• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Dinamo Zagreb

Started by HansaInferno, November 10, 2007, 21:28:35 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

jako

Hvem snakker om særbergensk fenomen? At fotballinteressen i Norge er oppskrytt er da ikke jeg uenig i. Og Brann er å ingen måte noe særlig bedre enn de andre lagene.

Poenget er at det er liten logikk i at færre folk kommer for å se kampen mot Zagreb enn mot Aalesund hvis man er interessert i fotball. Eneste gode forklaringen er jo da at den jevne stadiongjenger overhodet ikke er spesilet interessert i fotball. Det er kun en sosial familiehappening akkurat som i Trondheim, Aalesund og øvrige norske byer.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Tifo

Bilde av banneret vårt:
http://img61.imageshack.us/img61/5218/10sy6.jpg

Flere bilder kommer ut på bataljonen en dag jeg har tid.

mvh
Thomas
.:Tifo-gruppen:.

tj00m

Quote from: "Tifo"Bilde av banneret vårt:
http://img61.imageshack.us/img61/5218/10sy6.jpg

Flere bilder kommer ut på bataljonen en dag jeg har tid.

mvh
Thomas


eg stod på Hansa å lurte på ka som stod på banneret. Flott banner må eg si, bra jobba!
Brann Bergens Stolthet!

Brannfrelst

Quote from: "oslo øst"for de som ikke var på stadioen i går ikke kall dere brann supportere er dere snill
medgangs supportere og når dere kjenner lukten av at noe begynner å skje da kommer dem
og så sitte å grine på tv fordi dem ikke har fått billett herregud jævla tullinger
jeg har sesongkort vært på hamburg dinamo zagreb noen cupkamper
JEG BOR I OSLO
vist dere ikke klare og hoste opp 2x350,- så er dere ikke brann supportere enkelt og greit  skam dere


Er du ikke helt frisk? Det er nok mange som har lyst å gå på kamp,men av forskjellige grunner ikke går,deriblandt dyre billetter. 1400,- for en familie på 4 er ganske dyrt en torsdags kveld. Dersom dette du sier stemmer,så finnes det ikke så veldig mange brann supportere som folk gjerne tror.
2.10.07-Gullet kom hem!

Beffen

Quote from: "Ricky"
Quote from: "Belfort"Er helt enig med Langeland her. Uansett hvordan man vrir og vender på ting så er det en skam at ikke flere kom!



Synes mest det er en skam at mange faktisk betalte 350 kr, men det er nå bare meg. Hadde Brann ønsket fullt hus, så hadde de fått det. Denne gangen valgte de pengene, og må naturligvis ta konsekvensen av det. Hørte det var tilreisende kroater som ikke hadde råd til å komme seg inn på selve kampen.

Veldig vanskelig å tolke prissettingen som noe annet enn et forsøk på å måle hvor høye billettpriser Brann kan operere med i tiden som kommer, og om de eventuelt kan ta bort enda flere rabattordninger. Glad Brann fikk et signal ved at bare 9,961 møtte opp.


Ka e dette maset om at alle betalte 350??? Alle vi med partoutkort fikk tilbud om å kjøpe billetten for 300, og medlemmer av Bataljonen 200....
12000 har partoutkort. Kor faen var de? Og kor var de som grein for at de ikkje kom seg inn på Vikingkampen? tror ikkje mange av de var på kamp i går!!!

Var samme pris mot HSV og då kom det 3000 flere, tror ikkje det hadde komt så mange flere om billettprisen var 200 flat!!

Har brukt 600 på to gruppespillkamper i e-cupen, synst ikkje det e gale eg!!! Hadde eg vært medlem av Bataljonen så hadde eg kun brukt 200.
OOOOO, dyrt................

