• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann får 20000kr i bot for pyroteknikk.

Started by Stoffi, November 01, 2007, 17:52:19 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3098278.ece

QuoteDoms- og Sanksjonsutvalget finner det dokumentert at Branns supportere kastet bluss inn på banen i forbindelse med eliteseriekampen mellom Brann og Lyn i Oslo 8. oktober.




Pleier ikke det være slik at hjemmelaget må ta på seg ansvaret for slikt?

Uansett, bøter for pyroteknikk er vel investerte penger, men det spørs om Brann mener det samme.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

monzilla

Joda, det er derfor Brann får boten.

Boten etter viking-kampen vil nok dobles tenker jeg

SKBMiller

Dahl er nok i såpass rus ennå at disse regningene blir betalt med glede.

Professoren

Skrivefeil der ja, skulle ikke stått Oslo. De siste ukene har vært herlige når det gjelder pyrotekniske effekter i byen. Høstmørke og rødt bluss er nydelig!

klysa

Bot for viking kampen blir det nok også.

Dinho


fortune

First is first, second is nothing

crm

Tror dette er penger som er ganske uproblematiske for Brann totalt sett. For hva er det media har likt best av alt de siste ukene? Selvsagt blussbilder som illustrerer den bergenske galskapen og den glødende entusiasmen rundt Brann, noe som igjen er god reklame for klubben. Hadde det ikke vært for pyroeffektene kunne gullfeiringen fort ha blitt stemplet som fargeløs, uansett hvor mange mennesker som har deltatt i jubelen.

Herlig har det uansett vært med gater fulle av elleville mennesker og tidenes forbruk av pyro.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Erlend

ja da er det vel bare å glede seg til boten for hamburgkampen...

fortune

Spørsmålet er om vi får noe i det hele tatt... Mot Hamburg sparte jeg penger (til svartebørs) og inntok derfor BT-tribunen hvor jeg observerte visiteringen av HSV-supporterne, og om denne skulle vært mer omfattende burde politet brukt hvite latexhansker... Mener vel at UEFA selv satte standarden for dette da de ikke gav NFF bot etter Bosnia-kampen, rett og slett fordi man mente de nødvendige tiltak var iverksatt...
First is first, second is nothing

smaalanda

Var vel som forventet, en pris som Brann bør ta lett på å betale!
KMO!!!

JohanB

Her er det jo snakk om bluss som ble katet INN på banen. Det var det ikke mot Viking, så hvorfor skal den boten bli høyere?

Quote from: "fortune"Tipper på 30000 for vikingkampen da..
Vi e seriemester
JA, vi e seriemester
Vi er seriemester
VI E BRANN

fortune

Fordi NFF ser ut til Ã¥ øke boten litt for hver gang... Og fordi vi sang "Hater, hater, hater NFF  :D
First is first, second is nothing

paf

Quote from: "JohanB"Her er det jo snakk om bluss som ble katet INN på banen. Det var det ikke mot Viking, så hvorfor skal den boten bli høyere?

Quote from: "fortune"Tipper på 30000 for vikingkampen da..

Det legges alltid til i skjerpende retning når klubben er straffet for det samme tidligere i sesongen.

olebrann3

lurer mer på hva vi får for kampen i uefa cupen eg

Northside

Boten etter Vikingkampen bør jo ikke bli større enn Lyn. De fleste andre klubber får 10 000kr i bot for pyro på tribunen, vil tro det ene blusset som ble kastet kostet 10 000kr ekstra.

I teorien bør da boten etter Viking bli 10 000kr (slik som andre klubber får) eller maks 20 000kr.

Boten vi muligens får etter Hamburgkampen kan fint sendes nedover europa.

