Bjørn Dahl, kan være enig i at bluss under gullfeiringen utenfor stadion og på festplassen skapte en fantastisk stemning.
Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor onkel politi skal ødelegge for feirende mennesker.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

SKBMiller

merkelig saker dette her. på vei ned fra vikingkampen og i byen etterpå sto bare politiet og smilte rett ved blussende supportere. jeg spurte et par av dem og de sa at de bare var der for å forhindre vold og slikt.

så rart de uten advarsel gir deg bot, det er sure penger

fettnok

jeg fikk beskjed om å stikke fre bergen sentrum når gullet var sikret. men må ikke du godta ett forelegg for å kunne få ett?
ette går aaaaaldri bra!

Nixon

Quote from: "Stoffi"Det er rimelig surt. Jeg tror at de fleste, til og med Bjørn Dahl, kan være enig i at bluss under gullfeiringen utenfor stadion og på festplassen skapte en fantastisk stemning.


På Stadion etter Viking-Stabæk-kampen hadde ingen sett en dritt uten blussene. Det hadde vært stusselig å stått i mørket der oppe og såvidt skimtet spillerne oppe på balkongen.
Rød makt på Hansa

DaffyAnd

Quote from: "SKBMiller"merkelig saker dette her. på vei ned fra vikingkampen og i byen etterpå sto bare politiet og smilte rett ved blussende supportere. jeg spurte et par av dem og de sa at de bare var der for å forhindre vold og slikt.

så rart de uten advarsel gir deg bot, det er sure penger


Jeg har bare fått tilbud om å godta forelegget.

Jeg var i samtale med politifolkene fortalte om hvorfor jeg blusset. Jeg er vel eneste som spurde de rundt meg om det var greit at jeg blusset  ba de trekke seg litt unna. Så jeg var på en "åpen" plass. var 1,5-2 meter til nermeste person. Holt blussen i ro overmeg.
Når jeg snakket med politiet så ville de ha personalia av meg. Greit nok. Etter mye mas så sa de at jeg måtte ta denne samtalen som en advarsel. At de ikke ville gå videre med den siden de ikke hadde ressurser til slikt...


Så 1 mnd etterpå....
*** DaffyAnd ****

Northside

Har du skrevet under på noe? Tror du kan satse på å ikke godta forelegget dersom du ikke har signert på noe papir.

Nixon

Quote from: "Northside"Har du skrevet under på noe? Tror du kan satse på å ikke godta forelegget dersom du ikke har signert på noe papir.


Det er ikke noe problem å nekte å godta et forelegg. Men da går saken videre til rettsapparatet. Så spørs det hva man foretrekker...
Rød makt på Hansa

tormi

Quote from: "Northside"Har du skrevet under på noe? Tror du kan satse på å ikke godta forelegget dersom du ikke har signert på noe papir.


Om han har skrevet under spiller Jack shit.

Dersom man ikke vedtar et forelegg vil en av to ting skje.

1. (lite sannsynlig) : Saken blir henlagt grunnet en eller annen grunn.

2. Du må møte i retten hvor politifolkene vil vitne mot deg.

Summen av punkt 2. kan bli forelegg + saksomkostninger :)
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

pissepåengen

ikkje godta forelegget!

går du videre til rettsapparatet er det 90% sjanse for at de henlegger saken.

Mitt tips
Bergen ut av norge!

HeiaBrann!

Quote from: "pissepåengen"ikkje godta forelegget!

går du videre til rettsapparatet er det 90% sjanse for at de henlegger saken.

Mitt tips

Så var det de siste 10% da..

smaalanda

Ta med deg en bøsse på Zagreb kampen, du skal få 20 kr av meg. Har støtten verre ting en offentlig blussing i mitt liv!
KMO!!!

HeiaBrann!

Quote from: "smaalanda"Ta med deg en bøsse på Zagreb kampen, du skal få 20 kr av meg. Har støtten verre ting en offentlig blussing i mitt liv!