På tide å innse at e-cup ikkje trekker publikum, enig med Langeland. Får håpe vi klarer å fylle Staddaen til neste år i CL. Når RBK klarer det så må no faen meg vi og klare det
K BRANN - Klubben i MITT hjerte

Beffen

Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "oslo øst"for de som ikke var på stadioen i går ikke kall dere brann supportere er dere snill
medgangs supportere og når dere kjenner lukten av at noe begynner å skje da kommer dem
og så sitte å grine på tv fordi dem ikke har fått billett herregud jævla tullinger
jeg har sesongkort vært på hamburg dinamo zagreb noen cupkamper
JEG BOR I OSLO
vist dere ikke klare og hoste opp 2x350,- så er dere ikke brann supportere enkelt og greit  skam dere


Er du ikke helt frisk? Det er nok mange som har lyst å gå på kamp,men av forskjellige grunner ikke går,deriblandt dyre billetter. 1400,- for en familie på 4 er ganske dyrt en torsdags kveld. Dersom dette du sier stemmer,så finnes det ikke så veldig mange brann supportere som folk gjerne tror.


På Bt kostet det 800 for en familie på 4 og 600 om du va bt-abonnent :lol:
K BRANN - Klubben i MITT hjerte

Klaus_Brann

Quote from: "fortune"Må bare hylle Dinamos Nr.10, Modric eller noe sånt..


Ja, eller noe sånt...Mannen har bare blitt omtalt som den nye Messi.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: "jako"
Her hadde folk muligheten til å se fotballspillere på et langt høyere nivå enn det men ellers er vant til her i landet så møter det kun opp knappe 10 000. Pinlig er ordet.


Du bommer en del her jako.
Det er vel for pokker ikke motstanderlaget vi går for å se på spille?Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg går på Brann kamp, på Brann stadion for å se Brann spille, og utfra tilskuertallene så virker det jo ikke akkurat som det er dette med hvor gode spillere Brann møter som teller.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Bolsen

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "jako"
Her hadde folk muligheten til å se fotballspillere på et langt høyere nivå enn det men ellers er vant til her i landet så møter det kun opp knappe 10 000. Pinlig er ordet.


Du bommer en del her jako.
Det er vel for pokker ikke motstanderlaget vi går for å se på spille?Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg går på Brann kamp, på Brann stadion for å se Brann spille, og utfra tilskuertallene så virker det jo ikke akkurat som det er dette med hvor gode spillere Brann møter som teller.


Nei men det er vel for pokker gøyere å se et lag som kan spille meget god fotball, enn f.eks odd som måkar fram ballen i hytt og pine i håp om en kontring.

Syns det er ufattelig gøyt å få sett Brann møte krefter mot langt bedre lag enn i Tippeligan..Men det får no bare være min mening

krøvel vellevold

Quote from: "jako"Hvem snakker om særbergensk fenomen?  .


DU snakker om det!

Hvordan kan man ellers tolke følgende utsagn fra deg:

"Tilskuertallet viser bare at fotballinteressen i Bergen er rimelig oppskrytt."  

"Hvis en student i Trondheim har råd til å btale 1500 for tre CL kamper, har selvsagt en student råd til å betale 700 for to UEFA-cup kamper i Bergen".

"Når folk ikke får sole seg i sin egen selvforherligelse i Bergen så er det liksom ikke viktig nok. Her hadde folk muligheten til å se fotballspillere på et langt høyere nivå enn det men ellers er vant til her i landet så møter det kun opp knappe 10 000. Pinlig er ordet."

.

"Da finnes det egentlige ikke så mange andre forklaringer enn laber fotballinteressen i den såkalte "fotallbyen" Bergen"


Kan ikke se noe annet enn at det er interessen i Bergen du rakker ned på. Du sammenligner jo også med Trondheim. Faktum er jo at uefa-cup ikke er noe særlig mer pop hverken der eller andre steder i Norge. Eller i Europa for den saks skyld. De eneste stedene uefa-cup er mer pop enn serie, er nede på Balkan og i de gamle russerstatene nede i sørøst. tenker da på land som Georgia og Armenia og sånt. Dette bunner i at det er ganske nye stater med sterk nasjonalfølelse og et behov for å "vise verden" at de også kan.

Hvis du ser statistikkene jeg har lagt ut her, så ser du at tilskuertallene slett ikke er like høye i uefa-cup som i serien andre steder heller. I motsetning til hva f.eks. Knut Langeland tror.