HansaInferno

Brann lever av supporterne, både ryktemessig og økonomisk (indirekte i det minste). At folk skaper en sikkelig ramme rundt kampene skal Brann være glad for, både med tanke på sang og leven, men også med f.eks pyro. Disse bøtene klarer Brann å betale. Hvor mye har det blitt totalt i år?
Breiflabben, baby!

olebrann3

Er fortsatt vårt ansvar med sikkerheten selv om det var hamburg som kastet det inn

Stoffi

Quote from: "HansaInferno"Brann lever av supporterne, både ryktemessig og økonomisk (indirekte i det minste). At folk skaper en sikkelig ramme rundt kampene skal Brann være glad for, både med tanke på sang og leven, men også med f.eks pyro. Disse bøtene klarer Brann å betale. Hvor mye har det blitt totalt i år?


Dette er noe Bataljonen burde tatt opp med Brann, men jeg vet ikke bataljonens offisielle holdning står i tråd med hva folk flest mener.

Har registrert gjentatt piping på folk som blusser. Hva i alle dager er det for noe? Stikk på familietribune hvis dere ikke vil være supportere.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Brann&Bergen<3

Quote from: "Stoffi"Har registrert gjentatt piping på folk som blusser. Hva i alle dager er det for noe? Stikk på familietribune hvis dere ikke vil være supportere.


Den pipingen eller "ut med pakket" er vel rettet mot politiet ?!

HansaInferno

Quote from: "Brann&Bergen<3"
Quote from: "Stoffi"Har registrert gjentatt piping på folk som blusser. Hva i alle dager er det for noe? Stikk på familietribune hvis dere ikke vil være supportere.


Den pipingen eller "ut med pakket" er vel rettet mot politiet ?!


Nei, den er nok rettet mot de som blusser. Slutt med det.
Breiflabben, baby!

Brann_ruler86

Pipingen har vel stort sett begynt med en gang blusset har blitt tent. Flaut!!!
GÃ¥ ta banen!

smaalanda

Har flere kjerringer rett bak meg på Stadion som buer noe infernalsk når det kommer en bluss opp, dette er unødvendig og blabla penger i dass. Har faen lyst til å snu meg og be de dra til helvette ned på T-feltet.
KMO!!!

Brann&Bergen<3

Quote from: "HansaInferno"Nei, den er nok rettet mot de som blusser. Slutt med det.


Var "Slutt med det" til meg? Eg blusset no selv på stadion mot viking og har aldri pepet på bluss. Syns bluss er på sin rette plass på tribunen.

HansaInferno

Quote from: "Brann&Bergen<3"
Quote from: "HansaInferno"Nei, den er nok rettet mot de som blusser. Slutt med det.


Var "Slutt med det" til meg? Eg blusset no selv på stadion mot viking og har aldri pepet på bluss. Syns bluss er på sin rette plass på tribunen.


Da forstår du velk at den ikke var rettet mot deg ;)

Bluss ser bra ut, og er en naturlig del av tribunelivet, så jeg ser ikke noe problemer med det jeg heller. Det er på vei tilbake nå, og det er bra!
Breiflabben, baby!

Brann&Bergen<3

Er bra det begynner å bli mer av det. Syns det skaper bedre stemmning med det av og til. Men det kjipe med blussing er at vi blir utestengt hvis vi blir tatt, syns bot er mer passende :) men de idiotene som kaster det ut på banen ser eg problemet med. Det kan være farlig, men om eg står å holder ett bluss er ikke farlig.

Stoffi

Quote from: "Brann&Bergen<3"Er bra det begynner å bli mer av det. Syns det skaper bedre stemmning med det av og til. Men det kjipe med blussing er at vi blir utestengt hvis vi blir tatt, syns bot er mer passende :) men de idiotene som kaster det ut på banen ser eg problemet med. Det kan være farlig, men om eg står å holder ett bluss er ikke farlig.



At folk kaster blussene på banen kan delvis skyldes Brann sin politikk. Folk vil ikke bli tatt med bluss i hånden, og kaster det før noen forhåpentligvis ser hvem det er.

Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Erlend

Quote from: "Brann&Bergen<3"Er bra det begynner å bli mer av det. Syns det skaper bedre stemmning med det av og til. Men det kjipe med blussing er at vi blir utestengt hvis vi blir tatt, syns bot er mer passende :) men de idiotene som kaster det ut på banen ser eg problemet med. Det kan være farlig.