Ser for meg en 100 stykker går å samler inn penger på bøsser der det står med svart sprittusj Kirkens nødhjelp eller noe lignende=P Hehe

Klaus_Brann

Jeg blusset på Festplassen, men det var i mengden, så hørte ikke noe fra onkel.
MEN, store ordensforstyrrelser som å sprette sjampis utafor Fotikken etter at Viking slo Stabæk skulle de slå ned på. Etter mange høylytte reaksjoner fra de fleste rundt og småtilstander som holdt på å ende i bråk forsto de tingene selv, og droppet det.

Snakk om å hindre ordensforstyrrelser...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

slang

Selv fyrte jeg av diverse røykbomber og en haug med bluss etter viking-stabæk. Både utenfor stadion og utenfor fotballpuben seinere. Etter Brann-Viking fyrte jeg også opp store mengder bluss samt endel røybomber. Ingen problemer med purken. Når jeg sto på utsiden av fotikken og blusset etter viking-stabæk kom det tilogmed en uniformert politimann bort til meg. Eneste han sa var at "Det der e jævla stilig"

Så virker som om politiet har vært lite konsekvente.
ansa 08

Petterb

Jeg og blusset flere ganger etter Viking-Stabæk, på stadion, tog til puben og toget fra jacobs. På Torgallmenningen tok de meg og ba meg pelle meg hjem, hvis ikke ble det arresten.. Politiet har vært jævlig slu, eller lite konsekvent om du vil, oppe i all gullfeiringen vår, uniformert politi gir faen i om vi blusser, men med en gang blusset er brent opp og du har hevet han kommer sivilfaen og tar deg. Skjedde akkurat det samme etter Brann-Viking, uniformert politi bare står og ser på, plutselig er sivilfaen der igjen. Siste gangen tok de personalia, blir forbanna hvis det ligger en bot i postkassen min og i morgen!

Chrisstah

trynepolitikk!
ikke godta forelegget det kommer til å henlagt.
de har ikke tid til å forfølge småsaker som denne.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Manx

Ble bot på meg og! Nydelig.. 5000,-
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Northside

Virker som årets gullfest sikret tidenes julebor for snuten. Kanskje de har gulljulebor?

Slabbedaskovic

Hadde aldri godkjent forelegget, vedder høyre nøtten min på at det blir henlagt

lindviko

eg ble tatt 2 ganger med oppfyrt bluss, og 1 gang med en som skulle til og oppfyres... har ikkje fått bot..

cm

Saker blir som oftest henlagt på grunn av bevisets stilling, intet straffbart forhold eller ukjent gjerningsmann.

Når purken har SETT deg og skrevet ut forelegg har de samtidig skrevet en rapport. Den vil bli lagt til grunn for forelegget. Nekter du å vedta blir det straffesak, og den blir nok ikke henlagt da politiet faktisk har sett det som har skjedd. Du vil bli kalt inn til avhør, og om du da nekter vil det være rapporten som to eller flere tjenestemenn har signert på mot ditt ord. Da bør du ha en del vitner som er villig til å ofre ræven sin for at du skal slippe borten.  Du var kanskje påvirket av alkohol? Vel, det styrker ikke saken din.  

Om det skulle være slik at alle hendelser politiet ser og gir forenklet forelegg for (alt fra å pisse i buskene til å overse vikeplikten) skulle bli henlagt om man bare var så "smart" å ikke vedta hadde det vært liten vits med den typen virksomhet for politiet.

Slik jeg ser det vil det å ikke vedta forelegget i dette tilfeller ha samme effekt som å pisse i buksen for å holde varmen.

dudo

Quote from: "cm"
Om det skulle være slik at alle hendelser politiet ser og gir forenklet forelegg for (alt fra å pisse i buskene til å overse vikeplikten) skulle bli henlagt om man bare var så "smart" å ikke vedta hadde det vært liten vits med den typen virksomhet for politiet.