Legg til at det var et surt og guffent høstvær på torsdag, at kampstart var sent, at billettene var vanskeligere enn vanlig å få kjøpt, at media framstilte kampen som en potensiell voldsorgie, osv.

Og det er tross alt mer interessant å se Brann kjempe om gull i serien, enn det er å se at de kanskje kommer et stykke i uefa-cupen og kanskje får et hederlig resultat her og der.
Legg ned hele klubben!


krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Leffen

Quote from: "naitsirk"men du skal sjå om brann går vidare, då står folk i kø. med sippeleppa om dei ikkje får bill.


Gjett om! Det er så provoserende. Da kommer bergensfiffen vakende inn fra forstedene for å hylle "laget sitt". De er gjeng med Frieler, hele sulamitten

Snublefot

Quote from: "smaalanda"TjuaGuttaBergen. De ble vist tauet ut av byen i går eller noe sånt fordi det ikke skulle bli bråk? Var vertfall noe sånt jeg hørte. Må si det høres helt horribelt ut å sende noen ut av sin egen by pga av at noen andre kommer på besøk...


Er vel en grunn til at noe slikt eventuelt er blitt gjort.. ingen røyk uten ild vet du.

Northside

Quote from: "Leffen"
Quote from: "naitsirk"men du skal sjå om brann går vidare, då står folk i kø. med sippeleppa om dei ikkje får bill.


Gjett om! Det er så provoserende. Da kommer bergensfiffen vakende inn fra forstedene for å hylle "laget sitt". De er gjeng med Frieler, hele sulamitten


Og Brann tar gledelig imot de siden de har mest penger i lommene. Er ikke uten grunn at Brann har lovet hele VIP-tribunen cupfinalebilletter....

Baunebob

Robbie var vel ikke tilstede i Bergen igår var han ?

Synd han ikke fikk sett det flotte banneret.

HeiaBrann!

Quote from: "Baunebob"Robbie var vel ikke tilstede i Bergen igår var han ?

Synd han ikke fikk sett det flotte banneret.

Nei, jeg tror han var i Tyskland... Flott banner!

Chrisstah

Quote from: "oslo øst"for de som ikke var på stadioen i går ikke kall dere brann supportere er dere snill
medgangs supportere og når dere kjenner lukten av at noe begynner å skje da kommer dem
og så sitte å grine på tv fordi dem ikke har fått billett herregud jævla tullinger
jeg har sesongkort vært på hamburg dinamo zagreb noen cupkamper
JEG BOR I OSLO
vist dere ikke klare og hoste opp 2x350,- så er dere ikke brann supportere enkelt og greit  skam dere


har du drukket? du kan ikke kalle alle som ikke var på stadion i går for medgangere.
og med hvilken grunn?
gå i deg sjøl å tenk på noen vanskelige situasjoner er garantert noe "ekte fans" som har vært i det og valgt å droppe en kamp . var du på suduva kampen hjemme? tengte like mye støtte der.
Jeg bor lenger vekk enn oslo, men har reist på alle kamper jeg har hatt tid til utenom Brugge borte og lyn hjemme fikk ikke billett.
Valgte å droppe denne fordi hver eneste gang jeg er på perm fra militæret  
så går som oftest tiden til å reise rundt å følge Brann og ingenting tid til familie uten inn døren hei hade et par ganger i løpet av helgen.
Valgte derfor ikke reise på stadion i går når jeg har 1 og halv ukes fri.
Valget sto mellom Basel og DZ. jeg valgte Basel fordi er en ny opplevelse for meg å reise i europa for å følge laget mitt. Ellers er ikke milten akkuratt en pengegruve heller som vernepliktig.
skjønner egentli ikke helt hvorfor eg skriver dette antaglivis i sinne, klovn.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

krøvel vellevold

Hva er dette snakket om at de som ikke var på Dinamo-kampen er medgangssupportere? Det samme var visst de som ikke var på HSV-kampen - tre dager etter at gullet ble sikret. Er det ikke nettopp medgang vi har da?