Ja, nÃ¥r Hamburg drev og kastet bluss pÃ¥ banen sÃ¥ jeg et bluss som ikke rakk ut til banen og endte opp i folkemengden.  Kunne ha skjedd en svært alvorlig skade der

Tifo-gruppen

Bataljonen sin holdning til dette er at vi ikke støtter noe som skader klubben! Så lenge Brann får bøter for blussing på tribunen, skader dette klubben, ergo så støtter vi det ikke.
Det er for oss helt uaktuelt og skulle gå i en dialog med Brann for å få godtatt blussingen fra klubben sin side. Fortsetter man med lovlig blussing på tribunen kan vi risikere svenske tilstander, der man snakker om bøter i 100 000 klassen. Det eneste skrittet som kan taes er at Brann fronter saken overfor NFF. Bran er tross alt medlem der og kan være med på å bestemme reglene NFF sitter for et kamp arrangement.

Mvh Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

Stoffi

Skjønner at dere har den holdningen, men det virker som om det ikke er i tråd med hva grasroten mener.
Noen små bøter skader da virkelig ikke Brann, det er heller tvert imot. INGENTING skaper så mye stemning som bluss en mørk høstnatt, og det bidrar til å gjøre Brann attraktiv, og gjør imaget vårt som supportere bedre.

Er dette vedtatt på et årsmøte eller styremøte?

Det blir jo litt som om LO skal nekte sine medlemmer å kjempe for bedre pensjonsordninger. Medlemmene vil ha det, da bør også ledelsen jobbe for det.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Hva hadde gullfeiringen mot viking vært uten bluss når vi ikke engang stormet banen? Odd kunne gjort det bedre til og med. Det blir så dødt, så organisert og strukturert at vi snart ikke kan kalle oss supportere lenger.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

HansaInferno

Enig, men det blir bedre nå. Den sportslige suksessen kan ikke følges opp, så alt det organiserte tullet som har holdt på den siste tiden forsvinner. Det samme gjør alle medgangssupporterne, og snart er det tilbake til det gamle, bare at jeg tror vi har tatt med oss en god del galskap fra dette gullet, supportermessig tror jeg vi går nye og bedre tider i møte!
Breiflabben, baby!

paf

Quote from: "Stoffi"
Det blir jo litt som om LO skal nekte sine medlemmer å kjempe for bedre pensjonsordninger. Medlemmene vil ha det, da bør også ledelsen jobbe for det.

Nå vet vel ikke du hva medlemmene vil ha. Det vet jo ikke jeg heller, men jeg vet det er mange som synes blusserne kan stikke blusset opp i ræven. Delvis fordi det er ulovlig. Delvis fordi det er farlig. Delvis fordi det knapt er noe som er mindre spontant enn å smugle med seg et bluss inn på stadion. Delvis fordi det fører til stadig lengre køer for å komme inn med stadig tøffere kroppsvisitering. Delvis fordi det skader klubben vi elsker økonomisk.

skb!

Men bluss blir jo ikke bra hvis man gjør det lovlig på tribunen heller. da kan folk blusse hele tiden. Det som er stilig med bluss er jo at det skjer ved de store anledninger. Blusses det for ofte syns jeg det mister litt av effekten.

krøvel vellevold

Quote from: "Stoffi"Hva hadde gullfeiringen mot viking vært uten bluss når vi ikke engang stormet banen? Odd kunne gjort det bedre til og med. Det blir så dødt, så organisert og strukturert at vi snart ikke kan kalle oss supportere lenger.


Når skulle vi stormet banen da? Det er jo slikt man gjør i det øyeblikket gullet er sikret. Skulle vi stormet banen da Viking - Stabæk var ferdig?

Stormet forresten DU banen etter noen av kampene?