På siden av topic, men trøttheten gjorde at jeg leste litt feil her: Ville jeg fått forelegg for å pisse i buksene mine? Jeg regner med at det kan klassifiseres som urinering på offentlig sted, men jeg kunne nok overbevist dem at buksene mine ikke er offentlig at det gjør noe. Dessverre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Bassew

Fra Nordnes til Loddefjord Torg

tj00m

Neste gang medlemskontigenten til Bataljonen blir betalt inn, så får 10% gå til en blusskonto, så når folk får bøter for bluss på stadion så tar vi fra blusskontoen ;) Hadde nok blitt bra stemning på stadion gjennom sesongen da..
Brann Bergens Stolthet!

Klaus_Brann

Quote from: "tj00m"Neste gang medlemskontigenten til Bataljonen blir betalt inn, så får 10% gå til en blusskonto, så når folk får bøter for bluss på stadion så tar vi fra blusskontoen ;) Hadde nok blitt bra stemning på stadion gjennom sesongen da..


Det hadde vært fett, men da hadde Dahl sikkert bare blitt enda mer overvåkningskåt. Flere vakter, mer politi, flere overvåkningskameraer, strengere inngangskontroll osv...

Gratulerer meg selv med innlegg nr. 2000:-)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tj00m

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "tj00m"Neste gang medlemskontigenten til Bataljonen blir betalt inn, så får 10% gå til en blusskonto, så når folk får bøter for bluss på stadion så tar vi fra blusskontoen ;) Hadde nok blitt bra stemning på stadion gjennom sesongen da..


Det hadde vært fett, men da hadde Dahl sikkert bare blitt enda mer overvåkningskåt. Flere vakter, mer politi, flere overvåkningskameraer, strengere inngangskontroll osv...

Gratulerer meg selv med innlegg nr. 2000:-)


og så kan det vel være at en god del flere hadde hatt bluss med seg inn på stadion å kontoen hadde blitt sprengt :p
Brann Bergens Stolthet!

Klaus_Brann

Risken for å bli utestengt er vel stor nok, og det er nok ikke så mange som vil ta den risken. Det var noe annerledes mot Viking, da lot de for det meste bluss være bluss virket det som.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Quote from: "tj00m"Neste gang medlemskontigenten til Bataljonen blir betalt inn, så får 10% gå til en blusskonto, så når folk får bøter for bluss på stadion så tar vi fra blusskontoen ;) Hadde nok blitt bra stemning på stadion gjennom sesongen da..


Noe alla rablegal-kassen til gjengen på Victoria?  :lol:

Jeg stemmer for det og går gledelig rundt med bøsse for å samle inn penger...

tsf

Mitt råd er å nekt skrive under på bøter, så de gjengen sivilepolitiet kan glemme julebord sin
Hater NøFF -Bergen ut av Norge -Bergen = Egen stat og Republikk vært godt

Lurkin

Quote from: "lindviko"eg ble tatt 2 ganger med oppfyrt bluss, og 1 gang med en som skulle til og oppfyres... har ikkje fått bot..


Helvete jeg kvapp da snuten kom løpende borte med stasjonen! Haha.

Jeg ble ikke tatt, merkelig nok, men fikk svidd inn et gullmerke på høyrehånden som minne.
Berømte Brann fra Bergen

BBB-Tony

Quote from: "Lurkin"
Quote from: "lindviko"eg ble tatt 2 ganger med oppfyrt bluss, og 1 gang med en som skulle til og oppfyres... har ikkje fått bot..


Helvete jeg kvapp da snuten kom løpende borte med stasjonen! Haha.

Jeg ble ikke tatt, merkelig nok, men fikk svidd inn et gullmerke på høyrehånden som minne.


Greit minne fra gullfesten det! hehe  :)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Go Up