Kunne skjønt argumentet om vi hadde tapt 0-4 for Rennes, 0-4 for HSV, kommet på 10.plass i serien, osv. Men når vi har hatt såpass med medgang i år, synes jeg det blir rart å kalle uteblivende folk for medgangssupportere.
Legg ned hele klubben!

KEA

Quote from: "krøvel vellevold"Hva er dette snakket om at de som ikke var på Dinamo-kampen er medgangssupportere? Det samme var visst de som ikke var på HSV-kampen - tre dager etter at gullet ble sikret. Er det ikke nettopp medgang vi har da?

Kunne skjønt argumentet om vi hadde tapt 0-4 for Rennes, 0-4 for HSV, kommet på 10.plass i serien, osv. Men når vi har hatt såpass med medgang i år, synes jeg det blir rart å kalle uteblivende folk for medgangssupportere.

Godt poeng krøvel, tenkte faktisk samme tanken etter at min nabo (som ikke akkurat har vært fast stadiongjenger på mange, mange år) møtte opp både mot HSV og Dinamo Zagreb. Og ære være ham for détDe burde skamme seg!
Men først og fremst burde de engasjere seg like mye - hver gang!

BBB-Zg

Quote from: "skb!"I have too say that the BBB did not impress me at all! From Hansa, you heard only the drummer, and sometime a bit lalala or oooouu. Just like any LSK or Fredrikstad-supporter. The Dynamo-fans seemed to not care about the result, and what happened at the pitch didnt interrest them at all.

But i guess this is the way all ultra is. I am mutch more impressed by the Hamburgfans, even though they showed ut in a higher number. When I arrived to the Stadium, and the Dynamo players came out to the pitch, I only heard buuing and singing from Hansa, not form the BBB.


your openion is ok,but you must know that we come from croatia we dont have money like germans and hamburg is realy close to bergen,till zagreb is much away from norway and bergen. That all resolve are little number and no so impresive support in bergen. HSV have good fans,bat in zagreb thay can only lisen and learn haw to sing and suport loved club!   :wink:  8)
__________________________
 Bahat,Bezosjećajan,Brutalan

krøvel vellevold

Quote from: "KEA"[ Kjernen i saken er at de fleste (om ikke alle) av dem som gråt sine tårer over ikke å få billett til bortekampen mot Aalesund og hjemmekampene mot RBK og Viking glimret med sitt fravær når Brann trengte støtte for å ta et steg videre ut i Europa.

De burde skamme seg!
Men først og fremst burde de engasjere seg like mye - hver gang!



Hva vet du om det?

Det kan like gjerne være en stor del av p-kort-innehaverne som holdt seg vekke, som de som kjøper billett fra gang til gang i serien. Og "de som gråt på tv": Kan ikke de ha vært av de 10000 som kom mot Dinamo? Og hvopr mange gråt egentlig på tv? En eller to?

Jeg for min del tror at det er en del av p-kort-innehaverne som svikter. De har skaffet seg et kort som gjelder for "alle kampene" og gidder ikke gå når dette kortet ikke gjelder. Kanskje fordi de ikke gidder å løfte en finger for å få billett. Kanskje de har p-kort nettopp fordi de ikke gidder å kjøpe enkeltbilletter. Kanskje de har p-kort først og fremst for å være sikret billett til de store kampene der man risikerer å slite for å få billett. Ikke det at de holder seg hjemme på de andre seriekampene (for det er jo tross alt veldig få tomme seter på seriekamp), men når de først har kortet, så går de på alle kampene det gjelder for. Er jo dumt å ikke få max utbytte av det man har betalt for. Men så kommer altså disse kampene kortet ikke gjelder, og hvor de må ut av bilen for å kjøpe billett, og da gidder de ikke. I beste fall ser de været an - og det var jo altså dårlig. De er for godt vant, i motsetning til dem som kjøper billett til hver kamp. De er vante til det, og dukker derfor gjerne opp på e-cup også.