Sier jo seg selv at folk ikke stormer banen når det står drøssevis av vakter klar til å kaste seg over den eller de som måtte komme. Noen må nødvendigvis hoppe først, og hvem vil risikere å bli hevet ut for at de andre skal kunne løpe fritt ut på banen?

Og så spør du om hva gullfeiringen hadde vært uten bluss? Hva preiker du om? Kan ikke akkurat si at det jeg sitter igjen med etter Brann - Lyn eller Brann - Viking var at noen hadde med seg bluss... Gud hjelpe for noe piss du kommer med her!
Legg ned hele klubben!

HansaInferno

Stormer ikke banen når vi spiller hjemme og gullet allerede er sikret. Når det gjelder bluss er jeg helt enig i at det er noe vi trenger, men også enig i at det bør forbeholdes store anledninger, blir det brukt hele tiden forsvinner det unike og spesielle med det.
Breiflabben, baby!

Stoffi

Quote from: "paf"
Quote from: "Stoffi"
Det blir jo litt som om LO skal nekte sine medlemmer å kjempe for bedre pensjonsordninger. Medlemmene vil ha det, da bør også ledelsen jobbe for det.

Nå vet vel ikke du hva medlemmene vil ha. Det vet jo ikke jeg heller, men jeg vet det er mange som synes blusserne kan stikke blusset opp i ræven. Delvis fordi det er ulovlig. Delvis fordi det er farlig. Delvis fordi det knapt er noe som er mindre spontant enn å smugle med seg et bluss inn på stadion. Delvis fordi det fører til stadig lengre køer for å komme inn med stadig tøffere kroppsvisitering. Delvis fordi det skader klubben vi elsker økonomisk.
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Stoffi"Hva hadde gullfeiringen mot viking vært uten bluss når vi ikke engang stormet banen? Odd kunne gjort det bedre til og med. Det blir så dødt, så organisert og strukturert at vi snart ikke kan kalle oss supportere lenger.


Når skulle vi stormet banen da? Det er jo slikt man gjør i det øyeblikket gullet er sikret. Skulle vi stormet banen da Viking - Stabæk var ferdig?

Stormet forresten DU banen etter noen av kampene?

Sier jo seg selv at folk ikke stormer banen når det står drøssevis av vakter klar til å kaste seg over den eller de som måtte komme. Noen må nødvendigvis hoppe først, og hvem vil risikere å bli hevet ut for at de andre skal kunne løpe fritt ut på banen?

Og så spør du om hva gullfeiringen hadde vært uten bluss? Hva preiker du om? Kan ikke akkurat si at det jeg sitter igjen med etter Brann - Lyn eller Brann - Viking var at noen hadde med seg bluss... Gud hjelpe for noe piss du kommer med her!



Jeg stormet ikke banen, jeg klager ikke på at ingen turde å storme banen, for det turde heller ikke jeg. Brann drepte den gleden effektivt.


Visst overdrev jeg effekten av blussing mot viking, men du kan jo ikke nekte for at det skapte en flott ramme?

Supporterkulturen i Bergen er i ferd med å bli temmet og gjort kjedelig og forutsigbar.

Og at bataljonen går mot medlemmene sine er en tankevekker. Synd vi er slik en flokk med sauer.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Quote from: "HansaInferno"Stormer ikke banen når vi spiller hjemme og gullet allerede er sikret. Når det gjelder bluss er jeg helt enig i at det er noe vi trenger, men også enig i at det bør forbeholdes store anledninger, blir det brukt hele tiden forsvinner det unike og spesielle med det.


godt sagt.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

HansaInferno

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Stoffi"Hva hadde gullfeiringen mot viking vært uten bluss når vi ikke engang stormet banen? Odd kunne gjort det bedre til og med. Det blir så dødt, så organisert og strukturert at vi snart ikke kan kalle oss supportere lenger.


Og så spør du om hva gullfeiringen hadde vært uten bluss? Hva preiker du om? Kan ikke akkurat si at det jeg sitter igjen med etter Brann - Lyn eller Brann - Viking var at noen hadde med seg bluss... Gud hjelpe for noe piss du kommer med her!