Uansett hvem som sviktet: Kampstart kl 20:15 er ikke ideelt mht barnefamilier, et jævla grisevær var det, media fremstilte kampen som en potensiell voldsorgie, og det var mer stress enn vanlig å skaffe billett siden man måtte møte personlig opp på et ytterst få utsalgssteder. Det var vel ikke mulig å kjøpe billett i døren heller.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Quote from: "BBB-Zg"
Quote from: "skb!"I have too say that the BBB did not impress me at all! From Hansa, you heard only the drummer, and sometime a bit lalala or oooouu. Just like any LSK or Fredrikstad-supporter. The Dynamo-fans seemed to not care about the result, and what happened at the pitch didnt interrest them at all.

But i guess this is the way all ultra is. I am mutch more impressed by the Hamburgfans, even though they showed ut in a higher number. When I arrived to the Stadium, and the Dynamo players came out to the pitch, I only heard buuing and singing from Hansa, not form the BBB.


your openion is ok,but you must know that we come from croatia we dont have money like germans and hamburg is realy close to bergen,till zagreb is much away from norway and bergen. That all resolve are little number and no so impresive support in bergen. HSV have good fans,bat in zagreb thay can only lisen and learn haw to sing and suport loved club!   :wink:  8)


Why does your remaining "supporters" act like 12 year old kids? They didn`t even have money to return. All in all my impression of croatians is not so very good after the encounter with your pathetic supporters.

May you never come back again, idiots!

Railway

Bra innlegg av jako på toppen av siden her, vi har enda en LANG vei å gå før vi kan kalle oss suportere i europatoppen!

De som sier noe annet kan fortsette å synge vi e vestlandets konger o.l


rail..
RANN BERGEN

tippetuppen

geniale folk.. påstå de ikkje har kr... Gratis reise hjem igjen. Fantastisk
E det så nøye då

Northside

Flere enn meg som satser på å ikke skaffe fly hjem og heller bli i Basel uten penger? Ryktes at vi kan få gratis overnatting + charter fly rett hjem noen dager etter kampen!

Eller skjer slikt bare i Norge?

(ps. Utrolig at de sender 30 kroater hjem etter 3 dager mens Mulla fortsatt er i landet...)

BBB-Zg

Why does your remaining "supporters" act like 12 year old kids? They didn`t even have money to return. All in all my impression of croatians is not so very good after the encounter with your pathetic supporters.

May you never come back again, idiots![/quote]


They hate norway,and because of that they dont have a money  :lol:
__________________________
 Bahat,Bezosjećajan,Brutalan

Guntveit

Quote from: "HeiaBrann!"
Quote from: "Baunebob"Robbie var vel ikke tilstede i Bergen igår var han ?

Synd han ikke fikk sett det flotte banneret.

Nei, jeg tror han var i Tyskland... Flott banner!


Han var i bergen, og på stadion :)

lmjt

Først klager man over medgangssupportere som sniker i køen og stjeler alle billettene til seriefinalen, så klager man over at de samme menneskene liksom ikke går på neste kamp. Klage klage klage. Eg er mest bekymret over kjernesupporterne som ikke stiller, for det er da stemningen ryker, og dette har hendt i begge UEFAkampene. 9000 bør være mer enn nok til å lage litt liv, men selv mange av de som går har tydeligvis et reservert forhold til denne konkurransen man klager over at andre ikke setter høyt nok. Stein i glasshus. Nå har i det minste Dahl innrømmet at prisene må ned, så kanskje flere lar seg lokke om det blir videre spill og at stemningen stiger deretter. Er det forresten noen som har en sammenligning med Royal Leaguetallene liggende?

I DAG gikk det opp for meg at Hanstveit spilte. Gud bedre.

QuoteOg kor var de som grein for at de ikkje kom seg inn på Vikingkampen? tror ikkje mange av de var på kamp i går!!!


Han var der han.

thesevs

Quote from: "BBB-Zg"They hate norway,and because of that they dont have a money  :lol:


Why don't they have any money? Did they come to Norway without money?
It's ridicolous.. our taxmoney are spent on Dinamo Zagreb supporters who can't find their way home.. !!
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Klaus_Brann

Quote from: "jako"
Poenget er at det er liten logikk i at færre folk kommer for å se kampen mot Zagreb enn mot Aalesund hvis man er interessert i fotball. Eneste gode forklaringen er jo da at den jevne stadiongjenger overhodet ikke er spesilet interessert i fotball. Det er kun en sosial familiehappening akkurat som i Trondheim, Aalesund og øvrige norske byer.


Synes det er veldig logisk jeg..Det er jo ikke verre enn at TL faktisk bety mer for folk enn Uefa-cupen, av naturlige årsaker..TL kan vi med stor sannsynlighet vinne, sett i forhold til sannsynligheten av å vinne Uefa-cupen...
Så jeg er ikke enig med deg i at det er den eneste forklaringen. Men det er jo også selvsagt at det å gå på stadion er en sosial happening for en del folk, i tillegg til fotballen...Hvis de ikke er spesielt interessert i fotball så kan de vel gjøre andre ting som er gratis.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: "Bolsen"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "jako"
Her hadde folk muligheten til å se fotballspillere på et langt høyere nivå enn det men ellers er vant til her i landet så møter det kun opp knappe 10 000. Pinlig er ordet.


Du bommer en del her jako.
Det er vel for pokker ikke motstanderlaget vi går for å se på spille?Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg går på Brann kamp, på Brann stadion for å se Brann spille, og utfra tilskuertallene så virker det jo ikke akkurat som det er dette med hvor gode spillere Brann møter som teller.


Nei men det er vel for pokker gøyere å se et lag som kan spille meget god fotball, enn f.eks odd som måkar fram ballen i hytt og pine i håp om en kontring.

Syns det er ufattelig gøyt å få sett Brann møte krefter mot langt bedre lag enn i Tippeligan..Men det får no bare være min mening


Nja, ekke helt enig med deg nei..Klart det er morsomt når Brann gjør det bra mot skikkelig gode lag, men det har vi strengt tatt ikke gjort, kanskje med unntak av mot Brügge..
Så inntil vi spiller godt mot slike lag, så koser jeg meg mer med å se Brann rundspille Odd på stadion..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Vi snakker om en turnering vi ikke kan vinne, ikke komme til finalen, ikke komme til semifinalen, ikke komme til kvartfinalen, kanskje en mulighet for 8.delsfinale, og en bra mulighet for 16.delsfinale. Ergo: Vi kan komme et stykke, vi kan få noen hederlige enkeltresultater, osv. Men i den store sammenhengen betyr det så lite. Alle lag kan få hederlige enkeltresultater. RBK fikk det mot Valencia, KIL/Hemne fikk det mot RBK. Jeg merker godt at kampene i serien betydde utrolig mye mer for meg enn uefa-cup, nå som vi kjempet om dette gullet vi har ventet på i 44 år. Skulle vi ikke gå videre fra gruppespillet, så er det kjipt, men det er jo ingenting i forhold til skuffelsen om vi ikke hadde tatt gull i serien. Et avansement fra gruppespillet er bare en bonus og en fjær i hatten. Det er seriegullet som vil bli husket fra 2007 anyway.

Nå vil sikkert noen hevde at vi kan klare kvartfinale i uefa-cupen, siden vi klarte det i cupvinnercupen i 96/97. Forskjellen er bare at det er en mye lenger vei å gå nå. Den gang slo vi ut ett dårlig lag, ett middels lag og ett godt lag på veien. Nå må vi etter gruppespillet slå ut gode lag i både 16.delsfinale og 8.delsfinale før vi er i noen kvartfinale. Og det på en tid av året der Brann ikke spiller seriefotball. Etter å ha blitt kjørt på defensiven i samtlige tre gruppespillkamper til nå, skjønner man at det skal godt gjøres å gå videre fra 16.delsfinaler og 8.delsfinaler.
Legg ned hele klubben!


grei

Quote from: "lmjt"Først klager man over medgangssupportere som sniker i køen og stjeler alle billettene til seriefinalen, så klager man over at de samme menneskene liksom ikke går på neste kamp. Klage klage klage. Eg er mest bekymret over kjernesupporterne som ikke stiller, for det er da stemningen ryker, og dette har hendt i begge UEFAkampene. 9000 bør være mer enn nok til å lage litt liv, men selv mange av de som går har tydeligvis et reservert forhold til denne konkurransen man klager over at andre ikke setter høyt nok. Stein i glasshus.  