Det var mye blusing, røyk og annet fyrverkeri i gatene både etter Lyn, underveis i AaFK - Brann, etter Viking - Stabæk og etter Viking-kampen, og alt dette var absolutt på sin plass. Det som har vært på tribunene har ikke vært så mye, men helt greit. Litt dumt at det ikke ble mer mot Viking, men den sikkerhetssjekken var det litt sprø.
Breiflabben, baby!

krøvel vellevold

Quote from: "HansaInferno"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Stoffi"Hva hadde gullfeiringen mot viking vært uten bluss når vi ikke engang stormet banen? Odd kunne gjort det bedre til og med. Det blir så dødt, så organisert og strukturert at vi snart ikke kan kalle oss supportere lenger.


Og så spør du om hva gullfeiringen hadde vært uten bluss? Hva preiker du om? Kan ikke akkurat si at det jeg sitter igjen med etter Brann - Lyn eller Brann - Viking var at noen hadde med seg bluss... Gud hjelpe for noe piss du kommer med her!


Det var mye blusing, røyk og annet fyrverkeri i gatene både etter Lyn, underveis i AaFK - Brann, etter Viking - Stabæk og etter Viking-kampen, og alt dette var absolutt på sin plass. Det som har vært på tribunene har ikke vært så mye, men helt greit. Litt dumt at det ikke ble mer mot Viking, men den sikkerhetssjekken var det litt sprø.


Jeg snakker jo ikke om blussingen i gatene. Jeg snakker om ett og annet bluss på kampene. For jeg regner med at det var det han siktet til, siden han etterlyste storming av banen.
Legg ned hele klubben!

HansaInferno

Forstår det. Jeg tror det ville blitt langt mer pyro på tribunene hadde det ikke vært for politiets nazikontroll. Uansett så ser det bra ut, og det hører hjemme i store kamper.
Breiflabben, baby!

Stoffi

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "HansaInferno"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Stoffi"Hva hadde gullfeiringen mot viking vært uten bluss når vi ikke engang stormet banen? Odd kunne gjort det bedre til og med. Det blir så dødt, så organisert og strukturert at vi snart ikke kan kalle oss supportere lenger.


Og så spør du om hva gullfeiringen hadde vært uten bluss? Hva preiker du om? Kan ikke akkurat si at det jeg sitter igjen med etter Brann - Lyn eller Brann - Viking var at noen hadde med seg bluss... Gud hjelpe for noe piss du kommer med her!


Det var mye blusing, røyk og annet fyrverkeri i gatene både etter Lyn, underveis i AaFK - Brann, etter Viking - Stabæk og etter Viking-kampen, og alt dette var absolutt på sin plass. Det som har vært på tribunene har ikke vært så mye, men helt greit. Litt dumt at det ikke ble mer mot Viking, men den sikkerhetssjekken var det litt sprø.


Jeg snakker jo ikke om blussingen i gatene. Jeg snakker om ett og annet bluss på kampene. For jeg regner med at det var det han siktet til, siden han etterlyste storming av banen.



Det er ikke tilfeldig at et bilde av Per Ove Ludvigsen som ser ¨på brannsupportere som blusser og går bananas, henger på veggen på stadion.
Blussing på slike kamper er en atmosfærekicker, og ekstremt stilig. Det bidrar også til å gjøre oss selv attraktive, det er derfor du ser bluss på stort sett alle bilder fra gullfeiringen.
bluss i seg selv er ekstremt stilig, både i gatene og på stadion.

Og at bluss skal være farlig, vil jeg gjerne se litt bevis for. Når ble noen skadet av bluss?
Greit nok at man må være forsiktig og holde det rett, men det samme må man når man kjører bil eller spiller fotball også.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Baunebob

Snuten sto jo der med jævla tyskerhunder. Storming av banen ville ødelagt den "hørbare" stemningen ihvertfall.. Hadde vel bare endt med at det sto 13 000 på tribunen som ikke fikk plass eller ikke turde.