Amen.

Det er patetisk å se alle som velter seg i sin egen selvgodhet her inne. Og når det kommer til stykket spørs det vel hvor interessert i UEFA disse "supersupporterne" egentlig er selv. De har tydeligvis ikke nok engasjement til å generere noe særlig stemning på tribunene. Og de virker jo mye mer opptatt av at det skal komme mye folk enn at vi skal vinne på banen, tilskuere og tilskuertall er omtrent det eneste som har blitt diskutert i tilknytning til disse kampene. Hva med å slutte å være så opptatt av alle andre og heller ta en titt i speilet.

todh

Quote from: "Xminator"
Er det seedet trekning i 16-delsfinalen? Om det ikke er seeding, men ren cuptrekning, så har vi en sjanse for ett sportslig overkommelig lag. Om det er seeding/plasseringsbasert trekning, så får vi garantert ett lag som er sportslig usannsynlig at vi slår.


Vinnerene av gruppene møter 3 plass fra en annen gruppe. 2 plass møter lagene som kommer på 3 plass i CL gruppene. Ellers er det cuptrekning.

Så vil nesten påstå at det er mer gunnstig å få en 3 plass enn en 2 plass i gruppen, i fohold til motstand i 16-delsfiinalen

Fabregas

Xminator: CL-treeerene møter andreplassene i Uefa-cup gruppene mens gruppevinnerne møter tredjeplassene i Uefa-cup gruppene. Lag fra samme forbund trekkes ikke sammen enda.

Klart det blir tøft men vi kan jo og være heldig med trekningen. Skulle vi ende på tredjeplass kan vi være heldige å trekke Helsingborg men mest sannsynlgi vil vi møte et mye vanskeligere lag enn som så. RBK, som ville vært en  veldig god trekning for oss, kan vi først møte i neste runde. Men det viktigste med et avansemang er verdifull matchiong mot tøff internasjonal motstand i en kamp som betyr noe.

Baunebob

Kommer vi oss videre får resten bli en bonus. Slik som egentlig gruppespillet ble etter bragden i Belgia.

Yngve


krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Xminator

Tja, å se de gode lagene handler litt om å se de gode lagene. Det har en tiltrekning i seg selv. Man må passe på å ikke bli så oppslukt i Brann at man glemmer å sette pris på spillet (slik vi kritiserer en del andre fans for å gjøre...)


Joda, serien er viktigere. Gullet blir ikke glemt. Vil likevel tro at en ny kvartfinale i e-cupen hadde hengt meget høyt på forsesongen 2008, og nok hadde overskygget seriestarten.

Vi har ekstremspillere i angrep, farten til Helstad og råskapen i avslutningene til Karadas gir oss nesten garantert muligheter i hver kamp. Og med dyktige pasninsleggere som Huseklepp og Vaagan Moen vil gi flere av disse "tilfeldige" mulighetene. Det handler om å ha marginene med seg, slik vi har hatt det mot Rennes og Zagreb. Skal vi overspille noen av lagene vi møter fremover må de undervurdere oss og ha en dårlig dag. Ellers tror jeg de vil skape 7-12 sjanser mot oss mot våre 3-5.

Kjenner jeg begynner å bli spent på Baselkampen. Selv om februar er litt tidlig for fotball på Stadion - og det garantert vil gå ut over forberedelsene til en utrolig viktig seriesesong.

Regner med vi kan melde på nye spillere før cupspillet, og det vil nok gjøre jobben litt lettere for RBH.