Måtte vel isåfall bli etter gullsermonien og alt. Men da hadde det vært lite stas.

steinbygger

Brann har ingenting i mot blussing så lenge det er under lovlige former og hva er dette tullet med at det er greit å blusse så lenge Brann får en "liten" bot. Vil heller bruke 60.000 ekstra i lønn til en spiller enn å få 10.000+20.000+30.000 i bot for at det skal blusses 3 ganger i løpet av sesong, hvor blusset varer i 60 sek.

crm

Quote from: "steinbygger"Brann har ingenting i mot blussing så lenge det er under lovlige former og hva er dette tullet med at det er greit å blusse så lenge Brann får en "liten" bot. Vil heller bruke 60.000 ekstra i lønn til en spiller enn å få 10.000+20.000+30.000 i bot for at det skal blusses 3 ganger i løpet av sesong, hvor blusset varer i 60 sek.


Hvem vil du gi dette overskuddet til? Sjöhage? Tenk så mye bluss vi kunne fått for ham...
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Stoffi

Quote from: "steinbygger"Brann har ingenting i mot blussing så lenge det er under lovlige former og hva er dette tullet med at det er greit å blusse så lenge Brann får en "liten" bot. Vil heller bruke 60.000 ekstra i lønn til en spiller enn å få 10.000+20.000+30.000 i bot for at det skal blusses 3 ganger i løpet av sesong, hvor blusset varer i 60 sek.



60000 i bøter er ingenting. Brann investerte i fyrverkeri mot Viking, det kostet nok endel tusen. Skulle det også blitt gitt i ekstra lønn til Sjøhage eller Armann?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Yngve

Argumentet om at det skadar Brann økonomisk er noko av det dummaste eg har høyrd. Det er ein klubb med ei omsetjing på over 130 000 000 kroner. Dei har råd til hundre tusen kroner i bøter i løpet av ein sesong. Det er noko slik som to vekers løn til klovnen martin andresen. Så det argumentet er ikkje dugandes. Det er ikkje slik at Brann plutsleg ikkje kan kjøpe ein spelar til 8 millionar for di dei fekk nokre tusen i bot.

Det eg derimot kan skjøne er argumentet om at det er farleg. Eit bluss, kan om det ikkje vert behandla skikkeleg, vere til skade for andre. No er eg ikkje så voldsomt opptatt om nokon får ei gnist på seg og eit hol i drakta si. Det får ein tåle, alle dei som snakkar om spontanitet o.l. Men eg kan sjølvsagt skjøna det når det er snakk om å brenne seg på det, få gnister på auga o.l. EIt døme på kor gale det kunne gått, er på gullfesten i byn medan me venta på spelarane etter vikingkampen.

Eg stod tilfeldigvis på same plass som dei pent kledde gutane i Bergen. Dei hadde med seg ein bag med bluss, og blussa mykje. Desse karane fanga naturlegvis interessa til politiet, slik at etterkvart så slapp dei ned ein del av blussa rett etter at dei hadde tent dei. Det som då skjedde var at ein drita full fyr som ikkje likte bluss kom sjanglande bort, plukka opp eit bluss frå bakken og skulle til å hive det. Problemet var at dette var MIDT inne i den tjukkaste folkemengda på festplassen. Dvs i fotgjengarovergangen. Slik at det stod folk framme og bak denne gjengen i 200 meters lengd, og sikkert 100 meters breidd. Heldigvis så glapp denne klovnen blusset, og mista det bak seg, så det vart ingen skade på nokon. Men det kunne gått riktig gale. Fyren var heldig som ikkje fekk juling der og då, i tillegg...

Men personleg lyt eg seie at det er lite som er så tøfft som å sjå masse bluss på ein tribune.