Yngve

Quote from: "krøvel vellevold"
Når det gjelder det med at "store lag trekker mer enn uinteressante", så handler ikke det om å se motstanderens gode spillere vise seg på Stadion. Det handler vel mest om at man ønsker å være der HVIS Brann skulle klare å slå dem. Alle supportere ser vel ekstra frem til Brann - RBK, i forhold til Brann - Nest Sotra. Så lenge det finnes et håp om at Brann kan stå for en bombe i positiv forstand, så trekker dette folk.


Og akkurat det burde gjere at det kom fleire folk på stadda i gruppespelet i uefa! For det er ikkje umogleg å få gode resultat. Dei som trur anna er for negative til Brann og gjer for mykje kred til andre lag. rbk viser jo at det er mogleg. og Brann gjer det jo stadig vekk denn hausten. Me har og bevist det før med gode resultat mot Werder Bremen, Liverpool og PSV i enkeltkampar. Og det er jo nett det som gruppespelet er i UEFA- cupen.

Kampstartargumentet er eg heller ikkje einig i. CL byrjar 30 minutt seinare. Kva då? Då føler eg me kjem tilbakar til dette med medgangssuportarar. Dei som er der ved dei store hendingane, men glimrar med fråværet i kvardagen.

At media har hypa opp desse bortesuportara er nok litt medverkande. Særleg BT har jo vore heilt ekstreme i dekninga. Ryktet til desse suportararne er nok korrekt, men eg føler at frykten for dei heilt store opptøyene i Bergen nok var overdrevet. Trass alt så er nok Nederland og Ajax  noko anna (for dei..). Den gjengen som kom til denne byen burde tydlegvis heller vorte møtt med slumsøstrene enn politi..

Nightfox

Hvis tabellene står seg kan Brann møte følgende lag:

- Everton
- Panathinaikos
- Fiorentina
- Zürich
- Bayern
- Tottenham
- Helsingborg

Hva sier folket? For avansementets skyld vil jeg helst møte Helsingborg eller Zürich.

lindviko

Quote from: "Nightfox"Hvis tabellene står seg kan Brann møte følgende lag:

- Everton
- Panathinaikos
- Fiorentina
- Zürich
- Bayern
- Tottenham
- Helsingborg

Hva sier folket? For avansementets skyld vil jeg helst møte Helsingborg eller Zürich.



er det mye penger og hente på og videre fra den runden? eller der det mer og hente på og møte storlag som Bayern, i forhold til tv, osv...
er myyyyyyye mer hypp på og få Bayern/Tottenham/Fiorentina, en og ryke på smell mot zurich/Helsingborg..

har sykt lyst på et skikkelig storlag... smake litt på evt CL til neste år...

Klaus_Brann

Quote from: "Nightfox"Hvis tabellene står seg kan Brann møte følgende lag:

- Everton
- Panathinaikos
- Fiorentina
- Zürich
- Bayern
- Tottenham
- Helsingborg

Hva sier folket? For avansementets skyld vil jeg helst møte Helsingborg eller Zürich.


Det er vel ikke noe å lure på..Hvis vi avanserer fra gruppespillet så er de to sistnevnte lagene deff de beste å møte, da har vi en rimelig stor sjanse.

Vil kanskje heller møte Zürich enn Helsingborg, mulig de undervurderer oss mer enn Helsingborg gjør, uten at jeg vet alt for mye om Zürich..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Satser på Bayern, på tide å bli ferdig med dette UEFA-greiene. Ruinerer meg helt....
Og så er det gøyere å ryke ut mot et topplag enn mot et litt dårligere topplagg.

dudo

Men om vi trekker et av de "dårlige" lagene har vi større sjanse til å ta koeffisient-poeng og sikre oss seeding i 2. runde i CL neste år.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Langhår

"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

dudo

Mener du nå oddsene i den virkelige verden, eller oddsen i vår kollektivt pessimistiske Brann-verden? ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Langhår

Quote from: "dudo"Mener du nå oddsene i den virkelige verden, eller oddsen i vår kollektivt pessimistiske Brann-verden? ;-)


Det var nok det siste ja......
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Go Up