Stoffi

Quote from: "Yngve"Argumentet om at det skadar Brann økonomisk er noko av det dummaste eg har høyrd. Det er ein klubb med ei omsetjing på over 130 000 000 kroner. Dei har råd til hundre tusen kroner i bøter i løpet av ein sesong. Det er noko slik som to vekers løn til klovnen martin andresen. Så det argumentet er ikkje dugandes. Det er ikkje slik at Brann plutsleg ikkje kan kjøpe ein spelar til 8 millionar for di dei fekk nokre tusen i bot.

Det eg derimot kan skjøne er argumentet om at det er farleg. Eit bluss, kan om det ikkje vert behandla skikkeleg, vere til skade for andre. No er eg ikkje så voldsomt opptatt om nokon får ei gnist på seg og eit hol i drakta si. Det får ein tåle, alle dei som snakkar om spontanitet o.l. Men eg kan sjølvsagt skjøna det når det er snakk om å brenne seg på det, få gnister på auga o.l. EIt døme på kor gale det kunne gått, er på gullfesten i byn medan me venta på spelarane etter vikingkampen.

Eg stod tilfeldigvis på same plass som dei pent kledde gutane i Bergen. Dei hadde med seg ein bag med bluss, og blussa mykje. Desse karane fanga naturlegvis interessa til politiet, slik at etterkvart så slapp dei ned ein del av blussa rett etter at dei hadde tent dei. Det som då skjedde var at ein drita full fyr som ikkje likte bluss kom sjanglande bort, plukka opp eit bluss frå bakken og skulle til å hive det. Problemet var at dette var MIDT inne i den tjukkaste folkemengda på festplassen. Dvs i fotgjengarovergangen. Slik at det stod folk framme og bak denne gjengen i 200 meters lengd, og sikkert 100 meters breidd. Heldigvis så glapp denne klovnen blusset, og mista det bak seg, så det vart ingen skade på nokon. Men det kunne gått riktig gale. Fyren var heldig som ikkje fekk juling der og då, i tillegg...

Men personleg lyt eg seie at det er lite som er så tøfft som å sjå masse bluss på ein tribune.



Sto rett ved siden av og så den episoden du snakker om. Mannen virket som en yrkesdranker, og var så full at han knapt kunne stå, ca i 40-50 årene. Slik som han var, hadde han aldri sluppet inn på stadion, og han har nok ikke vært en hyppig gjest der heller.
Men slikt kan skje overalt, fyllekjørere krasjer, piloter møter full på jobb.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Sissel

Var også på festplasses der det ble fyrt opp mange bluss i nærheten av meg. Et falt i bakken og tok fyr i masse papir som lå der. Heldigvis var noen snartenkte og fikk slukket det, men det kunne ha begynt å tatt fyr i noen av folkene.

Er veldig positiv til bluss i kontrollerte former, gjerne ved en storkamp o.l. Det ser vanvittig stilig ut, og skaper stor stemning.

Men er ikke for noe som skader sportsklubben, og som evt kan skade de andre supporterne.

C@Bøe_79

Det er nok mange i Bataljonen som er for blussing på tribunen, og vet at det er mange som syns det er rått.. (meg sjøl inkludert)..
Men Bataljonen har et forhold til Brann som ikke bør forklundres, med ulovlig blussing "godkjent" av Bataljonen mister BBB mye slagkraft hos Brann..
Hvis jeg kan betale 1000-1500kr mindre for å stå på en Bataljons-felt, så klarer jeg og la vær å blusse..

Nff har laget regler for pyroteknisk, og de bør følges av klubb og supporterklubb.. Hva enkelt personer gjør er ikke så viktig, men hvis gjentatte ganger dette begynner å gå utover klubb og supportere bør man kanskje reagere..

En annen ting er politiet, de skaper også farlige situasjoner sammen med securitassene.. Hvis en blusser midt i en folkemengde er de mer opptatt av å ta vedkommene med blusset enn sikkerhet.. På youtube kan man se klipp fra blussing mot Rbk ifjor, på det ene klippet kommer det en securitass-hånd inn fra venstre og prøver rive ned hånden til han som blusser.. (se like før klippet ender)
 
http://www.youtube.com/watch?v=_IohAHld4_0
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Go Up